Shoutbox 0 nowych PW 



9 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes-Benz M111 2.3 + turbo gt2876, W203>CLK W209
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:19
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





MODEL: Baza nr 1 Mercedes w203 c200 (2.0 kompresor 163KM 230Nm)
Baza nr 2 Mercedes CLK w209 c200 (1.8 cgi kompresor 170KM)
Modyfikacje:

Silnik:zakończone
swap na 2.3 m111.982
(R4 16V ze zmienną fazą na ssącym, rozrząd na podwójnym łańcuchu , blok żeliwny, natrysk na denko tłoka, seryjnie wzmocniony prawie kuty Evo)

Modyfikacje głowicy:zakończone
Porting kanałów ssących i wydechowych
Polerowanie zaworów i komory spalania
Twardsze podwójne sprężyny + tytanowe talerzyki zaworowe
Mechaniczne popychacze i sportowe wałki w trakcie

Modyfikacje bloku:zakończone
Seria 2.3 po remoncie + lekkie odprężenie przez stoczenie tłoków


Układ dolotowy: zakończone
Turbo gt2876r :
ssanie A/R: 0.70 70/54mm ,hybryda w 2019 na 76/57mm
wydech A/R: 0.64 53/46mm
IC 550x180x65 Fimic
Blowoff oryginał HKS
Filtr wkładka pipercross
Oil catch tank
Przepustnica fi 70 na linkę
Kolektor ssący z aluminium

Układ wydechowy: zakończone
Kolektor rurowy pod turbo
Dalej przelot : DP 3" dalej 2.5" dwa tłumiki przelotowe turboworks 96dB (silencerem 87dB)
Szybko wmontowywany katalizator 2.5" na V-bandach

Układ wtryskowy: zakończone
Wtryski 630cc/min
Manualny nadciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa
Pompa w koszyku 040
Custom listwa paliwa z kwasu 2x boczne zasilanie + powrót + tłumik pulsacji

Elektronika: zakończone ale za jakiś czas Emu
DET3 fit strojenie (Kluczyk Garage) zapłon EDIS4 na wzmocnionych modułach + mocne cewki , Po 2019 EMU
Zimniejsze świece irydowe NGK
EBC MAC
Zegary : temp oleju , ciśnienie oleju , EGT , AFR , Boost , ciśnienie paliwa , fuel flex pod E85
Alternator zamiast ratio 3.4 > 2.1

Układ chłodzenia: zakończone
chłodzenie turbo przez chłodnice na pompie obiegowej i czujniku temp. po wyłączeniu silnika
chłodzenie oleju przez miskę w trakcie na razie nie potrzebne
wentylator na przełącznik dwa stopnie prędkości

Układ napędowy: zakończone
Dwumas przerobiony na jednomas zamiast 14,6kg >8.9kg po 2019 z powrotem dwumas
skrzynia seria manual 6 biegów
tarcza i docisk od CDI 240mm obita Kevlarem po 2019 nowy docisk od 320cdi na ponad 700Nm
felgi skręcane 17" 8.5j i 10J po 2019 sportowe Cosmis 18" 9.5J
odchudzone dystanse
szpera phantom grip LSD ~25%

Układ hamulcowy: zakończone
przód brembo 330mm 4 tłoczki po 2019 tarcza pływająca 370mm + 4t brembo
tył brembo 330mm 2 tłoczki
Przewody w stalowym oplocie
Hydroreczny
Większa pompa hamulcowa z 20/23mm na 23/25
korektor siły hamowania
seryjny ABS

Układ kierowniczy: zakończone
Elektryczna pompa wspomagania

Zawieszenie:
Gwint AP po 2019 mocno zmodyfikowany
poliuretany na przód 85sha z dużą regulacją mojego projektu
skrócone stabilizatory
camber plate

BODY KIT i wnętrze : zakończone
zderzak od polifta
słupek na zegary flokowany custom
lekkie fotele kubełkowe sparco w trakcie


LPG
Stag Qbox
Reduktor KME gold turbo
Wtryski Barracuda 130nl
Listwa gazowa z kwasu
Faro 8mm
instalacja wydajna do 1 bara

Waga:
seryjnie 1490KG
przed 1560KG
obecnie 1460KG 09.09.2017r



Liczę na cenne rady i jednocześnie oświadczam że projekt jest budżetowy rozłożony w czasie smile.gif a samo auto nie będzie używane w profesjonalnym motorsporcie głównie street tor i drift okazjonalnie smile.gif
streszczając w kilku zdjęciach było to tak :
chwile po zakupie :



jakiś czas temu wyglądał tak

tutaj nowe felgi poler własnej roboty


nowy silnik oczekuje na swap

i po krzyku


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:29
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





tak oto spędziłem zimę polerowałem od listopada do stycznia ...


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:29
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





kilka fotek z wcześniejszych modyfikacji


Filmik przed i po wymianie kółka :
https://youtu.be/IPGyQEMBX2U


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:34
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





zdjęcia z remontu a właściwie odświeżenia gdyż silnik po 160tys nie domagał się rozbiórki jednak fajnie było go przeczyścić z nagaru i przy okazji trochę zmodyfikować , silnik to 2.3 m111.982 Evo z clk 197km fajne w nim jest to że jest tani , wzmocniony (Evo) i przystosowany pod doładowanie ma np natrysk na denko tłoka i jest dużo projektów za granica z mocami do 460KM
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm smile.gif łańcuch po pomiarze rozciągnięcia miał 7 stopni (tolerancja do 10) ale drogi nie był wiec wolałem wymienić , pomiar średnicówką cylindrów nie wykazał nawet setki owalu lub stożka czy progu smile.gif , do tego wszystko co gumowe wymienione na nowe


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:38
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Po ciężkich walkach kolektor gotowy zostało tylko wspawać tulejkę pod czujnik egt i sondę szerokopasmową w downpipe ale to już przy montażu , wyjście z głowicy na rurce 48x2mm potem stożkowo do turbiny na 42x2mm ,całość z kwasówki , downpipe 3" , wszystko wyspawali koledzy w pracy tigiem z argonem wpuszczonym do środka , na koniec spawania i prostowania poszedł do pieca w celu odpuszczenia naprężeń 3h w 660st potem piec wyłączony i czekanie do ostygnięcia z piecem (2 dni) , kolektor robiłem pierwszy raz wiec w połowie prac jednak wszystko zmieniłem zaczynając od początku i efekt tego jest taki :


tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji smile.gif



--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:39
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Pompa już podaje smile.gif zdjęcia co i jak było robione :


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:40
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Doszły wtryski Bosch 630cc/min przy 3barach, pasują p&p wink.gif seryjne fioletowe przy 3.7bar miały 238cc/min


trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś smile.gif



tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych smile.gif


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:41
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)

na zdjęciu widoczny już wyważony jednomas zrobiony z dwumasu smile.gif
zdjęcia w tym temacie
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=139660
Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa obiegowa,z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg i zmierzone prawie 7L/min smile.gif

Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego :

nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1kzł kosztował 1/3 tego smile.gif od "zukreator" z tego forum lub allegro

Mała korekta pokrywy cewek


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:42
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn







Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem smile.gif regulacja to te 3 śrubki na imbus a druga regulacja to gwintowane ramie poza tym dorobiłem kilka rożnych sprężyn
(Dodano po strojeniu: niestety zacinał się więc wleciała normalna gruszka i EBC )


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:43
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Chłodzenie oleju będzie wyglądać tak
(dodano po strojeniu : jednak na razie temp oleju nie przekracza 100 stopni wiec nie ma sensu montować , zobaczymy jak będzie kiedyś na torze)


dalsze zbieranie gratów


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sun, 06 Aug 2017 - 18:47
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





silnik wyrwany smile.gif



Wysprzątane

i po krzyku smile.gif



Żyje !!!
https://youtu.be/j00huHCTAGM


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 06 Aug 2017 - 19:12
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Czysto, schludnie i na bardzo wysokim poziomie, no i Mercedes. Takie zaplecze warsztatowe to marzenie.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Sun, 06 Aug 2017 - 19:27
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





Dlaczego FMIC 180tka? ma mniejsza pewnie srednice niż 230tka... Polecam obciąć wylot i wstawić 63mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sun, 06 Aug 2017 - 20:19
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Fajny projekt smile.gif
Dwie uwagi to:
- założenie starych pierścieni - będzie brał olej
- brak turbo twinscroll - lepiej by wstawało


--------------------
Who Dares Wins
Omega B Saab B234
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frik
post Mon, 07 Aug 2017 - 00:04
Post #15


User
Dołączył: Thu, 08 December 2011
Skąd: Mazury





Jak wspomniał kolega wyżej, pozazdrościć zaplecza technicznego! Frezarka, tokarka... ehhh.
Miło popatrzeć na projekt, gdzie wiele rzeczy które można wyklikać w sklepie online powstaje własnoręcznie.
W Mercedesach nie siedze, jaki to ma potencjał i w ile celujesz? bo o tym chyba nie wspomniałeś


--------------------
Passat B3 Syncro 1.8t AGU TD04HL-19t - in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 07 Aug 2017 - 00:28
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Nie da się tego wystroić na seryjnym kompie że włożyłeś DETa ? Co to za pompka do oleju ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Mon, 07 Aug 2017 - 06:25
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





hej , z góry dzięki za rady pracuje jako oparator cnc i te maszyny to w pracy mam dostęp tak że to nie moje zaplecze , icek na stronie fimic napisane było że jest do 450KM wyjście z turbo ma 57mm a przepustnica narzazie 60mm ale fakt z jednej strony później będę musiał zrobić większy wylot
ILKU byłem tego świadom ale no cóż ... tak wyszło , co do tubo to takie dorwałem okazyjnie i nie wiem czy bym sobie poradził z kolektorem pod twinscroll ale może kiedyś . Cel to 300-400KM nie wiadomo ile silnik wytrzyma , co do strojenie to może i by się dało ale nie mogę znaleść nikogo kto chciał by to zrobić wszyscy mi odmawiają a tak w razie czego jak sie nauczę i popatrzę to sam będę miał do tego dostęp , pompka oleju to tak naprawdę pompa obiegowa płynu chłodniczego z merca tutaj test :
https://www.youtube.com/watch?v=n7WmKNn1YXs...Channel=sztaba7


--------------------
Mercedes-Benz W203 Drift edition M111+Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Mon, 07 Aug 2017 - 07:53
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Marcin tempo bardzo żwawe. Zaraz mnie przegonisz z pracami. Jeszcze trochę zabawy masz z dolotem i wydechem.

Seryjny komputer da się zestroić, ale finansowo wychodzi to samo co na DET. Nie wiem tylko czy wtrysków nie kupiłeś sporo na zapas.

Z drobnych sugestii to załóż osłonę termiczną na poduszkę silnika bo zaraz "popłynie".

Powodzenia z dalszymi pracami. Mam nadzieję niebawem sprawdzić komu wyszedł szybszy samochód wink.gif


--------------------
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 370KM 550Nm, gwint, 345mm Brembo itd Poznań 1:48.3
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, szpera, ET 13:382, Poznań 1:55

Mercedes V12 Biturbo 517KM 830Nm - na sprzedaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 07 Aug 2017 - 09:28
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Tyle że seryjny komp jest bezpieczny przez swoje wszystkie dupochrony i zostaje dalej cała sprawna tablica DTC. Nawet osoba mająca auto z kilkukrotnie większą mocą niż seria i zajmująca się tuningiem stwierdziła, razem z kilkoma użytkownikami aut, że najlepszy komputer to seryjny komputer...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 07 Aug 2017 - 10:39
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Też jestem zdania że jeśli istnieje taka możliwość, to lepiej zostać przy seryjnym kompie. Pytam ponieważ kolega chce zrobić podobny projekt i właśnie doradzałem mu żeby zostawił seryjny komputer, tylko nie znamy nikogo kto by się podjął strojenia. Jakie ECU tam siedzi ? Siemens? Bosch ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 18 June 2019 - 01:05