Cześć, z mojego doświadczenia przewaga heldexów była znaczna nad ośkami. Często mogłem polatać np. na Wyrazowie i tam nie było mowy aby FWD była szybsza od auta 4x4. Bardzo często nawet auto z napędem na tylną oś było za mną. Pamiętam mocną ośkę 350z z mocą ok 400KM, która nie dała rady audi TT 260KM.
Wydaję mi się, że dużo zależy od kierowcy/opon oraz rodzaju toru. Na krętym torze haldex daje przewagę. Na szybkim torze, może być mniej skuteczny lub wręcz przeszkadzać. Zwiększa masę auta co przekłada się na gorsze osiągi.
Proponuje zapytać właściciela auta z linku. Jest tu na forum:
https://www.youtube.com/watch?v=c6ag58l-NA8bądź zobaczyć nawet tutaj ile daje haldex na wyjściu z zakrętu:
https://www.youtube.com/watch?v=Rbsm19W5Vywto audi to akurat moje. Jeżdżę na seryjnym sterowniku z dołożonym insertem.