Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> 1.9Tdi Mocne drgania przy przyspieszaniu..., Passat b6 1.9 105 + mod 150KM
Lelon
post Fri, 05 Mar 2010 - 15:06
Post #61


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Kurcze czy tylko ja mam wrażenie, że VAG mocno opuścił się w motorach diesla? Co i rusz jakieś fuck-upy. Uważałem, że 1.9TDI to ostatni diesel VAGa bez fuckupów, ale tu też jak widać nie jest tak pięknie, bo wzięli słabszy dół zamiast mocniejszego(ASZ, ARL, AVF/AWX) ale cóż, cięcie kosztów na każdym kroku robi swoje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Mar 2010 - 15:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guluwroc
post Fri, 05 Mar 2010 - 15:26
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(iibitdi @ Fri, 05 Mar 2010 - 14:59) *
dokładnie , gulu ma rację i również jestem przekonany że to nie wina softu.
Po pierwsze na niesprawnym silniku taka moc by nie wyszła więc podczas strojenia problemu nie było.
Po drugie te motory mają o wiele słabszy dół niż stare ASZ czy ARL i wystarczy nieweilka stosunkowo awarja aby działy się takie historie.
Po trzecie prostu pompki w tej chwili mega ciężko kupić w dobrym stanie.
Po czwarte gulu jest doświadczony i na pewno takiej usterki by nie przegapił.
Winę całkowicie ponosi użytkownik któremu było szkoda kasy na monitoring silnika bo gdyby zobaczył spadające ciśnienie oleju albo egt 1100* to zapewne dałoby mu to do myślenia i zamiast nowego silnika byłby nowy pompowtrysk.



Uzytkownik kupił auto już z lekko padającą pompką,jak ją wymienilismy autko było igiełka ze strony diagnostycznej.Niestety nikt z nas nie siedzi w srodku w silniku i nie widzi co sie dzieje.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tequil
post Fri, 05 Mar 2010 - 15:41
Post #63


User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Wrocław





chciałem zaznaczyć jedno... nikt nikogo nie posądzał/posądza o nic.... ten post został utworzony przed diagnozą chłopaków z Dynosoftu aby ktoś podpowiedział co to może być tudzież z myślą i łudzeniem się iż może jednak ktoś miał takie objawy i wie co się wys..ało...lub gdzie szukać problemu.

Chłopaki z Dynosoftu są poważani we wro i ja tego nigdy nie podważałem...ani nie starałem się szukać winy softu (ich winy!)

Jedna pompka była w złym stanie wymieniliśmy wszystkie 4 , trzeba było wymienić turbo bo nie wiadomo z jakiej przyczyny padło a wcześniej było igła, wymieniliśmy..."bez żadnego ale"...

BTW
Czasem nie chodzi o kasę lecz o podejście...



--------------------
.: B6 105KM -->150KM 320Nm by DYNOSOFT :.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Fri, 05 Mar 2010 - 16:52
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





to po co pisac takie rzeczy i robic ferment lepiej zadzwonic do mirasa albo gula i zalatwic normalnie sprawe. takimi akcjami robisz tylko krecia robote


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Fri, 05 Mar 2010 - 21:02
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Hehe krecia robota, dobre. Bo jak jest sie czym chwalic to wtedy jest ok, jak juz sie zesra to w tym kraju trzeba przemilczec. Jak jest silnik do dupy to sie go nie rusza skoro jest slaba jednostka i takie rzeczy moga sie dziac. Jak mi w benzynie splynal tlok to remont byl za darmo od firmy ktora program robila. Jezeli tuner mi nie powie ze mam zalozyc pewne wskazniki to jako szary czlowiek nie mam obowiazku tego wiedziec. Ja dostalem zalecenia nie na zimnym i nie v max i bedzie dobrze. W tym kraju zawsze jest poszkodowany ten kto za wszystko placi i zawsze jest jego wina wink.gif Powinno sie mowic uzytkownikom wczesniej ze korba moze wyjsc bokiem albo ze dziurka w tloku moze sie zrobic, mysle ze wielu wtedy by sie nie zdecydowalo na zrobienie softu.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 05 Mar 2010 - 21:28
Post #66


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(iibitdi @ Fri, 05 Mar 2010 - 14:59) *
dokładnie , gulu ma rację i również jestem przekonany że to nie wina softu.
Po pierwsze na niesprawnym silniku taka moc by nie wyszła więc podczas strojenia problemu nie było.
Po drugie te motory mają o wiele słabszy dół niż stare ASZ czy ARL i wystarczy nieweilka stosunkowo awarja aby działy się takie historie.
Po trzecie prostu pompki w tej chwili mega ciężko kupić w dobrym stanie.
Po czwarte gulu jest doświadczony i na pewno takiej usterki by nie przegapił.
Winę całkowicie ponosi użytkownik któremu było szkoda kasy na monitoring silnika bo gdyby zobaczył spadające ciśnienie oleju albo egt 1100* to zapewne dałoby mu to do myślenia i zamiast nowego silnika byłby nowy pompowtrysk.



wyobrażasz sobie żeby kazdy co sie zdecyduje na chiptuning miał zakładać zegar EGT smile.gif

pompki sie z powodzeniem regeneruje poprzez wymiane rozpylacza, używane to juz w większości złom

jak to sie mówi, chcesz mieć sprawne auto, nie tuninguj go smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Fri, 05 Mar 2010 - 22:23
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





ogolnie rzecz biorac to sprawa ma sie tak ze jak sie irbi tuning to sie wszystko moze zdazyc. tylko po co dzownic do dynosoftu i pisac na forum. z tego co zrozumiakem to ten twoj silnik hitem nie byl to z jednej strony ale a zdrugiej strony to nie wolno czipowanego silnika przegonic pelnyum butem po autobahn......


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sat, 06 Mar 2010 - 00:08
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Ale kolega smigal sobie po miescie z tego co pisze w dosc poki co chlodne dni. Nie wiem jak sprawa ma sie z tym turbo ( przy strojeniu czy juz po odebraniu przez uzytkownika) oraz kto dal pomysl uzywanych pompek. Jezeli wszystko szlo pod dyktando tego co auto robil a klient grzecznie placil to wg mnie nalezy sie jakas rekompensata albo jakis gest. Na miejscu takiej firmy dzialalbym jak ASO jak cos nie trybi to trzeba kupic nowe Z GWARANCJA a nie bawic sie w zrob to sam wink.gif wtedy unika sie wlasnie takich sytuacji jak ta. Najlepszym rozwiazaniem byla by ocena programu przez innego niezaleznego tunera. Tdik ja Cie nie rozumiem , co bys zrobil w tej sytuacji? Dajmy na to dajesz tunerowi auto placisz xxx pieniedzy odbeirasz silnik robi bum nie masz ani pieniedzy ani sprawnego auta. Z twojej wypowiedzi rozumiem ze jestes zadowolony z uslugi i poprostu wydajesz dalej siano na silnik u innego tunera. A forum jest chyba po to zeby sie czegos dowiedziec. Kolega nie napisal przeciez ze dynosoft jest be czy cokolwiek takiego, nawet na poczatku nie napisal kto robil soft, chcial tylko poznac przyczyne. A po co pisac publicznie ze klient wydzwania 100 razy? Nie mozna napisac tego na pw czy smsem? Osobiscie mi jest szkoda goscia bo wydal troszke pieniedzy i jest na przegranej pozycji.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Sat, 06 Mar 2010 - 01:29
Post #69


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





czesław

tdik-kowi wybuchł już silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Sat, 06 Mar 2010 - 07:53
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





Ależ pierdolicie że się rzygać chce !!!!! Ten temat bardziej sie nadaje na jakies forum o prawach konsumenta niż na racing forum.....Ale nie no chłopu wybuchł silnik to teraz doszukiwać sie chuja do dupy i bóg wie czego jeszcze .....Widziałem z 10 sztuk 100 konnych PD z pogiętymi korbami gdzie właściciele aut w życiu nie słyszeli słowa cziptuning !!! A co mowa dopiero po sofcie ? Poprostu te silniki do mocnych nie należą i w seri często pokazują kopyto bokiem albo jakiś tłok pęknie....No ale jak to w PL bywa zawsze jakaś życzliwa qrwa sie znajdzie co wsadzi kija w mrowisko !
Eh szkoda słów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stiepa
post Sat, 06 Mar 2010 - 10:11
Post #71


Rookie
Dołączył: Sun, 23 September 2007





A ja uważam że nie jest to pier...dolenie tylko zwrócenie uwagi na pewne fakty. Jak wyszedł silnik BXE większość tunerów pisało, że stara sprawdzona jednostka bardzo podatna na mody i do tej pory mialem o nim takie zdanie. Sam posiadam paska z takim silnikiem, chcialem po gwarancji zrobić mod ale chyba jednak sie wstrzymam. Co do klękania silnika po programie zawsze było wiadomo, że dwumas,turbina,pompki ale nie że gną sie korby czy wychodzą bokiem- tu zawsze dopatrywano sie winy kierownika lub softu. O silniku czy na forum paska, golfa czy octy pisano dobrze nawet po modach. W tym akurat aucie motor igiełką nie był, ale po to właściciel zmienił pompki i turbine , może trzeba było napisać delikatniejszy program dla 105 konnej jednostki- bezpieczny według Mastersa i Rogala to 135-140 koni i do 300Nm dla dwumasy. Więc może wypowiedzą sie osoby które użytkują ten motor po tuningu na jakim sofcie jeżdżą i mialy z nim przygody. Osobiscie gdybym robił soft i wymienił według zaleceń tunera częsć elementów które mogą klęknąć i za 2 mc wysrał by mi sie motor, że jest praktycznie do wymiany chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok. I nie pierd..lcie że ktoś już tam wymieniał motor bo mu wybuchł. Gość chciał mieć bezpieczny program i nie dążył do sygnatury że ma najszybszego paska w Koziej Wólce.Takie przypadki jak ten powinny ostudzić troche tunerów i dać inny pogląd na pojęcie bezpiecznego programu (skoro w tych autach 100 konnych pd to normalne) i nie piszczcie że normalny Kowalski będzie dodatkwo monitorował prace silnika jak mu nie zamontujecie odpowiednich zegarów i nie bedzie swiadomy, że to konieczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Sat, 06 Mar 2010 - 10:39
Post #72


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





śledzę ten wątek
i mam pewności 99% , że brak dobrego osprzętu ma bardzo nagatywny wpływ na wysiloną jednostę
tu w tym przypadku już coś było nie tak z silnikiem w środku ale tego przecież nikt nie zdiagnozuje bez wybebeszania...
oprócz akustycznych odgłosów


Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Sat, 06 Mar 2010 - 12:09
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





Nie podjelibyśmy sie chiptuningu jeśli na chwile obecną podczas diagnozy auto nie było sprawne!!.

Pompka jedna lała więc zapobiegawczo wjechały 4 po małym przebiegu z 2007r.

Turbo w tych autach to KKK i nie jest żadną nowością że padają jak muchy,dlatego wjechał garett.Dopiero jak mieliśmy pewność że auto na tamtą chwile było sprawne zrobiliśmy softa.

Co do wytrzymałości to zrobiliśmy 1,5 roku temu Octavie II z takim samym motorem na 184KM i 400Nm i jezdzi do dziś!!

Jak wcześniej pisałem naprawiam te motory i nie raz widziałem że na serii coś sie działo,Nie ma reguły.

Jakby podchodzić to chiptuningu tak że komuś(jednostce coś sie stało z motorem,przypadek)to równie dobrze może nie wychodzmy na ulice bo może nas ktoś potrącić.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverkrzysiek
post Sat, 06 Mar 2010 - 12:26
Post #74


User
Dołączył: Tue, 18 November 2008
Skąd: PL





dlatego uważam nie ma sensu nikogo osądzać
poprostu sie wysrało czas i nie przewidzianie zdarzenie

i nie ma sensu osądzać tunera jeśli program został napisany poprawnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lh80
post Sat, 06 Mar 2010 - 13:18
Post #75


User
Dołączył: Sat, 06 February 2010
Skąd: DST





Naprawdę super podejście do sprawy-zakrzyczeć klienta na forum.Gość przełknął gorzką pigułę planuje odbudowę silnika-to jest jego sprawa w jaki sposób to zrobi.Chce remontować,ma kasę i wie jakie są koszta to niech robi remont.Nie uszczęśliwiajmy ludzi na siłę!Kolega chciał poznać koszta i je poznał,co wybierze to jego sprawa.
Uwaga o 100 telefonach była co najmniej nie na miejscu,bo to jest sprawa na 1 telefon.Mówisz 1500 słupek-4000 remont,wybór należy do ciebie i jest po sprawie.

Proponuję zakończyć gdyż temat nabrał wyglądu zwykłej szarpaniny i przylepiania sobie łatek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Sat, 06 Mar 2010 - 16:31
Post #76


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(guluwroc @ Sat, 06 Mar 2010 - 12:09) *
Turbo w tych autach to KKK i nie jest żadną nowością że padają jak muchy,dlatego wjechał garett.Dopiero jak mieliśmy pewność że auto na tamtą chwile było sprawne zrobiliśmy softa.


Do tej pory żyłem w przekonaniu, że motory BXE są napędzane garettami. Mógłby ktoś rozjaśnić jak to rzeczywiście jest.
Poza tym jestem bardzo ciekawy jakie są prawdziwie bezpieczne przyrosty w tym silniku, zakładając że jest w 100% sprawny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Sat, 06 Mar 2010 - 16:50
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(kosa79 @ Sat, 06 Mar 2010 - 16:31) *
Do tej pory żyłem w przekonaniu, że motory BXE są napędzane garettami. Mógłby ktoś rozjaśnić jak to rzeczywiście jest.
Poza tym jestem bardzo ciekawy jakie są prawdziwie bezpieczne przyrosty w tym silniku, zakładając że jest w 100% sprawny.


Jak pisałem,octavia zrobiona przez nas na ponad 180 km jezdzi juz 1,5 roku bezawaryjnie.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Sat, 06 Mar 2010 - 17:29
Post #78


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(guluwroc @ Sat, 06 Mar 2010 - 16:50) *
Jak pisałem,octavia zrobiona przez nas na ponad 180 km jezdzi juz 1,5 roku bezawaryjnie.


Rozumiem, że nic nie modyfikowaliście poza osprzętem i programem w tej skodzie.
Moje zainteresowanie tematem spowodowane jest faktem, że niedawno silnik w moim aucie został 'zaczarowany' w MR-MOTORS z wynikiem 146/330. Przed zleceniem remapu zdawałem sobie sprawę, że muszę się liczyć z awarią turbiny, lecz nie przypuszczałem że może dół silnika ucierpieć po samym programie.
Zastanawiam się nad zainstalowaniem dodatkowych zegarów (EGT, doładowanie, ciśnienie oleju) w celu umożliwienia ocalenia w porę motoru przed podobną awarią do omawianej w temacie. Tu pytanie do doświadczonych stroicieli i użytkowników - czy to ma sens? Czy olać i nie być nazbyt gorliwym, a jeździć i się cieszyć?
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Sat, 06 Mar 2010 - 19:20
Post #79


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





nie ma sensu przy samym programie. sensowne to jest dopiero jak masz ponad 200km z 1,9tdi.


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosa79
post Sat, 06 Mar 2010 - 19:45
Post #80


Rookie
Dołączył: Sat, 06 March 2010
Skąd: Lbn/Wawa





CYTAT(rumianko @ Sat, 06 Mar 2010 - 19:20) *
nie ma sensu przy samym programie. sensowne to jest dopiero jak masz ponad 200km z 1,9tdi.


Czyli mam się nazbyt nie przejmować, czekać na rozgrzanie motoru, nie pałować non-stop, studzić po szybkim przemieszczaniu się, odpowiedzialnie serwisować i wierzyć, mieć nadzieję, że sytuacja tu omawiana to rzecz sporadyczna, a nie prędzej czy później spotykająca użytkowników silników BXE przypadłość?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 14:44