Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.9Tdi Mocne drgania przy przyspieszaniu...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2, 3, 4
Tequil
Trochę mocno przegoniłem klekota następnie w trakcie przyspieszania... nagle wyczułem dragania...popuściłem gaz ustało i jak znowu chciałem przyspieszyć silnik wchodził w drgania....zjechałem... na postoju silnik mocno drga, kiedy chcę ruszyć silnik wpada w mocne drgania wręcz nim telepie...Auto straciło na mocy (w ogóle nie chce jechać, pokonanie wzniesienia było możliwe na 2 biegu obrotach w granicach 3tys i 45km/h) kiedy przyspieszam... autem mocno drga natomiast kiedy odpuszczam gazu, drgania ustają....
Na biegu jałowym dodając gazu auto nie wpada w tak mocne wibracje , dopiero jak zaczynam ruszać i przyspieszać...

DWUMAS??? czy coś innego???

Passat b6 1.9Tdi 105KM podkręcony na 150KM
rosomak
Chipsa masz robionego w dynosofcie Katowice? Jechałbym na diagnoze do Aligatora
Dwumas tak się nie zachowuje ,raczej masz problemy z zasilaniem
rosomak
Chipsa masz robionego w dynosofcie Katowice? Jechałbym na diagnoze do Aligatora
Dwumas tak się nie zachowuje ,raczej masz problemy z zasilaniem
tdik
nie dymi ci na bialo jak drga
Udesky
Jeśli kolega jest z Wrocławia, to bardziej prawdopodobne, że u Mirassa.
Tequil
Chip był robiony u Mirasa , auto nie dymi...

Auto dostało wcześniej trochę w D... problem wystąpił w trakcie przyspieszania poczułem delikatne wibracje odpuściłem gaz, ustało, lecz przy ponownym dodaniu lekko gazu , znowu wibracje, czym prędzej zjechałem. Auto pochodziło na postoju z 5-10min lecz silnik nierównomiernie chodził. Musiałem się dotoczyć do domu 15km...(w trakcie jazdy) przy przyspieszaniu auto mocno drży tudzież nie ma mocy!, wskazówka obrotów nie chodzi płynnie, jak "odjąłem" gazu mocne drgania ustępowały również przy jednostajnej jeżdzie po "równym"...

Zdarzenie miało miejsce w nocy jak odpaliłem dziś auto koło południa to silnikiem nadal telepie... i nie ważne czy wciśnięte sprzęgło czy też nie

WTF!?
Udesky
Troche jak by poduszka pod silnikiem, trochę jak dwumas, ale ten spadek mocy, hmm....
Kiedy był robiony soft?
Ja bym pojechał do Dynosoftu na diagnozę.
Tequil
jutro jestem umówiony z chłopakami... :/

lecz wszelkie opinie, podpowiedzi mile widziane...

soft był robiony z 3 miesiące temu...
rumianko
pewnie pompka siadła lub kabelki przy niej.
tdik
rumianko jak mi pompka sie zepsula to nie drgal przy dodawaniu gazu tylko telepotal na biegu jalowym
mate96
a moze silnik wciagnol olej z dolotu.
majkitdi
mialem awarie jednej pompki w golfie arl i wydaje mi sie, ze objaw byl taki sam jak opisuje autor. najczesciej przy przyspieszaniu. objaw ten na nasilal sie z biegiem czasu. w najgorszym przypadku auto na wolnych obrotach chodzilo bardzo nierowno. musialem czekac, pare razy zgasic i odpalic a potem tylko muskac gaz. vag pokazywal blad wtrysku. mechanik naprawil mi to za 100zl - powiedzial, ze cos niestykalo, umocnil to 'wlasnym' sposobem. wiem, ze nie brzmi to profesjonalnie ale pomoglo. auto wiecej nie szarpalo
Tequil
diagnoza poprzez złącze :: pompowtryski lub listwa dwa podobno całkiem padły... zobaczymy...
3 miesiące temu przy podkręcaniu , były wymieniane na niby sprawdzone dobre używki...
iibitdi
albo pompka padla albo korba sie wygla
rosomak
A pisałem że prawdopodobnie masz problem z zasilaniem
rumianko
CYTAT(iibitdi @ Mon, 01 Mar 2010 - 14:27) *
albo pompka padla albo korba sie wygla


prędzej w tdi tłoki popękają niż korba się wygnie wink.gif

poza tym tdik jak miałeś problem na wolnych to typowa padnięta pompka, przy problemie kolegi bardziej stawiam na kable choć już robiłem silniki które identycznie zachowywały się jak autor tematu opisuje i była padnięta pompka.
tdik
oby jak najtaniej remont trupa ci wyszedl smile.gif
Tequil
oby tylko nie sprawdziła się diagnoza Pana Marka... :/

Korba zgieta albo dziurqa w pistonie sie wypaliła
rosomak
Trza jeździć z głową ,TDI nie lubi gazu non stop w podłodze
tdik
no problem na pewno spowodowany jest nierowna kompresja.
Rijndael
To może być zbieg okoliczności, coś mogło powiedzieć papa bez bezpośredniego związku z obciążeniem. Miałem kiedyś identyczne objawy w identycznej sytuacji w benzynie i winna okazała się cewka. W dieslu bym stawiał na układ paliwowy. wink.gif
mate96
CYTAT(rumianko @ Mon, 01 Mar 2010 - 15:49) *
prędzej w tdi tłoki popękają niż korba się wygnie wink.gif

poza tym tdik jak miałeś problem na wolnych to typowa padnięta pompka, przy problemie kolegi bardziej stawiam na kable choć już robiłem silniki które identycznie zachowywały się jak autor tematu opisuje i była padnięta pompka.



Kurde nie wiem gdzie sa teraz te korby. Ale uwierz mi 3 wygiete i slinik sobie chodzil, tylko troche nierowno przy okolo 2k obr/min. I w wartosciach pomiarowych korekcje pompek byly mocno rozjechane
iibitdi
rumianko to juz nie ten 1.9 nie te korby co asz czy arl
rumianko
może inaczej na warsztacie mam chyba z 10 szt. popękanych tłoków a żadnej korby wygiętej..... co oczywiście nie znaczy ze nie może się wygiąć.
tdik
czyli doszlismy do wniosku ze koledze bedzie potrzebny nowy slupeczek... a tak z innej manki w a4 sa jakies silniki 115ps 1,9. to tez jakis nowy dziwny wynalazek vaga czy stary poczciwy kible 1,9 w wersji kastrat. te 115 maja 6 gangowe skrzynie wiec obstawiam ze sprzeglo bedzie podobne jak do tych 2,0 czyz nie
k-meal
CYTAT(tdik @ Tue, 02 Mar 2010 - 00:24) *
czyli doszlismy do wniosku ze koledze bedzie potrzebny nowy slupeczek... a tak z innej manki w a4 sa jakies silniki 115ps 1,9. to tez jakis nowy dziwny wynalazek vaga czy stary poczciwy kible 1,9 w wersji kastrat. te 115 maja 6 gangowe skrzynie wiec obstawiam ze sprzeglo bedzie podobne jak do tych 2,0 czyz nie

http://tnij.com/NYYQm
tdik
hehe kolego k-meal nie wiem czym mi chcesz tym razem podniesc cisnienie ale nie otwiera mi sie ten link
Tequil
podlączenie nowe listwy nic nie dało...
podobno wszystkie 4 pompki padły....jak to się mogło stać!???
Jeszcze dziś zostanie sprawdzone ciśnienie na cylindrach...gdyż możliwe iż była wyższa temperatura spalania i jeden sie poddał skoro auto chodziło na 3 garach a to mogło być przyczyną iż końcówki wtrysków padły huh.gif
k-meal
CYTAT(tdik @ Tue, 02 Mar 2010 - 10:39) *
hehe kolego k-meal nie wiem czym mi chcesz tym razem podniesc cisnienie ale nie otwiera mi sie ten link

chce ci pomoc.
iibitdi
CYTAT(Tequil @ Tue, 02 Mar 2010 - 10:43) *
podlączenie nowe listwy nic nie dało...
podobno wszystkie 4 pompki padły....jak to się mogło stać!???
Jeszcze dziś zostanie sprawdzone ciśnienie na cylindrach...gdyż możliwe iż była wyższa temperatura spalania i jeden sie poddał skoro auto chodziło na 3 garach a to mogło być przyczyną iż końcówki wtrysków padły huh.gif



Wątpię żeby wszystkie umarły, silnik pali ?
Jak wyglądają logi ?
Jarol
CYTAT(tdik @ Tue, 02 Mar 2010 - 00:24) *
czyli doszlismy do wniosku ze koledze bedzie potrzebny nowy slupeczek... a tak z innej manki w a4 sa jakies silniki 115ps 1,9. to tez jakis nowy dziwny wynalazek vaga czy stary poczciwy kible 1,9 w wersji kastrat. te 115 maja 6 gangowe skrzynie wiec obstawiam ze sprzeglo bedzie podobne jak do tych 2,0 czyz nie


O której A4 mówisz B5, B6 czy B7??? W B5 jest sinik 115km AJM i ATJ. ATJ to jedyna wersja 115Km ze skrzynią 6 biegów pozostałe mają 5 biegów. Wszystkie 115km mają słaby dół. Najlepsze silniki 1,9 w A4 to AWX/AVF.
Tequil
nie ma kompresji na 2 cylindrze , zatem już wszystko jasne.....i zapewne tak jak mówił Masters

gdzie kupię zdrowy słupek 1.9 105KM ???
i jakiego silnika, oznaczenie, szukać???
rumianko
masters? chyba Mirek wink.gif
Dario84
Proponuję dół 2,0 tdi 136KM BGW
Tequil
w dynosofcie auto stoi Daniel przy nim dłubie... a masters jako jedyny trafił z diagnozą po przeczytaniu objawów...
Jarol
CYTAT(Tequil @ Tue, 02 Mar 2010 - 13:44) *
nie ma kompresji na 2 cylindrze , zatem już wszystko jasne.....i zapewne tak jak mówił Masters

gdzie kupię zdrowy słupek 1.9 105KM ???
i jakiego silnika, oznaczenie, szukać???

Po co chcesz się ładować w słupek z 105km?? Szukaj że 130 lub 150km są bedziej wytrzymałe.
tdik
ja przeciez pisalem ze slupeczek bedzie potrzebny.. jak kolega chce zostawic skrzynie 5 tke to po co inwestowac i kupowac slupek inny niz asz arl. slupek od bgw jest znacznie drozszy i ciezej znalezc taki z malym przebiegiem.
Dario84
Ten samochód jest na EDC16, co za tym idzie ASZ/ARL nie będzie pasował bez przerabiania czujnika położenia wału.
silverkrzysiek
jak autor upalał auto bez zwiększonej chłodniczki oleju i mocniejszych podzespołach to całkiem możliwe że taki setup sie wysra szybko...
ja w swoim AJM z 115KM robie na 170/180KM ale moment max 360NM
graty będą od najmocnijszych PD
turbo BRD
PD ARL
rury, przepływka, obudowa filtra powietrza, mappsensor, główna rura itd. od najmocniejszych PD
FMIC .. itd.

i zobaczymy czy to da rade rolleyes.gif

są maniacy którzy jadą ostro i robią 170KM i 380NM w sumie prawie na seryjnych gratach i daje rade huh.gif
silverkrzysiek
szukaj słupka AWX/AVF spokojnie da rade lekko ponad 200KM
i w sumie jest tani w zakupie
tylko dostać coś w bdb stanie to trzeba sie na szukać....
Udesky
A ja zadam takie lamerskie pytanie: co to jest ten słupek? blush.gif
Golfista
CYTAT(Udesky @ Tue, 02 Mar 2010 - 18:30) *
A ja zadam takie lamerskie pytanie: co to jest ten słupek? blush.gif


przeważnie blok z bebechami, bez głowicy

tdik
a slupek z a4 116ps
silverkrzysiek
115 czy 116km w a4 to to samo
AJM - 115KM
ATJ - 116KM skrzynia 6 biegów

silniki te same tylko róznica inne sprzęgło,skrzynia i większy NM
tdik
ale mi chodzi o ten silnik z a4 po 2005 roku
stiepa
Tak z innej beczki, czy BXE 105 koni po programie wymaga dodatkowej chłodnicy oleju? wiem że pewnie nie zaszkodzi ale czy potrzebuje przy mocy 140/320Nm i normalnej jezdzie.Czy problem autora wątku wynika z niewłaściwego programu? czy raczej za bardzo bootował auto. Myślałem że kolejność klękania elementów to dwumas/turbina, bo w tym przypadku to praktycznie wymiana motorowni - więc dość kosztowna zabawa.
Zamierzałem zrobić zmianę softu, liczyłem sie wymianą dwumasy na jedno, ale nie wiem czy nie zrobie z auta skarbonki zależy mi na niezawodności.
tdik
przy normalnej nie trzeba aczkolwiek jej obecnosc nie zaszkodzi
Tequil
liczyłem koszty wymiany słupka od 900, 1500 aż po 2 tys wink.gif + używany słupek BLS znalazłem za 2tys niby 50tys km
Skłaniałbym się do remontu co Wy o tym sądzicie???
Lepiej wyremontować porządnie czy zapodać używany słupek ( gdzie i tak nie będzie pewności co to)
Jakie są koszty remontu z Waszego doświadczenia - mowa o częściach gdyż cena robocizny u każdego inna...
czesław
A jak w tym temacie wypowiada sie firma ktora program zrobila? Zamierzasz dalej na nim jezdzic czy uwazasz ze Ty poprostu przesadziles z upalaniem, bo jednak poki co jest zimno i olej sie tak bardzo nie grzeje. Wypada znalezc najpierw przyczyne calego zdarzenia. Pozdrawiam
Golfista
CYTAT(Tequil @ Wed, 03 Mar 2010 - 15:31) *
liczyłem koszty wymiany słupka od 900, 1500 aż po 2 tys wink.gif + używany słupek BLS znalazłem za 2tys niby 50tys km
Skłaniałbym się do remontu co Wy o tym sądzicie???
Lepiej wyremontować porządnie czy zapodać używany słupek ( gdzie i tak nie będzie pewności co to)
Jakie są koszty remontu z Waszego doświadczenia - mowa o częściach gdyż cena robocizny u każdego inna...



Licz 1000 za cylinder + remont czapki
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.