![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1881
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
Przepływ mierzony na pojedynczym runnerze a na wszytkich równoczesnie mocno sie różni, kształt lejka nie ma być stożkiem tylko ćwiartka elipsy. Megafony, trąbki i inne puzony nie są zakończone stożkiem a te same zjawiska sie ich tyczą.
Polecam spróbować dmuchać (od strony przepustnicy) w kolektor który ma byc dmuchany. Kolektor który wychodzi pięknie mierzony metoda wyżej opisaną juz nie koniecznie taki jest jak sie w niego dmuchnie. Najlepiej to obrazuje odpowiednia ilość EGT, w tygodniu zrobie kryze pod kolektor i postaram sie zrobic porownanie że wcale nie jest tak kolorowo. -------------------- ... soon
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1882
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Mhh , coraz wiecej powaznych firm robi jednak runnery w ksztalcie stozka , pewnie w jakims celu . Ale nie bede sie sprzeczal .
![]() ![]() ![]() Jak widac sa tego jakies tam efekt . Oczywiscie ze masz racje , piszac iz pomiar moze wygladac inaczej gdy zaczniemy dmuchac cisnienie od strony przypustnicy , w stosunku do tego gdy bedziemy je zasysac przez runnery . Ale zawsze jest to jakis zobrazowanie wydajnosci danego kolektora ssacego -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1883
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
Pierwsze foto pokazuje ze "lejek" w przekroju to ćwierć elipsy a drugie napewno nie pokazuje stożka tylko conajwyżej że runner przechodzi o okragłego w kształt portu w głowicy.
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#1884
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
jak wygląda przekrój o kształcie "ćwierć elipsy" ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1885
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
a jak wytlumaczyc ze to dwie ćwiarki odwrocone "plecami"?, wiec pół tego przekroju to ćwierć ?? rzeczywiscie kiepsko to opisałem ...
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#1886
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Pierwsze foto pokazuje ze "lejek" w przekroju to ćwierć elipsy a drugie napewno nie pokazuje stożka tylko conajwyżej że runner przechodzi o okragłego w kształt portu w głowicy. To moze jeszcze inaczej , bardziej chodzilo mi o to iz wachlarz owej "elipsy " nie musi byc rozchylony na pol kolekotora ssacego by to dzialalo , bo z tego co zauwazylem wiekszosc kolektorow ssacy , produkowanych tasmowo , wyglada bardzo podobnie do tego , ktory wyzej pokazalem . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#1887
|
![]() |
Przeczytałem cały temat od początku
![]() Powiem tyle jest miazga, od początku wszystko robione nie na pałę tylko przemyślane i odpowiednio dobierane ![]() Podoba mi się, ze nie ukrywałeś żadnych Fuck-Up'ów, tylko wszystko jawnie było pisane na forum publicznie ![]() ![]() Pozdro |
|
|
![]()
Post
#1888
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To moze jeszcze inaczej , bardziej chodzilo mi o to iz wachlarz owej "elipsy " nie musi byc rozchylony na pol kolekotora ssacego by to dzialalo , bo z tego co zauwazylem wiekszosc kolektorow ssacy , produkowanych tasmowo , wyglada bardzo podobnie do tego , ktory wyzej pokazalem . Zeby zrobic to idealnie, to trzebaby poswiecic bardzo duzo miejsca na rozchylenie tych trabek. Wg teorii lepsze parametry ma wlasnie trabka o zmiennym promieniu krzywizny ,a nie stozkowa. Ale trzeba wybrac jakis kompromis miedzy praktycznoscia a idealnym projektem. TO zdjecie chyba oddaje najlepszy ksztalt http://i174.photobucket.com/albums/w112/Da...s/bellmouth.jpg -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1889
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Zawsze mialem sklonnosc do przesadzania
![]() ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1890
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Uda sie to uszczelnić?
Edit: No chyba, że będzie spawane. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#1891
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów ![]() |
Dawno nie czytałem tego stwierdzenia na forum - MĘSKO to wszystko wygląda, kolektor jest bajka
![]() -------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
![]()
Post
#1892
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Uda sie to uszczelnić? Edit: No chyba, że będzie spawane. Oczywiscie ze bedzie zaspawany , nie wyobrazam sobie tego inaczej przy doladowaniu 3 barow ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1893
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
a to auto będzie w końcu jeździć czy tylko tak modyfikujecie na podstawie teorii lepszy gorszy kolektor ??
a gdzie jakieś testy ? praktyka ? czy ten co był wcześniej się nie sprawdził na aucie i blokował przepływ ?? jaki silnik będzie w aucie na jakich gratach poskładany ?? |
|
|
![]()
Post
#1894
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
a to auto będzie w końcu jeździć czy tylko tak modyfikujecie na podstawie teorii lepszy gorszy kolektor ?? a gdzie jakieś testy ? praktyka ? czy ten co był wcześniej się nie sprawdził na aucie i blokował przepływ ?? jaki silnik będzie w aucie na jakich gratach poskładany ?? Nie bedzie jezdzic , robie sobie czesci na wystawe , ktore maja sie sprawdzic tylko w praktyce . Sunjemy jakies teoretyczne pierdy , ktore nie maja odzwierciedlenia w praktyce - rozszyforowales nas ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1895
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie odbieraj tego jako czepianie,bo ja jestem teoretykiem,ale na samym koncu tego stozka moze warto jednak mocno "wywinac" krawedz ,zeby byla praktycznie na plasko z powierzchnia flanszy. Teraz jest dosc duzy uskok i przez to powietrze bedzie sie "odklejac" od powierzchni zaraz za kantem.
Do tego samego dazy sie w robieniu gniazd zaworowych na 3 katy lub nawet frezem z krzywizna, bo przy naglych zmianach kata po prostu sa straty w przeplywach -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1896
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a jak wytlumaczyc ze to dwie ćwiarki odwrocone "plecami"?, wiec pół tego przekroju to ćwierć ?? rzeczywiscie kiepsko to opisałem ... hehe to chyba bardziej przypomina ewolwentę ;-) dopiero jak jackkpl wkleił przekrój to zrozumiałem co masz na myśli. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1897
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Nie odbieraj tego jako czepianie,bo ja jestem teoretykiem,ale na samym koncu tego stozka moze warto jednak mocno "wywinac" krawedz ,zeby byla praktycznie na plasko z powierzchnia flanszy. Teraz jest dosc duzy uskok i przez to powietrze bedzie sie "odklejac" od powierzchni zaraz za kantem. Do tego samego dazy sie w robieniu gniazd zaworowych na 3 katy lub nawet frezem z krzywizna, bo przy naglych zmianach kata po prostu sa straty w przeplywach juz jest praktycznie zlikwidowana ta kanta , zdjecie bylo robione o 2 w nocy ,nie mialem juz sily teg dokonczyc , tego uskoku nie bedzie .To byly pozostalosci po cnc -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1898
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1899
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Że co ![]() pisalem o tym ostrym kacie ktory byl widoczny jeszcze na zdjeciu , juz go nie ma ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1900
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
O czym się domyśliliśmy, tylko po jakiemu to pisałeś jeszcze nie wiemy ;-)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 25 August 2025 - 01:25 |