![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1521
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
masz wcisniete sprzeglo wiec działasz sila na docisk która przenosi się bezpośrednio na wał w osi jego obrotu. wyciska się olej z panewki oporowej i jest suchy start.
sprzegla wielotarczowe wymagają uzycia mniejszej sily żeby je rozlaczyc, wiec tym samym mniej obciazaja opory. w trakcie pracy silnika szarpaniem sprzeglem DUP DUP niema az takiego znaczenia bo masz caly czas zbudowane ciśnienie oleju. -------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1522
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Podejrzewam że chodzi o obciażanie panewek oporowych wciśniętym sprzęgłem przed pojawieniem się ciśnienia oleju...
|
|
|
![]()
Post
#1523
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Taki jest Pany tuning. Z silnika można by kroplówki chorym podawać. Koła pasowe z żelem, diamentowe podkładki pod zamach i.......i ......i A spod maski napierdala stukot jak z ursusa. Niestety tuning nie doskonały ![]() Co do crank walk, to ja mam w obydwu Audi wzmocnione dociski. Wystrzegam się jak zmory odpalania na wciśniętym sprzęgle. Nigdy tego nie robię. Zdaję sobie sprawę z jakiej siły potrzeba aby ten docisk wcisnąć. czlowieku boli cie cos ?? To sobie kup tez takie gadzety do Twojego ulepa i bedzie fajnie ... Malo mnie obchodzi co jest dla Ciebie do przyjecia a co nie ... tarcza nie ma sprezyn i nie bedzie miala ....a tak jak Tomek napisal na dwutarczowym sprzegle jest nie wiele lepiej . Skoro sie komus nie podoba to niech nie slucha lub nie oglada . To ze tarcza nie ma sprezyn tez nie jest bez przyczyny ,ale nie mam ochoty tego tlumaczyc bo pewnie nie kazdy zrozumie !!! Rafal wyjasnil jak krowie na rowie czemu , co i jak ,ale paru niespelnionych filozofow musi zawsze sie znalesc . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1524
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Chłopaki nie ma co wyjaśniać... nic to nie da, zaraz będzie że źle masz tablice przykręconą... Coraz gorszy poziom zawitał tutaj.... ;/
|
|
|
![]()
Post
#1525
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
A ja myślę sobie głośno że koledzy chcą podciągnąć rangę tego forum tymi postami z przemyśleniami, tylko czy to dobry trend ?
właściciel niech robi co do niego należy póki i tak projekt super co do nie których kolegów to szkoda się wypowiadać bo już wszystko wiedzą i rozumy po zjadali . . . Zazdrość i wnioskuje kompleksy była jest i będzie nie ma czym się przejmować ![]() Osobiście czekam dalej na rozwój sytuacji w projekcie ![]() |
|
|
![]()
Post
#1526
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Nie ma sie co denerwowac, nie wszyscy w Vagu siedza i wiedza jakie ma skutki takie sprzeglo.
A wyjasnienie tego podnosi poziom forum. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#1527
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Każdy obiera swoją drogę w tuningu. W przypadku tego Leona mamy odczynienie z autem hardkorowym, tłuczenie skrzyni wibracje wewnątrz auta czy inne niedogodności są tu mało istotne, bo fura ma zaper... Do latania po bułki można mieć inne "przyjaźniejsze" i bardziej elastyczne auto. Od dawna obserwuję temat i czekam na finał zmagań.
Skrzynie 02M tak jak ktoś już napisał są zaprojektowane do współpracy z dwumasem. Posłuchajcie jak chodzi 1.9 TDI ze sprzęgłem na sprężynach i jednomasem zw skrzni 02M, to uznacie że 1.8T jest cichy. Porównując do diesla tu naprawdę nie ma problemu. |
|
|
![]()
Post
#1528
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Nic mnie nie boli "Koleś" Póki co twój Leon to pierwsze twoje pomodzone auto z tego co szło na forum przeczytać, które na dobrą sprawę składa ci pół świata. To jak twoje auto będzie pracować to tylko twoja sprawa. Tak w ogóle to jak już ktoś wspomniał auto z tego co wiadomo będzie miało pełne wnętrze, a więc gdzie tu do hardcoru chyba daleko. Napisałem- "niedopuszczalne" bo jak na tak doinwestowane auto jak dla mnie jest to nie do przełknięcia. Tuning jest niedoskonały bo czasami być może bywa, że obojętnie ile byś nie zainwestował to i tak nie wszystko będzie chodzić jak by się chciało.
Forum jest po to aby dyskutować, każdy może wyrazić swoje zdaniem na jakiś temat bo Polska to wolny kraj. A to że czasem wyrazi się coś bardziej lub mnie agresywnie, no cóż nie jesteśmy na forum baletu i różowych trampek. Dobrze jak ktoś właśnie wyjaśni temat, a nie jak od razu stanie okoniem(najwyraźniej zabolało, lub poszło po ambicji) bo auto ma przecież i zasuwać i wyglądać super mega fajnie. Tyle w temacie. K64 Cieplak wyjaśnił o co chodzi. Niedawno wklejałeś zdjęcie jak ciężarem auta wciskałeś docisk. To wyobraź sobie, że ta siła działa na panewki oporowe które są suche podczas startu. Po prostu się to przyciera zanim pompa zbuduje ciśnienie oleju i zanim olej dotrze na panewkę. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#1529
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
1. Zjawisko nie ma nic wspólnego z crankwalkiem, zepsutym silnikiem, etc, blablabla, to są, co już Szymonrs i Olożwirski próbowali Wam wyłożyć, drgania skrętne: czyli wał nie obraca się na całej długości równomiernie, a jeden koniec, względem drugiego, oscyluje z pewną częstotliwością i amplitudą. Rozwiązaniem jest zmiana charakterystyki wału: jego sztywności lub jego częstotliwości rezonansowej: masy na końcach, masy związane ze sobą sprężyście. Po to jest koło dwumasowe, po to są kółka pasowe z elementami gumowymi i ciężarkami. Usuwasz tłumik drgań, to wał zaczyna drgać mocniej i coś się wzbudza przy okazji. Pomóc też może tłumik drań na tarczy.
Jak ktoś lubi grubą mechanikę, to zapraszam: http://strony.aster.pl/fdul/DrgAe_5_1.pdf A to jest chyba najprostszy model pozwalający sobie wyobrazić, co to są drgania skrętne: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wahad%C5%82o_torsyjne 2. Dżordżyk, Rafałek: dalsze potyczki na priv, albo wyślę na urlop wypoczynkowy. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#1530
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
To czy będą drgania czy nie zależy w dużej mierze od skrzyni biegów co nie? Na swoim przypadku wiem, że przy wzdłużnej skrzyni zmiana z jednomasu na dwumas i odwrotnie niewiele zmienia. Co innego tarcza ze sprężynami a bez.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#1531
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Podnieść wolne obroty i powinno się to uspokoić
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#1532
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Drgania zależą od sztywności skrętnej wału/układu mas wirujących i częstotliwości wymuszającej je. Ponieważ nie ma tłumika, drgania przenoszą się na skrzynię, której elementy zaczynają wpadać w rezonans.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#1533
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
U mnie jak tak sie dzialo to pomagalo strzelenie z sprzegla , takie gwaltowne zeslizgniecie nogi z wcisnietego sprzegla ( bez biegu oczywiscie ). Wtedy cichly te odglosy .
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#1534
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
spręzynki w tarczy nic nie pomogą jak skrzynia jest zaprojektowana pod dwumas. napewno wydłużą jej żywotność ale nie wyciszą.
|
|
|
![]()
Post
#1535
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Nic mnie nie boli "Koleś" Póki co twój Leon to pierwsze twoje pomodzone auto z tego co szło na forum przeczytać, które na dobrą sprawę składa ci pół świata. To jak twoje auto będzie pracować to tylko twoja sprawa. Tak w ogóle to jak już ktoś wspomniał auto z tego co wiadomo będzie miało pełne wnętrze, a więc gdzie tu do hardcoru chyba daleko. Napisałem- "niedopuszczalne" bo jak na tak doinwestowane auto jak dla mnie jest to nie do przełknięcia. Tuning jest niedoskonały bo czasami być może bywa, że obojętnie ile byś nie zainwestował to i tak nie wszystko będzie chodzić jak by się chciało. Forum jest po to aby dyskutować, każdy może wyrazić swoje zdaniem na jakiś temat bo Polska to wolny kraj. A to że czasem wyrazi się coś bardziej lub mnie agresywnie, no cóż nie jesteśmy na forum baletu i różowych trampek. Dobrze jak ktoś właśnie wyjaśni temat, a nie jak od razu stanie okoniem(najwyraźniej zabolało, lub poszło po ambicji) bo auto ma przecież i zasuwać i wyglądać super mega fajnie. Tyle w temacie. K64 Cieplak wyjaśnił o co chodzi. Niedawno wklejałeś zdjęcie jak ciężarem auta wciskałeś docisk. To wyobraź sobie, że ta siła działa na panewki oporowe które są suche podczas startu. Po prostu się to przyciera zanim pompa zbuduje ciśnienie oleju i zanim olej dotrze na panewkę. czlowieku ogarnij sie bo wyciagasz jakies argumenty z dupy zeby wyjsc z twarza ,a pograzasz sie jeszcze bardziej .... Pierwsza sprawa to samochod bedzie pusty ,tylko z dwoma kublami ... druga sprawa to kto mi go sklada ?? kolejna sprawa to czym ty chcesz teraz zablysnac i co ty porownujesz ?? tego srebrnego ulepa ktorego widzialem kupe lat temu u GTO i nic sie tam nei trzymalo kupy czy masz jeszcze jakas inna super pomodzana fure (cupe ?? nie uwazasz ze to troche inna poprzeczka ??) Jak robilismy set up w s4 na sprezarkach z rs4 to nawet nie miales jeszcze swojego super mocnego 20vt , wiec o czym ty wogole chcesz dyskutowac?? Powiem ci ziomus ze szkoda mi nerwow na dyskusje z Toba !! Pozdraswiam i trzymaj sie dalej swoich mega profi tuningow , ja zostane przy swoich niedoskonalych ... ps Dodam jeszcze raz na filmie bylo to pierwsze odpalenie silnika , sprzeglo nie bylo jeszcze nawet odpowietrzone , jutro nagram film jak samochod chodzi na wolnych bo nie moge niektorych rzeczy czytac -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1536
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Mam nadzieje że nikt już nie będzie chciał dyskutować o hałasującej skrzyni, bo możemy to nagrodzić warn'ami. Jeśli dobrze pamiętam to temat tyczy się auta o mocy ponad trzy krotnie większej jak seria, czy coś więcej potrzeba do tego dodać? Z całym szacunkiem dżordżyk, o ile doskonale rozumiem co masz na myśli przez tuning "idealny", to jego granice zostały już dawno w tym aucie przekroczone.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#1537
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
77 stron z czego połowa to dyskusje o niczym. Odnoszę wrażenie co poniektórym pomyliły się fora. Nie jest to polskajazda.pl, czy forum działkowaca żeby tak pier...
Nie od dziś wiadomo że wyczynowe silniki nie mają wolnych obrotów. Obstawiam że gdyby ten silnik ustawić na 1200-1500 obrotów minimalnych to dźwięk byłby dużo lepszy. O specyfice skrzyń 02M nie wspomnę- posiadacze TDI nie mogą wsadzić jodnomasu, bo chodzi jak traktor sprzężony z sieczkarnią. Pomijając know how fajnie by było gdyby autor tematu zrobił małe podsumowanie modyfikacji ze szczegółową specyfikacją. Mnie osobiście interesuje aktualna pojemność silnika i czy w głowicy jest hydraulika czy mechanika. |
|
|
![]()
Post
#1538
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Kalibracja wtryskow 1700cc plus 4 bary regulator paliwa plus bioetanol E85 ... obroty stabilne na ok 950rpm
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1539
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Ładnie ogarniacie
![]() Powiedz Rafał, czemu koniecznie musi byc tarcza bez sprezyn? -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#1540
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory ![]() |
Autko szatan
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 10:28 |