Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Idealny tor jazdy w zakrętach gokartem, Zaznacz prawidlowy tor jazdy na rysunku
ortax123
post Sun, 29 May 2011 - 18:32
Post #161


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Dziękuję za pierwszą propozycję i czekam na następne.

ps.Bardzo prosiłbym również o zaznaczenie, kiedy hamować oraz przyspieszać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 May 2011 - 18:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
spoon
post Sun, 29 May 2011 - 23:46
Post #162


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





Ja bym pojechal tak:


W zaleznosci od mocy gokarta, X'y to miejsca hamowania, lub odpuszczenia gazu. Przy gokartach "amatorskich" wcisnalbym hebel tylko na drugim "iksie", a na trzech pozostalych ewentualnie ujal na chwile gazu - ale bez przejechania tego na zywo ciezko cos pisac. Reszte idziesz na wklepanym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 30 May 2011 - 11:04
Post #163


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie znam tego toru, ale wydaje mi się że warto później wejść w nawrót po prostej start-meta,
zamiast cały czas trzymać się wewnętrznej.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Mon, 30 May 2011 - 12:02
Post #164


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





nie wydaje mi sie tez ze da sie wejsc w ten zakret bez hamowania, ta prosta jest naprawde dluga. jest na yt troche filmow z zawodow, moznapopatrzec jakim torem jezdza tam zawodowcy. nie bylem w kisielinie z kartem, ale zamierzam sie tam wybrac. kiedys jezdzilem tam autem i tor jest bardzo fajny.


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Mon, 30 May 2011 - 12:11
Post #165


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Czyli pierwszy zakręt lepiej byłoby pokonać od zewnętrznej?

ps.Mógłby ktoś to narysować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Mon, 30 May 2011 - 18:15
Post #166


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(mAbZ @ Mon, 30 May 2011 - 11:04) *
Nie znam tego toru, ale wydaje mi się że warto później wejść w nawrót po prostej start-meta,
zamiast cały czas trzymać się wewnętrznej.


CYTAT(stef @ Mon, 30 May 2011 - 12:02) *
nie wydaje mi sie tez ze da sie wejsc w ten zakret bez hamowania, ta prosta jest naprawde dluga. jest na yt troche filmow z zawodow, moznapopatrzec jakim torem jezdza tam zawodowcy. nie bylem w kisielinie z kartem, ale zamierzam sie tam wybrac. kiedys jezdzilem tam autem i tor jest bardzo fajny.


Zalozylem, ze na 99% mowimy tu o takich gokartach jakie sa dostepne do wypozyczenia "dla amatorow", a takie maja 6-9KM i mysle ze bez problemow da sie pojsc pierwszy zakret pelnym ogniem bez hamowania (takie gokarty w zaleznosci od zebatek jezdza raczej nie wiecej niz 80km/h).
Jak ktos lata porzadna wodą, to raczej nie pyta sie na forum, jakim torem jechac. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Mon, 30 May 2011 - 19:29
Post #167


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Gokarty są "amatorskie"- prawdopodobnie firmy SODI wyposażone w silniki HONDA o pojemności 270 ccm(prędkość max. 70-80km/h)

ps.Jeśli chodzi o pierwszy zakręt to raczej nie da się pokonać go na pełnym gazie(uślizg karta)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Mon, 30 May 2011 - 20:21
Post #168


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Moja propozycja toru


Kolor Czerwony - hamowanie
Zółty - puszczenie gazu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 30 May 2011 - 20:29
Post #169


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





moim zdaniem hamowanie tak jak pisał spoon na drugim winklu(nawrót, na lewo od literki W na trawniku) przy reszcie wystarczy odpuszczenie gazu a uślizgu karta nie będzie pod warunkiem świeżych gum.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Mon, 30 May 2011 - 20:37
Post #170


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





CYTAT(m!xer @ Mon, 30 May 2011 - 20:29) *
moim zdaniem hamowanie tak jak pisał spoon na drugim winklu(nawrót, na lewo od literki W na trawniku) przy reszcie wystarczy odpuszczenie gazu a uślizgu karta nie będzie pod warunkiem świeżych gum.


A który tor jazdy będzie korzystniejszy?

Ps. Po obejrzeniu tego filmiku zrozumiałem gdzie chyba robiłem błędy. Dotychczas przy pokonywaniu zakrętów- puszczałem gaz/ hamowałem przed zakrętem na chwile, a potem od razu gazu na max(jeszcze będąc w zakręcie). Osoba na filmiku na zakrętach jedzie na pół gazu i dopiero na wyjściu zaczyna przyśpieszać.

Przejazd torem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 30 May 2011 - 20:53
Post #171


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(ortax123 @ Mon, 30 May 2011 - 20:37) *
A który tor jazdy będzie korzystniejszy?


Wg. mnie Twój jest dobry za wyjątkiem pierwszego winkla tzn. ja pojechałbym przy krawędzi cały zakręt a nie wyjeżdżał na samym końcu na zewnętrzną jak Ty to zrobiłeś
oczywiście po wyjściu z zakrętu znajdziesz się na lewej stronie tej krótkiej prostej ale Ty na swoim rysunku jesteś na zewnętrznej krawędzi zakrętu.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 30 May 2011 - 21:17
Post #172


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(spoon @ Mon, 30 May 2011 - 18:15) *
Zalozylem, ze na 99% mowimy tu o takich gokartach jakie sa dostepne do wypozyczenia "dla amatorow",
a takie maja 6-9KM i mysle ze bez problemow da sie pojsc pierwszy zakret pelnym ogniem bez hamowania.


Pewnie się da. Ale nie sądzę, by to dało najlepszy czas okrążenia.
Lepiej wejść w zakręt szerzej, żeby móc z niego szybciej wyjść (wcześniej dodać gazu na wyjściu)

I proszę- na filmiku tak właśnie mistrzu jedzie.
Kart nie ma tu większego znaczenia, bo w amatorskim 9KM tym bardziej musisz strzec się uślizgów i spadku obrotów.

ortax123: zakręt zaraz za nawrotem po prostej start-meta niepotrzebnie szeroko. Trzymaj się wewnętrznej.
Również wejście w ten nawrót za szeroko, raczej proponuję bliżej środka na prostej przed nawrotem
i przyciąć do wewnętrzej po połowie nawrotu.
Na przeciwległej prostej, przed zółtym, niepotrzebnie jakiś wywijas. Trzymaj się prosto lewej krawędzi.

A jeśli czyta to ktoś ze Szwecji- to (tadycyjnie już) zapraszam na nasz drugi wyścig tego sezonu 18 czerwca:
http://gpps.raceit.se/20110524.html


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Mon, 30 May 2011 - 23:09
Post #173


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Lepiej będzie tak?


Czy


Linie żółte - jazda bez gazu/ na pół gazu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 31 May 2011 - 10:33
Post #174


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Sorki ale teraz tak namazałeś że ciężko coś tam zobaczyć biggrin.gif
Zresztą trudno ci coś więcej poradzić nie będąc tam samemu.
Jeździj co kilka okrążeń inaczej i porównuj czasy, po prostu.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Tue, 31 May 2011 - 11:33
Post #175


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Najbardziej intersekcją mnie dwie rzeczy dotyczące jazdy na tym torze:
- pierwsza dotyczy pokonywania zakrętów(lepiej puścić gaz przed zakrętem/hamować czy przejechać zakręt na" pół gazu"- tak chyba jeździ ten koleś z filmiku)
- druga dotyczy pierwszego zakrętu(dlaczego lepiej pokonać go jadąc przy wewnętrznej?)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Tue, 31 May 2011 - 11:52
Post #176


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Hmmm, wydaje mi się, że musiałby być niezły potwór żeby musieć mocno dohamowywać przed winklami na tym torze(nawet po prostej start meta - gdyż ten zakręt jest o tyle przyjemny, że się zacieśnia, więc wejść możesz z dużą prędkością i wystarczy, że wciśniesz tylko 1/2 albo 1/3 będąc w zakręcie a kart sam wytraci prędkość na tyle żeby nie było problemu kiedy zakręt się zacieśni - mam nadzieję, że w miarę jasno to wytłumaczyłem :-) )

Natomiast w kwestii drugiego pytania - najłatwiej jest mi odpowiedzieć w ten sposób - linia toru jazdy którą narysowałeś/zaproponowaliśmy Ci jest najbardziej naturalna, to trochę tak jak z wycofywaniem - cofasz i nie zastanawiasz się w którą stronę kręcić kierą żeby skręcić w lewo czy prawo(zupełnie inaczej wygląda to u dużej większości kobiet - kwestią związana z budową mózgu) po prostu to czujesz i nie inaczej jest jadąc ten zakręt, po prostu czuje się, że trzeba go tak pojechać a każdy inny tor wydaje się być "nienaturalny"( i jakiś taki dziwny). A tłumacząc to bardziej profi, masz pokonać jak najkrótszą drogę aby uzyskać jak najlepszy czas, na zakręcie oznacza to wewnętrzną a ten zakręt jest tak skonstruowany, że wchodząc od zewnętrznej start-meta dość płasko w zakręt i tuląc się prawej krawędzi możesz pokonać go bez hamowania, na końcu siła odśrodkowa i tak prawidłowy tor jazdy i tak wyrzuci Cię na zewnątrz tej krótkiej prostej(po winklu) co zresztą na którymś ze zdjęć rysowałeś ale tam był problem tego, że Ty już w zakręcie zbliżyłeś się do zewnętrznej krawędzi a nie dopiero po winklu.

Wiem, że bardzo trudno będzie się czytać to co napisałem ale przy odrobinie dobrej woli na pewno każdy zobaczy co miałem na myśli

ps. nie jestem męskim szowinistom, po prostu gdzieś kiedyś usłyszałem/przeczytałem, że mózg kobiecy jest tak zbudowany, że gorzej radzi sobie z wyobraźnią przestrzenną co przekłada się właśnie na parkowanie, na problemy z zakresu geometrii na lekcjach matematyki etc. etc.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 31 May 2011 - 11:56
Post #177


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Co niektórym kobietom nie przeszkadza dobrze jeździć, m!xer.
Znam co najmniej 2 pary, w których to facet jest "babą" za kierownicą,
a w naszym pucharze gokartowym jedna dziewczyna jest w ścisłej czołówce smile.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Tue, 31 May 2011 - 12:51
Post #178


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Mniej więcej wszystko zrozumiałem. Jestem dopiero początkującym kartingowcem(jeździłem dopiero dwa razy na dwóch torach po 30 minut) i dlatego moje pytania mogły wydawać się dla was trochę "błahe". Dziękuję Wam bardzo za wszystkie wskazówki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STarlet
post Tue, 31 May 2011 - 18:10
Post #179


User
Dołączył: Tue, 03 March 2009





CYTAT(ortax123 @ Tue, 31 May 2011 - 11:33) *
- druga dotyczy pierwszego zakrętu(dlaczego lepiej pokonać go jadąc przy wewnętrznej?)

nie ważne jak szybko wjedziesz w zakręt tylko jak szybko z niego wyjedziesz, czym szerzej* pojedziesz tym mniejszy będzie kąt natarcia, czyli większa prędkość na wyjściu.
to samo tyczy się zespołu zakrętów gdzie ostatni zakręt 'decyduje' jak należy przejechać zakręt go poprzedzający smile.gif

jak chcesz sobie wyznaczyć "idealną" linie to może zacznij od ostatniego zakrętu w kierunku pierwszego... może będzie Ci łatwiej smile.gif

ja nabazgrałem coś takiego:


tor oczywiście pod czasówkę, nie próbuj tak jechać z kolegami bo będziesz tracił pozycje co zakręt tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Wed, 01 Jun 2011 - 20:51
Post #180


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





Co sądzicie o tej propozycji? Jest lepsza od tamtych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 15:59