Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Idealny tor jazdy w zakrętach gokartem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
PiątasCLK
Widzialem juz podobny temat tutaj lecz podany byl tylko jeden zakret. Tutaj mam fragment toru gokartowego w Szczecinie zrobiony recznie niestety...
Chcialbym poznac wasze opinie na temat IDEALNEGO TORU JAZDY gokartem, gdzie przyhamowac, gdzie zaczac przyspieszac i jak powinien wygladac ten tor jazdy. Najlepiej byloby zaznaczyc na rysunku prawidlowy tor tak aby byl jak najszybszy czyli bez poslizgu bo chodzi o czas !
brakuje mi ok 0,5 sek. do top 10 czasow i nie moge wykrecic lepszego, nie wiem gdzie robie blad i gdzie trace ale zdaje mi sie ze na zakrecie nr 3 najwiecej trace.. ponumerowalem najwazniejsze zakrety dla ulatwienia gdyby ktos chcialby dokladnie wyjasnic kazdy zakret. Rowniez zaznaczylem kolorowymi kropkami miejsca na torze jesli ktos chcialby dodac co w tym miejscu nalezy zrobic smile.gif oraz wielkosc gokartu w porownaniu do toru. licze na ciekawe wskazowki.




[img=http://img132.imageshack.us/img132/5178/silverhotel.th.jpg]

http://img20.imageshack.us/img20/6774/tor5.jpg
ZbyszekAE86
0,5 sekundy to niedużo...
Proponuje więc pobiegać i zgubić z 5 kg wagi i powinno pomóc biggrin.gif
Jak jeździliśmy z kumplami to z uwagi na to że byłem najcięższy musiałem brać "najżwawszy" gokard/
A co do toru to opcji jest wiele...
ale wydaje mi sie że wiekszość będzie wiedziała ( i Ty też) jak to przejechać...
Więc tylko trenić.
Pozdrawiam
PiątasCLK
CYTAT(ZbyszekAE86 @ Mon, 25 May 2009 - 22:45) *
0,5 sekundy to niedużo...
Proponuje więc pobiegać i zgubić z 5 kg wagi i powinno pomóc biggrin.gif
Jak jeździliśmy z kumplami to z uwagi na to że byłem najcięższy musiałem brać "najżwawszy" gokard/
A co do toru to opcji jest wiele...
ale wydaje mi sie że wiekszość będzie wiedziała ( i Ty też) jak to przejechać...
Więc tylko trenić.
Pozdrawiam



nie no tak wink.gif przed wyscigiem nawet sie wyprozniam... hehe, ale waze i tak bardzo malo, ledwie 66 kg ... a widzialem niektorych zawodnikow z top 10 to byli dosc wysocy + wazyli napewno wiecej... wiec trace gdziec na tych zakretach ktore zaznaczylem na zdjeciach, tylko dlaczego nie wyswietla sie zdjecie na forum ? tylko linki do zdjec ?
Ictus
ja bym polecial cos w ten desen:

ewentualnie w 3 mozna ciut wczesniej wejsc o ile do 4 jest ktorka prosta
PiątasCLK
CYTAT(Ictus @ Mon, 25 May 2009 - 23:23) *
ja bym polecial cos w ten desen:

ewentualnie w 3 mozna ciut wczesniej wejsc o ile do 4 jest ktorka prosta



do 4 jest bardzo krotka prosta. na tym rysunku tylko tak wyglada ale nie da sie rozpedzic nawet...
a 1 tak jak myslalem wlasnie szeroko z poczatku zeby pozniej sciac i na prosto przejechac dwa nastepne bo zazwyczaj scinalem z paczatku 1 i w efekcie wyrzucalo mnie przy czym tracilem predkosc i ladowalem na bandzie przy czerwonej kropce ;]
i wlasnie 3 !!!!!!! to jest najwazniejszy zakret dla mnie tam najwiecej predkosci trace to jest zakret o 180 stopni bardzo ciasny bez duzej mozliwosci pojechania na "okraglo"
Ictus
skoro miedzy 3 a 4 jest cisno to mozna nawet lekkim bokiem sobie pomoc i pojsc bardziej ksiazkowym torem czyli tak jak pisalem wejsc w niego wczesniej
PiątasCLK
bokiem ? rozumiem poslizg ? kiedy wchodze w tym ciasnym zakrecie bokiem automatycznie trace predkosc do minimum i wlasnie nie wiem... czy bardzo pozno sciac tak jak zaznaczyles, czy na okraglo blisko bandy - tak jak do tej pory jezdzilem z tym ze wtedy mam slaba predkosc przy wchodzeniu w 4
Necak
cos takiego?
Ictus
pod warunkiem ze wyprzedzasz kogos na dohamowaniu na 2 smile.gif
ZiG
Ten tor trzeba zobaczyc i sie na nim przejechać, by można było coś sensownego powiedziec w temacie. Jechałem tam 4 razy, i idealny tor jazdy wygląda mocno inaczej niż tutaj narysowane. Zresztą ten pogladowy schemat toru za mało oddaje to co jest w rzeczywistości. Karty są słabe i trzeba jechać tak by nie wtracać prędkości. Takie jak Ictus zaznaczył przejście zakrętu 3 jest nie do wykonaia, bo kart stanie. W zakręcie nr 2 o wiele za mało wykorzystane miejsce na wyjściu. 0,5s najłatwiej urwiesz zmieniając karta na szybszego. Te maszyny nie są równe smile.gif
STarlet
Ictus, w pierwszym poscie sa dwa linki wink.gif patrzac na zdjecie toru widac ze nie da rady ustawic sie przy zewnetrznej przed wejsciem w zakret 2.
PiątasCLK
CYTAT(ZiG @ Tue, 26 May 2009 - 20:58) *
Ten tor trzeba zobaczyc i sie na nim przejechać, by można było coś sensownego powiedziec w temacie. Jechałem tam 4 razy, i idealny tor jazdy wygląda mocno inaczej niż tutaj narysowane. Zresztą ten pogladowy schemat toru za mało oddaje to co jest w rzeczywistości. Karty są słabe i trzeba jechać tak by nie wtracać prędkości. Takie jak Ictus zaznaczył przejście zakrętu 3 jest nie do wykonaia, bo kart stanie. W zakręcie nr 2 o wiele za mało wykorzystane miejsce na wyjściu. 0,5s najłatwiej urwiesz zmieniając karta na szybszego. Te maszyny nie są równe smile.gif


tak masz racje, zakret 3 w wykonaniu Ictusa jest tam niewykonalny, i dokladnie... slabe karty po ostrym skrecie staje w miejscu ;] ;] ;] ale ciesze sie ze moge porozmawiac z kims kto byl i tam jezdzil. Chodza ploty ze nr 13 jest najmocniejszy wink.gif tak mowi obsluga toru i zawodnicy. Przy okazji jaki czas ?
ZiG
35.41 ale waze ponad 100kg smile.gif I za kazdym razem tor był zawalony amatorami, ktorzy spowalniali. Kolega mial 34.3 pare dni wczesniej, a tego dnia co ostatnio jezdzilismy nie mogł zejsc ponizej 35. Recepta na dobry czas to wynajecie toru na godzine, i szukanie najszybszego karta. A 2 zakret da sie zaczać mocno od wewnetrznej.
PiątasCLK
Najwiecej problemow sprawia wlasnie ta 2 i 3 ...
rozumiem ze 1dynke wszyscy pojechaliby tak samo jak widac ? promien skretu dobry ale czy nie wchodzic w niego wczesniej ? w jakim celu AZ tak pozno zawijac ?
PiątasCLK
CYTAT(ZiG @ Tue, 26 May 2009 - 21:57) *
35.41 ale waze ponad 100kg smile.gif I za kazdym razem tor był zawalony amatorami, ktorzy spowalniali. Kolega mial 34.3 pare dni wczesniej, a tego dnia co ostatnio jezdzilismy nie mogł zejsc ponizej 35. Recepta na dobry czas to wynajecie toru na godzine, i szukanie najszybszego karta. A 2 zakret da sie zaczać mocno od wewnetrznej.


Taaa... za kazdym razem ten sam bol ;] spowalniaja... i nie da sie wyprzedzic i ma sie wrazenie jakby trzymali gaz w polowie..
noo na 100 kg 35.4 to niezle hehe ;p . A to zbieg okolicznosci bo ja mam wlasnie 34.365 ii tez nie moge zejsc nizej ... pierwsze 2 okrazenia traci sie na rozgrzanie opon ;] chyba ze byl przed chwila jezdzony kart.. no i tak jak mowie podobno 13 sie zbiera najlepiej... ale nie jezdzilem.
2 mocno od wewnetrznej bez hamowania w zakrecie i blisko przy bandzie juz z gazem ? tak jak mniej wiecej zaznaczyl Necak ?
Nosferatu
CYTAT(ZiG @ Tue, 26 May 2009 - 20:58) *
Te maszyny nie są równe smile.gif


Te maszyny są "sterowane" z centrum dowodzenia i ot cała tajemnica. Koleś który tam jeżdził zauważył dziwne zjawisko. Na początku kręcil średnie czasy. po iluś tam wizytach i wyrobieniu karty stalego klienta - wow ! czas odrazu poniżej 34 sek na okrazeniu. Zaznaczal że jakoś sposobu stylu i toru jazdy ne zmieniał, ciągle tak samo. Marketing he,he wink.gif
kompot
Moim zdaniem Wasze tory jazdy sa zbyt wyscigowe, i tak jak sprawilyby, ze samochodem na torze wyscigowym osiagnelibyscie dobry czas, tak gokartem bedzie kiepsko, bo nie da rady odrobic tyle na prostych. W tych torach jazdy nadklada sie za duzo drogi, np. na jeden nawrocie to moze byc mysle 2-4 metry. Zamulajacym kartem slabo to widze. Mowie to z obserwacji, nie jestem ekspertem, ale czesto smigam po roznych torach (nie ja jeden zapewne).
Moja propozycja jest taka(czarny, ew. szary tor):


ZiG
Aż tak słabe to te karty nie są smile.gif
żeli
Tajemnica dobrych czasów tam to przesuwanie toru(band). Moja waga to około 80kg. PB: 34.51 na torze nieprzesuniętym czyli bandy tak jak powinny być.
PiątasCLK
CYTAT(Nosferatu @ Wed, 27 May 2009 - 22:41) *
Te maszyny są "sterowane" z centrum dowodzenia i ot cała tajemnica. Koleś który tam jeżdził zauważył dziwne zjawisko. Na początku kręcil średnie czasy. po iluś tam wizytach i wyrobieniu karty stalego klienta - wow ! czas odrazu poniżej 34 sek na okrazeniu. Zaznaczal że jakoś sposobu stylu i toru jazdy ne zmieniał, ciągle tak samo. Marketing he,he wink.gif



no fakt troche dziwne to tam wszystko... sa sterowane elektronicznie to prawda.. a podobno syn wlasciciela ma 3 lub 4 czas wink.gif wiec nie wiem czy podkrecili mu moc z "centrum dowodzenia" czy tato daje synowi jezdzic caly dzien ?? ... trudno powiedziec nie znam wiec tylko sie domyslam ale owszem sa podejrzane te czasy..
a z tymi bandami tez racja hehe na 2 lub 3 zakrecie warto poswiecic jedno okrazenie na przywalenie w bande ;D wtedy mozna ladnie sciac zakret i wjechac szybciej przy nastepnym wink.gif
co do toru jazdy "kompot" jest zblizony do tego ktorym jezdzilem do tej pory no i wydaje mi sie ze za kazdym razem jade na maksimum mozliwosci karta przy minimalnym poslizgu, waze tez nie wiele... (66kg) i mimo to nie moge zejsc ponizej 34.3 . Nie wiem juz sam... ale dzieki za wasze opinie smile.gif
Taffarel
ja mialem na imoli technike na najkrotsza droge, imponujacych wynikow nie osiagalem... a co myslicie o czyms takim ??

raW
Szczerze mówiąc jak dla mnie takie tam rysowanie nie ma większego sensu z kilku powodów (tym bardziej przez ludzi, którzy nigdy po nim nie jeździli).
Po pierwsze jak ktoś już słusznie zauważył indoor kartingi są to tory zmienne w czasie. Dzisiaj sobie jeździłem w bydgoszczy na podobnym torze i muszę powiedzieć, że od pierwszego do ostatniego okrążenia zaszły w nim dość zauważalne zmiany dzięki kreatywności moich kolegów tongue.gif
Po drugie różnie to bywa z nawierzchnią takiego toru oraz z samym prowadzeniem się gokarta, nie mówiąc już o delikatnych różnicach w stylu jazdy.
Jeżeli jest tam jakaś tabliczka, która pokazuje Ci czas ostatniego okrążenia i masz wystarczająco cierpliwości to popróbuj różne warianty i sprawdź, który z nich jest najszybszy. Jeżeli nie ma czegoś takiego, to albo znajdź sobie kogoś kto kręci podobne czasy i umówcie się aby jeden jechał za drugim na zmianę. Wtedy wyjdzie kto gdzie jest szybszy i dlaczego.
A jeżeli nie masz takiej osoby to cóż pozostaje analiza tego co sam robisz na wyczucie. W sumie może to być trochę trudniejsze niż doskonalenie się w jednym samochodzie na normalnym torze, który przynajmniej nie zmienia swoich granic i ma jakieś tam azymuty punktów hamowania, ale jak jesteś uparty to pewnie się uda w końcu. Skoro tracisz 0,5 s do rekordu to pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę co taki gokart spowalnia w zakrętach i jak temu zapobiegać, także jedyna dobra rada to ćwiczyć i ćwiczyć aż wyjdzie smile.gif
bartus
przed pierwszymi jazdami też sobie niby ułożyłem w głowie tor jazdy żeby jechać jak autem czyli zakręty od zewnatrz-wewnętrzna-szeroko wyjście, ale to nie zdaje egzaminu.
Patrząc na tor Taffarela to ja jeździłem inaczej:
1: wejście ze środka i wyjście szeroko pod bandą
2: trochę szerzej wejście i zdecydowanie szerzej wyjście
3 i 4 to chyba wszyscy tak samo.


0,5s to moim zdaniem wcale nie jest tak mało na tym torze.
i popieram, że jazda po 10min z przypadkowymi ludźmi jest bez sensu.
ZiG
http://www.youtube.com/watch?v=hcnUfndw5QQ Przez przypadek taki film z toru znalazlem.
Widać mniej wiecej jak szybko się jedzie, i jak wyglądają zakręty. Ostatnio jechałem 2 razy pod rząd i rożnica była 1.1 między najlepszymi przejazdam (34.8 lepszy). Tor przejazdy miałem praktycznie ten sam, zmienił się kart. Są bardzo nierówne!
żeli
Przy okazji widać jak są zakręty przesunięte happy.gif
raW
Jaka nawierzchnia jest na tej imoli?
btw. dzisiaj byłem sobie pojeździć w bydgoszczy. Z 10 okrążeń spędziłem na dopasowywaniu sobie zakrętów biggrin.gif
niC
raW mógłbyś mi napisać na PW gdzie i za ile można w bdg, pojeździć ?

Sory za OT smile.gif
kontrolm
gdy był jeszcze jak dla mnie najlepszy tor w Wawie czyli Geant na połczyńskiej to tez był tam taki nieosiągalny czas i dowiedziałem sie od własciciela ze to podobno mechanik który juz i tak ma niezłe czasy wyregulował gokarta, zalał go paliwkiem AvGAS i wtedy wyjezdził ten czas...czyli mówiąck krótko - praktycznie nieosiagalne dla innych a ja miałem tam bodajze 0,3 sek straty i za uja nie umiałem potem odjąc...
ogien


A co powiecie o tym torze?
To jest tor na Okeciu w Warszawie.
Trasa narysowana przeze mnie, wiec na pewno bardzo sie rozni od oryginalu, ale niestety nigdzie nie moge znalezc ukladu petli w sieci. Jak Wam sie wydaje, jaki jest najlepszy tor jazdy?
*Sajmon
To jest tor z Racing Center Warsaw. Bardzo słabo go odwzorowałeś i moim zdaniem nawet nie ma sensu pokazywać na nim poprawnej linii jazdy, bo w kilku miejscach to co narysuje się na Twoim szkicu, będzie zupełnie mijać się z rzeczywistością.
cowboy
a ma ktos idealne lub bardziej prawdziwe odwzorowanie toru RCW ?

przy okazji ile na tym torze moze wynosic róznica w czasie jesli róznica w wadze kierowników to około 20kg ? np 75 vs 95
*Sajmon
Tutaj po rozgrzaniu opon śmiem twierdzić, że linia jest dość poprawna wink.gif Nie wiem jaki czas.

mile
Jakie czasy robicie na RCW ?
cowboy
CYTAT(*Sajmon @ Wed, 20 Oct 2010 - 20:05) *
Tutaj po rozgrzaniu opon śmiem twierdzić, że linia jest dość poprawna wink.gif Nie wiem jaki czas.

niezły czas, orientacyjnie wg zegara na filmiku cos koło 57,5-58 sek jak popatrzylem na kilka kółek
rekord toru to 55,94


*Sajmon
CYTAT(mile @ Wed, 20 Oct 2010 - 20:41) *
Jakie czasy robicie na RCW ?

Na razie 58.16 na ostatnim kółku (systematycznie schodziłem w dół z czasem), za drugim razem.
Ostatnio byłem w niedzielę, ale tor był tak zimny, że ciężko było dogrzać przednie opony i gokart był mocno podsterowny - znacząco odczuwało się różnicę na szybkich łukach. Znajomi porobili też zresztą czasy znacznie gorsze od swoich rekordów (średnio o ponad 0,5 sek.), mi się udało 58.25.
Patrząc teraz na ten filmik, mam co najmniej dwa miejsca, w których jest trochę do nadrobienia wink.gif (pierwszy szeroki nawrót - brałem go bardzo wąsko, co ma duży wpływ na czas, bo potem akurat następuje długi odcinek z gazem w podłodze; i pierwszy ciasny zakręt - ten sam błąd, za ciasno).
Lelon
na RCW jeszcze nie byłem ale wybieram się niedługo, dam znać co mi się udało wykręcić

a ktoś był w Kart Arena w Baniocha? miałem tam 38,83s po 30min jazdy przy 88kg wagi
cowboy
ciekaw jestem jak mocno wpływa waga na czas ale na pewno przekłada się na przyspieszenie, to ma tylko chyba 8KM wink.gif
czy jak są turnieje to jest jakoś wyrownywana waga karta z kierownikiem za pomocą balastu ?

ja na RCW pierwszy raz w zyciu jechalem gokartem wink.gif i w ogole byłem tam 2 razy i każdym razem 2 sesje po 10-11 kółek ... za kazdym razem poprawiajac sie o sekunde wink.gif teraz mam 1:00,15.... ale jeszcze przejade nastepne 4 sesje i rekord bedzie mój smile.gif LOL
problem jest jak jedzie z 15 osób na raz to praktycznie ciezko o czysty przejazd bez wyprzedzeń, no chyba że grupa reprezentuje podobny poziom ...

a poważnie tez za ciasno jeżdżę w nawrotach, (ja co dziwne mam problemy z nadsterownością ) musze sie wybrac w koncu zdrowy i moze sie uda zrobić jakieś niskie 59 sekund a moze i wysokie 58 (95kg żywej wagi)
pytanie czy trzymanie gazu cały czas w podłodze (tzn nieodpuszcanie gazu w momencie hamowania) ma wpływ na osiągi ?

mapka toru znaleziona w necie na forum subaru:

*Sajmon
CYTAT(cowboy @ Fri, 22 Oct 2010 - 16:26) *
pytanie czy trzymanie gazu cały czas w podłodze (tzn nieodpuszcanie gazu w momencie hamowania) ma wpływ na osiągi ?


Stąd się właśnie bierze Twoja nadsterowność smile.gif
Ja podczas hamowania czasem lekko trącam gaz żeby wymusić minimalną nadsterowność. Każdy uślizg kół w tym gokarcie to strata czasu.

Mapka całkiem spoko, ale pomocna tylko jeśli chodzi o numerację zakrętów. Gdyby ktoś chciał na niej wyznaczyć optymalną linię to niestety... wystarczy obejrzeć onboard żeby zobaczyć jak bardzo różni się wyprofilowanie niektórych zakrętów. Swoją drogą to dosyć dziwne, że RCW nie ma jeszcze swojej strony (bynajmniej nie znalazłem) i mapki z prawdziwego zdarzenia na niej. Wystarczyłoby cyknąć kilka zdjęć z góry i polepić. A dach mają całkiem wysoko więc fajnie by to wyszło.
cowboy
ale ja odpuszczam całkowice gaz... tak mi kazali z obsługi toru smile.gif ale jezdził syn "chyba, bo mówil junior do niego" Roberta Herby to kumpel przyczail ze chyba nie odpuszcza gazu
pomyslałem że moze szybciej sie bedzie zbierał niz po odpuczeniu gazu

rcw ma stronke ale kiepską www.rcw.waw.pl
np mala monza we Wrocku gdzie kolega jezdził ma fajnę stronke www.malamonza.pl

co do nadtserowności to moze jeszcze bardziej odsune fotel, bo np zakret 13 nie da sie przejechac bez odpuszczania bo mi chce driftowac kart, zresztą koles z forum subaru (co robi 56 cos tam) tez pisze ze nie da sie przejechac bez odpuszczania - jak szukalem mapki toru to poczytałem co tam piszą smile.gif

zdjecia z góry nie da sie zrobić z poziomu kibli, trzeba by na ten barak wejsć wink.gif
*Sajmon
CYTAT(cowboy @ Fri, 22 Oct 2010 - 20:15) *
ale ja odpuszczam całkowice gaz... tak mi kazali z obsługi toru smile.gif ale jezdził syn "chyba, bo mówil junior do niego" Roberta Herby to kumpel przyczail ze chyba nie odpuszcza gazu
pomyslałem że moze szybciej sie bedzie zbierał niz po odpuczeniu gazu


Uu, a to już niech mądrzejsi się wypowiedzą smile.gif

CYTAT
co do nadtserowności to moze jeszcze bardziej odsune fotel, bo np zakret 13 nie da sie przejechac bez odpuszczania bo mi chce driftowac kart, zresztą koles z forum subaru (co robi 56 cos tam) tez pisze ze nie da sie przejechac bez odpuszczania - jak szukalem mapki toru to poczytałem co tam piszą smile.gif

Podeślij linka, chętnie poczytam temat smile.gif

Co do zakrętu 13go - mi też bez odpuszczania się nie udało. Na początku lekko hamowałem i ogniem przez szczyt. Teraz doszedłem do wniosku że lepiej chyba minimalnie odpuścić gaz i ewentualnie zwolnić minimalnym poślizgiem. Uwielbiam za to następny zakręt - 14, w który wchodzi się pełnym ogniem, do zewnątrz, mocne dohamowanie i nawrót w 15 smile.gif
cowboy
hehe mam tak samo 14 bez odpuszczania smile.gif , troszke czasami tam mam nadsterowność, dzieki temu jakos łatwiej ustawiam sie do nawrotu nr 15 - to jest chyba najfajniejsze miejsce
szkoda że nie da sie tak samo 10.. wydaje mi sie ze tam mam najwiecej problemów i potem trace na 11..
13 lekko odpuszczam bez hamowania

nauczyłem sie tego jadąc za jakimś kolesiem który jeżdził szybko... w ogóle na poczatku słabo jeździłem dopóki nie wyprzedził mnie ten koleś i potem ciąłem za nim, na zasadzie skoro on moze to i ja tez... no i załapałem smile.gif

tu masz link to forum subaru gdzie znalazłem mapke, troche tam piszą:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=10&p=1151103
*Sajmon
CYTAT(cowboy @ Sat, 23 Oct 2010 - 07:14) *
hehe mam tak samo 14 bez odpuszczania smile.gif , troszke czasami tam mam nadsterowność, dzieki temu jakos łatwiej ustawiam sie do nawrotu nr 15 - to jest chyba najfajniejsze miejsce
szkoda że nie da sie tak samo 10.. wydaje mi sie ze tam mam najwiecej problemów i potem trace na 11..


Ja akurat 10 też bez odpuszczania i z lekką podsterownością udaje mi się wstrzelić tak, że zaczynam ten nawrót 11 mniej więcej ze środka toru, mijam szczyt i do zewnętrznej mocno żeby za szczytem nie odpuszczać już gazu. Być może opłaca się zwolnić przed 10, zjechać do zewnętrznej i zaatakować w ten sposób 11, ale moim zdaniem za 11 jest tyle miejsca, że przy drugiej wersji nie wykorzystuje się go.

Dzięki za linka, poczytam smile.gif
*Sajmon
Mapka toru z względnie poprawnie zaznaczoną optymalną linią przejazdu. Na czerwono strefy hamowania, które IMO są trochę nierealne wink.gif



PS: Poprawiłem czas: 57.25 biggrin.gif
Jedenasty
przy podobnej linii ja tam robię 56.46 cool.gif jak już dopracuję 2 i 15'tkę to pewnie 55 pęknie

pzdr

pees. w 4 i 8 nie hamuję tylko pulsacyjnie gaz reszta się z zgadza
cowboy
Sajmon, dzieki za mapkę !! świetny czas... ile ważysz ? tak z ciekawości..

przydałyby się jeszcze sterfy odjęcia gazu smile.gif np w 12 - w tej mapce numeracja jest przesunieta, w poprzedniej mapce12 była zaraz za 11stką, a 12 obecna była 13

ps. ja jutro jade do Wrocka na Małą Monzę... prosto z auta po trasie z Wawy siadam na karta smile.gif

CYTAT(AWSA @ Tue, 16 Nov 2010 - 13:42) *
przy podobnej linii ja tam robię 56.46 cool.gif jak już dopracuję 2 i 15'tkę to pewnie 55 pęknie

pzdr

pees. w 4 i 8 nie hamuję tylko pulsacyjnie gaz reszta się z zgadza


o kurde ale jestescie dziki.. ! wink.gif

nie wiem co musiałbym zrobić mając prawie 100kg z kaskiem żeby zrobić 55sekund smile.gif

Jedenasty
no do 100kg z kaskiem to mi brakuje jakiś 40kg sleep.gif ale ludzie twojej wagi robią czasy podobne do moich wiec to nie kwestia masy bo ten tor jest techniczny bardziej

patrząc po tej mapce w 12 gaz odejmujesz na chwilę w 1/4 łuku i potem but i 13 pełen ogień

pzdr
cowboy
CYTAT(AWSA @ Tue, 16 Nov 2010 - 13:53) *
no do 100kg z kaskiem to mi brakuje jakiś 40kg sleep.gif ale ludzie twojej wagi robią czasy podobne do moich wiec to nie kwestia masy bo ten tor jest techniczny bardziej

patrząc po tej mapce w 12 gaz odejmujesz na chwilę w 1/4 łuku i potem but i 13 pełen ogień

pzdr


hehe, wiec musze potrenować bo na razie byłem 2 razy na RCW.... 2 pierwsze razy w życiu na gokarcie smile.gif

masa ma duże znaczenie przy błedach... jak zmulisz karta to przy mojej masie jest bardzo wolne odejście na prostej

juz pisalismy z Sajmonem że 12 jak sie nie ujmie to sie driftuje, a 13 to najlepszy zakręt na całym torze bo sie go przechodzi na pełnym ogniu, a wcale tak nie wygląda - ja zauwazyłem że najlepiej jechać za kimś kto ogarnie i probować siedzieć mu na ogonie, wtedy moza szybciej poznac limity wink.gif
Necak
Ja podobnie do cowboya pierwsza starcie z gokartem miałem na RCW.
Waga z kaskiem 110kg.
I:1:01:55
II:1:00:xx
III:59:9x
Średnia wszystkich okrążeń z mojego trzeciego wypadu 1:00:xx
Dzisiaj sie chyba wybieramy to może uda mi się jeszcze trochę zejść.Mój kolega o podobnych do mnie wymiarach wykręcił 58:xx wiec jeszcze wszystko przede mną wink.gif
We wszystkich przypadkach trudno o czysty przejazd.Każdy myśli ze jest najszybszy i nie widzą niebieskich flag wink.gif
Wydaje mi sie ze najwiecej trace na zakretach 4, 5, 11

Dorwe od kogos wyniki to poprawie bo nie jestem 100% pewien tych koncowek.
Jedenasty
co do odjęcia na 12 to ja przy swojej masie nawet jak odejmę to i tak idę bokiem ale zauważyłem ze większość szybszych ode mnie i też tam lekko się boczy laugh.gif
fakt pojechać za szybkim pozwala lepiej ogarnąć linię ale to tyle, hamowania i pulsowania nie ogarniesz, najlepiej trafić na moment jak jest pusto na torze (ja już mniej więcej wiem kiedy wieczorami tak tam bywa) i sam szybko po swoich czasach okrążeń dojdziesz gdzie popełniasz błędy i jak to zmienić, ja tam bywam raz w tygodniu na dwie sesje i to styka by poprawiać a na pewno nie tracić poziomu

pzdr
cowboy
AWSA a powiedz czy jak hamujesz to odejmujesz gaz ?

ja byłem 2 razy po 2 przejazdy (pierwszy raz to byłem z silną grypą smile.gif) i tak jak Necak robie teraz powtarzalne 1:00:xx...

jak bede 3 raz w zyciu to jeszcze założe okulary, bo juz wzrok nie ten wink.gif i licze na 59 sek

ja będąc pierwszy raz w życiu na gokarcie pojechałem za kolesiem to obczaiłem że trzeba w wielu miejscach iść ogniem, co do lini jazdy to mniej wiecej mam OK

no to widać że trzeba ostro trenować żeby miec wynik... jak byłem raz to Herba był chyba z synem (junior) i ten chłopak jeździł non stop na swoim karcie chyba z godzine (4 sesje pod rząd na pewno - nie wiem jak dalej)

warto tez miec ten sam kart, bo są róznie ustawione hamulce i trzeba sie troche do nowego przyzwyczaic...

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.