Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> LEXUS IS200 swap na silnik gte pomocy
Feluke
post Thu, 05 Mar 2009 - 13:48
Post #21


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





A moze 1uzfe z LS400?
Dostepne sa dzwony, kola zamachowe i sprzegla zarowno pod W58 jak i R154.
250hp i gora momentu obrotowego, tak na poczatek z dalszymi mozliwosciami rozwoju. Cena zakupu silnika smiesznie niska, otwarta droga do soft turbo no i ten dzwiek V8. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 Mar 2009 - 13:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Forest 200sx
post Thu, 05 Mar 2009 - 14:11
Post #22


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





jeśli ledwo wchodzi 1jz i 2jz na 2 turbinach to gdzie Ty tam chcesz 1uz z turbinami wepchnąć? smile.gif wszystkie projekty 1UZ z turbo (z 2 turbo z racji V) to naprawdę gruba rzeźba w komorze . wiec realnie patrząc mało rozwojowy silnik bo co byś nie chciał z nim zrobić potem to rzeźba straszna i o klimie i abs można zapomnieć smile.gif

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Thu, 05 Mar 2009 - 15:01
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





na discovery wkładali taki do IS


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Thu, 05 Mar 2009 - 15:56
Post #24


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





to do takiej v8 z lexa tez podejdzie manual r154 albo w58? a bez turba taka v8 tam sie zmiesci bez wiekszej rzezby?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Thu, 05 Mar 2009 - 17:23
Post #25


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





przekop się przez google bo pierwsze projekty już opisane. Nie wiem jak było z miejscem w komorze ale komplet do konwersji UZ`ta do manuala to nie taka tania zabawa. Co do modów silnika to można wstawić kompresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Thu, 05 Mar 2009 - 18:16
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Driftalex, naprawde zainteresuj sie tym linkiem co podal 240Z. Zobacz ile tam jest miejsca wokol silnika, taka moc co chcesz uzyskac to bedziesz mial praktycznie z seryjnego silnika, bez doladowania. Odpadaja koszty modyfikacji. Silnik LSx mozesz np kupic w UK od Monaro. Jak bedzie potrzeba to zalozysz supercharger.



Jest to o wiele prostsze niz zabawa z turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Thu, 05 Mar 2009 - 20:44
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale czy za taką cenę wink.gif http://www.racingforum.pl/Lexus-LS400-na-czesci-t63596.html


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Thu, 05 Mar 2009 - 23:21
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Wojtek, kolega chce miec ponad 300KM w manualu. Taniej wyjdzie przekladka Monaro, nawet w najslabszej wersji ma 350KM i 6 biegowa skrzynie. Z tego Lexusa jedynie co sie nadaje do ponownego uzytku to ten satry silnik z duzym przebiegiem i 250KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Fri, 06 Mar 2009 - 00:06
Post #29


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





nie chcial bym mieszac marek chcialbym zeby tam iedzial jakis silnik lexusa lub toyoty:(
2jz ge jest latwo uturbic? duzy jest koszt? tak na lekko ponad 300kucy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Fri, 06 Mar 2009 - 00:37
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Pamietaj jednak ze stopien skomplikowania wzrosnie kilka razy, koszty tez i szansa na awarie bedzie wieksza. Koszty eksploatacji tez beda wieksze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 06 Mar 2009 - 09:35
Post #31


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Swap na LS1 też łatwy nie jest - trzeba by było dorabiać mocowania silnika i skrzyni, ogarnąć elektrykę i całą masę pierdół. Kiedyś pytałem brt jak trudny był jego swap do S14a, i powiedział mi, że poza mocowaniami silnika (które kupił gotowe w USA, a takich do ISa nie widziałem) to nie była to bułka z masłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Fri, 06 Mar 2009 - 11:41
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





to może wink.gif 3sgte -taki 3gen 245 koni, wprawdzie był montowany poprzecznie ale da się wstawić wzdłużnie, są dzwony do podłączenia skrzyń z supry (właściwie to chyba wiem kto ma wink.gif ) ćwiczone swapy do AE86 a nawet do supry JGTC -gdzie rozumiem wywalali 2jzgte a wsadzali 3sgte biggrin.gif ...
ps. nawet by się pojemność nie zmieniła
http://www.youtube.com/watch?v=mPcWD8khsoQ -supra
http://www.youtube.com/watch?v=MNc8b21Fzq0...feature=related -altezza
ps. do altezzy pakowali seryjnie 3sge


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Fri, 06 Mar 2009 - 18:22
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





240Z subframe mozna sobie wyspawac w PL, a elektronike przy swapie i tak trzeba robic, szczegolnie jak ma byc turbo w aucie, ktore orginalnie go nie mialo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Fri, 06 Mar 2009 - 19:05
Post #34


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





3sgte to seryjnie montowany turbo z mr2? a tam skrzynia jest jak montowana? to taka seryjna skrzynia manualna pewnie nie podejdzie? jaka tam wlozyc? wojtekMR masz taki dzwon do podlaczenia? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Fri, 06 Mar 2009 - 20:34
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda angry.gif ,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.

Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."

Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swifterrr
post Mon, 09 Mar 2009 - 10:35
Post #36


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Lodz





http://cgi.ebay.co.uk/JDM-TOYOTA-SUPRA-1JZ...%3A1|240%3A1318


--------------------
1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS

_http://picasaweb.google.com/summitsvift
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROTOR
post Mon, 09 Mar 2009 - 22:09
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT(WojtekMR @ Fri, 06 Mar 2009 - 20:34) *
w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda angry.gif ,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.

Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."

Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą



masz racje t50 to kopa nie opcja i nie pasuje, dawno to juz pisalem

btw. ja bym sie nie zastanawial tylko 1jz wkladal, elektryka nie jest duzym problemem jesli mozna zrezygnowac z kilku komfortow, mechanicznie tez rzezby nie ma wielkie, silnik tani, oklepany i wg. mnie powinien zapewnic przyzwoite odpychanie sie nie lekkiego lexa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SIPOK
post Mon, 16 Mar 2009 - 01:47
Post #38


User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





Yo Driftalex,

Because jestem w temacie no to się wtrącę - bom wszak 2 wiosnę w trakcie budowy bolidu podobnej maści jak twój. Wielkim nakładem sił i środków tworzę - przy udziale 2 zajebistych warsztatów i kilku jeszcze zajebistszych ludzi - profi sprzęt - baza to IS200 z 1G-FE a wynik to IS-GTR z 1JZ-GTE Twin Turbo. Uwaga - nazwę IS-GTR zastrzegłem - nie żartuję.

Co robię pisałem rok temu - : http://www.racingforum.pl/Dobry-warsztat-J...nie-t40643.html

Od tego time'u nie pisałem nic więcej bo to strata czasu. A teraz jak już piszę, to dla porządku wymienię że wsadzam 1JZ-GTE bez VVTi, z dwoma DUŻO większymi turbinami. Jakie to ślimaki- tajemnica - ale nie będzie jej złamaniem jak uchylę rombka że sztuka kręci max 330 kucy. Inna sprawa że setap na ciut mniej będzie ustawiony, żeby był margines błędu. Dlaczego 2 a nie 1 jednak, skoro "mądre ludzie" piszą że więcej można uzyskać na 1JZ-GTE stosując jedną dużą turbinę ? Bo chcę mieć jak najmniejszą turbo dziurę. A ji tak est opcja że jak skończymy i dół będzie za słaby - czytaj - za duża dziura - to wsadzimy jeszcze kompresor lub tzw. e-turbo - czyli elektryczną turbinę - żeby wcześniej napompować ślimaki.

Dalej:

Kolektor wydechowy OBX Racing ze stali nierdzewnej został przez moich mechaniorów przerżnięty wpół, pospawany na nowo, i teraz całość mieści się na cacy. Bo generalnie komora IS'a jest zajebiście dużą oczywiście dla tych którzy nie są "skrzywieni" wielkością komory Supry i dla tych którzy do komory Audi S4 Quattro wsadzali V6 BiTurbo po zmianie ślimaków, kolektorów, intercoolerów, i h.j wie czego jeszcze smile.gif

Mój 1JZ-GTE był z Soarera więc miał tylną miskę, przez co nie chciał pasić bo ława silnika, a ta cholera coś nie chciała być w innym miejcu ...
Teraz ma przednią miskę i pasuje w komorze jakby go tam wsadził sam założyciel Toyoty, Toyoda-San. Tak, Toyoda, przez "d", nie przez "t", bo wszak facet oddzielał życie zawodowe od prywatnego, a jak ...

Dalej - 1JZ-GTE TT sparowany jest z R154 bellem odpowiednim, z aluminiowym, lekkim zamachem Fidanza ( połowę lżejszy od serii - między innymi dla tego silnik wkręca się jak w ścigaczu ... Przy okazji Driftalex, to też dlatego że 1JZ-GTE ma głowicę zrobioną dla Toyoty przez Yamahę ( chłopaki od ścigaczy ) na osłonie rozrządu są logosy Toyota i Yamaha smile.gif Sprzęgło performansiarskie typu street / track - trzyma do 500 km / 700 Nm. Można lepiej, ale nie chciałem typowego draga - bo to ma jeździć na ulicy także. Dodatkowo szpera z Supry, tarcze hamulcowa nawiercane i nacinane, klocki kevlar-ceramika, nadwozie z usztywnieniami konstrukcji przez dolne i górne rozpórki z duraluminium, poszerzenia tylnej partii żeby weszły kółka z oponami 295/30/19, piggy ECU + teraz walczę z dodatkowym kompem trakcyjnym ( oczywiście wyłączalnym:) żeby to chciało jeździć na ciut śliskim też...

Do tego, cały system wody, powietrza, kompletny wydech + trochę blacharki + wnętrze - robimy od zera.
Do tego body kit TRD, regulowany zawias i żadnych powyginanych spojlerów i skrzydeł z JumboJeta.

Ale jak już gadam, to u mnie tak :

durauluminiowe wzmocnienia dołu :
http://www.navi-media.com/IMAGE_074-1.jpg
http://www.navi-media.com/IMAGE_076-1.jpg

turbiny i kolektor :
http://www.navi-media.com/SG103003-1.jpg
http://www.navi-media.com/SG102595-11.jpg
http://www.navi-media.com/SG102997-1.jpg

Jak będę miał czas zrobię więcej fotek.

Generalnie mój setap w zależności od załączonej mapy to będzie od 420 do 520 kucy i mniej więcej tyle samo Nm.

A teraz to co tygryski lubią najbardziej - czemu 1 a nie 2 z rodziny TOYOTA JZ ?

Otóż sekretem jest głowica ... W dalekich krajach gdzie chłopaki mają 1 i 2 JZtów na kopy, najlepszy setup to
1.5 JZ, czyli dół z 2 i głowica z 1. Ale skoro u nas to trudne i skoro 1JZ lżejszy, to do małego i dość lekiego wehikułu jakim jest IS/Altezza czyli GX10 - to 1JZ jest perfect choice.

RESPECT FOR ALL

SIPOK






--------------------
TOYOTA - the best metal on the Earth
Lexus IS200 - wkrótce IS-GTR
TOYOTA 4Runner TRD monster - off-road limusine
3 x TOYOTA Corolla kombi D4D NAVI-MEDIA - praca, praca
TOYOTA Celica Vth - poszła do nowego drivera
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 16 Mar 2009 - 07:51
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





wykład jak dla dzieci biggrin.gif a ja dalej nie rozumiem dlaczego GTR -myślałem że 4x4 wsadziłeś


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Mon, 16 Mar 2009 - 11:23
Post #40


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





no wlasnie czemu GTR ja pomyslalem nie o 4x4 ale o rb26 tongue.gif i wszystko owiane wielka tajemnica jak cos z nasa biggrin.gif i te turbiny co to moze byc ??


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:19