Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: LEXUS IS200 swap na silnik gte pomocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Stron: 1, 2
Driftalex
interesuje mnie wlozenie silnika 7m gte, 2jz gte lub 1jz gte do lexusa is 200 prosze o rady i pomoc
jaka skrzynia manualna podejdzie do 1jz gte i czy duzo bedzie zabawy z wlozeniem ktoregos silnika do lexa jakies pomysly?
Driftalex
czy skrzynia manualna r154 ta z supry z silnikiem 7m gte podejdzie do silnika 1jz gte? 2,5 twin turbo? czy cos potrzebne do przerobki?
the.wolf
Nie jestem pewien ale chyba rISky przerabiał sprawę razem z brt. Odezwij sie do nich albo poszukaj projektu lexusa, acz nie jestem pewien czy nie zniknal w trakcier awarii serwera.


oo jest http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=39785&hl=
240Z
7M-GTE to bezsensowny pomysł, silnik kupa...

1JZ-GTE to znacznie lepsze wyjście, przy czym w żadnej wersji nie był on oferowany w Europie, więc dostępność części serwisowych typu paski czy uszczelki w ASO jest znikoma, żeby nie powiedzieć żadna, dlatego najprawdopodobniej musiałbyś przeczesywać oferty sklepów w UK. 1JZ jest droższy w zakupie od 7M, ale tańszy od 2JZ. Najmłodsze 1JZ to mają VVTi i single turbo (bez VVTi były twie turbiny), ale za to tłoki i korby są słabsze.

2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.

Co do skrzyń, to do wszystkich 1JZ jak i 2JZ pasują w wymienionych "kombinacjach":

- W58 z Supry NA (2JZ-GE) i W58s z Lexusa SC300 (ciut mocniejsza, ale ma inny shifter), w komplecie z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 2JZ-GE;
- R154 z Supry Turbo (MA70) z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 1JZ-GTE (wszystko można kupić nowe w USA i UK), niekiedy też występuje w komplecie z 1JZ-GTE w manualu;
- V160/161 z Supry Twin Turbo (JZA80) przy w/w komplecie, ale z Supry Turbo.

Najsłabszą z wymienionych jest W58, nieco mocniejsza jest R154, najmocniejsza to V160 i późniejsza V161 (ma nieco zmienione przełożenia, ale jest tak samo pancerna). Najrozsądniejszym kompromisem jest R154, ale znalezienie takiej skrzyni w Polsce może być trudne. FilipN jeździł przez kilka lat na W58 połączonej z 2JZ-GE na turbinie, i według jego słów ten zestaw radził sobie jak najlepiej, więc można założyć, że W58 w dobrym stanie zniesie około 400KM. V160 i 161 to już inna liga, ta skrzynia zniesie właściwie wszystko, ale zmiana biegów odbywa się, cytuję, "jak w traktorze".

Wolf, rISky przerabiał patent pt. silnik 2JZ-GE plus jebutne turbo i skrzynia W58, która się notorycznie przy tych mocach rozsypywała. Rafał zapowiadał, że gdy wysadzi w powietrze kolejną skrzynię, to zmieni ją na R154.
freq
Z tego co mi wiadomo to r154 wytrzymuje gdzieś ok 600km, Jeśli nie zamierzasz wykraczać poza ta wartość to nie ważne z którym silnikiem ją połączysz to wyjdzie ci taniej niż v160. Co do silnika to podobno w komorze w lexie jest trochę ciasno więc z takimi rzeczami jak klima może być ciężko ale lepiej jak rISky potwierdzi.
lukiJ
CYTAT(240Z @ Tue, 03 Mar 2009 - 16:49) *
2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.

obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,
Driftalex
ok dzieki troche mi to rozjasnilo... moc docelowa ma nie przekraczac 350-380koni wiec skrzynia wytrzyma a co do r154 to mozna w UK trafic ja wlasnie tam wyszukuje graty na tego swapa. rzeczywiscie silnik 2jz gte jest najdrozszy w zakupie 7m gte jest najtansza mozliwoscia ale chyba zrezygnuje po tym co tu o nim poczytalem.
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?
Kubek
Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?
240Z
CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:10) *
obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,


O co ci dokładnie chodzi? Zacytowałeś fragment postu dotyczący 2JZ-GTE, i próbujesz "obalić mit", że w 2JZ-GTE są korby takie, jak w 2JZ-GTE? Bo nie bardzo rozumiem.

Może chodzi ci o to, że korby i tłoki w 1JZ i 2JZ są takie same (a nie są)? Albo że w 1JZ i 2JZ VVTi korby wcale nie są słabsze niż w ich wcześniejszych odpowiednikach, pozbawionych VVTi?

CYTAT(Kubek @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:35) *
Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?


Pewnie myślisz o LSx + T56... Takie coś już było.



http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...-lexus-ls1.html

IMO fajne połączenie.
lukiJ
Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,
BeeMiX
CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:30) *
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?


Dzwon możesz kupić nawet w ASO. Komp, jeśli zapniesz czujnik na stałe tak żeby komp myślał że skrzynia jest na Neutral, będzie śmigał.
240Z
CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:48) *
Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,


O wale korbowym nie wspominałem nic - faktycznie pozostał on identyczny przez cały okres produkcji 2JZ, tak NA jak turbo. Co do tłoków to też jestem niemal pewien, że w wersji VVTi były słabsze. O GE się nie wypowiadam, bo to nie moja działka i nie interesowałem się tym na tyle żeby móc się autorytatywnie wypowiedzieć w temacie.
lukiJ
ostatnie zasmiecanie tematu:
odrobiłem zadanie: tłoki oraz korbowody są takie same w 2jzgte z lub bez vvti, (maja te same nr katalogowe),
na korzyść vvti przemawia to że są to silniki znacznie młodsze,
Driftalex
kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?
Driftalex
czytam i czytam o tym projekcie is 2jz ge na+t i widze ze troche jest zabawy z tym swapem
co z miska 1jz gte? nie wejdzie? na jaka trzeba zmienic? do 1jz gte jak bym chcial go tak w granicach 320 koni musze zmieniac z 2 turbin na jedna? co jest wogole potrzebne do takiej przerobki?
pinin
Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl
brt
CYTAT(pinin @ Tue, 03 Mar 2009 - 22:44) *
Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl



To jest ciekawy swap, ale zabiera troszke czasu i pieniedzy. Is200 to nie supra i nie ma tam duzo miejsca na to wszystko. Upchniecie seryjnych turbin 2jz albo 1jz to zapewne oznacza wywalenie abs i seryjnego komputera z komory.

A jeszcze jedno. skrzynia w58 padla dopiero pierwsza i to po sporym czasie katowania na 1/4 oraz driftowania wiec jezeli ktos nie ma w planach przebijac sie przez 450 km to mysle ze wystarczy wink.gif
Kubek
CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 13:34) *
kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?

Ja nie mam, ale nie ma problemu ze znalezieniem. Mozna kupic nowy ze sklepu, albo rozbite Camaro, Trans-Am, GTO itp.
Driftalex
brt a jesli bym seryjne dwie turbiny zamienil na jedna? jakie jeszcze przerobki mnie ewentualnie czekaja? chcialbym isc na kompromis i miec ABS i klime;) pewnie powiedzie ze w takich tuningachnie ma miejsca na kompromisy;)
Driftalex
z postow widze ze robiles juz podobny swap do lexusa. chcialbym aby auto uzyskalo troszke ponad 300koni ale nie chce rezygnowac z ABSu czy klimy. napisales ze pod maska jest ciasno na 2 turbiny. wiec lepiej zamienic je 1? no i pytanie jaki by byl koszt zrobienia tego u was na silniku 2jz ge? czyli cos co juz robiliscie i wiedzie jakie sa przeszkody. co jest potrzebne do takiego swapa i co jest tansze przerabiac 1jz gte na jedno turbo it czy wlozyc 2jz ge i dolozyc turbo jak to wyglada cenowo tak szacunkowo oczywiscie liczac na moc rzedu 320koni
Feluke
A moze 1uzfe z LS400?
Dostepne sa dzwony, kola zamachowe i sprzegla zarowno pod W58 jak i R154.
250hp i gora momentu obrotowego, tak na poczatek z dalszymi mozliwosciami rozwoju. Cena zakupu silnika smiesznie niska, otwarta droga do soft turbo no i ten dzwiek V8. biggrin.gif
Forest 200sx
jeśli ledwo wchodzi 1jz i 2jz na 2 turbinach to gdzie Ty tam chcesz 1uz z turbinami wepchnąć? smile.gif wszystkie projekty 1UZ z turbo (z 2 turbo z racji V) to naprawdę gruba rzeźba w komorze . wiec realnie patrząc mało rozwojowy silnik bo co byś nie chciał z nim zrobić potem to rzeźba straszna i o klimie i abs można zapomnieć smile.gif

pozdro
WojtekMR
na discovery wkładali taki do IS
Driftalex
to do takiej v8 z lexa tez podejdzie manual r154 albo w58? a bez turba taka v8 tam sie zmiesci bez wiekszej rzezby?
freq
przekop się przez google bo pierwsze projekty już opisane. Nie wiem jak było z miejscem w komorze ale komplet do konwersji UZ`ta do manuala to nie taka tania zabawa. Co do modów silnika to można wstawić kompresor.
Kubek
Driftalex, naprawde zainteresuj sie tym linkiem co podal 240Z. Zobacz ile tam jest miejsca wokol silnika, taka moc co chcesz uzyskac to bedziesz mial praktycznie z seryjnego silnika, bez doladowania. Odpadaja koszty modyfikacji. Silnik LSx mozesz np kupic w UK od Monaro. Jak bedzie potrzeba to zalozysz supercharger.



Jest to o wiele prostsze niz zabawa z turbo.
WojtekMR
ale czy za taką cenę wink.gif http://www.racingforum.pl/Lexus-LS400-na-czesci-t63596.html
Kubek
Wojtek, kolega chce miec ponad 300KM w manualu. Taniej wyjdzie przekladka Monaro, nawet w najslabszej wersji ma 350KM i 6 biegowa skrzynie. Z tego Lexusa jedynie co sie nadaje do ponownego uzytku to ten satry silnik z duzym przebiegiem i 250KM.
Driftalex
nie chcial bym mieszac marek chcialbym zeby tam iedzial jakis silnik lexusa lub toyoty:(
2jz ge jest latwo uturbic? duzy jest koszt? tak na lekko ponad 300kucy
Kubek
Pamietaj jednak ze stopien skomplikowania wzrosnie kilka razy, koszty tez i szansa na awarie bedzie wieksza. Koszty eksploatacji tez beda wieksze.
240Z
Swap na LS1 też łatwy nie jest - trzeba by było dorabiać mocowania silnika i skrzyni, ogarnąć elektrykę i całą masę pierdół. Kiedyś pytałem brt jak trudny był jego swap do S14a, i powiedział mi, że poza mocowaniami silnika (które kupił gotowe w USA, a takich do ISa nie widziałem) to nie była to bułka z masłem.
WojtekMR
to może wink.gif 3sgte -taki 3gen 245 koni, wprawdzie był montowany poprzecznie ale da się wstawić wzdłużnie, są dzwony do podłączenia skrzyń z supry (właściwie to chyba wiem kto ma wink.gif ) ćwiczone swapy do AE86 a nawet do supry JGTC -gdzie rozumiem wywalali 2jzgte a wsadzali 3sgte biggrin.gif ...
ps. nawet by się pojemność nie zmieniła
http://www.youtube.com/watch?v=mPcWD8khsoQ -supra
http://www.youtube.com/watch?v=MNc8b21Fzq0...feature=related -altezza
ps. do altezzy pakowali seryjnie 3sge
Kubek
240Z subframe mozna sobie wyspawac w PL, a elektronike przy swapie i tak trzeba robic, szczegolnie jak ma byc turbo w aucie, ktore orginalnie go nie mialo.
Driftalex
3sgte to seryjnie montowany turbo z mr2? a tam skrzynia jest jak montowana? to taka seryjna skrzynia manualna pewnie nie podejdzie? jaka tam wlozyc? wojtekMR masz taki dzwon do podlaczenia? wink.gif
WojtekMR
w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda angry.gif ,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.

Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."

Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą
ROTOR
CYTAT(WojtekMR @ Fri, 06 Mar 2009 - 20:34) *
w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda angry.gif ,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.

Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."

Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą



masz racje t50 to kopa nie opcja i nie pasuje, dawno to juz pisalem

btw. ja bym sie nie zastanawial tylko 1jz wkladal, elektryka nie jest duzym problemem jesli mozna zrezygnowac z kilku komfortow, mechanicznie tez rzezby nie ma wielkie, silnik tani, oklepany i wg. mnie powinien zapewnic przyzwoite odpychanie sie nie lekkiego lexa
SIPOK
Yo Driftalex,

Because jestem w temacie no to się wtrącę - bom wszak 2 wiosnę w trakcie budowy bolidu podobnej maści jak twój. Wielkim nakładem sił i środków tworzę - przy udziale 2 zajebistych warsztatów i kilku jeszcze zajebistszych ludzi - profi sprzęt - baza to IS200 z 1G-FE a wynik to IS-GTR z 1JZ-GTE Twin Turbo. Uwaga - nazwę IS-GTR zastrzegłem - nie żartuję.

Co robię pisałem rok temu - : http://www.racingforum.pl/Dobry-warsztat-J...nie-t40643.html

Od tego time'u nie pisałem nic więcej bo to strata czasu. A teraz jak już piszę, to dla porządku wymienię że wsadzam 1JZ-GTE bez VVTi, z dwoma DUŻO większymi turbinami. Jakie to ślimaki- tajemnica - ale nie będzie jej złamaniem jak uchylę rombka że sztuka kręci max 330 kucy. Inna sprawa że setap na ciut mniej będzie ustawiony, żeby był margines błędu. Dlaczego 2 a nie 1 jednak, skoro "mądre ludzie" piszą że więcej można uzyskać na 1JZ-GTE stosując jedną dużą turbinę ? Bo chcę mieć jak najmniejszą turbo dziurę. A ji tak est opcja że jak skończymy i dół będzie za słaby - czytaj - za duża dziura - to wsadzimy jeszcze kompresor lub tzw. e-turbo - czyli elektryczną turbinę - żeby wcześniej napompować ślimaki.

Dalej:

Kolektor wydechowy OBX Racing ze stali nierdzewnej został przez moich mechaniorów przerżnięty wpół, pospawany na nowo, i teraz całość mieści się na cacy. Bo generalnie komora IS'a jest zajebiście dużą oczywiście dla tych którzy nie są "skrzywieni" wielkością komory Supry i dla tych którzy do komory Audi S4 Quattro wsadzali V6 BiTurbo po zmianie ślimaków, kolektorów, intercoolerów, i h.j wie czego jeszcze smile.gif

Mój 1JZ-GTE był z Soarera więc miał tylną miskę, przez co nie chciał pasić bo ława silnika, a ta cholera coś nie chciała być w innym miejcu ...
Teraz ma przednią miskę i pasuje w komorze jakby go tam wsadził sam założyciel Toyoty, Toyoda-San. Tak, Toyoda, przez "d", nie przez "t", bo wszak facet oddzielał życie zawodowe od prywatnego, a jak ...

Dalej - 1JZ-GTE TT sparowany jest z R154 bellem odpowiednim, z aluminiowym, lekkim zamachem Fidanza ( połowę lżejszy od serii - między innymi dla tego silnik wkręca się jak w ścigaczu ... Przy okazji Driftalex, to też dlatego że 1JZ-GTE ma głowicę zrobioną dla Toyoty przez Yamahę ( chłopaki od ścigaczy ) na osłonie rozrządu są logosy Toyota i Yamaha smile.gif Sprzęgło performansiarskie typu street / track - trzyma do 500 km / 700 Nm. Można lepiej, ale nie chciałem typowego draga - bo to ma jeździć na ulicy także. Dodatkowo szpera z Supry, tarcze hamulcowa nawiercane i nacinane, klocki kevlar-ceramika, nadwozie z usztywnieniami konstrukcji przez dolne i górne rozpórki z duraluminium, poszerzenia tylnej partii żeby weszły kółka z oponami 295/30/19, piggy ECU + teraz walczę z dodatkowym kompem trakcyjnym ( oczywiście wyłączalnym:) żeby to chciało jeździć na ciut śliskim też...

Do tego, cały system wody, powietrza, kompletny wydech + trochę blacharki + wnętrze - robimy od zera.
Do tego body kit TRD, regulowany zawias i żadnych powyginanych spojlerów i skrzydeł z JumboJeta.

Ale jak już gadam, to u mnie tak :

durauluminiowe wzmocnienia dołu :
http://www.navi-media.com/IMAGE_074-1.jpg
http://www.navi-media.com/IMAGE_076-1.jpg

turbiny i kolektor :
http://www.navi-media.com/SG103003-1.jpg
http://www.navi-media.com/SG102595-11.jpg
http://www.navi-media.com/SG102997-1.jpg

Jak będę miał czas zrobię więcej fotek.

Generalnie mój setap w zależności od załączonej mapy to będzie od 420 do 520 kucy i mniej więcej tyle samo Nm.

A teraz to co tygryski lubią najbardziej - czemu 1 a nie 2 z rodziny TOYOTA JZ ?

Otóż sekretem jest głowica ... W dalekich krajach gdzie chłopaki mają 1 i 2 JZtów na kopy, najlepszy setup to
1.5 JZ, czyli dół z 2 i głowica z 1. Ale skoro u nas to trudne i skoro 1JZ lżejszy, to do małego i dość lekiego wehikułu jakim jest IS/Altezza czyli GX10 - to 1JZ jest perfect choice.

RESPECT FOR ALL

SIPOK




WojtekMR
wykład jak dla dzieci biggrin.gif a ja dalej nie rozumiem dlaczego GTR -myślałem że 4x4 wsadziłeś
sokol22
no wlasnie czemu GTR ja pomyslalem nie o 4x4 ale o rb26 tongue.gif i wszystko owiane wielka tajemnica jak cos z nasa biggrin.gif i te turbiny co to moze byc ??
rennen
Ale z tym e-turbo to się zapedziliście.. jakbyście uważali chociaż trochę na lekcjach fizyki byście wiedzieli, że to nie ma prawa dzialać.. A pozatym chyba nie bardzo rozumiecie idee 2 turbin i laga.. Bo wątpie czy uda się wam zestroić jakiś sensowny sekwencyjny setup (jeżeli umiecie to zwracam honor) i lepiej bylo wrzucic jedna wieksza turbine, jakas nowoczesna na BB i TS i mocy by bylo wiecej, laga mniej a instalacja mniej klopotliwa smile.gif tak czy inaczej powodzenia
SIPOK
Bo GTR to Grand* Turismo Racing a IS-GTR to neologizm utworzony przez zbitkę angielsko fonetyczną - IS( jest smile.gif-GTR czyli TO JEST GTR smile.gif

A "TO JEST GTR" bo ma stosunek masy do mocy na maksymalnej mapie na poziomie PONIŻEJ 3:1, popychanie na tylnej osi bez traction control ( na razie - walczę z tematem ) i wymaga drivera z doświadczeniem.
Czyli to rasowe, niełatwe w prowadzeniu i utrzymaniu w ryzach, nieprzeelektronikowane GT - przygotowane do RACING.

Nie mówiłem wcześniej że w sprzęcie będą 2 osobne układy wydechowe - każdy dla 3 cylindrów i 1 turbiny, na końcu każdego zaś podwójny tłumiki, a żeby było profi, to w połowi każdego układu pojawia się katalizator.

Tak na marginesie - tego roku ( mam nadzieję ) mój sprzęt będzie latał, i tak se myślę żeby wybrać się kilka razy na weekend na niemieckie autostrady ( te without limits ) a docelowo na Nurburing na przykład, chętnie w towarzystwie innych 4 kołowych ścigaczy.
Można by pokazać niemiaszkom szybkie auta i niekiepskich kierowników.

A co do e-turbo to jak wspomniałem - jeśli dziura będzie życie uprzykrzająca - to jako napełniacz zastosujemy kompresor ( napędzany z wału ) LUB e-turbo.
Tak na marginesie ostatnio postęp w silnikach elektrycznych odbył się niebanalny, i są takie elektryki turbinki ( oczywiście nijak mają się do prawdziwych turbin - ale jednak są takie które dają taki ciąg że da radę ciut szybciej turbo obudzić, a zawsze można ją ustawić tak że przy danych obrotach ( kiedy właściwe turbiny już kręcą ma odcięcia zasilania i ponowne włączenie aby podtrzymać cug po spadku obrotów.

To oczywiście wszystko teoria - więc nie będziemy teraz się naparzać na temat wyższości świąt tych nad tamtymi, zastosowanie tego rozwiązania to pomysł na rozwiązanie prpblamu którego jeszcze nie ma, i nie wiadomo czy będzie. To teoria powtarzam i będziemy dłubali jak będzie trzeba.

* - Admin edit: jeśli to ma być po włosku, tak jak powinno, to jednak "Gran", panie poligloto...
rennen
Już kiedyś jeden z naszych rodaków wymyślił wspólny język - Esperanto. Nie udało się, wiec ty też z łaski swojej pisz po polsku, po angielsku lub w suahili, ale nie we wszystkich naraz bo wygląda to dziecinnie.

Tak jak się spodziewałem nie rozumiesz w ogole tematu jezeli chodzi o 2 turbiny i lag..
Wyobraź sobie, ze dla uproszczenia i czysto teoretycznych rozważań turbiny opisujemy jednym parametrem - liczba koni które mogą "nadmuchać"
Mamy silnik - 6 garów w rzędzie. I do tego jedna turbine "600", dwie turbiny "300" i 6 turbin "100".. abstrahując od tego czy trudno by było to zamontować, wysterować itp..

Możesz założyć jedna turbinę "600" i napedzac ja z 6 cylindrów, 2 turbiny "300" i każdą napędzać z 3 cylindrów, albo 6 turbin "100" i każdą napędzać z jednego cylindra (teoretycznie) - idąc twoim tokiem rozumowania 6 malutkich turbin to najlepsze wyjście.. a to zupełnie nie tak.

To co naprawdę niweluje laga to sekwencyjne systemy sterowania no i najlepszy okład to taki jak w nowych bmw 35i - czyli jedna turbina "300" i jedna turbina "100" połączone sekwencyjnie, i w zależności od obrotów i obciążenia pracuje mała, duża, albo obie naraz. Wtedy rzeczywiście lag jest znacznie mniejszy. A samo założenie 2 turbin zamiast 1 dużej wcale tego nie załatwia.
SIPOK
Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.

Respect for all

Sipok
WojtekMR
Jedna większa to jedna dziura a dwie mniejsze to dwie dziury biggrin.gif a jak wiemy i kot przy jednej dziurze umarł...i bądz tu mądry
rennen
CYTAT(SIPOK @ Mon, 16 Mar 2009 - 12:20) *
Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.

Respect for all

Sipok


Nie ubliżam ci, tylko widać w twoich postach że od strony mechanicznej nie znasz się ani trochę na silnikach ani doladowaniu i to nic zlego - nie kazdy musi sie znac na wszystkim. Ale ty traktujesz wszystkich z gory i mowisz ze szkoda ci czasu - ok. Zycze powodzenia w takim razie smile.gif
hwojtek
rennen, nie ubliżaj koledze. Trzeba mu wytłumaczyć, dlaczego musiałby mieć dodatkowy silnik do napędzania e-turbo.

Fizyki, kolego Sipoku, nie oszukasz. Jeśli chcesz wpompować cokolwiek do silnika elektrycznym turbem, to musisz mu podać troche prądu. A źeby wiedzieć ile prądu, to musisz wiedzieć, ile powietrza chcesz wpompować. Nie będę cytować całych wzorów, ale tak na szybko:

Seryjny silnik 1JZ-GTE działając przy pełnej mocy potrzebuje na minutę około 20 tysięcy litrów powietrza. Powiedzmy, że zapotrzebowanie na powietrze przy obrotach poniżej 2500 rpm (ciśnienie w kolektorze w okolicach atmosferycznego) jest w 1JZ-GTE na poziomie 7500 l/minutę (nie mam pod ręką wykresu seryjnego 1JZ, więc nie wiem ile ma KM przy tych obrotach, ale to taki ostrożnie optymistyczny strzał).

Żeby w ogóle zauważyć doładowanie, potrzebujesz minimum 0,3 bara wpompowane przez ten wentylator do dolotu. Aby skompresować w jednostce czasu oczekiwaną masę powietrza do ciśnienia 0,3b, potrzeba wentylatora o mocy 10,04 KM, czyli 7,49 kW. Podzielmy to teraz przez 13,7v (przeciętne napięcie w samochodzie podczas jazdy) i wychodzi nam natężenie prądu potrzebne do osiągnięcia takiej mocy: 546 Amperów (alternator samochodowy ma zwykle 80-90 A).

Życzę powodzenia w szukaniu kabli oraz bezpieczników.
TMsk
zabawie się w górnika, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu bo tutaj min. Driftalex się pytał, ale nie widzę konkretnej odpowiedzi.
Ile wytrzyma seryjne TTubro 1JZ GTE? z tego co czytam w necie to ze względu na ceramiczne koła turbiny, jedni mówią aby nie przekraczać 300KM, a drudzi że bezpiecznie nawet do 350KM...
A więc jak to w końcu jest? Do ilu BEZPIECZNIE można porkęcić i ile dmuchać?
goldi860628
zostan przy seryjnym doladowaniu smile.gif szybko sie koncza te sprezareczki
ledziu
Tu nie trzeba się martwić o przekraczanie kuniów wink.gif tylko o dmuchanie... ceramika mająca 20lat średnio nadaje się do bicia rekordów... chociaż delikatne podkręcenie już sporo daje...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.