Driftalex
Tue, 03 Mar 2009 - 16:09
interesuje mnie wlozenie silnika 7m gte, 2jz gte lub 1jz gte do lexusa is 200 prosze o rady i pomoc
jaka skrzynia manualna podejdzie do 1jz gte i czy duzo bedzie zabawy z wlozeniem ktoregos silnika do lexa jakies pomysly?
Driftalex
Tue, 03 Mar 2009 - 16:34
czy skrzynia manualna r154 ta z supry z silnikiem 7m gte podejdzie do silnika 1jz gte? 2,5 twin turbo? czy cos potrzebne do przerobki?
the.wolf
Tue, 03 Mar 2009 - 16:39
Nie jestem pewien ale chyba rISky przerabiał sprawę razem z brt. Odezwij sie do nich albo poszukaj projektu lexusa, acz nie jestem pewien czy nie zniknal w trakcier awarii serwera.
oo jest
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=39785&hl=
240Z
Tue, 03 Mar 2009 - 16:49
7M-GTE to bezsensowny pomysł, silnik kupa...
1JZ-GTE to znacznie lepsze wyjście, przy czym w żadnej wersji nie był on oferowany w Europie, więc dostępność części serwisowych typu paski czy uszczelki w ASO jest znikoma, żeby nie powiedzieć żadna, dlatego najprawdopodobniej musiałbyś przeczesywać oferty sklepów w UK. 1JZ jest droższy w zakupie od 7M, ale tańszy od 2JZ. Najmłodsze 1JZ to mają VVTi i single turbo (bez VVTi były twie turbiny), ale za to tłoki i korby są słabsze.
2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.
Co do skrzyń, to do wszystkich 1JZ jak i 2JZ pasują w wymienionych "kombinacjach":
- W58 z Supry NA (2JZ-GE) i W58s z Lexusa SC300 (ciut mocniejsza, ale ma inny shifter), w komplecie z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 2JZ-GE;
- R154 z Supry Turbo (MA70) z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 1JZ-GTE (wszystko można kupić nowe w USA i UK), niekiedy też występuje w komplecie z 1JZ-GTE w manualu;
- V160/161 z Supry Twin Turbo (JZA80) przy w/w komplecie, ale z Supry Turbo.
Najsłabszą z wymienionych jest W58, nieco mocniejsza jest R154, najmocniejsza to V160 i późniejsza V161 (ma nieco zmienione przełożenia, ale jest tak samo pancerna). Najrozsądniejszym kompromisem jest R154, ale znalezienie takiej skrzyni w Polsce może być trudne. FilipN jeździł przez kilka lat na W58 połączonej z 2JZ-GE na turbinie, i według jego słów ten zestaw radził sobie jak najlepiej, więc można założyć, że W58 w dobrym stanie zniesie około 400KM. V160 i 161 to już inna liga, ta skrzynia zniesie właściwie wszystko, ale zmiana biegów odbywa się, cytuję, "jak w traktorze".
Wolf, rISky przerabiał patent pt. silnik 2JZ-GE plus jebutne turbo i skrzynia W58, która się notorycznie przy tych mocach rozsypywała. Rafał zapowiadał, że gdy wysadzi w powietrze kolejną skrzynię, to zmieni ją na R154.
freq
Tue, 03 Mar 2009 - 17:42
Z tego co mi wiadomo to r154 wytrzymuje gdzieś ok 600km, Jeśli nie zamierzasz wykraczać poza ta wartość to nie ważne z którym silnikiem ją połączysz to wyjdzie ci taniej niż v160. Co do silnika to podobno w komorze w lexie jest trochę ciasno więc z takimi rzeczami jak klima może być ciężko ale lepiej jak rISky potwierdzi.
lukiJ
Tue, 03 Mar 2009 - 19:10
CYTAT(240Z @ Tue, 03 Mar 2009 - 16:49)
2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.
obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,
Driftalex
Tue, 03 Mar 2009 - 19:30
ok dzieki troche mi to rozjasnilo... moc docelowa ma nie przekraczac 350-380koni wiec skrzynia wytrzyma a co do r154 to mozna w UK trafic ja wlasnie tam wyszukuje graty na tego swapa. rzeczywiscie silnik 2jz gte jest najdrozszy w zakupie 7m gte jest najtansza mozliwoscia ale chyba zrezygnuje po tym co tu o nim poczytalem.
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?
Kubek
Tue, 03 Mar 2009 - 19:35
Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?
240Z
Tue, 03 Mar 2009 - 19:38
CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:10)
obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,
O co ci dokładnie chodzi? Zacytowałeś fragment postu dotyczący 2JZ-GTE, i próbujesz "obalić mit", że w 2JZ-GTE są korby takie, jak w 2JZ-GTE? Bo nie bardzo rozumiem.
Może chodzi ci o to, że korby i tłoki w 1JZ i 2JZ są takie same (a nie są)? Albo że w 1JZ i 2JZ VVTi korby wcale nie są słabsze niż w ich wcześniejszych odpowiednikach, pozbawionych VVTi?
CYTAT(Kubek @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:35)
Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?
Pewnie myślisz o LSx + T56... Takie coś już było.
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...-lexus-ls1.htmlIMO fajne połączenie.
lukiJ
Tue, 03 Mar 2009 - 19:48
Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,
BeeMiX
Tue, 03 Mar 2009 - 20:00
CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:30)
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?
Dzwon możesz kupić nawet w ASO. Komp, jeśli zapniesz czujnik na stałe tak żeby komp myślał że skrzynia jest na Neutral, będzie śmigał.
240Z
Tue, 03 Mar 2009 - 20:06
CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:48)
Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,
O wale korbowym nie wspominałem nic - faktycznie pozostał on identyczny przez cały okres produkcji 2JZ, tak NA jak turbo. Co do tłoków to też jestem niemal pewien, że w wersji VVTi były słabsze. O GE się nie wypowiadam, bo to nie moja działka i nie interesowałem się tym na tyle żeby móc się autorytatywnie wypowiedzieć w temacie.
lukiJ
Tue, 03 Mar 2009 - 20:22
ostatnie zasmiecanie tematu:
odrobiłem zadanie: tłoki oraz korbowody są takie same w 2jzgte z lub bez vvti, (maja te same nr katalogowe),
na korzyść vvti przemawia to że są to silniki znacznie młodsze,
Driftalex
Tue, 03 Mar 2009 - 20:34
kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?
Driftalex
Tue, 03 Mar 2009 - 20:37
czytam i czytam o tym projekcie is 2jz ge na+t i widze ze troche jest zabawy z tym swapem
co z miska 1jz gte? nie wejdzie? na jaka trzeba zmienic? do 1jz gte jak bym chcial go tak w granicach 320 koni musze zmieniac z 2 turbin na jedna? co jest wogole potrzebne do takiej przerobki?
pinin
Tue, 03 Mar 2009 - 22:44
Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl
brt
Tue, 03 Mar 2009 - 22:52
CYTAT(pinin @ Tue, 03 Mar 2009 - 22:44)
Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl
To jest ciekawy swap, ale zabiera troszke czasu i pieniedzy. Is200 to nie supra i nie ma tam duzo miejsca na to wszystko. Upchniecie seryjnych turbin 2jz albo 1jz to zapewne oznacza wywalenie abs i seryjnego komputera z komory.
A jeszcze jedno. skrzynia w58 padla dopiero pierwsza i to po sporym czasie katowania na 1/4 oraz driftowania wiec jezeli ktos nie ma w planach przebijac sie przez 450 km to mysle ze wystarczy
Kubek
Tue, 03 Mar 2009 - 23:40
CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 13:34)
kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?
Ja nie mam, ale nie ma problemu ze znalezieniem. Mozna kupic nowy ze sklepu, albo rozbite Camaro, Trans-Am, GTO itp.
Driftalex
Wed, 04 Mar 2009 - 01:10
brt a jesli bym seryjne dwie turbiny zamienil na jedna? jakie jeszcze przerobki mnie ewentualnie czekaja? chcialbym isc na kompromis i miec ABS i klime;) pewnie powiedzie ze w takich tuningachnie ma miejsca na kompromisy;)
Driftalex
Wed, 04 Mar 2009 - 01:54
z postow widze ze robiles juz podobny swap do lexusa. chcialbym aby auto uzyskalo troszke ponad 300koni ale nie chce rezygnowac z ABSu czy klimy. napisales ze pod maska jest ciasno na 2 turbiny. wiec lepiej zamienic je 1? no i pytanie jaki by byl koszt zrobienia tego u was na silniku 2jz ge? czyli cos co juz robiliscie i wiedzie jakie sa przeszkody. co jest potrzebne do takiego swapa i co jest tansze przerabiac 1jz gte na jedno turbo it czy wlozyc 2jz ge i dolozyc turbo jak to wyglada cenowo tak szacunkowo oczywiscie liczac na moc rzedu 320koni
Feluke
Thu, 05 Mar 2009 - 13:48
A moze 1uzfe z LS400?
Dostepne sa dzwony, kola zamachowe i sprzegla zarowno pod W58 jak i R154.
250hp i gora momentu obrotowego, tak na poczatek z dalszymi mozliwosciami rozwoju. Cena zakupu silnika smiesznie niska, otwarta droga do soft turbo no i ten dzwiek V8.
Forest 200sx
Thu, 05 Mar 2009 - 14:11
jeśli ledwo wchodzi 1jz i 2jz na 2 turbinach to gdzie Ty tam chcesz 1uz z turbinami wepchnąć?
wszystkie projekty 1UZ z turbo (z 2 turbo z racji V) to naprawdę gruba rzeźba w komorze . wiec realnie patrząc mało rozwojowy silnik bo co byś nie chciał z nim zrobić potem to rzeźba straszna i o klimie i abs można zapomnieć
pozdro
WojtekMR
Thu, 05 Mar 2009 - 15:01
na discovery wkładali taki do IS
Driftalex
Thu, 05 Mar 2009 - 15:56
to do takiej v8 z lexa tez podejdzie manual r154 albo w58? a bez turba taka v8 tam sie zmiesci bez wiekszej rzezby?
freq
Thu, 05 Mar 2009 - 17:23
przekop się przez google bo pierwsze projekty już opisane. Nie wiem jak było z miejscem w komorze ale komplet do konwersji UZ`ta do manuala to nie taka tania
zabawa. Co do modów silnika to można wstawić kompresor.
Kubek
Thu, 05 Mar 2009 - 18:16
Driftalex, naprawde zainteresuj sie tym linkiem co podal 240Z. Zobacz ile tam jest miejsca wokol silnika, taka moc co chcesz uzyskac to bedziesz mial praktycznie z seryjnego silnika, bez doladowania. Odpadaja koszty modyfikacji. Silnik LSx mozesz np kupic w UK od Monaro. Jak bedzie potrzeba to zalozysz supercharger.
Jest to o wiele prostsze niz zabawa z turbo.
WojtekMR
Thu, 05 Mar 2009 - 20:44
Kubek
Thu, 05 Mar 2009 - 23:21
Wojtek, kolega chce miec ponad 300KM w manualu. Taniej wyjdzie przekladka Monaro, nawet w najslabszej wersji ma 350KM i 6 biegowa skrzynie. Z tego Lexusa jedynie co sie nadaje do ponownego uzytku to ten satry silnik z duzym przebiegiem i 250KM.
Driftalex
Fri, 06 Mar 2009 - 00:06
nie chcial bym mieszac marek chcialbym zeby tam iedzial jakis silnik lexusa lub toyoty:(
2jz ge jest latwo uturbic? duzy jest koszt? tak na lekko ponad 300kucy
Kubek
Fri, 06 Mar 2009 - 00:37
Pamietaj jednak ze stopien skomplikowania wzrosnie kilka razy, koszty tez i szansa na awarie bedzie wieksza. Koszty eksploatacji tez beda wieksze.
240Z
Fri, 06 Mar 2009 - 09:35
Swap na LS1 też łatwy nie jest - trzeba by było dorabiać mocowania silnika i skrzyni, ogarnąć elektrykę i całą masę pierdół. Kiedyś pytałem brt jak trudny był jego swap do S14a, i powiedział mi, że poza mocowaniami silnika (które kupił gotowe w USA, a takich do ISa nie widziałem) to nie była to bułka z masłem.
WojtekMR
Fri, 06 Mar 2009 - 11:41
to może
3sgte -taki 3gen 245 koni, wprawdzie był montowany poprzecznie ale da się wstawić wzdłużnie, są dzwony do podłączenia skrzyń z supry (właściwie to chyba wiem kto ma
) ćwiczone swapy do AE86 a nawet do supry JGTC -gdzie rozumiem wywalali 2jzgte a wsadzali 3sgte
...
ps. nawet by się pojemność nie zmieniła
http://www.youtube.com/watch?v=mPcWD8khsoQ -supra
http://www.youtube.com/watch?v=MNc8b21Fzq0...feature=related -altezza
ps. do altezzy pakowali seryjnie 3sge
Kubek
Fri, 06 Mar 2009 - 18:22
240Z subframe mozna sobie wyspawac w PL, a elektronike przy swapie i tak trzeba robic, szczegolnie jak ma byc turbo w aucie, ktore orginalnie go nie mialo.
Driftalex
Fri, 06 Mar 2009 - 19:05
3sgte to seryjnie montowany turbo z mr2? a tam skrzynia jest jak montowana? to taka seryjna skrzynia manualna pewnie nie podejdzie? jaka tam wlozyc? wojtekMR masz taki dzwon do podlaczenia?
WojtekMR
Fri, 06 Mar 2009 - 20:34
w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda
,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.
Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."
Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą
Swifterrr
Mon, 09 Mar 2009 - 10:35
ROTOR
Mon, 09 Mar 2009 - 22:09
CYTAT(WojtekMR @ Fri, 06 Mar 2009 - 20:34)
w MR2 i celicach montowany był poprzecznie więc skrzynia niestety na nic się przyda
,
pozwolę sobie wkleic fragment z passwordJDM Corey-a o sposobie montażu do ae86
"3sg(t)e - silnik niegdy nie montowany w RWD oprócz japonskiej altezzy, duzo odmian -150-210km w seri dla n/a i 185-245 dla turbo, w zaleznosci od wersji roznie bywa z wiazka. pozostaje zajebisty problem skrzyni biegow - ale pasjonaci wiedza , kupuje sie w aso (1500zl) lub na szrocie (ciekawe gdzie w pl) bellhousing z toyoty cariny I (79-83r) z silnikiem 1C, na to mozna wwalis skrzynie rwd (np.t50) i wszystko pasuje, jedyna wada to rozrusznik z drugiej strony ale tutaj mozna np.odemnie kupic taki ktory pasuje :] , lapy custom - ale z miejscem nie ma jakis problemow wielkich,pomodzic trzeba z miska olejowa bo 3s byl montowany pod katem ,zalety - ze to silnik toyoty , 3sgte to dobra baza pod mody, super niezawodne silniczki"
i Cobra
"Jest możliwość wykorzystanie różnych części Toyotowskich z różnych modeli aby ułatwić sobie wsadzenie blok 3S do AE86. W Asutrali były baaardzo rzadkie Celiki SA60. Jeśli znacze oznaczenia Toyotowskie, oznacza to ze jest to Celica RWD, z blokiem seri S. Nie byl to 3S lecz 2S, i można z niego wykorzystac miske olejowa, smok, uchwyty silnika. Kielich do skrzyni niestety nie pasuje ponieważ w tej Celice były montowane skrzynie Borg Warner... Ale tak jak napisał Corej, można kielich z 1C zastosować.
Problem ze skrzynia, a dokładniej z rozrusznikiem ma się wtedy gdy sie wsadziło 3S-GTE. Ponieważ z tej samej strony co jest turbina znajduję sie rozrusznik, który umiera smiercia naturalna od temperatury. Przy swapie na 3S-GE ten problem oczywiscie nie występuje..."
Corey: Jeden błąd który właśnie zauważyłem, to taki że skrzyni T50 nie da sie do 3S-GE/GTE podpiąć. Kielich z 1C pasuje do skrzyn z seri W5x. Pozatym T50'tka by długo nie pochodziła z 3S-GTE. Ja miałem 3T-GTEU około 200hp i 230nm, i skrzynia bardzo jęczała i była strasznie głośna, ponoc wytrzymuje więcej w replikach lotusa 7, bo są bardzo lekkie, ale w AE86 z 3S-GTE mysle ze taka skrzynia długo nie wytrzyma. (nawet gdyby dało się ja podczepic"
osobiście znam jednego użytkownika racingforum który ma dzwon z toyota crown victoria -ponoc pasuje do połączenia ze skrzyniami z suprą
masz racje t50 to kopa nie opcja i nie pasuje, dawno to juz pisalem
btw. ja bym sie nie zastanawial tylko 1jz wkladal, elektryka nie jest duzym problemem jesli mozna zrezygnowac z kilku komfortow, mechanicznie tez rzezby nie ma wielkie, silnik tani, oklepany i wg. mnie powinien zapewnic przyzwoite odpychanie sie nie lekkiego lexa
SIPOK
Mon, 16 Mar 2009 - 01:47
Yo Driftalex,
Because jestem w temacie no to się wtrącę - bom wszak 2 wiosnę w trakcie budowy bolidu podobnej maści jak twój. Wielkim nakładem sił i środków tworzę - przy udziale 2 zajebistych warsztatów i kilku jeszcze zajebistszych ludzi - profi sprzęt - baza to IS200 z 1G-FE a wynik to IS-GTR z 1JZ-GTE Twin Turbo. Uwaga - nazwę IS-GTR zastrzegłem - nie żartuję.
Co robię pisałem rok temu - :
http://www.racingforum.pl/Dobry-warsztat-J...nie-t40643.htmlOd tego time'u nie pisałem nic więcej bo to strata czasu. A teraz jak już piszę, to dla porządku wymienię że wsadzam 1JZ-GTE bez VVTi, z dwoma DUŻO większymi turbinami. Jakie to ślimaki- tajemnica - ale nie będzie jej złamaniem jak uchylę rombka że sztuka kręci max 330 kucy. Inna sprawa że setap na ciut mniej będzie ustawiony, żeby był margines błędu. Dlaczego 2 a nie 1 jednak, skoro "mądre ludzie" piszą że więcej można uzyskać na 1JZ-GTE stosując jedną dużą turbinę ? Bo chcę mieć jak najmniejszą turbo dziurę. A ji tak est opcja że jak skończymy i dół będzie za słaby - czytaj - za duża dziura - to wsadzimy jeszcze kompresor lub tzw. e-turbo - czyli elektryczną turbinę - żeby wcześniej napompować ślimaki.
Dalej:
Kolektor wydechowy OBX Racing ze stali nierdzewnej został przez moich mechaniorów przerżnięty wpół, pospawany na nowo, i teraz całość mieści się na cacy. Bo generalnie komora IS'a jest zajebiście dużą oczywiście dla tych którzy nie są "skrzywieni" wielkością komory Supry i dla tych którzy do komory Audi S4 Quattro wsadzali V6 BiTurbo po zmianie ślimaków, kolektorów, intercoolerów, i h.j wie czego jeszcze
Mój 1JZ-GTE był z Soarera więc miał tylną miskę, przez co nie chciał pasić bo ława silnika, a ta cholera coś nie chciała być w innym miejcu ...
Teraz ma przednią miskę i pasuje w komorze jakby go tam wsadził sam założyciel Toyoty, Toyoda-San. Tak, Toyoda, przez "d", nie przez "t", bo wszak facet oddzielał życie zawodowe od prywatnego, a jak ...
Dalej - 1JZ-GTE TT sparowany jest z R154 bellem odpowiednim, z aluminiowym, lekkim zamachem Fidanza ( połowę lżejszy od serii - między innymi dla tego silnik wkręca się jak w ścigaczu ... Przy okazji Driftalex, to też dlatego że 1JZ-GTE ma głowicę zrobioną dla Toyoty przez Yamahę ( chłopaki od ścigaczy ) na osłonie rozrządu są logosy Toyota i Yamaha
Sprzęgło performansiarskie typu street / track - trzyma do 500 km / 700 Nm. Można lepiej, ale nie chciałem typowego draga - bo to ma jeździć na ulicy także. Dodatkowo szpera z Supry, tarcze hamulcowa nawiercane i nacinane, klocki kevlar-ceramika, nadwozie z usztywnieniami konstrukcji przez dolne i górne rozpórki z duraluminium, poszerzenia tylnej partii żeby weszły kółka z oponami 295/30/19, piggy ECU + teraz walczę z dodatkowym kompem trakcyjnym ( oczywiście wyłączalnym:) żeby to chciało jeździć na ciut śliskim też...
Do tego, cały system wody, powietrza, kompletny wydech + trochę blacharki + wnętrze - robimy od zera.
Do tego body kit TRD, regulowany zawias i żadnych powyginanych spojlerów i skrzydeł z JumboJeta.
Ale jak już gadam, to u mnie tak :
durauluminiowe wzmocnienia dołu :
http://www.navi-media.com/IMAGE_074-1.jpghttp://www.navi-media.com/IMAGE_076-1.jpgturbiny i kolektor :
http://www.navi-media.com/SG103003-1.jpghttp://www.navi-media.com/SG102595-11.jpghttp://www.navi-media.com/SG102997-1.jpgJak będę miał czas zrobię więcej fotek.
Generalnie mój setap w zależności od załączonej mapy to będzie od 420 do 520 kucy i mniej więcej tyle samo Nm.
A teraz to co tygryski lubią najbardziej - czemu 1 a nie 2 z rodziny TOYOTA JZ ?
Otóż sekretem jest głowica ... W dalekich krajach gdzie chłopaki mają 1 i 2 JZtów na kopy, najlepszy setup to
1.5 JZ, czyli dół z 2 i głowica z 1. Ale skoro u nas to trudne i skoro 1JZ lżejszy, to do małego i dość lekiego wehikułu jakim jest IS/Altezza czyli GX10 - to 1JZ jest perfect choice.
RESPECT FOR ALL
SIPOK
WojtekMR
Mon, 16 Mar 2009 - 07:51
wykład jak dla dzieci
a ja dalej nie rozumiem dlaczego GTR -myślałem że 4x4 wsadziłeś
sokol22
Mon, 16 Mar 2009 - 11:23
no wlasnie czemu GTR ja pomyslalem nie o 4x4 ale o rb26
i wszystko owiane wielka tajemnica jak cos z nasa
i te turbiny co to moze byc ??
rennen
Mon, 16 Mar 2009 - 11:35
Ale z tym e-turbo to się zapedziliście.. jakbyście uważali chociaż trochę na lekcjach fizyki byście wiedzieli, że to nie ma prawa dzialać.. A pozatym chyba nie bardzo rozumiecie idee 2 turbin i laga.. Bo wątpie czy uda się wam zestroić jakiś sensowny sekwencyjny setup (jeżeli umiecie to zwracam honor) i lepiej bylo wrzucic jedna wieksza turbine, jakas nowoczesna na BB i TS i mocy by bylo wiecej, laga mniej a instalacja mniej klopotliwa
tak czy inaczej powodzenia
SIPOK
Mon, 16 Mar 2009 - 11:48
Bo GTR to Gran
d* Turismo Racing a IS-GTR to neologizm utworzony przez zbitkę angielsko fonetyczną - IS( jest
-GTR czyli TO JEST GTR
A "TO JEST GTR" bo ma stosunek masy do mocy na maksymalnej mapie na poziomie PONIŻEJ 3:1, popychanie na tylnej osi bez traction control ( na razie - walczę z tematem ) i wymaga drivera z doświadczeniem.
Czyli to rasowe, niełatwe w prowadzeniu i utrzymaniu w ryzach, nieprzeelektronikowane GT - przygotowane do RACING.
Nie mówiłem wcześniej że w sprzęcie będą 2 osobne układy wydechowe - każdy dla 3 cylindrów i 1 turbiny, na końcu każdego zaś podwójny tłumiki, a żeby było profi, to w połowi każdego układu pojawia się katalizator.
Tak na marginesie - tego roku ( mam nadzieję ) mój sprzęt będzie latał, i tak se myślę żeby wybrać się kilka razy na weekend na niemieckie autostrady ( te without limits ) a docelowo na Nurburing na przykład, chętnie w towarzystwie innych 4 kołowych ścigaczy.
Można by pokazać niemiaszkom szybkie auta i niekiepskich kierowników.
A co do e-turbo to jak wspomniałem - jeśli dziura będzie życie uprzykrzająca - to jako napełniacz zastosujemy kompresor ( napędzany z wału ) LUB e-turbo.
Tak na marginesie ostatnio postęp w silnikach elektrycznych odbył się niebanalny, i są takie elektryki turbinki ( oczywiście nijak mają się do prawdziwych turbin - ale jednak są takie które dają taki ciąg że da radę ciut szybciej turbo obudzić, a zawsze można ją ustawić tak że przy danych obrotach ( kiedy właściwe turbiny już kręcą ma odcięcia zasilania i ponowne włączenie aby podtrzymać cug po spadku obrotów.
To oczywiście wszystko teoria - więc nie będziemy teraz się naparzać na temat wyższości świąt tych nad tamtymi, zastosowanie tego rozwiązania to pomysł na rozwiązanie prpblamu którego jeszcze nie ma, i nie wiadomo czy będzie. To teoria powtarzam i będziemy dłubali jak będzie trzeba.
* - Admin edit: jeśli to ma być po włosku, tak jak powinno, to jednak "Gran", panie poligloto...
rennen
Mon, 16 Mar 2009 - 11:57
Już kiedyś jeden z naszych rodaków wymyślił wspólny język - Esperanto. Nie udało się, wiec ty też z łaski swojej pisz po polsku, po angielsku lub w suahili, ale nie we wszystkich naraz bo wygląda to dziecinnie.
Tak jak się spodziewałem nie rozumiesz w ogole tematu jezeli chodzi o 2 turbiny i lag..
Wyobraź sobie, ze dla uproszczenia i czysto teoretycznych rozważań turbiny opisujemy jednym parametrem - liczba koni które mogą "nadmuchać"
Mamy silnik - 6 garów w rzędzie. I do tego jedna turbine "600", dwie turbiny "300" i 6 turbin "100".. abstrahując od tego czy trudno by było to zamontować, wysterować itp..
Możesz założyć jedna turbinę "600" i napedzac ja z 6 cylindrów, 2 turbiny "300" i każdą napędzać z 3 cylindrów, albo 6 turbin "100" i każdą napędzać z jednego cylindra (teoretycznie) - idąc twoim tokiem rozumowania 6 malutkich turbin to najlepsze wyjście.. a to zupełnie nie tak.
To co naprawdę niweluje laga to sekwencyjne systemy sterowania no i najlepszy okład to taki jak w nowych bmw 35i - czyli jedna turbina "300" i jedna turbina "100" połączone sekwencyjnie, i w zależności od obrotów i obciążenia pracuje mała, duża, albo obie naraz. Wtedy rzeczywiście lag jest znacznie mniejszy. A samo założenie 2 turbin zamiast 1 dużej wcale tego nie załatwia.
SIPOK
Mon, 16 Mar 2009 - 12:20
Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.
Respect for all
Sipok
WojtekMR
Mon, 16 Mar 2009 - 20:41
Jedna większa to jedna dziura a dwie mniejsze to dwie dziury
a jak wiemy i kot przy jednej dziurze umarł...i bądz tu mądry
rennen
Tue, 17 Mar 2009 - 11:00
CYTAT(SIPOK @ Mon, 16 Mar 2009 - 12:20)
Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.
Respect for all
Sipok
Nie ubliżam ci, tylko widać w twoich postach że od strony mechanicznej nie znasz się ani trochę na silnikach ani doladowaniu i to nic zlego - nie kazdy musi sie znac na wszystkim. Ale ty traktujesz wszystkich z gory i mowisz ze szkoda ci czasu - ok. Zycze powodzenia w takim razie
hwojtek
Tue, 17 Mar 2009 - 12:17
rennen, nie ubliżaj koledze. Trzeba mu wytłumaczyć, dlaczego musiałby mieć dodatkowy silnik do napędzania e-turbo.
Fizyki, kolego Sipoku, nie oszukasz. Jeśli chcesz wpompować cokolwiek do silnika elektrycznym turbem, to musisz mu podać troche prądu. A źeby wiedzieć ile prądu, to musisz wiedzieć, ile powietrza chcesz wpompować. Nie będę cytować całych wzorów, ale tak na szybko:
Seryjny silnik 1JZ-GTE działając przy pełnej mocy potrzebuje na minutę około 20 tysięcy litrów powietrza. Powiedzmy, że zapotrzebowanie na powietrze przy obrotach poniżej 2500 rpm (ciśnienie w kolektorze w okolicach atmosferycznego) jest w 1JZ-GTE na poziomie 7500 l/minutę (nie mam pod ręką wykresu seryjnego 1JZ, więc nie wiem ile ma KM przy tych obrotach, ale to taki ostrożnie optymistyczny strzał).
Żeby w ogóle zauważyć doładowanie, potrzebujesz minimum 0,3 bara wpompowane przez ten wentylator do dolotu. Aby skompresować w jednostce czasu oczekiwaną masę powietrza do ciśnienia 0,3b, potrzeba wentylatora o mocy 10,04 KM, czyli 7,49 kW. Podzielmy to teraz przez 13,7v (przeciętne napięcie w samochodzie podczas jazdy) i wychodzi nam natężenie prądu potrzebne do osiągnięcia takiej mocy: 546 Amperów (alternator samochodowy ma zwykle 80-90 A).
Życzę powodzenia w szukaniu kabli oraz bezpieczników.
TMsk
Thu, 14 May 2015 - 22:17
zabawie się w górnika, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu bo tutaj min. Driftalex się pytał, ale nie widzę konkretnej odpowiedzi.
Ile wytrzyma seryjne TTubro 1JZ GTE? z tego co czytam w necie to ze względu na ceramiczne koła turbiny, jedni mówią aby nie przekraczać 300KM, a drudzi że bezpiecznie nawet do 350KM...
A więc jak to w końcu jest? Do ilu BEZPIECZNIE można porkęcić i ile dmuchać?
goldi860628
Sat, 16 May 2015 - 22:13
zostan przy seryjnym doladowaniu
szybko sie koncza te sprezareczki
ledziu
Sun, 17 May 2015 - 09:29
Tu nie trzeba się martwić o przekraczanie kuniów
tylko o dmuchanie... ceramika mająca 20lat średnio nadaje się do bicia rekordów... chociaż delikatne podkręcenie już sporo daje...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.