![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Ponad 3 lata latam na metanolu, już nawet nie policzył bym ile butelek denaturatu przeszło przez mój garaż...
![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Ponad 3 lata latam na metanolu, już nawet nie policzył bym ile butelek denaturatu przeszło przez mój garaż... ![]() Coś więcej mógłbyś napisać ? W jakim motorze , jaki zestaw instalacji ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Snow Performance Stage 3 , silnik m47d20 seryjnie 150hp, obecnie ostatni pomiar z metanolem 235hp i prawie 500nm
Poza instalacją w aucie wymieniona turbina na gtb1756, fmic 140 (najmniejszy, niestety - będzie upgrade 2 rozmiary wyżej na wiosnę) wydech przelot, wywalone klapki z kolektora i w sumie to z grubsza tyle. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
deejey!, jaka moc bez metanolu?
-------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Metanol przy pomiarze daje 10hp 40nm bodajże i troche wydłuża gore wykresu... przy wyscigach daje zdecydowanie wiecej, bo obniza temp a wiadomo im dluzej cisniemy tym powietrze mocniej nagrzane.
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Jeździ ktoś z metanolem mocną turbo benzyną? Jakie efekty, jak się sprawuje silnik przy takim wtrysku?
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
A co ma być ... poczytaj temat ... same +. Niższe egt, większe doładowanie z przyśpieszonym zapłonem = moc. Jeśli jeździsz na Pb98 .... jeździsz na Pb95. Zresztą to tak jakbyś jeździł na 110 oktanach lub lepiej.
Gdyby ktoś chciał zastąpić ICka http://www.migweb.co.uk/forums/projects-re...ction-only.html CYTAT The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock.
This is a pretty cool graph that shows just how important water injection is on a turbo car!, this graph shows knock levels on the same car, same tune, just water added on boost!! ![]() |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Osz w mordę woda za darmo....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Ale woda jedynie zbije EGT.
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ale woda jedynie zbije EGT. The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock. Według nich piszę co następuje: - schładza ścianki cylindra, - preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia - schładza tłok - schładza dolot - obniża EGT - redukuje ciśnienie w cylindrze - podnosi oktanowość paliwa - redukuje stuk Więc nie tak do końca tylko obniża EGT. Ale także podwyższa ilość tlenu w powietrzu, czy gęstość powietrza w skutek obniżenia temperatury w dolocie, co po podlaniu większą dawką paliwa da mocy trochę więcej. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
- preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia Niby zapobiega pękaniu bloku (w domyśle od temperatury), na które cierpią 'niektóe' silniki. Koniec końców odparowując zabiera ciepło i daje wszystkie korzyści z tym związane, pytanie jak duże te korzyści są. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London ![]() |
The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock. Według nich piszę co następuje: - schładza ścianki cylindra, - preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia - schładza tłok - schładza dolot - obniża EGT - redukuje ciśnienie w cylindrze - podnosi oktanowość paliwa - redukuje stuk Więc nie tak do końca tylko obniża EGT. Ale także podwyższa ilość tlenu w powietrzu, czy gęstość powietrza w skutek obniżenia temperatury w dolocie, co po podlaniu większą dawką paliwa da mocy trochę więcej. podsumowujac - obniza temperature silnika i powietrza zasysanego co skutkuje mniejszym obciazeniem cieplnym silnika i wieksza iloscia tlenu w cylindrze. jednak pamietaj ze woda nie jest paliwem a sam tlen z tej wody sie nie spali - dajesz wiecej tlenu, musisz dac wiecej paliwa. moc po samej wodzie wzrosnac moze, ale nie musi i moim zdaniem raczej tego nie robi. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
denaturat jest brudny, niema problemu z zakupem metanolu technicznego, jak by ktoś chciał mam zestaw AEM z dużym zbiornikiem i dwoma wtryskiwaczami, a jak by ktoś odebrał osobiście to dorzuce ok 40litrów metanolu 50/50 z wodą destylowaną (bo kranówka też czysta niejest
![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A ktoś dawał większą dyszę niż zaleca producent?
150cc - do 200KM 300Cc - do 400KM 600Cc - do 600KM Jak silnik ok. 350Km bedzie współpracował z dysząc600Cc? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
A są większe dysze niż 600cc?
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A są większe dysze niż 600cc? W zestawie AEM nie ma ale za to są wiertła dowolnej średnicy, którymi można rozwiercić dyszę. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Ja chyba odpuszczę wtrysk metanolu... Jak by się coś wystało to skutki mogą być kolosalne ;( Chodzi o to ze strojenie odbędzie się jak układ wtrysku będzie działał,
bedzie odpowiednie cisnienie, dysze beda sie otwierac itd a co wtedy jak coś się stanie z pompką czy dyszami? Taki wtrysk tak zmienia warunki w komorze że jest z automatu powazna awaria jak coś nie sklei z wtryskiem. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 September 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Czujnik ciśnienia + układ wykonawczy = zmienienie mapy na bezpieczną. Jest temat w podforum diesla o zmienianiu map.
ew. obserwacja EGT jak ktoś ma wskaźnik. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ktoś chce na bogato to może kupić zegar z budzikiem monitorujący parametru wtrysku.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:43 |