Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wtrysk metanolu.
deejey!
post Tue, 28 Jan 2014 - 12:48
Post #81


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Ponad 3 lata latam na metanolu, już nawet nie policzył bym ile butelek denaturatu przeszło przez mój garaż... smile.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Jan 2014 - 12:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GREGOR10
post Tue, 28 Jan 2014 - 19:18
Post #82


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(deejey! @ Tue, 28 Jan 2014 - 14:48) *
Ponad 3 lata latam na metanolu, już nawet nie policzył bym ile butelek denaturatu przeszło przez mój garaż... smile.gif

Coś więcej mógłbyś napisać ? W jakim motorze , jaki zestaw instalacji ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisC
post Tue, 28 Jan 2014 - 20:13
Post #83


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 July 2012
Skąd: Łódź





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 28 Jan 2014 - 21:18) *
Coś więcej mógłbyś napisać ? W jakim motorze , jaki zestaw instalacji ?


z tego co widziałem pod machą to jest zestaw od Snow Performance w silniku n47d20, ale szczegółowo to już musi właściciel opisać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 30 Jan 2014 - 10:20
Post #84


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Snow Performance Stage 3 , silnik m47d20 seryjnie 150hp, obecnie ostatni pomiar z metanolem 235hp i prawie 500nm

Poza instalacją w aucie wymieniona turbina na gtb1756, fmic 140 (najmniejszy, niestety - będzie upgrade 2 rozmiary wyżej na wiosnę) wydech przelot, wywalone klapki z kolektora i w sumie to z grubsza tyle.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Thu, 30 Jan 2014 - 10:49
Post #85


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





deejey!, jaka moc bez metanolu?


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 30 Jan 2014 - 15:12
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Metanol przy pomiarze daje 10hp 40nm bodajże i troche wydłuża gore wykresu... przy wyscigach daje zdecydowanie wiecej, bo obniza temp a wiadomo im dluzej cisniemy tym powietrze mocniej nagrzane.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Sat, 05 Jul 2014 - 12:29
Post #87


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





Jeździ ktoś z metanolem mocną turbo benzyną? Jakie efekty, jak się sprawuje silnik przy takim wtrysku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Sat, 05 Jul 2014 - 15:48
Post #88


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





A co ma być ... poczytaj temat ... same +. Niższe egt, większe doładowanie z przyśpieszonym zapłonem = moc. Jeśli jeździsz na Pb98 .... jeździsz na Pb95. Zresztą to tak jakbyś jeździł na 110 oktanach lub lepiej.

Gdyby ktoś chciał zastąpić ICka http://www.migweb.co.uk/forums/projects-re...ction-only.html

CYTAT
The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock.

This is a pretty cool graph that shows just how important water injection is on a turbo car!, this graph shows knock levels on the same car, same tune, just water added on boost!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 05 Jul 2014 - 17:40
Post #89


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Osz w mordę woda za darmo....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Sat, 05 Jul 2014 - 21:17
Post #90


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Ale woda jedynie zbije EGT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 06 Jul 2014 - 00:43
Post #91


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(peerbe111 @ Sat, 05 Jul 2014 - 20:17) *
Ale woda jedynie zbije EGT.


The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock.

Według nich piszę co następuje:
- schładza ścianki cylindra,
- preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia
- schładza tłok
- schładza dolot
- obniża EGT
- redukuje ciśnienie w cylindrze
- podnosi oktanowość paliwa
- redukuje stuk

Więc nie tak do końca tylko obniża EGT. Ale także podwyższa ilość tlenu w powietrzu, czy gęstość powietrza w skutek obniżenia temperatury w dolocie, co po podlaniu większą dawką paliwa da mocy trochę więcej.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 06 Jul 2014 - 12:06
Post #92


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(E30 owner @ Sat, 05 Jul 2014 - 23:43) *
- preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia

Niby zapobiega pękaniu bloku (w domyśle od temperatury), na które cierpią 'niektóe' silniki. Koniec końców odparowując zabiera ciepło i daje wszystkie korzyści z tym związane, pytanie jak duże te korzyści są.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Sun, 06 Jul 2014 - 12:35
Post #93


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





CYTAT(E30 owner @ Sun, 06 Jul 2014 - 00:43) *
The water cools the walls of the cylinder preventing the cracking some engines suffer, it cools the piston, it cools the inlet, lowers EGT, reduces cylinder pressure, increases the octane of the fuel, reduces knock.

Według nich piszę co następuje:
- schładza ścianki cylindra,
- preventing the cracking some engines suffer - ?? tego mój englisch nie ogarnia
- schładza tłok
- schładza dolot
- obniża EGT
- redukuje ciśnienie w cylindrze
- podnosi oktanowość paliwa
- redukuje stuk

Więc nie tak do końca tylko obniża EGT. Ale także podwyższa ilość tlenu w powietrzu, czy gęstość powietrza w skutek obniżenia temperatury w dolocie, co po podlaniu większą dawką paliwa da mocy trochę więcej.


podsumowujac - obniza temperature silnika i powietrza zasysanego co skutkuje mniejszym obciazeniem cieplnym silnika i wieksza iloscia tlenu w cylindrze. jednak pamietaj ze woda nie jest paliwem a sam tlen z tej wody sie nie spali - dajesz wiecej tlenu, musisz dac wiecej paliwa. moc po samej wodzie wzrosnac moze, ale nie musi i moim zdaniem raczej tego nie robi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Sun, 06 Jul 2014 - 12:44
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





denaturat jest brudny, niema problemu z zakupem metanolu technicznego, jak by ktoś chciał mam zestaw AEM z dużym zbiornikiem i dwoma wtryskiwaczami, a jak by ktoś odebrał osobiście to dorzuce ok 40litrów metanolu 50/50 z wodą destylowaną (bo kranówka też czysta niejest wink.gif ) generalnie różnica jest b.duża przedewszystkim na wysokich boostach można porządnie dołożyć zapłonu, u mnie to wyglądało tak że z 530koni na 2litrach i Pb98 zrobiło sie odczuwalnie więcej (a ciężko odczuć 10koni...) wykresu niemam bo silnik tego niezniósł smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 06 Jul 2014 - 21:33
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





A ktoś dawał większą dyszę niż zaleca producent?
150cc - do 200KM
300Cc - do 400KM
600Cc - do 600KM

Jak silnik ok. 350Km bedzie współpracował z dysząc600Cc?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Mon, 07 Jul 2014 - 00:48
Post #96


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





A są większe dysze niż 600cc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 07 Jul 2014 - 11:37
Post #97


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(chudini3 @ Mon, 07 Jul 2014 - 00:48) *
A są większe dysze niż 600cc?

W zestawie AEM nie ma ale za to są wiertła dowolnej średnicy, którymi można rozwiercić dyszę.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Mon, 07 Jul 2014 - 14:55
Post #98


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





Ja chyba odpuszczę wtrysk metanolu... Jak by się coś wystało to skutki mogą być kolosalne ;( Chodzi o to ze strojenie odbędzie się jak układ wtrysku będzie działał,

bedzie odpowiednie cisnienie, dysze beda sie otwierac itd a co wtedy jak coś się stanie z pompką czy dyszami?

Taki wtrysk tak zmienia warunki w komorze że jest z automatu powazna awaria jak coś nie sklei z wtryskiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EcuLab
post Mon, 07 Jul 2014 - 15:28
Post #99


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 September 2013
Skąd: Warszawa





Czujnik ciśnienia + układ wykonawczy = zmienienie mapy na bezpieczną. Jest temat w podforum diesla o zmienianiu map.
ew. obserwacja EGT jak ktoś ma wskaźnik.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 07 Jul 2014 - 15:56
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Jak ktoś chce na bogato to może kupić zegar z budzikiem monitorujący parametru wtrysku.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:43