NOSAL
Thu, 11 Sep 2008 - 13:26
Ciekawy produkt dla tych którzy jeszcze bardziej chcą podkrecic moc i/lub usunąć ryzyko spalania stukowego. Robi to firma amerykańska Snow Performance. Zestaw da sie samodzielnie zamontowac. Sterownik elektroniczny podający ilość w zalezności od boosta albo MAF-a. Najlepiej działa w uturbionych benzynach ale w moim 1,9 TDI dał mi 10 KM i 20 Nm na mieszance 40% metanolu 60% wody. Podobno przy odpowiedznim zestrojeniu na hamowni i większej dyszy uda sie wykrzesać więcej, ale to sparwdzę w najbliższej przyszłości. Czy ktos moze sie wymienić opiniami?
ju-by
Thu, 11 Sep 2008 - 13:30
AEM też to robi!
TJung
Fri, 30 Apr 2010 - 21:57
Odgrzewam. Jakie doświadczenia, sugestie, how to ? Forumowicze ?
iibitdi
Sat, 01 May 2010 - 01:13
tomekk a co chesz wiedziec.
dziala to na zasadzie takiej ze:
masz zbiornik z mieszanka, selenoid i wtryskiwacz i sterownik.
na sterowniku ustawiasz od jakiego obciazenia motoru ma sie wtrysk zaczac i na jakim skonczyc w ten sposob sterownik liniowo zwieksza od min do max dawke wtrysku do kolektora.
w sterownikach mozna ustawiac obciazenie albo po mapie albo w w bardziej rozbudowanych po maf ewentualnie masz jakis dodatkowy analog in i po V ustawiasz wiec konfiguracja dowolna.
Do zestawow poza firma aquamist wszystkie inne uzywaja pompo shurflo 150 lub 220 psi (zalezy od wielkosci dyszy) do takiej 0,7 mm styka nawet 100 psi pompa.
generalnie w sposob bardzo znaczny obniza egt generujacprzy tym nieco dodatkowych koni (10 -15).
mam nadzieje ze w miare wyczerpalem twoje zainteresowanie jakbys cos jeszcze chcial wiedziec to pisz .
pozdro
TJung
Sat, 01 May 2010 - 07:16
To wszystko wiem. Właściwie chciałem zapytać na ile można poszaleć z boostem czy zapłonem, ale domyślam się, że te odpowiedzi znajdę sobie podczas strojenia
TJung
Mon, 14 Jun 2010 - 07:49
Odgrzeję kotleta, bo spotkałem się z opinią, że ludzie leją do tych systemów denaturat. Ktoś powie mi, na ile to ma sens i jakie są za/przeciw ?
Jeszcze jedna rzecz: najlepszą mieszanką jest woda/metanol w stosunku 50/50, a jakie efekty może dać wtrysk samej wody?
PS. i czy ktoś wie, gdzie kupic na śląsku ?
mihas66
Mon, 14 Jun 2010 - 16:57
Dykta zawiera etanol nie metanol ale tak czy siak oba alkohole maja licze oktanową wyższą niż większość paliw więc sa praktycznie zamienne i efekty mogą być podobne, co do lania samej wody efekt jest prosty EGT idzie w duł i nic więcej konie biorą się z alkoholu bo to dodatkowe paliwo które przepala silnik i ma dosyć duże ciepło parowania więc działa podobnie jak woda.... Jako ciekawostkę powiem że kiedyś gdzieś czytałem o gościu który w tej wodzie rozpuszczał czystą saletrę amonową, saletra jak to saletra to właśnie z niej jest robiony podtlenek azotu przy temperaturze chyba 300 rozpada się na N2O i H2O czyli efekt był taki jakbyśmy jeździli non stop na bardzo słabym strzale nitro z tym że szczegółów nie pamiętam jak to się spisywało itp bo na chłopski rozum saletra mogła by się rozłożyć już w dolocie powodując strzał w dolot a poza tym saletra jest zanieczyszczona i trochę syfu mogło by nam zostać w silniku...
coolice
Mon, 14 Jun 2010 - 20:50
Kolega NOSAL pisał, że szczególnie jest to stosowane w t.benz a on ma w 1.9TDI. TDI jest pewnie na pompowtryskach. A jak się ma ten wtrysk metanolu do CR. Da radę?? Jeśli da radę w CR to jak sie to ma do dpf?? Są jakieś przeciwwskazania??
pozdrawiam
mihas66
Tue, 15 Jun 2010 - 12:48
CR czy PD czy nawet VP to tam wielkich różnic raczej nie będzie bo do tego jest osobna centralka... A co do DPF to może być różnie bo temp spalin może się obniżyć i aby go wypalić trzeba będzie wyłączać wtrysk...
coolice
Tue, 15 Jun 2010 - 17:58
Aha, czyli jakiś większych przeciwwskazań nie ma do cr i dpf. Można np. sobie ten wtrysk włączyć w cieplejsze dni jak się chce/musi trochę mocniej deptać gaz.
std1984
Tue, 15 Jun 2010 - 18:41
michas66 - ale po co non stop jeździć na wtrysku w dieslu (chyba że aż tak hardcorowy setup)? u mnie odpalam go przyciskiem - używam wtrysku tylko podczas upalania. Przyrost wyszedł 14.7 KM i 25.8 Nm na mieszance denaturat + H2O (50% alkoholu) dysza wtryskowa 175 ml/min zestaw SnowPerformance Stage 2.
Ciekaw jestem czy po zastosowaniu dyszy 325 ml/min będą zmiany na plus w mocy? Lub domieszać "coś" do wtryskiwanej mieszanki, ewentualnie zmienić na coś innego...
TJung
Sat, 19 Jun 2010 - 20:23
Ponawiam pytanie o jeździe na samej wodzie ?
mihas66
Sun, 20 Jun 2010 - 23:13
Napisałem przecież sama woda to spadek EGT i nic więcej jakieś tam ze 2 km może się pojawią...
G-Rad
Mon, 21 Jun 2010 - 09:26
Czy ktoś zastanawiał się nad własną koncepcją kompletacji takiego wtrysku metanolu? 400 USD za snow performance wydaje się sporo.
Można zadaptować dysze/wtryskiwacz z lpg, ciśnienie nabijać odpowiednią pompką, dawka zależna od obciążenia i obrotów, co spokojnie ogarnie ecumaster.
Jaka pompka uzyska odpowiednie ciśnienie i będzie zdolna pracować dłuższy czas pompując wodę i alkohol ?
Zgred
Mon, 21 Jun 2010 - 10:34
http://www.woda.com.pl/index.php?p609,afxp...pompa-do-osmozyJa kiedyś myślałem nad czymś takim.Wiele opcji wydajnościowych przy zasileniu 12v.
tomp
Mon, 21 Jun 2010 - 11:26
CYTAT(std1984 @ Tue, 15 Jun 2010 - 18:41)
Przyrost wyszedł 14.7 KM i 25.8 Nm na mieszance denaturat + H2O (50% alkoholu) dysza wtryskowa 175 ml/min zestaw SnowPerformance Stage 2.
Czy miałes korektę programu pod ten natrysk?
std1984
Mon, 21 Jun 2010 - 18:16
CYTAT(tomp @ Mon, 21 Jun 2010 - 11:26)
Czy miałes korektę programu pod ten natrysk?
To przyrosty bez korekty, gdy będzie finalne strojenie pod wtrysk, to sie podzielę informacją.
Amorr
Sun, 11 Jul 2010 - 22:39
a stosowal ktos (moze)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/water-alcoh...sQ5fAccessoriestanka bym zmienil na duuuuzo L i chyba powinno byc ok
kisielisodd
Mon, 12 Jul 2010 - 08:05
Jak ktoś nie wie jak to działa, to niech lepienie nie używa. Lepiej poczytać co się dzieje z AFR`em podczas wtryskiwania wody/metanolu
Coolingmist (stosowałem) to identyczny system jak snow, ta sama pompa, które generują do 16 - 17 bar.
rysa
Mon, 12 Jul 2010 - 10:59
To moze napiszesz. Z checia poczytam.
Pozdro,
Konrad
TJung
Tue, 13 Jul 2010 - 06:34
Ja również. Nawijaj Kisiel
spons
Tue, 13 Jul 2010 - 08:44
CYTAT(tomp @ Mon, 21 Jun 2010 - 11:26)
Czy miałes korektę programu pod ten natrysk?
U mnie bez korekty wyszlo bardzo podobnie, +15@20, mysle ze z lepszym intercoolerem byloby o co dalej powalczyc, na chile obecna ustawienie mnoznika dawki na 5 czy 10 ( w 10 stopniowej skali) nie owocowalo zadnymi zmianiami poza wiekszym dymem. To wszystko na denaturacie. Jezdzilem tez na izopropanolu ale nie odczulem jakies roznicy, poza cena. Co do mieszanki to ja robie nieco mniej jak 50/50% zeby sie przypadkiem nie zapalilo w bagazniku
Mialem do tego zakladac progresywne nitro ale odpuscilem.
tomp
Tue, 13 Jul 2010 - 10:50
tak pośrednio w temacie, Spons, czy jest sens zakładac nitro jeśli układ paliwowy jest juz na limicie tego co może podać?
TJung
Tue, 13 Jul 2010 - 12:08
CYTAT(tomp @ Tue, 13 Jul 2010 - 11:50)
tak pośrednio w temacie, Spons, czy jest sens zakładac nitro jeśli układ paliwowy jest juz na limicie tego co może podać?
Wydaje mi się, że jak najbardziej, ponieważ jest wtedy dodatkowy wtryskiwacz paliwa. Nie wiem natomiast co z pompą paliwa w dieslu ?
tomp
Tue, 13 Jul 2010 - 12:49
ale czy w zestawach do diesla również jest dodatkowy wtryskiwacz?
spons
Tue, 13 Jul 2010 - 21:18
Sam metanol to dodatkowe paliwo ktore mozna spokojnie spalic
iibitdi
Tue, 13 Jul 2010 - 23:58
jak wy chcecie rope podawac dodatkowym wtryskiwaczem ?
to nie benzyna i zaplon iskrowy.
Jedyny patent w miare uliczny na "mokre" nitro w dieslu to kupić mokry nx i w dysze jedna zapodac podtlenek a w druga mix woda/metanol.
co do wykonania zestawu to dysza czy sterownik nie jest najmniejszym problemem bo temat przerabialem naomiast pompa 150psi minimum firmy shurflo jaka jest wykorzystywana przez 90% firm jes w polsce praktycznie nieosiagalna za normalne pieniadze. jakby ktos ogarnol skad dostac taka pompe to taki zestaw nze sterownikiem wlasnego wyczynu mam praktycznie gotowy w domu.
caro86wlkp
Mon, 18 Oct 2010 - 19:14
sprowadza ktoś wtrysk metanolu do polski? jakiś sprawdzony importer/pośrednik?
berkut
Tue, 19 Oct 2010 - 14:10
Panowie, troche odgrzanie kotleta.
Slyszeliscie cos w kwestii wtrysku wody, ewentualnie wody/metanolu do odpowiednio przystosowanego silnika n/a?
Ma to sens, faktycznie zmniejsza spalanie, daje wiecej mocy? Na kartce papieru wyglada to bardzo fajnie, mozna mocno pojsc z kompresja do gory, stad bestia glodna przy obciazeniach czesciowych mniej pali. Przy wot lejemy wody co by oktanow bylo dosc i moc powinna sie pojawiac. Z drugiej strony woda wygasza czesciowo plomien i moze byc zle...
Wtrysk, o ktorym mysle to wtryskiwacze przystosowane do wody sterowane z odpowiednia korekta od sygnalu wtryskow paliwa. Duzo zachodu z takim sprzetem ale mozna to precyzyjnie wystroic i poeksperymentowac z tym. Gdzies lezy odlogiem detII
Macie jakies pomysly/ info ?
Marlon
Tue, 19 Oct 2010 - 14:54
ZTCW Paweł Tymczak wtryskuje wodę czy metanol do swojego niesławnego wolnossącego swifta gti, a jest tam jakiś chory stopień sprężania.
grzywaczewski
Tue, 19 Oct 2010 - 21:42
CYTAT(berkut @ Tue, 19 Oct 2010 - 14:10)
lejemy wody co by oktanow bylo dosc i moc powinna sie pojawiac
Woda nie daje oktanow, woda to woda
Wtrysniecie wody do kolektora dolotowego, a w zasadzie doskonale rozproszonej wody, powoduje gwaltowne schlodzenie mieszanki. Ciecz zamienia sie w gaz i pobiera przy tym duzo energii. Tyle i az tyle, nie ma w tym magii. A chlodne powietrze w dolocie to juz wiadomo... i zaplon mozna wyprzedzic, i EGT nizsze.
Ten sam efekt uzyskuje sie stasujac InterCooler i natrysk na IC. Chodzi tylko o schlodzenie powietrza. Poczytalem kiedys o uturbionym aucie do RallyCrossu ktore wcale nie mialo IC. Cale chlodzenie mieszanki zapewnial wtrysk wody. Bo schlodzenie powietrza jest lepsze jesli wtrysnac ciecz do kolektora niz natrysnac ciecz na kolektor (IC).
Metanol sie dodaje, bo to jest jak koledzy napisali, dobre paliwo. Dwie pieczenie na jednym roznie. Jak sie to odpowiednio wystroi to beda dodatkowe konie, bo metanol o ile pamietam niesie ze soba tez tlen potrzebny do reakcji (wiec nie trzeba duzo doladowywac).
Mnie sie nie wydaje zeby 2k za taki seryjny dopasowany uklad do auta to byla jakas szalona cena, zwlaszcza ze jest tam pompa wysokocisnieniowa. Mozna zalozyc cos 'podobnego' ale jak sie zepsuje i tloki splyna...
Marlon
Tue, 19 Oct 2010 - 23:11
CYTAT(grzywaczewski @ Tue, 19 Oct 2010 - 21:42)
bo metanol o ile pamietam niesie ze soba tez tlen potrzebny do reakcji (wiec nie trzeba duzo doladowywac).
ja sie nie znam, ale woda chyba też?
berkut
Tue, 19 Oct 2010 - 23:25
grzywaczewski - woda podnosi odpornosc mieszanki na spalanie stukowe chlodzac komore spalania, obnizajac jak mowiles temperature mieszanki , chlodzac ja w trakcie sprezania i juz w trakcie spalania usprawnia spalanie wolnego wegla. No i zmniejsza predkosc spalania sie mieszanki.
Z woda najwieksza magie osiagasz wtryskujac wode przed turbosprezarke / kompresor ale to temat na inna dyskusje. To co mnie interesuje to wplyw wody na silnik n/a ktory zostal porzadnie doprezony.
Szukalem jakiegos info na guglach w kwestii n/a + wtrysk wody ale jedyne co znajduje to malo klarowne informacje albo cos ala hoax.
Colin
Wed, 20 Oct 2010 - 00:17
Ale co tu szukac? Silnik niezlaeznie czy doladowany czy nie dziala taksamo - efekty takiego wtrysku tez beda identyczne.
Zreszta jak tak bardzo cos chcesz znalezc, to proponuje szukac o muscle cars i kryzysie paliwowym a napewno gdzies sie przewinie wtrysk wody.
grzywaczewski
Wed, 20 Oct 2010 - 08:55
berkut, ja mam plan dla naszej Imprezy 2.5 N/A (za jakies rok - poltora, jak podgarne sie z innymi pomyslami) na 'mocniejsze glowice' plus wlasnie wtrysk wody z metanolem. Na ten wtrysk licze nie tylko pod wzgledem przyrostu osiagow, ale tez - a moze glownie - na obnizeniu EGT. Juz teraz na seryjnym silniku blok przekracza 100*C.
Coobcio
Sat, 27 Nov 2010 - 01:51
Późno jest i coś nie mogę skumać...
Stosuje się oddzielny wtrysk do wody i do metanolu czy po prostu mieszamy kranówę z metalonel bądź denatem i lejemy z jednego wtryska ??
Poza schłodzeniem mieszanki widzę tu kolejną zaletę w postaci czyszczenia dolotu - niewątpliwie przydało by się takie rozwiązanie nowym benzynowym silnikom z VW Group
TJung
Sat, 27 Nov 2010 - 08:37
Robi się mieszankę, a nie osobno. I raczej nie z kranu heh
aw69
Sat, 27 Nov 2010 - 08:51
coobcio mozesz mieszac z wodą albo dac dwa oddzielne zbiorniczki, pierwsza opcja ihmo jest lepsza. Ja osobiście w swojej S4, mieszam jakas 60 - 70% mieszanke metanolu z wodą......Przy odpowiednio dużej dyszy efekty są zaskakujące ! Gdy zrobiliśmy mocniejszy soft tak ze stukówki odzywały się na okolo 5 - 8 stopni to przy odpaleniu metanolu czujniki spalania stukowego milczą jak zaklęte.....wszędzie same zera
Czuć pod dupą że auto jedzie zdecydowanie mocniej. Wydaje mi się ze wtedy moc dość sporo rośnie, co prawda nie hamowałem tego na rolkach ale moja dupohamowania mówi ze jest jakies plus 20 - 30 KM. Co więcej zaobserwowałem to spada boost przy odpaleniu metanolu.
aw69
Sat, 27 Nov 2010 - 08:52
z kranu wlejesz i tez będzie banglać
woda to woda możesz i z sedesu zaczerpnąć
hz10
Sat, 27 Nov 2010 - 09:00
kamień kotłowy sie na cylindrach nie odłozy?
std1984
Sat, 27 Nov 2010 - 11:50
Lejcie raczej wodę demineralizowaną, po "kranówie" może na dyszy wtryskującej odkładać się kamień... Ja ostatnio zalałem płyn do spryskiwaczy zimowy i też daje rade
aw69
Sat, 27 Nov 2010 - 15:59
CYTAT
kamień kotłowy sie na cylindrach nie odłozy? biggrin.gif
nie zdąży
Skiba
Sat, 27 Nov 2010 - 16:06
chemikiem nigdy nie bylem dobry ale co jesli zamiast zwyklej wody zastosowalibysmy wode utlenioną ? ale nie taka z apteki tylko o wyzszym stezeniu.
Na pewno jest to dodatkowy tlen ale jak to bedzie wygladało w praktyce?
Driftman
Sat, 27 Nov 2010 - 19:13
Ciekawa koncepcja
Ciekawe jakby zastosować perhydrol ! ?
V1 i V2 na tym latały więc może nasze fury też to ogarną haha
http://pl.wikipedia.org/wiki/Perhydrol
agressor
Sun, 06 Feb 2011 - 19:57
hej odswiezam temat, czy wtrysk metanolku nadawalby sie do motocykla ?
wiem ze wariaci ze USA to robia a snowperformance stage 1 az takie drogie nie jest
Pozdr
p.s.
czy to dziala jak "strzal" nitro czy caly czas
"leci"?
mihas66
Mon, 07 Feb 2011 - 13:26
Leci cały czas...
wowo
Wed, 09 Feb 2011 - 13:40
To kiedy ma podawać ustawisz na sterowniku...
std1984
Wed, 09 Feb 2011 - 14:02
CYTAT(wowo @ Wed, 09 Feb 2011 - 13:40)
To kiedy ma podawać ustawisz na sterowniku...
Jeżeli posiadasz sterownik progresywny. Stage 1 działa on/off.
agressor
Thu, 10 Feb 2011 - 09:44
aha dzieki za odpowiedzi wlasnie zastanawiam sie nad dalszymi modyfikacjami
i rozwazam wtrysk metanolu
ChRzAnIu
Fri, 11 Feb 2011 - 17:12
Słuchajcie , a czy wtrysk metanolu/dykty jest bardziej do mocno mocnych tdi rzędu 240-280KM czy można zestawik Snow Performance st1/st2 montowac np. do TDi z mocą rzedu 180-220KM
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.