Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
mcgiver
post Wed, 12 Aug 2009 - 23:20
Post #241


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





po tym wszystkim co piszecie mam juz męt5lik w głowie .
ten co poleca choody to napisałem do kolesia i napisał mi odpowiedż:
CYTAT
Witam
Zawor jezdzil wczesniej w samochodzie wystrojonym na 1,5 bara przy turbinie Garrett GT2854R i trzymal cisnienie, regulowac mozna go zmieniajac sprezyne na twardsza, wewnetrzna srednica to ok 40mm.
http://www.proracingtechnology.com/html/sun.html#The%20SUN w linku specyfikacja, wedlug producenta trzymaja do 2,5 bara
Pozdrawiam

znowu ten co jendrek poleca to nie ma żadnej specyfikacji .
chciałbym zwrócić uwage że mój silnik to już nie jest 2,5 litra tylko prawie 2,9.
suszarka kkk-k27 z 9litrowego dizla ,
na początek ciśnienie około 0,5bara ,a potem do 1 bara więc już sam niewiem który zawór brać.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Aug 2009 - 23:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
choody
post Wed, 12 Aug 2009 - 23:38
Post #242


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Jak widzisz "mój" zawór da radę - co potwierdził sprzedający jak i Jędrka zawór da radę - bo takie ma z nimi doświadczenie - wybór należy do Ciebie smile.gif oba będą pracować tak samo - poza doznaniami dźwiękowymi.

Sorki że nie odpowiedziałem na PW ale coś nie chciało puścić mojej wiadomości.

pozdrowionka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Wed, 12 Aug 2009 - 23:57
Post #243


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Nie ma specyfikacji bo to chinole ten co ja ci proponuje to ma śrubkę z kontrą z tyłu którą sobie regulujesz siłę nacisku sprężyny na membranę, ja mam taki zawór w m30b35 ( kkk27) ostatni zakładałem do 2.9 forda(2xTURBO ) i też sobie radzi w m50b25(holset hx35) też montowałem kolega ma w uno TURBO dmucha 1.5b i też działa więc nie masz się co bać bo będzie działał i robił robotę, jak widać bez zależności od pojemności ta śrubka do regulacji co się znajduje na nim sprawia że jest prawie uniwersalny, tak jak kolega napisał wybór należy do ciebie







POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 13 Aug 2009 - 08:48
Post #244


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





no prawdopodobnie będzie ten the sun , ale czekam jeszcze na odpowiedż od goscia.
teraz WG , na ebayu znalazłem takie cuś http://cgi.ebay.pl/60MM-Wastegate-V-BAND-1...id=p3286.c0.m14
czy coś tańszego wliczajac wysyłkę , z podobną wydajnoscią znajdę czy raczej nie?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 13 Aug 2009 - 13:23
Post #245


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





albo takie coś http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...bayphotohosting


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 13 Aug 2009 - 19:20
Post #246


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





rozumiem ze to lanie wyglada na liscie

-nowe panewki
-pierscienie
-prowadnice zaworowe
-wal itd itd

no i 5K wydane z duma

do tego sa specyfikacje i nadgorliwa wymiana niezbuduje sie kuloodpornej M50

a przedewszystkim ze silnik TURBO to juz nie N/A wiec wiele wartosci idzie wgore wraz ze wzrostem temperatury ...

ostatnio natrafilem na debate na temat Panewek i spece w swoich 700 konnych M20 po ogledzinach i dokladnych zmierzeniach ich dodali ze jak sa ok to nieodwaza sie i wymienic i skladaja silnik na starych ktore maja pare km na karku
bo jak daly rade to i dadza dalej


no ale kazda szkola idzie wlasna droga


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Thu, 13 Aug 2009 - 22:33
Post #247


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





artix, nie rozumiem Twojego posta...

poza tym,ze ktos sklada 700konne m20 na starych panewkach ?


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 13 Aug 2009 - 23:20
Post #248


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(artix @ Thu, 13 Aug 2009 - 19:20) *
rozumiem ze to lanie wyglada na liscie

-nowe panewki
-pierscienie
-prowadnice zaworowe
-wal itd itd

no i 5K wydane z duma

do tego sa specyfikacje i nadgorliwa wymiana niezbuduje sie kuloodpornej M50

a przedewszystkim ze silnik TURBO to juz nie N/A wiec wiele wartosci idzie wgore wraz ze wzrostem temperatury ...

ostatnio natrafilem na debate na temat Panewek i spece w swoich 700 konnych M20 po ogledzinach i dokladnych zmierzeniach ich dodali ze jak sa ok to nieodwaza sie i wymienic i skladaja silnik na starych ktore maja pare km na karku
bo jak daly rade to i dadza dalej


no ale kazda szkola idzie wlasna droga


właśnie dziś dograłem zamówienie z gościem który sprzedaje w Inter carsie i puścił mi częsci z 50% rabatem ;
tak jak piszesz Atrix ;
Nowe panewki główne : glyco , nowe panewki korbowe glyco z TDS , nowe pierścienie z azotowanym pierwszym pierścieiem .
pozatym Bov the sun już do mnie jedzie ,kupiłem równiez zaciski na przód z 540 ( narazie wystarczą wink.gif ).
głowica po remoncie już dawno czeka , ale w zwiazku z tym ze nabyłem inną to mozliwe ze ją też wyremontuje i będzie zapas.
wał m52b28 leży od dawna , pomierzony w idealnej kondycji.
Powoli ale systematycznie gromadzę czesci , aby w zimie poskladać silniczek i go dotrzeć bez kuszenia jako odprężony wolnossący stroker... potem dalsza walka...
A tak faktycznie jak makaveli , równiez nie kumam ocb wink.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 14 Aug 2009 - 08:11
Post #249


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(makaveli @ Thu, 13 Aug 2009 - 22:33) *
artix, nie rozumiem Twojego posta...

poza tym,ze ktos sklada 700konne m20 na starych panewkach ?


a na nowych bedzie 750 ?


poprostu uwazam ze niema co przesadzac z tymi remontami od a-z a wykonywac to co jest naprawde konieczne


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 14 Aug 2009 - 08:20
Post #250


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(artix @ Fri, 14 Aug 2009 - 08:11) *
a na nowych bedzie 750 ?


poprostu uwazam ze niema co przesadzac z tymi remontami od a-z a wykonywac to co jest naprawde konieczne

ja buduję silnik od nowa , i jest wystarczajaco zmodyfikowany , aby dawać wszystko nowe i bardziej wytrzymałe , w miarę mozliwości ,poto aby jakiś szczegół nie rył potem czaszki .
niestety na kute korby i tłoki mnie nie stać , ale nie buduję 600konnego potwora smile.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 14 Aug 2009 - 08:48
Post #251


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





Ponowie tutaj moje pytanie (wielu dostalo juz na PW) i dziekuje tym ktorzy mi odpisali.


Z jaka sila i jak (etapami?) dociagnac uszczelke pod glowice.
Kolejnosc znam.

oczywiscie m50b25

orginalna uszczelka 1,75
+
przekladka wycinana laserowo 1,20
+
orginalna 1,75


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 14 Aug 2009 - 08:56
Post #252


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





artix - otwierajac kilkunastoletni silnik z przebiegiem ponad 200k , to nalezy wymienic zdecydowana wiekszosc tego co sie da...

lacznie z rorzadem.


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 14 Aug 2009 - 14:13
Post #253


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Wiem ze ten wg jest mały (podobno 30mm wewnątrz ) ,ale czy nie dało by się go roztoczyć na większą srednice i dorobić wiekszego tłoczka?
http://www.allegro.pl/item710587345_zawor_..._2_2_turbo.html
tzn chodzi mi o to ile tam jest mięsa , bo jesli jest wystarczajaco to nie widze przeszkód w roztoczeniu ,
chyba ze to pogorszy pojemnosc cieplna zaworu mellow.gif ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 20 Aug 2009 - 07:52
Post #254


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





doszedł mi bov (theSun z alegro) ten co polecał mi choody http://www.allegro.pl/show_item.php?item=711534932 , i oczywiście zaraz go rozebrałem .
pierwszy raz mam do czynienia z bov-em i szczerze jestem zdziwiony jego budową.
myslałem ,że przewód który wchodzi od góry pomaga w otwarciu zaworu i upuszczeniu cisnienia , a okazuje się że nie ohmy.gif .
wyglada na to ze przewód nad tłoczkiem wyrównuje cisnienie z tym pod tłoczkiem ohmy.gif .
Zawór ma dwa tłoczki , tzn jeden w drugim .
Nad górnym jest gruba spręzyna , a między oboma tłoczkami jest jeszcze taka delikatna spręzyna . po co takie kombinacje ???
wyglada na to ,że podłaczenie przewodu jest bez sensu bo itak nad uchyleniem tłoczka panuje spręzyna .
moze ktoś to wytłumaczyc po co jest w takim razie podpiecie krućca nad tłoczkami ?
edit
kruciec ma byc połączony , przewodem do kolektora ssacego ? to już chyba cos kumam ; jak się sciagnie nogę z gazu to spada cisnienie nad tłoczkiem ,a spręzyna trzyma do pewnego momentu i się ugina ? ale po co podwójny tłoczek i sprężyna między nimi?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 20 Aug 2009 - 10:10
Post #255


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





bowa otwiera podcisnienie


How it works

A small diameter hose runs from the intake manifold to the blow off valve. When the pressure in the intake manifold is positive (in boost), the pressure in the small hose keeps the wastegate closed.

Once you let off of the gas, the throttle plate closes, and all of the air in the intake manifold is sucked into the engine. With negative, or zero pressure in the intake manifold, the blow off valve opens up and releases all of the compressed air from the intake piping.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 20 Aug 2009 - 11:38
Post #256


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





W momencie zamknięcia przepustnicy za przepustnicą w kolektorze ssącym panuje podciśnienie, które podnosi tłoczek. Tłoczek jest dodatkowo unoszony przez nadmiar ciśnienia w układzie dolotowym - rozbrykane turbo pompuje bez przerwy i gdy zamknie się przepustnica ciśnienie w układzie wzrasta. Zadaniem BOVa czy DVa jest ograniczenie tego wzrostu i hamowania rozpędzonego wirnika. Większość DVów i BOVów z jednym tłokiem, uchyla się podczas jazdy z delikatnym uchyleniem przepustnicy, np. gdy chcemy utrzymać równą prędkość i kontrolujemy ją pedałem gazu. Główny tłok wtedy się unosi i powoduje nieszczelność w układzie. Przepływki wtedy kłamią. I tu zaczyna się rola drugiego tłoczka, który wychodzi z głównego tłoka. Pomimo tego, że podciśnienie uchyla główny tłok, to mały zapewnia szczelność zaworu. A i tak, w momencie zamknięcia przepustnicy oba tłoki otworzą się na maksa. Mały tłoczek ma w tym celu delikatną sprężynę. Mały tłoczek uchyla się przez napór ciśnienia - nadwyżki ciśnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 20 Aug 2009 - 12:04
Post #257


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Kefirsky @ Thu, 20 Aug 2009 - 11:38) *
W momencie zamknięcia przepustnicy za przepustnicą w kolektorze ssącym panuje podciśnienie, które podnosi tłoczek. Tłoczek jest dodatkowo unoszony przez nadmiar ciśnienia w układzie dolotowym - rozbrykane turbo pompuje bez przerwy i gdy zamknie się przepustnica ciśnienie w układzie wzrasta. Zadaniem BOVa czy DVa jest ograniczenie tego wzrostu i hamowania rozpędzonego wirnika. Większość DVów i BOVów z jednym tłokiem, uchyla się podczas jazdy z delikatnym uchyleniem przepustnicy, np. gdy chcemy utrzymać równą prędkość i kontrolujemy ją pedałem gazu. Główny tłok wtedy się unosi i powoduje nieszczelność w układzie. Przepływki wtedy kłamią. I tu zaczyna się rola drugiego tłoczka, który wychodzi z głównego tłoka. Pomimo tego, że podciśnienie uchyla główny tłok, to mały zapewnia szczelność zaworu. A i tak, w momencie zamknięcia przepustnicy oba tłoki otworzą się na maksa. Mały tłoczek ma w tym celu delikatną sprężynę. Mały tłoczek uchyla się przez napór ciśnienia - nadwyżki ciśnienia.

no fajnie wszystko jasne , ale teraz pytanie następujace:
chciałbym zrobic regulację bo bov który kupiłem chodził podobno na 1,5 bara.
czy jesli przeniosę kruciec podcisnienia na bok , skrucę główna spręzynę , a centralnie umieszczę śrubę z talerzykiem jako opór spręzyny , to w ten sposób wyreguluję spręzynę na 0,5bara ?
czy trzeba się jeszcze bawic ze spręzyną od dolnego tłoczka (zmiękczyć ,skrucić ją) ??
napewno jest to zabawa prób i błędów , ale czy to ma sens?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 20 Aug 2009 - 12:09
Post #258


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Regulację śrubą możesz zrobić. Ale jestem pewny, że będziesz zadowolony z pracy BOVa tak jak jest. Te 1,5bara to wartość przy której BOV sam uchyli się podczas jazdy. Przy zamknięciu przepustnicy BOV i tak się otworzy. Podciśnienie da radę i pomoże mu nadciśnienie ponad te Twoje nominalne 0,5bara. Wstaw i przetestuj. Jeszcze jedno. JAk zrobisz bardzo miękką sprężynę, to BOV będzie się uchylał nawet podczas jazdy 30km/h na parkingu i będzie syczał a nie parskał. Szybko Ci się znudzi, a dźwięk szału nie zrobi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 20 Aug 2009 - 12:32
Post #259


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Kefirsky @ Thu, 20 Aug 2009 - 12:09) *
Regulację śrubą możesz zrobić. Ale jestem pewny, że będziesz zadowolony z pracy BOVa tak jak jest. Te 1,5bara to wartość przy której BOV sam uchyli się podczas jazdy. Przy zamknięciu przepustnicy BOV i tak się otworzy. Podciśnienie da radę i pomoże mu nadciśnienie ponad te Twoje nominalne 0,5bara. Wstaw i przetestuj. Jeszcze jedno. JAk zrobisz bardzo miękką sprężynę, to BOV będzie się uchylał nawet podczas jazdy 30km/h na parkingu i będzie syczał a nie parskał. Szybko Ci się znudzi, a dźwięk szału nie zrobi.


ok dzięki za wyczerpujące info biggrin.gif .
narazie gromadzę graty i info , a konkretna robota jak przyjdą długie , ciemne i zimne noce wink.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 31 Aug 2009 - 22:48
Post #260


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





bov już jest , teraz czas na wg.
znalazłem takie cuś na aledrogo http://www.allegro.pl/show_item.php?item=725946644 , pisałem ze sprzedawcą i zarzeka się ze to nie chińszczyzna , bo wykonanie o wiele lepsze .
do wyboru 34mm , 35mm , 40mm.
co powiecie na takie zabawki wink.gif ? wiadomo ze ani to hks , ani greddy, ale cena przystepna.
a tak apropo jesli wg nawali to co jest bardziej prawdopodobne ; będzie niedoładowywał , czy przeładowywał ? wiem może głupio sformułowane , ale co może najpredzej paśc w takim niemarkowym zaworze?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:36