Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
mcgiver
Witam

Temat załozyłem po długich poszukiwaniach w sród tematów na które nie było konkretnych odpowiedzi na moje pytania gdyż nie chce zaśmiecać innych wątków moimi pytaniami, a temat jest rozwojowy.

Przymierzam się do kupna silnika m50b25 , wyremontowaniu go i przygotowaniu na początek pod turbosoft .

W zwiazku z tym mam parę pytań :

    1.czy chłodnica oleju z M5 E34 spasuje pod chłodnicę cieczy w mojej e34 m50b25 Vin bg38237 , i jak ją podpiąć pod korpus filtra (są jakieś dystanse do tego czy mam cos sam zeżbic)?
    2. czy chłodnica cieczy w moim modelu będzie wystarczająca , czy szukac jakiejs innej , biorąc pod uwage ze lubie poupalac i czasami potrafi temperatura podskoczyć na 2/3 skali ?? Jednak chce zaznaczyc ze mam klime i nie chcę z niej rezygnować , nie wykluczam również „Water injection” , do odbierania temperatury silnika i zabezpieczeniu przed spalaniem stukowym.
    3.z czego zamontować wydajniejszą pompe oleju , biorąc pod uwage to ze trzeba zrobic smarowanie turbiny i od razu natrysk oleju na denka tłoków , aby mieć temat załatwiony pod ewentualne hard turbo.
4.czytałem że są termostaty sportowe które mają niższą temperaturę otwarcia obiegu , gdzie takie kupić ,lub czy w jakiś sposób można przerobić seryjny , np. zmiekczając spręzynę??

Jak na razie pytania są związane z chłodzeniem silnika i jeśli ktoś ma jakieś pomysły i sugestie to chętnie podywaguje na ten temat.
korona
1. Z chłodnicą oleju jest ten problem, że żeby miało to sens to trzeba jeszcze termostat. Nawet jak wepniesz się z chłodnicą w obieg to musisz jeszcze dołożyć jakiś termostat zewnętrzny i zmontować to tak by działało w obiegu bez chłodnicy i z chłodnicą. Najłatwiej kupić z S50 podstawę filtra z wbudowanym termostatem, z tds nie pasuje mimo że ktoś tak kiedys pisał

2. Chłodnica wystarczy, najlepiej by była z wersji z klimatyzacją - jest wyższa o ok 15cm. Ewentualnie można włożyć z M3 lub TDS + osobny zbiorniczek wyrównawczy, ale tym martwiłbym się jak ewentualnie obecna by nie wystarczała (w co wątpię o ile masz sprawne visco)

3. Pompa oleju chyba jest taka sama jak w M52 (sprawdź wg nr. w real oem) w każdym bądź razie zewnętrznie są identyczne (edit: nie pasują wymiennie, trochę inny rozstaw śrub). W M52 masz natrysk na denka, a smarowanie turbosprężarki to nie aż taka "dziura" w obiegu oleju żeby tym się martwić. Najlepiej kupić nową pompę lub uzywkę w idealnym stanie.

4. Termastaty występują w kilku rodzajach - z tego co pamiętam od ok 88st do 95st, zapytaj w zwykłym sklepie, powinno dać się zamówic odpowiedni. Ewentualnie jak piszesz możesz spróbować przerobić stary, ale co zrobisz jak się zatnie 50km od domu?
mcgiver
CYTAT
Najłatwiej kupić z S50 podstawę filtra z wbudowanym termostatem
i co pasuje plug$play czy trzeba coś przerabiać??
CYTAT
W M52 masz natrysk na denka, a smarowanie turbosprężarki to nie aż taka "dziura" w obiegu oleju żeby tym się martwić.Najlepiej kupić nową pompę lub uzywkę w idealnym stanie.

Jak zrobić te natryski??jakiej średnicy rurki?? gdzie się wwiercić?? wiercić na każdy tłok osobno czy zrobić magistralę z odgałęzieniami na poszczegulne tłoki?? masz na to jakiś pomysł ? Pytam bo w tym silniku jeszcze nie byłem , a poco wyważać otwarte drzwi skoro ktoś już to robił.
w swoim silniku też masz zrobione natryski czy nie?? wg książki ciśnienie w obiegu powinno być na wolnych 50-200kpa , a na 5-6tyś rpm 400-600kpa , a czy można sprawdzić pompę nie na aucie ,aby stwierdzić że jest idealna , poza sposobem "na oko". realoem mi ostatnio strasznie przymula , ale jakoś sprawdzę te pompy.
Pytam o takie żeczy odrazu ponieważ jak kupię silnik to będę chciał wszystkie mozliwe aspekty załatwić w piwnicy i dopieścić wszystko na maxa , aby jak najkrucej mi auto stało bezuzyteczne.
z twoją znajomością silników M50/52/54 jesteś w stanie mi dużo doradzić smile.gif .
korona
CYTAT(mcgiver @ Sat, 26 Jul 2008 - 09:37) *
Jak zrobić te natryski??jakiej średnicy rurki?? gdzie się wwiercić?? wiercić na każdy tłok osobno czy zrobić magistralę z odgałęzieniami na poszczegulne tłoki?? masz na to jakiś pomysł ? Pytam bo w tym silniku jeszcze nie byłem , a poco wyważać otwarte drzwi skoro ktoś już to robił.


Natrysk można zrobić dwoma sposobami tak jak na zdjęciu M50 poniżej:

1 - krzyżykiem jest zaznaczone miejsce gdzie w M52 są zamocowane dysze natrysku oleju. Idzie tam magistrala olejowa zasilająca podpory wału i panewki. Wiercisz na wylot do magistrali (ok 1cm), drugi otwór obok nagwintowany, mocujesz dysze i działa. Przynajmniej w teorii bo jeszcze tego nie sprawdziłem, mam przygotowane dysze, mam blok z M52 do zrobienia pomiarów co i jak.

2 - wiercisz na wylot przez podporę wału i wkręcasz odpowiednie dysze (dorobione). Na to przychodzą dopiero panewki. Jest to chyba najczęściej stosowane rozwiązanie przy dorabianiu natrysku w silnikach które go nie miały. Średnica dysz ok 1-1,5mm. Niektóre M50 tak miały ale nie wiem czy wszystkie i w jakich rocznikach.

mcgiver
Co do pomp to porównywałem je w realoem i wychodzi ze pod koniec produkcji czyli w pażdzierniku 1995 były już inne wirujące elementy wewnatrz pompy elementy nr2 i nr3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=30.
Niewiem od kiedy dokładnie był stosowany vanos i natrysk na denka ale porównując te elementy z moimi z pażdziernika 1991 jest ruznica w numerach tych części co może swiadczyć o ich ruznej wydajności, podejzewam że zęby będą inaczej wyprofilowane co zmieni charakterystykę tłoczenia oleju.
Zastanawiające jest to ze te części z nowszego silnika są wg realoem tańsze niż te starsze . zadzwonię dziś do ASO i sie dowiem faktycznych cen , a nie powinno to być drogie. Trzeba by jeszcze porównać w jakiejś literaturze jakie były prawidłowe ćisnienia w ukł smarowania w silniku z vanosem i z tymi natryskami i bez.
mcgiver
No więc tak ; dzwoniłem do Sewisu Bmw w Bielsku i części wirujące pompy są do kupienia :
Rotor inner nr.oem 11411748098 -97zł
Rotor outer nr.oem 11411748100 -37zł
Są to części z 525 z pazdziernika 1995 i mają inne numery niż w pażdzierniku 1991 , a tak pozatym reszta części pompy się nie zmieniła.
Facet nie był w stanie mi nic powiedziec co do celowosci zmiany tych części w silniku m50b25 , ale skoro korona twierdzisz że w tych nowszych silnikach był już natrysk na denka tłoków to mozliwe ze właśnie chodzi o polepszenie wydajności , co Ty na to?? Czy wogule jest ktoś w stanie na to odpowiedzieć??
PMN
Ciśnienie jakie daje pompa oleju regulowane jest przez zawór. Pompa oleju nie pracuje cały czas z pełną wydajnością przy danych obrotach, tak jak ma to miejsce np. w przypadku pompy wody. Teoretycznie pompa powinna mieć wydajność większą niż potrzebna do "zaspokojenia" ustawionego ciśnienia.
I tak najlepiej zrobisz, jeśli po odpaleniu podłączysz sobie manometr do układu i sprawdzisz jak działa.
mcgiver
CYTAT(PMN @ Tue, 29 Jul 2008 - 20:07) *
Ciśnienie jakie daje pompa oleju regulowane jest przez zawór. Pompa oleju nie pracuje cały czas z pełną wydajnością przy danych obrotach, tak jak ma to miejsce np. w przypadku pompy wody. Teoretycznie pompa powinna mieć wydajność większą niż potrzebna do "zaspokojenia" ustawionego ciśnienia.
I tak najlepiej zrobisz, jeśli po odpaleniu podłączysz sobie manometr do układu i sprawdzisz jak działa.

Napewno nie omieszkam sprawdzić ciśnienia jeśli silnik który mam zamiar modyfikować założę już na auto , tyle że narazie roztrząsamy co zrobić żeby wszystkie lub większośc problemów rozwiazać zanim będzie problem. Swoją drogą utwardzenie spręzyny zaworu przelewowego również może poprawić wydajność.
a może warto się pokusić o stworzenie warunków dla silnika tak by odpalić go i dopracować w garażu bez wsadzania na auto ,tyle że moze to być dośc kosztowne i pracochłonne : prowizoryczne chłodzenie , oczujnikowanie , wydech , hmm.. może nie było by to az takie straszne , co o tym sadzicie , zrobienie stojaka na silnik aby wygodnie się z nim pracowało ,a potem na nim go uruchomić biggrin.gif , dobre by to było.
Misior
A nie szybciej wyjdzie wrzucic go do budy jak kombinowac z odpaleniem na zewnatrz?
Porsche911
Korona a jak to jest z tą podstawą z TDS'a ? po prostu nie pasuje czy nie pasuje bo trzeba dołożyć termostat. bo właśnie wprowadzam pewne zmiany w projekcie i przy okazji rozbioru bmw chce dołożyć chłodniczke.

pozdro
brus_ik
CYTAT(Porsche911 @ Wed, 30 Jul 2008 - 09:31) *
Korona a jak to jest z tą podstawą z TDS'a ? po prostu nie pasuje czy nie pasuje bo trzeba dołożyć termostat. bo właśnie wprowadzam pewne zmiany w projekcie i przy okazji rozbioru bmw chce dołożyć chłodniczke.

pozdro


Nie pasuje bo jest całkowicie z innej bajki - nie wiem dlaczego ktoś wogóle napisał, że można ją zastosować. Albo mu się coś pomyliło, albo nigdy jej w życiu na oczy nie widział tylko "słyszał że się da".

Jedyna opcja w miarę plug&play to obudowa filtra oleju z silnika s50.
mcgiver
Co do obiegu oleju i jego chłodzeniu ,to na innym forum podsunięto mi dobre rozwiązanie.
Wstawia się obojętnie jaką chłodnice oleju , robi się obieg poza oryginalną pompą oleju w taki sposób, aby olej był brany z jednego końca miski , a powrót z drugiego końca , między chłodnicę ,a miskę wsadza się elektryczną pompę oleju z dyfra nissana bodajże s13, czy s14 , a steruje się tym za pomocą zewnętrznego ,automatycznego sterownika temperatury z zanurzoną w misce termoparą.
Ma to plusy:
-nie obciąża pompy oleju która smaruje silnik ,
-nie potrzeba mechanicznego termostatu ,
Minusem jest pewna komplikacja wykonania , choć niewiem czy tak do końca , bo pewnie tyle samo pracy jest z wykonaniem czegoś bardziej dedykowanego do bmw , niż z tym.
Patent wymyślony przez jednego kolesia i sprawdzony w uturbionym nissanie.
Pytanie : jaki powinien być zakres temperatury który bedzie optymalny??
Sputnik
Pompa z tylnego dyfru nie ma dużego przepływu , wiadomo lepsze coś niż nic ale raczej nie traktował bym tego jako sposób docelowy.
mcgiver
CYTAT(Sputnik @ Thu, 31 Jul 2008 - 08:25) *
Pompa z tylnego dyfru nie ma dużego przepływu , wiadomo lepsze coś niż nic ale raczej nie traktował bym tego jako sposób docelowy.

Nie jestem w stanie podać tu żadnych danych liczbowych, ale tak sobie gdybam ,że potencjał właściwej pompy oleju wykorzystywany do zasilenia chłodnicy oleju , i tak jest cząstkową częścią jej całkowitego potencjału.
Myślę zatem ze potencjał pompy chłodnicy dyfra wykorzystany do chłodzenia oleju silnikowego jest porównywalny z częscią potencjału pompy oleju który jest tracony na opory przepływu w chłodnicy olejowej w tradycyjnym rozwiazaniu , dlatego własnie ten pomysł mi sie spodobał.
Jesli błądzę to niech mnie ktoś oświeci konkretnymi danymi smile.gif .
Porsche911
a sprawdzaliście może podstawkę z diesla 2.4 ?
mcgiver
No i wreszcie kupiłem .... kompletny silnik m50b25 bez żadnego grzechocącego vanosa, z wiązką i kompem 402 i z nówką chłodnicą która jeszcze się mieni nowoscią oraz jest czysta od much i innego syfu.
Silnik ma walnięta uszczelkę pod głowicą , masło zamiast oleju i około 300tyś na karku
Teraz z tego złomu trzeba zrobić serce do streetkilera :dres: , wiec zapamietajcie te zdjecia bo zakilka miesięcy z chakiem wink.gif go nie poznacie smile.gif .








mcgiver
No więc wszystko się juz klaruje i nie napawa optymizmem , no ale cóż chciało sie kalwari to trzeba śpiewać. :rotfl:
Głowica pęknieta na trzecim cylindrze przy wydechu, ślizg napinacza łańcuszka między wałkami połamany , blok do szlifu z racji tego ze woda narobiła tam troche szkód ,niektóre elementy stalowe pordzewiałe, tłoki lekko pouszkadzane przez zawory wydechowe , co w sumie mnie nie dziwi przy przebiegu prawie 300tyś jesli się tego nie koryguje na czas.
Mam nadzieje ,że głowica jest do uratowania przez spawanie , a tłoki itak będa kute więc te idą na przetop.
Pierwsze muszę się zorientować czy głowica jest do naprawy czy rozgladać się za nową.
Narazie wszystko chce porozkładać aby emulsja nie narobiła wiecej szkód przez samą stycznośc z podzespołami , choć głowica jest ładnie przepłukana z nagarów, a gruntowne prace dopiero za jakiś czas .
Oczywiście w pierwszej kolejności muszę naruchać kute tłoki z usa abym mógł zlecić szlif bloku co może trochę potrwać, potem modyfikacja smarowania , chłodzenia itd , Zobaczymy jak długo z tym wszystkim zejdzie ,ale może na wiosne sie uda odpalic potwora 8) .
Apropo kutych odpręzajacych tłoków ; czy ktoś moze mi pomóc za jakać opłatą w sprowadzeniu ich z usa tak by nie wtopic kasy??
Korona natryski denek tłoków rozwiązałeś tak jak mi radziłeś czy inaczej , jakie dałeś dysze??
pompę oleju modyfikowałeś na środek z tej z Vanosa ??









Seba325
Zeczywiscie skatowane te tłoki ale nie z powodu przebiegu tylko jakis frajer dlubał ten silnik i kombinował z bocznym napinaczem łańcucha.
Z uwagą bede sledził twoje modyfikacje.
mcgiver
Przy tym silniku wogule jakiś frajer grzebał ; gniazda srub imbusowych 6mm od docisku sprzęgła są tak zjechane ze odkręcę to chyba tylko majzlem , śrubki piasty paska jak i sama piasta pod viscem są pokrzywione od niestarannego demontazu visca.
Ale mniejsza z tym to są szczeguły.
Coś widzę że tłoki kute z usa wcale nie jest tak łatwo wyrwać ,a u nas trzeba dać ponad 3k za komplet, w takim razie interesuje mnie z jakiego turbodizla mogę włożyć tłoki ,aby odpręzyć silnik i aby nie zmieniać korb oraz wału. Z silnika m54 podejdą czy musi być komplet z wałem i korbowodami ?? Szlif bloku tak czy inaczej będę robił więc muszę juz szukać konkretnych tłoków. Moc w którą narazie celuję to 270-330KM.
Wczoraj dzwoniłem do profesjonalnego zakładu regenerującego głowice i zrobią nówkę za około 800zł , czyli spawanie wymiana prowadnic ,regeneracja gniazd , planowanie sprawdzanie szczelności itd. Zastanawiam sie czy nie zmodyfikować przy okazji kanałów wylotowych bo to jest podobno słaby punkt w tym silniku że kanały są stosunkowo wąskie pod turbo , z tąd pękanie głowic. Co Wy na to??? Ewentualnie co by jeszcze można przy okazji zrobić z głowicą w celu poprawy osiagów i przepływu spalin , na ori wałkach i zaworach ??
korona
Temat tłoków od diesla przerabiałem, nic z tego nie będzie, zresztą największa średnica to 84mm (M57) a ty chcesz robić szlif.
Tłoki 85mm są w M44 i w nowych silnikach BMW 1,9 (oznaczenie aut 316 a poj 1,9), nie moge w tej chwili podać dokładnych danych ale może udało by się od razu obniżyć stopień sprężania. Poszukaj na stronach Machle, mają dokładne wymiary wszystkich tłoków, łacząc je z odpowiednimi korbami może coś z tego wyjść.
Inna opcja to samo honowanie bloku i pasowanie ori tłoków trochę luźniej niż fabryka przewiduje, wtedy masz pewność że się nie zatrzą.

PS. Jakby co tłoki w stanie idealnym mam do sprzedania

Acha, ja pompę mam nówkę z M52, mam jeszcze taką do sprzedania ale używaną (jeszcze w silniku). Jak ruszą prace dam znać co z natryskiem, w moim silniku są wyprowadzone dysze z podpór wału, nie wiem jeszcze czy tak zostanie czy przerobie
mcgiver
ale jaja , niewiem co mam o tym mysleć ale w miejscach gdzie korona rysował mi kiedyś w moim temacie natryski na denka , to u mnie już są jakieć rurki skierowane pod lekkim kątem w stronę tłoka.
czyzby to był silnik m52????????? One nie były aluminiowe???? Silnik kupiłem od kolesia który twierdził ze auto to składak z 95roku , a vin mi dopiero ma dosłać więc nic juz z tego nie rozumiem bo kupowałem go jako m50b25.
zrobię jakies fotki pużniej to tu wkleję , ale jeśli to prawda to nie musze robić natrysków i nie musze nic kombinować z pąpą. A wtakim razie co z wałem nie jest czasem kuty?? który z numerów na bloku powie prawdę???
korona
To jest M50 nie podniecaj sie niepotrzebnie wink.gif , u mnie też są takie dysze z podpór wału, nie jest to idealne rozwiązanie bo "podbiera" olej z panewek, dlatego w M52 jest juz to inaczej rozwiązane i natrysk jest z magistrali a nie z podpór. Jednak lepsze to niż nic
mcgiver
korona co do tych stron Machle z wymiarami tłoków to w goglach znajduje dużo ,ale nic zwiazanego z motoryzacją.
Czy może mi ktoś podesłac jakiegos linka??
flanszę pod koło z przodu silnika ściągłem sciągaczem i okazało się ,że klin jest pęknięty na pół , gdzie moge dostać takie częsci , oraz jakieś konkretne zestawy uszczelniające do tego silnika , łącznie z zimeringami. Czy może część uszczelek zastąpić tzw, uszczelką formowalną z aktywatorem, w e28 m30b25 miałem tak załozoną miskę olejową i pokrywę zaworów i było sucho , a z rozmontowaniem nie było problemu.
Jakie ślizgi i łańcuszki polecacie ???
Flathead
CYTAT(mcgiver @ Sat, 20 Sep 2008 - 18:02) *
korona co do tych stron Machle z wymiarami tłoków to w goglach znajduje dużo ,ale nic zwiazanego z motoryzacją.
Czy może mi ktoś podesłac jakiegos linka??

Mahle
mcgiver
dzięki kolego, link działa jednak nie widzę żadnych rysunków .Czy trzeba wpisać konkretny numer tłoka?? z kąd je wziąśc??
mcgiver
Widzę że w temacie panuje lekki chaos więc powtórzę moje pytania:

1.z jakiego turbodizla mogę włożyć tłoki ,aby odpręzyć silnik i aby nie zmieniać korb oraz wału, prubowałem coś znaleźć na stronie mahle ale nic tam nie widzę. Moje tłoki mają fi 84mm , sworzeń fi 22mm , a od srodka sworznia do szczytu tłoka jest 38mm , długość korbowodu od środka do srodka to 134mm , fi korbowody bez panewki 48mm.

3. Jakie panewki zastosować na wale , chodzi o producenta , mają być jakieś wzmacniane czy standardowe wystarczą??

2. Zastanawiam sie czy przy okazji remontu głowicy nie zmodyfikować kanałów wylotowych bo to jest podobno słaby punkt w tym silniku że kanały są stosunkowo wąskie pod turbo , z tąd pękanie głowic. Co Wy na to??? Ewentualnie co by jeszcze można przy okazji zrobić z głowicą w celu poprawy osiagów i przepływu spalin , na ori wałkach i zaworach ??

3. jakie konkretnie firmy oferujące zestawy uszczelniające do tego silnika , łącznie z zimeringami polecacie .Czy może część uszczelek zastąpić tzw, uszczelką formowalną z aktywatorem, w e28 m30b25 miałem tak załozoną miskę olejową i pokrywę zaworów i było sucho , a z rozmontowaniem nie było problemu. Jakie łańcuszki i ślizgi polecacie ???

4 .z jakiego TURBO dizla spasuje mi sprzęgło , wiem ze trzeba o kilka milimetrów stoczyć dwumas na kołnierz docisku , co polecacie??

korona
Tu masz katalog o którym pisałem, faktycznie pisze sie Mahle. Szukaj a znajdziesz... ph34r.gif
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/eLIZA/app/queryEngine

Widziałem projekt IS-a turbo gdzie właściciel wykorzystał tłoki oplowskiego LET-a 85mm i do tego korby z Hondy, bo sworzeń był 21mm a w większości BMW 22mm (ale w razie czego można wprasować inną tulejkę brązową w główkę korbowodu BMW). Do tego planowanie bloku i miał odpowiedni CR i mocne a tanie tłoki.

Co do sprzęgła to jest dobrze przerobione na forum, poszukaj bo wszystko jest opisane i działa jak trzeba.
mcgiver
Faktyczni nic z tego nie bedzie bez wymiany również korb.
Na rysunkach które przegladnołem , wymiar kh jest zawsze większy niż 45 (i to pewnie jest regółą aby była wieksza pojemnośc cieplna denka tłoka), a mnie interesuje poniżej 38mm dry.gif .
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły aby wymiar między szczytem tłoka ,a srodkiem otworu na panewki był mniejszy niż 172mm ??
korona
O jaki dokładnie tłok ci chodzi (M57?) wklej rysunek z wymiarami
mcgiver
zaznaczyłem w wyszukiwaniu :bmw , dizel, średnica 84 . a tu jest link do wymiarów i rysunku m57d30.

http://www.motorenteile.mahle.com:8080/eLI...00#spa643140744

korona kiedyś w temacie http://www.streetracing.pl/forum/index.php...2&hl=m50b25
napisałes
CYTAT
Najsłabszym ogniwem są tłoki, obojętnie jak byś nie zrobił (tłoki z M42, M50, M52, M40) to zawsze będą to seryjne tłoki z silnika NA i w razie "pomyłki" jak napisałeś lub jak przesadzisz z boostem lub temp to tłoki pójdą pierwsze. Odprężyć można np niższymi tłokami, oto kilka kombinacji dla pojemności 2,5l:

- wał obojętnie z czego bo taki sam jest w M50B25 z vanosem i bez oraz M52B25

- korby z M50 bez vanos + tłoki M40B16E (GMP -2,05mm)
- korby z M50 bez vanos + tłoki M40B18ME (GMP -1,55mm)
- korby z M50 vanos lub M52 + tłoki M42B18 (GMP -0,9mm)

We wszystkich trzech przypadkach tłoki mają wgłębienie w denku, tak jak tłoki z M50 bez vanosa.


niewiem czym się kierujesz bo te tłoki równiez nie są bardziej wytrzymałe niż w m50b25 ,ale jesli tylko odpręzeniem to jest inny sposób .
Jeśli tylko chodzi o obnizenie tłoka czyli odprężenie komór spalania to można skrucić dół korbowodu i przemieścić o tą ruznicę otwór na panewkę.
Oczywiście wszystko w granicach rozsądku czyli najwyżej o jakies 2,5mm , i oczywiscie w specjalistycznym warsztacie.
a tak przy okazji ile by trzeba obnizyć seryjny tłok w tym silniku aby uzyskac pożadany stopień spręzania??
Co Ty na to???
korona
Poczytaj, tam w temacie napisałem:
CYTAT
Najsłabszym ogniwem są tłoki, obojętnie jak byś nie zrobił (tłoki z M42, M50, M52, M40) to zawsze będą to seryjne tłoki z silnika NA i w razie "pomyłki" jak napisałeś lub jak przesadzisz z boostem lub temp to tłoki pójdą pierwsze. Odprężyć można np niższymi tłokami...

Pomysł z przesunięciem otworu na panewkę nie jest zły o ile jest dostęp do odpowiednich maszyn i kumatych fachowców którzy tego nie zepsują.

Przejrzałem te tłoki z M57 i przypomniałem sobie dlaczego odpuściłem temat - sworzeń ma 30mm, i z tego co pamiętam nie znalazłem odpowiednich korb. W tłoku jest komora wirowa śr. ok 40mm i gł ok 5mm więc materiał z góry tłoka i tak trzeba zebrać; w ten sposób obniży się tłok ale dalej jest problem korb...

Kiedyś to liczyłem i możesz przyjąć że w silniku M50B25 obniżenie seryjnego tłoka o 1mm obniży CR o 1
mcgiver
CYTAT
Pomysł z przesunięciem otworu na panewkę nie jest zły o ile jest dostęp do odpowiednich maszyn i kumatych fachowców którzy tego nie zepsują.
W bielsku jest taki warsztat obrabiający silniki , gdzie kumplowi tak juz kilka razy naprawiali zdezelowane korby klientów , tyle że to była kwestia kilku dziesiątek , ale przy okazji tam podjadę i zapytam.
CYTAT
Kiedyś to liczyłem i możesz przyjąć że w silniku M50B25 obniżenie seryjnego tłoka o 1mm obniży CR o 1
czyli obnizajac tłok przez szlifniecie korb o milimetr daje nam cr około 9 tak?? Ile w takim wypadku wytrzymają te seryjne tłoki z takim odprężeniem , biorac pod uwagę natryski i odpowiednie paliwo ??
Dziś dałem kumplowi namiary jakie bym potrzebował tłoki z turbodizla , lub komplety tłoki z korbami i zobaczymy co wymysli , bo twierdzi ze ma dojście do części nowych i uzywanych za dobre ceny.

a masz linka do rysunków korb?? bo niemieckiego to ja nieznam .
Jak jest korba ?? a jak tłok?? po niemiecku
extremek
tłok - Kolben
korba - Pleuel

o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione?

Jesli mnie pamiec nie myli to tloki z vanosa sa nizsze od bezvanosowych, prawda?
mcgiver
CYTAT(extremek @ Mon, 22 Sep 2008 - 12:14) *
tłok - Kolben
korba - Pleuel

o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione?


Dół korbowodu w miejscu styku ze stopką szlifujemy w sposób aby korbowód sie skrucił , co nam daje po skręceniu ze stopką otwór owalny zamiast okragłego , i wtedy trzeba otwór znowu wyrównać do okragłego przez roztoczenie, ale nie ruszając stopki tylko tocząc sam korbowód.
Wiec stopka pozostaje standardowa ,a korbowód sie nam skraca o tyle ile trzeba. Myślę ze byłby to dobry sposób na odprezenie silnika tylko musimy znac wymiar , o jaki ten korbowód trzeba skrucić w celu zyskania odpowiedniego CR. oczywiscie musi byc to wymiar który nie osłabi korbowodu, czyli mysle ze w m50b25 jakieć max 2,5mm , aby nad panewką w najcieńszym miejscu zostało te conajmniej 2mm. Wtedy nie trzeba stosowac grubszej uszczelki bo wystarczy standardowa.
Co myslicie o takim rozwiazaniu???
korona
CYTAT(extremek @ Mon, 22 Sep 2008 - 12:14) *
o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione?
Jesli mnie pamiec nie myli to tloki z vanosa sa nizsze od bezvanosowych, prawda?


Zbierasz materiał w miejscu połączenia korbowodu ze stopką o np 2mm (w odpowiednią stronę) i na nowo szlifujesz otwór pod panewkę.

Tak, tłoki sa inne ale róznica to 5mm a to za dużo
mcgiver
Moze mi ktoś zlinkować katalog korbowodów bo niestety na stronie mahle nie daje rady dry.gif
extremek
aha, dzieki za rozjasnienie
korona
CYTAT(mcgiver @ Mon, 22 Sep 2008 - 13:55) *
Moze mi ktoś zlinkować katalog korbowodów bo niestety na stronie mahle nie daje rady dry.gif


Z tym może być problem bo takiego katalogu chyba nie ma, napisz czego szukasz może ktoś coś wie
mcgiver
CYTAT(korona @ Mon, 22 Sep 2008 - 16:14) *
Z tym może być problem bo takiego katalogu chyba nie ma, napisz czego szukasz może ktoś coś wie


Chciałem poszukać jakichś korb co by spasowały do jakichś tłoków z turbodizla , skoro nie można znależć tłoków z turbodizla z wymiarem kh < 39 , to trzeba szukać jakiegoś kompletu tłok +korbowód <172.
Cały czas kombinuję nad jakimiś używanymi tłokami i korbowodami z TD do których mozna by szlifnąć cylindry.
mcgiver
Jakie sprzęgło proponujecie do e 34 .
Oto wymiary oryginału w e34.
śruby docisku i kołki ustalające są rozmieszczone na okręgu 260mm , wieloklin ma zewnetrzne kliny fi 29 a wpusty fi23.
mcgiver
Ok sprzęgło już jest nie ważne , właśnie czekam na przesyłkę .
Teraz pytanie z innej beczki ; co powiecie na turbinkę t3 na ceramicznym wirniku wydechowym??
z silnika rb25det czyli 2.5L rzedowa 6ka nissana. Podobno że ładuje od samiutkiego dołu i ma potencjał do 300-330KM, co by mi narazie w zupełności wystarczyło.
rennen
Jako, że oba silniki to R6 o podobnej pojemności - nada się.
mcgiver
Rennen dzięki za info , jednak narazie turbinkę odpuszczam bo w pierwszej kolejności tłoki , zresztą nigdzie mi sie nie spieszy ,a mam czym jeżdzić i mam inne sprawy na głowie.
Dotarła do mnie wczoraj paczka ze sprzęgłem z 330d 2002r, używka ale wyglada super, auto musiało nie wiele najeżdzić na tym zestawie tarcza ma grubosc 8,8mm ,a docisk jest idealny poza lekkimi sladami rdzy na gładzi.
Dzieki koledze brus ik i jemu dokładnemu opisowi już nawet wyregulowałem samoregulator docisku do pozycji nowej tarczy.
Czeka mnie teraz przeróbka wieloklinu ; chcę wytoczyć w tarczy z dizla wieloklin tak by można było wtłoczyc wycietą tulejke z wieloklinem z mojej ori tarczy , zakołkować wzdłuznie i ewentualnie pospawać. Co wy na to zda to egzamin??
Apropo brus ik u Ciebie tez jest delikatny luz na kołkach ustalajacych docisk na dwumasie 0,3-0,5mm , korona sprawdzałeś to?? ile kosztuje wyważenie układu korbowo tłokowego??






korona
Ja mam w aucie tak przerobioną tarczę z diesla tzn roztoczony otwór i w to miejsce wstawiony odpowiednio przytoczony wieloklin z tarczy M50. Całość połączona przez solidne obspawanie z obu stron i zdaje egzamin.

Wyważanie wału z kołem pasowym i sprzęgłem to ok 300zł.
extremek
korona mozesz zdradzic gdzie kupiles korby i ile zaplaciles?
Porsche911
a moje pytanie brzmi po co wy przerabiacie te tarcze ?? nie lepiej kupic od 2.8 lub 3.0i ?? pasuje P&P
mcgiver
CYTAT(Porsche911 @ Sat, 04 Oct 2008 - 00:07) *
a moje pytanie brzmi po co wy przerabiacie te tarcze ?? nie lepiej kupic od 2.8 lub 3.0i ?? pasuje P&P

Pewnie ze tak , ale jesli nie ma mozliwości kupna osobno tylko cały komplet to poco ładować się w dodatkowe koszta.
maruda
Podpinam sie pod temat o sprzegle.

Macie moze jakis patent na sprzegło 240mm w m50 na jednomasie??
Myslalem nad roztoczeniem jendomasu z m50 228mm do 240mm i podpasowanie do tego docisku ze starych m30.

Moze ma ktos za soba podobną przerobke.?? Koniecznie musi byc jednomas 240mm.
mcgiver
CYTAT(maruda @ Sat, 04 Oct 2008 - 08:06) *
Podpinam sie pod temat o sprzegle.

Macie moze jakis patent na sprzegło 240mm w m50 na jednomasie??
Myslalem nad roztoczeniem jendomasu z m50 228mm do 240mm i podpasowanie do tego docisku ze starych m30.

Moze ma ktos za soba podobną przerobke.?? Koniecznie musi byc jednomas 240mm.

Niewiem jakie rozstawy srub i kołków są na jednomasie ,ale na dwumasie są takie ze pasuje sprzegło z 330 D po 2000roku wytrzymujące do 750NM. Poczytaj dokładnie kilka postów wstecz jak również projekt brus ik-a i wszystko Ci sie rozjaśni , załączyłem nawet zdjecia z wymiarami , które sa kompatybilne z 530d poza wymiarem wieloklina wałka zdawczego, ale na to jest również lekarstwo opisane przezemnie ,a wiem że nie tylko ja na to wpadłem.
maruda
Widziałem ten temat, jak również zmagania Korony ze sprzegłem i innych speców, ale Oni zakladali koła dwumasowe.
Mi chodzi o jednomas, a jak wiadomo do jednomasowego koła zamachowego niepodpasujesz docisku z dwumasówki, tarcza jest z tlumikiem drgań itd.

A wiec ponawiam pytanie. smile.gif

A moze by całe kompletne sprzegło wraz z jednomasowym kołem podpasowac ze starego m30.?? Podajrze PMN podobny setup miał, tylko ze takie koło jest bardzo trudno dostac, albo ja źle szukam. rolleyes.gif

A moze ide zlym tropem i zostać przy jednomasie 228mm i ew. wzmocnic całe sprzegło.?? Celuje w 400-500 NM. Czy 228mm wzmocnione (nie spiek) wytrzyma taki moment??

Wiem ze takiego momentu seria 240mm nie przeniesie ale wiadomo, co 240 to nie 228, później bedzie łatwiej ew. wzmocnic. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.