Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
mcgiver
post Fri, 25 Jul 2008 - 13:21
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Witam

Temat załozyłem po długich poszukiwaniach w sród tematów na które nie było konkretnych odpowiedzi na moje pytania gdyż nie chce zaśmiecać innych wątków moimi pytaniami, a temat jest rozwojowy.

Przymierzam się do kupna silnika m50b25 , wyremontowaniu go i przygotowaniu na początek pod turbosoft .

W zwiazku z tym mam parę pytań :

    1.czy chłodnica oleju z M5 E34 spasuje pod chłodnicę cieczy w mojej e34 m50b25 Vin bg38237 , i jak ją podpiąć pod korpus filtra (są jakieś dystanse do tego czy mam cos sam zeżbic)?
    2. czy chłodnica cieczy w moim modelu będzie wystarczająca , czy szukac jakiejs innej , biorąc pod uwage ze lubie poupalac i czasami potrafi temperatura podskoczyć na 2/3 skali ?? Jednak chce zaznaczyc ze mam klime i nie chcę z niej rezygnować , nie wykluczam również „Water injection” , do odbierania temperatury silnika i zabezpieczeniu przed spalaniem stukowym.
    3.z czego zamontować wydajniejszą pompe oleju , biorąc pod uwage to ze trzeba zrobic smarowanie turbiny i od razu natrysk oleju na denka tłoków , aby mieć temat załatwiony pod ewentualne hard turbo.
4.czytałem że są termostaty sportowe które mają niższą temperaturę otwarcia obiegu , gdzie takie kupić ,lub czy w jakiś sposób można przerobić seryjny , np. zmiekczając spręzynę??

Jak na razie pytania są związane z chłodzeniem silnika i jeśli ktoś ma jakieś pomysły i sugestie to chętnie podywaguje na ten temat.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Jul 2008 - 13:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
korona
post Sat, 26 Jul 2008 - 08:58
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





1. Z chłodnicą oleju jest ten problem, że żeby miało to sens to trzeba jeszcze termostat. Nawet jak wepniesz się z chłodnicą w obieg to musisz jeszcze dołożyć jakiś termostat zewnętrzny i zmontować to tak by działało w obiegu bez chłodnicy i z chłodnicą. Najłatwiej kupić z S50 podstawę filtra z wbudowanym termostatem, z tds nie pasuje mimo że ktoś tak kiedys pisał

2. Chłodnica wystarczy, najlepiej by była z wersji z klimatyzacją - jest wyższa o ok 15cm. Ewentualnie można włożyć z M3 lub TDS + osobny zbiorniczek wyrównawczy, ale tym martwiłbym się jak ewentualnie obecna by nie wystarczała (w co wątpię o ile masz sprawne visco)

3. Pompa oleju chyba jest taka sama jak w M52 (sprawdź wg nr. w real oem) w każdym bądź razie zewnętrznie są identyczne (edit: nie pasują wymiennie, trochę inny rozstaw śrub). W M52 masz natrysk na denka, a smarowanie turbosprężarki to nie aż taka "dziura" w obiegu oleju żeby tym się martwić. Najlepiej kupić nową pompę lub uzywkę w idealnym stanie.

4. Termastaty występują w kilku rodzajach - z tego co pamiętam od ok 88st do 95st, zapytaj w zwykłym sklepie, powinno dać się zamówic odpowiedni. Ewentualnie jak piszesz możesz spróbować przerobić stary, ale co zrobisz jak się zatnie 50km od domu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 26 Jul 2008 - 09:37
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT
Najłatwiej kupić z S50 podstawę filtra z wbudowanym termostatem
i co pasuje plug$play czy trzeba coś przerabiać??
CYTAT
W M52 masz natrysk na denka, a smarowanie turbosprężarki to nie aż taka "dziura" w obiegu oleju żeby tym się martwić.Najlepiej kupić nową pompę lub uzywkę w idealnym stanie.

Jak zrobić te natryski??jakiej średnicy rurki?? gdzie się wwiercić?? wiercić na każdy tłok osobno czy zrobić magistralę z odgałęzieniami na poszczegulne tłoki?? masz na to jakiś pomysł ? Pytam bo w tym silniku jeszcze nie byłem , a poco wyważać otwarte drzwi skoro ktoś już to robił.
w swoim silniku też masz zrobione natryski czy nie?? wg książki ciśnienie w obiegu powinno być na wolnych 50-200kpa , a na 5-6tyś rpm 400-600kpa , a czy można sprawdzić pompę nie na aucie ,aby stwierdzić że jest idealna , poza sposobem "na oko". realoem mi ostatnio strasznie przymula , ale jakoś sprawdzę te pompy.
Pytam o takie żeczy odrazu ponieważ jak kupię silnik to będę chciał wszystkie mozliwe aspekty załatwić w piwnicy i dopieścić wszystko na maxa , aby jak najkrucej mi auto stało bezuzyteczne.
z twoją znajomością silników M50/52/54 jesteś w stanie mi dużo doradzić smile.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 26 Jul 2008 - 09:57
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(mcgiver @ Sat, 26 Jul 2008 - 09:37) *
Jak zrobić te natryski??jakiej średnicy rurki?? gdzie się wwiercić?? wiercić na każdy tłok osobno czy zrobić magistralę z odgałęzieniami na poszczegulne tłoki?? masz na to jakiś pomysł ? Pytam bo w tym silniku jeszcze nie byłem , a poco wyważać otwarte drzwi skoro ktoś już to robił.


Natrysk można zrobić dwoma sposobami tak jak na zdjęciu M50 poniżej:

1 - krzyżykiem jest zaznaczone miejsce gdzie w M52 są zamocowane dysze natrysku oleju. Idzie tam magistrala olejowa zasilająca podpory wału i panewki. Wiercisz na wylot do magistrali (ok 1cm), drugi otwór obok nagwintowany, mocujesz dysze i działa. Przynajmniej w teorii bo jeszcze tego nie sprawdziłem, mam przygotowane dysze, mam blok z M52 do zrobienia pomiarów co i jak.

2 - wiercisz na wylot przez podporę wału i wkręcasz odpowiednie dysze (dorobione). Na to przychodzą dopiero panewki. Jest to chyba najczęściej stosowane rozwiązanie przy dorabianiu natrysku w silnikach które go nie miały. Średnica dysz ok 1-1,5mm. Niektóre M50 tak miały ale nie wiem czy wszystkie i w jakich rocznikach.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 28 Jul 2008 - 08:31
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Co do pomp to porównywałem je w realoem i wychodzi ze pod koniec produkcji czyli w pażdzierniku 1995 były już inne wirujące elementy wewnatrz pompy elementy nr2 i nr3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=30.
Niewiem od kiedy dokładnie był stosowany vanos i natrysk na denka ale porównując te elementy z moimi z pażdziernika 1991 jest ruznica w numerach tych części co może swiadczyć o ich ruznej wydajności, podejzewam że zęby będą inaczej wyprofilowane co zmieni charakterystykę tłoczenia oleju.
Zastanawiające jest to ze te części z nowszego silnika są wg realoem tańsze niż te starsze . zadzwonię dziś do ASO i sie dowiem faktycznych cen , a nie powinno to być drogie. Trzeba by jeszcze porównać w jakiejś literaturze jakie były prawidłowe ćisnienia w ukł smarowania w silniku z vanosem i z tymi natryskami i bez.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 29 Jul 2008 - 08:16
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





No więc tak ; dzwoniłem do Sewisu Bmw w Bielsku i części wirujące pompy są do kupienia :
Rotor inner nr.oem 11411748098 -97zł
Rotor outer nr.oem 11411748100 -37zł
Są to części z 525 z pazdziernika 1995 i mają inne numery niż w pażdzierniku 1991 , a tak pozatym reszta części pompy się nie zmieniła.
Facet nie był w stanie mi nic powiedziec co do celowosci zmiany tych części w silniku m50b25 , ale skoro korona twierdzisz że w tych nowszych silnikach był już natrysk na denka tłoków to mozliwe ze właśnie chodzi o polepszenie wydajności , co Ty na to?? Czy wogule jest ktoś w stanie na to odpowiedzieć??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Tue, 29 Jul 2008 - 21:07
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Ciśnienie jakie daje pompa oleju regulowane jest przez zawór. Pompa oleju nie pracuje cały czas z pełną wydajnością przy danych obrotach, tak jak ma to miejsce np. w przypadku pompy wody. Teoretycznie pompa powinna mieć wydajność większą niż potrzebna do "zaspokojenia" ustawionego ciśnienia.
I tak najlepiej zrobisz, jeśli po odpaleniu podłączysz sobie manometr do układu i sprawdzisz jak działa.


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 29 Jul 2008 - 21:24
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(PMN @ Tue, 29 Jul 2008 - 20:07) *
Ciśnienie jakie daje pompa oleju regulowane jest przez zawór. Pompa oleju nie pracuje cały czas z pełną wydajnością przy danych obrotach, tak jak ma to miejsce np. w przypadku pompy wody. Teoretycznie pompa powinna mieć wydajność większą niż potrzebna do "zaspokojenia" ustawionego ciśnienia.
I tak najlepiej zrobisz, jeśli po odpaleniu podłączysz sobie manometr do układu i sprawdzisz jak działa.

Napewno nie omieszkam sprawdzić ciśnienia jeśli silnik który mam zamiar modyfikować założę już na auto , tyle że narazie roztrząsamy co zrobić żeby wszystkie lub większośc problemów rozwiazać zanim będzie problem. Swoją drogą utwardzenie spręzyny zaworu przelewowego również może poprawić wydajność.
a może warto się pokusić o stworzenie warunków dla silnika tak by odpalić go i dopracować w garażu bez wsadzania na auto ,tyle że moze to być dośc kosztowne i pracochłonne : prowizoryczne chłodzenie , oczujnikowanie , wydech , hmm.. może nie było by to az takie straszne , co o tym sadzicie , zrobienie stojaka na silnik aby wygodnie się z nim pracowało ,a potem na nim go uruchomić biggrin.gif , dobre by to było.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 30 Jul 2008 - 08:36
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A nie szybciej wyjdzie wrzucic go do budy jak kombinowac z odpaleniem na zewnatrz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porsche911
post Wed, 30 Jul 2008 - 10:31
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 June 2004
Skąd: Poznań





Korona a jak to jest z tą podstawą z TDS'a ? po prostu nie pasuje czy nie pasuje bo trzeba dołożyć termostat. bo właśnie wprowadzam pewne zmiany w projekcie i przy okazji rozbioru bmw chce dołożyć chłodniczke.

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Wed, 30 Jul 2008 - 21:53
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





CYTAT(Porsche911 @ Wed, 30 Jul 2008 - 09:31) *
Korona a jak to jest z tą podstawą z TDS'a ? po prostu nie pasuje czy nie pasuje bo trzeba dołożyć termostat. bo właśnie wprowadzam pewne zmiany w projekcie i przy okazji rozbioru bmw chce dołożyć chłodniczke.

pozdro


Nie pasuje bo jest całkowicie z innej bajki - nie wiem dlaczego ktoś wogóle napisał, że można ją zastosować. Albo mu się coś pomyliło, albo nigdy jej w życiu na oczy nie widział tylko "słyszał że się da".

Jedyna opcja w miarę plug&play to obudowa filtra oleju z silnika s50.


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 30 Jul 2008 - 23:20
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Co do obiegu oleju i jego chłodzeniu ,to na innym forum podsunięto mi dobre rozwiązanie.
Wstawia się obojętnie jaką chłodnice oleju , robi się obieg poza oryginalną pompą oleju w taki sposób, aby olej był brany z jednego końca miski , a powrót z drugiego końca , między chłodnicę ,a miskę wsadza się elektryczną pompę oleju z dyfra nissana bodajże s13, czy s14 , a steruje się tym za pomocą zewnętrznego ,automatycznego sterownika temperatury z zanurzoną w misce termoparą.
Ma to plusy:
-nie obciąża pompy oleju która smaruje silnik ,
-nie potrzeba mechanicznego termostatu ,
Minusem jest pewna komplikacja wykonania , choć niewiem czy tak do końca , bo pewnie tyle samo pracy jest z wykonaniem czegoś bardziej dedykowanego do bmw , niż z tym.
Patent wymyślony przez jednego kolesia i sprawdzony w uturbionym nissanie.
Pytanie : jaki powinien być zakres temperatury który bedzie optymalny??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Thu, 31 Jul 2008 - 09:25
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Pompa z tylnego dyfru nie ma dużego przepływu , wiadomo lepsze coś niż nic ale raczej nie traktował bym tego jako sposób docelowy.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 31 Jul 2008 - 21:32
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Sputnik @ Thu, 31 Jul 2008 - 08:25) *
Pompa z tylnego dyfru nie ma dużego przepływu , wiadomo lepsze coś niż nic ale raczej nie traktował bym tego jako sposób docelowy.

Nie jestem w stanie podać tu żadnych danych liczbowych, ale tak sobie gdybam ,że potencjał właściwej pompy oleju wykorzystywany do zasilenia chłodnicy oleju , i tak jest cząstkową częścią jej całkowitego potencjału.
Myślę zatem ze potencjał pompy chłodnicy dyfra wykorzystany do chłodzenia oleju silnikowego jest porównywalny z częscią potencjału pompy oleju który jest tracony na opory przepływu w chłodnicy olejowej w tradycyjnym rozwiazaniu , dlatego własnie ten pomysł mi sie spodobał.
Jesli błądzę to niech mnie ktoś oświeci konkretnymi danymi smile.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porsche911
post Sat, 02 Aug 2008 - 11:31
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 June 2004
Skąd: Poznań





a sprawdzaliście może podstawkę z diesla 2.4 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 15 Sep 2008 - 08:43
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





No i wreszcie kupiłem .... kompletny silnik m50b25 bez żadnego grzechocącego vanosa, z wiązką i kompem 402 i z nówką chłodnicą która jeszcze się mieni nowoscią oraz jest czysta od much i innego syfu.
Silnik ma walnięta uszczelkę pod głowicą , masło zamiast oleju i około 300tyś na karku
Teraz z tego złomu trzeba zrobić serce do streetkilera :dres: , wiec zapamietajcie te zdjecia bo zakilka miesięcy z chakiem wink.gif go nie poznacie smile.gif .










--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 19 Sep 2008 - 08:48
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





No więc wszystko się juz klaruje i nie napawa optymizmem , no ale cóż chciało sie kalwari to trzeba śpiewać. :rotfl:
Głowica pęknieta na trzecim cylindrze przy wydechu, ślizg napinacza łańcuszka między wałkami połamany , blok do szlifu z racji tego ze woda narobiła tam troche szkód ,niektóre elementy stalowe pordzewiałe, tłoki lekko pouszkadzane przez zawory wydechowe , co w sumie mnie nie dziwi przy przebiegu prawie 300tyś jesli się tego nie koryguje na czas.
Mam nadzieje ,że głowica jest do uratowania przez spawanie , a tłoki itak będa kute więc te idą na przetop.
Pierwsze muszę się zorientować czy głowica jest do naprawy czy rozgladać się za nową.
Narazie wszystko chce porozkładać aby emulsja nie narobiła wiecej szkód przez samą stycznośc z podzespołami , choć głowica jest ładnie przepłukana z nagarów, a gruntowne prace dopiero za jakiś czas .
Oczywiście w pierwszej kolejności muszę naruchać kute tłoki z usa abym mógł zlecić szlif bloku co może trochę potrwać, potem modyfikacja smarowania , chłodzenia itd , Zobaczymy jak długo z tym wszystkim zejdzie ,ale może na wiosne sie uda odpalic potwora 8) .
Apropo kutych odpręzajacych tłoków ; czy ktoś moze mi pomóc za jakać opłatą w sprowadzeniu ich z usa tak by nie wtopic kasy??
Korona natryski denek tłoków rozwiązałeś tak jak mi radziłeś czy inaczej , jakie dałeś dysze??
pompę oleju modyfikowałeś na środek z tej z Vanosa ??











--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seba325
post Sat, 20 Sep 2008 - 10:47
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: lubuskie





Zeczywiscie skatowane te tłoki ale nie z powodu przebiegu tylko jakis frajer dlubał ten silnik i kombinował z bocznym napinaczem łańcucha.
Z uwagą bede sledził twoje modyfikacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 20 Sep 2008 - 12:34
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Przy tym silniku wogule jakiś frajer grzebał ; gniazda srub imbusowych 6mm od docisku sprzęgła są tak zjechane ze odkręcę to chyba tylko majzlem , śrubki piasty paska jak i sama piasta pod viscem są pokrzywione od niestarannego demontazu visca.
Ale mniejsza z tym to są szczeguły.
Coś widzę że tłoki kute z usa wcale nie jest tak łatwo wyrwać ,a u nas trzeba dać ponad 3k za komplet, w takim razie interesuje mnie z jakiego turbodizla mogę włożyć tłoki ,aby odpręzyć silnik i aby nie zmieniać korb oraz wału. Z silnika m54 podejdą czy musi być komplet z wałem i korbowodami ?? Szlif bloku tak czy inaczej będę robił więc muszę juz szukać konkretnych tłoków. Moc w którą narazie celuję to 270-330KM.
Wczoraj dzwoniłem do profesjonalnego zakładu regenerującego głowice i zrobią nówkę za około 800zł , czyli spawanie wymiana prowadnic ,regeneracja gniazd , planowanie sprawdzanie szczelności itd. Zastanawiam sie czy nie zmodyfikować przy okazji kanałów wylotowych bo to jest podobno słaby punkt w tym silniku że kanały są stosunkowo wąskie pod turbo , z tąd pękanie głowic. Co Wy na to??? Ewentualnie co by jeszcze można przy okazji zrobić z głowicą w celu poprawy osiagów i przepływu spalin , na ori wałkach i zaworach ??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 20 Sep 2008 - 13:09
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Temat tłoków od diesla przerabiałem, nic z tego nie będzie, zresztą największa średnica to 84mm (M57) a ty chcesz robić szlif.
Tłoki 85mm są w M44 i w nowych silnikach BMW 1,9 (oznaczenie aut 316 a poj 1,9), nie moge w tej chwili podać dokładnych danych ale może udało by się od razu obniżyć stopień sprężania. Poszukaj na stronach Machle, mają dokładne wymiary wszystkich tłoków, łacząc je z odpowiednimi korbami może coś z tego wyjść.
Inna opcja to samo honowanie bloku i pasowanie ori tłoków trochę luźniej niż fabryka przewiduje, wtedy masz pewność że się nie zatrzą.

PS. Jakby co tłoki w stanie idealnym mam do sprzedania

Acha, ja pompę mam nówkę z M52, mam jeszcze taką do sprzedania ale używaną (jeszcze w silniku). Jak ruszą prace dam znać co z natryskiem, w moim silniku są wyprowadzone dysze z podpór wału, nie wiem jeszcze czy tak zostanie czy przerobie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 09:22