Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo
artix
post Thu, 19 Mar 2009 - 22:39
Post #181


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





wg kup dosc duzego 40-50mm bo jak turbo zacznie pompowac to zeby bylo przez co upuszczac spaliny


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 19 Mar 2009 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jendrek e-30
post Thu, 19 Mar 2009 - 23:00
Post #182


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Kkk27 na pewno da radę ja mam takie samo w m30b35 i bez problemu, WG najtaniej i najszybciej zdobędziesz od audi S2 i nie słuchaj że za małe i takie tam bo ja mam takie i nawet mogłem ustawić tak żeby dmuchało 0 B czyli wychodziło z podciśnienia, tylko trzeba w odpowiednim miejscu to zamontować. Co do flansz będę to miał za kilka dni projekt na dyskietce i można się udać z tym do każdego kto wycina laserem i sprawa załatwiona(nie wiem jak u ciebie ale u nas to nie kosztuje dużo na pewno mniej niż miał byś to na frezarce zrobić) blow off ja mam podróbkę HKS nowa działa świetnie i kilku kolegów z naszego grona ma ten sam model i nikt nie narzeka, jak coś to daj na PW bo kolega się zajmuje tym znaczy ściąga to z zagranicy i przystępna cena i efekt fajny. Kolektor zależy z czego ja zespawałem ze stali i kosztował mnie około 70zł nie pamiętam (mowa o rurkach bez flansz) a co do uszczelek to koleś z wawy mieści się na jelonkach nie pamiętam ulicy jeżeli to on to ja u niego robiłem uszczelki pod turbo WG i działały nieźle. Tak na odbiegając od tematu tam napisałeś o tych tłokach ,podpisuje się pod patentem korony działa to bardzo dobrze a jak ma ci dmuchnąć to czy z przekładką czy bez to ci dmuchnie uszczelkę z pod głowicy, a co do kucizny to jak mają ci spłynąć to czy kute czy nie to i tak ci spłyną tylko kute parę sekund później. Co do wytrzymałości tłoków ostatnio zdjąłem glowicę z ze swojego m30b35 T ostatnio było około 0.7 0.8 bez odprężania EGT dochodziło czasami do 950 C i ani na głowicy ani tłokach nie ma śladu że coś się tam działo. Co do m50 i EGT to zauważ że przepustnica jest na środku i naj więcej powietrza dostaje 3 i 4 cylinder ja bym sondę od EGT zamontował na środku między 3 i 4 cylindrem, ja mam tak u siebie i turbo też mam mniej więcej po środku i tak od 2500obr zaczyna się dziać a przy 3000obr już jest full bost.


POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 19 Mar 2009 - 23:39
Post #183


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





co do przekładek to może nie mam takiego doświadczenia jak Ty i niektórzy na tym forum ale uważam ze jedna 1mm uszczelka wytrzyma wiecej niż dwie po 1,75mm z przekładka. To ze dobrałem częsci tak ze mam odrazu odpręzony silnik z powiekszoną pojemnoscia , to równiez były pomysły które znalazłem na tym forum i doszlifowałem je przez własny upór , a jak sie to sprawdzi w praktyce to sie mam nadzieję niebawem okaze. zresztą widzę ze już wielu czeka na finał ukończenia tej hybrydy.
co do uszczelki to niepamietam jaki kolo ma adres bo mam tylko telefon ale znalazłem to równiez na forum i rozmawiałem z nim wiec zamówienie to jest tylko formalnośc.
co do turbinki to pomysł podsunoł mi atrix tyle ze jego turbina jest z 6,4litra ,a moja z 9litrowego silnika.
kolektor również bedę spawał ze zwykłej stali ,a jesli masz jakies rysunki flansz które mi mogą sie przydać to , proszę wyslij na mcg1ver@wp.pl , zreszta wyślę Ci pw abys pamietał.
egt prawdopodobnie umieszczę przed sama turbina ale to jeszcze nie jest postanowione , choć z cylindrami 3 i 4 masz racje bo orginalnie w m50b25 na tych runerach sa zaslepki. z drugiej strony jeśli ci padnie wtrysk inny niż 3 i 4 to tez bedzie dupa bo egt tego nie zauwazy.
idealnie by było mieć egt na kazdym cylindrze ale ...koszty.
co do wg to rozmawiałem dziś z jednym kolesiem i tez coś wspominał o audi


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 20 Mar 2009 - 08:26
Post #184


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





kwestia wg nie jest taka oczywista.mcgiver kupiles zapewne k27,ale to zupelnie inna sprezarka niz ta ktora wystepowala w benzynowych osobowkach.
obawiam sie,ze taki seryjny wg z s2 moze nie dac rady utrzymac niskiego cisnienia,ale to tylko moje przypuszczenia.
pamietac nalezy ze to ile dmuchasz to jeszcze nie wszystko,wazne z czego dmuchasz...



--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 20 Mar 2009 - 08:52
Post #185


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





KKK k-27-442-3 z 9litrowego dizla z jakiegos widlaka
wymiary wyprowadzeń:
wlot z filtra wewn 57mm
wylot do IC wewn 61mm
down pipe wewn 67mm
kolektor wydechowy 2kanały 46x30 podobno t3/t4
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=581950765
jaki WG bedzie dobry , aby przy docieraniu doładować max 0,5bar ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 20 Mar 2009 - 09:35
Post #186


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





ja bym docieral motor jako wolnossacy,ale na ostro..
turbo jest duze,wieksze niz hx35 i raczej niezbyt nowoczesna konstrukcja.
wg,raczej nie ten z s2ki...


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 20 Mar 2009 - 10:10
Post #187


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(makaveli @ Fri, 20 Mar 2009 - 09:35) *
ja bym docieral motor jako wolnossacy,ale na ostro..
turbo jest duze,wieksze niz hx35 i raczej niezbyt nowoczesna konstrukcja.
wg,raczej nie ten z s2ki...

mimo ze turbina ma niezły potencjał to traktuję ją jako początek , bo niewiem jak długo pociagnie , jak to z używkami bywa , a flanszę pod inną zawsze mogę przerobić.
co do docierania to mozesz rozwinąć temat ?; pamiętaj ze pojemnosc jest wieksza , więc niewiem czy ecu da radę , zastanawiam się czy odrazu nie załozyć ecumastera czy po dotarciu i załozeniu turbiny?
co znaczy na ostro?
czemu docierać jako n/a ,a nie turbo soft?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Fri, 20 Mar 2009 - 10:36
Post #188


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





poprzeglądaj forum, jest tu wieeeele nt docierania. i naprawde wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
ja swoj będe docierał jako wolnossący.
poczytaj a zrozumiesz co to znaczy na ostro smile.gif


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Fri, 20 Mar 2009 - 21:27
Post #189


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Problem z WG od S2 może być wtedy gdy nie odpowiednio go zamontujesz, znaczy za daleko od turbo(to jest moja teoria, a poza pewien kolega z Poznania na tym forum zamontował taki sam jak ja i jemu nie trzymało doładowania ale on miał inaczej zamontowany i inny kolektor i jestem pewny że to ma ogromny wpływ na to )ja zrobiłem tak że prawie pod turbo mam WG (kolektor taki)



Tak wyglądał kolektor, a tak po ukończeniu i powiem ze jak bym robił drugi raz to bym zrobił taki sam bo turbo szybko wstaje i do końca dmuch.



A tu na drugiej fotce widać gdzie jest turbo jest między 3 a 4 cylindrem i egt jest pod turbo, tu akurat najkrótszy dolot. I wież mi że jak by chociaż jeden wtrysk się wysypał to egt od razu ci podskoczy widziałem takie tematy, i w takiej sytuacji czy kucizna czy przekładka czy odprężone korbami czy tłokami to i tak ci popłynie. Powiem szczerze że bardziej obserwuje zegar EGT niż drogę co jest nie dobre ale tak jakoś mi zostało. A powiem ci jeszcze na temat przekładek że pewien człowiek (chcę zachować jego anonimowość na jego prośbę) że ma m50 z przekładką pompuje 1.2 b koników 356 i 480nm i działa co prawda niedzielne auto ale na tym setupie około 10tyś km i nic się nie dzieje. Stroił auto sam zajęło mu to bardzo dużo czasu ale naprawdę wykresik piękny.


POZDRO ph34r.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 21 Mar 2009 - 00:47
Post #190


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





JEDREK:sorry : ale w tak niepowaznej budowie kolektora egt ma zbyt malo do powiedzenia a WG sprawdza sie wysmienicie ! Oczywiscie gdy WG jest powyzej
marnych 30 mm , bo inaczej niemozna kontrolowac HX-ow .


HX to turbiny prymitywne aczkolwiek trwale , tak jak nasze silniki , ale niemozemy sie po nich spodziewac cudow !
dlatego do precyzji sterowania potrzeba MEGA -WG


Ale to pozostaje tym ktorzy testowali .

Na temat mojego KKK-27 odpowiem poprostu wykresem , bo turbina jest zbyt specyficzna by ja wyjasniac .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 21 Mar 2009 - 09:09
Post #191


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(makaveli @ Fri, 20 Mar 2009 - 10:36) *
poprzeglądaj forum, jest tu wieeeele nt docierania. i naprawde wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
ja swoj będe docierał jako wolnossący.
poczytaj a zrozumiesz co to znaczy na ostro

czytałem , czytałem już dawno i wczoraj również przejrzałem , jednak sprawa nie jest klarowna.

Ilu wypowiadających się tyle opini , gdzie 2 mechaników to 3 zdania...

Co do kwesti docierania jako n/a to weż pod uwagę ze moje CR po wymianie tłoków i wału w tym momencie wynosi 7,8 i zjadę conajwyżej do 8,5 na 1mm uszczelce tak że niewiem czy docieranie jako n/a ma sens bo będzie małe sprężanie...??
Jędrek niewiem czy zauważyłeś ale mowa tu o turbinie z dużej pojemności (9 litrowy dizel) i atrix ma rację ze duzy WG musi być tymbardziej ze na początek chcę ładować tylko około 0,5bara więc WG musi być wydajny.

Co do kolektora to widziałem kilka spawanych w garazu i będę robił coś jak widziałem miedzyinnymi u atrixa na fotkach , e34 jest duzo miejsca więc na pewno będzie taki i turbina z przodu silnika .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sat, 21 Mar 2009 - 18:09
Post #192


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Hm nie poważny, ważne że działa i jak najbardziej prawidłowo i egt mówi wiele bo i sonda w wydechu też jest i się pokrywa z afr(znaczy jak tam ubogo to i egt duże). Klientowi takiego bym nie zrobił tylko taki który mam sprawdzony, a że to dla siebie to można eksperymentować. Budowa prosta ale bardzo dobrze działa duże turbo wstaje moment, wg upuszcza jak potrzeba map-sensor pokazuje mniej więcej tak jak zegar. Więc nie kumam czemu nie poważny, zadanie spełnia i ja jestem zadowolony. A poza tym człowiek od którego zakupiłem turbo miał tak samo w nissanie i pluło mu około 400km i do tylu starczy ten kolektor i ja więcej nie planuje. Wytłumacz atrix mi na czym polega niepoważna budowa kolektora w ty przypadku. A na dniach pokażę jaki zrobiłem dla klienta jest bardziej profi z wyglądu, a działa tak samo.


POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 21 Mar 2009 - 21:42
Post #193


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Kolektor jest niepowazny bo fala pulsu z 2,3,4i 5tego cylindra moze rozchodzic sie na dwie strony co moze powodowac naprzyklad chamowanie pulsow z 1-6 cylindra co z kolei moze powodowa wzrozt temp na tych wlasnie cylindrach.
Przy niskich doladowaniach niemusi to stanowic problemu ale gdy doladowanie wzrosnie mozesz spotkac sie ze splynietymi tlokami na 1i6 cylinrze choc twoje EGT bedzie obrazowalo calkiem inna sytuacje w kolektorze .

Pozdrawiam wink.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sun, 22 Mar 2009 - 09:23
Post #194


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Twoja teoria jest dobra. Ja myślę nieco inaczej, logika podpowiada że jak dmuchasz jakikolwiek pojemnik( rurka lub butelka ) o jednym otworze wyjściowym to powietrze(w tym przypadku spaliny) będzie uchodzić otworem który będzie rozprężał te gazy. Kolejność zapłonu w tym silniku to 1-5-3-6-2-4 i uważam że sytuacja o której mówisz nie jest taka oczywista. Poza tym w tym momencie ma zdjętą czapkę z silnika, parę kilometrów przejechał ten silnik na doładowaniu 0.7B większość to pałowanie( głowicę zdjąłem w celu modyfikacji) i ani po głowicy ani po tłokach nie widać żeby cokolwiek złego się tam działo. Kiedyś zdejmowałem głowice z innego silnika T tam nie było zegarka egt i takich tam i było widać że tłoki denko maja jakieś dziwne jak by podtopione i na jednym z cylindrów uszczelka się przyspawała do głowicy tak że wytopiło dookoła komory spalania głowicę, tam było widać że coś nie domagało po głębszych oględzinach okazało się że wtrysk nie domagał lub był nie od kompletu nie pamiętam. Powiem tak jak będę zamierzał grubo dmuchać np. 1.5b i więcej to wtedy na pewno zrobię inny kolektor bo taki nie wytrzyma fali pulsu. Założenie było 0.6b 0.8b teraz jak zdjąłem czapkę to i go troszkę odprężyłem i w planach po złożeniu jest dmuchać 1b i hamownia potem troszkę blacharki i lakier. Jak poskładam silnik i pojadę na hamownię to zaktualizuje swój wontek.






POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 22 Mar 2009 - 09:41
Post #195


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Wiec pozostaje mi zyczyc powodzenia w modach i braku trakcji na 5-ce smile.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 22 Mar 2009 - 19:40
Post #196


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Witam.
Artix ma rację.
Ten Twój kolektor to typowy kolektor skrzynkowy ale o zaburzonym przepływie spalin (dobry do silników 4 cylindrowych jak tdi ale słaby do uturbionego R6).

Staram się unikać robienie takich kolektorów więc robiąć 2x M3 Turbo zastosowałem kolektor takiej konstrukcji




tu przepływ spalin jest nadany przez kolanka więc nie jest to typowa skrzynka.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 23 Mar 2009 - 09:37
Post #197


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ogulnie chodzi o to by runnersy pomagaly wyciagac pulsy jeden z drugim co powprawia przeplyw


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Mon, 23 Mar 2009 - 19:10
Post #198


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Panowie ja nie mówiłem że mój najlepszy i nie ma lepszego, ja tylko mówiłem że na to co planuje mój da radę. Ja znowuż jestem zdania że jak turbo na środku to i droga spalin do przebycia z jednej trójki i drugiej jest taka sam, pomijając wszystko działa pompuje jak zła wstaje moment zobaczę jak coś będzie nie tak to zrobię inny taki jak powinien być.




POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 23 Mar 2009 - 22:28
Post #199


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(jendrek e-30 @ Mon, 23 Mar 2009 - 19:10) *
Panowie ja nie mówiłem że mój najlepszy i nie ma lepszego, ja tylko mówiłem że na to co planuje mój da radę. Ja znowuż jestem zdania że jak turbo na środku to i droga spalin do przebycia z jednej trójki i drugiej jest taka sam, pomijając wszystko działa pompuje jak zła wstaje moment zobaczę jak coś będzie nie tak to zrobię inny taki jak powinien być.




POZDRO ph34r.gif


Tyle ze spaliny z 1 i 6 cylindra mają 3 razy dłuższą drogę niż z 3 i 4 .
wcale nie neguje tej konstrukcji , ale jednak doskonały nie jest wink.gif no ale tak jak napisałeś u Ciebie daje radę .
no ale zobaczymy co ja ustrugam biggrin.gif . Narazie kontaktowałem się z Mario i już wiem na czym stoje w temacie wykonania mi flansz przez niego , choć również bedę szukał coś blizej a mam już jeden adres do sprawdzenia , co do jakości wykonania, jakby nie to ze 7 lat temu zmieniłem robotę to bym sobie sam wycioł plazmą cool.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 25 Mar 2009 - 20:22
Post #200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





doszła dziś turbina.
strasznie wielka , pozatym ma lekkie luzy poprzeczne i muszla spręzarki jest mokra od oleju.
wiem ze nie wróży to nic dobrego ale z tego co czytałem tu i ówdzie moze to być spowodowane również słabym spływem oleju spowodowanym np. przedmuchami do skrzyni korbowej.

jak powinien być zorientowany spływ oleju w stosunku do zasilania olejem? zasilanie na górze ,a spływ na dole , czy może w taki sposób zeby olej zanim wypłynie z komory smarowania tworzył w komorze olejowej "jeziorko"??

jakiej średnicy powinien być restryktor? pewnie zalezy to od ciśnienia jakie zapewnia pompa? pompa bedzie z silnika z vanosem wiec jest wydajniejsza.

położenie wałka turbo-sprężarki ma być zorientowane poziomo czy ze spadkiem w którąś strone?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 13:20