Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW e36 328i Coupe
damianz
post Wed, 03 Jul 2024 - 22:39
Post #81


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Kto byl organizatorem tego Track Day-a ? E36 to wiadomo, ze killer na torach, teraz czas na S54.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 03 Jul 2024 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
damianz
post Wed, 03 Jul 2024 - 23:54
Post #82


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Circuit Days ?? Jak tak to daj znac za rok to sie tez wybiore.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Thu, 04 Jul 2024 - 07:36
Post #83


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 03 Jul 2024 - 17:20) *
Dzięki za dobre słowa.
Z zawieszeniem jest jeszcze duuuużo do poprawy, dalej masz nieprawidłowy spring rate. Potrzebujemy wspólnych testów na torze.


Jak wrócę z ringu to to będzie priorytet smile.gif

CYTAT(damianz @ Wed, 03 Jul 2024 - 22:39) *
Kto byl organizatorem tego Track Day-a ? E36 to wiadomo, ze killer na torach, teraz czas na S54.


S54 jest już za starą i za drogą jednostką, dodatkowo dla mnie za mało rozwojową. Kupno słupka to już pod 30k PLN, do tego remont na dobrych gratach i pare modów pod 400KM i myślę, że SWAP zamknąłby się w 80-100k PLN... Nie mówiąc już o późniejszej eksploatacji.
Ja myślę o czymś lekkim, 4 cylindrowym, przed przednią osią, no i celowałbym w stabilne 400 KM właśnie przy wadze poniżej tony. Jednak to są jakieś plany, które nazwałbym marzeniami i na ten moment zostawiam auto w takiej formie wink.gif

A tak, TD to było Circuit Days, jedziemy znowu w październiku, ale możliwe, że na jedno auto - bez E36.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 04 Jul 2024 - 10:43
Post #84


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





na dzisiejsze czasy to chyba b58. ale problem to chyba wtrysk bezpoesredni i pompa paliwa wysokocisnieniowa i pewnie cale sterowanie cam. ale zdaje sie ze do driftu wsadzaja ten silni juz wszedzie.
ale pomysl na r4 fajny. ja bym pomyslal jeszcze o b4 z caymana turbo. jeszcze nizej srodek ciezkosci.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Thu, 04 Jul 2024 - 11:53
Post #85


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





B58 to też ponad 100k, silnik 30k, sterownik 30k no i reszta pierdół, więc tak to się zamknie. To fajna opcja, ale w takim samochodzie, który z defaultu nie jest dużo warty to imo wyrzucenie pieniędzy w błoto smile.gif

Nietypowe rozwiązania typu silnik z porsche też odpadają, to generuje za dużo problemów. Bardziej był się skłaniał na coś z grupy BMW, bo mam wszystko od kompa, po napęd ze skrzynią, kwestia tylko ogarnięcia słupka z jakimś pomysłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Thu, 04 Jul 2024 - 13:00
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





jak 4 cylindry to b48
https://allegro.pl/oferta/bmw-3-4-g20-g21-g...20b-15802014682

Niby prosto da radę zrobić 325km/450Nm, pewnie przy większych modyfikacjach da radę więcej. Do tego 8hp z łopatkami i fajna zabawka może wyjść
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Thu, 04 Jul 2024 - 13:29
Post #87


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(nomad66 @ Thu, 04 Jul 2024 - 13:00) *
jak 4 cylindry to b48
https://allegro.pl/oferta/bmw-3-4-g20-g21-g...20b-15802014682

Niby prosto da radę zrobić 325km/450Nm, pewnie przy większych modyfikacjach da radę więcej. Do tego 8hp z łopatkami i fajna zabawka może wyjść


Ten sam problem co z b58, jezeli chodzi o wysterowanie tego. Okej, tutaj trochę taniej, ale EMU tego nie obleci + nie wiem, czy w serii słupek przyjmie moce 400+
Jedyne r4 jakie biorę pod uwagę to IS, słupki chodzą za grosze, zakucie tego to też niewielkie pieniądze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianz
post Thu, 04 Jul 2024 - 14:08
Post #88


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 December 2017





Ja w tym roku nie dam rady, za dużo pracy i auto nie jest gotowe na 110%, ale za rok SPA i Nurburgring z miłą chęcią. Dużo przed czasem trzeba kupować bilet czy raczej 1mies.przed trackdayem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 04 Jul 2024 - 15:55
Post #89


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Pomysłu na dobry mocny lekki silnik szukaj tam gdzie nikt ich nie szuka laugh.gif
Ostatnio widziałem swap uturbionego 1.8bp z mazdy w E92.
Z powodzeniem też turbią właśnie zwykłe proste 4-cylindrowe motory BMW i fajne kreski tam wychodzą jak się to dobrze zrobi.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Fri, 05 Jul 2024 - 15:19
Post #90


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Skoro nie b48/b58 to może coś innego z nowocześniejszych silników - któreś 2.0 tfsi/tsi z vag'a? Są ludzie którzy potrafią to na seryjnym ECU odpalić w każdej możliwej budzie. Albo faktycznie zbudować mocny ISowy piec, na współczesnych turbo-gratach. Sensowny spool i powerband powinno się udać uzyskać


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 05 Jul 2024 - 15:48
Post #91


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(drag_op @ Fri, 05 Jul 2024 - 15:19) *
Skoro nie b48/b58 to może coś innego z nowocześniejszych silników - któreś 2.0 tfsi/tsi z vag'a? Są ludzie którzy potrafią to na seryjnym ECU odpalić w każdej możliwej budzie. Albo faktycznie zbudować mocny ISowy piec, na współczesnych turbo-gratach. Sensowny spool i powerband powinno się udać uzyskać

albo i jeszcze lepiej kompresor albo hybryda kompresor + turbo wszystko sensownie i nisko upchnięte.
sądzę że dałoby to wiele radości.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 05 Jul 2024 - 16:18
Post #92


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





kompresory mocno grzeja powietrze i to ich najwieksza wada, bo przez to trzeba podlewac paliwa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 05 Jul 2024 - 16:28
Post #93


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(flapjck1 @ Fri, 05 Jul 2024 - 16:18) *
kompresory mocno grzeja powietrze i to ich najwieksza wada, bo przez to trzeba podlewac paliwa

Turbo też grzeje ale od tego są IC
Zresztą zawsze można wodę zapodać.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Sat, 06 Jul 2024 - 13:11
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Chyba jak piszesz najlepsza opcja to IS, zakuć, dobry sterownik, dobre turbo i bedzie przeciąg, może można go jeszcze cofnąć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Mon, 08 Jul 2024 - 13:50
Post #95


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(mlody1921 @ Sat, 06 Jul 2024 - 13:11) *
Chyba jak piszesz najlepsza opcja to IS, zakuć, dobry sterownik, dobre turbo i bedzie przeciąg, może można go jeszcze cofnąć?


Pożyjemy, zobaczymy. Narazie nie myślę o wiekszych inwestycjach w ten samochód. Myślę, że trzeba jeszcze poustawiać ten zawias do końca z Radziem, tak żeby wycisnąć w pełni potencjał, a potem zobaczymy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 08 Jul 2024 - 22:43
Post #96


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(AleksyE36 @ Thu, 04 Jul 2024 - 11:53) *
B58 to też ponad 100k, silnik 30k, sterownik 30k no i reszta pierdół, więc tak to się zamknie. To fajna opcja, ale w takim samochodzie, który z defaultu nie jest dużo warty to imo wyrzucenie pieniędzy w błoto smile.gif

Nietypowe rozwiązania typu silnik z porsche też odpadają, to generuje za dużo problemów. Bardziej był się skłaniał na coś z grupy BMW, bo mam wszystko od kompa, po napęd ze skrzynią, kwestia tylko ogarnięcia słupka z jakimś pomysłem.

A nie prościej to odpalić na zwykłym SA i pośrednim wtrysku? Słupek tak czy siak drogi, ale odpada temat układu wtryskowego(wtryski odpinasz, na pompę też coś się wymyśli), co jest chyba najdroższe przy takim swapie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 08 Jul 2024 - 23:50
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Ale ta beema jest godna wink.gif Mówię jako fan Mercedesa.
Gratuluję wyników


CYTAT(piwo @ Thu, 04 Jul 2024 - 10:43) *
na dzisiejsze czasy to chyba b58. ale problem to chyba wtrysk bezpoesredni i pompa paliwa wysokocisnieniowa i pewnie cale sterowanie cam. ale zdaje sie ze do driftu wsadzaja ten silni juz wszedzie.
ale pomysl na r4 fajny. ja bym pomyslal jeszcze o b4 z caymana turbo. jeszcze nizej srodek ciezkosci.

B58 to najlepszy wybór. Za jakiś czas będziesz chciał 500..
Od 2022 roku auta działają na najnowszym protokole SENT
Bardzo ciekawy protokół który potrafi wysłać wiadomość nawet jak zginie mu jeden przewód, ale i jak linia jest uszkodzona, ma duży opór z jakiegoś powodu, zaliczy spadki napięcia. I tak wyśle.

Nie mam pojęcia czy ktoś w Polsce zrobił swap na protokole SENT,no ale w tym BMW już jest EMU.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Tue, 09 Jul 2024 - 09:24
Post #98


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





Dzięki za miłe słowo! biggrin.gif


Szczerze, to nie znam się na tym. Strojenie/odpalanie silników to dla mnie czarna magia, o ile w temacie mechaniki coś tam jeszcze ogarniam z podstawowych rzeczy, to tutaj nie biggrin.gif

Wiem, że ECU Master pracuje nad sterownikiem do B58, chyba mają coś niedługo wypuścić. Tak czy siak, B58 to swap za ponad 100k, nie mój budżet na ten moment. Dodatkowo kusi mnie R4 umieszczone przed przednią osią i waga auta poniżej 1 tony. Myślę, że to zupełnie inny level jeżeli chodzi o jazdę. B58 to fajny pomysł pod auto typowo Ringowe, jednak na wszystkoch innych torach przegra z lekkim R4 - tak uważam wink.gif


Taka ciekawostka:




Auto zrobiło na wyjeździe 30 odcinków BTG co daje 702 km łącznie, a od piątku jeździliśmy pętlę Nurburgring BTG VLN, czyli z torem GP, dodatkowe 6 kółek, a więc 146 km.
Łącznie na wyjeździe zrobiłem 848km raczej pełnym ogniem. Za to lubie ten samochód, na koniec sam wjechał na lawetę, bez żadnych wycieków i wiekszych usterek. Jedyny mankament to wybite uniballe od ustawiania KWSZ w przednich wahaczach, ale nie była to uciążliwa usterka (najszybsze BTG na takich rozwalonych pojechałem).

biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 09 Jul 2024 - 10:58
Post #99


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





To moim zdaniem nie masz wyboru. Tylko K20, a najlepiej K24/20 Frankenstein i te 300N/A(drogo) pęknie albo bez boltonów i turbo z delikatnym momentem z dołu bez ruszania korby i mocną górą przyjmie bezpiecznie 350KM


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Jul 2024 - 11:07
Post #100


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to już lepiej skompresorować IS-a albo inny łatwo dostępny 4-cylindrowy motor ze stajni BMW. Duużo taniej


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 16:16