MODEL: BMW e36 1997 328i Coupe Avus Blau
Silnik: Seria +
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku: Seria
Układ dolotowy: Łapacz powietrza w lampie do fabrycznej puszki, kolektor dolotowy z M50b25, wyrzucone podgrzewanie przepustnicy
Układ wydechowy: Wydech 1 x 2.5' na 2 tłumikach, lekki i cichy przedewszystkim
Układ wtryskowy: Seria
Układ kieorwniczy: Krótki magiel z e46
Elektronika: Modyfikacja sterownika, przesunięta odcinka.
Układ chłodzenia: Seryjna chłodnica od wersji z klimatyzacją, wiatrak po klimie
Układ napędowy: Płytka 40% z fd 3,73 (5 bieg zamyka się na 220 km/h po gpsie)
Zawieszenie: Zawieszenie gwintowane ISC Racing z camberem z przodu i regulowanymi wahaczami z tyłu. Tuleje w zawieszeniu uniball/poliuretan, wszędzie gdzie się dało. Geometria ustawiona pod szybkie obiekty typu Poznań, Nurburgring.
BODY KIT: Oem+, prawdopodobnie auto wróci do seryjnego wyglądu (wywalenie poszerzek na nadkolach), koncepcja jest na schludny wóz z Mpakietem i pakietem GT Class. Drzwi, klapa, maska od Mikinki, wszystkie szyby z PC poza przednią, buda z klatką, delikatnie pocięta.
Hamulce: "Big Brake" z 330i/d e46. Klocki przód Mintex 1166, tył DS2500. Zrobione wloty w zderzaku i chłodzenie bezpośrednio na tarczę.
Moc/Waga: 220 KM / 280 Nm / 1090kg (na sucho)
Auto w moich rękach 4,5 roku. Kupione od "fana marki z BMW Syndykat", jako bezwypadkowa seria. Samochód modyfikowany krok po kroku, na początku jeździł tylko z kubłem i szperą. Osobiście uważam, że przerabianie auta sukcesywnie jest ciekawym doświadczeniem. Zmieniając poszczególne rzeczy i sprawdzając to wszystko na torze, mogłem sporo się nauczyć i na tyłku odczuć każdą z modyfikacji.
Osobiście zaliczyłem 4 wypadu na Nurburgring tym samochodem. Każdy wyjazd to 25-35 okrążeń, także 500-600 km torowych w weekend, zawsze bezawaryjnie.
Można powiedzieć, że auto jest na ten moment kompletne. Samochód na tym etapie jest szybszy ode mnie, więc przyszły rok daję sobię na wjeżdżenie się. Chciałbym wystartować w całej serii TAP i w końu bezpośrednio porywalizować z innymi. Są plany na 1:48/47 na Poznaniu no i złamanie w końcu 8 minut na Nurburgingu, ale zobaczymy co czas przyniesie
Best lapy:
Nurburgring BTG - e36 328i 8:09
Tor Poznań - e36 328i 1:52.6
Nurburgring BTG - Lotus Exige Cup vs. e36 328i