Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW e36 328i Coupe
AleksyE36
post Tue, 09 Jul 2024 - 13:23
Post #101


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(kontrolm @ Tue, 09 Jul 2024 - 11:07) *
to już lepiej skompresorować IS-a albo inny łatwo dostępny 4-cylindrowy motor ze stajni BMW. Duużo taniej


Dokładnie, K20 to już jest drogi silnik. ISa dalej kupujesz za 1000 zł i z zakuciem to wychodzi jakieś grosze - części są tanie. Wyjściowo masz już słupek, który dużo zniesie + kompatybilność z napędem, brak adapterów itp.
K20 też mi chodziło po głowie, ale rozmawiałem z osobami, które miały taki silnik w e36, to jest to drogi swap.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 09 Jul 2024 - 13:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nomad66
post Tue, 09 Jul 2024 - 14:50
Post #102


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





na BMW Turbo jest projekt IS-a, Miś z bratem go robili wink.gif fajnie to jeździło jak miało niecałe 300km

https://www.youtube.com/watch?v=WRcBFSIpT_4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Jul 2024 - 15:07
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a jak nie BMW to silnik 2.3 kompresor z Meśka, chodzą za grosze i nawet tu był opisywany projekt EssiRS w kombiaku. Na turbo z bodajże EVO X albo A45 dopieprzało to MEGA.
Wydaje mi się że to bardzo zdrowy kierunek


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Fri, 12 Jul 2024 - 20:40
Post #104


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Zacny wynik na Nurbie - gratki!

CYTAT(AleksyE36 @ Thu, 04 Jul 2024 - 07:36) *
myślę o czymś lekkim, 4 cylindrowym, przed przednią osią

To pomyłka - miało być ,,grodzią". Na bank pomyłka ...

CYTAT(AleksyE36 @ Tue, 09 Jul 2024 - 09:24) *
kusi mnie R4 umieszczone przed przednią osią

Jednak nie!? co chesz uzyskać? Przecież o to chodzi, aby silnik był jak najbliżej grodzi. Przy R4 jest wtedy idealne wyważenie; przy R6, dla idealnego balansu, trzeba by rezać gródź i wpuścić silnik nieco do kabiny.
Przesuwając R4 do przodu, uzyskasz gorszy balans od obecnego. A przed osią, to w e36 nawet nie da się. Chyba że jak w słynnym 125p z m20: chłodnica przed samochodem.

Zostaw ten silnik, co masz. Jeśli brakuje mocy, dmuchnij go. Jeżeli szukasz lepszego balansu, wymłotkuj gródź i cofnij silnik.

CYTAT
Auto zrobiło na wyjeździe 30 odcinków BTG co daje 702 km łącznie, a od piątku jeździliśmy pętlę Nurburgring BTG VLN, czyli z torem GP, dodatkowe 6 kółek, a więc 146 km.
Łącznie na wyjeździe zrobiłem 848km raczej pełnym ogniem. Za to lubie ten samochód, na koniec sam wjechał na lawetę, bez żadnych wycieków i wiekszych usterek.

Moje m20 nieraz miały taką jazdę codziennie (po autostradach). Userzy pisali że kłamię, albo mam starego Diesla. A tymczasem, właśnie takie są wolnossaki BMW!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Mon, 15 Jul 2024 - 11:18
Post #105


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(soltyk @ Fri, 12 Jul 2024 - 20:40) *
Zacny wynik na Nurbie - gratki!


To pomyłka - miało być ,,grodzią". Na bank pomyłka ...


Jednak nie!? co chesz uzyskać? Przecież o to chodzi, aby silnik był jak najbliżej grodzi. Przy R4 jest wtedy idealne wyważenie; przy R6, dla idealnego balansu, trzeba by rezać gródź i wpuścić silnik nieco do kabiny.
Przesuwając R4 do przodu, uzyskasz gorszy balans od obecnego. A przed osią, to w e36 nawet nie da się. Chyba że jak w słynnym 125p z m20: chłodnica przed samochodem.


Źle to ująłem, chodzi mi o silnik przed przednią osią, z perspektywy kierowcy. Oczywiście dążymy do tego, żeby cała masa skupiała się w środku samochodu. (Zdjęcie poniżej)



Także, to jest to o czym piszesz.

CYTAT(soltyk @ Fri, 12 Jul 2024 - 20:40) *
Zostaw ten silnik, co masz. Jeśli brakuje mocy, dmuchnij go. Jeżeli szukasz lepszego balansu, wymłotkuj gródź i cofnij silnik.


Moje m20 nieraz miały taką jazdę codziennie (po autostradach). Userzy pisali że kłamię, albo mam starego Diesla. A tymczasem, właśnie takie są wolnossaki BMW!


Dmuchnięcie tego silnika nie ma sensu - jest drogie, jezeli mówimy o dużych mocach. Nie chcę się bawić w półśrodki typu soft turbo i moc rzędu 300-320KM. Zależy mi na czymś co od razu da 400+.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 15 Jul 2024 - 12:02
Post #106


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(AleksyE36 @ Mon, 15 Jul 2024 - 11:18) *
Dmuchnięcie tego silnika nie ma sensu - jest drogie, jezeli mówimy o dużych mocach. Nie chcę się bawić w półśrodki typu soft turbo i moc rzędu 300-320KM. Zależy mi na czymś co od razu da 400+.

i dlatego masz silnik M111 1.8-2.3 w kompresorze z Merca których po szrotach leży sporo i za grosze.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 15 Jul 2024 - 16:02
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





I znowu adaptery


Chyba już lepiej VR5 ? 450 na miękko. A z turbo od A klasy AMG 420KM to będzie obłędnie wstawać. Chyba że budować coś na bezpośrednim wtrysku jak podpowiada AleksyE36, ale VR'a nie trzeba zakuwać.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 15 Jul 2024 - 16:09
Post #108


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Driftman @ Mon, 15 Jul 2024 - 16:02) *
I znowu adaptery


Chyba już lepiej VR5 ? 450 na miękko. A z turbo od A klasy AMG 420KM to będzie obłędnie wstawać. Chyba że budować coś na bezpośrednim wtrysku jak podpowiada AleksyE36, ale VR'a nie trzeba zakuwać.

na pewno jest cięższy i czy to ktoś testował w boju na torze ? Bo tego M111 tak. Akurat M111 można ze skrzynią wsadzać laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 15 Jul 2024 - 19:53
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





No raczej
http://www.racingforum.pl/Audi-80-B4-Quatt...ar-t152448.html


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 15 Jul 2024 - 22:17
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Driftman @ Mon, 15 Jul 2024 - 19:53) *

przecież tam kute korby i inne nie tanie graty. A tu w M111 masz silnik który kosztuje tysiaka i wytrzymuje 400KM upalane na torze w serii a może in więcej o nikt tego nie sprawdził. Do tego na bank jest lżejszy.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 16 Jul 2024 - 11:57
Post #111


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 16 Jul 2024 - 12:15
Post #112


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Type-R @ Tue, 16 Jul 2024 - 11:57) *
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie...


http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=138380&


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 16 Jul 2024 - 13:50
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(Type-R @ Tue, 16 Jul 2024 - 11:57) *
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie...


+1


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Tue, 16 Jul 2024 - 23:01
Post #114


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Wniosek w takim razie się nasuwa że nie ma sensu pchać w te bude kolejnego motoru, lepiej zmienić baze biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 17 Jul 2024 - 00:19
Post #115


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Zbyt dopieszczona baza, potrzeba nowy piec do obecnej budy. Może n54/55? wpuszczony do kabiny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Wed, 17 Jul 2024 - 09:18
Post #116


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(Type-R @ Tue, 16 Jul 2024 - 11:57) *
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie...


Zgodzę się, co do wszystkich pomysłów, które nie są ze stajni BMW. Dla mnie za dużo tu pierdół do ogarnięcia, typu napęd, mocowanie silnika w budzie, skrzynia, adaptery itp. Dlatego ja patrzę tylko na silniki BMW, w dodatku z tej samej epoki, więc jakakolwiek kombinatoryka odpada. Dodatkowo rozwiązanie, o którym piszę z isem już jeździ w paru autach w polskim motorsporcie. Działa to bezawaryjnie, nic specjalnego się nie dzieje, a jak coś się wykrzaczy to części są tanie.

CYTAT(The Driver @ Tue, 16 Jul 2024 - 23:01) *
Wniosek w takim razie się nasuwa że nie ma sensu pchać w te bude kolejnego motoru, lepiej zmienić baze biggrin.gif


Tutaj moglibyśmy otworzyć kolejną dyskusję co jest kolejną fajną bazą? Bo według mnie ta jest najlepsza biggrin.gif

CYTAT(soltyk @ Wed, 17 Jul 2024 - 00:19) *
Zbyt dopieszczona baza, potrzeba nowy piec do obecnej budy. Może n54/55? wpuszczony do kabiny.


B58 jest lepsze, ale wyżej już o tym pisałem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Jul 2024 - 09:38
Post #117


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(AleksyE36 @ Wed, 17 Jul 2024 - 09:18) *
Tutaj moglibyśmy otworzyć kolejną dyskusję co jest kolejną fajną bazą? Bo według mnie ta jest najlepsza biggrin.gif

Merc akurat ma lepszy zawias - wielowahacz z przodu kontra mcperson BMW, lepszą dostępność całych aut jak i części zamiennych bo prawie nikt go jeszcze nie wziął za bazę na wyścigówki prócz MiP i Essiego.
Do tego fajne, lekkie silniki albo to w serii albo na swap w znacznie lepszych pieniądzach niż poważne motory do BMW.
Ale nikt nie traktuje go poważnie jak i ja dopóki nie zobaczyłem Meśka MiP w akcji na torze Łódź.
Kiedyś Megane RS też każdy traktował jak brzydkie kaczątko i można było go wyrwać w śmiesznych pieniądzach ale potem Arek Kubiak przemienił go w łabędzia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksyE36
post Wed, 17 Jul 2024 - 09:59
Post #118


User
Dołączył: Fri, 01 October 2021
Skąd: Józefosław





CYTAT(kontrolm @ Wed, 17 Jul 2024 - 09:38) *
Merc akurat ma lepszy zawias - wielowahacz z przodu kontra mcperson BMW, lepszą dostępność całych aut jak i części zamiennych bo prawie nikt go jeszcze nie wziął za bazę na wyścigówki prócz MiP i Essiego.
Do tego fajne, lekkie silniki albo to w serii albo na swap w znacznie lepszych pieniądzach niż poważne motory do BMW.
Ale nikt nie traktuje go poważnie jak i ja dopóki nie zobaczyłem Meśka MiP w akcji na torze Łódź.
Kiedyś Megane RS też każdy traktował jak brzydkie kaczątko i można było go wyrwać w śmiesznych pieniądzach ale potem Arek Kubiak przemienił go w łabędzia.


Możliwe, ale u mnie poza samą bazą i tym co jest lepsze dochodzi jeszcze serwis. Tak jak wspomniałeś, mercedesem na poważnie bawiły sie dwie osoby. Wiem, że Tomek sam dużo grzebał, nie wiem jak MiP. Ja nie robie już nic sam przy samochodach, poza zmianą hamulców. Ludzi od BMW mam pod domem (dosłownie, 300 metrów), co dla mnie jest kosmiczną wygodą, oszczędnością czasu. Jedyna baza, w którą mógłbym teraz wejść i byłaby szybka na płaskim torze, to jakaś honda z b/k serią. Nie chcę pakować się, w nic nietypowego, bo nie rajcuje mnie w tym przypadku r&d. Chcę poprostu jeździć wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 17 Jul 2024 - 21:00
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





BMW ma taki sam zawias co MB bo go zwyczajnie skopiowało. Nie wiem czy to jakas umowa miedzy BMW i MB, ale trochę części w tych autach wyglada jakby zjeżdżały z tej samej tasmy


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian146ti
post Fri, 19 Jul 2024 - 00:47
Post #120


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2008





Stałem przed podobną decyzją co Ty. W moim przypadku decyzja padła ma M111 2.3L do tego DCT z 335is. M111 jest podobnie tani jak M42, M44 a do tego na dzień dobry mamy dodatkowe pół litra pojemności i zmienną fazę na wałku ssącym, i bez otwierania celujemy w okolice 400KM. W budzi E36 silnik siada na łapach z W124. Adaptery silnik - skrzynia dostępne na półkach u Polskich producentów. A jak zastosujemy skrzynie z mercedesa to żadnych adapterów i kombinacji ze sprzęgłami nie trzeba. Sterownik najprawdopodobniej Maxx ECU race który obsługuje DCT i od najnowszego softu również 8hp70 chyba że ECUmastery ogarną sterowanie dwusprzegłówką po CANie w EMU PRO to będzie nasz rodzimy sterownik. Jakby był budżet to było by S65B40 razem z sekwencją i EMU ale to 100k PLN było by mało na same części. Jak na motorsportowe zastosowanie to takie S65 wydaje się bardzo ciekawą opcją, 450KM na seryjnym silniku i momentu od zarypania w całym zakresie, reakcja na gaz, obroty ponad 8k, i dzwięk V8 nie do podrobienia.

PS. bardzo fajne BMW, tak schludnie zrobione, podoba mi się



--------------------
Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 04:59