![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
to już lepiej skompresorować IS-a albo inny łatwo dostępny 4-cylindrowy motor ze stajni BMW. Duużo taniej Dokładnie, K20 to już jest drogi silnik. ISa dalej kupujesz za 1000 zł i z zakuciem to wychodzi jakieś grosze - części są tanie. Wyjściowo masz już słupek, który dużo zniesie + kompatybilność z napędem, brak adapterów itp. K20 też mi chodziło po głowie, ale rozmawiałem z osobami, które miały taki silnik w e36, to jest to drogi swap. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
na BMW Turbo jest projekt IS-a, Miś z bratem go robili
![]() https://www.youtube.com/watch?v=WRcBFSIpT_4 |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a jak nie BMW to silnik 2.3 kompresor z Meśka, chodzą za grosze i nawet tu był opisywany projekt EssiRS w kombiaku. Na turbo z bodajże EVO X albo A45 dopieprzało to MEGA.
Wydaje mi się że to bardzo zdrowy kierunek -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Zacny wynik na Nurbie - gratki!
myślę o czymś lekkim, 4 cylindrowym, przed przednią osią To pomyłka - miało być ,,grodzią". Na bank pomyłka ... kusi mnie R4 umieszczone przed przednią osią Jednak nie!? co chesz uzyskać? Przecież o to chodzi, aby silnik był jak najbliżej grodzi. Przy R4 jest wtedy idealne wyważenie; przy R6, dla idealnego balansu, trzeba by rezać gródź i wpuścić silnik nieco do kabiny. Przesuwając R4 do przodu, uzyskasz gorszy balans od obecnego. A przed osią, to w e36 nawet nie da się. Chyba że jak w słynnym 125p z m20: chłodnica przed samochodem. Zostaw ten silnik, co masz. Jeśli brakuje mocy, dmuchnij go. Jeżeli szukasz lepszego balansu, wymłotkuj gródź i cofnij silnik. CYTAT Auto zrobiło na wyjeździe 30 odcinków BTG co daje 702 km łącznie, a od piątku jeździliśmy pętlę Nurburgring BTG VLN, czyli z torem GP, dodatkowe 6 kółek, a więc 146 km. Łącznie na wyjeździe zrobiłem 848km raczej pełnym ogniem. Za to lubie ten samochód, na koniec sam wjechał na lawetę, bez żadnych wycieków i wiekszych usterek. Moje m20 nieraz miały taką jazdę codziennie (po autostradach). Userzy pisali że kłamię, albo mam starego Diesla. A tymczasem, właśnie takie są wolnossaki BMW! |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Zacny wynik na Nurbie - gratki! To pomyłka - miało być ,,grodzią". Na bank pomyłka ... Jednak nie!? co chesz uzyskać? Przecież o to chodzi, aby silnik był jak najbliżej grodzi. Przy R4 jest wtedy idealne wyważenie; przy R6, dla idealnego balansu, trzeba by rezać gródź i wpuścić silnik nieco do kabiny. Przesuwając R4 do przodu, uzyskasz gorszy balans od obecnego. A przed osią, to w e36 nawet nie da się. Chyba że jak w słynnym 125p z m20: chłodnica przed samochodem. Źle to ująłem, chodzi mi o silnik przed przednią osią, z perspektywy kierowcy. Oczywiście dążymy do tego, żeby cała masa skupiała się w środku samochodu. (Zdjęcie poniżej) ![]() Także, to jest to o czym piszesz. Zostaw ten silnik, co masz. Jeśli brakuje mocy, dmuchnij go. Jeżeli szukasz lepszego balansu, wymłotkuj gródź i cofnij silnik. Moje m20 nieraz miały taką jazdę codziennie (po autostradach). Userzy pisali że kłamię, albo mam starego Diesla. A tymczasem, właśnie takie są wolnossaki BMW! Dmuchnięcie tego silnika nie ma sensu - jest drogie, jezeli mówimy o dużych mocach. Nie chcę się bawić w półśrodki typu soft turbo i moc rzędu 300-320KM. Zależy mi na czymś co od razu da 400+. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dmuchnięcie tego silnika nie ma sensu - jest drogie, jezeli mówimy o dużych mocach. Nie chcę się bawić w półśrodki typu soft turbo i moc rzędu 300-320KM. Zależy mi na czymś co od razu da 400+. i dlatego masz silnik M111 1.8-2.3 w kompresorze z Merca których po szrotach leży sporo i za grosze. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
I znowu adaptery
Chyba już lepiej VR5 ? 450 na miękko. A z turbo od A klasy AMG 420KM to będzie obłędnie wstawać. Chyba że budować coś na bezpośrednim wtrysku jak podpowiada AleksyE36, ale VR'a nie trzeba zakuwać. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
I znowu adaptery Chyba już lepiej VR5 ? 450 na miękko. A z turbo od A klasy AMG 420KM to będzie obłędnie wstawać. Chyba że budować coś na bezpośrednim wtrysku jak podpowiada AleksyE36, ale VR'a nie trzeba zakuwać. na pewno jest cięższy i czy to ktoś testował w boju na torze ? Bo tego M111 tak. Akurat M111 można ze skrzynią wsadzać ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
przecież tam kute korby i inne nie tanie graty. A tu w M111 masz silnik który kosztuje tysiaka i wytrzymuje 400KM upalane na torze w serii a może in więcej o nikt tego nie sprawdził. Do tego na bank jest lżejszy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie...
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie... http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=138380& -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie... +1 -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Wniosek w takim razie się nasuwa że nie ma sensu pchać w te bude kolejnego motoru, lepiej zmienić baze
![]() |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Zbyt dopieszczona baza, potrzeba nowy piec do obecnej budy. Może n54/55? wpuszczony do kabiny.
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
doskonałe pomysły na rzeźbę w g.... i stworzenie pomnika zapewniającego ręce po łokcie w smarze na każdym trackdayu. I te emocje - odpali czy nie, uda się dokończyć sesję/okrązenie czy nie... Zgodzę się, co do wszystkich pomysłów, które nie są ze stajni BMW. Dla mnie za dużo tu pierdół do ogarnięcia, typu napęd, mocowanie silnika w budzie, skrzynia, adaptery itp. Dlatego ja patrzę tylko na silniki BMW, w dodatku z tej samej epoki, więc jakakolwiek kombinatoryka odpada. Dodatkowo rozwiązanie, o którym piszę z isem już jeździ w paru autach w polskim motorsporcie. Działa to bezawaryjnie, nic specjalnego się nie dzieje, a jak coś się wykrzaczy to części są tanie. Wniosek w takim razie się nasuwa że nie ma sensu pchać w te bude kolejnego motoru, lepiej zmienić baze ![]() Tutaj moglibyśmy otworzyć kolejną dyskusję co jest kolejną fajną bazą? Bo według mnie ta jest najlepsza ![]() Zbyt dopieszczona baza, potrzeba nowy piec do obecnej budy. Może n54/55? wpuszczony do kabiny. B58 jest lepsze, ale wyżej już o tym pisałem ![]() |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tutaj moglibyśmy otworzyć kolejną dyskusję co jest kolejną fajną bazą? Bo według mnie ta jest najlepsza ![]() Merc akurat ma lepszy zawias - wielowahacz z przodu kontra mcperson BMW, lepszą dostępność całych aut jak i części zamiennych bo prawie nikt go jeszcze nie wziął za bazę na wyścigówki prócz MiP i Essiego. Do tego fajne, lekkie silniki albo to w serii albo na swap w znacznie lepszych pieniądzach niż poważne motory do BMW. Ale nikt nie traktuje go poważnie jak i ja dopóki nie zobaczyłem Meśka MiP w akcji na torze Łódź. Kiedyś Megane RS też każdy traktował jak brzydkie kaczątko i można było go wyrwać w śmiesznych pieniądzach ale potem Arek Kubiak przemienił go w łabędzia. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 October 2021 Skąd: Józefosław ![]() |
Merc akurat ma lepszy zawias - wielowahacz z przodu kontra mcperson BMW, lepszą dostępność całych aut jak i części zamiennych bo prawie nikt go jeszcze nie wziął za bazę na wyścigówki prócz MiP i Essiego. Do tego fajne, lekkie silniki albo to w serii albo na swap w znacznie lepszych pieniądzach niż poważne motory do BMW. Ale nikt nie traktuje go poważnie jak i ja dopóki nie zobaczyłem Meśka MiP w akcji na torze Łódź. Kiedyś Megane RS też każdy traktował jak brzydkie kaczątko i można było go wyrwać w śmiesznych pieniądzach ale potem Arek Kubiak przemienił go w łabędzia. Możliwe, ale u mnie poza samą bazą i tym co jest lepsze dochodzi jeszcze serwis. Tak jak wspomniałeś, mercedesem na poważnie bawiły sie dwie osoby. Wiem, że Tomek sam dużo grzebał, nie wiem jak MiP. Ja nie robie już nic sam przy samochodach, poza zmianą hamulców. Ludzi od BMW mam pod domem (dosłownie, 300 metrów), co dla mnie jest kosmiczną wygodą, oszczędnością czasu. Jedyna baza, w którą mógłbym teraz wejść i byłaby szybka na płaskim torze, to jakaś honda z b/k serią. Nie chcę pakować się, w nic nietypowego, bo nie rajcuje mnie w tym przypadku r&d. Chcę poprostu jeździć ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
BMW ma taki sam zawias co MB bo go zwyczajnie skopiowało. Nie wiem czy to jakas umowa miedzy BMW i MB, ale trochę części w tych autach wyglada jakby zjeżdżały z tej samej tasmy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2008 ![]() |
Stałem przed podobną decyzją co Ty. W moim przypadku decyzja padła ma M111 2.3L do tego DCT z 335is. M111 jest podobnie tani jak M42, M44 a do tego na dzień dobry mamy dodatkowe pół litra pojemności i zmienną fazę na wałku ssącym, i bez otwierania celujemy w okolice 400KM. W budzi E36 silnik siada na łapach z W124. Adaptery silnik - skrzynia dostępne na półkach u Polskich producentów. A jak zastosujemy skrzynie z mercedesa to żadnych adapterów i kombinacji ze sprzęgłami nie trzeba. Sterownik najprawdopodobniej Maxx ECU race który obsługuje DCT i od najnowszego softu również 8hp70 chyba że ECUmastery ogarną sterowanie dwusprzegłówką po CANie w EMU PRO to będzie nasz rodzimy sterownik. Jakby był budżet to było by S65B40 razem z sekwencją i EMU ale to 100k PLN było by mało na same części. Jak na motorsportowe zastosowanie to takie S65 wydaje się bardzo ciekawą opcją, 450KM na seryjnym silniku i momentu od zarypania w całym zakresie, reakcja na gaz, obroty ponad 8k, i dzwięk V8 nie do podrobienia.
PS. bardzo fajne BMW, tak schludnie zrobione, podoba mi się -------------------- Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 04:59 |