Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 22 23 24 25 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes-Benz CLK M104 3.6L GBC37-900 8HP70, 700KM 900Nm
gicy
post Thu, 21 Dec 2023 - 15:34
Post #461


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





jeśli ta nowa suszarka zrobi choć połowę roboty co zrobił ten cooler, to dopiero będzie grubo....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Dec 2023 - 15:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcin137
post Fri, 29 Dec 2023 - 08:48
Post #462


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Dzięki za wstawienie filmiku smile.gif dodam kilka fotek bo myślałem ze to juz koniec modyfikacji silnika a okazuje się ze jeszcze bedzie co robić
nowe fotele -25kg



Druga pompa walbo 450lph pierwsza pracuje po oem instalacji a druga jest załączana 0-1 po emu mapą 2d pow jakiegoś tam obciążenia



Nowa turbina Garrett GBC37-900 na ślizgu z twinscrollem zastąpi chińskie gtx35 na kulce , tam na filmie wspomniane było że już ma luz duży ale trochę przesadzone to było i po pomiarach wzdłużny wynosił 0.15mm wiec całe nic co wyklucza to że nie chciała więcej nadmuchać ona po prostu jest na max 700km z ar1.06, nowe turbo ma zapas na 900km, pomysł zmiany nie jest mój...nie prędko przyszło by mi do głowy zmieniać turbo biggrin.gif , dzięki współpracy su2 z motoremo jest plan zrobić porównanie w postaci filmu a jest to chyba jakiś nowy model jeszcze nie testowany na projektach



zrobiłem dwa kolektory typowy twinscroll oraz zwykły ale z fanszą t4 w której jest klapka quik spool od diesel pump , jeden kolektor ma 6x egt a drugi 6xafr które zawsze chciałem zrobić żeby wyrównać skład najlepiej jak się da , oba mają jeszcze wyjścia na czujnik emap





Tutaj porównanie wstawania, obecnie jest założony kolektor ts bez klapki i czekam na strojenie oraz testy na hamowni



--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 29 Dec 2023 - 11:24
Post #463


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Super jest to ze lubisz tez testować rożne rzeczy, ogląda sie i czyta mega fajnie i można sie cos dowiedzieć,

a czy przy kolektorze z TS nie powinny być dwa osobne wyjścia pod WG które powinny spotykać sie razem i na końcu przedziałka do WG ? bo teraz to wszystko będzie sie mieszać niby TS a trafia do jednej rurki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Fri, 29 Dec 2023 - 16:11
Post #464


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Przegroda w tym kolektorze z ts jest do połowy kolanka na wyjściu do wg , nie chciało mi się spawać drugiego dp i kupować wg jak to jest tylko test bo planuje zostawić na stałe kolektor z klapką
Tu mam jeszcze link z relacji z budowy tych kolektorów smile.gif
https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE...TR0ZmlybGtqanh1


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sat, 28 Dec 2024 - 17:17
Post #465


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Witam , kolejne podsumowanie końcowo roczne smile.gif kolektor t4 TS został już przetestowany i jego miejsce zajął t4 otwarty z klapką QSV całość została owinięta heatshield gdyż będzie to już finalny kolektor (chyba) chwilę po odpaleniu klapka się zatarła i przestała działać tak że dieselpump się tu nie popisało musiałem to wyluzować i chyba działa , pierwsze testy pokazały że wstaje tylko jakiś 100obr szybciej myślę że gdyby klapka była lepiej spasowana efekt był by lepszy ale i tak różnica w samej reakcji na gaz i elastyczności jest zadowalająca jednak drugi raz bym se to darował bo nie ma nad tym żadnej kontroli poza założonym czujnikiem backpressure



Przy silniku kombinowałem jeszcze z układem oleju , zmajstrowałem większą pompę zrobioną z dużej pompy cdi ale wykorzystałem pierwszą sekcje która przepychała olej na tył do zasilania silnika i wróciłem do większego koła łańcuchowego na pompie i przy okazji kontrola panewek , oraz idąc za radami kolegi od diesli całkowicie wyrzuciłem zrobioną magistrale olejową na an10 wraz z chińskimi częściami typu podstawka chłodnicy chłodnica i relokator i przeszedłem na AN12 oraz dobrałem odpowiedni filtr bo też był źle dobrany nie do tego silnika co skuktowało tym że olej spływał z filtra , średnica magistrali m104 ma 16mm złączki an10 to fi10 a an12 14.5mm do tego zrobiłem jedynie dla oka obudowę filtra oleju z okienkiem chciałem zrobić coś na wzór "clear view oil filter " ale na razie mogłem tylko takie coś wykonać smile.gif filtr teraz mam od m103 , bez zaworka bocznikowego z dwoma zaworkami zwrotnymi i ładnie widać jak filtr trzyma w sobie olej ,


Najciekawsze są różnice ciśnień przed i za filtrem na an10 i an12 , przy 70st i 3tys obr to aż 1.3 bara więcej dla silnika do tego pompa jak by ciszej chodzi coś pięknego smile.gif



Wygląda dość ciekawie powiedział bym , będę jeszcze szukał chłodnicy na an12 i dobrej jakości termostatu



Ecu master emu classic zastąpił maxxecu race z nową wiązką i dużym porządkiem kabelków które przez lata były dokładane , teraz zrobione jest tak że silnik wyjeżdża razem z całą wiązką dzięki kilku kostkom usprawnia to o kilka godzin wyjęcie silnika , co do samych różnic w sterowaniu to z mojego punktu widzenia jeszcze nie jest to wystrojone idealnie , bardzo dużo to zajmuje czasu gdyż jest to bardziej rozbudowane ecu ale z idealnym wystrojeniem emu też pamiętam długo się zeszło ale już po roku jest prawie idealnie i zostało uruchomić kontrolę trakcji i wystroić na moc bo na razie nie było czasu dmuchnąć więcej jak 1 bar , wykonanie i strojenie su2performance



Na tył wleciały oponki vitour 285mm które musiałem spasować od nowa , pomógł mi w tym kolejny regulowany wahacz którym wyrównałem koło w nadkolu (musiało iść trochę do przodu bo wadziło o zderzak ) niestety przez ten rok nie miałem okazji ich sprawdzić czy robią lepsze czasy 0-100 ale wiem ze na hamownie się kompletnie nie nadają



Przyszła pora i na poprawki w tylnym zawieszeniu , kiedyś w belkę zostały wspawane metalowe tuleje zamist gum i się to świetnie sprawdziło ale jedna z przeróbek zakładała podniesienie tyle ile się da belki i dyfra , tak że tuleje metalowe razem z całymi sankami wrzuciłem na cnc i udało się zebrać 8mm tak że o tyle podniosą się całe sanki a dyfer podniosłem o 22mm tak że 3cm na plus co z dało 2 stopnie mniejszy kat półosi , sanki też musiały zostać podcięte żeby zrobić więcej miejsca dla półosi , przespawałem mocowanie drążka zbieżności żeby był idealnie poziomo , niestety tu nie przewidziałem że wahacz wyjdzie znacznie krótszy ale nie jest to problemem gdyż te zawieszenie nie pracuje więcej jak 3cm




Całość uzupełniona w wahacze na unibalach bo wcześniejsze regulowane ale na gumie widziałem w lusterku jak przy przyśpieszaniu lub hamowaniu hydrołapą koła z tyłu pływały , regulowany teraz jest każdy wahacz bo nie mogłem tego idealnie ustawić


Na koniec zostało wycentrowanie dyfra żeby był w jednej lini ze skrzynią ale na razie dałem sobie z tym spokój i zostawię to jak będę robił nowy wał jednoczęściowy z aluminium



Przyszedł też czas na zmianę zawieszenia z przodu , wcześniej siedział gwint ap i reszta wszystko seria , do clk nie ma nic wartego większych pieniędzy gdyż żeby usprawnić to trzeba wyciąć górne mocowanie poduszki żeby usunąć ogromny kąt kwsz który wykłada koła w pozytyw przy skręcie , tak więc znalazłem gwint z regulacją twardości i regulacją wstępnego napięcia sprężyny (fajna sprawa bo m104 mocniej dociąża prawe koło) do tego zrobiłem camberplate 3d oraz mocowanie dolne gwintowane , przerobiłem zwrotnice żeby zmniejszyć promień zataczania i tak wyszło :



Takie są efekty tego zabiegu :



Zostało już tylko ogarnąć auto wizualnie , panel carbonu dopasowany do niestandardowego wyposażenia biggrin.gif



Zrobiłem spoiler wzór w209 DTM tak że powinien nawet działać , został zeskanowany orginalny spoiler potem wydrukowany z plastiku i sklejony i na to nałożony grubo carbon , zdania rabinów co do wyglądu są podzielone 45 do 55% na tak ale mi się bardzo podoba, większość mówi że na żywo wygląda to lepiej



Dostałem się w tym roku na Ultrace tak że koniecznie musiałem polakierować auto bo po tych kilku latach i walce w garażu lakier bardzo się zniszczył , całkiem przyjemnie się jechało do Wrocławia 500km w jedną stronę i stało w korkach kilka godzin



Były też testy na toruniu , bardzo fajnie to latało ale nie mogłem się przełamać żeby jeździć znacznie bardziej agresywnie z przekładkami ale jak na pierwszy taki raz to bardzo wciągające rolleyes.gif



--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 28 Dec 2024 - 20:04
Post #466


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Czyli nie jestem pierwszy ktory zauwazyl ze an10 jest bardzo restrykcyjne dla cisnien oleju... Gdzie kupowales an12 zlaczki weze chlodnice? Bardzo ciezko dostac bo w Polsce dominuja zabijacze panewek an8 i 10.
I drugie pytanie ile miales wczesniej kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( z 15stopni?) a ile masz obecnie ( z 8stopni?)? Wczesniej ten pozytyw na wewnetrznym kole przy skreceniu to chyba z +15 stopni jakis kosmos. Obecnie tez masz pozytyw ale na oko to jest okolice +2stopnie i mniej wiecej tyle powinno byc i fajnie to wyglada.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sat, 28 Dec 2024 - 21:55
Post #467


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Zależy jeszcze od przepływu r6 z natryskami turbiną bez restryktora i pasowaniami luźnymi będzie wymagało an12 a jakieś małe r4 seryjne pewnie an10 wystarczy, najlepiej się trzymać średnicy wyjścia z pompy oleju , złączki i wężyki ptfe z fmic.pl
Seryjne mercedesy mają coś około 13 stopni po większym obniżeniu robi się jakieś 15 , ustawiłem poziomnicą elektroniczną na jakieś 7 , kierownica dobrze wraca , nie podnosi teraz całego auta przy max skręcie jest znacznie lepiej


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anwi
post Tue, 31 Dec 2024 - 11:46
Post #468


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 November 2009





Duże są różnice mierząc 6xafr? warto się nad tym pochylać?





--------------------
Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg
Galant 2.5V6 AWD SingleT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Tue, 31 Dec 2024 - 12:18
Post #469


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





@marcin137
Jesteś zdrowo pier*olnięty smile.gif Podziwiam chęci i umiejętności!


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 31 Dec 2024 - 13:53
Post #470


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Te tuleje gwintowane wahaczy to dorabiałeś czy można to gdzieś kupić?
CYTAT(piwo @ Sat, 28 Dec 2024 - 20:04) *
Czyli nie jestem pierwszy ktory zauwazyl ze an10 jest bardzo restrykcyjne dla cisnien oleju... Gdzie kupowales an12 zlaczki weze chlodnice? Bardzo ciezko dostac bo w Polsce dominuja zabijacze panewek an8 i 10.
I drugie pytanie ile miales wczesniej kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( z 15stopni?) a ile masz obecnie ( z 8stopni?)? Wczesniej ten pozytyw na wewnetrznym kole przy skreceniu to chyba z +15 stopni jakis kosmos. Obecnie tez masz pozytyw ale na oko to jest okolice +2stopnie i mniej wiecej tyle powinno byc i fajnie to wyglada.

To jaki w końcu ten KWSZ powinien być?
MIP chwalił ostatnio wysoki KWSZ w Mercedesach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 01 Jan 2025 - 11:37
Post #471


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





QUOTE (anwi @ Tue, 31 Dec 2024 - 10:46) *
Duże są różnice mierząc 6xafr? warto się nad tym pochylać?


właśnie jeszcze nie doszedłem do tego żeby to sprawdzić , jak by ktoś miał pożyczyć/wynająć 6x egt to can od maxxecu to znacznie by mi to ułatwiło.

Radzio mówił coś o 8 stopniach że jest dobrze , mi moje ustawienie odpowiada tongue.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotrek11086
post Fri, 03 Jan 2025 - 17:19
Post #472


User
Dołączył: Sat, 22 September 2018
Skąd: Tomaszów Maz.





MARCIN, SZACUN.
Dla mnie jesteś kozak.

Będzie film z wizyty w SU2 z wymiany ECU, strojenia?

P.S.: Jak zmieniłeś sterownik silnika to zmień jeszcze sterownik LPG. Polecam KME NEVO-SKY. Tam jest naprawdę festiwal możliwości strojenia, korekt po analogach, tworzenie swoich map korekt. Ściągnij program i sam zobacz.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 04 Jan 2025 - 19:07
Post #473


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Chyba jedyne auto z LPG na ultrace, była jakaś nagroda za to? laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Fri, 17 Jan 2025 - 13:57
Post #474


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





AN10 jest za małe do silników z natryskami, miałem u siebie w 4.2 i ciśnienie oleju nie mogło przebić 3bar. Z braku dostępności AN12 zrobiłem po prostu rzeźbę w postaci zdublowania wszystkiego i mam 2x podstawkę i 2x chłodnice oleju i 2x przewody do wszystkiego i problemów już żadnych nie ma poza skomplikowaniem układu i zajmowanym miejscem. Czym pokierowana była zmiana ecu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sat, 18 Jan 2025 - 18:20
Post #475


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Wcześniej było emu classic i straszny bałagan w kablach , emu bez cana , tcu lamika na analogu naoglądałem się jagodowego i su2 które zaczęło coraz więcej na tym stroić każdy chwalił wiec wleciało z nadzieją lepszej jakości smile.gif


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetipe
post Sat, 18 Jan 2025 - 20:00
Post #476


Rookie
Dołączył: Mon, 09 January 2017
Skąd: wałcz





CYTAT(nomaster @ Fri, 17 Jan 2025 - 13:57) *
AN10 jest za małe do silników z natryskami, miałem u siebie w 4.2 i ciśnienie oleju nie mogło przebić 3bar. Z braku dostępności AN12 zrobiłem po prostu rzeźbę w postaci zdublowania wszystkiego i mam 2x podstawkę i 2x chłodnice oleju i 2x przewody do wszystkiego i problemów już żadnych nie ma poza skomplikowaniem układu i zajmowanym miejscem. Czym pokierowana była zmiana ecu?


a czego dokladnie nie mogles znalezc do an12?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 18 Jan 2025 - 20:04
Post #477


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Zlaczki chlodnice oleju. Masz linka?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 19 Jan 2025 - 16:45
Post #478


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Zawsze jestem pod wrażeniem nakładów pracy właściciela na ten projekt, poprawki szczegółów, szukanie coraz to lepszych rozwiązań - szacun.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotrek11086
post Sun, 19 Jan 2025 - 22:27
Post #479


User
Dołączył: Sat, 22 September 2018
Skąd: Tomaszów Maz.





CYTAT(marcin137 @ Sat, 18 Jan 2025 - 18:20) *
Wcześniej było emu classic i straszny bałagan w kablach , emu bez cana , tcu lamika na analogu naoglądałem się jagodowego i su2 które zaczęło coraz więcej na tym stroić każdy chwalił wiec wleciało z nadzieją lepszej jakości smile.gif
To dla jeszcze lepszej jakości LPG, zmień sterownik na KME NEVO-SKY. Zobaczysz różnicę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 19 Jan 2025 - 23:41
Post #480


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja akurat z an10 nie mam problemów ale przy ułamku mocy z tematu . Ale to byłoby dziwne gdyby większe średnice nie istniały ot google :

https://motamec.com/catalogsearch/result/?q=An+12


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 22 23 24 25 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:05