![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
jeśli ta nowa suszarka zrobi choć połowę roboty co zrobił ten cooler, to dopiero będzie grubo....
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Dzięki za wstawienie filmiku
![]() nowe fotele -25kg ![]() Druga pompa walbo 450lph pierwsza pracuje po oem instalacji a druga jest załączana 0-1 po emu mapą 2d pow jakiegoś tam obciążenia ![]() Nowa turbina Garrett GBC37-900 na ślizgu z twinscrollem zastąpi chińskie gtx35 na kulce , tam na filmie wspomniane było że już ma luz duży ale trochę przesadzone to było i po pomiarach wzdłużny wynosił 0.15mm wiec całe nic co wyklucza to że nie chciała więcej nadmuchać ona po prostu jest na max 700km z ar1.06, nowe turbo ma zapas na 900km, pomysł zmiany nie jest mój...nie prędko przyszło by mi do głowy zmieniać turbo ![]() ![]() zrobiłem dwa kolektory typowy twinscroll oraz zwykły ale z fanszą t4 w której jest klapka quik spool od diesel pump , jeden kolektor ma 6x egt a drugi 6xafr które zawsze chciałem zrobić żeby wyrównać skład najlepiej jak się da , oba mają jeszcze wyjścia na czujnik emap ![]() ![]() Tutaj porównanie wstawania, obecnie jest założony kolektor ts bez klapki i czekam na strojenie oraz testy na hamowni ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#463
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Super jest to ze lubisz tez testować rożne rzeczy, ogląda sie i czyta mega fajnie i można sie cos dowiedzieć,
a czy przy kolektorze z TS nie powinny być dwa osobne wyjścia pod WG które powinny spotykać sie razem i na końcu przedziałka do WG ? bo teraz to wszystko będzie sie mieszać niby TS a trafia do jednej rurki ? |
|
|
![]()
Post
#464
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Przegroda w tym kolektorze z ts jest do połowy kolanka na wyjściu do wg , nie chciało mi się spawać drugiego dp i kupować wg jak to jest tylko test bo planuje zostawić na stałe kolektor z klapką
Tu mam jeszcze link z relacji z budowy tych kolektorów ![]() https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE...TR0ZmlybGtqanh1 -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#465
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Witam , kolejne podsumowanie końcowo roczne
![]() ![]() Przy silniku kombinowałem jeszcze z układem oleju , zmajstrowałem większą pompę zrobioną z dużej pompy cdi ale wykorzystałem pierwszą sekcje która przepychała olej na tył do zasilania silnika i wróciłem do większego koła łańcuchowego na pompie i przy okazji kontrola panewek , oraz idąc za radami kolegi od diesli całkowicie wyrzuciłem zrobioną magistrale olejową na an10 wraz z chińskimi częściami typu podstawka chłodnicy chłodnica i relokator i przeszedłem na AN12 oraz dobrałem odpowiedni filtr bo też był źle dobrany nie do tego silnika co skuktowało tym że olej spływał z filtra , średnica magistrali m104 ma 16mm złączki an10 to fi10 a an12 14.5mm do tego zrobiłem jedynie dla oka obudowę filtra oleju z okienkiem chciałem zrobić coś na wzór "clear view oil filter " ale na razie mogłem tylko takie coś wykonać ![]() ![]() ![]() ![]() Najciekawsze są różnice ciśnień przed i za filtrem na an10 i an12 , przy 70st i 3tys obr to aż 1.3 bara więcej dla silnika do tego pompa jak by ciszej chodzi coś pięknego ![]() ![]() Wygląda dość ciekawie powiedział bym , będę jeszcze szukał chłodnicy na an12 i dobrej jakości termostatu ![]() Ecu master emu classic zastąpił maxxecu race z nową wiązką i dużym porządkiem kabelków które przez lata były dokładane , teraz zrobione jest tak że silnik wyjeżdża razem z całą wiązką dzięki kilku kostkom usprawnia to o kilka godzin wyjęcie silnika , co do samych różnic w sterowaniu to z mojego punktu widzenia jeszcze nie jest to wystrojone idealnie , bardzo dużo to zajmuje czasu gdyż jest to bardziej rozbudowane ecu ale z idealnym wystrojeniem emu też pamiętam długo się zeszło ale już po roku jest prawie idealnie i zostało uruchomić kontrolę trakcji i wystroić na moc bo na razie nie było czasu dmuchnąć więcej jak 1 bar , wykonanie i strojenie su2performance ![]() ![]() Na tył wleciały oponki vitour 285mm które musiałem spasować od nowa , pomógł mi w tym kolejny regulowany wahacz którym wyrównałem koło w nadkolu (musiało iść trochę do przodu bo wadziło o zderzak ) niestety przez ten rok nie miałem okazji ich sprawdzić czy robią lepsze czasy 0-100 ale wiem ze na hamownie się kompletnie nie nadają ![]() Przyszła pora i na poprawki w tylnym zawieszeniu , kiedyś w belkę zostały wspawane metalowe tuleje zamist gum i się to świetnie sprawdziło ale jedna z przeróbek zakładała podniesienie tyle ile się da belki i dyfra , tak że tuleje metalowe razem z całymi sankami wrzuciłem na cnc i udało się zebrać 8mm tak że o tyle podniosą się całe sanki a dyfer podniosłem o 22mm tak że 3cm na plus co z dało 2 stopnie mniejszy kat półosi , sanki też musiały zostać podcięte żeby zrobić więcej miejsca dla półosi , przespawałem mocowanie drążka zbieżności żeby był idealnie poziomo , niestety tu nie przewidziałem że wahacz wyjdzie znacznie krótszy ale nie jest to problemem gdyż te zawieszenie nie pracuje więcej jak 3cm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Całość uzupełniona w wahacze na unibalach bo wcześniejsze regulowane ale na gumie widziałem w lusterku jak przy przyśpieszaniu lub hamowaniu hydrołapą koła z tyłu pływały , regulowany teraz jest każdy wahacz bo nie mogłem tego idealnie ustawić ![]() ![]() Na koniec zostało wycentrowanie dyfra żeby był w jednej lini ze skrzynią ale na razie dałem sobie z tym spokój i zostawię to jak będę robił nowy wał jednoczęściowy z aluminium ![]() Przyszedł też czas na zmianę zawieszenia z przodu , wcześniej siedział gwint ap i reszta wszystko seria , do clk nie ma nic wartego większych pieniędzy gdyż żeby usprawnić to trzeba wyciąć górne mocowanie poduszki żeby usunąć ogromny kąt kwsz który wykłada koła w pozytyw przy skręcie , tak więc znalazłem gwint z regulacją twardości i regulacją wstępnego napięcia sprężyny (fajna sprawa bo m104 mocniej dociąża prawe koło) do tego zrobiłem camberplate 3d oraz mocowanie dolne gwintowane , przerobiłem zwrotnice żeby zmniejszyć promień zataczania i tak wyszło : ![]() ![]() ![]() Takie są efekty tego zabiegu : ![]() Zostało już tylko ogarnąć auto wizualnie , panel carbonu dopasowany do niestandardowego wyposażenia ![]() ![]() Zrobiłem spoiler wzór w209 DTM tak że powinien nawet działać , został zeskanowany orginalny spoiler potem wydrukowany z plastiku i sklejony i na to nałożony grubo carbon , zdania rabinów co do wyglądu są podzielone 45 do 55% na tak ale mi się bardzo podoba, większość mówi że na żywo wygląda to lepiej ![]() ![]() Dostałem się w tym roku na Ultrace tak że koniecznie musiałem polakierować auto bo po tych kilku latach i walce w garażu lakier bardzo się zniszczył , całkiem przyjemnie się jechało do Wrocławia 500km w jedną stronę i stało w korkach kilka godzin ![]() ![]() Były też testy na toruniu , bardzo fajnie to latało ale nie mogłem się przełamać żeby jeździć znacznie bardziej agresywnie z przekładkami ale jak na pierwszy taki raz to bardzo wciągające ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#466
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Czyli nie jestem pierwszy ktory zauwazyl ze an10 jest bardzo restrykcyjne dla cisnien oleju... Gdzie kupowales an12 zlaczki weze chlodnice? Bardzo ciezko dostac bo w Polsce dominuja zabijacze panewek an8 i 10.
I drugie pytanie ile miales wczesniej kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( z 15stopni?) a ile masz obecnie ( z 8stopni?)? Wczesniej ten pozytyw na wewnetrznym kole przy skreceniu to chyba z +15 stopni jakis kosmos. Obecnie tez masz pozytyw ale na oko to jest okolice +2stopnie i mniej wiecej tyle powinno byc i fajnie to wyglada. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#467
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Zależy jeszcze od przepływu r6 z natryskami turbiną bez restryktora i pasowaniami luźnymi będzie wymagało an12 a jakieś małe r4 seryjne pewnie an10 wystarczy, najlepiej się trzymać średnicy wyjścia z pompy oleju , złączki i wężyki ptfe z fmic.pl
Seryjne mercedesy mają coś około 13 stopni po większym obniżeniu robi się jakieś 15 , ustawiłem poziomnicą elektroniczną na jakieś 7 , kierownica dobrze wraca , nie podnosi teraz całego auta przy max skręcie jest znacznie lepiej -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#468
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Duże są różnice mierząc 6xafr? warto się nad tym pochylać?
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#469
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
@marcin137
Jesteś zdrowo pier*olnięty ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Te tuleje gwintowane wahaczy to dorabiałeś czy można to gdzieś kupić?
Czyli nie jestem pierwszy ktory zauwazyl ze an10 jest bardzo restrykcyjne dla cisnien oleju... Gdzie kupowales an12 zlaczki weze chlodnice? Bardzo ciezko dostac bo w Polsce dominuja zabijacze panewek an8 i 10. I drugie pytanie ile miales wczesniej kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( z 15stopni?) a ile masz obecnie ( z 8stopni?)? Wczesniej ten pozytyw na wewnetrznym kole przy skreceniu to chyba z +15 stopni jakis kosmos. Obecnie tez masz pozytyw ale na oko to jest okolice +2stopnie i mniej wiecej tyle powinno byc i fajnie to wyglada. To jaki w końcu ten KWSZ powinien być? MIP chwalił ostatnio wysoki KWSZ w Mercedesach. |
|
|
![]()
Post
#471
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Duże są różnice mierząc 6xafr? warto się nad tym pochylać? właśnie jeszcze nie doszedłem do tego żeby to sprawdzić , jak by ktoś miał pożyczyć/wynająć 6x egt to can od maxxecu to znacznie by mi to ułatwiło. Radzio mówił coś o 8 stopniach że jest dobrze , mi moje ustawienie odpowiada ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#472
|
|
User Dołączył: Sat, 22 September 2018 Skąd: Tomaszów Maz. ![]() |
MARCIN, SZACUN.
Dla mnie jesteś kozak. Będzie film z wizyty w SU2 z wymiany ECU, strojenia? P.S.: Jak zmieniłeś sterownik silnika to zmień jeszcze sterownik LPG. Polecam KME NEVO-SKY. Tam jest naprawdę festiwal możliwości strojenia, korekt po analogach, tworzenie swoich map korekt. Ściągnij program i sam zobacz. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#473
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Chyba jedyne auto z LPG na ultrace, była jakaś nagroda za to?
![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#474
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
AN10 jest za małe do silników z natryskami, miałem u siebie w 4.2 i ciśnienie oleju nie mogło przebić 3bar. Z braku dostępności AN12 zrobiłem po prostu rzeźbę w postaci zdublowania wszystkiego i mam 2x podstawkę i 2x chłodnice oleju i 2x przewody do wszystkiego i problemów już żadnych nie ma poza skomplikowaniem układu i zajmowanym miejscem. Czym pokierowana była zmiana ecu?
|
|
|
![]()
Post
#475
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Wcześniej było emu classic i straszny bałagan w kablach , emu bez cana , tcu lamika na analogu naoglądałem się jagodowego i su2 które zaczęło coraz więcej na tym stroić każdy chwalił wiec wleciało z nadzieją lepszej jakości
![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#476
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 January 2017 Skąd: wałcz ![]() |
AN10 jest za małe do silników z natryskami, miałem u siebie w 4.2 i ciśnienie oleju nie mogło przebić 3bar. Z braku dostępności AN12 zrobiłem po prostu rzeźbę w postaci zdublowania wszystkiego i mam 2x podstawkę i 2x chłodnice oleju i 2x przewody do wszystkiego i problemów już żadnych nie ma poza skomplikowaniem układu i zajmowanym miejscem. Czym pokierowana była zmiana ecu? a czego dokladnie nie mogles znalezc do an12? |
|
|
![]()
Post
#477
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Zlaczki chlodnice oleju. Masz linka?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Zawsze jestem pod wrażeniem nakładów pracy właściciela na ten projekt, poprawki szczegółów, szukanie coraz to lepszych rozwiązań - szacun.
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
User Dołączył: Sat, 22 September 2018 Skąd: Tomaszów Maz. ![]() |
Wcześniej było emu classic i straszny bałagan w kablach , emu bez cana , tcu lamika na analogu naoglądałem się jagodowego i su2 które zaczęło coraz więcej na tym stroić każdy chwalił wiec wleciało z nadzieją lepszej jakości To dla jeszcze lepszej jakości LPG, zmień sterownik na KME NEVO-SKY. Zobaczysz różnicę.![]() |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja akurat z an10 nie mam problemów ale przy ułamku mocy z tematu . Ale to byłoby dziwne gdyby większe średnice nie istniały ot google :
https://motamec.com/catalogsearch/result/?q=An+12 -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:05 |