Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes-Benz CLK M104 3.6L GBC37-900 8HP70, 700KM 900Nm
agressor
post Sat, 03 Sep 2022 - 22:07
Post #381


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Takie nie za bardzo profi pytanie, ale zastanawia mnie po co są te rowki w tych płytach? To redukcja masy, jakieś chłodzenie?
Sam projekt super i bardzo profesjonalne podejście do tematu także jeżeli chodzi o wizualną stronę auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Sep 2022 - 22:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ddziaduch
post Sat, 03 Sep 2022 - 22:19
Post #382


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(agressor @ Sat, 03 Sep 2022 - 22:07) *
Takie nie za bardzo profi pytanie, ale zastanawia mnie po co są te rowki w tych płytach? To redukcja masy, jakieś chłodzenie?
Sam projekt super i bardzo profesjonalne podejście do tematu także jeżeli chodzi o wizualną stronę auta.

Tak zbudowane są skrzynie biegów automatyczne (hydrauliczne), polecam obejrzeć:


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m119
post Sun, 04 Sep 2022 - 06:44
Post #383


User
Dołączył: Sun, 11 October 2020





Te rowki to cały "mózg" skrzyni biegów - kanały biegnące do poszczególnych tłoczków, sprężynek, zaworków kierunkowych, restryktorów, akumulatorów ciśnienia a dalej do elementów wykonawczych w skrzyni biegów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Sat, 17 Sep 2022 - 20:22
Post #384


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Automat zamontowany , wszystko pasowało idealnie , zrobiony układ chłodzenia 100x260, podłączenie tcu jest dość proste jak dla amatora w elektronice , pierwsze odczucia z jazdy mimo tego że bez strojenia były całkiem średnie i całą sytuacje ratowały jedynie łopatki ale już po ogarnięciu menu tcu i wystrojeniu metodami prób i błędów bo instrukcja jest dla mnie nie zrozumiała z dnia na dzień jeździło to coraz lepiej niestety mam 3 problemy których jak nie rozwiąże to wrócę z powrotem do manuala xD
problem 1 grzeje olej jedynie na 5biegu i niskim obciążeniu , 1 2 3 4 różne obciążenia temp bez zmian 5 bieg i wot też bez zmian
problem 2 lockup słabo spina albo ja się nie znam + coś jak by się lekko ślizgało do 4 tys obr
problem 3 zawieszają się zaworki w płycie sterującej , raz już ją demontowałem czyściłem i pomogło ale na krótko , objaw jest taki ze traci któryś bieg potem tcu myli biegi a na koniec zostaje tylko luz

na problem 1 i 2 próbuje pisać z producentem o zwiększenie spięcia ale nie jest łatwo się z nim dogadać
na problem 3 właśnie zdemontowałem płytę + kupiłem drugą i obie wyślę do kolegi który mi je sprawdzi i zwiększy ciśnienie ogólne


mimo tych problemów plus problem z overboostem przy zmianie biegu widać przyhamowanie przy 140kmh na dragy (pewnie trzeba coś emu podstroić pod automat ) czasy robi dużo lepsze , jedynie 100-200 póki co bez zmian ,1s lepiej do paki licząc najlepszy czas na manualu 5s ale jak widać niżej nie był on powtarzalny tak samo jak 1/4 średnio manual 13.5 mi robił najlepiej 12.7 niżej porównanie automat do manuala



--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 17 Sep 2022 - 22:32
Post #385


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Nie zniechęcaj się do skrzyni. Które tcu w końcu włożyłeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 28 Sep 2022 - 12:21
Post #386


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Przy 5g dla mnie jakiego tcu nie włożyłby to nadal kibel niestety. sad.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Tue, 08 Nov 2022 - 21:59
Post #387


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Automat wrócił do żywych okazało się że płyta sterująca była uszkodzona i dlatego lockup nie działał wcale, wrzuciłem pewniaka po małym przebiegu z nowymi zaworkami i od razu dało się poczuć lockup , dużą trudność sprawiało mi strojenie tego ale jeden z kolegów który już przez to przechodził podesłał mi gotowe ustawienia i to było to smile.gif skrzynia działa bardzo dobrze chodź nie nazwał bym tego czymś idealnym brakuje strzału ze sprzęgła i większej regulacji w tcu zapinania lockupu gdyż są tam jedynie gotowe 2 znośne opcje czyli zapięty pow 20%tps lub pow 0.5bara fajnie jak by te wartości były regulowane do tego zaktualizowana instrukcja obsługi dużo lepiej opisana co jaka opcja robi i jakie są wartości max bo parametrami można tam jechać w nieskończoność , do tego nastawienie producenta mogło by się zmienić na rozwijanie tego dalej a nie zatrzymanie się 10 lat temu , ogólnie dużo lepiej mi się tym teraz jeździ niż manualem łopatki to coś idealnego szkoda tylko że nie są nieruchome bo mam problem ich szukać w zakręcie biggrin.gif
Mam teraz małą rozkminkę dot. przełożenia dyfra przy odcince 7200 na 1 biegu mam 85kmh , na 2 145kmh , na 3 210kmh , na 4 biegu przy 3 tys 120kmh, dyfer 2.87 , tak że 100-200 robię 2 i 3 bieg, 1/4mili też nie zdąży 3 biegu skończyć... jest ok czy czasy poprawiły by się na krótkim przełożeniu? Jeśli tak to w jaki najlepiej celować ? obawiam się tylko braku trakcji na czymś krótkim


Poza tym Strzelecki poskładał i wrzucił zaległy filmik z lata jak jeszcze był manual, upalanie na placyku było na dwutarczu a jazdy po ulicy na jednotarczu 260 , niedługo coś nagram jak jeździ na automacie



--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 08 Nov 2022 - 22:08
Post #388


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Masz dyfer 2.82 to nadal bedziesz robil 200 na biegu. Przy tej mocy i masie nie powinieneś miec problemu z trakcja.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Wed, 09 Nov 2022 - 15:59
Post #389


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, piękny mercedes, tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 09 Nov 2022 - 19:02
Post #390


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





swietny film. pewnie lekarz jedzie smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 22 Mar 2023 - 00:35
Post #391


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Kolejny apdejt kolejne grubsze zmiany biggrin.gif temat skrzyni 722.6 pięcio biegowego automatu uważam za zamknięty nie jest to jednak temat dla mnie wymagało to jeszcze jakiegoś doparcowania jednak nie chciało mi się w to dalej brnąć patrząc jednocześnie na wszystkie swapy 8hp i zadowolone grono użytkowników padła decyzja na taką zmianę , jako że wymagało to tym razem demontażu silnika postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu czyli od dawna planowany stroker na 3.6L , rozkminiania i pracy był ogrom ale małymi krokami przez cała zimę dopiełem wszystko na gotowo

Pierwsze jednak od czego zacząłem zimowanie to poszerzenie tylnych felg gdyż mocno mnie oczy bolały od oglądania schowanej felgi a nie dało się tego bardziej wystawić bez naciągu którego zabrakło wkładając szerszą oponę , felgę robiłem osobiście napoczątku z dużym stresem bo nigdy tego na aluminium nie robiłem ale okazało się że nie ma z tym większego problemu poza tym że naprawdę dużo godzin to zajmuje

przed 9.5j 18" westlake 265/35 po 11j ta sama opona smile.gif

link do filmu z roboty :

https://www.youtube.com/watch?v=9P_1yf7OH90



Dawno temu wpadł mi w ręce gdzieś okazyjnie znaleziony (bo nie jest to wcale takie łatwe do dostania) wał od w140 350sd czyli diesel 3.4L który blok ma niemal że identyczny z m104 , planowałem nawet użyć bloku z diesla gdyż ma on grubsze ścianki i nie ma kanałów wodnych miedzy cylindrami jednak uznałem że jeszcze nie czas na to , wał ma skok 92.4mm gdzie m104 3.2 ma 84 i tłoki 89.9 , niestety wał jest mega ciężki



Oczywiste było ze trzeba go odchudzić , poczytałem trochę jednak poza tym że na ostro nie znalazłem informacji jak bardzo można nie mieć przeciwwag biggrin.gif generalnie zebrałem max ile mogłem na tokarce cnc , można by jeszcze użyć frezarki i objechać boki ale nie chciało mi już się z tym bawić , udało się zrobić 26kg z tokarki plus 1kg diaxem robiąc ostre fazy przeciw wag i wygładzając powierzchnię odkówki czyli 25kg

Link do filmu z obróbki :
https://youtube.com/watch?v=ATRzS-OBzng&si=EnSIkaIECMiOmarE



Następnie żeby nie utknąć z tą niepewną robotą na jakimś etapie zamiast demontować silnik i go rozbierać żeby wszystko mierzyć postanowiłem przygotować nowy blok i go potem podmienić



Następnie należało ustalić długość korby , wiadomo było ze AMG robił strokera na dokładnie tym samym wale i to nawet nie odchudzonym z korbą 145mm jedynie tłoki jakieś robili pasowne na tym cisza w internacie zero informacji tak jak by nikt nigdy nie bawił się w to krążą tylko legendy że 3.6 nie nadaje się pod turbo chodzi o te amg jednak z tego co obserwuje mało kto otwiera ten silnik a tym bardziej go przygotowuje pod doładowanie



Po dokładnych pomiarach korba wychodzi 139.5mm pod cr 8.8 , tłoki upatrzyłem +1mm od m111 2.3 90.9 gdyż chcę dać nowe z nie wytartymi teflonami i sprawdzone przy 2 barach firmy nural , chodzi o to że blok wymaga szlifu pozatym te tłoki mają kompresje 30mm , 2.8 ma 33 mm a 3.2 ma 31 mm wiec zdecydowanie najbardziej pasowne są te od 2.3 problem jest tylko z dostępnością nowych ale jakoś się udało smile.gif



Korby znalazłem okazyjnie praktycznie od ręki od kolegi który musiał zamówić 2 komplety do otwarcia produkcji wiec jeden wystawił na sprzedaż dużo wcześniej i zapisałem sobie kontakt , on z kolei robi stroker w m103 ale wymiary wszystkie się zgadzają poza tym że korba ma 140mm więc musiałem nowe tłoki splanować 0.5mm ale to zostawiłem sobie na sam koniec aż po otwarciu silnika z CLK gdyż pamiętam że mam polerowaną komorę spalania co może delikatnie wpłynąć na pomiary , a tak na marginesie jak ktoś coś to takie korby są dostępne od ręki na re5pect.pl w dziale mercedes



Blok przygotowany do oddania na autoszlif , zamknięte kanały wodne i zrobione natryski które pochodzą od jakiegoś tfsi wkręcane na m10 z nową srubką zeby pozbyć się zaworka przez który nie natrysk nie sika przy mniejszym ciśnieniu oleju , u mnie problemu z ciśnieniem oleju nie ma wiec pozwoliłem sobie to usunąć żeby lepiej chłodziło tłoki , zakres prac w autoszlifie to planowanie oraz rozwiert i honowanie plus mycie



I po 2 tygodniach wrócił obrobiony smile.gif



Śrubki m12 12.9 z Vaga , panewki sputter , uszczelka 2.8/3.2 , nie wchodzi do środka



Tłoki splanowane te około 0.5mm



Cały taki zestaw pojechał do dziaka na wyważenie , okazało się że nie wiele mu brakowało po 10g z jeden i drugiej strony plus po 5 wieniec i koło pasowe , niestety konwerter sprawiał większe problemy ale i go udało się ogarnąć już jako osobno



W między czasie ciągnął się też temat skrzyni , polecane 8hp70 waży 66Kg bez konwertera z olejem to tak jak by ktoś tu mówił ze 100kg tongue.gif , konwerter wybrałem mały od 8hp45 podobno daje radę do 1000nm , był przeze mnie otwierany jednak niepotrzebnie bo wszystko było jak nowe , waga konwertera też z olejem wchodzi tam jakieś 1.5L może 2 podczas pracy , 722.6 waży 60kg z tym że tam konwerter był podobnie ciężki jak od 70ątki tak ze rożnica w masie wirującej na plus a całkowita waga bez zmian



Na rynku jest dostępnych przynajmniej 3 producentów adaptera jednak ja chciałem zrobić swój przy tej okazji smile.gif

Pomiar rozstawu silnika na cnc sondą zaś skrzynia została zeskanowana 3d w su2performance



Cyk myk i gotowe , chciałem żeby był nie drogi w produkcji , możliwie najlżejszy i jakościowo idealny i taki wyszedł ,



Sprawdzałem nawet tuleją zamontowaną na panewkach głównych zamiast wału z otworem średnicy wałka skrzyni i wchodzi bez problemu co oznacza że centrowanie jest idealnie





Uznałem że nic mnie już nie zaskoczy i nie zatrzyma wiec przyszedł czas na demontaż silnika z Clk , ciekaw byłem wagi bo nie miałem okazji zważyć ostatnio kompletnego swapu tylko goły blok który ważył 160kg , tak ze kompletny z 722.6 waży 295kg a kompletny słupek bez skrzyni i konwertera z płynami 213kg



Wystarczy przerzucić głowicę bo z nią było dużo roboty więc cieżko było by przygotować kolejną , oraz osprzęt i złożyć na nowych uszczelkach



I gotowe , stary blok (żeliwo) zostawię na zapas wrazie gdyby legendy okazały się prawdą biggrin.gif



8hp wymaga wlutowania płytki pod nowe tcu



Następnie trzeba wykonać test podłączając wszystko z wiązką którą robiło mi su2 wraz z tym testem i pierwszymi regulacjami



Teraz już tylko Plug & play





A i kolejny trend zrobił mi Bejq_cars



Podobno 8hp lubi dyfry 4+ a u mnie siedzi obecnie 2.87 , udało się znaleźć 3.69 i taki został założony





Silnik już odpalony pracuje bardzo równo , skrzynia działa mega zajebiście chodź przejechałem się aby kawałek po parkingu czekam na strojenie gdzieś termin przypada za 2 tygodnie , póki co wolę nie jeździć raz że zderzak mam u lakiernika a dwa że chyba będę poprawiał układ paliwa tj przewody na grubsze bo z tym co teraz mam wątpię żeby pokazało 6 z przodu.


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 22 Mar 2023 - 05:14
Post #392


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



PORNO wub.gif
Zazdrosczę wiedzy i warsztatu. Szacun że prawie wszystko robisz sam.
Fajnie że to poważyłeś również - sporo mitów obalonych laugh.gif

Napisałeś coś ze zamknięte kanały wodne ale nigdzie tego nie zauważyłem - na czym miało to polegać ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 22 Mar 2023 - 06:45
Post #393


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Jesteś zdrowo walnięty. Tak trzymaj!


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 22 Mar 2023 - 07:13
Post #394


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Dziewiąta fotka od góry widać że w przerwę między cylindrami jest wciśnięta płytka i szlifnięte na zero wstępnie żeby w autoszlifie nie marudzili , m111 ma takie przerwy 1mm gdzie tam zauważyłem że robi się owal na górze a m104 ma aż 1.7mm więc koniecznie trzeba to zamknąć, kanał jest na głębokości 15mm plytka idealnie wpasowana na wcisk zrobiłem też w niej mały rowek żeby płyn mógł przepływać .

Mam też więcej zdjęć i filmów w relacjach na instagramie jak by ktoś był zainteresowany dokładniej smile.gif

Stroker

8HP


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Wed, 22 Mar 2023 - 08:06
Post #395


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





rewelacja!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 22 Mar 2023 - 11:23
Post #396


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jednak skończyło się na rodzimym produkcie Lamika smile.gif. Dobry wybór.
Jak będą problemy z trakcją , to się odezwij do mnie wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wed, 22 Mar 2023 - 16:53
Post #397


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Pamiętam o racetcs , miałeś już może klienta z autem podobnym do clk ? Bo abs mi działa normalnie i żadne emu tcu i mierniki nie widzą sygnału z czujników w kołach więc pewnie był by z tym problem i skończyło by się na dokładaniu drugich


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 22 Mar 2023 - 18:26
Post #398


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Super sprawa, gratki roboty i cierpliwości.

Jesteś pewny tej wytrzymałości tłoków Nural? W większości silników jak się je wsadzi lub są fabryczne to pękają nagminnie (bmw m57 w oryginale euro4 oraz 1.8t w zamienniku montowane).

8hp45 niestety przy 900nm płacze, mówię z doświadczenia, ale nie musisz windować mega wysoko niuta, nie ma takiej potrzeby w takim setupie. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 22 Mar 2023 - 21:15
Post #399


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Marcin świetna robota

Widzę że mamy takie same frezarki cnc Union smile.gif
Kołki ustalające są we flanszy bo nie widzę ?
Z jakiego materiału robiłeś flansze ?


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Wed, 22 Mar 2023 - 22:18
Post #400


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Bardzo fajny merytoryczny opis, miło się to czyta, tym bardziej że coraz mniej tu takich postów.
Jednym słowem rewelacyjnie!


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 19:07