![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Takie nie za bardzo profi pytanie, ale zastanawia mnie po co są te rowki w tych płytach? To redukcja masy, jakieś chłodzenie?
Sam projekt super i bardzo profesjonalne podejście do tematu także jeżeli chodzi o wizualną stronę auta. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Takie nie za bardzo profi pytanie, ale zastanawia mnie po co są te rowki w tych płytach? To redukcja masy, jakieś chłodzenie? Sam projekt super i bardzo profesjonalne podejście do tematu także jeżeli chodzi o wizualną stronę auta. Tak zbudowane są skrzynie biegów automatyczne (hydrauliczne), polecam obejrzeć: -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Te rowki to cały "mózg" skrzyni biegów - kanały biegnące do poszczególnych tłoczków, sprężynek, zaworków kierunkowych, restryktorów, akumulatorów ciśnienia a dalej do elementów wykonawczych w skrzyni biegów.
|
|
|
![]()
Post
#384
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Automat zamontowany , wszystko pasowało idealnie , zrobiony układ chłodzenia 100x260, podłączenie tcu jest dość proste jak dla amatora w elektronice , pierwsze odczucia z jazdy mimo tego że bez strojenia były całkiem średnie i całą sytuacje ratowały jedynie łopatki ale już po ogarnięciu menu tcu i wystrojeniu metodami prób i błędów bo instrukcja jest dla mnie nie zrozumiała z dnia na dzień jeździło to coraz lepiej niestety mam 3 problemy których jak nie rozwiąże to wrócę z powrotem do manuala xD
problem 1 grzeje olej jedynie na 5biegu i niskim obciążeniu , 1 2 3 4 różne obciążenia temp bez zmian 5 bieg i wot też bez zmian problem 2 lockup słabo spina albo ja się nie znam + coś jak by się lekko ślizgało do 4 tys obr problem 3 zawieszają się zaworki w płycie sterującej , raz już ją demontowałem czyściłem i pomogło ale na krótko , objaw jest taki ze traci któryś bieg potem tcu myli biegi a na koniec zostaje tylko luz na problem 1 i 2 próbuje pisać z producentem o zwiększenie spięcia ale nie jest łatwo się z nim dogadać na problem 3 właśnie zdemontowałem płytę + kupiłem drugą i obie wyślę do kolegi który mi je sprawdzi i zwiększy ciśnienie ogólne ![]() ![]() ![]() mimo tych problemów plus problem z overboostem przy zmianie biegu widać przyhamowanie przy 140kmh na dragy (pewnie trzeba coś emu podstroić pod automat ) czasy robi dużo lepsze , jedynie 100-200 póki co bez zmian ,1s lepiej do paki licząc najlepszy czas na manualu 5s ale jak widać niżej nie był on powtarzalny tak samo jak 1/4 średnio manual 13.5 mi robił najlepiej 12.7 niżej porównanie automat do manuala ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#385
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie zniechęcaj się do skrzyni. Które tcu w końcu włożyłeś?
|
|
|
![]()
Post
#386
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Przy 5g dla mnie jakiego tcu nie włożyłby to nadal kibel niestety.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Automat wrócił do żywych okazało się że płyta sterująca była uszkodzona i dlatego lockup nie działał wcale, wrzuciłem pewniaka po małym przebiegu z nowymi zaworkami i od razu dało się poczuć lockup , dużą trudność sprawiało mi strojenie tego ale jeden z kolegów który już przez to przechodził podesłał mi gotowe ustawienia i to było to
![]() ![]() Mam teraz małą rozkminkę dot. przełożenia dyfra przy odcince 7200 na 1 biegu mam 85kmh , na 2 145kmh , na 3 210kmh , na 4 biegu przy 3 tys 120kmh, dyfer 2.87 , tak że 100-200 robię 2 i 3 bieg, 1/4mili też nie zdąży 3 biegu skończyć... jest ok czy czasy poprawiły by się na krótkim przełożeniu? Jeśli tak to w jaki najlepiej celować ? obawiam się tylko braku trakcji na czymś krótkim Poza tym Strzelecki poskładał i wrzucił zaległy filmik z lata jak jeszcze był manual, upalanie na placyku było na dwutarczu a jazdy po ulicy na jednotarczu 260 , niedługo coś nagram jak jeździ na automacie -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Masz dyfer 2.82 to nadal bedziesz robil 200 na biegu. Przy tej mocy i masie nie powinieneś miec problemu z trakcja.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#389
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, piękny mercedes, tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
swietny film. pewnie lekarz jedzie
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#391
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Kolejny apdejt kolejne grubsze zmiany
![]() Pierwsze jednak od czego zacząłem zimowanie to poszerzenie tylnych felg gdyż mocno mnie oczy bolały od oglądania schowanej felgi a nie dało się tego bardziej wystawić bez naciągu którego zabrakło wkładając szerszą oponę , felgę robiłem osobiście napoczątku z dużym stresem bo nigdy tego na aluminium nie robiłem ale okazało się że nie ma z tym większego problemu poza tym że naprawdę dużo godzin to zajmuje przed 9.5j 18" westlake 265/35 po 11j ta sama opona ![]() link do filmu z roboty : https://www.youtube.com/watch?v=9P_1yf7OH90 ![]() Dawno temu wpadł mi w ręce gdzieś okazyjnie znaleziony (bo nie jest to wcale takie łatwe do dostania) wał od w140 350sd czyli diesel 3.4L który blok ma niemal że identyczny z m104 , planowałem nawet użyć bloku z diesla gdyż ma on grubsze ścianki i nie ma kanałów wodnych miedzy cylindrami jednak uznałem że jeszcze nie czas na to , wał ma skok 92.4mm gdzie m104 3.2 ma 84 i tłoki 89.9 , niestety wał jest mega ciężki ![]() Oczywiste było ze trzeba go odchudzić , poczytałem trochę jednak poza tym że na ostro nie znalazłem informacji jak bardzo można nie mieć przeciwwag ![]() Link do filmu z obróbki : https://youtube.com/watch?v=ATRzS-OBzng&si=EnSIkaIECMiOmarE ![]() Następnie żeby nie utknąć z tą niepewną robotą na jakimś etapie zamiast demontować silnik i go rozbierać żeby wszystko mierzyć postanowiłem przygotować nowy blok i go potem podmienić ![]() Następnie należało ustalić długość korby , wiadomo było ze AMG robił strokera na dokładnie tym samym wale i to nawet nie odchudzonym z korbą 145mm jedynie tłoki jakieś robili pasowne na tym cisza w internacie zero informacji tak jak by nikt nigdy nie bawił się w to krążą tylko legendy że 3.6 nie nadaje się pod turbo chodzi o te amg jednak z tego co obserwuje mało kto otwiera ten silnik a tym bardziej go przygotowuje pod doładowanie ![]() Po dokładnych pomiarach korba wychodzi 139.5mm pod cr 8.8 , tłoki upatrzyłem +1mm od m111 2.3 90.9 gdyż chcę dać nowe z nie wytartymi teflonami i sprawdzone przy 2 barach firmy nural , chodzi o to że blok wymaga szlifu pozatym te tłoki mają kompresje 30mm , 2.8 ma 33 mm a 3.2 ma 31 mm wiec zdecydowanie najbardziej pasowne są te od 2.3 problem jest tylko z dostępnością nowych ale jakoś się udało ![]() ![]() ![]() Korby znalazłem okazyjnie praktycznie od ręki od kolegi który musiał zamówić 2 komplety do otwarcia produkcji wiec jeden wystawił na sprzedaż dużo wcześniej i zapisałem sobie kontakt , on z kolei robi stroker w m103 ale wymiary wszystkie się zgadzają poza tym że korba ma 140mm więc musiałem nowe tłoki splanować 0.5mm ale to zostawiłem sobie na sam koniec aż po otwarciu silnika z CLK gdyż pamiętam że mam polerowaną komorę spalania co może delikatnie wpłynąć na pomiary , a tak na marginesie jak ktoś coś to takie korby są dostępne od ręki na re5pect.pl w dziale mercedes ![]() Blok przygotowany do oddania na autoszlif , zamknięte kanały wodne i zrobione natryski które pochodzą od jakiegoś tfsi wkręcane na m10 z nową srubką zeby pozbyć się zaworka przez który nie natrysk nie sika przy mniejszym ciśnieniu oleju , u mnie problemu z ciśnieniem oleju nie ma wiec pozwoliłem sobie to usunąć żeby lepiej chłodziło tłoki , zakres prac w autoszlifie to planowanie oraz rozwiert i honowanie plus mycie ![]() ![]() I po 2 tygodniach wrócił obrobiony ![]() ![]() ![]() Śrubki m12 12.9 z Vaga , panewki sputter , uszczelka 2.8/3.2 , nie wchodzi do środka ![]() ![]() Tłoki splanowane te około 0.5mm ![]() Cały taki zestaw pojechał do dziaka na wyważenie , okazało się że nie wiele mu brakowało po 10g z jeden i drugiej strony plus po 5 wieniec i koło pasowe , niestety konwerter sprawiał większe problemy ale i go udało się ogarnąć już jako osobno ![]() W między czasie ciągnął się też temat skrzyni , polecane 8hp70 waży 66Kg bez konwertera z olejem to tak jak by ktoś tu mówił ze 100kg ![]() ![]() ![]() Na rynku jest dostępnych przynajmniej 3 producentów adaptera jednak ja chciałem zrobić swój przy tej okazji ![]() Pomiar rozstawu silnika na cnc sondą zaś skrzynia została zeskanowana 3d w su2performance ![]() ![]() Cyk myk i gotowe , chciałem żeby był nie drogi w produkcji , możliwie najlżejszy i jakościowo idealny i taki wyszedł , ![]() Sprawdzałem nawet tuleją zamontowaną na panewkach głównych zamiast wału z otworem średnicy wałka skrzyni i wchodzi bez problemu co oznacza że centrowanie jest idealnie ![]() ![]() Uznałem że nic mnie już nie zaskoczy i nie zatrzyma wiec przyszedł czas na demontaż silnika z Clk , ciekaw byłem wagi bo nie miałem okazji zważyć ostatnio kompletnego swapu tylko goły blok który ważył 160kg , tak ze kompletny z 722.6 waży 295kg a kompletny słupek bez skrzyni i konwertera z płynami 213kg ![]() Wystarczy przerzucić głowicę bo z nią było dużo roboty więc cieżko było by przygotować kolejną , oraz osprzęt i złożyć na nowych uszczelkach ![]() I gotowe , stary blok (żeliwo) zostawię na zapas wrazie gdyby legendy okazały się prawdą ![]() ![]() 8hp wymaga wlutowania płytki pod nowe tcu ![]() Następnie trzeba wykonać test podłączając wszystko z wiązką którą robiło mi su2 wraz z tym testem i pierwszymi regulacjami ![]() Teraz już tylko Plug & play ![]() ![]() A i kolejny trend zrobił mi Bejq_cars ![]() Podobno 8hp lubi dyfry 4+ a u mnie siedzi obecnie 2.87 , udało się znaleźć 3.69 i taki został założony ![]() ![]() Silnik już odpalony pracuje bardzo równo , skrzynia działa mega zajebiście chodź przejechałem się aby kawałek po parkingu czekam na strojenie gdzieś termin przypada za 2 tygodnie , póki co wolę nie jeździć raz że zderzak mam u lakiernika a dwa że chyba będę poprawiał układ paliwa tj przewody na grubsze bo z tym co teraz mam wątpię żeby pokazało 6 z przodu. -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#392
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
PORNO
![]() Zazdrosczę wiedzy i warsztatu. Szacun że prawie wszystko robisz sam. Fajnie że to poważyłeś również - sporo mitów obalonych ![]() Napisałeś coś ze zamknięte kanały wodne ale nigdzie tego nie zauważyłem - na czym miało to polegać ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jesteś zdrowo walnięty. Tak trzymaj!
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#394
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Dziewiąta fotka od góry widać że w przerwę między cylindrami jest wciśnięta płytka i szlifnięte na zero wstępnie żeby w autoszlifie nie marudzili , m111 ma takie przerwy 1mm gdzie tam zauważyłem że robi się owal na górze a m104 ma aż 1.7mm więc koniecznie trzeba to zamknąć, kanał jest na głębokości 15mm plytka idealnie wpasowana na wcisk zrobiłem też w niej mały rowek żeby płyn mógł przepływać .
Mam też więcej zdjęć i filmów w relacjach na instagramie jak by ktoś był zainteresowany dokładniej ![]() Stroker 8HP -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#395
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 August 2012 ![]() |
rewelacja!
|
|
|
![]()
Post
#396
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jednak skończyło się na rodzimym produkcie Lamika
![]() Jak będą problemy z trakcją , to się odezwij do mnie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#397
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Pamiętam o racetcs , miałeś już może klienta z autem podobnym do clk ? Bo abs mi działa normalnie i żadne emu tcu i mierniki nie widzą sygnału z czujników w kołach więc pewnie był by z tym problem i skończyło by się na dokładaniu drugich
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#398
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Super sprawa, gratki roboty i cierpliwości.
Jesteś pewny tej wytrzymałości tłoków Nural? W większości silników jak się je wsadzi lub są fabryczne to pękają nagminnie (bmw m57 w oryginale euro4 oraz 1.8t w zamienniku montowane). 8hp45 niestety przy 900nm płacze, mówię z doświadczenia, ale nie musisz windować mega wysoko niuta, nie ma takiej potrzeby w takim setupie. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Marcin świetna robota
Widzę że mamy takie same frezarki cnc Union ![]() Kołki ustalające są we flanszy bo nie widzę ? Z jakiego materiału robiłeś flansze ? -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Bardzo fajny merytoryczny opis, miło się to czyta, tym bardziej że coraz mniej tu takich postów.
Jednym słowem rewelacyjnie! -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 19:07 |