![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 05 November 2019 ![]() |
Marcin, szkoda, że nie powiedziałeś to byśmy dołożyli obciążenia i też by turbo wstawało jak na drodze. Nie chciałem męczyć auta na hamowni pomiary i tak chwile trwały.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#322
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
W sumie można było zwiększyć oraz zrobić remap przebiegu doładowania ale sam od początku prosiłem o małe obciążenie żeby go nie męczyć na tym zapchanym wydechu z uwagi na egt i mocne strzały na odcince już raz mi wykończyły kolektor...nie chce mi już się nic przy tym silniku grzebać
![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#323
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Hej ostatni post opisujący m111 , w majówkę zaczynam już swap który opiszę potem
Na jesieni kolega złożył filmik Warto wpaść na ig opisuje tam na bieżąco https://www.instagram.com/marcin_m111turbo Zrobiłem pomiary dragy ![]() ![]() 0-100 cały czas w poślizgu jeszcze nie pogoda na taki pomiar ![]() Na koniec zwazylem auto wagami łazienkowymi dwie po 250kg i takie wyniki nałożone na grafikę , po swapie będzie widać różnicę ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#324
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kontrola trakcji by się przydała do tych startów 0-100, bo 0-40 robisz nieznacznie lepiej, niż 100-140.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#325
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
po tym filmiku wygląda, że naprawdę fajnie to lata, zazdraszczam......
|
|
|
![]()
Post
#326
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
hej , żeby nie stać w miejscu i dalej się rozwijać od dawna był pomysł na większy silnik powiedział bym nawet że ten właściwy zaś m111 było brudnopisem na różnego rodzaju testy i naukę wiec czas teraz to zrealizować gdyż m111 nie ma już potencjału , wybór to ta sama konstrukcja czyli M104 3.2 litra R6
Zakup silnika ![]() Po wstępnym ogarnięciu ![]() Co ciekawe pierwszy lepszy silnik jaki znalazłem na szrocie okazał się być czyściutki jak nowy wyglądało jak by miał remont albo znikomy przebieg ![]() Płytki do zamknięcia bloku ![]() Niestety moje m104 nie miało natrysków więc trzeba było wiercić blok i je montować ![]() Odprężony przez stoczenie tłoków z cr10 na około 9-9.2 , tłoki wypolerowane , nowe pierścienie , większe luzy , honowanie , szlif bloku i mycie , nowa pompa wody , i łapy od m111 ![]() Niestety m104 nie występował z tylną miską oraz pompa oleju od przedniej miski nie pasuje pod tylną wiec z dwóch misek od m111 wyspawałem tylną miskę do m104 oraz złożyłem customową podwójną pompę oleju na bazie dwóch z m111 ![]() ![]() ![]() I cyk fuch po 3 miesiącach dół gotowy ![]() Teraz najważniejsze czyli głowica , wałki są strasznie słabe wiec trzeba poprawić napełnianie portingiem najlepiej takim srogim , markerem po lewej zaznaczony zarys do frezowania ![]() To jedziemy ... nie miałem odwagi wrzucać tego na cnc na 100% frez by wjechał gdzie nie trzeba a tak to na manualnej frezarce jest wyczucie , chodziło tylko o zaryzowanie równego kształtu a resztę wygładzenie pilnikiem na trzpieniu , ![]() Wyszło równo i maksymalnie rozfrezowane ile się tylko dało , gdybym miał na pocięcie inną głowicę jechał bym jeszcze ![]() ![]() Poler komory zaworów , twarde podwójne sprężyny zaworowe żeby hydraulika nie pływała , talerzyki zaworowe toczone z tytanu ,oringi do upg sprawdzony patent działa ![]() ![]() ![]() rozrząd ustawiony pod doładowanie dzięki doświadczeniu na m111 które miało strojony rozrząd , dodatkowo w kole zmiennej fazy na ssącym został powiększony ruch wałka z 30 na 40 stopni (m111 miało aby 20stopni) ![]() ![]() ![]() Głowica skręcona śrubami m12 o twardości 12.9 na 120nm , wykonany adapter filtra oleju plus adapter wyjścia na chłodnicę z termostatem czujnik oraz zasilanie turbo ![]() Flansze pod kolektory , wydechowy z stali czarnej a ssący tym razem robię z kwasu gdyż mam nie smak do alu ,flansze frezowane pod rurę żeby ładnie dopasować oraz ssąca od wewnątrz ma frezowany kanałek na oring ![]() 7 miesięcy później pierwsza przymiarka , Pokrywa zaworów od 3.0 gdyż dużo bardziej mi się podoba (nie nie pasuje p&p) ![]() Wg pomiarów tego co tam rozfrezowałem runner wyszedł aż taki ![]() ![]() tyle co można to wyspawane reszta już na aucie ![]() listwa paliwa z kwasu pod bosch 630cc na początek wystarczą ![]() Przepustnica na linke była trochę męcząca wiec wpadła elektroniczna plus moduł DBW do emu , fi 74mm od v8 mb , do tego adapter na silikon i flansza z fazą ![]() Tutaj porting turbiny strony gorącej pod downpipe 3.5" na ekranie widać zarys przed i po roztoczone zostało żeliwo w środku od strony dp , łatwo można zauważyć że przy tego typu projektach dostęp do obrabiarek jest niezbędny ![]() ![]() Minął równy rok i M104 gotowe do montażu Porónanie wagi gołych słupków m111-120KG M104-155kg , waga pokazuje ciut inne wartości ale jeden był z olejem drugi miał więcej osprzętu wiec m104 jest cięższy o 35kg plus może 5kg na plus do m104 na osprzęt i płyny więc myślę że deal dobry ?! ![]() ![]() Kolektor wydechowy wyszedł lepiej niż zakładałem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naprawdę cieżko było wyciągać nowy zakuty sprawny silnik i wiedzieć ile roboty czeka przy swapie ![]() ![]() wał do skrócenia i wydech 3" do przerobienia 3.5" poszło aż za kolanko dla lepszego przepływu ![]() Szybciej się robi wydechowy niż ssący ![]() Sam spawałem ![]() ![]() custom odma wirowa z której wychodzi przewód do OCT i idzie między filtr a turbo ![]() Chłodnica oleju , strasznie to zjebałem montując ja w tym miejscu ale nie było gdzie jej zamontować ![]() ![]() Po 3tygodniach walki swap zakończony , potem odstawienie do SU2 performance (dawne Ktune + DKcustom) na podłączenie dwóch cylindrów do emu i strojenie na hamowni ![]() ![]() ![]() Wielkie podziękowania dla Tomka z SU2 za uruchomienie tego poradzenie sobie z przepustnicą do której nie było schematu oraz poradzenie sobie z różnymi problemami i pięknie strojenie 520KM przy 6650obr i 606Nm przy 3460obr na równym 1 bar w całym zakresie , fala na wykresie to wyłączanie zmiennej fazy która działa 0-1 lepiej się nie dało tego wyrównać , max wypluł 540km ale coś tam zaczynało stukać i dla bezpieczeństwa jest tak : ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#327
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Krótki filmik jak chodzi , na dniach sprawdzę corner balance i 100-200
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#328
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
szacun za ilosc wlozonej pracy i dbalosc o detale
|
|
|
![]()
Post
#329
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Zajeb... ze chce Ci się opisywać tutaj
Super projekt Bezawaryjności i czekam na więcej ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#330
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Piękna robota!
|
|
|
![]()
Post
#331
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
woow, jest petarda!
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#332
|
|
User Dołączył: Fri, 13 December 2019 ![]() |
Kozak auto.
Pytanie natury nieco bardziej estetycznej. Już jakiś czas temu miałem pytać, ten dodatkowy wskaźnik na zegarach jest aż tak jasny i bije po oczach czy to tylko moje spostrzeżenie? Nie myślałeś żeby coś z tym zrobić? |
|
|
![]()
Post
#333
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Na takim poziomie auto można zbudować chyba tylko we własnym zakresie...
|
|
|
![]()
Post
#334
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
łał, jestem pod wrażeniem. Da się włozyć coś takiego do jakiegoś sedana c bez przesadnej rzeźby, żeby był codzienniakiem?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#335
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Można nawet 5.4 wsadzić , MiP z forum to robił dawno temu.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#336
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No kombi trochę modzony 5.4 przeleciał już 50 tys km jako Daily. Wrzucic można też 6.2 do 630KM w serii oraz v12 biturbo. Do 800KM wchodzą silniki ori MB/brabus zarówno do c klasy jak również do slk. Jest co najmniej jeden slk v12biturbo. Powyżej 800KM trzeba się brać za dlubanie. Jak znam autora to skończy się na v12 bit 1000KM+. Trzymam kciuki i zastanawiam się czy nie zrobi tego szybciej niż ja zważywszy jego możliwości i zapał do pracy.
Fajnie się projekt rozwija mam kilka uwag od siebie: 1. Czujnik ciśnienie oleju wywal ten ołowiany badziew i zamontuj te powszechne chińskie kopie boscha 3 pin. 2. Wału napędowego nie musisz skracać masz naprawdę ogromny wybór. 3. Widzę w końcu zważyłeś m111 i widzisz ile waży ten ciężki żeliwny kloc. Kiedyś tu pisałeś, że 120kg o ile dobrze pamiętam waży kompletny, ale realne ważenie silników ładnie otwiera oczy ![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#337
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ten projekt jest przemyślany, ładny, zadbany w szczegółach, dla mnie majstersztyk.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#338
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Boże jakie to cholerstwo jest długie, nigdy nie zrozumiem sensu kilometrowej długości żeliwniaka tak bardzo z przodu...
Anyway, why zmienna faza 0-1, mercedes jest ułomny, czy emu? Wynik fajny, graty za ogrom pracy. Jak się ma temperatura kolektora ssącego po dłuższej jeździe? |
|
|
![]()
Post
#339
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
76cm długości od początku bloku do koła pasowego , ledwo wszedł musiałem go opuścić na łapach 1cm i 4cm do tyłu dopiero dało się maskę zamknąć do w203 bez cięcia przegrody nie wejdzie na bank , tam gdzie seryjnie siedział maski są bardziej płasko w a tych nowszych mocniej opadają , temperatura kolektora jest w normie iat tak samo bardzo dobry , zmienna faza tak działa w tych i pewnie wielu innych silnikach mb tutaj jest dużo większy ruch i reakcja musi byc fajnie że podczas jazdy nic nie czuć , próbowaliśmy płynnie z emu tym sterować ale i tak łapie 0-1 ,
Mip szybciej jest skrócić niż szukać odpowiedniego tym bardziej że silnik poszedł ciut do tyłu , czujnik ciśnienia jest do wskaźnika pod radiem a nie do emu , wtedy pamiętam że ważyłem wszystko oddzielnie i widać że sporo brakowało drobnych części sorki za błąd ,kompletny m111turbo (ze skrzynią która waży 37kg) waży 218kg , kompletnego m104 nie ważyłem bo nie wyciągałem po zrobieniu ale tak liczę że z 50-60kg więcej będzie Wskaźnik boostu ma regulacje podświetlenia wydaje mi się że jest ok nie bije po oczach chociaż mało tym w nocy jeżdżę już zapomniałem ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#340
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wal faktycznie trzeba troche poszukac pamietaj, ze automaty to dluzsze skrzynie wiec waly krotsze.
Czujnik cisnienia jest ciezki i tandetny wywal go dobrze Ci radze. Widzisz fajnie z kims pogadac o wagach jesli zwazyl i podaje prawdziwe konkretne wartosci. Moj zestaw v6 ze skrzynia caly kompletny jak do fury wlatuje wazy 200kg. Nawet v6 z ori kompresorem bedzie lzejszy od m111 turbo, a potencjal ma spory w serii znosi 450KM. Jak wiemy v12 jest krotszy od tego Twojego r6 wiec jego montaz pojdzie Ci latwiej i nie ma problemu z wysokoscia bo to jest v nawet pomimo 60 tylko stopni. Zreszta jest v12biturbo slk r171 ktory ma przod analogiczny do w2039. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 15:13 |