![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Odświeżam po pół rocznej przerwie a jest co nadrabiać ale po kolei ...
Kolejna wymiana oleju 5w50 millersa oraz płyn hamulcowy dot5.1 ![]() Nowe szersze kółka 17" 8.5 i 10J pomalowane proszkowo i wypolerowane ranty ![]() Poprawiony wydech bo obijał mi się o grubszy stabilizator + wspawany na vbandach sportowy katalizator żeby przejść przegląd , normalnie w to miejsce plecionka ![]() Wyczyszczona oryginalna wiązka silnika z niepotrzebnych kabli oraz w końcu zapłon postawiony na EDISie , niestety zauważyłem że przestał działać elektromagnes zmiennej fazy rozrządu chyba od początku nie działał ![]() ![]() Uruchomiona zmienna faza rozrządu, działa dobrze mam to ustawione wstępnie zał. od 2 i wył. pow. 4 tys dzięki temu turbo szybciej wstaje jak to będzie finalnie ustawione okaże się na hamowni https://www.youtube.com/watch?v=2Ve393g7c1E ![]() Camber plate oczywiście nie do kupienia ale to i lepiej nie trzeba wydawać $ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I zamontowane ![]() Nowa pompa wspomagania bo stara po ostrzejszej jeździe głośno wyła i mocno podgrzewała płyn ![]() Wjechała porządna gaśnica na co2 bo była mała przygoda w trasie i uznałem lepiej się zabezpieczyć ![]() ![]() Poliuretan 85sha + mojej konstrukcji duża regulacja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skrócony stabilizator oraz poliuretan zamiast gumy ![]() Wymiana 20 letnich przewodów hamulcowych na stalowy oplot od razu wymieniłem klocki na ferrodo oraz płyn motul racing i przez długi czas auto stawało mi dęba nie mogłem się przyzwyczaić do tak czułego pedału zupełnie ja w nowych autach ![]() ![]() Było też ustawienie geometrii , dopiero później się dowiedziałem co to kwsz wiec do poprawki w najbliższym czasie niestety mercedesy mają dość duży ale regulacja w tym przypadku nie została wykorzystana myślę że 8 stopni da się zrobić ![]() ![]() Tutaj rozgrzebane turbina pojechała na profilaktyczną regeneracje do dsturbo , trzeba też poprawić kolektor wydechowy oraz przyśpieszyć pracę nad kolektorem ssącym z aluminium , oraz dokonaniem zmian w rozrządzie i układzie zapłonowym bez tego nie ma sensu jechać na poważne strojenie na hamowni , obecnie sam sobie to stoję i zatrzymałem się na 1,3 bara... jak poskładam turbinę to chcę jechać na hamownie sprawdzić co teraz jest i potem będę miał odniesienie do dalszych modyfikacji czyli kolektor ssący rozrząd i zapłon ![]() musiałem też spływ oleju poprawić ![]() Trzy ptaszki do odznaczenia zaczynamy od pierwszego [ZAPŁON] Wstawiłem zamiast jednego modułu edis dwa dzięki czemu mogłem wstawić pojedyncze fajkocewki , czyli dwa edisy , 4 fajkocewki, jeden det i połączone sygnały pip i saw i działa ![]() tutaj filmik z testów https://youtu.be/7IgD0Eq6HyQ ![]() Nowe bardzo mocne cewki używane w sporcie , długość iskry 30mm dwa razy więcej niż seryjne mercedesa ![]() Niestety przy pierwszym podłączeniu nowych cewek dawały taką samą iskrę jak te co miałem odpowiedzialny za to jest edis daje taki a nie inny czas ładowania i prąd , dzięki przema72 udało się to zmodyfikować i teraz działają tak jak powinny ![]() ![]() Po lewej przed modyfikacją po prawej zmodyfikowany Teraz jest pewność że zapłon nie będzie wypadać przy grubym doładowaniu ![]() Auto było wystawione tydzień temu na motoshow Ostróda ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Marcin dobrze że się przydał wzorzec camber plate. Wyszło fajnie.
Co do iskry to nie ma problemu jej zdmuchnięcia nawet przy 1.7 bara. Czy Twój samochód dalej jest budowany z myślą o drifcie itp? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Faktycznie iskry mi nie zdmuchiwało , dzisiaj przy podstrajaniu się o tym przekonałem bo dalej mam problem pow 1.3 bara i obr pow 5.5tys coś go dusi a przy 1.5 bara zapłonu mam 0 stopni a i tak stuka ... odprężać czy o co chodzi ?
Tutaj log do deta jak by ktoś chciał zerknąć http://szybkiplik.pl/download/74441b2618e8...b0320701cb.html Już wcześniej pisałem że nie jest budowany z żadną myślą po prostu improwizuje bo lubię coś przerabiać i zobaczymy co z tego wyjdzie ![]() ![]() Zacząłem też prace przy kolektorze i potrzebuje paru rad jak to dalej ma wyglądać ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
najlepiej kolektor szczelinowy
http://www.superturbodiesel.com/std/showthread.php?tid=4113 http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=865907 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Odprężać na pewno nie ma potrzeby.
Kibicuje z kolektorem, bo też mam już graty kupione, leżą na półce i czekają na montaż. Trąbki kupowałeś czy dorobiłeś? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 February 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
A sprawdzałeś czy te 0* to naprawdę 0* ?
-------------------- e36 coupe m50b25T
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
wstawisz schemat podłączenia tych edisów do odpowiedniego wątku?
![]() |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Wszytko dorobione na cnc
![]() Zapłon jest na 100% dobrze ustawiony z tym stukaniem chyba omyłkowo 95 zalałem ostatnio, zobaczymy jak teraz będzie , a z duszeniem się to chyba det jest uszkodzony jutro to będę sprawdzał na podmiankę bo mam wrażenie że jeden bank wtryskiwaczy przestaje podawać Tak to podłączyłem ptq : ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
![]() A jednak to coś z silnikiem nie tak więc jest już w częściach pierwszych Zakres prac : -Planowanie bloku i głowicy -szlifowanie zaworów -wymiana prowadnic , frezowanie gniazd -odprężenie przez stoczenie tłoków -wymiana uszkodzonego tłoka -montaż twardszych podwójnych sprężyn zaworowych od m104 i talerzyków tytanowych -nowy custom zbiorniczek płynu wspomagania -spasowanie kolektora ssącego Takie kwiatki można znaleźć przy okazji xD Stuk przy 1.5 bara zebrał żniwo na szczęście nic się nie stało z gładzią cylindra, półka była pęknięta i dopiero wleciał kawałek jak to wyrwałem ![]() Silnik w remoncie tym czasem udało się skończyć kolektor ssący ,ze szczelinowym nie chciało mi się bawić za to zrobiłem ten jak najlepiej potrafiłem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tak wygląda sprzęgło widać że dawało radę nic nie poprzepalane itp ![]() Ale mocno się zastanawiam czy zostać przy jednomasie czy wrzucić z powrotem dwumas , do 2 tys to dało się jednie na lekkim gazie jeździć jak się chciało przyśpieszyć to do 2 tys wszystko wibrowało a z drugiej strony na jednomasie jest dużo lepiej jak się chce pobawić ![]() ![]() PS. KUPIĘ tps z wtyczką do tej przepustnicy prawdopodobnie pasuje od m50b25 najlepiej ze schematem jak to podłączyć ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Kuźwa... zazdraszczam w opór zaplecza, czasu i umiejętności. Jak składałem swoje 206T to spędziłem ciurkiem koło 1,5miesiąca od rana do nocy (od 9 do 1 czasem 3 w nocy). Teraz nie mam ani czasu ani warunków żeby coś w golfie zrobić... Wszystko działam na urlopie albo czasem na weekend jak w domu jestem a i tak nic nie moge zrobić bo nie daj boże coś się urwie, zgubi to w sobote wieczorem nic już nie kupie a wrócić trzeba do stolicy.... Kibicuje w opór
![]() Offtopic Może w wawie ktoś zna miejsce gdzie można sobie samemu podłubać w samochodzie ? Aktualnie niemam nawet miejsca parkingowego w bloku... |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Marcin kolektor wyszedł bardzo fajnie. Nie zrobiłeś z rozpędu dwóch przez przypadek?
![]() Z silnikiem to nie zazdroszcze. Dwumasę rozerwiesz. Nic nie powinno wibrować. Oddaj do wyważenia. Co do trakcji to slick 300/650/18 załatwia temat ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Jutro (jak nie zapomnę) podeślę Ci nr TPS który prawie pasuje. Nowego bosch'a kupisz za 80 zł po zniżkach.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Tps to 0280122001, kostka do niego to zwykły, 3 - pinowy bosch JPT, a pinout to;
1 - masa, 2 - sygnał, 3 - +5. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
APDEJT
Silnik został złożony zamontowany i odpalony po kilku km okazało się że zgubił kompresje na jednym z cylindrów (znowu półka) musiałem nie zauważyć mikro pęknięcia na jednym z tłoków wiec został jeszcze raz rozebrany i złożony xD trochę się z tym wszystkim je@!#!ałem ale finał jest taki że jeździ jak powinien , jak wcześniej pisałem pierwszy remont w tym roku zrobiłem po to bo przerywał / wypadał zapłon na 1.5 bara co się okazało silnik był okej a winne były świece z za grubą elektrodą , finał jest na razie taki 1,2-1,3 bara plus lekkie przeładowanie na 1.5bara na wyższych biegach , pełen boost jest już przy 3200obr a zaczyna pompować przy 1800 co ciekawe alu kolektor ssący otworzył górę obrotów odcinkę na razie mam na 7 tys i ładnie trzyma moc do końca (niedługo wykres) dużo też dało odprężenie przez stoczenie tłoków przestał łatwo stukać i doszło dużo zapłonu ![]() ![]() głowica po zrobieniu wszystkiego plus twarde sprężyny . Wałki i popychacze zostawiłem na razie seria ![]() ![]() blok zabielony/splanowany 0.05mm ![]() ![]() W między czasie kilka drobnych poprawek : poprawiony gwint z tyłu , ten AP nie spełniał moich oczekiwań ![]() ![]() Zrobiona nowa listwa paliwowa z zasilaniem na dwa baty oraz tłumikiem pulsacji i odpływem pośrodku wszystko z kwasu ![]() ![]() Na samym początku usunąłem odmę dolną co było błędem więc musiałem ją z powrotem wstawić( troszkę odchudzoną ), teraz odma dolna ssie na podciśnieniu a na nadciśnieniu działa odma górna wszystko jest zrobione na zaworkach zwrotnych żeby w silniku nonstop było podciśnienie to ważne żeby turbo nie dymiło ![]() ![]() ![]() ![]() musiałem też zwiększyć poziom płynu w moim custom zbiorniczku od wspomagania wiec przyspawałem taki oto wlew ![]() ![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekaw jestem wykresu z hamowni. Doładowanie podobne jak u mnie dotychczas, więc może być ciekawie.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
A ja wrócę jeszcze do tych edisów
![]() |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Trzeba ją w tym miejscu wyciągnąć ładnie oczyścić i wtedy lutować dokładając trochę cyny a po wszystkim zalepić jak było
![]() https://bmwservice.livejournal.com/75814.html -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Mam wykres ale coś hamownia nie dopisała, dodam że rolki były gładkie jak zwykła rura ;/
Oraz krótki filmik , czas 100-200 około 10-11sek https://youtu.be/3vluPKoxsw4 Zastanawia mnie ten dołek czym może być spowodowany ? Jakoś nie wierzę żeby przy 4 tys było 80KM i 140nm jak na 2biegu na suchym zrywa przy tych obrotach przyczepność xD ![]() pod skalą obrotów dopisałem przebieg doładowania ze screena niżej po prawej stronie logowałem też parametry podczas pomiaru i jest duża różnica między wstawaniem turbo na drodze vs hamowni droga 1.2bar@3200obr / hamownia 1.2bar@4000obr ![]() ![]() Tak że z wykresu wierzę jedynie w 373km , przebieg do 5tys jest mocno skłamany (może coś się uślizgneło?) a i widać poprawę góry obrotów dzięki kolektorowi , muszę wybrać się gdzieś na obciążeniówkę jak już znajdę odpowiednie świece które pociągną 1.5 bara może i do tego czasu wleci emu -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
11s 100-200. Gratki. A wykres wygląda mega dziwnie. Wypadałoby niuton jakoś wyplaszczyc.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Fajnie już podaje, a ten dołek z wykresu to jakoś czuć, czy tak wyszło po prostu?
Obejrzałem właśnie filmik Twój sprzed 11 miesięcy - przepaść 100-200 wobec tego co było |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 09:05 |