![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
99% czytających twój temat tego nie zrobiło a wiesz czemu? bo to nie jest forum logów i mało kogo to tu obchodzi, skoro świat się jeszcze nie otrząsnął a Racing Forum jest w czarnej dupie to rozumiem że jak dostaniesz baty od jakiegoś diesla po sofcie, to też nazwiesz go betonem czując swoją wyższość, bo ma gorsze logi z N-ki po czym zaproponujesz maść na bul dupy? przemyśl to zanim pokażesz nam kolejne cuda jakie wyprawiasz w swoim garażu. dokładnie jest jak napisałeś, nikogo tu nie obchodzi jak, byle był wynik i wszyscy sie tu spuszczają nad wynikami: mają być konie i niuty. I jedyną metodą na to jest jak widzę duże turbo. BRAWO. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
dokładnie jest jak napisałeś, nikogo tu nie obchodzi jak, byle był wynik i wszyscy sie tu spuszczają nad wynikami: mają być konie i niuty. I jedyną metodą na to jest jak widzę duże turbo. BRAWO. No w sumie... Tutaj liczy się nieco więcej niż sama moc szczytowa. Powerband także jest ważny, jak i wiele innych rzeczy. Nikt tutaj nie pisze, że masz wrzucić gt35 na 300km, ale duża moc to odpowiednia turbina. Można rzeźbić tak jak Ty, ale wielu ludziom się po prostu nie chce, łatwiej i zapewne taniej jest wrzucić nieco większe turbo i mieć jeszcze zapas. I teraz, z tego co udało mi się w tym wątku wyłowić poza ogromną ilością bezsensownych postów: Twierdzisz, że na tej Twojej k03 jesteś w stanie wyjść sporo ponad 300km z rozsądnym EGT? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Ale Ty jesteś koleś. I gangster. Szacun. Gnijesz nad tym co napisane (i ci wszyscy "co wiedzą o co chodzi") Szkoda tylko, że pucujesz się nad każdym postem i jedziesz każdemu kto się nie spuszcza nad Twoim "zrobiłem coś czego nie da się zrobić". Uprzedzając Twoją odpowiedź, nie pokaże Ci loga Nki, boosta, sztangi i hybryd bo tego nie mam. Jeżdżę zwykłym dizlem. Nazwij mnie teraz betonem, cementem, fundamentem czy co Ci tam jeszcze do głowy przyjdzie bo nie zalałem klawiatury nasieniem patrząc jak zrobiłeś coś czego nie dało się zrobić. W tym momencie sam się przyznajesz że nie masz pojęcia o 1,8T bo nie musisz, masz swojego dizla, w których grzebałem się 11lat i co nieco wiem o nich. Gdybym miał tu wstawić sam wykres nawet bym se doopy nie zwracał bo to żenada jest w obecnych czasach, wstawiony jest za to log i fotki hybrydy. Ja już zakład wygrałem, reformy nie będzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Hmm czyli auto powinno jechać jak zdrowe e46 m3 patrzac po czasach ??
-------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
Może mi ktoś wytłumaczyć jak z 215 g przepływu i 16 st zapłonu wyszło 295km?
![]() |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
No w sumie... Tutaj liczy się nieco więcej niż sama moc szczytowa. Powerband także jest ważny, jak i wiele innych rzeczy. Nikt tutaj nie pisze, że masz wrzucić gt35 na 300km, ale duża moc to odpowiednia turbina. Można rzeźbić tak jak Ty, ale wielu ludziom się po prostu nie chce, łatwiej i zapewne taniej jest wrzucić nieco większe turbo i mieć jeszcze zapas. I teraz, z tego co udało mi się w tym wątku wyłowić poza ogromną ilością bezsensownych postów: Twierdzisz, że na tej Twojej k03 jesteś w stanie wyjść sporo ponad 300km z rozsądnym EGT? Wreszcie ktoś kto wyciąga wnioski!!!!!!!!! a nie ryj piłuje o jakieś konie. Szacun na dzień dobry. Da się wszystko, tylko tak jak pisałem to nie same turbo zrobiło tu robotę, bo turbo daje nam możliwości tylko wygenerowania mocy o potencjale jaki mamy na flowmapie rzecz jasna. Zegary na V zamyka, napędzając się do samej odcinki. Spotkanie na obwodnicy Zambrowa z RS7 i 250km/h+ wytrzymała bez problemu. W aucie był kaman po założeniu całego setupu na seryjnym sofcie, który bardzo mocno mnie zastanowił. Powyżej 5500RPM auto wchodziło stopniowo na boost 0,9 bara na odcince, co było wedle czystej teorii niedorzeczne. Przepływ mam 215g/s na niezbyt szałowym zapłonie w sumie a dwie hamowie pokazały prawie identyczne wyniki. Coś jest nie tak chyba??????? Paliwo nie rozjechane na logach, przepływ mały, boost 1,1bara a jest moc. Zapas według Nki 40% ponad. Silnik 283tyś w kołach nie otwierany jeszcze, tankowane tylko RON98 na Lotosie. Pojecie sporo ponad 300KM różnie da sie tu pojąć w sumie ![]() Co do pojęcia EGT sam wiesz: jak najlepszy zapłon i jak najniższe BP musi być i możemy generować moc. A to w przypadku małych turbin najtwardszy orzech do zgryzienia jest niestety ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Może mi ktoś wytłumaczyć jak z 215 g przepływu i 16 st zapłonu wyszło 295km? ![]() Szczerze to sam bym chciał to wiedzieć, bo mam tylko dwa podejrzenia (teorie czyste), ale niestety dostęp do laboratorium w którym da się to sprawdzić te dwie rzeczy w czasie rzeczywistym raczej nikły ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Nie wiem czemu wszyscy się tutaj tak napinają, konie mechaniczne to nie wszystko.
Z tego co widzę to ten setup jest mocno interesujący, spool podobny do seryjnej k03 a charakterystyka momentu świetna okolice 330 Nm w takim szerokim zakresie to kosmos, co prawda myślę że główna zasługa wyniku w tym przypadku to redukcja BP, to jest jedyny czynnik który pozwoli na uzyskanie takich mocy, jednak redukcja BP pogorszyła by spool a tutaj spool jest podobny do seryjnej k03. To prowadzi do jednego wniosku, myślę że główny patent polega tutaj na zabawie z polem powierzchni WG. -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Co do przepływu to policzyłem na sucho jak turbulentny jest przepływ w przepływomierzu. Dla tych 215 g/s i przepływki 76 mm wyszło że baaardzo zawirowany ruch powietrza. Nie wiem jak napięcie na przepływce, ale może pokazuje bzdury.
Co do biturbo to co masz na myśli? Dwie takie same równolegle czy mała+duża? |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Raczej kierowca wracał z niedzielnej sumy w trybie "Cylinder od demand" Podobne marzenie jak 5sek do setki i 14s 100-200km. Co do RS7 szanse miałem ZEROWE bo wie o tym każdy, liczyłem na co innego ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Nie wiem czemu wszyscy się tutaj tak napinają, konie mechaniczne to nie wszystko. Z tego co widzę to ten setup jest mocno interesujący, spool podobny do seryjnej k03 a charakterystyka momentu świetna okolice 330 Nm w takim szerokim zakresie to kosmos, co prawda myślę że główna zasługa wyniku w tym przypadku to redukcja BP, to jest jedyny czynnik który pozwoli na uzyskanie takich mocy, jednak redukcja BP pogorszyła by spool a tutaj spool jest podobny do seryjnej k03. To prowadzi do jednego wniosku, myślę że główny patent polega tutaj na zabawie z polem powierzchni WG. I to jest rozmowa na poziomie. Bardzo dobrze myślisz i bardzo dobrze wyciągasz wnioski. Fazator nie jest włączony dodam. Objętość kolektora wydechowego jest prawie 3x taka jak seryjnego. Co według ciebie zrobiłem z WG? A zrobiłem, to fakt ![]() |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Co do przepływu to policzyłem na sucho jak turbulentny jest przepływ w przepływomierzu. Dla tych 215 g/s i przepływki 76 mm wyszło że baaardzo zawirowany ruch powietrza. Nie wiem jak napięcie na przepływce, ale może pokazuje bzdury. Co do biturbo to co masz na myśli? Dwie takie same równolegle czy mała+duża? przepływka siedzi z S3 8L APY, ori obudowa filtra z C5 Bi-turbo na dwóch takich samych będzie, jedna na dole druga na górze coś ala odbicie lustrzane, tylko będą trochę przerobione. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
Dużo daje powiększenie kolektora wydechowego ?
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Według mnie bezsens to bi turbo. Dwie małe nigdy nie będą tak sprawne jak jedna duża/większa. Nawet jak ma być stroker do 2.0 litra będzie to mało by napędzić dajmy na to 2 hybrydy podobne do tego co masz. Nie chodzi tutaj o słynne "na co? po co?". Da się na pewno, ale rozważ wady takiego rozwiązania. Masz 2 razy straty związane z tarciem na ośkach wirników (gorszy spool), więcej rozgałęzień spalin i powietrza tłoczonego (gorszy przepływ), większa powierzchnia kolektora pod maską(wyższe temp pod maską), większa awaryjność.
Kangury testowały 2x GT2860R-7 vs. 1x GTX3576R w rb26. Na singlu więcej mocy/momentu, niższy boost, lepszy spool. GtX nowszy, ale myślę że na gt35 było by podobnie. |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Według mnie bezsens to bi turbo. Dwie małe nigdy nie będą tak sprawne jak jedna duża/większa. Nawet jak ma być stroker do 2.0 litra będzie to mało by napędzić dajmy na to 2 hybrydy podobne do tego co masz. Nie chodzi tutaj o słynne "na co? po co?". Da się na pewno, ale rozważ wady takiego rozwiązania. Masz 2 razy straty związane z tarciem na ośkach wirników (gorszy spool), więcej rozgałęzień spalin i powietrza tłoczonego (gorszy przepływ), większa powierzchnia kolektora pod maską(wyższe temp pod maską), większa awaryjność. Kangury testowały 2x GT2860R-7 vs. 1x GTX3576R w rb26. Na singlu więcej mocy/momentu, niższy boost, lepszy spool. GtX nowszy, ale myślę że na gt35 było by podobnie. W tej konfiguracji turbin nie dziwi mnie to wogóle nawet, bo tak naprawdę sprawnośc tych turbin to przepaść. rb26 to silnik 6 cylindrów a co za tym idzie inna dynamika przepływów przez jedną suszarkę w stosunku do układu BiT niż 4gary nawet podobnych pojemności. W 1JZ był podobny kaman jeśli dobrze pamietam. Konstrukcja kolektora już jest zaprojektowana pod biturbo i jest niewiele wiekszy od obecnego. Co do tarcia na ośkach nie wystepuje takowe w zasadzie, a raczej nie powinno występować, bo gdyby istniało turbina zatarła by się momentalnie, podejrzewam że chodzi ci o opory toczenia, które dla GTXa są mniejsze dzięki łożyskom na podwójnych łożyskach kulkowych ceramicznych, ale ich trwałość jest przyznajmy szczerze do doopy zwłaszcza u miłośników LC i FS ![]() ; spool jest już teoretycznie "wyliczony" i graty do suszarki podobierane i dlatego jest 500+ na sensownym spoolu a nie 600KM+ bez dołu, bo biore poprawki na to o czym dokładnie piszesz i kilka innych. Awaryjność K03 i K04 już opanowałem do poziomu jaki potrzebowałem, starczyło przerobić dwie rzeczy i jest lala. Jedyne co to problem bedzie z dolotem bo ori puszka powietrza wylatuje bo za mało miejsca w komorze, ale z orurowaniem problemu byc nie powinno; w C5 sporo miejsca na szczęście. To jest projekt dla rozrywki i dla wiedzy w sumie, bo nikt w takie głupoty się w sumie jeszcze nie bawił. |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Wirniki Garetta mają design pochodzący bodajże z lat 80 tych (nawet serie GT i GTX), dosyć mocno ograniczający przepływy i z dużą bezwładnością, w stosunku do turbin Borg Warnera (np. serii EFR), a przedewszystkim tych nowych turbin.
Tutaj nie chodzi o moce w tym projekcie tylko o charakterystyke przy danej mocy, jak sobie porównacie projekty na GT35 i GTX to sami zobaczycie ile traci się momentu w dolnych partiach. Wracając do autora, nie wiem czy uda Ci się zrobić sensowny spool na 2xK03 czy to w szeregowej konfiguracji czy w równoległej, bardziej skłaniał bym się do rozwiązania małe + duże turbo, ale ty płacisz za rozwój ja z chęcią podglądne wyniki prac. Hmm... co mogłeś zrobić z WG, myślę że już zmniejszenie światła WG mogło by pozwolić na prezycyjniejszą regulacje BP, zmniejszyło by to wypełnienie N75, a przy otwarciu nie tracił byś tak dużo energii potrzebnej do utrzymania prędkości wirnika turbosprężarki. Generalnie mam wrażenie że wszystkie patenty polegają na zmniejszeniu wązkiego gardła w obszarze, kolektor wydechowy i turbina. -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Ale jak zmniejszysz otwór WG to bez dobrego sterowania boostem będzie kicha. Wraz z obrotami przez za mały otwór będzie rosło doładowanie samoczynnie. W innym silniku(ca18) i turbie(t28bb) mam seryjny aktuator(t28) wyszykowany na 0,35~0,4 bar, od czwartego biegu doładowanie ku odcince samo rośnie do 0,7 bar. EBC jakoś sobie radzi z tym, ale wolał bym mieć stabilne bazowe doładowanie 0,5~0,6 bar. Regulowany pręt WG+ powiększenie otworu w wozie o podobnym setupie załatwiło sprawę.
Jeśli nie ma tarcia na wirnikach to dlaczego między t28 a t28bb(gt2560r) różnica w spoolu w 2 litrowym motorze jest na poziomie 800 rpm? Wszystko inne nie zmienione Dodam że wirniki i muszle to samo. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 12:59 |