Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: A6 C5 Avant Quattro 1,8T AWT K03-005 hybryda 295KM/360Nm
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
McGiver18T
Mam zaszczyt pochwalić się rozwojowym projektem na 320KM+ na hybrydowej K03-005 na stałym booscie do odcinki, a nie przepompowanej żenady. Seryjny jeszcze słupek AWT, 282000km na blacie jeszcze nie otwierany. Strojony przez Pawła Zaprzalskiego z turbodiesel.pl na RON98 z Lotosu, hamowany 2x na dynomecie i 2x na rolkach żeby nie było wątpliowści, log boostu z hamowni załączony do wykresu. Nie jest to finalne strojenie ani finalny setup, na tym co jest do ugrania bez problemu 320-330KM ale nie przy stałym zadanym booscie, co jest akurat priorytetem w tym projekcie.

Na dzień dzisiejszy Stage2+, niedługo Stage3
-K03-005 4.88 hybryda
-seryjny aktuator WG (0,3bara)
-kolekotr rurowy wzór ori
-DP 2,75"
-wydech rs6 C5
-fmicek 550x230x63 + orurowanie 2,5"
-wtryski 440ccm
-pompa paliwa 040
-ori airbox + przepływka 3" z S3 8L
-sztywny tip 3" --> 2"
-wkład pipercross
-2 patenty własne




Pod maską stock ile sie tylko dało cool.gif

A teraz czekam na komenty tych co tak sie zapierali że się nie da tongue.gif
siewcu
co tam z k03 zostało, jeśli k03s w porywach 220 wydmucha, a tu 300 i jeszcze zapas?
addam24
Na k03s Rogal mi mowil ze 3-4 lata temu,ze da sie zrobic 260ps.A tu jest hybryda
KFAS
Pomyśl o wtryskach u mnie 490ccm kończyło się przy 330ps na 4,1 b ciśnienia na wolnych obrotach .
McGiver18T
CYTAT(addam24 @ Sat, 28 Nov 2015 - 23:11) *
Na k03s Rogal mi mowil ze 3-4 lata temu,ze da sie zrobic 260ps.A tu jest hybryda

nie wiem czy dopowiedział ci że te 260KM to jako królowa hamowni na pierwszym hamowaniu to ona zrobi i to przy szalonych 5200-5400rpm biggrin.gif 250KM mocy ciągłej to juz jest rewelacja na K03S
McGiver18T
CYTAT(KFAS @ Sat, 28 Nov 2015 - 23:53) *
Pomyśl o wtryskach u mnie 490ccm kończyło się przy 330ps na 4,1 b ciśnienia na wolnych obrotach .

Jakby co w zapasie leżą 627ccm od GT3 RS cool.gif
mihas66
Wtryski oryginał czy zamienniki?
McGiver18T
CYTAT(mihas66 @ Sun, 29 Nov 2015 - 08:32) *
Wtryski oryginał czy zamienniki?

nie rozumiem jak mam zrozumiec poprawnie pytanie??????
Młody-Bydgoszcz
4.2 odjeżdża?
McGiver18T
CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Sun, 29 Nov 2015 - 11:59) *
4.2 odjeżdża?

Zobacz sam biggrin.gif
skoksowane a6 c5 na k03 hybrydzie
KrisC
Jak dla mnie to to auto puchnie od 100km/h tak że wolałbym tego nie pokazywać, poza tym dziwne że przy 4800 nagle gubi 0,1 bara a zaraz potem je odzyskuje. WG nie trzyma? Identyczna sytuacja widzę jest z dołu. Pomijając że auto uślizgnęło się na rolkach, to identycznie gubi 0,1 bara tam gdzie powinno budować boost jak wściekłe
McGiver18T
CYTAT(KrisC @ Sun, 29 Nov 2015 - 14:53) *
Jak dla mnie to to auto puchnie od 100km/h tak że wolałbym tego nie pokazywać, poza tym dziwne że przy 4800 nagle gubi 0,1 bara a zaraz potem je odzyskuje. WG nie trzyma? Identyczna sytuacja widzę jest z dołu. Pomijając że auto uślizgnęło się na rolkach, to identycznie gubi 0,1 bara tam gdzie powinno budować boost jak wściekłe

to obejrzyj sobie inne podobne mody 1,8T na k03 i zobacz czy puchnie bo widzę że o 20VT na K03-005 żeliwie które ma pojemność 4.88 nie wiesz nic. Pieprzenie głupot o uslizgu quattro na hamowni przy tej mocy i tym niucie to zachowaj dla dzieci w przedszkolu. Mozliwości tej turbiny są w hooj wieksze, widze że nie czytasz a tym bardziej analizujesz a komentujesz bo po to został wstawiony log. Popatrz na wypełnienie N75 i fakt że jest to seryjny WG 0,3bara i jest to boost zadany około 1,1bara. W tym setupie nie chodziło o boost tylko jak najlepszy flow, i jak narazie nikt do tego wyniku się nawet zblizyc nie może. 1,5bara z tej suszarki jest do osiągnięcia przy około 2700rpm co połamało by korby jak zapałki.
jackkpl
0-200 licznikowe kolo 22s, auto malo nie wazy. Ile wg ciebie powinno robic? Puchnie ci w oczach, bo licznik nie ma liniowej skali.
tjwasiak
Tyle tylko, że przy 200 licznikowych GPS pokaże ~185 niestety - taki urok VAGów. Poza tym, jak dla mnie to niestety tam już dużo więcej nie ugrasz bo już teraz IAT mocno rośnie górą, jedyne co pozostało to zapomnieć o stałym booście i "przygarnąć" kilkadziesiąt Nm w średnim zakresie obrotów.
kuki_VU
Patrząc po filmiku to jedzie jak moje S w automacie
McGiver18T
CYTAT(jackkpl @ Sun, 29 Nov 2015 - 15:27) *
0-200 licznikowe kolo 22s, auto malo nie wazy. Ile wg ciebie powinno robic? Puchnie ci w oczach, bo licznik nie ma liniowej skali.

ty to widzisz własnie. auto suchej masy startowej z 1/3 baku ma 1690-1700kg, napęd stały na 4 buty, lacze zimówki 235/45/17. Start można poprawic o jakieś 2 sekundy, 0-100 z procedury niskośrednia 5tka, 100-200 jest około 14s. narazie jest to taki setup przejsciowy, który i tak na kolana położył wszystkie wyniki z K03 żeliwa 4.88 wink.gif jak zmienie korby i tłoki wlecą od S3 to po całosci zrobie 1,3bara ze środkiem może na 1,4 biggrin.gif
McGiver18T
CYTAT(tjwasiak @ Sun, 29 Nov 2015 - 15:59) *
Tyle tylko, że przy 200 licznikowych GPS pokaże ~185 niestety - taki urok VAGów. Poza tym, jak dla mnie to niestety tam już dużo więcej nie ugrasz bo już teraz IAT mocno rośnie górą, jedyne co pozostało to zapomnieć o stałym booście i "przygarnąć" kilkadziesiąt Nm w średnim zakresie obrotów.

sprawdzone było: 204km/h licznikowej = 200 GPS cool.gif temat IAT jest już w zasadzie poprawiony, a na wiosne bedzie rozwiązany całkowicie bo zderzak pojedzie do przerobienia, bo na chwile obecną mam ponad połowe fmicka zasłoniętą


Co do boostu zapasu jest jeszcze sporo, tylko głowice ogarnę i korby z tłokami bo na RON98 zaczyna górą cofać lekko zapłony (max 16stopni robi) dlatego wiecej nie koksowalismy narazie
McGiver18T
CYTAT(kuki_VU @ Sun, 29 Nov 2015 - 17:58) *
Patrząc po filmiku to jedzie jak moje S w automacie

najlepsze s6 c5 tip jakie widziałem miało 100-200 około 18sekund, u mnie jest około 14 rolleyes.gif
Łukasz GDY
Ten samochód chyba częściej zmieniał kierowników niż Sasha Gray laugh.gif
Mis
CYTAT(McGiver18T @ Sun, 29 Nov 2015 - 19:37) *
Co do boostu zapasu jest jeszcze sporo, tylko głowice ogarnę i korby z tłokami bo na RON98 zaczyna górą cofać lekko zapłony (max 16stopni robi) dlatego wiecej nie koksowalismy narazie

Cofa Ci zapłony po 16 stopni na górze przy WOT? rolleyes.gif

Korbę wrzucasz kutą? Dlaczego tłoki nie zostaną seryjne?
McGiver18T
CYTAT(Mis @ Sun, 29 Nov 2015 - 20:29) *
Cofa Ci zapłony po 16 stopni na górze przy WOT? rolleyes.gif

Korbę wrzucasz kutą? Dlaczego tłoki nie zostaną seryjne?

nie cofa smile.gif 16 przyjmuje smile.gif cofa tak około 1,5-2,3 stopnia rolleyes.gif korba wpada od tfsi a tłoki s3 są odpręzone o 0,5CR i bedzie idealnie pod RON98 i LPG, bo sam wiesz jaka jest u nas jakośc paliwa niestety dry.gif
McGiver18T
CYTAT(Łukasz GDY @ Sun, 29 Nov 2015 - 20:10) *
Ten samochód chyba częściej zmieniał kierowników niż Sasha Gray laugh.gif

według szwedzkiego dowodu miał wczesniej 12 włascicieli ile pamietam tongue.gif
tjwasiak
CYTAT(McGiver18T @ Sun, 29 Nov 2015 - 19:37) *
sprawdzone było: 204km/h licznikowej = 200 GPS (...)

Czyli masz nieoryginalny rozmiar kół, albo ktoś we wsadzie licznika dłubał. VAGowe liczniki w serii okrutnie przekłamują niestety.

CYTAT(McGiver18T @ Sun, 29 Nov 2015 - 19:37) *
Co do boostu zapasu jest jeszcze sporo, tylko głowice ogarnę i korby z tłokami bo na RON98 zaczyna górą cofać lekko zapłony (max 16stopni robi) dlatego wiecej nie koksowalismy narazie

Mimo wszystko załączony log temperatury przeczy temu co mówisz - przeróbka zderzaka poprawi chłodzenie, ale ta sprężareka już teraz grzeje powietrze, czyli pracuje nieefektywnie. Może się okazać, że podnosząc boost osiągniesz symboliczne przyrosty górą, albo wręcz nie osiągniesz nic.

CYTAT(McGiver18T @ Sun, 29 Nov 2015 - 20:34) *
nie cofa smile.gif 16 przyjmuje smile.gif cofa tak około 1,5-2,3 stopnia rolleyes.gif korba wpada od tfsi a tłoki s3 są odpręzone o 0,5CR i bedzie idealnie pod RON98 i LPG, bo sam wiesz jaka jest u nas jakośc paliwa niestety dry.gif

No to cofa 1,5-2,25 stopnia, czy nie? 16* to mało, pewnie przy większym turbo nie byłoby tego problemu...
McGiver18T
CYTAT(tjwasiak @ Sun, 29 Nov 2015 - 20:55) *
Czyli masz nieoryginalny rozmiar kół, albo ktoś we wsadzie licznika dłubał. VAGowe liczniki w serii okrutnie przekłamują niestety.


Mimo wszystko załączony log temperatury przeczy temu co mówisz - przeróbka zderzaka poprawi chłodzenie, ale ta sprężareka już teraz grzeje powietrze, czyli pracuje nieefektywnie. Może się okazać, że podnosząc boost osiągniesz symboliczne przyrosty górą, albo wręcz nie osiągniesz nic.


No to cofa 1,5-2,25 stopnia, czy nie? 16* to mało, pewnie przy większym turbo nie byłoby tego problemu...

na laczach 225/45/18 nie przekłamuje w zasadzie wogóle, mam gdzies loga z drogi z IV biegu przy temp zewnetrznej 4-5* miałem na dolocie 20-21* pod odcinką na zaslonietym zderzaku, także coś tam się powinno poprawić smile.gif 16* zapłonu łyka bo silnik ma 282000km i 12 właścicieli przedemną; fakt faktem suszarka ori po wyjęciu była w stanie idealnym tak jak i katalina która zazwyczaj przy tym przelocie to juz lata w puszcze, ale smok zabetonowany i fazator do wymiany był smile.gif zrobie głowice się zobaczy biggrin.gif może najgorzej nie bedzie, druga suszarka juz sie robi na kole 2283 i żeliwie 5.88
kuki_VU
porownuje z filmem ktory wrzuciles to moja leci podobnie 0-200 na zimowkach 225/50/17 a i S wazy troche wiecej...
i nie sprawdzalem przeklamania z gps
McGiver18T
CYTAT(kuki_VU @ Sun, 29 Nov 2015 - 22:35) *
porownuje z filmem ktory wrzuciles to moja leci podobnie 0-200 na zimowkach 225/50/17 a i S wazy troche wiecej...
i nie sprawdzalem przeklamania z gps

masz gdzieś filmik to dawaj, bo rozmiar kół przelicznikowo wychodzi identyczny po obwodzie
pinin
Coś więcej na temat turbo?
Kto robił, jaka cena, czas realizacji?
Pawel-2005
CYTAT(McGiver18T @ Sun, 29 Nov 2015 - 19:34) *
nie cofa smile.gif 16 przyjmuje smile.gif cofa tak około 1,5-2,3 stopnia rolleyes.gif korba wpada od tfsi a tłoki s3 są odpręzone o 0,5CR i bedzie idealnie pod RON98 i LPG, bo sam wiesz jaka jest u nas jakośc paliwa niestety dry.gif


Jak kolega chce korbe z tfsi to mam 3 sztuki , jedną kolega sobie dokupi i będzie git;/ Mowa oczywiście od tfsi 200km bo 211 i 265 ma średnice sworznia o 1mm i nie pasuje z tłokami z 1.8t lecz ma solidne korby już ;/
Co do korb to są gówniane i jedna została połamana w 1.8t na seryjnym k04. Właściciel się uparł ,że są ok więc mu je założyłem. Fajny strooker był ale korba wytrzymała tylko 2 tys i wysadziło blok. Ta korba jest cieńsza i ponad 1mm od tych z 1.8t a jak się okazało nie była z dużo lepszego materiału.
Także jednym słowem nie polecam ale w razie czego mam 3 szt na sprzedanie jakby ktoś chciał.
Znam też inne przypadki pogięcia tych korb także szkoda rozbierać silnik aby takie coś zakładać...
Co do hybrydy to jakie wirniki tam wleciały? Wiadomo coś? bo ja obecnie też mam taka komuś zrobić i zastanawiam się jakie wirniki uda się tam wpakować tongue.gif
McGiver18T
CYTAT(pinin @ Sun, 29 Nov 2015 - 23:20) *
Coś więcej na temat turbo?
Kto robił, jaka cena, czas realizacji?

wirnik k04-022, koło 2280, zeliwo 4.88; robiłem to sam, cena nieznana, czas realizacji nieznany. Wiem kto może za to taką zrobić tylko nie wiem za ile cool.gif
McGiver18T
CYTAT(Pawel-2005 @ Sun, 29 Nov 2015 - 23:36) *
Jak kolega chce korbe z tfsi to mam 3 sztuki , jedną kolega sobie dokupi i będzie git;/ Mowa oczywiście od tfsi 200km bo 211 i 265 ma średnice sworznia o 1mm i nie pasuje z tłokami z 1.8t lecz ma solidne korby już ;/
Co do korb to są gówniane i jedna została połamana w 1.8t na seryjnym k04. Właściciel się uparł ,że są ok więc mu je założyłem. Fajny strooker był ale korba wytrzymała tylko 2 tys i wysadziło blok. Ta korba jest cieńsza i ponad 1mm od tych z 1.8t a jak się okazało nie była z dużo lepszego materiału.
Także jednym słowem nie polecam ale w razie czego mam 3 szt na sprzedanie jakby ktoś chciał.
Znam też inne przypadki pogięcia tych korb także szkoda rozbierać silnik aby takie coś zakładać...
Co do hybrydy to jakie wirniki tam wleciały? Wiadomo coś? bo ja obecnie też mam taka komuś zrobić i zastanawiam się jakie wirniki uda się tam wpakować tongue.gif

ja na bexowej korbie 400niuta z dołu dmuchałem i nie połamało a axxowa jest jeszcze mocniejsza, także zaryzykuje bo wał z 1,8 ma inny wykorb kapke od 2,0 i wykres momentów gnących sił tnących jest z deka mówiąc inny. Strokery już tylko na kuciźnie składam bo tam niutem z dołu kopie grubo na małych suszarkach. Stroker na seryjnej korbie z tfsi stestowałem i robił robote bez kłopotów na td04hl-19t-7.0-12b robiąc czasy średnie na trasie powyżej 140km/h
Pawel-2005
CYTAT(McGiver18T @ Mon, 30 Nov 2015 - 00:36) *
ja na bexowej korbie 400niuta z dołu dmuchałem i nie połamało a axxowa jest jeszcze mocniejsza, także zaryzykuje bo wał z 1,8 ma inny wykorb kapke od 2,0 i wykres momentów gnących sił tnących jest z deka mówiąc inny. Strokery już tylko na kuciźnie składam bo tam niutem z dołu kopie grubo na małych suszarkach. Stroker na seryjnej korbie z tfsi stestowałem i robił robote bez kłopotów na td04hl-19t-7.0-12b robiąc czasy średnie na trasie powyżej 140km/h

ok ja chciałem tylko zasugerować ,że nie warto rozbierać motoru aby wrzucać podobnie słabą korbę jak jest w 1.8t. Bo niby jeden projekt poskładałem bez tykania silnika na APX. Krzysiek to wystroił na 360km i 460nm na seryjnym słupku , sprzęgle i pompie paliwa. Jeździ i nic się nie pogieło ale znam sporo przypadków ,że przy mniejszej mocy i nm się coś pogieło bo przy takim wysileniu jest to już loteria. Dlatego jak dla mnie bzdura tykać motor bo i tak ryzyko ze sie wygnie jest takie same jak przy korbach z 1.8t.
Koszt kutych korb wcale nie jest duży w porównaniu do dziury w bloku i składania nowego słupka. Ale ok skoro kolega policzył korby na ścinanie dla wału 1.8t ( wtf? ) to ok , powodzenia w takim razie smile.gif
McGiver18T
CYTAT(Pawel-2005 @ Mon, 30 Nov 2015 - 10:54) *
ok ja chciałem tylko zasugerować ,że nie warto rozbierać motoru aby wrzucać podobnie słabą korbę jak jest w 1.8t. Bo niby jeden projekt poskładałem bez tykania silnika na APX. Krzysiek to wystroił na 360km i 460nm na seryjnym słupku , sprzęgle i pompie paliwa. Jeździ i nic się nie pogieło ale znam sporo przypadków ,że przy mniejszej mocy i nm się coś pogieło bo przy takim wysileniu jest to już loteria. Dlatego jak dla mnie bzdura tykać motor bo i tak ryzyko ze sie wygnie jest takie same jak przy korbach z 1.8t.
Koszt kutych korb wcale nie jest duży w porównaniu do dziury w bloku i składania nowego słupka. Ale ok skoro kolega policzył korby na ścinanie dla wału 1.8t ( wtf? ) to ok , powodzenia w takim razie smile.gif

łoj panie, ale 360kunia i tym bardziej 460 niuta to tam nie bedzie smile.gif az tak hardkorowo to ja nie planuje smile.gif 320-330 kunia i max 400-410niutków smile.gif powyżej to tylko kucizna jak piszesz, a tyle korba z AXX wytrzyma bez problemu na odprezonym motorze
Pawel-2005
CYTAT(McGiver18T @ Mon, 30 Nov 2015 - 11:51) *
łoj panie, ale 360kunia i tym bardziej 460 niuta to tam nie bedzie smile.gif az tak hardkorowo to ja nie planuje smile.gif 320-330 kunia i max 400-410niutków smile.gif powyżej to tylko kucizna jak piszesz, a tyle korba z AXX wytrzyma bez problemu na odprezonym motorze

spoczko loczko mój kolega też twierdził ,że wytrzyma i wysadził w powietrze już 3 bloki zanim zgodził się abym mu zamówił kute korby:
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphoto...amp;oe=56E0C98B
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphoto...amp;oe=56DCADC3
no chyba ,że te konie z wykresu jakieś cherlawe to wtedy nic się nie ugnie bo ja takich widoków jak wyżej widziałem sporo. Ale skoro ktoś wie lepiej to czemu nie , rozbieranie silnika to są koszty i ,żeby wkładać tam tak samo marną korbę to jest jak dla mnie bzdura.
Ja tam wolę dorzucić te parę stówek niż zbierać motor z ulicy lecz widzę ,że niektórzy są bardzo oporni na rady i wiedzą lepiej:)
Także bezawaryjności:)
McGiver18T
400-410niutka korba 2,0tfsi na wale z 1,8T przyjmuje bez zajaknięcia, seryjny słupek AWT obrabiał 350KM+/ 450Nm+ na TD04hl-19t-7.0-11b i jezdził dopóki przejsciówka wtryskiwacza nie zastrajkowała i nie stopiło tłoka. I druga sprawa nie jest to auko do strzelania ze sprzegła czy procedury tylko cywil totalny.
siewcu
CYTAT(McGiver18T @ Mon, 30 Nov 2015 - 13:47) *
400-410niutka korba 2,0tfsi na wale z 1,8T przyjmuje bez zajaknięcia, seryjny słupek AWT obrabiał 350KM+/ 450Nm+ na TD04hl-19t-7.0-11b i jezdził dopóki przejsciówka wtryskiwacza nie zastrajkowała i nie stopiło tłoka. I druga sprawa nie jest to auko do strzelania ze sprzegła czy procedury tylko cywil totalny.

dlaczego ta sama korba na jednym wale przyjmie dany moment a na innym wale już nie?
jackkpl
CYTAT(siewcu @ Mon, 30 Nov 2015 - 15:19) *
dlaczego ta sama korba na jednym wale przyjmie dany moment a na innym wale już nie?


Korba przyjmuje dana sile, jak wal ma wieksze wykorbienie, to ta sama sila przeklada sie na wiekszy moment (cos jak rura na klucz przy dokrecaniu kola, gdzie ta sama sila wytwarzamy znacznie wiekszy moment).
McGiver18T
CYTAT(jackkpl @ Mon, 30 Nov 2015 - 16:44) *
Korba przyjmuje dana sile, jak wal ma wieksze wykorbienie, to ta sama sila przeklada sie na wiekszy moment (cos jak rura na klucz przy dokrecaniu kola, gdzie ta sama sila wytwarzamy znacznie wiekszy moment).

i z takimi ludzmi to ja cenie dyskusje. ma pojecie o czym mówi i to rozumie. Cudów w fizyce nie ma biggrin.gif czyli mówiąc prosto dzisałając siłą na tłok z ta sama siła mamy większy moment przy wiekszym wykorbie, ale mamy przez to wiekszy moment gnący. Tak samo jak mało kto wie dlaczego os sworznia korbowodu nigdy nie idzie przez środek tłoka smile.gif
ZUCZEKTT
CYTAT(McGiver18T @ Mon, 30 Nov 2015 - 17:01) *
i z takimi ludzmi to ja cenie dyskusje. ma pojecie o czym mówi i to rozumie. Cudów w fizyce nie ma biggrin.gif czyli mówiąc prosto dzisałając siłą na tłok z ta sama siła mamy większy moment przy wiekszym wykorbie, ale mamy przez to wiekszy moment gnący. Tak samo jak mało kto wie dlaczego os sworznia korbowodu nigdy nie idzie przez środek tłoka smile.gif

Wydaję się że w końcu zrozumiałeś dlaczego korba od 2.0tfsi 200hp to zły pomysł z wałem od 1.8T.
McGiver18T
CYTAT(ZUCZEKTT @ Mon, 30 Nov 2015 - 20:50) *
Wydaję się że w końcu zrozumiałeś dlaczego korba od 2.0tfsi 200hp to zły pomysł z wałem od 1.8T.

zlituj się i przeczytaj z uwagą co tam jest napisane, bo chyba od końca zacząłeś czytać i to bez zrozumienia
Tarantula
Chodzi o korby z np axx? Znajomy ma 520nm na takiej korbie. LC walone marchewami co chwile i nic nie chce sie wystrac. Przeskoczyles mnie o 24km z wynikiem na k03... Bardzo ladnie. Ciekaw jestem egt powyzej 200kmh. Pozdrawiam
McGiver18T
CYTAT(Tarantula @ Mon, 30 Nov 2015 - 22:00) *
Chodzi o korby z np axx? Znajomy ma 520nm na takiej korbie. LC walone marchewami co chwile i nic nie chce sie wystrac. Przeskoczyles mnie o 24km z wynikiem na k03... Bardzo ladnie. Ciekaw jestem egt powyzej 200kmh. Pozdrawiam

dokładnie to samo słyszałem i organoleptycznie ci co to stestowalimi też to potwierdzili. ponoć 500Niutka ona łyka bez problemu smile.gif eee tam 24KM, ma być fun i kilowanie niepokornych a nie święta wojna na kreski tongue.gif bedzie jeszcze wiecej koksu niedługo, bo na tym co jest szło ugrać około 320KM ale to nie o to chodzi wink.gif to nie królowa hamowni tylko autko do jazdy na codzień. Dzisiaj wychłostałem pana w nowiutkiej A4 B9 chyba 2,0tfsi, tak do 200 odszedłem mu lekkie 3 długości i gościu mało kierownicy nie pogryzł na światłach jak się zatrzymaliśmy, a ciśnionko mu widać skoczyło ostro bo prawie posiniał smile.gif
Tomasz76
Pytanie tylko czy to warto? Korb z aax-a jak na lekarstwo cenowo z 200 zł za sztukę, a kute korby do 1.8T koszt 1200 zł, więc... Ja bym nie kombinował za te kilka setek przy budowie silnika.
McGiver18T
CYTAT(Tomasz76 @ Tue, 01 Dec 2015 - 09:14) *
Pytanie tylko czy to warto? Korb z aax-a jak na lekarstwo cenowo z 200 zł za sztukę, a kute korby do 1.8T koszt 1200 zł, więc... Ja bym nie kombinował za te kilka setek przy budowie silnika.

z 4 komplety korb od AXX mi sie walają po warsztacie to wreszcie się jeden przyda wink.gif
Pawel-2005
CYTAT(McGiver18T @ Mon, 30 Nov 2015 - 16:01) *
i z takimi ludzmi to ja cenie dyskusje. ma pojecie o czym mówi i to rozumie. Cudów w fizyce nie ma biggrin.gif czyli mówiąc prosto dzisałając siłą na tłok z ta sama siła mamy większy moment przy wiekszym wykorbie, ale mamy przez to wiekszy moment gnący. Tak samo jak mało kto wie dlaczego os sworznia korbowodu nigdy nie idzie przez środek tłoka smile.gif



Stary co TY za farmazony gadasz. Próbujesz brylować na tym forum udając wielkiego znawcę , pierniczysz o siłach ścinających teraz o momentach gnących gdzie widać ,że nie masz pojęcia o tym co piszesz. Wrócić się do szkoły idź do zawodówki i doucz się chłopie. Gdzie występuje ścinanie albo zginanie pręta który jest łożyskowany z obu stron. Bo właśnie korbowód modelowo można porównać do takiego stanu. Chyba ,że Ci się panewka zacznie zacierać to będziesz miał zginanie i ścinanie.
Poczytaj sobie co to jest wyboczenie, jak się ją liczy to może się dowiesz wreszcie czemu korby się uginają albo rozrywają. Bo to ,że korbę zgięło w banan nie znaczy ,że działał na nią moment gnący albo tym bardziej ścinający laugh.gif
Sorry ale czytać się tych mądrości już nie da tak samo jak z tym sworzniem który jest nie osiowo w tłoku.
Co do korb z AXX to nawet Kompoty robią 450nm maxx bo sami twierdzą ,że te korby są gówniane. I są takie bo miałem je w ręku , mierzyłem i na czyjeś życzenie je włożyłem i 4 korbę tak wywaliło ,że aż rozerwała kawałek skrzyni.
Znam też jedną TT w 2.0 tfsi gdzie już przy 270km 2 korby były krzywe i sam mu załatwiałem kuciznę aby ponownie nie składać tego. Znam też trochę przypadków ,że jeżdżą i jeszcze nic nie urwali ale to nie znaczy ,że te korby są lux bo tak jak pisałem jedno 1.8t które zrobiłem ma 460nm na serii i żyje a inne padają.
Myślę ,że z mojej strony wyczerpałem temat ale musiałem to sprostować bo aż wstyd ,że na takim poważnym forum takie bzdury ktoś pisze dlatego należało się sprostowanie.
Fawor
CYTAT(Pawel-2005 @ Tue, 01 Dec 2015 - 13:42) *
Sorry ale czytać się tych mądrości już nie da tak samo jak z tym sworzniem który jest nie osiowo w tłoku.

Paweł....nie jest huh.gif A z tymi siłami działającymi na korbę oby dwoje macie racje, bo wyboczenie i zgięcie pochodzi od dokładnie tej samej siły smile.gif Również trochę przystopuj - tak samo, jak polecasz koledze wink.gif
rOBERTO795
Kilka osób to na fizykoterapię się nadaje. smile.gif
Pawel-2005
CYTAT(Fawor @ Tue, 01 Dec 2015 - 11:58) *
Paweł....nie jest huh.gif A z tymi siłami działającymi na korbę oby dwoje macie racje, bo wyboczenie i zgięcie pochodzi od dokładnie tej samej siły smile.gif Również trochę przystopuj - tak samo, jak polecasz koledze wink.gif

a czy ta siła zależy od tego jaki mamy wał korbowy? bo z wypowiedzi poprzednika wynika ,że na wale z 2.0 jest inaczej niż z 1.8. Wniosek niby taki ,że na wale z 2.0 szybciej wygnie niż na wale z 1.8 ;/
a ze sworzniem nie pisałem ,że tak nie jest tylko kolega twierdzi ,że mało kto wie czemu itp co mnie rozśmieszyło bo widać ,że na tym forum nikt się nie zna...
duct tape
Może ktoś w końcu sensownie wyjaśnić czy i dlaczego ta nieszczęsna oś sworznia nie idzie przez środek tłoka? unsure.gif Bo na chwilę obecną mamy cyrk i nikt nie podaje faktów...

EDIT: Na wale z 2.0 powinno być trudniej o zgięcie korby bo przy większym wykorbieniu wystarczy mniejsza siła działająca na tłok i korbę do wygenerowania takiego samego momentu. Em aj rajt? ph34r.gif

Edit2: Czy nie chodzi o to żeby przy zapłonie mieszanki gazy działające na tłok nie uderzyły gdy układ korbowo-tłokowy jest w pionie lub przed tylko pchał już na starcie wał zgodnie z kierunkiem jego pracy?
Fawor
CYTAT(Pawel-2005 @ Tue, 01 Dec 2015 - 14:39) *
a czy ta siła zależy od tego jaki mamy wał korbowy? bo z wypowiedzi poprzednika wynika ,że na wale z 2.0 jest inaczej niż z 1.8. Wniosek niby taki ,że na wale z 2.0 szybciej wygnie niż na wale z 1.8 ;/

Jak dla mnie ma to sens. Im wał ma większe wykorbienie tym w newralgicznym punkcie dla gięcia korba ma większe wychylenie, więc jest bardziej podatna.
CYTAT(Pawel-2005 @ Tue, 01 Dec 2015 - 14:39) *
a ze sworzniem nie pisałem ,że tak nie jest tylko kolega twierdzi ,że mało kto wie czemu itp co mnie rozśmieszyło bo widać ,że na tym forum nikt się nie zna...

aa ok. Już się bałem, że chcesz iśc w obalanie teorii wink.gif A czy dużo czy mało...pytanie tylko kto ma jaki wykładnik sztuk dla danego okreslenia smile.gif Jak widać powyżej - na pewno nie wiedzą tego wszyscy, bo i nie muszą.

Dla kolegi: oś korbowodu jest przesunięta w tłoku z racji różnych sił działających na tłok podczas suwu w dół i w górę. Zrównoważenie tych sił przez przesunięcie osi powoduje bardziej równomiernym zużywaniem się tulei.
Pawel-2005
niestety uważam ,że niema to zbytnio sensu:
http://www.zss.lublin.pl/html/pliki/motor/...d%20korbowy.pdf
tak jak napisałem wyżej korbowód jest łożyskowany na dole i na górze więc niema prawa występować tam moment gnący. Chyba ,że zaciera nam się panewka która stawia opór i wtedy powstaje zginanie korbowodu. W prawidłowym wypadku wszystkie siły związane z siłą gazową działają w osi korbowodu czyli liczymy go na wyboczenie a nie zginanie a tym bardziej ścinanie ( o czym było pisane ).
Jedyny minus związany z większym wykorbieniem jest taki ,że są większe siły bezwładności które mogą wyginać korbowód ale wyginanie korb w naszym wypadku nie jest na wysokich tylko średnio niskich obrotach więc tutaj te siły nie są aż tak kluczowe.
Dlatego musiałem dodać swoje 3 grosze bo wypadało to sprostować.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.