![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 October 2024 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Jeśli masz przy 3k 100km/h to przy 130km/h powinno być około 3900rpm
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 October 2024 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 November 2017 ![]() |
ja buduję te skrzynie w wersji 6 biegowej gdzie pierwsze trzy biegi są znacząco krótsze niż seria która według mnie jest zbyt długa ale już 6 jest sporo dłuższa niż oryginalna 5 co pozwala na cichą szybką i bardziej ekonomiczną jazdę w trasie. Przerabiasz MB6 na dzwonie BE4? Jak wygląda sterowanie taką skrzynią? |
|
|
![]()
Post
#265
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 October 2024 ![]() |
#kontrolm Chętnie się dowiem więcej o twojej modyfikacji skrzyni. Jak się można z tobą skontaktować?
|
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Przerabiasz MB6 na dzwonie BE4? Jak wygląda sterowanie taką skrzynią? w skrócie tak ![]() Generalnie bardzo dziwne podejście producenta tak jakby nie chciał żeby te skrzynie wykorzystywać inaczej niż oni sobie zaplanowali. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 January 2021 Skąd: Kraków ![]() |
Witajcie mam nadzieję że temat kompletnie nie umarł. Mam Peugeota 307 z silnikiem 177 koni. Jest bardzo zadany i chciałbym go trochę ulepszyć poprzez wydłużenie skrzyni. Jednak bardzo by mi zależało na zatrzymaniu działającego tempomatu. Jakie mam opcje ? Czy da się potem jakoś zaprogramować zmianę przełożenia jakbym wybrał wariant tylko, ze zmianą 5 biegu ? Cześć, jak masz ori skrzynie to powinno być BE4R z przełożeniem 5 biegu 0.86 czyli 140km/h około 4500RPM. Najtaniej i najłatwiej założyć przełożenie 0,744 - można to zrobić na samochodzie. W tedy przy 140 masz około 3800 RPM. Tempomat na 5 biegu nie będzie działał (jeżeli masz polifta w przedlifcie możliwe że będzie git) oraz nie będzie działało wygładzone zamykanie przepustnicy czyli przy szybkim puszczeniu gazu lekkie szarpniecie i to samo przy nagłym dodaniu gazu też lekkie szarpnięcie. Będzie natomiast działał limiter więc w trasie da się jechać. Od razu mówię, że taka zmiana przełożenia dość mocno zamula to auto ale zużycie paliwa znacząco spada. W pugu jest tak, że po mapie prędkości od obrotów ECU wie na jakim biegu jedzie, jak zmienisz przełożenie to w tedy się mu te wartości nie zgadzają i ECU nie widzi na jakim auto jest biegu, dlatego nie działa tempomat i są szarpnięcia przy puszczeniu/dodaniu gazu. Aż dziwne, że działa limiter. Jakby zmienić te wartości w mapie ECU to by pewnie wszystko działało ale ja nie znalazłem nikogo kto by miał wene to zrobić - szukałem kilka lat temu. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Daj znac kontrolm proszę na priv ile wychodzi taka skrzynia (do 207 1,4 benz)
Masz pełna skrzynkę, dlatego piszę tu |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 October 2024 ![]() |
Cześć, jak masz ori skrzynie to powinno być BE4R z przełożeniem 5 biegu 0.86 czyli 140km/h około 4500RPM. Najtaniej i najłatwiej założyć przełożenie 0,744 - można to zrobić na samochodzie. W tedy przy 140 masz około 3800 RPM. Tempomat na 5 biegu nie będzie działał (jeżeli masz polifta w przedlifcie możliwe że będzie git) oraz nie będzie działało wygładzone zamykanie przepustnicy czyli przy szybkim puszczeniu gazu lekkie szarpniecie i to samo przy nagłym dodaniu gazu też lekkie szarpnięcie. Będzie natomiast działał limiter więc w trasie da się jechać. Od razu mówię, że taka zmiana przełożenia dość mocno zamula to auto ale zużycie paliwa znacząco spada. W pugu jest tak, że po mapie prędkości od obrotów ECU wie na jakim biegu jedzie, jak zmienisz przełożenie to w tedy się mu te wartości nie zgadzają i ECU nie widzi na jakim auto jest biegu, dlatego nie działa tempomat i są szarpnięcia przy puszczeniu/dodaniu gazu. Aż dziwne, że działa limiter. Jakby zmienić te wartości w mapie ECU to by pewnie wszystko działało ale ja nie znalazłem nikogo kto by miał wene to zrobić - szukałem kilka lat temu. Kurde trochę słabe słabo przez brak tempomatu i szarpnięcia :/ ciekawe czy jest tu jakiś tuner ogarniający francuzy. Bo rozumiem, że dając ECU na stół i komunikując się z nim jest ktoś w stanie poprawić te tabelki ? Czy to jakaś wyższa szkoła jazdy ? |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Daj znac kontrolm proszę na priv ile wychodzi taka skrzynia (do 207 1,4 benz) Masz pełna skrzynkę, dlatego piszę tu A czy 207 1.4 ma skrzynię BE czy jakąś inną ? Bo nie wiem. I Ty masz 1.4 75KM czy juz to z BMW ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Mam 1,4 16V 88KM (chyba silnik o kodzie KFU czy jakos tak)
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Oj chyba nie masz KFU 88KM tylko 1.4 VTI BMW bo z tego co wiem KFU do 207 nie dawali. Ale mogę się mylić. Wrzuć zdjęcie silnika to się okaże.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
kFU był w 207 równolegle z vti bmw
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 06:23 |