Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 12 13 14  
Reply to this topicStart new topic
> Modyfikacja skrzyń biegów PSA rodziny BE4 z silnikami benzynowymi
Radzi11
post Sat, 12 Oct 2024 - 14:15
Post #261


Rookie
Dołączył: Fri, 11 October 2024





CYTAT(kontrolm @ Sat, 12 Oct 2024 - 08:30) *
teraz mam 3400 przy 140. A zakłądajac inne przełożenie mogę mieć 160 przy 3400 laugh.gif
A Ty ile masz teraz obrotów przy 120 albo 140 ?

Z tego co pamiętam 3k przy 100km/h już jest przy 130 jest 3500. .a jak kwotowo to u ciebie wychodzi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 12 Oct 2024 - 14:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
The Driver
post Sat, 12 Oct 2024 - 15:47
Post #262


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Jeśli masz przy 3k 100km/h to przy 130km/h powinno być około 3900rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radzi11
post Sat, 12 Oct 2024 - 18:02
Post #263


Rookie
Dołączył: Fri, 11 October 2024





CYTAT(The Driver @ Sat, 12 Oct 2024 - 15:47) *
Jeśli masz przy 3k 100km/h to przy 130km/h powinno być około 3900rpm

Wiesz co może tak być bo teraz jeździ autem moja kobieta biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damiank
post Sun, 13 Oct 2024 - 13:06
Post #264


Rookie
Dołączył: Wed, 08 November 2017





CYTAT(kontrolm @ Fri, 11 Oct 2024 - 14:08) *
ja buduję te skrzynie w wersji 6 biegowej gdzie pierwsze trzy biegi są znacząco krótsze niż seria która według mnie jest zbyt długa ale już 6 jest sporo dłuższa niż oryginalna 5 co pozwala na cichą szybką i bardziej ekonomiczną jazdę w trasie.


Przerabiasz MB6 na dzwonie BE4? Jak wygląda sterowanie taką skrzynią?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radzi11
post Sun, 13 Oct 2024 - 13:54
Post #265


Rookie
Dołączył: Fri, 11 October 2024





#kontrolm Chętnie się dowiem więcej o twojej modyfikacji skrzyni. Jak się można z tobą skontaktować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 14 Oct 2024 - 08:40
Post #266


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(damiank @ Sun, 13 Oct 2024 - 13:06) *
Przerabiasz MB6 na dzwonie BE4? Jak wygląda sterowanie taką skrzynią?

w skrócie tak laugh.gif choć jest z tym sporo roboty technologicznej bo zmienił się mechanizm sterowania skrzynią i do poprawnej pracy w oryginale wykorzystuje mechanizm lewarka którego wiadomo nikt nie będzie do starego auta od nowych montował. Więc musiałem dorobić swoje mechanizmy, swoje pomysły żeby to działało poprawnie bo inaczej ryzyko missshifta jest bardzo wysokie.
Generalnie bardzo dziwne podejście producenta tak jakby nie chciał żeby te skrzynie wykorzystywać inaczej niż oni sobie zaplanowali.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapustus
post Mon, 14 Oct 2024 - 08:43
Post #267


Rookie
Dołączył: Thu, 21 January 2021
Skąd: Kraków





CYTAT(Radzi11 @ Fri, 11 Oct 2024 - 12:28) *
Witajcie mam nadzieję że temat kompletnie nie umarł. Mam Peugeota 307 z silnikiem 177 koni. Jest bardzo zadany i chciałbym go trochę ulepszyć poprzez wydłużenie skrzyni.
Jednak bardzo by mi zależało na zatrzymaniu działającego tempomatu. Jakie mam opcje ? Czy da się potem jakoś zaprogramować zmianę przełożenia jakbym wybrał wariant tylko, ze zmianą 5 biegu ?

Cześć, jak masz ori skrzynie to powinno być BE4R z przełożeniem 5 biegu 0.86 czyli 140km/h około 4500RPM. Najtaniej i najłatwiej założyć przełożenie 0,744 - można to zrobić na samochodzie. W tedy przy 140 masz około 3800 RPM. Tempomat na 5 biegu nie będzie działał (jeżeli masz polifta w przedlifcie możliwe że będzie git) oraz nie będzie działało wygładzone zamykanie przepustnicy czyli przy szybkim puszczeniu gazu lekkie szarpniecie i to samo przy nagłym dodaniu gazu też lekkie szarpnięcie. Będzie natomiast działał limiter więc w trasie da się jechać.
Od razu mówię, że taka zmiana przełożenia dość mocno zamula to auto ale zużycie paliwa znacząco spada.
W pugu jest tak, że po mapie prędkości od obrotów ECU wie na jakim biegu jedzie, jak zmienisz przełożenie to w tedy się mu te wartości nie zgadzają i ECU nie widzi na jakim auto jest biegu, dlatego nie działa tempomat i są szarpnięcia przy puszczeniu/dodaniu gazu. Aż dziwne, że działa limiter. Jakby zmienić te wartości w mapie ECU to by pewnie wszystko działało ale ja nie znalazłem nikogo kto by miał wene to zrobić - szukałem kilka lat temu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Mon, 14 Oct 2024 - 17:58
Post #268


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Daj znac kontrolm proszę na priv ile wychodzi taka skrzynia (do 207 1,4 benz)

Masz pełna skrzynkę, dlatego piszę tu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radzi11
post Mon, 14 Oct 2024 - 18:35
Post #269


Rookie
Dołączył: Fri, 11 October 2024





CYTAT(kapustus @ Mon, 14 Oct 2024 - 08:43) *
Cześć, jak masz ori skrzynie to powinno być BE4R z przełożeniem 5 biegu 0.86 czyli 140km/h około 4500RPM. Najtaniej i najłatwiej założyć przełożenie 0,744 - można to zrobić na samochodzie. W tedy przy 140 masz około 3800 RPM. Tempomat na 5 biegu nie będzie działał (jeżeli masz polifta w przedlifcie możliwe że będzie git) oraz nie będzie działało wygładzone zamykanie przepustnicy czyli przy szybkim puszczeniu gazu lekkie szarpniecie i to samo przy nagłym dodaniu gazu też lekkie szarpnięcie. Będzie natomiast działał limiter więc w trasie da się jechać.
Od razu mówię, że taka zmiana przełożenia dość mocno zamula to auto ale zużycie paliwa znacząco spada.
W pugu jest tak, że po mapie prędkości od obrotów ECU wie na jakim biegu jedzie, jak zmienisz przełożenie to w tedy się mu te wartości nie zgadzają i ECU nie widzi na jakim auto jest biegu, dlatego nie działa tempomat i są szarpnięcia przy puszczeniu/dodaniu gazu. Aż dziwne, że działa limiter. Jakby zmienić te wartości w mapie ECU to by pewnie wszystko działało ale ja nie znalazłem nikogo kto by miał wene to zrobić - szukałem kilka lat temu.

Kurde trochę słabe słabo przez brak tempomatu i szarpnięcia :/ ciekawe czy jest tu jakiś tuner ogarniający francuzy. Bo rozumiem, że dając ECU na stół i komunikując się z nim jest ktoś w stanie poprawić te tabelki ? Czy to jakaś wyższa szkoła jazdy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 15 Oct 2024 - 06:22
Post #270


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(scorpio_24 @ Mon, 14 Oct 2024 - 17:58) *
Daj znac kontrolm proszę na priv ile wychodzi taka skrzynia (do 207 1,4 benz)

Masz pełna skrzynkę, dlatego piszę tu

A czy 207 1.4 ma skrzynię BE czy jakąś inną ? Bo nie wiem. I Ty masz 1.4 75KM czy juz to z BMW ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Fri, 18 Oct 2024 - 19:15
Post #271


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Mam 1,4 16V 88KM (chyba silnik o kodzie KFU czy jakos tak)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 19 Oct 2024 - 08:43
Post #272


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Oj chyba nie masz KFU 88KM tylko 1.4 VTI BMW bo z tego co wiem KFU do 207 nie dawali. Ale mogę się mylić. Wrzuć zdjęcie silnika to się okaże.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sun, 20 Oct 2024 - 08:03
Post #273


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





kFU był w 207 równolegle z vti bmw
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 12 13 14
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 06:23