Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Modyfikacja skrzyń biegów PSA rodziny BE4 z silnikami benzynowymi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
jaro4444
Może Ameryki nie odkryję ale podam gotowy i sprawdzony sposób jak z niemiłosiernie krótkich i denerwujących skrzyń biegów rodziny be4 (5 biegów) montowanych w 206, 207, 407, C4, C3, Xarach, Berlingo,... przy mocniejszych silnikach benzynowych (1.8 16V, 2.0 16V, 1,6 THP) zrobić skrzynię dającą znacznie wyższy komfort jazdy w trasie i nie tracąc przy tym dynamiki na niższych biegach.
Ja zrobiłem to konkretnie w 307 2.0 16V 140 KM poliftowej.
Trochę teorii - skrzynie be4 dzielą się na te z mechanizmem różnicowym 77mm i 84mm. To zasadnicza różnica bo np. 20DM16 z 206 GTI nie pasuje do 307 z takim samym motorem (pomijam sprawę rodzaju zabezpieczenia wstecznego biegu i zmianę kształtu obudowy sprzęgła w skrzyniach 20DPXX).
Więc standardowo w 307 zamontowana jest skrzynia 20DM74 z przełożeniami 1- 3.45 2- 1.87 3- 1.36 4- 1.05 5-0.86 Cp - 4.05. Daje to na 5 biegu przełożenie całkowite 3.48, a co z tym idzie przy 120 km/h mamy 3500 obr/min. Przy 140 km/h mamy już 4200 i koniec komfortu akustycznego i wysokie zużycie paliwa.
Podobnie dobrane są przełożenia w 206 GTI, C4 VTS, 207 THP, ....
Wydłużyć skrzynię można zmieniając przełożenie przekładni głównej (czyli potrzebny jest wałek główny i wieniec przekładni głównej) z mechanizmu o tej samej średnicy (czyli np. 84 mm). Dawcą może być np. motor 2.0 HDI 8V. Mamy wówczas przyrost np. o ok. 6-15% przy tej samej prędkości obrotowej silnika. Jednocześnie o tyle też jest słabsze auto na wszystkich biegach. Generalnie przyrost prędkości na wyższych biegach okupiony jest spadkiem dynamiki. Większe pole popisu mają tu właściciele skrzyń z dyfrem 77 mm bo mogą dobrać jako dawcę organów skrzynie z rodziny 20DPXX czyli np. od 1.6 HDI, gdzie prawie nową skrzynię można kupić za 300-400 zł.
Przy "dużych" skrzyniach 20DMXX można zrobić to na dwa sposoby:
1. Bardzo tanio i na aucie zmieniając koło 5 biegu z 0.86 na przełożenie 0.8 (44x35) i zyskujemy 7,5% na prędkości, z akceptowalnym skokiem obrotów po przejściu z 4 na 5 bieg, (44x35 nr części 2344E2 i wiele starszych skrzyń 20DLXX z 406 2.0 16V ma je na 5 biegu),
2. Po przeliczeniu chciałem uzyskać na 5 biegu przełożenie całkowite ok. 3.00 - 3.03 co dawało np. 3020-3040 obr/min przy 120 km/h na 5 biegu (zamiast 3500 obr) i przy autostradowych 140 km/h ok. 3500 obr/min (zamiast 4100).
Przy takim założeniu i pozostawieniu mojej przekładni głównej o Cp = 4.05 (77x19) idealny byłby 5 bieg ok. 0,75. Jest taki
V- 0,744 występuje w skrzyniach 20DL12,72, 73, 22, 23, ... Ale wówczas przeskok z 4 na 5 byłby za duży. Więc konieczna jest "dłuższa" 4 i minimalnie dłuższa 3. Wszystko to ma skrzynia od 206 1.9D
Przełożyłem więc biegi 3. zamiast 1.36 na 1.28, 4. z 1.05 na 0.95, 5. z 0.86 na 0,744 (47x35). Do tego 6 nowych łożysk (wałki sprzęgłowy, główny i dyfer), wszystkie uszczelnienia i nowe podkładki pod satelity i koła słoneczne.
Wrażenia z jazdy? Bezcenne
Przy 160 km/h mam obecnie ok. 4050 obr/min (zamiast 4700). Przy 140 km/h nie słychać silnika tylko szum powietrza. Dynamika nie spadła praktycznie wcale, jedynie przy ok. 90 km/h zamiast przyśpieszać na 5. lepiej zredukować na 4.
Generalnie polecam to rozwiązanie bo nową skrzynię biegów 20DL72 (dawcę organów) kupiłem za niecałe 400 zł. Można już je dostać za ok 200-250 zł po małych przebiegach. Do tego nowe łożyska SNR i uszczelnienia, podkładki z ASO, olej, ...
Złożenie i rozłożenie skrzyni ogarnie każdy średnio rozgarnięty mechanik. W opcji wymiany samego 5. biegu na 0.8 można to śmiało zrobić samemu.
Jak ktoś nie czuje się na siłach to mogę polecić Tiger Serwis Wrocław Leśnica ul. Jeleniogórska 44.
Jakby ktoś miał jakieś dokładniejsze pytania to odpowiem w miarę mojej wiedzy.

Wszystko to dotyczy rodziny BE4 czyli np. skrzyń 20DLXX, 20DMXX, 20DPXX, ...
luqs1
W końcu ktoś zrobił to na tym silniku i tej skrzynii co ja!:)

Nie jestem mechanikiem a więc ja osobiście skłaniałbym się tylko ku zmienie 5 biegu:)
Mam peugeota 407 z silnikiem ew10j4 138km i skrzynia powoli daje znać o sobie ale najbardziej celuje, że to wina 5 biegu ale pomijając to przy prędkości 110km mam coś około 3000-3100 obrotów dla mnie bardziej akceptowalne byłoby jakieś 2700 wiem, że to może różnica nie wielka ale akustyczna jest i powyżej 110-120 zaczyna się znacznie zwiększać spalanie o około 2 lity przy 140km/h.
Widziałem przeróbki, że ludziom spadały obroty średnio o 750-1000 po zmianie 5 biegu ale jak dla mnie to zbyt wiele, jeźdze trochę po mieście i nie chce tracić możliwości jazdy na 5 biegu przy np. 60-70km.

Napisałeś że idealna byłaby do tego żebatka 44x35 a ja znalazłem 35x44 (https://dowozu.pl/pl/p/Kola-zebate-5-bieg-44x35/132) jest to jakaś róźnica?? Może to śmieszne pytanie ale w kwestii skrzyni biegów nie mam bladego pojęcia o niczym.
Czy przy tej żebatce obroty spadają o 7,5%?smile.gif

Przy okazji mam mechanizm róźnicowy 84 i znalazłem do silnika 2.0 16v skrzynie o oznaczeniu 20dm16 i 20dm74 czy któraś z nich pasować będzie do mojego auta?? czy muszę szukać jakiejś innej??smile.gif
A takie informacje podał mi servicebox peugeota:
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 V
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 17 X 73
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO BLACHA STALOWA
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE
UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY 84
FELGA/OPONA/ WYMIARY ZAŁOŻONA OPONA 16-CAL.
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 205/60 R16 92V NIE WZMOCNIONA
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA Z BLACHY STAL
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU BEZ WSKAŹNIKA CIŚNIENIA OPON
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA BE4T
jaro4444
Albo rybki albo akwarium smile.gif
Jak chcesz mieć cisze przy 120 km/h i niższe obroty to nie możesz liczyć na jazdę 60 km/h na 5. biegu.

Do rzeczy - w 407 2.0i były dwie skrzynie, obie z przekładnią główną 4.29 (17x73). Obie są na dużym mechanizmie różnicowym (84 mm).
Przy czym jedna (BE4V) ma 3. bieg 1.37, 4. 1.05, 5. 0.8.
Druga to BE4N ma 3. 1.29, 4. 0.95, 5. 0.744.
Sprawdź w serwisie jakie masz przełożenie 5. biegu. Jeśli masz 0.8 to możesz zmienić na 0.744 ale optymalne by było zmienić też 3. i 4. bieg.
Ewentualnie możesz zmienić przełożenie przekładni głównej z 4.29 na 4.05 przy 5. 0.744, albo na 3.79 przy 5. biegu 0.8.

20DM16 ma mechanizm różnicowy 77 mm i stary system włączania 5 biegu. 20dm74 ma to wszystko co trzeba, poza dobrymi przełożeniami smile.gif
luqs1
No niestety nie można miećtongue.gif

Nie chciałem pakować się w koszta i rozkopywać skrzyni ponieważ troszkę chrabąszczy na luzie przy puszczonym sprzęgle, przy biegach nie słyszę a i biegi wchodza raczej dobrze i lekko, dlatego też chciałem tylko zmienić 5 bieg:)
Bo coś czuję, ze jak ruszę reszte to i koszt się znacznie zwiększy ponieważ jest w niej conieco do zrobienia ale wracając do rozmowy:)

Be4v to własnie ta co ja mam i doszukałem się, zę najprawdopodobnie jest ona oznaczona symbolem 20dm74:)
Natomiast ta 2 o której mówisz czyli mianowicie be4N to nie była czasem montowana razem z silnikami ew10j4s tych 177km? i jest ona oznaczona symbolem 20dm68?
Widzę, że znasz sie na tych skrzyniach z rodziny be4 dlatego też pozwolę sobie jeszcze o coś zapytać smile.gif Czy ta be4n to własnie ta 20dm68? Czy jest możliwość zamontowania jej aby wszytko pasowało bez przeróbek? i jaki byłby efekt końcowy? bo przekładnia główna ta sama ale przełożenia już inne:)

Pozdrawiam serdecznie:)
jagus
Też kiedyś się tym interesowałem i wg mnie jeśli już się bawić to trzeba iść w ml6. Na blok siada tak jak be4. Problem z ml6 to 6 bieg, który jest taki jak 5 w be4. Ale jest na to rada. ml6 od benzyny i ml6 od diesla. Zmiana wałka głównego i odbioru. Nie pamiętam z której do której (można się szybko dowiedzieć), i mamy 5 biegów takie jak w be4 plus 6-ty bieg. Do tego oczywiście wybierak, łapa skrzyni itd. Nie wiem czy półosie siadają, ale pewnie też muszą być od ml5/ml6.
yeti86
ml6 nie każda bo mają różne dzwony do silnika od ES nie podpasuje do EW
jagus
Możliwe, nie sprawdzałem ES. Ja się interesowałem skrzyniami od 407 ew12j4 i 407 HDi
luqs1
Widziałem właśnie gdzieś na jakimś forum ktoś przekładał w pugu bodajrze 307 skrzynie z 5 biegowej na 6.
Do tego celu posłużyła mu skrzynia z peugeota 607 z silnikiem 2.2 i właśnie tam jest 6 biegowa pasująca do ew10j4.
Dodatkowo musiał wymienić wybierak, półosie i jeszcze coś ale już nie pamiętam dokładnie:)
Pisał, że wyniosło go to 1000zł za wszystkie części (Oszywiście używane) nie licząc robocizny którą wykonal sam.

Ale wracając do mojego poprzedniego pytania. Co to za skrzynia 20dm68? I pasuje zamiast 20dm74?
jaro4444
Peugeot 407 ma montowane skrzynie o następujących oznaczeniach wybitych na korpusie:
1,8 16V ma 20DM58
2,0 16V ma 20DM59
http://bartebben.com/parts/peugeot/407/tra...9-cp17x73-.html

20DM68 montowany w C4 VTS i 307 16V 177 KM ma przekładnię główną 17x73 czyli taką jak Twoja skrzynia. Nie wiem jak z biegami. 20DM74 ma CP 4.05 (19x77), 20DM71 ma CP 4,76 (17x81).
Pomijając fakt, że średnica koła 205/60r16 z 407 jest większa tylko o 3,14% od koła 307 (205/55R16) to najrozsądniejszym doborem przełożeń i CP jest kombinacja jaką zastosowałem czyli CP 4.05 i V bieg 0,744 albo kombinacja CP 3,79 i V bieg 0.8. Aby to uzyskać musiałbyś rozłożyć swoją skrzynię, złożyć CP od np. 2.0 HDI 8V (19x72), powymieniać łożyska (komplet 6 łożysk od SNR to ok. 350 zł). Do tego uszczelnienia półosi, wybieraków i wałka sprzęgłowego i masz skrzynię, która nawet jeśli będzie delikatnie "podśpiewywać" to będzie chodzić następne 150-200 kkm. Dawcę wałka głównego i wieńca przekładni głównej można znaleźć już za 100-200 zł (skrzynia z urwanym mocowaniem górnej łapy).
usuniety
Panowie, ma ktoś może oznaczenia łożysk skrzyni be4r?

EDIT:

2372 40
ŁOŻYSKO
25 X 47 - 15

dwie sztuki

2317 66

ŁOŻYSKO
DIAM 36X72-17,5

jedna sztuka

2317 77

ŁOŻYSKO WAŁKA SKRZYNI BIEGÓW
DIAM 25X75-17

jedna sztuka

3125 18

ŁOŻYSKO ROZRZĄDU
38 X 63 - 17

dwie sztuki

3121 44
RP 16 088 167 80

USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW
40X58-10

3121 46

USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW
PRAWO
29X47-11


Kompletny zestaw naprawczy skrzyni: 2299 37
jaro4444
Łożyska i uszczelnienia dostaniesz np. tu:
http://salko.pl/363-lozyska?fpc1=36&fp...=342&fpc6=0
Taniej jeszcze będzie np. tu:
http://www.czescifrancuskie.pl/kontakt.php

Tu masz online katalog:
http://autopartmaster.com/en/?action=catal...mp;id_pic=30602

Przy kompletnym rozłożeniu skrzyni warto wymienić jeszcze podkładki pod satelitami i kołami słonecznymi oraz uszczelnienie wybieraków (2 szt). i uszczelniacz wałka sprzęgłowego.
jaro4444
Pojeździłem trochę ostatnio w długich trasach autami o podobnej pojemności i mocy jak ten Peugeot i stwierdzę, że dobrane w nim przełożenia są naprawdę optymalne na trasę. W Fordzie 2.0 145 KM na 5 biegu jest przy 4000 obr/min 148 km/h i powyżej 130 km/h zaczyna wyć silnikiem, w Renault bardzo podobnie jak w Peugeocie wyjściowo czyli 140 km/h to 4000 obr/min. Też wyje motorem na wyższych prędkościach. Różnica między Fordem a zmodyfikowanym Peugeotem niby nieduża ale odczuwalna na dłuższej trasie.
usuniety
Wymiary łożysk znam, cenę w ASO znam.
Czy ktoś jest w stanie konkretnie napisać, które łożysko jakiego typu kupić?
Ewentualnie numery zamienników SNR?
Znam kilka sklepów specjalizujących się w łożyskach i chciałbym trochę zaoszczędzić na zakupie.
Muzykancik
a masz numery z ASO ? jak masz, to bez problemu dobierzesz zamienniki od SNR'a
usuniety
Post numer 10.
Szukałem dzisiaj trochę w katalogu IC po wymiarach i coś tam jest ale każde łożysko występuje w kilku wersjach.
EDIT:
Temat ogarnięty, potem wrzucę numery zamienników.
usuniety
2x - JL.69349/310.A
2x - 32005.VS02H100
1x - AB.40559
1x - N.12649.S04.H100
kontrolm
jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam na sprzedaż bebechy skrzyni BE4R która przejechała 300 km.
Ręczę za przebieg bo sam wyjmowałem to w 2008 roku z auta które tydzień wcześniej wyjechało z salonu i ciężarówka skasowała mu wszystko od bagażnika do fotela kierowcy.
Tylko zębatki 5 biegu już poszły
usuniety
CYTAT(kontrolm @ Tue, 07 Jul 2015 - 08:33) *
jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam na sprzedaż bebechy skrzyni BE4R która przejechała 300 km.
Ręczę za przebieg bo sam wyjmowałem to w 2008 roku z auta które tydzień wcześniej wyjechało z salonu i ciężarówka skasowała mu wszystko od bagażnika do fotela kierowcy.
Tylko zębatki 5 biegu już poszły

opróżnij skrzynkę.
7mj7
Witam. Mam pytanie bo widzę, że jesteście dobrze zorientowani w temacie. W moim 407 SW 1.8 rozsypała się skrzynia biegów (20DM58). Mam bardzo duży problem ze zdobyciem takiej skrzyni. Czy jest możliwe, żeby założyć inną skrzynię bez przeróbek? Pomijam tutaj przełożenia bo spodziewam się, że auto będzie wolniejsze/szybsze i mocniejsze/słabsze. Zależy mi na tym, żeby po prostu pasowała. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
kontrolm
oczywiście że tak, szukaj z modeli 1.8 - 2.0 o niekoniecznie takim oznaczeniu jak Twoja. Również z innych aut grupy PSA będzie pasować szczególnie od 206 GTi jest sporo towaru na allegro
7mj7
Jeśli to dla Ciebie nie jest problem to czy mógłbyś mi napisać, skrzynie o jakich oznaczeniach będą pasować bez żadnych zmian półosi, łap itp. Nie ukrywam, że jestem kompletnie zielony w tym temacie. Spędziłem kilka godzin na porównywaniu tych skrzyń ale wydaje mi się, że w każdej widzę jakąś różnicę. Bardzo dziękuję za zainteresowanie problemem i odpowiedź.
kontrolm
Jeżeli wyszukasz skrzynie BE (a taka właśnie jest w silnikach 1.8 i 2.0 z rodziny EW poczynając od Peugeota 406 po 1999 bodajże) to do każdej podejdą Twoje półosie i łapy. Najważniejsza różnica to sterowanie sprzęgła - jeżeli Twoja ma hydraulike to musisz szukać takiej która ma podejście na łapę i siłownik hydrauliczny ale z tym akurat nie problem bo wiekszość skrzyń po 2000r ma dzwon dostosowany do tego natomiast jeżeli masz na linkę to tu wybór jest mniejszy i musi być łapa albo miejsce na łapę żeby przełożyć z Twojej.

Załóż sobie konto na http://public.servicebox.peugeot.com/ fikcyjny warsztat samochodowy i będziesz miał numery, przełożenia i wszystko inne co Ci potrzeba.
O ile w necie nie znajdziesz jakiegoś uniwersalnego loginu tylko że barany podmieniają potem hasła więc nie wszystko będzie działać.
7mj7
Link nie działa niestety. Jeśli mógłbyś sprawdzić i podać go jeszcze raz to super. U mnie raczej jest hydraulika (samochód stoi w warsztacie i nie mam jak sprawdzić teraz). Kilka godzin szukałem tych skrzyń i często są drobne różnice (typu brak dziury na czujnik u góry skrzyni, lub mocowanie tylnej łapy jest inne, lub wodziki inaczej wychodzą). Stąd moje dylematy i prośba o konkretne numery osób, które się na tym znają. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
kontrolm
poprawiłem. Jedna łapa zawsze jest taka sama (taki pręt zagięty o 90stopni z kulką na końcu) a druga z pogiętego płaskownika jest przekładalna.
Jeżeli brak czujnika to nie jest to skrzynia od benzyny EW.
A że tak zapytam co stało sie w Twojej skrzyni ? Bo jak rozleciała sie różnicówka to odrazu mówie że wystarczy wymienić tylko ją samą przekładając koło zębate i ew. zmieniając ten fragment obudowy bo czesto ulega pęknięciu.
7mj7
Róznicówka, poza tym piąty i trzeci bieg. Poza tym widać, że ktoś już majstrował przy niej wcześniej więc najbardziej opłacalna i sensowna będzie po prostu wymiana skrzyni. Tylko pytanie na jaką....
7mj7
Kurcze nie mogę się odnaleźć na tej stronie więc chyba jednak nic z tego. Dzięki za pomoc ale niestety będę musiał jeszcze poszukać
kontrolm
dostałeś komplet informacji żeby znaleźć to co Cie interesuje. Ew wklejaj linki z alle, olx
7mj7
przepraszam za zamieszanie ale mam jedno konkretne pytanie czy skrzynia z peugeota 206 2.0 20DL09 będzie pasować bez problemu za 20DM58?
7mj7
Ewentualnie 20DM59
mihas66
Ciekawa opcja widział ktoś podobny temat o f4r i skrzyniach jc5 bo problem jest identyczny
usuniety
Pytanie z innej beczki - czy w 206 uda się upchnąć szóstkę z 306 gti-6 ?
buniooo
tak ale w prawo będziesz miał większy promień skrętu niż w lewo. Taki urok montażu tej paki sad.gif
7mj7
Panowie sprawa jest dosyć pilna a ja jestem całkowitym laikiem w tych tematach. Więc ostateczne pytanie bo muszę zamówić dzisiaj czy w zamian za moją skrzynię (20DM58) w 407 SW 1.8 będzie pasować beż żadnych zmian skrzynia 20DM70 lub 20DM59. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, ale mogę się mylić. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i pomoc.
7mj7
Na jedno z moich pytań już niestety znam odpowiedź. Skrzynia 20DM59 nie pasuje. Tzn teoretycznie pasuje ale półosie muszą być do niej nieco krótsze (od 2,0). Prawdopodobnie tak jest w 2.0 w którym fabrycznie jest skrzynia 20DM59. Więc niestety nie udało się jej bez problemów założyć. Jako, że zamówiona przeze mnie skrzynia dodatkowo miała problem z piątym biegiem postanowiłem ją odesłać. Bardzo proszę kolegów, którzy mają doświadczenie w tych kwestiach o odpowiedź na kolejne z moich pytań. Czy w zamian za oryginalną skrzynię do 407 SW 1.8 (20Dm58) podejdzie bez żadnych zmian skrzynia z Citroena C5 llift z tym samym silnikiem o oznaczeniu 20DM70. To bardzo ważne wię proszę o odpowiedź. Z góry bardzo dziękuję.
7mj7
Jako, że nikt nie palił się do pomocy (Ci którzy pomagali niestety nie do końca mieli rację, mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem) musiałem to sprawdzić na własnej skórze i znam już odpowiedź na drugie pytanie, może komuś się przyda. Skrzynia z Citroena C5 1.8 16V o oznaczeniu 20DM70 pasuje idealnie (koniecznie z tym oznaczeniem, inne mają inne mocowania i nie pasują, tzn na upartego pewnie pasują, ale bez przeróbek żadnych by się nie obeszło). Pozdrawiam
kontrolm
Skrzynie pasują mocowania są takie same jedyna różnica ktorej niestety nie zauważyłem jak napisałeś to faktycznie krótka półoś ma krótszy wielowypust. ALe wystarczy zamienić w półosi sam ten element który wchodzi w skrzynię od modelu 2.0 .
Szczególnie że nie sądziłem że Peugeot do takiego cieżkiego auta wkłada ten słabawy mechanizm różnicowy 77mm i pewnie znów CI sie on rozsypie za jakiś czas. A wkładając skrzynie od 2.0 miałbyś znacznie mocniejszy mechanizm 84mm który wytrzymuje spokojnie silniki HDi z ich sporym Nm.

Ale życzę powodzenia ;-)
Barejka
ma inny wieloklin bo dyferek jest wiekszy smile.gif ja jakos na skrzynue BE3 nie moge narzekac wytrzymuje juz drugi rok katowania i startowania z drugiego biegu smile.gif
kontrolm
nie ma innego ;-) przerabiałem nawet wielokliny półosi od 77 żeby podeszły pod 84 - wystarczy 2-3 mm splanować czoło wieloklina i już simmering trzyma.
Tyle że jak półoś ze sprawnym dzwonem można teraz kupić za 40-50 zł to po co się babrać.

Dyfer 77mm rozleciał się u większości moich znajomych robiąc plamę na ulicy i to w zwykłych 1.8 albo 1.9D albo 1.8TD. Kolega który ma 2.0T w 205 w jednym roku zmieniał skrzynie 3x za każdym razem przez dyfer. A mi np. nigdy sie to nie zdażyło ale ja wiem jak sie jezdzi ;-)
7mj7
Tak jak napisałem skrzynia od 407 2.0 teoretycznie pasowała, ale musiałbym dodatkowo wymienić półosie ewentualnie przeguby wewnętrzne. Jako, że skrzynia którą kupiłem od 2.0 miała problem z 5 biegiem (wyskakiwał praktycznie na sucho już) to ją odesłałem. Nie jest prawdą, że pozostałe skrzynie też pasują bo mają w większości inne mocowanie tylnej łapy lub inne szczegóły mimo, że to ta sama rodzina, itp. Natomiast ta od C5 pasuje idealnie, bez żadnych zmian. Mam nadzieję, że posłuży długo ale to pewnie wyjdzie w praniu. Tak czy tak dziękuję za zainteresowanie tematem, peugeot jeździ a o to mi chodziło.
maestrus
Panowie,

307/EW10J4S-RFK/VVT 2.0 16V mam kilka pytań...
1. Skrzynia 20DM68:

TRANSMISSION BVM5
GEARBOX (CHARACTERISTICS) BVM BE4 T
SPEEDOMETER DRIVE CT 22 X NO
FINAL DRIVE RATIO CP 17 X 73
CLUTCH HYDRAULIC CLUTCH
GEARBOX TYPE (TYPE APPROVAL) GEARBOX BE4/5 T TYPE
DIFFERENTIAL (GEARBOX) DIFFERENTIAL 84
GEARBOX TYPE GEARBOX BE4R

Czy 20DM71 lub 20DM74 podejdą i jeśli tak, która będzie dłuższa? (chciałbym trochę wydłużyć skrzynię - 5 bieg i myślę nad zakupem używki a potem jej wyremontowaniu od razu ze zmianami).

2. Na co zwrócić uwagę kupując takie skrzynie (oprócz tego czy oczywiście podejdą mocowania, czy jest siłownik hydrauliczny i jak jest mocowany itp.)?
3. Może ktoś słyszał - EW10J4 miały problemy z popychaczami, czy w EW10J4S również występował ten problem?

Dziękuję i pozdr.
kontrolm
Najpierw porównaj przełożenia a potem myśl nad tym nad czym myślisz.
A jak nie chcesz ładować szpery to ładuj 6-b skrzynię od silnika 2.2 z 407 i będziesz miał i fajnie przyspieszające auto, długi 6 bieg i skrzynię która się nie sypnie.
Jakby co skrzynie mam ;-)
maestrus
CYTAT(kontrolm @ Fri, 06 Nov 2015 - 13:06) *
...to ładuj 6-b skrzynię od silnika 2.2 z 407 i będziesz miał i fajnie przyspieszające auto, długi 6 bieg i skrzynię która się nie sypnie.
Jakby co skrzynie mam ;-)


Podejdzie zamiast 20DM68? Ile chcesz za tą skrzynię? Pytanie jeszcze czy do 307 uda się dobrać resztę (ramkę do wnętrza i cięgna wybieraka, nie wiem co jeszcze)?
MisioLBN
Kontrol nie trzeba pół osi przerabiac pod ta skrzynie? I jak z predkosciomierzem?
jagus
przelozenie 6-tego iegu w ML6 jest podobne do 5-tego w ML5. Są one tylko ciaśniej zestopniowane.
Barejka
a ja mam takie pytanie troche innej beczki czy ta cala skrzynia BE4 byla taka slaba jak MA w 106/saxo??? BE4 przeciez to cos podobnego do tej montowanej w xsarze picasso ???
kontrolm
jest dosyć mocna tylko trzeba mieć na szerokim mechanizmie różnicowym wtedy jest OK. Podobnie MA również miała dwa mechanizmy różnicowe i na tym mocniejszym była sporo wytrzymalsza. Użytkownik Bunio rozpykał dosyć mocno te skrzynie i chyba potrafi przełożyć bebechy od BE w obudowy MA.
A BE ze szperą robi się już naprawdę wytrzymałą skrzynią a przy okazji bardzo lekką jak na swoje możliwości bo waży poniżej 40kg.
rysiek314
Jestem nowym i na początek Witam Wszystkich na forum .
mam 307 benzyna 1.6 ze skrzynią BE4/5 J i zaczyna mi trochę wyć przy prędkości od 50 do 60 obojętnie na jakim biegu i mam pytanie do znawców tematu które łożyska wypadało by wyminić i czy tylko łożyska z góry dziękuję za zaiteresowanie się tematem
rysiek314
Do kontrolm - przejrzyj i opróżnij skrzynke
RaVs16
Jaro4444, u mnie w 206 s16 o kodzie skrzyni 20DL08, będą pasowały 3,4,5 bieg z 206 1.9d o kodach 20DL12,72, 73, 22, 23, ... ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.