![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Nie mozna miec zbyt duzych wymagan od oleju, ktory kosztuje ~100PLN za 4L. Ja tam upalalem i problemow nie bylo, ale jakbym mial robic to caly czas to bym wlal cos z wyzszej polki. Cena do jakosci bardzo dobra w VR1. Tyle.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
VR1 5w50 srednio sie nadaje do upalania. Silnik w srodku czysty, ale po rozgrzaniu z cisnieniem nie było szału, na VR1 10w60 jest coś lepiej. Teraz testuje motula xpower 10w60 i roznica na plus wzgledem VR1 tej samej klasy. zmienia się gęstość to i ciśnienie wyższe Nie mozna miec zbyt duzych wymagan od oleju, ktory kosztuje ~100PLN za 4L. Ja tam upalalem i problemow nie bylo, ale jakbym mial robic to caly czas to bym wlal cos z wyzszej polki. Cena do jakosci bardzo dobra w VR1. Tyle. Dokładnie, za tą cenę dostajemy mega jakość... wypada nawet lepiej niż droższe oleje... aczkolwiek to jest temat rzeka i myślę że się tu nie rozleje ![]() jak mówię ja śmigałem i na 10w60 VR1 i teraz po remoncie i tulejowaniu 5w50 VR1 i nie nie mogę nic złego powiedzieć . O tyle. -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
zmienia się gęstość to i ciśnienie wyższe zmienia się lepkość - gęstość to masa/ objętość i ta raczej pozostaje stała lub zmienia się bardzo nieznacznie. Olej powinien mieć odpowiednią lepkość do zastosowania - luźniejsze panewki to większa lepkość. Wtedy film olejowy jest grubszy. Niemniej jednak nie należy przesadzać - tzn ja upalam k20 i na 5w40 widział 130 stopni na torze wiele razy, ciśnienie oleju 3.5 bara na wysokich ,a na jałowych 0.6 bara. O ile niskie ciśnienie może uniemożliwić włączenie VTEC-a, to jeśli wynika ono z obniżonej lepkości oleju, to nie jest to wielki dramat. Po prostu olej leci z mniejszymi oporami, a że pompa tłoczy go tyle samo niezależnie od lepkości (w uproszczeniu), to mniej lepki olej przy tym samym przepływie wygeneruje mniejszy opór - mniejsze ciśnienie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pompa nie pompuje tyle samo. Lepkiego oleju napompuje więcej niż wody.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zakladajac, ze nie dochodzi do spieniania czy innych tego typu zjawisk to przy tych samych obrotach pompy przepompowane zostanie tyle samo oleju. Niewazne czy bedzie to 0W40 czy 10W60. Jedynie ten drugi bedzie mial wieksza lepkosc wiec na zegarze zobaczysz wyzsze cisnienie.
Natomiast ktora lepkosc lepsza dla silnika, czy cisnienie przy upalaniu ma byc 3b czy 5b to juz sa kwestie zupelnie indywidualne. Np Porsche w manualu 997CS podaje, ze olej rozgrzany i powyzej 5000rpm ma osiagac cisnienie 3,5b. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To nie jest prawdą. Pompa łopatkowa zawsze napompuje więcej bardziej lepkiego towaru . To jest normalne zjawisko.przy wodzie towar będzie mielony w miejscu czyli przepuszczany między łopatkami a obudowa.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 01 February 2017 Skąd: Kalisz ![]() |
Federal do profila odnośnie trakcji wypada słabiej, tego się można było spodziewać. Zmieniłem bardziej z racji walorów jezdnych że tak powiem. Na profilach auto na co dzień pływało , hałasowało itp , na federalach tego nie ma... a na zawody i tak leżą nowe Race GC Ciśnienie, w tej chwili mam chyba 2,2 albo 2 bary .. już nie pamiętam ![]() EssiRS, ja Valvoline użytkuje od początku przygody z tym civicem, czyli 7 lat. Motor był 2 razy rozbierany i zero nagarów, "szlamu" itp, czyściutko ładnie. Chodziło mi o porównanie RaceGC do profili z racji że sam stoję prze wyborem opon na przednią Oś i miałem wcześniej profile. Cena jest za profile najprawdę dobra w porównaniu do innych opon bieżnikowanych czy raceGC czy extreme vr2. -------------------- Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
User Dołączył: Sun, 06 January 2008 Skąd: Kraków ![]() |
To nie jest prawdą. Pompa łopatkowa zawsze napompuje więcej bardziej lepkiego towaru . To jest normalne zjawisko.przy wodzie towar będzie mielony w miejscu czyli przepuszczany między łopatkami a obudowa. Chyba zębatkowa... a tak BTW - JackPL dobrze pisze - liczy się przepływ, a nie ciśnienie - to przepływ oleju generuje film i ochronę elementów motoru, jak i pozwala zmniejszyć temperaturę oleju i elementów smarowanych. Z własnego doświadczenia powiem tylko, że po przejściu z Valvo 10w60 na Mobila 0w40 temperatury oleju na torze z 125-130 stopni zjechały w dół o 5-7 kresek. W warunkach tego samego toru i prawie identycznej pogody. Coś w tym jest ![]() (EOT) |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
zmienia się lepkość - gęstość to masa/ objętość i ta raczej pozostaje stała lub zmienia się bardzo nieznacznie. tak o lepkość mi chodziło ![]() Chodziło mi o porównanie RaceGC do profili z racji że sam stoję prze wyborem opon na przednią Oś i miałem wcześniej profile. Cena jest za profile najprawdę dobra w porównaniu do innych opon bieżnikowanych czy raceGC czy extreme vr2. Race Gc leżą jeszcze nie założone nawet... ale zarejestrowałem sie na Piłę 1/4 więc tam będzie dopiero pierwszy test. Ja również badałem temat opon i na extremach mało zawodników śmiga na ćwiarę wiec mało opinii, profil podobno się popsuł i na chwile obecną najrozsądniej wychodziły własnie Race GC. A co do ciśnienia w kołach.. rożnie, wszystko zależało od warunków i podłoża , czy asfalt beton itp. Na co dzień jak jeździłem w ubiegłym roku na profilach to 1,8 bara przy mocy 400+ . -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
Niedziela spędzona na Racing Show Piła III runda Fmic.pl Grand Prix Polski 1/4 mili z pozytywnym "finałem" .
W skrócie, 5 czas w klasie (przede mną audi RS3+ , Superb 4-papcie 500+, Paweł Golfem 700-800hp ? i 4rtego auta nie znam bo zrobiło czas, a potem podobno awaria i do domu) .. szkoda że klasa bez podziału na napędy no ale... jechałem tam z nastawieniem na życiówkę i się udało. Pierwszy przejazd dał od razu wyrównanie życiówki ! drugi poprawę życiówki - 12.52. I wtedy do akcji wkroczyłem ja i ..... i zjebałem, przyznaje się bez bicia... ![]() Fajnie że jest nowa życiówka, ja jestem zadowolony i auto się spisało ! Lotnisko w Pile.. byłem pierwszy raz i ...... żadne inne lotnisko w pl chyba nie może się z nim mierzyć... warunki naprawdę mega korzystne ! ![]() ![]() ![]() ![]() dziś lub jutro wrzucę jeszcze filmidła z przejazdów ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
-> MATERIAŁ FILMOWY Z GP W PILE
ewidentnie widać że dwa pierwsze przejazdy siadły, a po "grzebaniu" i późniejszych godzinach jest gorzej.... ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
przepinka z 1 na 2 zmulona, 1ka przepalona
![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
przepinka z 1 na 2 zmulona, 1ka przepalona ![]() ![]() do poprawy to z pewnością... można było zrobić to lepiej i pojechać 12.4 ![]() ta zamulona to nie taka "zamulona" bo 60ft rekordowe w moim wykonaniu 2,100 ![]() ![]() auto gubi trakcje na początku a pod koniec dokręca do końca i ładnie przepinam na 2... ogólnie dzięki takim filmikom z wnętrza można popatrzyć co się zrobiło źle i co poprawić / zmienić ![]() ![]() Jacek , dałem namiar ( na FB ) jednemu gościowi do Ciebie w sprawie turbo, bo szuka czegoś do b16 pod miejski setup ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
UPPP
![]() w niedziele odwiedziłem Olsztyn - KING OF POLAND V Runda. Rok temu w Olsztynie trakcja siadła słabo wiec nie napalałem się na nic przyzwoitego.. 12.8 byłoby ok ... Okazało się inaczej... trakcja tego dnia była, czasy też przyzwoite bo najlepszy to 12.56 a najgorszy 12.7X. Głównie chodziło mi o wyeliminowanie błędów z Piły, które dostrzegłem na filmikach i w logach EMU. Udało się.. jak się człowiek skupi i będzie sobie powtarzał to widać że można. Jestem z tego wypadu naprawdę zadowolony, a to dlatego że nie zacząłem od 13 sekund schodząc w dół, tylko wszystko było na równym poziomie. Można powiedzieć że były to najlepsze/najrówniejsze moje zawody na przełomie roku z czego jestem bardzo zadowolony. Lipa jest taka, fotokomórka nie zmierzyła mi drugiego przejazdu gdzie 60FT - 2,1 , 1/8 mili to mój rekord 8.24 i tam ............ na mecie......... mogło.... być............. naprawdę ... MOCNE ZASKOCZENIE... no ale złośliwość rzeczy martwych czasem ma to do siebie... powalczymy o taki wynik przy najbliższej okazji w Pile. W kwali z 3(?) czasem dostałem się do półfinałów... Tam walka z Patryk i jego Lanos Turbo by nadol ... mega równy pojedynek. LUBIE TO ![]() Sezon "ćwiartkowy" zakończę zawodami IV runda Fmic.pl Grand Prix Polski 1/4 mili PIŁA . dodatkowo - dzięki Bartosz za wspólny wypad ! FOTO: ![]() ![]() ![]() FILMY Kwali -> https://www.youtube.com/watch?v=A745Zg6NWfg&t=1s Półfinał -> https://www.youtube.com/watch?v=EehFto1K-js -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
jak to rzekł mawiać Juras " ŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO" - tak można podsumować wyjazd na IV runda Fmic.pl Grand Prix Polski 1/4 mili PIŁA ! Przyjechałem mocno niewyspany, rozładunek, zmiana "obuwia", odprawa zawodników i .... i najlepiej poszedłbym spać ... no ale... do dzieła...KAŁABANGA ![]() Pierwszy przejazd, NIE NO CHYBA ŚREDNIO , odpalam wyniki On-line i ... 12.38 ! łoooooo kufffa ZYCIÓWKA, pięknie, w końcu udało się to co powinna pokazać fotokomórka w Olsztynie - strzeliła focha ![]() Drugi przejazd 12.40 - super bo jest powtarzalność ! Trzeci przejazd i znowu 12.38. Nie no trzeba coś poprawić bo inaczej się nie da.. zmiana ciśnienia w oponach, zmiana z procedurą i kolejka do czwartego przejazdu, międzyczasie pogaducha z kolegą, który był w tej samej klasie i okazuje się że w swoim przejeździe pojechał 12.05 i jak ja miał ochotę na TOP10, i z tym czasem mu się udaje. Co za tym idzie, dziesiąty czas spada z listy i dziewiąty staje się dziesiątym z czasem 12.27. No i trudno, nie do zrobienia. Przychodzi kolej na czwarty przejazd. 12.33 ! Kolejna życiówka tego dnia ! Gdyby nie kolega wcześniej ten czas dałby mi 10 miejsce na liście... no ale .. czas kwali zbliżał się ku końcowi, postanowiłem jeszcze trochę upuścić ciśnienia w kołach + procedura bo nadal nie do końca byłem zadowolony z czasu na 1/8 mili. Piąty przejazd, rywal dokoksowane RS3... przejazd według odczucia siadł b.dobrze, na powrocie odpalam wyniki on line, chwila cierpliwości i .... ŁOOOOOOOOOOO KU**A! Mam to ... 12.141 ! EUFORIA ! Zjeżdżam już na parking i kończę zawody ! Jaram się strasznie ! Ten czas kwalifikuje mnie do TOP10, a dokładniej na ósmej pozycji. Na imprezie zajmuję 5 miejsce w klasie. Paru z was wie że TOP10 polskiego Street FWD było celem na rok 2019. W tym roku były to moje drugie zawody. Miałem sporo czasu by uporać się z problemami roku 2017, wyeliminować błędy, które popełniałem i ... i już w Olsztynie było widać tego efekty, a w Pile .. no .. no stało się ! ![]() Filmiki wrzucę na dniach ale dzisiaj najszybszy przejazd w moim wykonaniu ! ![]() Link do filmu | OGLĄDAĆ DO KOŃCA ![]() Chciałbym podziękować TekkenFan, Dawidowi od Corsa Geco, Szefo Performance , Kuba, Adrian, Sawczeno, za kibicowanie podczas imprezy ! Jednocześnie wielkie podziękowania dla tych co dołożyli swoją cegiełkę do tego wyniku w postaci spawania, malowania, użyczania laptopów, dokręcania , odkręcania czy innej pomocy ! Dla mojej żony że lepiej lub gorzej znosi moje garażowe eskapady. Wielkie podziękowania dla PRZEMA72 za piekę nad projektem DZIĘKUJĘ ! Foto: ![]() ![]() Trochę słabo wycyrklowałem ilość paliwa, tyle mi zostało zbędnych kilogramów po zawodach ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 October 2014 ![]() |
Rozmawiałem z zawodnikami to każdy podkreślał że tor w Pile idealny do bicia rekordów w PL. Gratulacje wyniku. Jedno auto pojechało koło 20 na koniec zawodów 7,8.. co chyba w PL jeszcze nikt nie pojechał na innym torze poniżej 8 sekund
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
dziękuję, zgadzam się lotnisko w Pile... powiem tak, po jeździe na tym obiekcie odechciewa się jeździć po innych lotniskach w Polsce
![]() Grzegorz swoją corvettą pojechał 7,8 z jakimś problemem na mecie ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
Nagrania z Kwali - IV runda Fmic.pl Grand Prix Polski 1/4 mili PIŁA
1 - vs Mustang https://www.youtube.com/watch?v=nVGlWMx-osc 2 - vs BMW M3 https://www.youtube.com/watch?v=MiBVAHu9BLQ 3 - vs Punto 1.8T https://www.youtube.com/watch?v=Mpn-KfXIZ4A 4 - vs RS3 https://www.youtube.com/watch?v=O20c9xh8Xms nie mam jednego przejazdu nagrane, myślałem że nagrywam a nie nagrywałem ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
W weekend auto trafiło do chłopaków z Yakato / www.yakato.pl / FanPage FACEBOOK
Celem było przespawanie całego dolotu tak by nowy zderzak nie musiał być chamsko pocięty jak aktualny.. Materiał Aluminium. Wpadł też nowy icek, w którym jedna ze stron została obrócona z racji opierania się o zderzak. Po prostu w ich słowniku nie ma że się nie da ![]() Efekt roboty BARDZO zadowalający. Serdecznie polecam chłopaków ! jak widać po zdjęciach roboty co nie miara ale dzięki temu uzyskali zakładany cel. ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
sobota owocna, zderzak zawitał na pokład hondy, dokładka także...
![]() dokładka spasowanie uważam ze naprawdę spoko i nie jest aż tak nisko, zderzak również, pięknie się błyszczy ![]() ![]() ![]() Zmianie uległy tez kierunkowskazy, wyleciały ambery i wpadły białe, mnie sie podoba ! ![]() powoli auto będzie zapadać w sen zimowy ![]() ![]() Bartosz dzięki za miejscówkę i narzędzia bo moje po ostatniej akcji jeszcze nie dotarły ![]() Mateusz WIELKIE dzięki za zderzak ! jest KOZAK ! -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 19:04 |