Witam, za namową jednego z kolegów, który miał spory wkład w budowę auta, chciałbym zaprezentować swoją Hondę.
W moich rękach jest jakoś 5 lat. Seryjne osiągi jednostki b16 w zupełności "na starcie" mi wystarczały. Z czasem jednak do głowy przyszły pomysły na podniesienie mocy. Z początku miało to być mocne wolnossące 1.6, aczkolwiek plany poszły w zupełnie innym kierunku i w 2012 wpadł zainstalowany metoda garażowa eaton m62. Moc wynosiła 216,6Km 7616rpm / 223Nm 5435rpm. Z następnym rokiem przyszło kilka poprawek i auto wyjechało na drogi z nowa mocą 240KM i 247 MN. Do tej pory jest to bodajże najlepszy wynik b16 z m62 w PL Tutaj należy wspomnieć o Przemku(Przema72), który miał spory wkład w ten wynik. Także za jego namowa powstał aktualny setup, który chciałbym właśnie zaprezentować Jest to pierwsze takie połączenie jednostki hondy z tym kompresorem (zazwyczaj montowany jest do silników o dużej pojemności) na pewno w PL, bodajże w Europie a czy na świecie? byłoby to odważne stwierdzenie więc uznajmy że nie ma opisanego na necie nigdzie drugiego takiego połączenia/projektu.
/ nie będę pisał o poprzednich setupach bo nie ma co zanudzać
Model:
-Civic EG6 1993 rok
Silnik:
- B16A
- wymieniony rozrząd
- wtryski 560(z evo) + resistor box
- walbro 255
- wałek wydechowy C6
- reg. kółka rozrządu blox
- śruby głowicy oem
- uszczelka głowicy erling
- pierścienie npr
- panewki acl race
- uszczelniacze supertech
- uszczelka miski oem
- korby eagle+śruby ARP
- tłoki wiseco
- nowe kasowniki vtec'a
- map sensror 3B
- chłodnica oleju 11 rzędów
- nowa chłodnica wody Valeo
- zalane 5w50VR1 valvoline
Układ Dolotowy:
- złączki FMIC
- stożek(grzybek)
- blowoff gredy
- ssący replika skuk2
- intercooler fmic 230mm
- kompresor IHI z c32 AMG napędzany paskiem 7pk
Układ wydechowy:
- przelot 2.5 cala + tłumik M-Tech Oem look
- kol. wydechowy DC SPORT przerobiony pod kompresor + owinięty bandażem
Elektronika:
- strojenie Przema72 (supercharger.pl) x3
- odcinka 8200
- zegary AutoGaude ( EGT, temp. oleju , boost)
- przewody + swiece NGK
- elektryczna pompa wspomagania /opel
Układ Napędowy:
- lekki zamach by Otoczak
- shortshifter
- sprzęgło spiekowe Radzikowski/na nowo obite+wzmocniony docisk
Zawieszenie:
- gumy Energy Suspension
- gwint z regulacją twardości KONI 1150
- Felgi OEM Renault w bieli
Układ Hamulcowy:
- klocki P+T RH
- przód tarcze Ultimax USR850
- przewody w metalowym oplocie
- wymienione uszczelki w pompie ham
Body Kit:
- Lotka ala Spoon, klapa USDM laminat, oryginał zderzak tył, zerwana folia z szyb, poflokowany materiał przednich drzwi, fender washers pod maską, nakładki na pedały Mugen Styl, pomalowane na czarno reflektory po obrysie, pomalowane wnętrze na biało, dokładka z mb vti, pomalowane PLASILAKIEM progi + listwy drzwiowe w kolor czarny, gałka skunk2, przednie lampy czarne przezroczyste, tylne wersja USDM, klamki oraz lusterka w kolorze nadwozia, pomalowane górne, boczne elementy wnętrza
Car Audio:
-Mało ważne/coś tam gra
Moc:
340KM / 357 NM
wykres ( moc mogłaby wyjść ciut wyższa ponieważ mieliśmy problem z suwającym się silikonem przez co auto nie został dokręcone do końca , a dwa że ten spadek "pod koniec" na wykresie jest właśnie tym spowodowany)
i foto jak to wygląda pod maską / zdjęcie nie oddaje wielkości kompresora