Shoutbox 0 nowych PW 



11 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> RedTurbo - EG6 by Kuki - bye bye ihi sc, nastepca projektu eg6 ihi supercharger
KukiTcz
post Tue, 28 Oct 2014 - 11:36
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





Witam, za namową jednego z kolegów, który miał spory wkład w budowę auta, chciałbym zaprezentować swoją Hondę.
W moich rękach jest jakoś 5 lat. Seryjne osiągi jednostki b16 w zupełności "na starcie" mi wystarczały. Z czasem jednak do głowy przyszły pomysły na podniesienie mocy. Z początku miało to być mocne wolnossące 1.6, aczkolwiek plany poszły w zupełnie innym kierunku i w 2012 wpadł zainstalowany metoda garażowa eaton m62. Moc wynosiła 216,6Km 7616rpm / 223Nm 5435rpm. Z następnym rokiem przyszło kilka poprawek i auto wyjechało na drogi z nowa mocą 240KM i 247 MN. Do tej pory jest to bodajże najlepszy wynik b16 z m62 w PL wink.gif Tutaj należy wspomnieć o Przemku(Przema72), który miał spory wkład w ten wynik. Także za jego namowa powstał aktualny setup, który chciałbym właśnie zaprezentować wink.gif Jest to pierwsze takie połączenie jednostki hondy z tym kompresorem (zazwyczaj montowany jest do silników o dużej pojemności) na pewno w PL, bodajże w Europie a czy na świecie? byłoby to odważne stwierdzenie więc uznajmy że nie ma opisanego na necie nigdzie drugiego takiego połączenia/projektu.
/ nie będę pisał o poprzednich setupach bo nie ma co zanudzać wink.gif


Model:
-Civic EG6 1993 rok


Silnik:
- B16A
- wymieniony rozrząd
- wtryski 560(z evo) + resistor box
- walbro 255
- wałek wydechowy C6
- reg. kółka rozrządu blox
- śruby głowicy oem
- uszczelka głowicy erling
- pierścienie npr
- panewki acl race
- uszczelniacze supertech
- uszczelka miski oem
- korby eagle+śruby ARP
- tłoki wiseco
- nowe kasowniki vtec'a
- map sensror 3B
- chłodnica oleju 11 rzędów
- nowa chłodnica wody Valeo
- zalane 5w50VR1 valvoline


Układ Dolotowy:
- złączki FMIC
- stożek(grzybek)
- blowoff gredy
- ssący replika skuk2
- intercooler fmic 230mm
- kompresor IHI z c32 AMG napędzany paskiem 7pk


Układ wydechowy:
- przelot 2.5 cala + tłumik M-Tech Oem look
- kol. wydechowy DC SPORT przerobiony pod kompresor + owinięty bandażem


Elektronika:
- strojenie Przema72 (supercharger.pl) x3
- odcinka 8200
- zegary AutoGaude ( EGT, temp. oleju , boost)
- przewody + swiece NGK
- elektryczna pompa wspomagania /opel


Układ Napędowy:
- lekki zamach by Otoczak
- shortshifter
- sprzęgło spiekowe Radzikowski/na nowo obite+wzmocniony docisk


Zawieszenie:
- gumy Energy Suspension
- gwint z regulacją twardości KONI 1150
- Felgi OEM Renault w bieli


Układ Hamulcowy:
- klocki P+T RH
- przód tarcze Ultimax USR850
- przewody w metalowym oplocie
- wymienione uszczelki w pompie ham


Body Kit:
- Lotka ala Spoon, klapa USDM laminat, oryginał zderzak tył, zerwana folia z szyb, poflokowany materiał przednich drzwi, fender washers pod maską, nakładki na pedały Mugen Styl, pomalowane na czarno reflektory po obrysie, pomalowane wnętrze na biało, dokładka z mb vti, pomalowane PLASILAKIEM progi + listwy drzwiowe w kolor czarny, gałka skunk2, przednie lampy czarne przezroczyste, tylne wersja USDM, klamki oraz lusterka w kolorze nadwozia, pomalowane górne, boczne elementy wnętrza


Car Audio:
-Mało ważne/coś tam gra


Moc:
340KM / 357 NM

wykres ( moc mogłaby wyjść ciut wyższa ponieważ mieliśmy problem z suwającym się silikonem przez co auto nie został dokręcone do końca , a dwa że ten spadek "pod koniec" na wykresie jest właśnie tym spowodowany)


i foto jak to wygląda pod maską / zdjęcie nie oddaje wielkości kompresora wink.gif


--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Oct 2014 - 11:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
deejey!
post Tue, 28 Oct 2014 - 15:43
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Grubo, naprawdę. Moc jak z turbo wręcz. Ciekawe jak by wypadła właśnie w konfrontacji z podobnym autem w turbo, bo ten kompresor na pewno trochę obciąża ten silniczek, co?


--------------------
E46 Turbo || M50 Turbo
https://www.facebook.com/E46Turbooo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
weede
post Tue, 28 Oct 2014 - 16:54
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Bydgoszcz





Świetny projekt, masz gdzieś wymiary i mapę tego kompresora?


--------------------
09" AUDI TTS Stage II
16" Skoda Octavia 1.4 TFSI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 28 Oct 2014 - 17:59
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Fajne kreski z tego wyszły, mądrzejsze to niż wszędobylskie M62 wink.gif Sprawdzacie wytrzymałość seryjnych tulei B16? biggrin.gif

Weede, kompresor to chyba to samo co Lysholm 1600AX.

PS.
Chyba jeszcze jesteśmy w Polsce i mówimy/piszemy po polsku, dlaczego nie dałoby się zatytułować wątku normalnie..?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
odcinka
post Tue, 28 Oct 2014 - 18:01
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012





340km na kompresorze m62 ?? Ile pompuje ? I do jakich obrotów on sie kreci?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 28 Oct 2014 - 18:07
Post #6


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





To jest IHI, a nie Eaton. Zupełnie inny kompresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Tue, 28 Oct 2014 - 18:42
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





A jaki model kompresora, projekt na prawdę bardzo fajny.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KukiTcz
post Tue, 28 Oct 2014 - 19:33
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





CYTAT(deejey! @ Tue, 28 Oct 2014 - 15:43) *
Grubo, naprawdę. Moc jak z turbo wręcz. Ciekawe jak by wypadła właśnie w konfrontacji z podobnym autem w turbo, bo ten kompresor na pewno trochę obciąża ten silniczek, co?

sam jestem ciekaw, szkoda że już nie ma okazji w tym roku poganiać na 1/4, zobaczymy na wiosnę co jest warte

CYTAT(weede @ Tue, 28 Oct 2014 - 16:54) *
Świetny projekt, masz gdzieś wymiary i mapę tego kompresora?

niestety nie, może Przemek coś ma...

odcinka, tak jak !markos napisał, nie jest to m62
a doładowanie przedstawia się następująco:
- 2500 - 0.7b
- 3000 - 0.9 b
- 3500 - 1b
- 4500 - 1.3b
- 5500-8100 - 1.2 b

!markos, a no po angielskiemu jakoś tak inaczej brzmi...może masz rację że tu jest Polska i tu .... ;)

Piotrek.L , modelu w sumie jako takowego nie znam, jest to IHI z mercedesa c32 AMG


--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 28 Oct 2014 - 19:46
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(deejey! @ Tue, 28 Oct 2014 - 14:43) *
Grubo, naprawdę. Moc jak z turbo wręcz. Ciekawe jak by wypadła właśnie w konfrontacji z podobnym autem w turbo, bo ten kompresor na pewno trochę obciąża ten silniczek, co?

Wykres, który widać uwzględnia już straty mechaniczne spowodowane kompresorem. Turbo o tej samej mocy mają z reguły mniej płaski moment na końcu, czyli lecą z wyższych wartości, ergo mogą mieć wyższą moc średnia. Reakcja na gaz jest z kolei lepsza przy kompresorze.

Niedawno miałem okazję jechać pierwszy raz mocno męskim autem z kompresorem i jest to absolutna rewelacja. Trochę nie z duchem czasu (CO2, straty mechaniczne), ale jest to ogólnie rewelka i praktycznie nie traci się zalet N/A, co ma miejsce w przypadku turbo. Musi niesamowicie się kręcić ta Honda, może nagrać coś z 4-5. biegu od 2000 rpm?


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 28 Oct 2014 - 20:02
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Niezły projekt ;-) Super, że tak ładuje przy pojemności 2 razy mniejszej niż w oryginale. Zmienialiście kółko na kompresorze czy bawiliście się kółkiem napędzającym po prostu?

C 32 AMG 3199 cm³ V6/18 354 KM (260 kW) przy 6100 obr/min 450 Nm przy 4400 obr/min
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KukiTcz
post Wed, 29 Oct 2014 - 08:26
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





Kompot, właśnie jak już miałbym coś nagrywać to elastyczność 4 bądź 5 biegu od 100 do 200 .

Co do kół napędzających, to od IHI zostało seryjne natomiast pasowe hondy zostało zmniejszone(od serii) i przetoczone na pasek 7pk


--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 29 Oct 2014 - 14:52
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta / Biały Kościół





Wiecej zdjec i film jak to sie napedza.
Kompresor z potencjalem, podoba mi sie.
Seryjna tuleja jednak nie jest taka slaba;)


--------------------
BMW...freude am fahren...

www.muaythaikrakow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Wed, 29 Oct 2014 - 15:05
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





tego faktycznie jeszcze nie było brawoo!! pytanie tez odwracaliscie wirniki jak to sie robi w eatonach? i tez tak to wyje jak eaton czy jest moze ciszej ??


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Thu, 30 Oct 2014 - 02:49
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Kuki odezwij się, to zrobimy jakies pomiary RL na Autobahn wink.gif Widze, że z Riversem macie praktycznie identyczne parametry, tyle, że u niego suszarka siedzi, cirekawy jestem porównania obu aut.


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 30 Oct 2014 - 05:25
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





O elegancko, widać zaloga BMW dba o tamtejsze pomiary. Jestem baaardzo ciekaw czasu tego auta.


--------------------
E46 Turbo || M50 Turbo
https://www.facebook.com/E46Turbooo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KukiTcz
post Thu, 30 Oct 2014 - 09:45
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





sokol22 , kompresor nie jest tykany w żaden sposób ale mimo to kręci się w prawo a silnik w lewo. Przemek zastosował pasek DPK czyli dwustronny, dzięki któremu udał się taki zabieg.

Lincoln_e30ix , no faktycznie z Edim mamy podobne parametry i można by było się zmierzyć, ale ciekawe czy wróci przed pierwszymi opadami śniegu do PL i czy będzie okazja wink.gif jeśli nie teraz to pewnie na jakiś zawodach wink.gif
aczkolwiek nie ma się co oszukiwać , nie da się po roku przerwy wsiąść w "mocniejsze" auto i zrobić od razu super czasu. Trzeba się wjeździć , odwiedzić kilka imprez, a te dopiero wiosną sad.gif


--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Thu, 30 Oct 2014 - 09:51
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Edi robił średnio 5.2-5.5s do setki i średnie dziesiątki 100-200km/h, albo jeszcze lepiej, nie pamiętam dokładnie, jedno jest pewne przy takim stosunku masy do mocy to musi iść jak wściekłe (3.5kg na ps, gdzie ja mam 4.8 i jestem full Happy tongue.gif

No DJ wiadomo, że jak jest sprzęt to trzeba korzystać, a im fajniejsze auto tym ciekawiej to wychodzi.


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 30 Oct 2014 - 09:56
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Masz w tym aucie abs? jak tak, to moze bys chcial zostac testerem tego urzadzonka :
http://www.racingforum.pl/Home-Made-Tracti...rol-t91493.html

Chetnych do RWD mam (ja + 2 osoby). Przydalby sie ktos z FWD, kto by mogl obiektywnie ocenic dzialanie urzadzenia smile.gif.

Daleko do siebie nie mamy, moglbym sie nawet pokusic o podlaczenie tego u Ciebie w aucie.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KukiTcz
post Thu, 30 Oct 2014 - 10:46
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





tylko Edi ma chyba eg3 czyli najlżejsza budę z 5 genów , ja natomiast eg6, które w serii jest cięższe już o jakieś 150 kilogramów. No ale nie ma co lać wody .... wink.gif w sumie mam gtecha gdzieś w pawlaczu więc można go raz przy okazja odpalić wink.gif tylko pytanie na ile wiarygodne są wyniki z gtecha względem RL. Mając eaton m62, 240km zrobiłem na gtechu 5,6
Lincoln_e30ix , poszedł PW
jackkpl, był abs ale został usunięty bo przeszkadzał wink.gif więc niestety nie pomogę


--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KukiTcz
post Mon, 03 Nov 2014 - 11:09
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 June 2013
Skąd: Tczew





chciałem coś w niedziele nagrać za pomocą aplikacji w telefonie ale coś nie chciała trybić tongue.gif

wpadło kilka drobiazgów jak :
- ambery zastąpiły malowane kierunki
- trochę fender washersów
- mocowanie chłodnicy ala passwordJDM
- mocowanie akumulatora ala passwordJDM
- hood spacer ala passwordJDM
- korek oleju ala Mugen


kilka fotek z niedzielnego popołudnia wink.gif













--------------------
SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 July 2019 - 18:27