![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
http://www.racetcs.com
Racelogic traction control alternative is now available Racelogic traction control alternative Racelogic traction control for sale Racelogic traction control equivalent Ostatnio zajalem sie projektem wlasnej kontroli trakcji. Zasada dzialania identyczna jak w Racelogicu - analiza predkosci kol z czujnikow abs i ucinanie wtryskow tak,aby utrzymac zadany poslizg. Na dzien dzisiejszy sama kontrola trakcji jest juz zrobiona i jezdzi w aucie przednionapedowym (saab 900). Jesli bedzie tak ladnie lalo, jak teraz, to jutro umieszcze pare filmikow z tego, jak sie zachowuje na sliskiej nawierzchni (z sucha jest to samo, tylko efekt jest mniej widoczny i ciezej spowodwac poslizgi). Kolejny etap to podpiecie sie pod czujnik sprzegla i zrobienie flat shiftow oraz launch control. W zwiazku z tym, iz lada dzien skoncze testy na wlasnym samochodzie, chcialem zrobic rozeznanie, ilu z Was byloby zainteresowanych taka kontrola trakcji. Sprzet narazie zrobiony jest pod 4 cyl auta (moze dzialac z wiekszymi silnikami, ale nie bedzie ucinal wszystkich wtryskow). Kolejna wersja ma miec 8 tranzystorow i ma obslugiwac maksymalnie 8 cylidrowce. Dodatkowo bedzie posiadala interfejs PC do konfiguracji parametrow. Z zalozenia bedzie to: 1) % poslizgu, gdzie bedzie aktywowana kontrola , np 10% 2) gorna granica poslizgu (przy ktorym bedzie maksymalny wspolczynnik ograniczania mocy) np 20% 3) konfiguracja kol (rozmiar kazdego kola, ilosc impulsow na obrot) 4) konfiguracja osi napedzanej i referencyjnej (przod naped lub tyl naped) 5) rozstaw kol i osi (potrzebne glownie przy ciasnych zakretach o promieniu ~20m lub mniej) 6) odciecie paliwa dla obrotow przy predkosci 0 - launch control 7) odciecie paliwa dla obrotow podczas jazdy - flat shift do tego bedzie kilka mniej waznych (sygnalizacja poslizgu dzwiekiem lub ledem, prog dzialanai trakcji w km/h i rpm itp) Na poczatku kazdego takiego projektu potrzeba paru testerow. Kilka pierwszych sztuk do testow sprzedalbym po cenie produkcji w zamian za opinie i sugestie co do zmian. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 ![]() |
a czy w samochodzie bez abs mozna by dolozyc czujniki i odpowiednie koronki by to zastosowac?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a czy w samochodzie bez abs mozna by dolozyc czujniki i odpowiednie koronki by to zastosowac? Mozna, kwestia posiadania 4 sygnalow z czujnikow abs. Obecnosc pompy abs nie jest tutaj konieczna -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 30 October 2009 ![]() |
Może i Off top ale to temat numer 10000 na glównym forum. Gratulacje
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Sorry za głupie pytania ale czy jeśli to twoje cudo będzie skracać czasy wtrysku podczas wykrycia uślizgu to uchylenie przepustnicy nadal zostaje na zadanym przez sandał poziomie? Bo jeśli tak to czy nie będziemy ubożyć mieszanki? Bo jeśli tak to średni pomysł...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Sorry za głupie pytania ale czy jeśli to twoje cudo będzie skracać czasy wtrysku podczas wykrycia uślizgu to uchylenie przepustnicy nadal zostaje na zadanym przez sandał poziomie? Bo jeśli tak to czy nie będziemy ubożyć mieszanki? Bo jeśli tak to średni pomysł... Nie skracac, a kompletnie ucinac. Czyli podobna sytuacja, co hamowanie silnikiem. Dokladnie tak , jak trakcja Racelogic. Ona ma jeszcze mozliwosc ucinania zaplonu, ale to w moim przypadku (saab) jest nie do zrobienia ,ze wzgledu na zintegrowana kasete zaplonowa. Ten film, ktory umiescilem nie oddaje jeszcze efektu koncowego. Jak widac, pracuje troche skokowo i z tym bede teraz walczyl. Chodzi o to,ze raz na N wtryskow paliwa jeden bedzie odciety, w ten sposob ogranicza moment. Im wieksza predkosc obrotowa, tym mniej odczuwalne efekty. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam
Tez kiedyś robiłem podobne urządzenie (prototyp leży jeszcze gdzieś w szafie ![]() Rozumiem ze program steruje tak wtryskami żeby nie powtarzał się ten sam wstrzymany wtrysk w kolejnych obrotach walu bo jeśli będzie się powtarzał to może to prowadzić do problemów 1. paliwo "się cofnie" z lini zasilającej ten wtrysk (jest to opisane w materiałach racelogica no chyba ze masz wtryski side fide ) 2. powtarzające się "obcinanie" jednego wtrysku może powodować spalanie stukowe bo obcięcie wtrysku w momencie gdy podaje on już paliwo może spowodować ze do cylindra dostanie cześć paliwa i mieszanka w tym cylindrze co jakiś czas będzie spalać w formie ubogiej, a taki proces jeśli będzie się powtarzał zbyt często może mieć fatalne następstwa. Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Oczywiscie jest cyklowanie po wtryskach. Co 8 wtryskow (czyli 1 cykl u mnie) zmienia sie przesuniecie wzorca ucinania. Statystycznie w okresie np 100 wtryskow rozklad jest prawie idealny (ilosc uciec miedzy cylindrami to +-1 ).
Poza tym obcinanie wtryskow, tak jak juz pisalem, jest calkowite. Tzn albo wtrysk leje tak, jak steruje tym seryjny ecu, albo nie leje wcale (w ogole sie nie otwiera). Nie ma stanow posrednich wlasnie ze wzgledu na uboga mieszanke. Z moich pomiarow wychodzi,ze czas wtrysku przelatujac przez moje urzadzenie zmienia sie maksymalnie o 10us, takze mysle,ze jest pomijalny. Niestety czeka mnie jeszcze troche pracy, zeby wylapac buga (tutaj musze pologowac troche jazde samochodem i pozniej sprawdzic, co mu dolega). W zalozeniu, przy idealnych warunkach pogodowych i przyczepnsoci kontrola trakcji powinna dac taki sam wynik, jak bez kontroli trakcji. W sytuacji, gdy osiagi przy uzyciu kontroli trakcji beda gorsze, to projekt w ogole zarzuce. Moim celem jest poprawa czasow przy niezbyt przyczepnej nawierzchni lub nadmiarze mocy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
a moznby zrobic cos na styl ASR w mercedesie, pomijajac hamowanie odpowiedniego kola, ktore ma uslizg, a skupieniu sie na wterowaniu przepustnica a nie wtryskami?? prewaznie wiekszosc z nas ma TPS, a wiec wystarczyloby dodanie silniczka, a w wiekszosci nowoczesnych samochodow zauwazylem, ze jalowe obroty sa sterowane juz przepustnica, a nie krokowym, wiec owy silniczeki sprzegielko juz maja
![]() ![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a moznby zrobic cos na styl ASR w mercedesie, pomijajac hamowanie odpowiedniego kola, ktore ma uslizg, a skupieniu sie na wterowaniu przepustnica a nie wtryskami?? prewaznie wiekszosc z nas ma TPS, a wiec wystarczyloby dodanie silniczka, a w wiekszosci nowoczesnych samochodow zauwazylem, ze jalowe obroty sa sterowane juz przepustnica, a nie krokowym, wiec owy silniczeki sprzegielko juz maja ![]() ![]() Moznaby, tylko bedzie to bardziej skomplikowane. Wpinanie sie w przepsutnice seryjna i sterowanie nia moze spowodowac jakis check engine. Majac elektroniczny pedal gazu komputer wylicza otwarcie przepustnicy. Z przepustnicy ma informacje zwrotna poprzez potencjometr (tps). Jesli ja wepne sie w sterowanie przepustnica i zaczne mu majtac, to moze po prostu zglupiec sterownik i wywalic CE. Druga sprawa, ze bezwladnosc takiego ukladu jest wieksza, niz ucinanie wtrysku. Predzej sklanialbym sie za tym,zeby dorobic druga przepustnice , ktora bylaby sterowana przez tcs. Takie rozwiazanie bylo wlasnie w saabie 9000 (jedna przepustnica glowna na linke, druga dla TCS). Najpierw zrobie w wersji obcinajacej wtryskiwacze, jesli bedzie zapotrzebowanie na przepustnice, to wtedy tez mozna to zrobic. Ja sila rzeczy robie to, co mi najlatwiej - w moim aucie nie mam elektronicznej przepustnicy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
Nie znam sie az tak bardzo na mechanice, bo to nie moj dzial, ale czy takie ucinanie jednego wtrysku z czterech i pozbawianie 'zaplonu' silnika na jednym z cylindrow nie powoduje naprezen skosnych, podluznych, poprzecznych czy jaki sobie tam jeszcze nie wymyslimy na wale, przez co szybsze zuzycie panewek itd... badz nawet ryzyko wyrwania ?? to tak jakbys chyba tracil wywazenie?? tym bardziej, jesli silnik ma duze obciazenie.
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie znam sie az tak bardzo na mechanice, bo to nie moj dzial, ale czy takie ucinanie jednego wtrysku z czterech i pozbawianie 'zaplonu' silnika na jednym z cylindrow nie powoduje naprezen skosnych, podluznych, poprzecznych czy jaki sobie tam jeszcze nie wymyslimy na wale, przez co szybsze zuzycie panewek itd... badz nawet ryzyko wyrwania ?? to tak jakbys chyba tracil wywazenie?? tym bardziej, jesli silnik ma duze obciazenie. Z takiej perspektywy tego nie analizowalem. Poszedlem po najmniejszej linii oporu, czyli robie klon Racelogic-a. Ale na moje rozumowanie, wypadanie zaplonu nie jest szkodliwe na krotka mete. To tak jak z fuel cutem. Poza tym 4 cylindrowy silnik pozbawiony 2 cylindrow bedzie pracowal jak 2 cylindrowiec. Moj na jalowym pracuje na 2 garach i nie gasnie, po prostu telepie sie jak maluch ![]() Jak zwykle praktyka pokaze , czy jest to szkodliwe czy nie. Kiedys na forum mazdy byla duskusja, czy stukowe na krotka mete jest szkodliwe. Wszyscy pisali,ze rozwali mi silnik, a ja twierdzilem ,ze chwilowo nic sie nie stanie.Bawilem sie ecu masterem i stroilem do granicy stuku, czasem przeginajac. Po roku zalozylem doladowanie i samochod zrobil kolejne 10 tys km (czasem stukajac). Pozniej samochod sprzedalem i nadal jezdzi.... Tak samo bedzie w tym wypadku ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
w sumie to powiem Ci szczerze, ze nie zaglebialem sie az tak bardzo, ale trzebaby ten temat poznac blizej. nie bez kozery tloki w silniku pracuja prawie ze parami itd... mysle, ze takie cos na dluzsza mete, jesli mialoby zastosowanie albo w silnikach generujacych duza moc/moment albo narazonych na ciagla utrate przyczepnosci to mogloby doprowadzic do szybszego zuzycia dolu silnika, ewentualnie jakiejs awrii unieruchamiajacej silnik od razu. tegie glowy nie takie jak my siedza i projektuja to wszystko po to, aby bylo wywazone i rownowazyly sie sily. wystarczy, ze na tlumiku drgan z przodu silnika masz bicie, aby spowodowac wybicie panewek....
Wiem, ze mowia, ze spalanie stukowe niszczy silnik itd... bo to prawda, ale trzeba powiedziec, ze sa rozne spalania stukowe, bo moga byc miejscowe, ze tylko czesc mieszanki spala sie stukowo itd... poza tym chyba jeszcze zaden silnik od chwili pracy na stuku sie nie rozpadl ![]() ![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czytaj czytaj i daj znac. Tegie glowy pracuja w Racelogicu, ja powielam
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
skrot oczywiscie, chodzilo mi o to, ze przeciwstawny tlok jest w tym samym polozeniu np w 6-cio garowym jak zaplony leca 153624, to 1 i 6 sa w gorze jednoczesnie (plus minus kilka stopni, zeby silnik bardziej miekko prawcowal) co nie oznacza oczywiscie, ze mamy na nim ten sam suw.... chyba kazdy wie na czym polega wasted spark itd... wiec chyba nie musze sie w to zaglebiac....
![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ta jasne.wystrarczy ze masz swiece przebita albo rpzewod zaplonowy ma przebicie i masz notorycznie pojawiajace sie wypadanie zaplonu. ile miln samochodow w polsce jezdzi na zuzytych swiecach i kablach ?bez jaj.to nie moze zaszkodzic w zauwazalny spoosb silnikowi.ok.100 000km ostrego upalania zrobi jakies spustoszenia ale wiekszosc z nas pewnie juz dawno zmieni saochod na szybszy.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przecież rozwiązanie to jest do sportu więc kto by się tam przejmował czy silnik wytrzyma 10 czy 100 startów na procedurze...
Panewki w razie co na szybkości przed startem można wymieniać, gorzej jak ulegnie skręceniu wał korbowy... W silnikach wolnossących o małej mocy nie powinno to siać wiele zamentu ale w mocnym doładowanym motorze cholera wie, pożyjemy zobaczymy. Ciekawi mnie efekt z zewnątrz jak to wygląda i brzmi ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wydaje mi sie,ze takie cos sie nie przytrafi. TO tak samo jak jechac w naszych saabach na 1-ce w gazem w podlodze , gdzie dobre 2-3 sek jest na odcince. A wal jakos nie peka
![]() Efekty moze uda sie nagrac w weekend. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 14:41 |