![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
Nie cyferkami jeździsz, a w fwd trakcją. Co z tego że byłoby 390 jeśli wstawałoby to dużo bardziej cywilnie.. doskonale wiem czym się jeździ... ![]() ![]() i przestańcie już o tym turbo bo wystarczy przeczytać post gdzie napisałem o jego montażu. Dostałem to turbo na pewnych warunkach i na tamtą chwilę mogłem skończyć sezon lub je wsadzić.. wiem jakie są jego wady i zalety i tak dalej... zamierzam tak jeździć do końca sezonu, a na rok 2018 pomyślimy co dalej ![]() A nie można zmienić dupy w Holsecie albo zakręcić wyżej żeby na 2 nie wypadać z boostu? albo psiknąć NX już jest 8800... niestety jeszcze nie przepinam biegów jak to powinno finalnie wyglądać..... można psiknąć i to chyba jest w tej chwili najrozsądniejsza opcja ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z holsetem jest sprawa taka,ze ma duza bezwladnosc. Pomysl o kontroli trakcji
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
po 3 Rundzie w Debrznie padła mi sonda EGT... zakupiłem nową, wymiana i nadal można śledzić wartości
![]() W miniony weekend odbyła się 4 runda King Of Poland w Olsztynie.... ale wcześniej jeszcze wyjechałem autem by sprawdzić czy wszystko jest ok.... niestety .. pizgło łączenie miedzy kolektorem wydechowym a WG... sobota demontaż - spawanie - montaż i wsio było już OK ! ![]() ![]() Nastawienie było dobre i plan był by zbliżyć się do życiówki z Debrzna... niestety...trakcja tego dnia była fatalna, co było mega zdziwieniem bo przecież Olsztyn zawsze był "tym lepszym" miejscem do wyścigów.... czasy 60ft (pierwsze 18 metrów) wychodziły słabo... inni zawodnicy mieli te czasy gorsze od 0,2-nawet do 0,4 sekundy...(okazuję się że setup z Debrzna był " za mocny " tego dnia na Dajtki i trzeba było pościągać boost. Co przejazd to inna konfiguracja... tak jak w Debrznie można było dobrać odpowiednie parametry tak w Olsztynie - dupa...) mimo wszystko kwali kończę z drugim czasem, Bartek bije mnie o 0,01X ![]() Po szczęśliwie wygranym półfinale ze "Szwagrem" ( wbita dwójka na dwa razy... Dariusz ukręcił przegub i to ja trafiam do finału) . W półfinale zapala się na stałe check engine ... Po sprawdzeniu błędu przez moduł bluetooth nie wskazuje to na nic poważnego. Zgasiłem motor zapaliłem i błąd zniknął, więc przystępuje do finału. Totalnie bez skupienia..... zmieniam na drugi bieg bez flatshifta ( nie pierwszy raz tego dnia ) co owocuje wypadnięciem z boosta ... Paweł mnie przechodzi, trzeci bieg zaczynam nadrabiać ale zapala się check... auto jakby przestaje jechać pełną mocą... zerkam na rywala... ocena sytuacji że nie ma sensu gonić za wszelką cenę i odpuszczam<wszystko w ułamkach sekund> . Zajmuję bardzo dobre drugie miejsce ! ![]() ![]() Po przejeździe diagnoza i okazuje się że padła sonda szerokopasmowa... mimo to w dobrym humorze wracam do domu ![]() Sonda została dzisiaj wymieniona.. błąd się nie pojawia więc powinno działać... z gorszych rzeczy to odgłosy ze skrzyni, prawdopodobnie odzywa się łożysko oporowe... kolejna runda, finałowa 10 września więc mam trochę czasu by wsio ogarnąć i stawić się na starcie ![]() kilka foto: ![]() ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
jak zwykle nie wiem jak zacząć
![]() Po zawodach w Olsztynie , wymieniłem sondę lambda ... ale gdzieś wewnątrz w głowie siedziało mi zrzucenie skrzyni. Po wielu gdybaniach przyszedł czas... skrzynie wyleciała z auta, wymieniłem łożysko oporowe(diagnoza była słuszna, stare już szumiało) + wysprzęglik, przy okazji poprawiłem dwa gwinty na łączeniu skrzynia - blok. Nie było to tak kolorowe ale nie będę zagłębiał się w szczegółowy opis ![]() Przy okazji wymieniłem osłonę zewnętrznego przegubu i wpadł koc na turbo. ![]() Auto złożone, odpalone wszystko działa ale.... coś jest nie tak z hamulcami... chwila zastanowienia, szybkie odpowietrzenie i nic, nie wiem jak to się stało ale jak się później okazało poszło serwo... więc kolejny psikus... trzeba było zamówić nowe, wymienić wraz z pompa hamulcową, odpowietrzyć układ i ... odpalam chce wyjechać, a tu pach, kontrolka od ładowania... NO NIE! ale..winowajcą był jeden kabelek, którego usunięcie trwało parę minut ![]() ostatecznie jazda próbna i jest wszystko ok... cała to historia trwała dość długo z racji braku czasu... parę dni przed finałową rundą King Of Poland auto uznaję za gotowe i można obrać ostatni kierunek w tym roku ! Biała podlaska 1/4 mili Przejazdy eliminacyjne bez spiny, wystarczyło że zajmę miejsce w pierwszej szóstce i utrzymam 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Szanse na zdobycie mistrza były znikome gdyż mój serdeczny kolega i rywal, Paweł (pozdrawiam! ) jeździł cały sezon bardzo równo i bardzo mocno. Robię 3 przejazdy... pierwszy to za mało koksu, drugi za dużo, trzeci poszedł na tyle dobrze ze robię 12.6 i to daje mi moje minimum czyli pierwszą szóstkę, odstawiam auto i zostaję "JANUSZEM IMPREZY" ![]() Tak więc podczas piątej rundy zajmuję 2 miejsce w klasie i przez te wszystkie wydarzenia, trochę szczęścia, awansuje w generalce na miejsce pierwsze. Sezon kończę z tytułem Mistrza Polski King Of Poland klasy Street FWD ! ![]() ![]() Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomagali mi w tym sezonie w mniejszy lub większy sposób przy aucie, jak i słowem motywacji podczas grzebania w garażu czy na zawodach ! Bez was honda może skończyłaby na dnie Wisły ![]() Ogólnie zawody w Olsztynie jak i Białej Podlaskiej wyglądały jak wyglądać powinny ! Teraz jeszcze JDM DAY u siebie w mieście i czas na "sen zimowy" ... a potem podsumowanie roku ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2014 ![]() |
Gratulować !
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zasłużyłeś sobie na to patrząc po ilości kasy, nerwów, czasu oraz poprawek setupu. Jak widać nie warto się poddawać czasem.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
dzięki !
![]() a tu mały przedsmak ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
w miniony weekend odbył się event JDM DAY Zakończenie Sezonu Tczew
Kilka ciekawych fotek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
rozgrzewka tematu
okres zimowy bez grzebania to okres stracony ![]() zaczęło się od zmiany opon, profile już powoli mają dość ( swoje jeszcze chwilę zniosą ) wpadły federale 595rs-R , które będą na setup uliczny , na zawody będę przekładał koła. Zmiana opon niosła za sobą możliwość obniżenia auta. Miała to być prosta i przyjemna czynność.... Gwint przez dwa lata nie ruszany więc łatwo nie było, postanowiłem wyciągnąć całe amorki/kolumny, rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Przy okazji auto zeszło około 2 cm w dół, może uda się jeszcze coś "urwać". Do całej układanki wpadły regulowane wahacze, które nabierały "mocy urzędowej od 2 miesięcy" ![]() Z auta wyleciał zderzak, oraz prawy błotnik. Oba elementy zostaną polakierowane. Z bocznych listew zmyłem czarną warstwę PLASTILAK'u . Zamówiłem także nowy zegar od Boost'u ( w starym wysiadło oświetlenie ) . Mam zamiar wkomponować go ładnie, w plastik wokół zegarów, bądź też w kratkę nawiewu. Kilka nowych silikonów w celu przerobienia mocowań orurowania i cofnięcia intercoolera tak by w nowym zderzaku nie trzeba było wycinać całych kratek. W między czasie oczywiście trzeba było poświęcić się mniejszym lub większym pierdółkom. Pracy jeszcze trochę zostało... ![]() ![]() ![]() Mam pytanie bo bije się z wyborem opon do ćwiartki : Colway ze strony markgum 205/50r15 czy RaceGC 195/50r15 ? co byście polecali ? chyba ze 3 opcja inne -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
RaceGC polecali i mi do mojego Lanosa.
Paru znajomych posiada i polecają. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Race GC mam. Fajna opona, tylko dość wrażliwa na ciśnienie. Ale jak dobrze ustawisz, to klei super. W tegorocznym cyklu GP Polski Time Attack używalem na przodzie twardej mieszanki i mistrza na koniec wyjeździłem - szczęściem to szczęściem, ale tak czy inaczej opony byly spoko, pozwalały na walklę z podobnymi mocowo i wagowo autami jadącymi na full slicku
![]() ![]() Markguma nie miałem, ale jest znany z odpadajacego bieżnika, to mnie jakoś nie zachęca do sprawdzania ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
no właśnie 90% osób sugeruje i skłania mnie do zakupu race gc mimo ze ich rozmiar to 195 a colway 205
czysto informacyjnie mój były kompresor został wystawiony na sprzedaż, miał jeździć w BMW ale projekt "umarł"... jakby ktoś się zdecydował to mam gdzieś w garażu jeszcze łapy pasujące pod b serie ( po przerobieniu podejdzie pod D) + materiał na customowe koło pasowe http://allegro.pl/kompresor-ihi-mercedes-c...7139012681.html plusem jest to że nawet z niższego doładowania typu 0,5-0,8 bara wynik mocowo powinien być lepszy niż to samo nadmuchane z eatona m62 -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
trochę nowości... strasznie mało czasu na wszystko, w życiu prywatnym duża zmiana tak więc garażowanie to rzadkość...żółwim tempem coś się dzieje.. mianowicie...
zostało zmienione orurowanie do IC oraz z IC (zrobiło się więcej miejsca i zderzak nie jest już tak wypchnięty ) + owinięte złotą taśmą termoizolacyjną. Sam intercooler prysnąłem w czerń i chyba tak zostanie.. jeszcze gdybam. Wpadł w końcu wyczekiwany traction bar... mówią że lepiej późno niż wcale ![]() Wymieniłem olej + filtr, oczywiście sprawdzony Valvoline z serii VR1. Wyczyściłem to i owo. Prawy błotnik został polakierowany... miał być jeszcze przedni zderzak ale... w późniejszym terminie... Przygoda, którą nie warto wspominać. Wpadło też nowe obuwie na zawody, wybór padł na Race GC mieszanka miękka z miękką ścianką boczną. Jak wcześniej wspominałem chciałem wpasować ładnie gajger w obudowę licznika... tutaj z pomocą przyszedł jeden "gościu" i druk 3D ![]() ![]() STAY TUNED ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
Civic jeździ... inaczej.. jeździł
![]() ![]() ![]() jak się okazało takich pęknięć było kilka więc dobrze że zrobiłem to przed "sezonem" ![]() już pospawany - kolejny raz podziękowania dla Przemka (pasibrzuch) ! Przy okazji pomalowałem turbo ![]() to jeszcze przed finalnym "dopieszczeniem" ![]() po montażu Traction Bara pojechałem na zbieżność... test podczas ulewy... auto prowadzi się dużo pewniej, testy "obciążenia" nastąpił kilka dni później i jest duża poprawa, auto nie zachowuje się tak nerwowo, nie skacze .. pewnie jest to zasługa ustawienia geometrii jak i samego TB ![]() aczkolwiek jak wspomniałem, JEŹDZI , przejażdżka po zimie ( 5 miesięcznej przerwie).... oojojojoj ... rooobiiiii :cool: ![]() ![]() + kilka szotów z JDM DAY, który odbył się 28 kwietnia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i sama impreza ![]() ![]() ![]() -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 01 February 2017 Skąd: Kalisz ![]() |
Jakie wrażenia z użytkowania nowych opon na ulicy? Jakieś testy trakcji czy coś w porównaniu np do poprzedniego profila? Na jakim ciśnieniu latasz po mieście?
-------------------- Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Valvoline zrobił u mnie straszny syf w silniku. Sprawdz u siebie.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 June 2013 Skąd: Tczew ![]() |
Federal do profila odnośnie trakcji wypada słabiej, tego się można było spodziewać. Zmieniłem bardziej z racji walorów jezdnych że tak powiem. Na profilach auto na co dzień pływało , hałasowało itp , na federalach tego nie ma... a na zawody i tak leżą nowe Race GC
Ciśnienie, w tej chwili mam chyba 2,2 albo 2 bary .. już nie pamiętam ![]() EssiRS, ja Valvoline użytkuje od początku przygody z tym civicem, czyli 7 lat. Motor był 2 razy rozbierany i zero nagarów, "szlamu" itp, czyściutko ładnie. -------------------- SUPER-CHARGER.pl
SPRAWDŹ -> _https://www.facebook.com/RedTurboEG6 |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Co do Valvo niestety potwierdzam, chociaz ja czesto zmienialem. Od remontu silnik tylko na tym oleju i wyglada na prawde, elegancko.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Co do valvo również u mnie motor był czyściutki pomimo przelotu ~270kkm na zegarach a przez kilka zmian było Valvo 5w50 i naprawde jak rozbieraliśmy motor to byliśmy mega zdziwieni jaki czysty bo druga motorownia obok ta sama na przekładkę po przebiegu niby 130kkm wyglądała jak by ktoś nigdy oleju tam nie zmieniał.
|
|
|
![]()
Post
#180
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
VR1 5w50 srednio sie nadaje do upalania. Silnik w srodku czysty, ale po rozgrzaniu z cisnieniem nie było szału, na VR1 10w60 jest coś lepiej. Teraz testuje motula xpower 10w60 i roznica na plus wzgledem VR1 tej samej klasy.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 14:16 |