Shoutbox 0 nowych PW 


40 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź
tjwasiak
post Thu, 02 Apr 2015 - 22:29
Post #141


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:09) *
Zaś z innej strony, nie uważam, żeby 1Z palił mniej nisz silniki VP, z VNT.
Spokojnie, takim AFNem, czy ASVłem można zejść ze spalaniem do 4,5l/100km lub przy emeryckiej jeździe jeszcze niżej. wink.gif

Nie wiem - nie jestem w stanie powiedzieć bo za mało jeździłem (i nigdy nie miałem osobiście) VP z VNT, ale tak niskiego spalania jak 1Z'tem nie osiągnąłem żadnym TDI z VNT.

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
A po co niby zawsze wyzsze cisnenie sprezania ma być? Skoro ze wzrostem kompresji rosna straty na jej pokonanie to po co podnosic cr ?
Tendencja jest akurat odwrotna w rozwoju diesli co namacalnie widac miedzy vag pd a vp 18-1 /19,5-1 i innymi nowszymi gdzie cr jest nawet 16

A zastanawiałeś się/wiesz czemu jest taka tendencja? Bo teoria (jeśli chodzi o sprawność) mówi coś innego, mimo "rosnących strat".

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
Piszac o td tak samo jak o tdi chyba nie zauwazacie róznicy pomiedzy wtryskiem posrednim a bezposrednim a dyskusja dotyczy pd o ile zauwazylem .....
Nie można mieszac tego ze sobą bo to zupełnie inne konstrukcje
Td kreci się jak szalony ma nieporownywalnie lepsza reakcja na gaz szybciej rusza turbo
zapłon odbywa się w komorze w głowicy albo posredniej albo wirowej a nie w tłoku jak w tdi
ma to zalety i wady

Zbuduj sobie silnik IDI o CR 16 i sprawdź jak się będzie zachowywał. Stracisz wszystkie zalety, które sam wyżej wymieniłeś a dodatkowo uzyskasz problemy z rozruchem.

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
Oczywiście ze obnizanie kompresji powoduje mozliwosc uzyskiwania wyzszych rpm jest to stosowane jako mod nr 1 w bezyniakach i jako koncowy w dieslach
Na 14,5-1 w canadzie jezdził 450 ps vp krecac do 7000 rpm
wyczynowe tłoki do tdi robione sa z cr nie wiekszym jak 15-17 a silniki kreca 6000 rpm

Ja bym chciał zobaczyć kto obniża CR żeby benzynę wyżej zakręcić - bo z pewnością nie robi tego Honda w swoich ulicznych szlifierkach, ani żaden engine builder do F1... Tak samo sytuacja wygląda z dieslami niestety. CR nie ma nic wspólnego z maksymalnymi obrotami.

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
ale w tdi zmiana cr wynika ze zmiany na lepsza wieksza komore spalania która pozwala homogenicznie wymieszac duza wieksza dawke paliwa niż seryjna a jej otwarcie uwolnienie i wzrost cisnienia naciskajacego pionowo na tłok (podobnie jak w td) kosztem pogorszenia zawirowania w tłoku

Podkreślenie moje - sam sobie odpowiedziałeś po co wysoki CR. Ciśnienie nad tłokiem możesz wygenerować w różny sposób, jednym z nich jest wzrost ciśnienia doładowania (też obarczone wzrostem strat), a innym wzrost CR, żeby o takich drobiazgach jak kąt wtrysku nie wspomnieć.

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
wg mnie mieszanie w pd jest bez sensu jeśli ma zostac zuzycie paliwa na ori poziomie i osiagi niezmienione
wszelkie przeróbki pochłona duzo wiecej niż potecjalny zysk na spalaniu który i tak jest mocno wyzyłowany przez producenta

A to ciekawe, bo "głupi" chip powoduje że spalnie w PD'ku (w moim odczucie głównie w wariantach słabych - np. PD100) spada "na łeb na szyję".
Moim zdaniem sens dłubania jest, tylko nie ma co generować abstrakcyjnego poziomu kosztów - silnik wyremontować do pełnej sprawności mechanicznej, głowicę liznąć byle bez przesady, posadzić na najniższej uszczelce i tyle.

CYTAT(ciepek @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:37) *
ori turbo i t tak ma zapas wydajnosci i jest doskonałe do tego celu. Zakładanie wiekszego bez innych modów to strzał w kolano pogorszy się moment na dole a co za tym idzie wzrosnie zuzycie paliwa .

Ori turbo nie jest w żadnym wypadku doskonałe. Jest ogromnym kompromisem - moim zdaniem ku obniżeniu kosztów produkcji. Strona ciepła jest relatywnie mała powodując bardzo duży back-pressure (a zarazem i EGT), strona zimna natomiast dla seryjnego poziomu mocy mogłaby być mniejsza odrobinę.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 02 Apr 2015 - 22:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jabcok20
post Fri, 03 Apr 2015 - 00:08
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Czyli że PD spali mniej niż VP? Kwestia dobrego softu?


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 03 Apr 2015 - 01:35
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie - tego nie powiedziałem, z resztą pisałem już wcześniej że mi nic nie spaliło nigdy mniej niż 1Z. Natomiast w 100 konnych PD zauważyłem bardzo duże spadki zużycia paliwa po ingerencji w ECU - te silniki są albo zbyt słabe z fabryki i ja je za mocno cisnąłem, albo ewidentnie inżynierowie coś spaskudzili - chociaż analizując zmiany jakoś nie bardzo potrafię znaleźć ten decydujący czynnik.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zgredd
post Fri, 03 Apr 2015 - 02:34
Post #144


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





Mam porównanie 1.9 vp ALH vs 1.9 pd ATD i wykręcając rekordy spalanie zawsze łatwiej było to zrobić w VP. Rekord odcinka 20km 3,1litra vp vs 3,8litra PD. Testowane czysto teoretycznie szkoda mi czyścić geometrie. Chcesz tanio jeździć, jedz za tirem przy prędkości 90km/h powinieneś osiągnąć kompromis spalanie do jazdy, dużo mniejsze opory =spadek spalania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 03 Apr 2015 - 07:17
Post #145


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:21) *
Skoro, chodzi o zakład, to zrobić mu ECOchipa i spalanie będzie niższe, na bank, przy tej samej mocy.

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem
Napisałem wcześniej że moc i moment muszą pozostać seryjne a zużycie paliwa spaść i ma to wynikać ze zmian mechanicznych a nie sterowania.
Żaden problem obciąć dawke w kompie usunąć całą ekologie związaną z dodatkową ilością paliwa żeby zmniejszyć zużycie ale spadnie też moci momęt.
Chce zwiększyć sprawność silnika ze strony mechanicznej i jeśli po takiej modyfikacji okarze sie na hamowni że auto wypluło więcej koni zrobić program eco a utrzeć nosa mojemu znajomemu z którym założyłem się o odpowiednią kase
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Fri, 03 Apr 2015 - 08:30
Post #146


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





ciepek PD ma większe straty od VP dla tego ze ma większy wałek rozrządu, 4 pompowtryskiwacze każdy ma sprężynę większa niż ma VP w pompie, cięższe kole zębate walka rozrządu, cięższy tłoki, sworzni, korbowody, cięższe sprzęgło, skrzynia 6B itp.,itd. To wszystko straty.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Fri, 03 Apr 2015 - 09:52
Post #147


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





CYTAT(tjwasiak @ Thu, 02 Apr 2015 - 22:29) *
A zastanawiałeś się/wiesz czemu jest taka tendencja? Bo teoria (jeśli chodzi o sprawność) mówi coś innego, mimo "rosnących strat".

napisałes ze zawsze podnosi sie cisnienie a ja ci pisze ze nie zawsze
ty piszesz o silnikach niedoładowanych a ja o doładowanych podane przeze mnie przykłady tego własnie dotyczyły podobnie jak poruszony temat

CYTAT(tjwasiak @ Thu, 02 Apr 2015 - 22:29) *
Zbuduj sobie silnik IDI o CR 16 i sprawdź jak się będzie zachowywał. Stracisz wszystkie zalety, które sam wyżej wymieniłeś a dodatkowo uzyskasz problemy z rozruchem.


idi działa inaczej jak tdi nei trzeba nic odprezac bo posredni typ wtrysku załatwia sprawe
nei sprawdzałem jak działa na mniejszym cisnieniu niz ori bo na seryjnym lamie doł i wkreca sie spokojnie do 6000
po to jest wysoki cr w idi by 130 bar z wtryskow udało si zapalic przy -30
by nie byc gołosłownym ori cisnienei sprezania wtrysk posredni 130 bar
https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4

naturalnie to co piszesz jest prawda ale działa w silnikach NIEDOŁADOWANYCH

CYTAT(tjwasiak @ Thu, 02 Apr 2015 - 22:29) *
Ja bym chciał zobaczyć kto obniża CR żeby benzynę wyżej zakręcić - bo z pewnością nie robi tego Honda w swoich ulicznych szlifierkach, ani żaden engine builder do F1... Tak samo sytuacja wygląda z dieslami niestety. CR nie ma nic wspólnego z maksymalnymi obrotami.


ani f1 ani szlifierka nei ma turbo ani wolnossacy diesel tez wiec tak masz racje ale nei jesli idzie o td tdi tb itd a tu mamy tdi pd
obnizenie cr w turbobenzynie jest konieczne i obowiazkowe ! bo ze zwiekszeniem doładowania zwieksza sie ryzyko wystapienai spalania detonacyjnego
łaczy sie to z wałkami i cała reszta osprzetu i w całosci pozwala na uzyskanie 7-8 tys rpm i 500+ ps
w vr6 podkładka pod uszelke +3mm to podstawowa modyfikacja lub korby nizsze 3mm zajrzyj na forum vw do działu 16v ,vr6 dowiesz sie kto odpreza benzyne.......


CYTAT(tjwasiak @ Thu, 02 Apr 2015 - 22:29) *
A to ciekawe, bo "głupi" chip powoduje że spalnie w PD'ku (w moim odczucie głównie w wariantach słabych - np. PD100) spada "na łeb na szyję".


jeszcze ciekawsze jest to ze zaden czip nei zmniesza dawek ;-) a co drugi tyka pulap ponizej 2000rpm bo srednio kumaty klient nie widzi przebiegu momentu a patrzy tylko na moc max przy 4000-4500 czyli nieswiadomie wali go to co sie dzieje ponizej 3000

CYTAT(tjwasiak @ Thu, 02 Apr 2015 - 22:29) *
Ori turbo nie jest w żadnym wypadku doskonałe. Jest ogromnym kompromisem - moim zdaniem ku obniżeniu kosztów produkcji. Strona ciepła jest relatywnie mała powodując bardzo duży back-pressure (a zarazem i EGT), strona zimna natomiast dla seryjnego poziomu mocy mogłaby być mniejsza odrobinę.

ori turbo jest w stanie walnac 1,5 bar przy 2000rpm na ori układzie paliwa jest swietnie dobrane
jakim ogromnym kompromisem jest 1749 ? ogromny kompromis to gtb 2260vk,vklr bo cudem rewelacyjnei rusza i puszcza góre do 300ps

Fiodor masz jakis bilans porownawczy sprawnosci silnika pd/vp ? skrzynia nie ma wpływu na sprawnosc silnika tylko zuzycie paliwa calego samochodu ,masy wirujace tez minimalne -sam dwumas jest 2-3x ciezszy od jednomasu .opory tarcia rozrzadu moze wieksze ja nie wiem nei mam danych
ale układ wtrysku pd dokładniej rozpyla paliwo wiec dokładniej je spala wiec powinien dac teoretycznie mniejsze zuzycie i czystosc spalin po to w koncu został zaprojektowany







Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 03 Apr 2015 - 13:15
Post #148


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





ups
chyba wywołałem jakąś burze
a zwiększenie pojemności pidniesie sprawność?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 03 Apr 2015 - 14:22
Post #149


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(ciepek @ Fri, 03 Apr 2015 - 09:52) *
idi działa inaczej jak tdi nei trzeba nic odprezac bo posredni typ wtrysku załatwia sprawe
nei sprawdzałem jak działa na mniejszym cisnieniu niz ori bo na seryjnym lamie doł i wkreca sie spokojnie do 6000
po to jest wysoki cr w idi by 130 bar z wtryskow udało si zapalic przy -30
by nie byc gołosłownym ori cisnienei sprezania wtrysk posredni 130 bar
https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4

naturalnie to co piszesz jest prawda ale działa w silnikach NIEDOŁADOWANYCH

Działa dokładnie tak samo w doładowanych, bo sam silnik jest bardzo głupim zlepkiem różnych metali i nie ma pojęcia czy jest doładowany, czy nie i nie potrafi się zależnie od tego faktu inaczej zachować smile.gif
No i jeszcze raz - sam napisałeś dlaczego starsze silniki potrzebowały wyższego CR (a ja o tym pisałem od początku), niestety wcale nie będą się chciały tak dobrze wkręcać przy niższym CR. Nawet nie musisz budować specjalnie silnika, weź po prostu porównaj jaką ma ochotę wkręcać się na obroty taki znacznie zużyty.

CYTAT(ciepek @ Fri, 03 Apr 2015 - 09:52) *
ani f1 ani szlifierka nei ma turbo ani wolnossacy diesel tez wiec tak masz racje ale nei jesli idzie o td tdi tb itd a tu mamy tdi pd
obnizenie cr w turbobenzynie jest konieczne i obowiazkowe ! bo ze zwiekszeniem doładowania zwieksza sie ryzyko wystapienai spalania detonacyjnego
łaczy sie to z wałkami i cała reszta osprzetu i w całosci pozwala na uzyskanie 7-8 tys rpm i 500+ ps
w vr6 podkładka pod uszelke +3mm to podstawowa modyfikacja lub korby nizsze 3mm zajrzyj na forum vw do działu 16v ,vr6 dowiesz sie kto odpreza benzyne.......

Mieszasz pojęcia, bo tylko Ty tutaj rozróżniasz silniki doładowane i nie. Wcześniej twierdziłeś że wyższe obroty wymagają obniżenia CR co nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, teraz "przypomniało" Ci się że przy turbo coś tam... Tak - w turbobenzynie musisz ograniczyć statyczny CR żeby zachować charakter silnika o wymuszonym zapłonie, bo w przeciwnym razie uzyskujesz silnik o zapłonie samoczynnym z tendencją do bardzo szybkiej samodestrukcji. Ale zamiast obniżać CR można zastosować inny rodzaj zasilania w paliwo (wtrysk bezpośredni) lub ewentualnie zastosować paliwo o dużo większej odporności na spalanie stukowe.
Podkładki pod uszczelkę to są fajne patenty, ale ja tam wolę porządne kute tłoki pod odpowiedni CR, bo korb to bym tutaj nie mieszał. Tyle że silnik benzynowy o CR 12:1 tak samo chętnie (a właściwie nawet chętniej) będzie się wkręcał na obroty jak i taki o CR 9:1, a w przypadku wtrysku bezpośredniego oba mogą być doładowane.

CYTAT(ciepek @ Fri, 03 Apr 2015 - 09:52) *
jeszcze ciekawsze jest to ze zaden czip nei zmniesza dawek ;-) a co drugi tyka pulap ponizej 2000rpm bo srednio kumaty klient nie widzi przebiegu momentu a patrzy tylko na moc max przy 4000-4500 czyli nieswiadomie wali go to co sie dzieje ponizej 3000

Kolejna nieprawda... Chociaż obniżenie dawki nijak ma się do uzyskania niższego spalania. Przecież w dieslu dawkę reguluje prawa stopa kierowcy.

CYTAT(ciepek @ Fri, 03 Apr 2015 - 09:52) *
ori turbo jest w stanie walnac 1,5 bar przy 2000rpm na ori układzie paliwa jest swietnie dobrane
jakim ogromnym kompromisem jest 1749 ? ogromny kompromis to gtb 2260vk,vklr bo cudem rewelacyjnei rusza i puszcza góre do 300ps

A czy seryjny poziom mocy potrzebuje 1,5 bara @2000 RPM? Nie smile.gif A czy większa muszla po stronie cipłej znacznie zmieniłaby charakterystykę "wstawania"? Nie... A zużycie paliwa - tak.

EDIT:
@lukas313 - a dlaczego zmiana pojemności miałaby poprawić sprawność, zwłaszcza taka o której pewnie myślisz (1896 -> 1968cm3)


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 03 Apr 2015 - 15:43
Post #150


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT
EDIT:
@lukas313 - a dlaczego zmiana pojemności miałaby poprawić sprawność, zwłaszcza taka o której pewnie myślisz (1896 -> 1968cm3)


takie moje spostrzeżenie
patrzałem na silniki o różnych pojemnościach i osiąganych przez nie momenty obrotowe przy zbliżonych dawkach paliwa
z tego wywnioskowałem że im większa pojemniść tym wiekszy moment przy podobnej dawce paliwa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 03 Apr 2015 - 15:46
Post #151


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Przy stałej dawce generowany moment zależy jedynie od sprawności silnika - przecież z X gramów paliwa nie wydobędziesz więcej energii niż jego wartość opałowa.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 03 Apr 2015 - 16:25
Post #152


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Apr 2015 - 15:46) *
Przy stałej dawce generowany moment zależy jedynie od sprawności silnika - przecież z X gramów paliwa nie wydobędziesz więcej energii niż jego wartość opałowa.

widocznie to co porównywałem rużni sie stopniem sprężania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 03 Apr 2015 - 16:36
Post #153


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie musi się różnić stopniem sprężania, może się różnić wieloma innymi rzeczami - kształt komory spalania, kąt wtrysku, ciśnienie wtrysku... W każdym razie różnią się sprawnością.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Fri, 03 Apr 2015 - 16:49
Post #154


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Apr 2015 - 14:22) *
Działa dokładnie tak samo w doładowanych, bo sam silnik jest bardzo głupim zlepkiem różnych metali i nie ma pojęcia czy jest doładowany, czy nie i nie potrafi się zależnie od tego faktu inaczej zachować smile.gif
No i jeszcze raz - sam napisałeś dlaczego starsze silniki potrzebowały wyższego CR (a ja o tym pisałem od początku), niestety wcale nie będą się chciały tak dobrze wkręcać przy niższym CR. Nawet nie musisz budować specjalnie silnika, weź po prostu porównaj jaką ma ochotę wkręcać się na obroty taki znacznie zużyty.


niestety nie tak samo
niedługo napiszesz ze silnik parowy tez jest zlepkiem metali i bez znaczenia czy sie opala go weglem czy drzewem
idi tdi benzyna turbobenzyna to zupełnie inne konstrukcje
napisałem ze nowsze maja obnizane cr wiec to to samo wiec nei graj słowami
skad wiesz czy stare td beda sie chciały wkrecac z obnizeniem cr czy nie ? sprawdzałes ?
ja sprawdzałem tdi i 100% i lepiej sie wkreca na ori całym osprzecie przy tym ciszej pracuje
mój td miał moze 300 moze 500 tys i ponad 20 lat oraz progi na cylindrach by nie zatarł sie kiedy zaczna puchnac tłoki i miłał ochote sie wkrecac duzo wieksza niz kazdy tdi wiec nie pisz bzdur jesli sam tego nei sprawdziłes

CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Apr 2015 - 14:22) *
Mieszasz pojęcia, bo tylko Ty tutaj rozróżniasz silniki doładowane i nie. Wcześniej twierdziłeś że wyższe obroty wymagają obniżenia CR co nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, teraz "przypomniało" Ci się że przy turbo coś tam... Tak - w turbobenzynie musisz ograniczyć statyczny CR żeby zachować charakter silnika o wymuszonym zapłonie, bo w przeciwnym razie uzyskujesz silnik o zapłonie samoczynnym z tendencją do bardzo szybkiej samodestrukcji. Ale zamiast obniżać CR można zastosować inny rodzaj zasilania w paliwo (wtrysk bezpośredni) lub ewentualnie zastosować paliwo o dużo większej odporności na spalanie stukowe.
Podkładki pod uszczelkę to są fajne patenty, ale ja tam wolę porządne kute tłoki pod odpowiedni CR, bo korb to bym tutaj nie mieszał. Tyle że silnik benzynowy o CR 12:1 tak samo chętnie (a właściwie nawet chętniej) będzie się wkręcał na obroty jak i taki o CR 9:1, a w przypadku wtrysku bezpośredniego oba mogą być doładowane.


czyzby ?
http://grabowski.info.pl/ -samouczek tuningowy
cytuje
<<istotą metody doładowującej jest zwiększanie mocy silnika poprzez zwiększanie ciśnienia w kolektorze ssącym wraz z zazwyczaj koniecznym obniżaniem stopnia sprężania.>>
czyli napisze znowu wbrew temu co ty
nei zawsze sie podwyzsza

tak jak jest spalanie detonacyjne przy zwiekszonym ładowaniu i dawce to po co obnizac cr ? ;-) napisz to na forum benzyniaków
pewnie ze mozna stosowac wtrysk wody metanolu ale to sa srodki posrednie jak przyklejenie plastra na kolano boli mniej ale przyczyna bólu nieusunieta

kute tłoki to niemały wydatek i nie zawsze konieczny
oczywiscie ze niedoładowany bezyniak na 12-1 szybciej sie wkreca ale po wkreceniu w 5min zacznie spływac od temperatury i zacznie pracowac tak jak napisałes jak diesel detonacyjnie a to nei jest droga do tuningu tylko zniszczenia silnika


CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Apr 2015 - 14:22) *
Kolejna nieprawda... Chociaż obniżenie dawki nijak ma się do uzyskania niższego spalania. Przecież w dieslu dawkę reguluje prawa stopa kierowcy.

nie wiem który tuner obniza dawki nei spotkałem sie z takim czyms wiec nei wiem co jest nieprawda w tym co napisałem
chyba wszystko co napisze napiszesz nieprawda

CYTAT(tjwasiak @ Fri, 03 Apr 2015 - 14:22) *
A czy seryjny poziom mocy potrzebuje 1,5 bara @2000 RPM? Nie smile.gif A czy większa muszla po stronie cipłej znacznie zmieniłaby charakterystykę "wstawania"? Nie... A zużycie paliwa - tak.

nei potrzebuje dflatego turbo jest dobrane swietnie majac rezerwy a nie zle jak sam napisałes
o stronie wydechowej decyduje miin. A/R a nei sama wielkosc bo małe muszle moga miec 2-3 razy luzniejsze wydechy -dokładnie tak maja duze holsety turba wg itp
najprawdopodobniej brak turba wpłynołby najlepiej na zuzycie paliwa

Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 03 Apr 2015 - 17:07
Post #155


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





ma ktoś może dane końcówek wtryskowych?
chodzi mi o wydajności samych końcówek wtrysków ag i al
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Fri, 03 Apr 2015 - 19:24
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





CYTAT(AdamN @ Thu, 02 Apr 2015 - 21:34) *
Witam
Koledzy nurtuje mnie temat wyrzucenia koła dwumasowego z golfa V 1.9 tdi PD 105 km i zastapienia go kołem zamachowym z (1z, ABF, G60 lub podobnych). Proszę o poradę czy ten "numer" przejdzie bo spotkałem się z różnymi opiniami zamieszczonymi na innych forach dyskusyjnych. W aucie mam uszkodzoną skrzynię biegów, mechanik twierdzi że do wymiany jest też koło dwumasowe tak więc mam możliwość się go pozbyć i przy okazji naprawić auto trochę taniej. Plan mam taki żeby skompletować zestaw w oparciu o kolo zamachowe takie jak wymienione wyżej plus odpowiedni docisk oraz tarcza z tłumikiem drgań, a następnie oddać to do warsztatu zajmującego się regeneracją sprzęgieł żeby wszystko dokładnie "spasowali" i dopiero zamontować wraz z następną skrzynią.
Bardzo proszę o Wasze opinie, za którę z góry dziękuje.


skoro fabrycznie tak wychodziło, to czemu miałoby nie przejść smile.gif
jeśli masz AXR'a to najprawdopodnie masz już sztywne koło seryjnie.
pierwsze ATD miały dwumas, chodź moja fabia z 2003 też już dostawa sztywne koło.komfort troche niższym, skrzynie mocniej słychać, ale mi akurat to nie przeszkadza


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 04 Apr 2015 - 09:59
Post #157


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam,
CYTAT
Chyba nie czytasz ze zrozumieniem
Napisałem wcześniej że moc i moment muszą pozostać seryjne a zużycie paliwa spaść i ma to wynikać ze zmian mechanicznych a nie sterowania.
Żaden problem obciąć dawke w kompie usunąć całą ekologie związaną z dodatkową ilością paliwa żeby zmniejszyć zużycie ale spadnie też moci momęt.
Chce zwiększyć sprawność silnika ze strony mechanicznej i jeśli po takiej modyfikacji okarze sie na hamowni że auto wypluło więcej koni zrobić program eco a utrzeć nosa mojemu znajomemu z którym założyłem się o odpowiednią kase


może i nie, ale nikt, tu nie pisze o zmniejszaniu dawek i mocy.
Nie jestem tunerem, ale wiem, że przyspiesza się ką wtrysku i jeszcze kilka myków, ze silnik jest troszkę mocniejszym niż seria i jest oszczędniejszy od serii na o 20-30%.
Nie wiem ile ma spalać ten twój silnik, 2l/100km, nie wiem?
Zadzwoń np. do http://www.dynosoft.pl/
Aligator ci wszytko powie.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Sat, 04 Apr 2015 - 10:46
Post #158


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 04 Apr 2015 - 09:59) *
Witam,


może i nie, ale nikt, tu nie pisze o zmniejszaniu dawek i mocy.
Nie jestem tunerem, ale wiem, że przyspiesza się ką wtrysku i jeszcze kilka myków, ze silnik jest troszkę mocniejszym niż seria i jest oszczędniejszy od serii na o 20-30%.



samym przyśpieszeniem zapłonu nie zrobisz 20-30% więcej mocy trzeba dolać paliwa i koniec

elektronika ma być nie ruszana inaczej po zakładzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 04 Apr 2015 - 19:07
Post #159


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Lukas, czytaj, ze zrozumieniem, nie piszę tu o 20-30% mocy, tylko oszczędności na paliwie.
Jak już pisałem nie jestem tunerem i nie wiem co dokładnie trzeba zmienić, ale wiem, że da się to zrobić.
Skoro piszesz, że program, nie może być ruszony, to spoko, teraz rozumiem. Wcześniej chyba nic nie pisałeś na ten temat.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Tue, 07 Apr 2015 - 08:38
Post #160


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





jak tylko zuzycie ma isc w dół bez ingerencji w osprzet i program -czyli zakładam rpm 1000-2500 i jazdy po trasie bez ładowania
to kompresja smiało w góre o ile wystawanie tłokow nad blok na to pozwoli czyli najciensza uszczelka albo nawet szlif bloku
wymiana końcowek rozpylaczy na nowe i dokładne ustawienie
porting głowicy i kolektorów bo tam jest duzo do poprawy po fabryce nowe filtry najlepszy mozliwy olej pod ekonomike o minimalnej lepkosci inny na zime inny na lato .cisnienia w kołach na max itp 3-4l powinno wyjsc bez trudu na 100
mój vp 3,8 wyrabia przy 120 bez najmniejszego problemu a nic pod katem eco nei robione
Go to the top of the page
 
+Quote Post

40 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:10