Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
sadam55
pomyślałem sobie, żeby założyć taki temat na wzór: motoryzacyjne pytania i odpowiedzić w dziale HP, z tym, że o temtyce stricte dieslowym.
czasem potrzeba o coś rach ciach zapytać i nie wiadomo, gdzie pisać.
jeśli są jakieś obostrzenia to oczywiście temat out.

Ja zaczne pytaniem: czy zmieniając kolektor z ATD na ASZ trzeba robić korekte softu, i czy taki kolektor pasuje P&P
norbivr6
nie trzeba, pasuje.
sadam55
od kogo najlepiej kupić głowice do PD po regeneracji?
bo nie wiem, czy moja sie do czegoś nadaję, wolałbym kupić już zrobioną, kompletną
norbivr6
mam do sprzedania głowicę po remoncie jak coś, bo do siebie włożyłem świeży słupek.
Maikel
Moje pytanie dotyczy IC w seryjnym silniku 1.9 TDi 131 KM ASZ. Ile taki seryjny ICek wytrzyma przyrostu mocy? 200 KM zniesie?
norbivr6
Zniesie ale temp. w dolocie będą srogie (ponad 100st. przy kacie). Testowane i raczej nie polecam.
Jarol
Tak 200Km zniesie ale przez 10-15 sekund potem osiągnie 80stopni i zostanie ścięte doładowanie i moc.
Wszystko zależy jeszcze o jakie auto pytasz ale np. w Ibizie to ten IC ledwo daje radę po programie.
Przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni jak przeciągniesz auto od 2 do 4 tyś obr na 4 biegu to już potrafi osiągnąć 80 stopni w dolocie.
Według mnie w takim aucie pierwsza zmiana mechaniczna jaka powinna być wykonana to właśnie wymiana intercoolera.
TurboPsyche
Tak jak kolega pisze Icki w nich po prostu puchna jak sie troche polata i moc jest ograniczana, wiekszy icek i rozluznienie troche wydechu to podstawa.
Maikel
Tak, dokładnie chodziło mi o Ibizę 6L. W takim razie jeszcze przed programem zainwestuję w odpowiedni IC. Czy taki się nada? Mój target to jakies 220-240 KM finalnie.
http://fmic.pl/zestawy-dedykowane/965-bmw-e46-diesel.html
Jeśli ten z linku powyżej się nie nada, w takim razie jaki możecie mi polecić?
matteusz
A czemu nie taki z Cupry? Z tego co kojarzę, to sporo mocniejsze auta jeżdżą z takim fmic'em i dają radę smile.gif
Maikel
matteusz - może być i z Cupry, pod warunkiem, że da radę. :-)
Fiodor
ten z fmic.pl to nie wiadomo o co chodzi... piszą ze zestaw do montażu a nie zdjęć a nie schematów. Dodali zdjęcia rdzenia. A jak wygląda orurowanie i jak to wszystko wygląda po montażu nie wiadomo ...
z cupry d rady tylko lubi się doszczelnić. Używany okolicy 700zl + rury jak się popsuje to cala inwestycja...
robię gotowe zestawy do ibizy 6L asz, atd, axr
mnie więcej tak wygląda http://www.klubseatibiza.pl/forum/tuning-m...t24727-680.html
sadam55
cuprowski zestaw jest wg mnie mało wydajny na dłuższą mete.jednak dobry custom lepszy
sadam55
czy wytarty wałek, lub szklanki wymagajace wymiany moga być odpowiedzialne za słabszą kompresje?
w końcu znajomy przyniósł manometr do diesla, i zadzwonił z informacją, że silnik ma słabą kompresje i, że musi trochę "napompować", żeby załapał.poza tym zdjął dekiel i mówi, że wałek już powoli kwadratowy sie zrobił a szklanki praktycznie są na już do wymiany.
nie wiem co robić, czy wystarczy świerzy wałek + reszta rzeczy i bedzie po problemie, czy musze poszukać drugiej główki?
auto ma tylko problemy z rozruchem na zimno.na ciepłym wszystko działa jak trzeba, nie pali oleju, płynu nie ubywa i nie brudzi sie, cały osprzęt sprawny, paliwo sie nie cofa
daniel69
Ja na początek bym wymienił oringi i śruby na pompkach, koszt niewielki a być może pomoże. U mnie był taki objaw na zimnym silniku jak by nie było paliwa.
sadam55
to już zrobione wink.gif
roro72
Witam
Motor BKD z audi A3 quattro z 2006r. Czy zamiast pompowtryskow z koncowka B mozna zastosowac pompki z koncowka G lub G+ bez korekty softu ktora by nastapila za jakis czas? Na pokladzie jest juz gtb vk, wydech itp( 246km i 465nm)
Maikel
Panowie,


pacjent: E46 sedan 330d, wariant 184 KM. Ile można bezpiecznie uzyskać TYLKO programem? Ew. później w rachubę wchodziłby FMIC, może jakieś inne turbo, wydech, ale na razie interesują mnie przyrosty po samym programie.

Dzięki i pozdrawiam!
dawidd3
Ok 215-230KM i ok 480-530nm w zależności od sprawności ukadu paliwowego.
norbivr6
CYTAT(roro72 @ Sun, 07 Dec 2014 - 12:27) *
Witam
Motor BKD z audi A3 quattro z 2006r. Czy zamiast pompowtryskow z koncowka B mozna zastosowac pompki z koncowka G lub G+ bez korekty softu ktora by nastapila za jakis czas? Na pokladzie jest juz gtb vk, wydech itp( 246km i 465nm)

B i G są zamienne więc korekta nie jest potrzebna.
roro72
CYTAT(norbivr6 @ Tue, 09 Dec 2014 - 13:30) *
B i G są zamienne więc korekta nie jest potrzebna.



dzieki, jeszcze tylko jedno, G czy G+ sa wydajniejsze/ lepsze/ mniej awaryjne??
norbivr6
Tego Ci nie powiem, wiem że są tak samo wydajne.
Paweł#G
Czy zaworki N75 różnią się mocno działaniem między sobą, czy wszystkie to mniej-więcej to samo. W skrócie chciałem pobawić się sterując procesorem ciśnienie doładowania w starym TD i nie wiem jaki zawór wybrać. Gruszka od WG sterowana ciśnieniem, obecnie po prostu wężykiem z turbosprężarki. Jeden wężyk od N75 musi być dany do podciśnienia, czy niższe ciśnienie z atmosfery tam wystarczy? Z jakiego auta szukać N75 żeby było bezproblemowo?
kompot
Kiedyś trafiłem na takie coś.
norbivr6
CYTAT(kompot @ Thu, 11 Dec 2014 - 19:45) *
Kiedyś trafiłem na takie coś.

To dotyczy benzyn. Wg mnie z diesla zbyt wiele sie nie roznia praca smile.gif
kompot
Szczerze mówiąc to nie przeczytałem Twojego posta w całości... Ale o różnicach i tak nie wiedziałem smile.gif
sadam55
panowie doradźcie.czy remontować swoją głowice(koszt rzędu 1000zł + wałek) czy kupić od użytkownika tego forum słupek + głowica od BPX'a po 100 tys przelotu?dół silnika mam mega zdrowy, wiec nie potrzebny mi tak naprawde.bo chciałbym po nowym roku ruszyć w końcu z remontem, a obawiam sie, że u mnie wymiana wałka+szklanek nie wystarczy.no i już zgłupiałem...
jaaano
Czy w układzie wtryskowym typu CR chcąc zwiększyć jego wydajność wymiania się końcowki wtrysków na większe ?
HMP_inc
Pytanie o JTD:

Czy "cudowna" skrzynia M32 wystepuje tylko w mJTD 120 i 150KM? Chodzi mi konkretnie o Stilo i pokrewne. W Stilonie 150KM na pewno tak, ale jak sie ma to do wersji 140 i 115KM?
Hipo
M32 wystepuje w Bravo II w turbobenzynie 1.4 natomiast w Stilo masz C632 jesli chodzi o 140/150 i C530 w Jtd115
*Pinio
Xara 98 1,9 D czyli tani klekot... raz chodzi dobrze raz kopci jakby była podkręcona na 300+ tongue.gif raz nie ma mocy i grzechocze po wciśnięciu gazu na maxa jakby był przestawiony rozrząd... Pompa czy wtryski? a jeżeli pompa to co ? nastawnik? głowiczka? EGR jest ale możliwe żeby to był objaw zawieszającego się zaworu?
sadam55
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-...4894439444.html

jest to coś warte?
mat13por
Ibiza ASV. Turbo BRD. Wrzucone 230tki. Po ustawieniu kąta wtrysku i dawki 3-3.5mg tylko na ciepłym kręci z 5-7sek zanim odpali. Na zimnym pali od strzała. Co zrobić? Tylko korekta softu?
sadam55


ktos może powiedzieć, co mogło być przyczyną, że tłok taki podziobany sie zrobił? same gładzie w stanie idealnym, silnik pracował do końca i nic sie z nim nie działo.
jest sie czym martwić, czy zakładać głowę i jeździć?
tomek 1980
Witam,
CYTAT("mat13por")
Ibiza ASV. Turbo BRD. Wrzucone 230tki. Po ustawieniu kąta wtrysku i dawki 3-3.5mg tylko na ciepłym kręci z 5-7sek zanim odpali. Na zimnym pali od strzała. Co zrobić? Tylko korekta softu?


raczej, tak, dawka jest pod małe wtryski, a tu są duże.
Pozdrawiam.
Cocoplasto
Witam,
Pacjent to 1.9 tdi AXR z GTB2056, większe pompki i DP 2.5", brak katalizatora i tłumik końcowy. Tłumika środkowego seria nie przewidziała.
Zastanawiam się czy przedłużenie DP do samego tłumika końcowego wniesie coś wymiernego jak np: niższe egt itd?
czyli wymiana samego "orurowania" z cienkiej pipki na 2.5" od DP zostawiając ori tłumik końcowy. Nie chcę robić przelotu bo nie lubię w niesportowym samochodzie pierdzenia:)

Pozdrawiam
sadam55
panowie, jtóre chłodniczki oleju pasuja do bloku bpx?
bo moja od ATD nie pasuję, a to mi pracę wstrzymuje bo nie wiem co kupić :/
lukkoz01
CYTAT(Cocoplasto @ Tue, 06 Jan 2015 - 21:54) *
Witam,
Pacjent to 1.9 tdi AXR z GTB2056, większe pompki i DP 2.5", brak katalizatora i tłumik końcowy. Tłumika środkowego seria nie przewidziała.
Zastanawiam się czy przedłużenie DP do samego tłumika końcowego wniesie coś wymiernego jak np: niższe egt itd?
czyli wymiana samego "orurowania" z cienkiej pipki na 2.5" od DP zostawiając ori tłumik końcowy. Nie chcę robić przelotu bo nie lubię w niesportowym samochodzie pierdzenia:)

Pozdrawiam


Na dwóch tłumikach 2,5 cala wydech jest zdecydowanie cichszy niż seria bez kata. Sprawdzone na kilku autach. Ważne żeby obie puch miały po 50cm długości.
Mis
CYTAT(sadam55 @ Tue, 06 Jan 2015 - 20:02) *


ktos może powiedzieć, co mogło być przyczyną, że tłok taki podziobany sie zrobił? same gładzie w stanie idealnym, silnik pracował do końca i nic sie z nim nie działo.
jest sie czym martwić, czy zakładać głowę i jeździć?

Coś wpadło do cylindra. Składać i jeździć.
Młody-Bydgoszcz
Kumpel chcę zrobić przelotowy układ wydechowy w swoim dieslu. Co daję downpipe?
norbivr6
A co ma dawac? Dp jest i bedzie hehe, kwestia srednicy, im wiekszy tym lepszy ale bez przesady.
sadam55
czy po wsadzeniu słupka z bpx w miejsce ATD nic w mapie nie trzeba zmieniać?
auto odpaliło od razu, zbiera sie naprawde nieźle, wszystko na kompie wygląda naprawde super, ale tak sie zastanawiam, czy coś trzeba jednak zmienić?
zgredd
turbo,pompki z jakiego silnika?
sadam55
cały osprzęt stary, tylko słupek zmieniony bo mój sie skończył.
swoją drogą, nie sądziłem, że cały osprzęt przezyje motorownie laugh.gif
norbivr6
nie trzeba.
klakson89
czy we wszystkich dieslach PDkach VAGa, pompowtryskiwacze regulujemy o tem sam kat obrotu sruba?
mirass
CYTAT(klakson89 @ Sun, 11 Jan 2015 - 16:31) *
czy we wszystkich dieslach PDkach VAGa, pompowtryskiwacze regulujemy o tem sam kat obrotu sruba?



ustaw na 180 stopni
kinko
Znajomy ma problem z e46 320cd, wersja 150km, wtryski nr 13537794334.
Wtrysk nr 1 mocno odbiega od normy, korekty często ponad 3, ale zdarza się i +5. Najgorzej jest na wolnych obrotach i spokojnej jeździe- przy butowaniu wartości w inpie idealne. Do tego czuć drgania na samochodzie ( dwumas nowy, poduszki pod silnikiem nowe). Wtrysk nr 3 "wyrównuje" korekty nr 1 i ciągle są na minusie. Wtryski 2 i 4 są ok. Auto leciutko podkopci, trzyma moc
Wymieniać jeden wtrysk na używany, nowy czy regenerować?
GREGOR10
dac wszystkie do sprawdzenia i regenerowac
Cocoplasto
Pytanie nie o samego diesla lecz o elementy do niego, a mianowicie miał/ma ktoś do czynienia z wskaźnikami firmy SHADOW? http://www.shadowmotor.com.tw/en/product/SW11305-20.html
Przede wszystkim EGT, temp oleju i ew Boost Poprzednio miałem wskaźnik STRI X line temp oleju, ale się wysypał więc chcę czegoś innego i zastanawiam się nad shadow.

Dzięki za podpowiedzi.
Pzdr,
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.