sadam55
Tue, 21 Oct 2014 - 11:01
pomyślałem sobie, żeby założyć taki temat na wzór: motoryzacyjne pytania i odpowiedzić w dziale HP, z tym, że o temtyce stricte dieslowym.
czasem potrzeba o coś rach ciach zapytać i nie wiadomo, gdzie pisać.
jeśli są jakieś obostrzenia to oczywiście temat out.
Ja zaczne pytaniem: czy zmieniając kolektor z ATD na ASZ trzeba robić korekte softu, i czy taki kolektor pasuje P&P
norbivr6
Tue, 21 Oct 2014 - 12:44
nie trzeba, pasuje.
sadam55
Tue, 28 Oct 2014 - 21:53
od kogo najlepiej kupić głowice do PD po regeneracji?
bo nie wiem, czy moja sie do czegoś nadaję, wolałbym kupić już zrobioną, kompletną
norbivr6
Wed, 29 Oct 2014 - 10:30
mam do sprzedania głowicę po remoncie jak coś, bo do siebie włożyłem świeży słupek.
Maikel
Fri, 28 Nov 2014 - 00:19
Moje pytanie dotyczy IC w seryjnym silniku 1.9 TDi 131 KM ASZ. Ile taki seryjny ICek wytrzyma przyrostu mocy? 200 KM zniesie?
norbivr6
Fri, 28 Nov 2014 - 00:26
Zniesie ale temp. w dolocie będą srogie (ponad 100st. przy kacie). Testowane i raczej nie polecam.
Jarol
Fri, 28 Nov 2014 - 07:18
Tak 200Km zniesie ale przez 10-15 sekund potem osiągnie 80stopni i zostanie ścięte doładowanie i moc.
Wszystko zależy jeszcze o jakie auto pytasz ale np. w Ibizie to ten IC ledwo daje radę po programie.
Przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni jak przeciągniesz auto od 2 do 4 tyś obr na 4 biegu to już potrafi osiągnąć 80 stopni w dolocie.
Według mnie w takim aucie pierwsza zmiana mechaniczna jaka powinna być wykonana to właśnie wymiana intercoolera.
TurboPsyche
Fri, 28 Nov 2014 - 09:51
Tak jak kolega pisze Icki w nich po prostu puchna jak sie troche polata i moc jest ograniczana, wiekszy icek i rozluznienie troche wydechu to podstawa.
Maikel
Fri, 28 Nov 2014 - 12:04
Tak, dokładnie chodziło mi o Ibizę 6L. W takim razie jeszcze przed programem zainwestuję w odpowiedni IC. Czy taki się nada? Mój target to jakies 220-240 KM finalnie.
http://fmic.pl/zestawy-dedykowane/965-bmw-e46-diesel.htmlJeśli ten z linku powyżej się nie nada, w takim razie jaki możecie mi polecić?
matteusz
Fri, 28 Nov 2014 - 13:18
A czemu nie taki z Cupry? Z tego co kojarzę, to sporo mocniejsze auta jeżdżą z takim fmic'em i dają radę
Maikel
Fri, 28 Nov 2014 - 17:23
matteusz - może być i z Cupry, pod warunkiem, że da radę. :-)
Fiodor
Fri, 28 Nov 2014 - 21:21
ten z fmic.pl to nie wiadomo o co chodzi... piszą ze zestaw do montażu a nie zdjęć a nie schematów. Dodali zdjęcia rdzenia. A jak wygląda orurowanie i jak to wszystko wygląda po montażu nie wiadomo ...
z cupry d rady tylko lubi się doszczelnić. Używany okolicy 700zl + rury jak się popsuje to cala inwestycja...
robię gotowe zestawy do ibizy 6L asz, atd, axr
mnie więcej tak wygląda
http://www.klubseatibiza.pl/forum/tuning-m...t24727-680.html
sadam55
Fri, 28 Nov 2014 - 22:18
cuprowski zestaw jest wg mnie mało wydajny na dłuższą mete.jednak dobry custom lepszy
sadam55
Sat, 06 Dec 2014 - 18:58
czy wytarty wałek, lub szklanki wymagajace wymiany moga być odpowiedzialne za słabszą kompresje?
w końcu znajomy przyniósł manometr do diesla, i zadzwonił z informacją, że silnik ma słabą kompresje i, że musi trochę "napompować", żeby załapał.poza tym zdjął dekiel i mówi, że wałek już powoli kwadratowy sie zrobił a szklanki praktycznie są na już do wymiany.
nie wiem co robić, czy wystarczy świerzy wałek + reszta rzeczy i bedzie po problemie, czy musze poszukać drugiej główki?
auto ma tylko problemy z rozruchem na zimno.na ciepłym wszystko działa jak trzeba, nie pali oleju, płynu nie ubywa i nie brudzi sie, cały osprzęt sprawny, paliwo sie nie cofa
daniel69
Sat, 06 Dec 2014 - 19:47
Ja na początek bym wymienił oringi i śruby na pompkach, koszt niewielki a być może pomoże. U mnie był taki objaw na zimnym silniku jak by nie było paliwa.
sadam55
Sat, 06 Dec 2014 - 19:57
to już zrobione
roro72
Sun, 07 Dec 2014 - 12:27
Witam
Motor BKD z audi A3 quattro z 2006r. Czy zamiast pompowtryskow z koncowka B mozna zastosowac pompki z koncowka G lub G+ bez korekty softu ktora by nastapila za jakis czas? Na pokladzie jest juz gtb vk, wydech itp( 246km i 465nm)
Maikel
Mon, 08 Dec 2014 - 21:49
Panowie,
pacjent: E46 sedan 330d, wariant 184 KM. Ile można bezpiecznie uzyskać TYLKO programem? Ew. później w rachubę wchodziłby FMIC, może jakieś inne turbo, wydech, ale na razie interesują mnie przyrosty po samym programie.
Dzięki i pozdrawiam!
dawidd3
Tue, 09 Dec 2014 - 08:42
Ok 215-230KM i ok 480-530nm w zależności od sprawności ukadu paliwowego.
norbivr6
Tue, 09 Dec 2014 - 13:30
CYTAT(roro72 @ Sun, 07 Dec 2014 - 12:27)
Witam
Motor BKD z audi A3 quattro z 2006r. Czy zamiast pompowtryskow z koncowka B mozna zastosowac pompki z koncowka G lub G+ bez korekty softu ktora by nastapila za jakis czas? Na pokladzie jest juz gtb vk, wydech itp( 246km i 465nm)
B i G są zamienne więc korekta nie jest potrzebna.
roro72
Tue, 09 Dec 2014 - 18:19
CYTAT(norbivr6 @ Tue, 09 Dec 2014 - 13:30)
B i G są zamienne więc korekta nie jest potrzebna.
dzieki, jeszcze tylko jedno, G czy G+ sa wydajniejsze/ lepsze/ mniej awaryjne??
norbivr6
Tue, 09 Dec 2014 - 21:51
Tego Ci nie powiem, wiem że są tak samo wydajne.
Paweł#G
Thu, 11 Dec 2014 - 11:20
Czy zaworki N75 różnią się mocno działaniem między sobą, czy wszystkie to mniej-więcej to samo. W skrócie chciałem pobawić się sterując procesorem ciśnienie doładowania w starym TD i nie wiem jaki zawór wybrać. Gruszka od WG sterowana ciśnieniem, obecnie po prostu wężykiem z turbosprężarki. Jeden wężyk od N75 musi być dany do podciśnienia, czy niższe ciśnienie z atmosfery tam wystarczy? Z jakiego auta szukać N75 żeby było bezproblemowo?
kompot
Thu, 11 Dec 2014 - 19:45
Kiedyś trafiłem na
takie coś.
norbivr6
Fri, 12 Dec 2014 - 22:39
CYTAT(kompot @ Thu, 11 Dec 2014 - 19:45)
Kiedyś trafiłem na
takie coś.
To dotyczy benzyn. Wg mnie z diesla zbyt wiele sie nie roznia praca
kompot
Fri, 12 Dec 2014 - 23:19
Szczerze mówiąc to nie przeczytałem Twojego posta w całości... Ale o różnicach i tak nie wiedziałem
sadam55
Wed, 17 Dec 2014 - 16:54
panowie doradźcie.czy remontować swoją głowice(koszt rzędu 1000zł + wałek) czy kupić od użytkownika tego forum słupek + głowica od BPX'a po 100 tys przelotu?dół silnika mam mega zdrowy, wiec nie potrzebny mi tak naprawde.bo chciałbym po nowym roku ruszyć w końcu z remontem, a obawiam sie, że u mnie wymiana wałka+szklanek nie wystarczy.no i już zgłupiałem...
jaaano
Thu, 18 Dec 2014 - 10:55
Czy w układzie wtryskowym typu CR chcąc zwiększyć jego wydajność wymiania się końcowki wtrysków na większe ?
HMP_inc
Fri, 02 Jan 2015 - 11:28
Pytanie o JTD:
Czy "cudowna" skrzynia M32 wystepuje tylko w mJTD 120 i 150KM? Chodzi mi konkretnie o Stilo i pokrewne. W Stilonie 150KM na pewno tak, ale jak sie ma to do wersji 140 i 115KM?
Hipo
Sat, 03 Jan 2015 - 21:50
M32 wystepuje w Bravo II w turbobenzynie 1.4 natomiast w Stilo masz C632 jesli chodzi o 140/150 i C530 w Jtd115
*Pinio
Sat, 03 Jan 2015 - 23:16
Xara 98 1,9 D czyli tani klekot... raz chodzi dobrze raz kopci jakby była podkręcona na 300+
raz nie ma mocy i grzechocze po wciśnięciu gazu na maxa jakby był przestawiony rozrząd... Pompa czy wtryski? a jeżeli pompa to co ? nastawnik? głowiczka? EGR jest ale możliwe żeby to był objaw zawieszającego się zaworu?
sadam55
Tue, 06 Jan 2015 - 13:47
mat13por
Tue, 06 Jan 2015 - 19:36
Ibiza ASV. Turbo BRD. Wrzucone 230tki. Po ustawieniu kąta wtrysku i dawki 3-3.5mg tylko na ciepłym kręci z 5-7sek zanim odpali. Na zimnym pali od strzała. Co zrobić? Tylko korekta softu?
sadam55
Tue, 06 Jan 2015 - 20:02
ktos może powiedzieć, co mogło być przyczyną, że tłok taki podziobany sie zrobił? same gładzie w stanie idealnym, silnik pracował do końca i nic sie z nim nie działo.
jest sie czym martwić, czy zakładać głowę i jeździć?
tomek 1980
Tue, 06 Jan 2015 - 20:37
Witam,
CYTAT("mat13por")
Ibiza ASV. Turbo BRD. Wrzucone 230tki. Po ustawieniu kąta wtrysku i dawki 3-3.5mg tylko na ciepłym kręci z 5-7sek zanim odpali. Na zimnym pali od strzała. Co zrobić? Tylko korekta softu?
raczej, tak, dawka jest pod małe wtryski, a tu są duże.
Pozdrawiam.
Cocoplasto
Tue, 06 Jan 2015 - 21:54
Witam,
Pacjent to 1.9 tdi AXR z GTB2056, większe pompki i DP 2.5", brak katalizatora i tłumik końcowy. Tłumika środkowego seria nie przewidziała.
Zastanawiam się czy przedłużenie DP do samego tłumika końcowego wniesie coś wymiernego jak np: niższe egt itd?
czyli wymiana samego "orurowania" z cienkiej pipki na 2.5" od DP zostawiając ori tłumik końcowy. Nie chcę robić przelotu bo nie lubię w niesportowym samochodzie pierdzenia:)
Pozdrawiam
sadam55
Wed, 07 Jan 2015 - 21:02
panowie, jtóre chłodniczki oleju pasuja do bloku bpx?
bo moja od ATD nie pasuję, a to mi pracę wstrzymuje bo nie wiem co kupić :/
lukkoz01
Thu, 08 Jan 2015 - 14:38
CYTAT(Cocoplasto @ Tue, 06 Jan 2015 - 21:54)
Witam,
Pacjent to 1.9 tdi AXR z GTB2056, większe pompki i DP 2.5", brak katalizatora i tłumik końcowy. Tłumika środkowego seria nie przewidziała.
Zastanawiam się czy przedłużenie DP do samego tłumika końcowego wniesie coś wymiernego jak np: niższe egt itd?
czyli wymiana samego "orurowania" z cienkiej pipki na 2.5" od DP zostawiając ori tłumik końcowy. Nie chcę robić przelotu bo nie lubię w niesportowym samochodzie pierdzenia:)
Pozdrawiam
Na dwóch tłumikach 2,5 cala wydech jest zdecydowanie cichszy niż seria bez kata. Sprawdzone na kilku autach. Ważne żeby obie puch miały po 50cm długości.
Mis
Thu, 08 Jan 2015 - 14:44
CYTAT(sadam55 @ Tue, 06 Jan 2015 - 20:02)
ktos może powiedzieć, co mogło być przyczyną, że tłok taki podziobany sie zrobił? same gładzie w stanie idealnym, silnik pracował do końca i nic sie z nim nie działo.
jest sie czym martwić, czy zakładać głowę i jeździć?
Coś wpadło do cylindra. Składać i jeździć.
Młody-Bydgoszcz
Thu, 08 Jan 2015 - 18:16
Kumpel chcę zrobić przelotowy układ wydechowy w swoim dieslu. Co daję downpipe?
norbivr6
Thu, 08 Jan 2015 - 19:50
A co ma dawac? Dp jest i bedzie hehe, kwestia srednicy, im wiekszy tym lepszy ale bez przesady.
sadam55
Sat, 10 Jan 2015 - 18:05
czy po wsadzeniu słupka z bpx w miejsce ATD nic w mapie nie trzeba zmieniać?
auto odpaliło od razu, zbiera sie naprawde nieźle, wszystko na kompie wygląda naprawde super, ale tak sie zastanawiam, czy coś trzeba jednak zmienić?
zgredd
Sun, 11 Jan 2015 - 01:26
turbo,pompki z jakiego silnika?
sadam55
Sun, 11 Jan 2015 - 08:27
cały osprzęt stary, tylko słupek zmieniony bo mój sie skończył.
swoją drogą, nie sądziłem, że cały osprzęt przezyje motorownie
norbivr6
Sun, 11 Jan 2015 - 16:07
nie trzeba.
klakson89
Sun, 11 Jan 2015 - 16:31
czy we wszystkich dieslach PDkach VAGa, pompowtryskiwacze regulujemy o tem sam kat obrotu sruba?
mirass
Sun, 11 Jan 2015 - 16:43
CYTAT(klakson89 @ Sun, 11 Jan 2015 - 16:31)
czy we wszystkich dieslach PDkach VAGa, pompowtryskiwacze regulujemy o tem sam kat obrotu sruba?
ustaw na 180 stopni
kinko
Sun, 11 Jan 2015 - 20:13
Znajomy ma problem z e46 320cd, wersja 150km, wtryski nr 13537794334.
Wtrysk nr 1 mocno odbiega od normy, korekty często ponad 3, ale zdarza się i +5. Najgorzej jest na wolnych obrotach i spokojnej jeździe- przy butowaniu wartości w inpie idealne. Do tego czuć drgania na samochodzie ( dwumas nowy, poduszki pod silnikiem nowe). Wtrysk nr 3 "wyrównuje" korekty nr 1 i ciągle są na minusie. Wtryski 2 i 4 są ok. Auto leciutko podkopci, trzyma moc
Wymieniać jeden wtrysk na używany, nowy czy regenerować?
GREGOR10
Mon, 12 Jan 2015 - 10:26
dac wszystkie do sprawdzenia i regenerowac
Cocoplasto
Mon, 12 Jan 2015 - 15:56
Pytanie nie o samego diesla lecz o elementy do niego, a mianowicie miał/ma ktoś do czynienia z wskaźnikami firmy SHADOW?
http://www.shadowmotor.com.tw/en/product/SW11305-20.htmlPrzede wszystkim EGT, temp oleju i ew Boost Poprzednio miałem wskaźnik STRI X line temp oleju, ale się wysypał więc chcę czegoś innego i zastanawiam się nad shadow.
Dzięki za podpowiedzi.
Pzdr,
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.