![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Mam znacznie odprężonego i nie mam problemu z odpalaniem zimą. Poniżej zera pali od strzała. Jedyne co się zmienia według mnie to zakres sprawności silnika przesuwa się wyżej Co nie znaczy że jest gorzej. Dużo zależy od wtrysków. Według mnie jak założysz duże to pogarsza się budowanie ciśnienia w dolnych partiach. Prawodpodobnie gorsze rozpylenie czy tam wymieszanie paliwa w komorze. Na bank na większych jest gorzej bo zmieniałem z 0.260 na 0.330 i efekt był właśnie brak reakcji turba. Założysz mniejsze turbo to pewnie w górze nie starczy także nie ma co przesadzać z tym odprężaniem. Ropa do zapłonu potrzebuje temperatury a ta osiągana jest właśnie poprzez sprężenie powietrza. Podpowiem jeszcze jedno , komora w tłoku jest zrobiona nie pod wyniki na hamowni ale pod emisję spalin(nie tylko). Wystarczy porównać tłoki w różnych markach, nie są takie same ale mają podobieństwa nie tylkoz powodu emisji spalin ale także dla dobrego wymieszania paliwa z powietrzem. Według mnie źle odprężysz może pójść egt w górę.
Ja to widze tak... Przy 19,5:1 w cylindrze osiągane jest ciśnienie powiedzmy 120bar jak odprężę spadnie do 100 przy tej samej dawce czyli jednak spadek ALE zwiększa się ilość powietrza w cyindrze które jest mniej sprężone, łatwiej silnikowi je sprężyć i daje możliwość spalenia bezdymnie większej ilości paliwa( Dlatego dobrze jest mieć 12mm bo dłużej trzyma ciśnienie wtrysku na pewno w dolnych partiach obrotów nie wiem jak w górnych no i myślę o dużych wtryskach). Czekam na rury żeby dolot pospawać, parę poprawek żeby jechał jak przed awarią i mam nadzieje że do hamowni wytrzyma. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
Ja mam 18-1 i pali z półobrotu przy -16 na 270 tkach i 11mm ale bez solidnych korekt napiecia sie nei obyło
diesle maja cr 14-23 im starsze tym cr wyzsze z uwagi na gorsze uklady wtryskowe i gorsze rozpylenie paliwa . nowa aparatura wtryskowa pozwala zachowac dobre rozpylenie przy niskim cr a z kolei niskie cr wpływa pozytywnie na a)kulture pracy diesla oraz b)nieco wieksza sprawnosc silnika bo energia uwolniona podczas suwu pracy nei jest wytracana na pokonanie wiekszego cisnienia podczas sprezania c )łatwiejsze wkrecanie na obroty oraz wyzszy ich próg maksymalny zmiana komory spalania wymusza z automatu zmiane cr a kształt komory jest dobrany pod ori dawke i odpowiednie pozomy emisji spalin i tylko tyle zwiekszajac dawki trzeba zwiekszac pojemnosc-szerokosc ( tak robi producent wystarczy spojrzec na tłoki bmw silnika 2,o o róznych mocach ) komory tak by paliwo mogło byc odparowane a afr nie był zbyt mocno skoncentrowany w poblizu wtryskiwacza (<1) bo dawka jest palna w bardzo waskim zakresie inaczej jest dym i nawet wbijanie ponad 2 bar moze nei pomagac by rozbic duza dawke skoncentrowana w tak małej przestrzeni jak mała komora otwarcie komory zmienia ujemnie wartosci emisji ale wpływajac pozytywnie na przyrost cisnienia po detonacji i przyrost momentu znalazłem dane róznych typów komór dla seryjnych dawek sa to wielkosci do 15% w zalenosci od typu komory przy 4000 rpm - otwarte tłoki ma cummins gdzie z 5,9 w usa robia sie na tym ponad 1000ps to tak w skrócie na temat odprezenia |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, ja słyszałem jeszcze, że niektóre silniki na CR mają przy odpalaniu zimnego silnika, przed wtrysk, przed dawką zasadniczą, co pozwala odpalić w niskich temperaturach silniki.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Tak cos w rodzaju wytworzenia wyższej temperatury w cylindrze żeby dawka docelowa lepiej się spaliła.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
Witam, ja słyszałem jeszcze, że niektóre silniki na CR mają przy odpalaniu zimnego silnika, przed wtrysk, przed dawką zasadniczą, co pozwala odpalić w niskich temperaturach silniki. Pozdrawiam. raczej dzielnie dawki na mniejsze lepiej rozpylone bo zimne paliwo ma sporo wieksze krople trudniej zapalne przez co i soi dla zimnego mocno sie wyprzedza (róznica temp 50 F to 2x wieksza kropla o ile pamietam) a temp zapłonu to ok 250 -400st i jest zalezna od kompresji |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
No to kolego zamieszałeś mi teraz w moich planach
Napisze dokładnie o co mi chodzi z tym odpręzaniem Robię remont silnika 1.9 Tdi AZS cel remontu jest kompletnie odwrotny niż wszyscy tu na forum robią Moc silnika ma pozostać seryjna ale chciałbym uzyskać wyrzszą sprawność a co za tym idzie spalić mniejszą ilośc paliwa przy tej samej mocy. Wiec odpreżać czy doprężać czy nie zmieniać ? Głowica zostła już zrobiona został dół silnika Z mojego doświadczenia silnik 1.9 Tdi ze zmienioną uszczelką pod głowicą z jednego garba na trzy dużo gorzej chodzi i więcej pali stąd moje pytanie o odprężanie Ja mam 18-1 i pali z półobrotu przy -16 na 270 tkach i 11mm ale bez solidnych korekt napiecia sie nei obyło diesle maja cr 14-23 im starsze tym cr wyzsze z uwagi na gorsze uklady wtryskowe i gorsze rozpylenie paliwa . nowa aparatura wtryskowa pozwala zachowac dobre rozpylenie przy niskim cr a z kolei niskie cr wpływa pozytywnie na a)kulture pracy diesla oraz b)nieco wieksza sprawnosc silnika bo energia uwolniona podczas suwu pracy nei jest wytracana na pokonanie wiekszego cisnienia podczas sprezania c )łatwiejsze wkrecanie na obroty oraz wyzszy ich próg maksymalny zmiana komory spalania wymusza z automatu zmiane cr a kształt komory jest dobrany pod ori dawke i odpowiednie pozomy emisji spalin i tylko tyle zwiekszajac dawki trzeba zwiekszac pojemnosc-szerokosc ( tak robi producent wystarczy spojrzec na tłoki bmw silnika 2,o o róznych mocach ) komory tak by paliwo mogło byc odparowane a afr nie był zbyt mocno skoncentrowany w poblizu wtryskiwacza (<1) bo dawka jest palna w bardzo waskim zakresie inaczej jest dym i nawet wbijanie ponad 2 bar moze nei pomagac by rozbic duza dawke skoncentrowana w tak małej przestrzeni jak mała komora otwarcie komory zmienia ujemnie wartosci emisji ale wpływajac pozytywnie na przyrost cisnienia po detonacji i przyrost momentu znalazłem dane róznych typów komór dla seryjnych dawek sa to wielkosci do 15% w zalenosci od typu komory przy 4000 rpm - otwarte tłoki ma cummins gdzie z 5,9 w usa robia sie na tym ponad 1000ps to tak w skrócie na temat odprezenia |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
diesle maja cr 14-23 im starsze tym cr wyzsze z uwagi na gorsze uklady wtryskowe i gorsze rozpylenie paliwa . nowa aparatura wtryskowa pozwala zachowac dobre rozpylenie przy niskim cr a z kolei niskie cr wpływa pozytywnie na a)kulture pracy diesla oraz b)nieco wieksza sprawnosc silnika bo energia uwolniona podczas suwu pracy nei jest wytracana na pokonanie wiekszego cisnienia podczas sprezania c )łatwiejsze wkrecanie na obroty oraz wyzszy ich próg maksymalny Ad ![]() Ad c) To już zupełna nieprawda - stare diesle bezproblemowo kręciły się (seryjnie nawet niektóre) >5000 RPM. W przypadku nowych, mimo lżejszego układu korbowo-tłokowego (a co za tym idzie mniej wytrzymałego) jest wręcz przeciwnie. Tylko stare IDI można kręcić po 6000 RPM, żadnego common rail'a choćbyś chciał tak nie zakręcisz. @lukas313 - ja na Twoim miejscu bym nawet odrobinę doprężył i zastosował większe turbo bez zmiennej geometrii (chodzi o zmniejszenie back pressure). Bo choćbym nie wiem co robił to zawsze najekonomiczniejszym TDI które ujeżdżałem był 1Z, tyle że moim zdaniem seryjnie ma za małe turbo. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Ad ![]() Ad c) To już zupełna nieprawda - stare diesle bezproblemowo kręciły się (seryjnie nawet niektóre) >5000 RPM. W przypadku nowych, mimo lżejszego układu korbowo-tłokowego (a co za tym idzie mniej wytrzymałego) jest wręcz przeciwnie. Tylko stare IDI można kręcić po 6000 RPM, żadnego common rail'a choćbyś chciał tak nie zakręcisz. @lukas313 - ja na Twoim miejscu bym nawet odrobinę doprężył i zastosował większe turbo bez zmiennej geometrii (chodzi o zmniejszenie back pressure). Bo choćbym nie wiem co robił to zawsze najekonomiczniejszym TDI które ujeżdżałem był 1Z, tyle że moim zdaniem seryjnie ma za małe turbo. O turbie pomyślałem wcześniej już będzie gt1756vk właśnie ze względu na lepszy przepływ spalin przez strone gorącą turbiny A masz może pomysł jak doprężyć asz? Musiłbym założyć tłoki z mniejszą komorą spalania albo?????? |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym montował turbo bez VNT, ale większe niż seryjnie występowały w 1Z'cie i AGRze - pisałem przecież że 1Z zawsze mi mniej palił niż cokolwiek z VNT. W przypadku turbo z VNT 1756 w niczym nie różni się od serii jeśli chodzi o stronę gorącą, jeśli już to celuj może w 1852 - choć tu ciągle poziom restrykcji pozostaje spory, dlatego może w Twoim przypadku rozwiązaniem jest 2052 z 2.5 TDI...
Co do zwiększania stopnia sprężania to przecież nie tylko tłok jest elementem komory spalania... Chociaż biorąc pod uwagę możliwe korzyści i ryzyko że jednak praktyka jest troszkę od teorii inna, a także koszta które poniesiesz na takie zmiany lepiej zostawić serię i po prostu zastosować najniższą seryjną uszczelkę. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Miałem kiedys 1.6td (vag) i po modzie pompy krecilo sie to do 6300rpm wiec z tymi obrotami to raczej na odwrot jest. Ja bym tu widział jakis odpowiednik starej k24 w 1Z z taka suszarka 4,5l to nie byl jakis mega wysilek i jazda emeryta przed zawalem. No i jedno z wazniejszych to wtyski jak bedzie lalo jak z wiadra to i duza kompresja nie pomoze i na tym bym sie skupil a kompresje zostawil fabryczna
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Miałem kiedys 1.6td (vag) i po modzie pompy krecilo sie to do 6300rpm wiec z tymi obrotami to raczej na odwrot jest. Ja bym tu widział jakis odpowiednik starej k24 w 1Z z taka suszarka 4,5l to nie byl jakis mega wysilek i jazda emeryta przed zawalem. No i jedno z wazniejszych to wtyski jak bedzie lalo jak z wiadra to i duza kompresja nie pomoze i na tym bym sie skupil a kompresje zostawil fabryczna Jakie wtryski proponujesz? Z małym przepływem czy z dużym ? |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Ja bym montował turbo bez VNT, ale większe niż seryjnie występowały w 1Z'cie i AGRze - pisałem przecież że 1Z zawsze mi mniej palił niż cokolwiek z VNT. W przypadku turbo z VNT 1756 w niczym nie różni się od serii jeśli chodzi o stronę gorącą, jeśli już to celuj może w 1852 - choć tu ciągle poziom restrykcji pozostaje spory, dlatego może w Twoim przypadku rozwiązaniem jest 2052 z 2.5 TDI... Co do zwiększania stopnia sprężania to przecież nie tylko tłok jest elementem komory spalania... Chociaż biorąc pod uwagę możliwe korzyści i ryzyko że jednak praktyka jest troszkę od teorii inna, a także koszta które poniesiesz na takie zmiany lepiej zostawić serię i po prostu zastosować najniższą seryjną uszczelkę. Zasadnicze pytanie czy montaż turbo bez vnt nie pogorszy przebiegu momentu obrotowego? Moc i moment mają pozostać nie zmienne w tym samym zakresie co w orginale |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy wastegate'owym turbo musisz iść na pewien kompromis - albo moment z dołu a górą trochę brakuje, albo moment przy odrobinę wyższych obrotach a górą jest w porządku. Myślę że możliwy jest taki dobór żeby uzyskać parametry ~ASZa, może coś ~GT2052S (jak w starszych 2.2 CDI) byłoby w porządku - to turbo pozwala wygenerować nawet 400Nm relatywnie przy niskich obrotach (niestety wykazuje dymienie przy tym, lecz wcale nie jestem pewien czy w przypadku samochodu o którym myślę nie była to kwestia stanu układu paliwowego) i ponad 140KM w silniku o odrobinę (>10%) większym zapotrzebowaniu na powietrze.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Zamontuj głowicę i osprzęt od VP i będzie ci to paliło 4-6L. Kombinujesz jak koń pod górkę. Nakombinujesz ze zawory razwaliom tłoki a palic i tak mniej nie będzie bo to raczej jest zasługa układu paliwowego i straty silnika. A PD ma większe straty niż VP.
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, tak czytam i czytam i nie rozumiem, po co tak kombinować?
Jednak co do tej niby oszczędności na paliwie, to Fiodor ma rację. Zaś z innej strony, nie uważam, żeby 1Z palił mniej nisz silniki VP, z VNT. Spokojnie, takim AFNem, czy ASVłem można zejść ze spalaniem do 4,5l/100km lub przy emeryckiej jeździe jeszcze niżej. ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Zamontuj głowicę i osprzęt od VP i będzie ci to paliło 4-6L. Kombinujesz jak koń pod górkę. Nakombinujesz ze zawory razwaliom tłoki a palic i tak mniej nie będzie bo to raczej jest zasługa układu paliwowego i straty silnika. A PD ma większe straty niż VP. Fiodor nie chodzi o to czy to sie opłaca czy nie Założyłem sie i chce wygrać i zmuszeni pedeka do takiego wysiłku żeby palił jak vp |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Skoro, chodzi o zakład, to zrobić mu ECOchipa i spalanie będzie niższe, na bank, przy tej samej mocy.
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 April 2009 ![]() |
Witam
Koledzy nurtuje mnie temat wyrzucenia koła dwumasowego z golfa V 1.9 tdi PD 105 km i zastapienia go kołem zamachowym z (1z, ABF, G60 lub podobnych). Proszę o poradę czy ten "numer" przejdzie bo spotkałem się z różnymi opiniami zamieszczonymi na innych forach dyskusyjnych. W aucie mam uszkodzoną skrzynię biegów, mechanik twierdzi że do wymiany jest też koło dwumasowe tak więc mam możliwość się go pozbyć i przy okazji naprawić auto trochę taniej. Plan mam taki żeby skompletować zestaw w oparciu o kolo zamachowe takie jak wymienione wyżej plus odpowiedni docisk oraz tarcza z tłumikiem drgań, a następnie oddać to do warsztatu zajmującego się regeneracją sprzęgieł żeby wszystko dokładnie "spasowali" i dopiero zamontować wraz z następną skrzynią. Bardzo proszę o Wasze opinie, za którę z góry dziękuje. |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
A po co niby zawsze wyzsze cisnenie sprezania ma być? Skoro ze wzrostem kompresji rosna straty na jej pokonanie to po co podnosic cr ?
Tendencja jest akurat odwrotna w rozwoju diesli co namacalnie widac miedzy vag pd a vp 18-1 /19,5-1 i innymi nowszymi gdzie cr jest nawet 16 Piszac o td tak samo jak o tdi chyba nie zauwazacie róznicy pomiedzy wtryskiem posrednim a bezposrednim a dyskusja dotyczy pd o ile zauwazylem ..... Nie można mieszac tego ze sobą bo to zupełnie inne konstrukcje Td kreci się jak szalony ma nieporownywalnie lepsza reakcja na gaz szybciej rusza turbo zapłon odbywa się w komorze w głowicy albo posredniej albo wirowej a nie w tłoku jak w tdi ma to zalety i wady Oczywiście ze obnizanie kompresji powoduje mozliwosc uzyskiwania wyzszych rpm jest to stosowane jako mod nr 1 w bezyniakach i jako koncowy w dieslach Na 14,5-1 w canadzie jezdził 450 ps vp krecac do 7000 rpm wyczynowe tłoki do tdi robione sa z cr nie wiekszym jak 15-17 a silniki kreca 6000 rpm ale w tdi zmiana cr wynika ze zmiany na lepsza wieksza komore spalania która pozwala homogenicznie wymieszac duza wieksza dawke paliwa niż seryjna a jej otwarcie uwolnienie i wzrost cisnienia naciskajacego pionowo na tłok (podobnie jak w td) kosztem pogorszenia zawirowania w tłoku wg mnie mieszanie w pd jest bez sensu jeśli ma zostac zuzycie paliwa na ori poziomie i osiagi niezmienione wszelkie przeróbki pochłona duzo wiecej niż potecjalny zysk na spalaniu który i tak jest mocno wyzyłowany przez producenta ori turbo i t tak ma zapas wydajnosci i jest doskonałe do tego celu. Zakładanie wiekszego bez innych modów to strzał w kolano pogorszy się moment na dole a co za tym idzie wzrosnie zuzycie paliwa . Fiodor mogłbys wyjasnic co powoduje te < wieksze straty > w pd ??? |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
O turbie pomyślałem wcześniej już będzie gt1756vk właśnie ze względu na lepszy przepływ spalin przez strone gorącą turbiny A masz może pomysł jak doprężyć asz? Musiłbym założyć tłoki z mniejszą komorą spalania albo?????? Załóż tłoki z 1.7 sdi ![]() -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:37 |