![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No to skoro masz budę, to po co szukasz czegoś innego? Inna sprawa, że moim zdaniem w tym budżecie może się okazać że będzie problem osiągnąć rzeczywiste i (na tyle na ile to możliwe) bezawaryjne 200+ KM.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 June 2005 ![]() |
do mk2 to wejdzie super, skrzynia ggu 400, jednomas + kevlar 800, fmic 1200, wydech 1000, słupek zdrowy z alkami 2500, jakies pierdoly 1000, gtb22 2000, wiazka z kompem 300, strojenie... akurat dycha wyjdzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, golf II, jest lżejszy od ibizy, polo, czy fabi. Kolega miał AFNa w golfie MKII i całkiem fajnie to jeździło.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
czy jako opcja budżetowa, zrobienie FMIC i zostawienie seryjnych rur dolotowych do kolektorów jest sensowna, czy koniecznością jest wyspawanie nowego układu?
miałoby to schłodzić powietrze na moce rzędu 180-200 koni -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Koledzy mam pytanie
jaki silnik diesla będzie miał więkrzą sprawność ten o stopniu sprężania 19,5 czy ten co ma 17,5? pytam bo robie remont silnika i zastanawiam się nad częściowym odprężeniem |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Teoretycznie ten o wyższym stopniu sprężania. Praktycznie - wszystko zależy od konkretnego setup'u, bo odprężony zniesie większe doładowania.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
jest to troche zastanawiające dlaczego nowe diesle mają coraz niższy stopień sprężania a wcale więcej nie ładuje sie w słabsze wersje powietrza
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To tylko i wyłącznie kwestia zastosowania coraz nowocześniejszej aparatury wtryskowej/ekologii. Gdybyś spróbował zbudować tradycyjnego diesla o tak niskim stopniu sprężania jak najnowocześniejsze konstrukcje miałbyś w najlepszym razie spory problem go uruchomić (o ile odpaliłby w ogóle).
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, dokładnie, jak pisze tjwasiak
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Straty mechaniczne (tarcie).
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Nie dobrze.
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Niższy stopień sprężania to chyba tylko Mazda z ich nowym Sky-dieslem. Celem było zmniejszenie ilości toksycznych substancji - tylko tyle lub aż tyle. Przy okazji, całej tej technologi, udało się uzyskać odpowiednią moc. Niemniej tak jak wyżej - w klasycznym Dieslu (pompa, VP, PD, zwykłe CR bez udziwniaczy jak zmienne fazy itp) nie da się uzyskać zadowalającej pracy silnika - chyba, że porządnie dmuchać co wydaje mi się mijać z celem jeśli auto ma być używane na codzień (problemy z odpalaniem zimą).
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Niższy stopień sprężania to chyba tylko Mazda z ich nowym Sky-dieslem. Celem było zmniejszenie ilości toksycznych substancji - tylko tyle lub aż tyle. Przy okazji, całej tej technologi, udało się uzyskać odpowiednią moc. Niemniej tak jak wyżej - w klasycznym Dieslu (pompa, VP, PD, zwykłe CR bez udziwniaczy jak zmienne fazy itp) nie da się uzyskać zadowalającej pracy silnika - chyba, że porządnie dmuchać co wydaje mi się mijać z celem jeśli auto ma być używane na codzień (problemy z odpalaniem zimą). Z tego co piszecie wynika ze nie będę zmieniał stopnia sprężania Wnioskuje też ze im większy stopień tym mniejsze spalanie silnika diesla |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Z tym spalaniem to bym się nie zakładał. Musisz wziąć pod uwagę że sprawność teoretycznie rośnie, ale praktycznie rosną też straty (moc konieczna do) związane z kompresją.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
czy ktoś próbował odprężać czy to tylko teoria i domysły??
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Dawno temu "ktoś" próbował.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Rzeszów ![]() |
Hej,
potrzebuję zestawu zacisków + tarcz, (przód na pewno, a może jeszcze i na tył się coś znajdzie) które wejdą mi do Ibizy 6l 1.9 TDI 130, ale tylko i wyłącznie P&P. Czy jest taki zestaw? Jeśli tak, to z jakiej marki/modelu? A może pod moc 220-230 KM wystarczy jakiś zestaw pod ori rozmiar, tyle, że lepszych firm? Co o tym myślicie? -------------------- '99 APY Audi S3
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
jak masz serie 288mm to wystarczy adapter pod zacisk i tarcza 312mm.klocek i zacisk ten sam.no i polecam zmienić tył na 256mm.
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Rzeszów ![]() |
Dzięki za odpowiedź. Z jakiego modelu zacisk i tarcza 312mm, a z jakiego 256mm?
-------------------- '99 APY Audi S3
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Zmieniasz tylko tarcze i jarzmo ! golf4 pochodne - praktycznie wszystko, co miało 312mm w vagu.
http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=6170 pierwszy lepszy link z brzegu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 23:47 |