Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 5 6 7 8 9 >  
Reply to this topicStart new topic
> Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI, 335KM 572Nm
kmink
post Mon, 23 Jun 2014 - 09:10
Post #121


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





QUOTE (w0wacik @ Sun, 22 Jun 2014 - 21:58) *
Po czwarte to jeszcze w tym temacie nie widziałem tekstu w stylu jedź na MAHE, bo to jedyna wiarygodna hamownia... No właśnie, gdzie wykres z MAHY? biggrin.gif


Jak autor tematu ma chęć to niech wsiądzie w auto i podjedzie do PZ, shamujemy auto za frytki ;-)



--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Jun 2014 - 09:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lukkoz01
post Mon, 23 Jun 2014 - 19:07
Post #122


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Widzę że z tematu zrobił się pudelek.

Po pierwsze o spalaniu nie zamierzam dale dyskutować. Mam taki styl jazdy a nie inny. Ubolewam nad tym że na racingforum niektórzy zachowują się jakby pisali na forum działkowca. W 2008 roku na torze Kielce robiłem licencje wyścigową BC Toyotą Corollą TS 1.8 192KM. Wówczas kiepsko jeździłem i nie ogarniałem techniki szybkiej jazdy w zakrętach a pomimo to zrobiłem tamtym autem spalanie 35L na 100. Teraz tym samy autem jeżdżąc dużo ostrzej dobiłbym pewnie do 40l na 100. Więc w czym problem żeby zrobić spalanie w mieście 20l na 100. Ubolewam na tym że ludzie mają super szybkie auta a potrafią tylko czasem dać w palnik na prostej.

Co do spalania mojego auta nikt z was nie pomyślał że przy 200km/h jedzie się ze stałym doładowaniem oscylującym w granicach 1,2-1,6 bara i gaz nie musi być w podłodze. Najwięcej w trasie udało mi się zrobić 13,5l na 100 gdy non stop z kimś się ganiałem przy prędkościach 200-260km/h. Generalnie ciężko jest zrobić więcej niż 10 litrów w trasie.

Adrian: nie porównuj starego paździerza GTB2260VK do VKLR-a. Mając lepsze turbo na dzień dobry masz dużo niższe EGT.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Mon, 23 Jun 2014 - 22:27
Post #123


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Dobra zadam pytanie dotyczące projektu ibizy. Jakie zmiany mechaniczne byli przeprowadzone od tego momentu jak miałeś 300koni u CTRow i teraz 335koni? Wiadomo ze wpadła turbina VKLR i jakiś kolektor ssący. Czyżby na VKLR gdzie koło kompresji jest takie same jak w zwyklej GTB22 i ssącym dało 35 koni?? Bo podobnie soft nie był ruszany.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Tue, 24 Jun 2014 - 13:02
Post #124


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Joker @ Tue, 24 Jun 2014 - 12:48) *
Bez ironii, sarkazmu, pytam zupełnie poważnie - jaki jest powód?

Boguś M3. Niektórym na tym forum już się nie spodobało to że lubię jeździć dynamicznie. Nagram filmik 100-200, 200-250 i zaraz zacznie się że po Warszawie latam jak debil.

Niektórych na tym forum to naprawdę trochę pogiło. Jedynym nie podoba się że użytkuję mocne auto tak jak należny innym przeszkadza spalanie, a jest jeszcze jeden teoretyk co mu wszystko przeszkadza i nawet zagląda mi do portfela. Tak dla informacji od 280KM do 316KM nie dołożyłem ani złotówki nie licząc mojego czasu. Jedno sprzedałem drugie kupiłem i chyba mi jeszcze ze 100zł na paliwo zostało. Fakt do zrobienia obecnego steupu musiałem dorzucić 1000zł. Czy to dużo w tuningu na tym poziomie? Sami oceńcie.

Jedyny mocny projekt TDI na tym forum a niektórzy chcieliby mieć opisane śrubka po śrubce jak zrobić 335KM. Mi nikt nie pomagał. CTR jak mi wystroił auto na 280KM powiedział że więcej się nie da bo Rogal tyle miał w Passacie 2.0TDI. Pokombinowałem sam we własnym garażu bez nakładu wielkich pieniędzy zrobiłem ponad 50KM więcej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 24 Jun 2014 - 16:58
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Właśnie czyszczę temat. Zostawiam wartościowe posty. Na 3 strony, były to 2 posty z czymś ciekawym.
Skończcie z przepychankami. Jego projekt, jego temat, jego styl jazdy. Uszanujcie to.
Forum jest techniczne i na tym się skupmy.

/skończyłem. Tyle jadu dawno nie widziałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Thu, 05 Mar 2015 - 23:20
Post #126


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





335/570 hmmmmm a ja sie dowiedzialem ze bylo ledwo 290 biggrin.gif screen z forum golfa po wrzuceniu nowego wykresu in cognito aż w Nałeczowie


obecnie 322KM ale po co aż tak oszukiwać Forumowiczów ???

ciekawe czy Własciciel to skomentuje ?bo obstawiam ze 290 wyszło bo cos bylo nie tak biggrin.gif



--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 12 Apr 2015 - 03:22
Post #127


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





AdrianR32:
Dla twojej wiadomości 335KM wyszło na doładowaniu około 2,8-2,9 bara. 290KM wyszło na 2.3 bara i na innym setupie mechanicznym. Fakt faktem hamownia Coobcia może i jest trochę optymistyczna ale auto podczas pomiaru było w najmocniejszym setupie jakim kiedykolwiek zrobiłem.

Aktualnie jeżdżę na lajtowym setupie z doładowaniem około 2,55 bara (dane ze wskaźnika) i niskim EGT.


................................................................................
............


Przechodząc do aktualizacji.
Po pierwsze chciałbym podziękować Piotrowi O. (Prochip) za zrobienie porządnego softu i za pomoc przy ogarnięciu auta. Niestety poprzedni tuner się nie popisał i miałem co chwile check engine. W sofcie zagościło kilka bajerów między innymi limitery mocy zależne od temperatury silnika np. gdy silnik jest zimny, ma zdławioną moc.

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie wizyta u Mastersa nie spodziewałem się że dostanę gratulacje i uściski reki za moc auta i całokształt. Dlatego chciałbym podziękować raz jeszcze za miłe przyjęcie i fajnie spędzony czas na hamowni.

Wykres z MAHY:
Warto zwrócić uwagę na to że moc max utrzymuje się aż do samej odcinki. Odcinka jest dość lajtowa ze względu na streetowy charakter auta. Bez problemu można zakręcić silnik do 5300 i moc będzie nadal utrzymywać się na poziomie 315KM.


Zabawa RL:


Zdjęcie trochę niewyraźne. 100-200 10,9:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Sun, 12 Apr 2015 - 07:55
Post #128


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





Gratki lukkoz, przebieg mocy raczej wyscigowy niz streetowy, czasy jak na 1.9 tdi w ibizie szacun:). Cos dlugo Cie nie bylo slychac, myslalem ze juz Ibize sprzedales. BTW "poprzedni tuner " to o kogo chodzi, bo z tego co pamietam robil Ci soft mumin, po nim tez ktos grzebal?


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zerohour
post Sun, 12 Apr 2015 - 08:47
Post #129


Rookie
Dołączył: Thu, 28 February 2013





gratz Mam pytanie czy bedzie dalej cos robione w ibizie czy to juz koniec jej modyfikacji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 12 Apr 2015 - 13:59
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Strzalik z nitro dla poprawy dołu coby 100-200 poprawić wink.gif ?


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 12 Apr 2015 - 14:26
Post #131


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Nie wierze własnym Oczom biggrin.gif Jest wykres z Mahy biggrin.gif PRZEBIEG NM bajka jednak PORTING + Zawory pozwalaja na Fajną góre ..

Ciekawe czy u mnie taka góra bedzie .

ale szczeze myslalem ze 100-200 bedzie mocniejsze cos kolo 9-10 sek nie mniej i tak Ladnie musi LATAC

nitro 100-200 by mysle zbilo na 8-9 sek

z tego co pamietam Barthez bez nitra robił 0-200 okolice 17 sek a z nitro +50KM 13.9 -14,5 wiec duzo



do mnie juz leci nitro wiec bede wiedzial za okolo miesiac ile daje biggrin.gif w raz z Głowica zaworami biggrin.gif


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 12 Apr 2015 - 14:27
Post #132


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Coobcio @ Sun, 12 Apr 2015 - 13:59) *
Strzalik z nitro dla poprawy dołu coby 100-200 poprawić wink.gif ?


Nie, nie, nie. Trzeba wiedzieć kiedy powiedzieć pas. Dla mnie przygoda z TDI dobiegła końca. Pomiary robiłem bez spiny z pełnym wnętrzem (w tym z 15-20kg moich drobiazgów) i kołem zapasowym (ponad 20kg alu 17x7,5 z Audi TT). Może przyszły właściciel pobawi się i jeszcze dokoksuje auto- silnik jest przygotowane pod nitro. Auto w przyszłym tygodniu będzie wystawione na sprzedaż.

Nie czaję o co wam chodzi z tym dołem. Jest 330Nm przy 2000 i 400Nm przy 2300 zresztą dół na moje wyraźne życzenie jest zrobiony bardzo delikatnie, co nie zmienia faktu że od 2400 do 5000 jest zawsze ponad 440Nm.

Przebieg mocy pozwala na wykorzystanie ponad 300KM po przepięciu każdego biegu. Większość TDI w tym kraju ma max moc w zakresie 500 obrotów a średnia moc z górnego przedziału 1000 obrotów bardzo często jest niższa od max mocy o 30 czy nawet 45KM. U mnie w górnym przedziale 1000 obrotów jest średni około 312-314KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 12 Apr 2015 - 15:52
Post #133


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Nie mogę edytować poprzedniego postu więc napisze jeden pod drugim.

Porównywanie osiągów mojej Cupry do Ibizy Barteza jest delikatnie mówiąc z d#py.

Ibiza Barteza jest lżejsza od mojej od dobre 150 kg. Jego auto jest wydmuszką na 1/4 mili bez hamulców wnętrza i innych udogodnień. Ma zupełnie inny przebieg mocy (brak dołu i przeciętną górę). Jedyne co je łączy to podobne czasy 100-200 aczkolwiek wydaje mi się że Bartez 100-200 robi wysokie 12 bez nitra.

Z ciekawostek auto zatrzymuje się ze 100km/h do 0 na dystansie 37-38 metrów mając słabe opony z bieżnikiem 3-4mm. Ciekawe ile dałoby rozgrzane R888 przy hamowaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 12 Apr 2015 - 16:15
Post #134


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





chyba dol slaby a gore duzo mocniejsza .. inaczej by 12.4 nie zrobil nawet mimi malej dyszy 50KM z nitro... jego auto z nim wazy 1300 kg twoje cos tyle co moje czyli 1400Kg

Na dniach Bedzie mial nowy setup ale to nie temat o nim i jego auto jest na 1/4 a nasze na ulice na codzień.

turbo nadal VKLR z Kutym kolem ?



--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Sun, 12 Apr 2015 - 16:41
Post #135


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





10.9 sekundo w 314km aucie to słaby czas 100- 200???

To bardzo dobry czas!


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 12 Apr 2015 - 17:58
Post #136


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





nie napisalem slaby a jedynie ze spodziewalem sie lepszego... ale fakt masa ibizy bez srodka foteli itd sprawua ze ta sekunde urwie sie a juz o nitro nie wspomne... sproboje sprawdzic jaki czas ja mam 100-200


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 12 Apr 2015 - 18:58
Post #137


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 12 Apr 2015 - 16:15) *
turbo nadal VKLR z Kutym kolem ?

Nie. Seryjny rdzeń VKLRa wyważony na wysokich obrotach. Obie muszle są rozwiercone- gorąca nie jest od VKLRa.

CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 12 Apr 2015 - 17:58) *
nie napisalem slaby a jedynie ze spodziewalem sie lepszego... ale fakt masa ibizy bez srodka foteli itd sprawua ze ta sekunde urwie sie a juz o nitro nie wspomne... sproboje sprawdzic jaki czas ja mam 100-200

Nie traktuj tego jako atak ale obstawiam że zrobisz średnie 12 jak nie 13. Przez prawie pięć lat dłubania przy TDI zauważyłem że kreski z hamowni nic nie mówią o tym jak auto jeździ. Większość TDI w Polsce to typowe "Dyno Queen". Auta które nawet nie są wstanie zrobić 100-200 bo przy 180km/h EGT jest bliskie 1000 stopni. Cały sekret polega na tym żeby auto nie puchło po jednym biegu.

Jeszcze warto pamiętać że jedna felga z oponą waży ponad 20kg (felgi z Cupry są bardzo ciężkie), tracze 344mm z przodu i 310m z tyłu też nie ułatwiają napędzania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Sun, 12 Apr 2015 - 19:11
Post #138


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





Straty wg wykresow masz takie same jak adrian32 wiec tragedii nie ma nawet z felgami z cupry i ciezkimi tarczami


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 12 Apr 2015 - 19:25
Post #139


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Tominator @ Sun, 12 Apr 2015 - 19:11) *
Straty wg wykresow masz takie same jak adrian32 wiec tragedii nie ma nawet z felgami z cupry i ciezkimi tarczami

Nie porównuj wykresów z innych hamowni bo nie ma to najmniejszego sensu. Wystarczy mocniej dociągnąć pasam auto i straty rosną o grubo ponad 10KM. Zresztą znam co najmniej dwie hamownie w Polsce na których z 317KM wyszłoby ponad 340KM. Dlatego od dawna przestałem się jarać kreskami. Hamowałem auto na MAHA (z zamkniętą maską) tylko na potrzeby sprzedaży. Sam wynik nic dla mnie nie znaczy. 1000 razy ważniejsze jest to jak auto jeździ dlatego zamiast wydawać hajs na hamownie lepiej wypożyczyć RL.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Sun, 12 Apr 2015 - 21:47
Post #140


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





Zawsze mi się wydawało, że Ibiza jest lżejsza niż Golf IV. A Golf IV FWD waży coś koło 1350kg, 4Motion 1500kg. Wydawało mi się, że Ibi to raczej 1200kg.


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 5 6 7 8 9 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:44