Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4
lukkoz01
Model: Seat Ibiza Cupra TDI 2008

Silnik: 1.9 TDI BPX 2004 z poprzedniej Ibizy

Modyfikacje głowicy:
porting i większe zawory ssące/wydechowe
seryjny wałek

Modyfikacje bloku:
seria.

Układ dolotowy:
FMIC 600/230/90
TIP 3 cale
kolektor ssący custom

Układ wydechowy:
3 cale na dwóch tłumikach
turbo GTB2260VKLR
downpipe 3,5 cala

Układ wtryskowy:
Firad HF80

Elektronika:
komputer seria,
dodatkowe zegary SRTI: egt, oli temp, boost

Układ chłodzenia:
zewnętrzna chłodnica oleju trzynastko-rzędowa.

Układ napędowy:
sprzęgło kewlarowe,
szpera Peloquin,
skrzynia biegów FJW 300 km/h przy 5050 rpm,
dwu-mas Sharan BTB.

Zawieszenie:
stabilizator przód 22mm Whiteline,
stabilizator tył 20mm Whiteline,
sprężyny H&R,
rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona
rozpórka Seat Sport

Układ hamulcowy:
przód zaciski ZR18 Cayenne S sześciotłoczkowe tarcze dwuczęściowe 344mm
tył zaciski od Audi S3 8P tarcze 310mm

BODY KIT:
seria

Plany:
adaptery do zmiany roll center,
amortyzatory bilstein B8 ( choć seryjne amory z Cupry dają rade),
sportowy wałek rozrządu.




Demot
Gratulacje, fajny wynik na kreskach. A jak tam z trakcją na pierwszych 3 biegach ?
winner4
Wreszcie jakiś opis. Jak możesz to zamieść więcej fotek z przebiegu prac, wymiany hamulców itp.

Jeszcze raz gratki za MEGA wynik.
lukkoz01
Na jedynce i dwójce trzeba trochę powalczyć, na trójce jest trakcja.

Praktycznie nie robiłem zdjęć podczas prac przy aucie i nie fotografowałem każdej nowej śrubki którą kupiłem.

Dzięki.
Konrad20vt
Nie ma 300 koni, jest 299.9 biggrin.gif Gratki, fura musi zapinać konkretnie, patrząc na to jak ostatnio jechałem Ibiza TDI 270 koni to już było mega przyjemnie, to taka 300 konna Ibi dopiero musi robic przeciąg tongue.gif Mierzyłeś jakies czasy 100-200 bo ten czas mnie interesuje. smile.gif
ddziaduch
Kurcze sporo mocy. Nie sądziłem że z klekotów da się tyle biggrin.gif. Można jeszcze więcej?
Mirage
Gratuluję fury. Przeciąg pewnie niezły robi. Bezawaryjności życzę
lukkoz01
Postaram się zmierzyć 100-200. Nie mam przyrządów pomiarowych, więc w grę wchodzi mierzenie na stoperze.

Jeśli chodzi o potencjał silnika . Turbo już więcej nie dmuchnie. Sportowym wałkiem można dodać te 8-15KM ( w tym silniku jest identyczny wałek jak w silniku ATD 101KM ). Natomiast po dołożeniu większego koła kompresji można pokusić się o 320+KM. Na pewno więcej jak 330KM nie wyjdzie bo wtryskiwacze więcej nie podleją, a największym wrogiem mocy jest EGT.

Auto jest w pełni streetowe.
HMP_inc
Dlaczego zmieniłeś budę? Z ibi na ibi cupra?
Rafalek114
100-200 trzeba mierzyc jakims przyzadem stworzonym do tego celu albo lepiej wogole nie mierzyc . Stoperem to ci powychodza bardzo optymistyczne i nie realne czasy .
jackkpl
CYTAT(Rafalek114 @ Wed, 23 Oct 2013 - 09:33) *
100-200 trzeba mierzyc jakims przyzadem stworzonym do tego celu albo lepiej wogole nie mierzyc . Stoperem to ci powychodza bardzo optymistyczne i nie realne czasy .


Jak sie wezmie poprawke na blad predkosciomierza (czyli mierzy np 103-206) to nie sa az takie zle te pomiary. Wielokrotnie z filmow klatka po klatce wychodzilo 0.1-0.2s rozbnieznosci miedzy gpsem a licznikiem.
Cocoplasto
Rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona - Ciekawy jestem tego patentu. Coś Ci doskwierało w geometrii czy może chęć posiadania negatywów czy wsz większy?

Gratulacje za wytrwałości w pasji.
lukkoz01
CYTAT(HMP_inc @ Wed, 23 Oct 2013 - 08:41) *
Dlaczego zmieniłeś budę? Z ibi na ibi cupra?


Poprzednia ibiza była dość pechowa. Praktycznie z każdej strony ktoś musiał przytrzeć puknąć itd. Od kupna średnio raz na miesiąc coś było w sumie cztery przycierki. W końcu jak zawracałem na skrzyżowaniu gość który jechał daleko za mną, nie zauważył że zatrzymałem się na skrzyżowaniu i wjechał mi w lewy bok (byłem w poprzek na skrzyżowaniu). Po tej sytuacji straciłem zaufanie do tego auta. Silnik z BMW 5 które mnie staranowało przesuną się jakieś pół metra do tyłu i prawe koło w BMW urwało się. U mnie natomiast cała konstrukcja boku zatrzymała się na kuble (Sparco Junior).

Auta nie chciałem odbudowywać. Więc kupiłem świeżą Cuprę TDI z Niemiec w stanie dziewiczym, serwisowaną do samego końca. Po kupnie Wszystkie graty z grafitowej (staraj Cupry) przełożyłem do nowej, dodając coś od siebie.

BTW. Starą Cuprę też odbudowałem i sprzedałem jako serię. Wstawienie całego prawego boku pod kolor, prostowanie dachu i płyty podłogowej załatwiło sprawę.

Całą przekładkę wykonałem własnoręcznie. Jedynie prace blacharskie wykonał lokalny lakiernik Pan Paweł (złoty człowiek).

CYTAT(Cocoplasto @ Wed, 23 Oct 2013 - 13:58) *
Rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona - Ciekawy jestem tego patentu. Coś Ci doskwierało w geometrii czy może chęć posiadania negatywów czy wsz większy? Gratulacje za wytrwałości w pasji.


WSZ jest mocno poprawiony poprzez obniżenie tyłu o jakieś 4-5cm. Puki co zależało mi na negatywie 1,5 stopnia. Docelowo po zamontowaniu adapterów roll center negatyw ustawię na 2 stopnie i poprawię dodatkowo WSZ.


Co do samych pomiarów. Myślę że filmik może załatwi sprawę. Puki co nie zamierzam zaopatrywać się w profesjonalne przyrządy pomiarowe. Chociaż na przyszły sezon z chęcią zakupiłbym Lap Timer- na Ułęż i ewentualnie na TP jeżeli czas i $ pozwoli.
Demot
Stoperem nie proponuje mierzyć czasów jakichkolwiek.
Konrad20vt
Racja, stoperem nie ma co mierzyć, ja mierzyłem stoperem to wychodziły jakieś "bajki" dopiero jak Bawoł użyczył swojego RL"la to udało sie zrobic 14.5 100-200 a stoperem to miałem jakieś 11-12s biggrin.gif Ale filmik z przyspieszenia możesz nagrać, bo na pewno zacnie to wygląda biggrin.gif
pewexiusz
lukkoz01 gratulacje wyniku. Czemu akurat padł wybór na felgi z Leona Cupry a nie np zostawiłeś bodajże OZ Superleggerów które miałeś na poprzedniej Ibizie?
kubik_90
Ibiza z moich okolic więc liczę na to, że kiedyś spotkamy się na drodze smile.gif
Mirage
CYTAT(lukkoz01 @ Wed, 23 Oct 2013 - 08:16) *
Postaram się zmierzyć 100-200. Nie mam przyrządów pomiarowych, więc w grę wchodzi mierzenie na stoperze.

Jeśli chodzi o potencjał silnika . Turbo już więcej nie dmuchnie. Sportowym wałkiem można dodać te 8-15KM ( w tym silniku jest identyczny wałek jak w silniku ATD 101KM ). Natomiast po dołożeniu większego koła kompresji można pokusić się o 320+KM. Na pewno więcej jak 330KM nie wyjdzie bo wtryskiwacze więcej nie podleją, a największym wrogiem mocy jest EGT.

Auto jest w pełni streetowe.

Daj znać jak będziesz czasowy wieczorkiem. Chętnie się złapię z szybkim dieslem z rolki, a i racelogica mam na stanie
Mirage
CYTAT(jackkpl @ Wed, 23 Oct 2013 - 09:37) *
Jak sie wezmie poprawke na blad predkosciomierza (czyli mierzy np 103-206) to nie sa az takie zle te pomiary. Wielokrotnie z filmow klatka po klatce wychodzilo 0.1-0.2s rozbnieznosci miedzy gpsem a licznikiem.

Bzdury wychodzą i tyle.
lukkoz01
Właśnie jestem po jednym drinku także dzisiaj już jazda odpada. Natomiast jutro z wielką chęcią. Napisz mi numer do siebie na PW, to się dzwonimy. Obstawiam że dostane baty, ale z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć jak mocno.
Aval
Poza łapandem przejedźcie się też z RL jak jest okazja, coby ukrócić komentarze odnośnie stopera wink.gif
lukkoz01
CYTAT(pewexiusz @ Sun, 27 Oct 2013 - 10:06) *
lukkoz01 gratulacje wyniku. Czemu akurat padł wybór na felgi z Leona Cupry a nie np zostawiłeś bodajże OZ Superleggerów które miałeś na poprzedniej Ibizie?


Superleggery miały trzy wady. Były miękkie. Miały szerokość 7 cali (wolę 7,5 lub 8). Najgorsze w nich było to że za nic w świecie nie wchodziły zaciski sześciu-tłoczkowe z Cayenne S ZR18.

Sprzedałem je za 2000zł zarabiając na nich 700zł i kupiłem felgi od Leona w stanie idealnym za 1000zł. Czyli dobrze na tym wyszedłem.


Największymi atutami felg od Leona jest to że są mocne i wyglądają jak seria. Z zewnątrz to auto ma wyglądać jak Cupra 160KM.
Cocoplasto
Obniżone zawieszenie - gleba, czarna felgi, wielkie tarcze i zaciski, czarne szyby, zegary na słupku - z zewnątrz też je widać, brak oznaczeń TDI oraz CUPRA - z wyglądu nie przypomina kompletnie serii.
Za to wygląda zacnie, lekko ale muskularnie i zwarcie.
Dobra robota.
AdrianR32
Łuki kiedy Foty jak to sie prezentuje z roznych ujec biggrin.gif ??
no i jakies YT z przyspieszania badz killów biggrin.gif
lukkoz01
Niestety nie mam ostatnio czasu na zabawy przy aucie.
Konrad20vt
Lubie czarne auta, na czarnych kołach biggrin.gif jest kozak, do tego na pewno szybki tongue.gif

Pozdro
dlugii
Pięknie LukkoZ smile.gif czapka z głowy biggrin.gif - A no i Czarna ibiza z czarną felgą jest mistrz !! prawie jak knight Rider !!! szacun za czas spedzony i poświecenie smile.gif
Chętnie zobacze na zywo jak bede w Wawie jakoś do miesiąca czasu - podaj kom na PW to sie zgadamy
Tominator
Lukkoz mam superleggery 18x8 jakbys chcial:)
AdrianR32
łuki masz 7.5 ' felgi to jakie masz dystanse ze tak ladnie wystaja felgi ?? czy to tylko wrazenie foto ??
czy 2cm systans by na rowno z nadkolem felge wypchnoł przy 7,5' ??
lukkoz01
17 cali to max do Ibizy. Gdyby nie zaciski to chętnie założyłbym 16 cali na zimę.

Dystane:
przód 11,5mm
tył 12,5 mm

Tylko u mnie piasty nie są seryjne. Większe heble wymusiły ingerencje w osadzenie koła.

Tył względem felg z Ibizy Cupry jest szerszy o około 2,5cm na stronę. Przód o około 2 cm na stronę.

AdrianR32
hmm czyli mucze przyłozyc linijke zobaczyc ile brakuje do zrownania sie z nadkolem i taki zapodac dystans tongue.gif
lukkoz01
Mały progres.
loony
Mógłbyś napisać coś więcej o przeróbce przednich hamulców? Jak dokładnie wygląda temat? Adapter jest bardzo skomplikowany? Moze masz rysunek/zdjęcia? Piasty jak są przerobione?
AdrianR32
Tak jak kolega wyrzej chetnie Też sie dowiem co nie co o Heblach .
lukkoz01
CYTAT(loony @ Fri, 08 Nov 2013 - 23:57) *
Mógłbyś napisać coś więcej o przeróbce przednich hamulców? Jak dokładnie wygląda temat? Adapter jest bardzo skomplikowany? Moze masz rysunek/zdjęcia? Piasty jak są przerobione?

Hamulce robiłem w AM-Brakes. Szczerze nie polecam nikomu tej firmy. Chała, musiałem poprawiać po nich adapter. Tarczy w ogóle nie wyważyli- biła tak że nie szło pojechać szybciej jak 180km/h. Zdjęć i rysunków nie posiadam. Oczywiście wszystkie niedoróbki poprawiłem i autem można bezpiecznie hamować z 260km/h. Kierownica nie bije.


CYTAT(AdrianR32 @ Sat, 09 Nov 2013 - 08:52) *
Tak jak kolega wyrzej chetnie Też sie dowiem co nie co o Heblach .

Udzieliłem wyczerpującej odpowiedzi na temat przednich hebli. Od czego są tylne hamulce napisałem w pierwszym poście. Wiec zanim zadasz kolejne pytanie na PW, przeczytaj temat od deski do deski- to raptem dwie strony.
bielu
CYTAT(lukkoz01 @ Fri, 08 Nov 2013 - 19:50) *
Mały progres.


wreszcie się wziąłeś do roboty biggrin.gif
teraz zmiana gałki biegów i ogarniaj auto.

pamiętaj że Poznań czeka....
DoLeCk
I z zaskoczenia już nici smile.gif
Gratuluję wyniku i mam nadzieje na spotkanie w przyszłym roku na zlocie wink.gif
coolice
Super projekt!! Gratuluję auta! Każdy element, zawieszenie, hamulce, silnik przemyślane i dopracowane. Czekamy na jakieś filmiki z licznikiem w roli głównej wink.gif Ciekawe jakie czasy na TP będzie kręciła ta Ibiza biggrin.gif Fajny fotel. Jakie pasy planujesz do niego mieć?
lukkoz01
CYTAT(DoLeCk @ Wed, 20 Nov 2013 - 12:33) *
I z zaskoczenia już nici
Gratuluję wyniku i mam nadzieje na spotkanie w przyszłym roku na zlocie

Nie wykluczam że pojawię się na zlocie. Czas pokaże.

CYTAT(coolice @ Wed, 20 Nov 2013 - 20:54) *
Super projekt!! Gratuluję auta! Każdy element, zawieszenie, hamulce, silnik przemyślane i dopracowane. Czekamy na jakieś filmiki z licznikiem w roli głównej wink.gif Ciekawe jakie czasy na TP będzie kręciła ta Ibiza biggrin.gif Fajny fotel. Jakie pasy planujesz do niego mieć?

Pasy szelkowe 2 cale trzypunktowe z homologacją drogową. Filmików nie będzie w tym sezonie z dwóch powodów. Po pierwsze na zimnym asfalcie mam problemy z trakcją, po drugie nie będę katował turbiny bo niedługo GTB2260vk pójdzie do nowego właściciela.

Tymczasem ogarniam większą turbinę o potencjale około 340-350KM. Jak wszystko dobrze pójdzie, to turbo przestanie być wąskim gardłem i przyjedzie czas na kombinacje ze sportowym wałkiem.

Póki co myślę że 310-320KM jest do ugrania na seryjnym wałku. Oczywiście głównym priorytetem jest mały lag i wstawanie na poziomie GTB2260vk. W styczniu można się spodziewać pierwszego w miarę męskiego wykresu.
KKK VAG
Czyli będzie hybryda GTB ?
lukkoz01
CYTAT(KKK VAG @ Fri, 06 Dec 2013 - 11:40) *
Czyli będzie hybryda GTB ?



Tak, ale nie na bazie GTB2260VK. Wirnik strony ssącej jest z kutego aluminium obrabianego na CNC. Na razie nie mogę zdradzić więcej szczegółów.

raich
CYTAT(AdrianR32 @ Fri, 08 Nov 2013 - 19:58) *
łuki masz 7.5 ' felgi to jakie masz dystanse ze tak ladnie wystaja felgi ?? czy to tylko wrazenie foto ??
czy 2cm systans by na rowno z nadkolem felge wypchnoł przy 7,5' ??

jest jeszcze et.
lukkoz01


GTB2260vk + poprawiony kolektor ssący.
Rafalek114
bardzo mocno jak na kopciucha !!
guzior
Piekny wykres smile.gif
peter22
ale dowalony moment i te 316 KM zajebiście . Jakie masz wsadzone wtryski i jak z ich żywotnością ??
lukkoz01
Wtryski- Firad HF80. Żywotność hmm... to się okaże, na razie działają. Na GTB2260vk już nic nie wyczaruje. Od 4500 bardzo mocno wyjeżdżam poza mapę kompresora. Czas na większe turbo. Na uwagę zasługuje fakt że 316KM wyszło na seryjnym walku. Bardzo mnie ciekawi czy seryjny wałek pozwoli osiągnąć 330KM. Za jakiś czas wkładam większe turbo i chce zakręcić silnik do 5350- co pozwoli robić 105km/h na dwójce.
DoLeCk
Napęd zniesie tyle "emocji"?
lukkoz01
Zależy co rozumiesz przez napęd. Jeżeli chodzi o skrzynie i półosie to nie ma problemu. Skrzynia 02M znosi naprawdę bardzo dużo. Problemem jest dwumas z którego nie zamierzam rezygnować i sprzęgło. Na pewno więcej niż 550Nm do 3500 obrotów nie zrobię, powyżej 3500 powinno wytrzymać te 600Nm.
ra_cek
a będą jakieś aktualne zdjęcia z pod maski ?? albo zdjęcia konstrukcji kolektora dolotowego ??
czy tylko chciałeś pochwalić się wykresem ??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.