![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Model: Seat Ibiza Cupra TDI 2008
Silnik: 1.9 TDI BPX 2004 z poprzedniej Ibizy Modyfikacje głowicy: porting i większe zawory ssące/wydechowe seryjny wałek Modyfikacje bloku: seria. Układ dolotowy: FMIC 600/230/90 TIP 3 cale kolektor ssący custom Układ wydechowy: 3 cale na dwóch tłumikach turbo GTB2260VKLR downpipe 3,5 cala Układ wtryskowy: Firad HF80 Elektronika: komputer seria, dodatkowe zegary SRTI: egt, oli temp, boost Układ chłodzenia: zewnętrzna chłodnica oleju trzynastko-rzędowa. Układ napędowy: sprzęgło kewlarowe, szpera Peloquin, skrzynia biegów FJW 300 km/h przy 5050 rpm, dwu-mas Sharan BTB. Zawieszenie: stabilizator przód 22mm Whiteline, stabilizator tył 20mm Whiteline, sprężyny H&R, rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona rozpórka Seat Sport Układ hamulcowy: przód zaciski ZR18 Cayenne S sześciotłoczkowe tarcze dwuczęściowe 344mm tył zaciski od Audi S3 8P tarcze 310mm BODY KIT: seria Plany: adaptery do zmiany roll center, amortyzatory bilstein B8 ( choć seryjne amory z Cupry dają rade), sportowy wałek rozrządu. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
Gratulacje, fajny wynik na kreskach. A jak tam z trakcją na pierwszych 3 biegach ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 24 February 2013 ![]() |
Wreszcie jakiś opis. Jak możesz to zamieść więcej fotek z przebiegu prac, wymiany hamulców itp.
Jeszcze raz gratki za MEGA wynik. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Na jedynce i dwójce trzeba trochę powalczyć, na trójce jest trakcja.
Praktycznie nie robiłem zdjęć podczas prac przy aucie i nie fotografowałem każdej nowej śrubki którą kupiłem. Dzięki. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Nie ma 300 koni, jest 299.9
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kurcze sporo mocy. Nie sądziłem że z klekotów da się tyle
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Gratuluję fury. Przeciąg pewnie niezły robi. Bezawaryjności życzę
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Postaram się zmierzyć 100-200. Nie mam przyrządów pomiarowych, więc w grę wchodzi mierzenie na stoperze.
Jeśli chodzi o potencjał silnika . Turbo już więcej nie dmuchnie. Sportowym wałkiem można dodać te 8-15KM ( w tym silniku jest identyczny wałek jak w silniku ATD 101KM ). Natomiast po dołożeniu większego koła kompresji można pokusić się o 320+KM. Na pewno więcej jak 330KM nie wyjdzie bo wtryskiwacze więcej nie podleją, a największym wrogiem mocy jest EGT. Auto jest w pełni streetowe. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Dlaczego zmieniłeś budę? Z ibi na ibi cupra?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
100-200 trzeba mierzyc jakims przyzadem stworzonym do tego celu albo lepiej wogole nie mierzyc . Stoperem to ci powychodza bardzo optymistyczne i nie realne czasy .
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
100-200 trzeba mierzyc jakims przyzadem stworzonym do tego celu albo lepiej wogole nie mierzyc . Stoperem to ci powychodza bardzo optymistyczne i nie realne czasy . Jak sie wezmie poprawke na blad predkosciomierza (czyli mierzy np 103-206) to nie sa az takie zle te pomiary. Wielokrotnie z filmow klatka po klatce wychodzilo 0.1-0.2s rozbnieznosci miedzy gpsem a licznikiem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
gość_Cocoplasto_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
Rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona - Ciekawy jestem tego patentu. Coś Ci doskwierało w geometrii czy może chęć posiadania negatywów czy wsz większy?
Gratulacje za wytrwałości w pasji. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Dlaczego zmieniłeś budę? Z ibi na ibi cupra? Poprzednia ibiza była dość pechowa. Praktycznie z każdej strony ktoś musiał przytrzeć puknąć itd. Od kupna średnio raz na miesiąc coś było w sumie cztery przycierki. W końcu jak zawracałem na skrzyżowaniu gość który jechał daleko za mną, nie zauważył że zatrzymałem się na skrzyżowaniu i wjechał mi w lewy bok (byłem w poprzek na skrzyżowaniu). Po tej sytuacji straciłem zaufanie do tego auta. Silnik z BMW 5 które mnie staranowało przesuną się jakieś pół metra do tyłu i prawe koło w BMW urwało się. U mnie natomiast cała konstrukcja boku zatrzymała się na kuble (Sparco Junior). Auta nie chciałem odbudowywać. Więc kupiłem świeżą Cuprę TDI z Niemiec w stanie dziewiczym, serwisowaną do samego końca. Po kupnie Wszystkie graty z grafitowej (staraj Cupry) przełożyłem do nowej, dodając coś od siebie. BTW. Starą Cuprę też odbudowałem i sprzedałem jako serię. Wstawienie całego prawego boku pod kolor, prostowanie dachu i płyty podłogowej załatwiło sprawę. Całą przekładkę wykonałem własnoręcznie. Jedynie prace blacharskie wykonał lokalny lakiernik Pan Paweł (złoty człowiek). Rozwiercone kielichy z regulacją kolumny MacPhersona - Ciekawy jestem tego patentu. Coś Ci doskwierało w geometrii czy może chęć posiadania negatywów czy wsz większy? Gratulacje za wytrwałości w pasji. WSZ jest mocno poprawiony poprzez obniżenie tyłu o jakieś 4-5cm. Puki co zależało mi na negatywie 1,5 stopnia. Docelowo po zamontowaniu adapterów roll center negatyw ustawię na 2 stopnie i poprawię dodatkowo WSZ. Co do samych pomiarów. Myślę że filmik może załatwi sprawę. Puki co nie zamierzam zaopatrywać się w profesjonalne przyrządy pomiarowe. Chociaż na przyszły sezon z chęcią zakupiłbym Lap Timer- na Ułęż i ewentualnie na TP jeżeli czas i $ pozwoli. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
Stoperem nie proponuje mierzyć czasów jakichkolwiek.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Racja, stoperem nie ma co mierzyć, ja mierzyłem stoperem to wychodziły jakieś "bajki" dopiero jak Bawoł użyczył swojego RL"la to udało sie zrobic 14.5 100-200 a stoperem to miałem jakieś 11-12s
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 April 2009 ![]() |
lukkoz01 gratulacje wyniku. Czemu akurat padł wybór na felgi z Leona Cupry a nie np zostawiłeś bodajże OZ Superleggerów które miałeś na poprzedniej Ibizie?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 17 December 2012 ![]() |
Ibiza z moich okolic więc liczę na to, że kiedyś spotkamy się na drodze
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Postaram się zmierzyć 100-200. Nie mam przyrządów pomiarowych, więc w grę wchodzi mierzenie na stoperze. Jeśli chodzi o potencjał silnika . Turbo już więcej nie dmuchnie. Sportowym wałkiem można dodać te 8-15KM ( w tym silniku jest identyczny wałek jak w silniku ATD 101KM ). Natomiast po dołożeniu większego koła kompresji można pokusić się o 320+KM. Na pewno więcej jak 330KM nie wyjdzie bo wtryskiwacze więcej nie podleją, a największym wrogiem mocy jest EGT. Auto jest w pełni streetowe. Daj znać jak będziesz czasowy wieczorkiem. Chętnie się złapię z szybkim dieslem z rolki, a i racelogica mam na stanie -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Jak sie wezmie poprawke na blad predkosciomierza (czyli mierzy np 103-206) to nie sa az takie zle te pomiary. Wielokrotnie z filmow klatka po klatce wychodzilo 0.1-0.2s rozbnieznosci miedzy gpsem a licznikiem. Bzdury wychodzą i tyle. -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Właśnie jestem po jednym drinku także dzisiaj już jazda odpada. Natomiast jutro z wielką chęcią. Napisz mi numer do siebie na PW, to się dzwonimy. Obstawiam że dostane baty, ale z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć jak mocno.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 17:59 |