![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Odpowiedzi wpisałem na niebiesko:
Czesc, jestem tu nowy i to moj pierwszy post. Zalogowalem sie wlasnie zeby pogadac z wlascicielem projektu. Kolego od lat zajmuje sie prowadzeniem warsztatu i hobbystycznie robie mocniejsze auta. Z uwagi na wyniki chcial bym cie bardzo pogratulowac, wiem jak zachowuje sie TDI z momentami rzedu 600nm, wrazenia niezapomniane ![]() Mam do ciebie pytanie, poniewaz ja sam nigdy tego nie robilem, a wlasnie (doslownie wczoraj) rozebralem do remontu generalnego silnik 1.9TDI AVF w ktorym chce polamac 300km. Zastanawialem sie nad zrobieniem wiekszych zaworow wydechowych. Polecam Dolotowych juz wiekszych sie nie da wstawic bo szczelina miedzy krawedzia zaworu a wtryskiwacza jest rowna przyslowiowe 0. Można zrobić prawie na 0 i będzie to działało. Natomiast da sie zastapic zawory wydechowe takimi samymi wiekszymi jak te dolotowe. Przy przymiarce wychodzi na to ze nie bedzie to kolidowac z wtryskiwaczem ale bedzie trzeba tez przetoczyc troszke frez na tloku, czy mam racje? Spokojnie możesz dawać większe zawory. Prosze jesli nie ma w tym problemu opisz mi jak to zostalo zrobione u ciebie. Dokładny opis masz na pierwszej stronie Czy kolektor dolotowy zrobiles skrzynkowy? Tak. Czy myslales nad natryskiem CO2 lub chociaz by samej wody na fmic? To moze nie robi przyrosto Nie ma sensu. Rowniez Cut Off wydechowy ladnie pomaga, przy takich setupach nawet 2km chwilowo moze dostarczyc. Trzeba sie tylko pogodzic z dzwiekiem. Sprawe mozna zalatwic wlacznikiem na rzadanie nie musi byc to sterowane doladowaniem. Wydech 3 cale na dwóch tłumikach jest bardzo cichy i jest wystarczający do 1.9TDI. Czy masz standardowe panewki? Przy mocach rzedu 250km juz lubia wymiekac..... Standardowe panewki. Blok ma 220 tyś przebiegu i nigdy nie był ruszany. Co więcej nadal nie bierze oleju. raczej dolotowe i wydechowe ![]() I cala prawda o chwalonym kolektorze ssącym tak mocno reklamowany na forum ibizy. Niech tak pozostanie ![]() ![]() Wal jak i tloki przyjma ta moc bez zajakniecia ,ale natomiast jezeli chodzi o korbowody , to juz dawno zainwestowalbym w kute i nie zastanawial sie , kiedys sie poddadza Dzięki za radę. Co do wału i tłoków też nie mam najmniejszych wątpliwości. Boje się o korby, z drugiej strony żal mi kasy tym bardziej że auto jest typowym dupowozem. Wkładając kute korby aż się prosi żeby polecieć grubo z tematem. Rozsądek mówi mi żeby zostawić to co jest bo się nie psuje i fajnie lata. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Ja nie mowie ze nic nie daja. Tylko ten konkretny nie dal ani 1PS. Potwierdzone na hamowni specu:)
Cooler z BPX starcza do 280PS na dymnym programie i doladowaniu do 2.1b. Powyzej rosnie w oczach EGT i temp. w dolocie na tym coolerze:) Nie umiemy? Nie ma na to klienta. Bo naklady sa nie warte swieczki w porownaniu do turbo benzyn. Ale zyj w swoim swiecie fantazji. O lub lepiej powiedz tu wszystkim ze idzie to zrobic po taniosci oddajac auto do firmy: -jak najswiezszy slupek z malutkim przebiegiem -swieza glowica+porting+wieksze zawory -custom IC+doloty 60mm -custom ssacy -wydech 3" -Tip do filtra+filtr badz ori dolot z CUPRY w przypadku ibizy+przerobienie doporwadzenia powietrza ze wzmocniania i zderzaka -Idealne pompki+Firady HF80 -Sprzeglo na 600Nm I masa innych pierdolek. Ale powiem cie ze recepta jest naprawde skomplikowana jak technologia NASA. A i zapomnialbym ze dalej jezdzisz na naszym sofcie. Wiec nie mow o budowaniu aut i nie porownuj 2 aut gdzie jeden silnik ma symboliczny przebieg, a drugi ponad 200k:) Tyle odemnie Aaaa. i moze nagraj filmik ze wskaznikow co sie dzieje z EGT powyzej 4700rpm na 5 i 6 biegu:) Wiec to nie sa setupy dla zwyklych uzytkownikow -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja nie mowie ze nic nie daja. Tylko ten konkretny nie dal ani 1PS. Potwierdzone na hamowni specu:) Cooler z BPX starcza do 280PS na dymnym programie i doladowaniu do 2.1b. Powyzej rosnie w oczach EGT i temp. w dolocie na tym coolerze:) Nie umiemy? Nie ma na to klienta. Bo naklady sa nie warte swieczki w porownaniu do turbo benzyn. Ale zyj w swoim swiecie fantazji. O lub lepiej powiedz tu wszystkim ze idzie to zrobic po taniosci oddajac auto do firmy: -jak najswiezszy slupek z malutkim przebiegiem -swieza glowica+porting+wieksze zawory -custom IC+doloty 60mm -custom ssacy -wydech 3" -Tip do filtra+filtr badz ori dolot z CUPRY w przypadku ibizy+przerobienie doporwadzenia powietrza ze wzmocniania i zderzaka -Idealne pompki+Firady HF80 -Sprzeglo na 600Nm I masa innych pierdolek. Ale powiem cie ze recepta jest naprawde skomplikowana jak technologia NASA. A i zapomnialbym ze dalej jezdzisz na naszym sofcie. Wiec nie mow o budowaniu aut i nie porownuj 2 aut gdzie jeden silnik ma symboliczny przebieg, a drugi ponad 200k:) Tyle odemnie Aaaa. i moze nagraj filmik ze wskaznikow co sie dzieje z EGT powyzej 4700rpm na 5 i 6 biegu:) Wiec to nie sa setupy dla zwyklych uzytkownikow No popatrz a ja mam potwierdzone 16KM przyrostu na hamowni. Nie moja wina że nawet mój kolektor nie pomaga wam w krzesaniu koni mechanicznych. Co do kasy wielu kilentów zostwiło u was po 15-18 tyś pln i mają nędzne 240-275KM i dzwonią do mnie z płaczem że CTR-Tuning nie ogarnia więcej mocy. Sorry ale gdybym miał tyle włożyć w silnik to miałbym ze 400KM na samej ropie. O ile mi wiadomo Twoje 1.8T długo nie pojeździło na 340KM więc daruj sobie porównywania bo nie zrobiliście żadnego mocnego 1.8T ani 1.9TDI. Nie wiem jak można tak nie ogarniać żeby mając takie możliwości nie zrobić żadnego mocnego silnika. W TDI jesteście największymi przegranymi Polsce- kilkadziesiąt silników zrobionych i ani jeden nie miał 300KM. Żaba nie wiem po co w ogóle komentujesz. Widzę że na siłę szukasz rozgłosu. Najpierw piszesz że Twoje S3 jedzie prawie tak jak Leon Rafała co jest mega śmieszne. Teraz prujesz się do mnie gdzie tak naprawdę taki amator jak ja dużo więcej ogarnął w TDI niż Ty. Co do softu to po pierwsze zapłaciłem za niego więc należy do mnie. Pod drugie tak samo jak wasze pękające głowice nie jest idealny. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
I sie zaczyna znowu lukkoz vs reszta swiata, zrobcie sobie ustawke na hamowni i juz dajcie spokoj bo na jakie forum nie wejde to coraz wiecej wojny, a merytoryki i pomocy zero. Nie taka chyba byla idea powstawania forow internetowych, to nie czat na wp tylko skupisko ludzi o podobnym zainteresowaniu pomagajacych sobie wzajemnie w celu osiagnieciu wlasnych targetow, a nie po to zeby komus co chwile doje.... Do tego moze pw uzywajcie.
Ja chetnie przetesuje taki kolektor zrobimy hamowanie przed i po, jak tylko ktos mi udostepni do testow. Jak da chociaz 10KM to go biore od reki -------------------- |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Krew mnie zalewa jak mądralińscy wypowiadają się że ktoś coś zrobił gorzej od nich a tak naprawdę sami nic nie zrobili. Obecny właściciel kolektora jest zadowolony z niego, co więcej przekazał mi informację że spece z CTR-Tuning na dzień dobry po obejrzeniu kolektora powiedzieli że to jest "zły, źle i tamto też jest nie bardzo... "a sam gó..no zrobili.
Łącznie z poprawkami i przeróbkami miałem trzy sportowe kolektory ssące. Aktualny jest wersją hardcorową i nadaje się tylko do agresywnej jazdy. Natomiast poprzedni kolektor bardzo ładnie budował moment od samego dołu i utrzymał moc w przedziale 4000-5000 obrotów. W odrużnieniu od Żaby i Darka z CTR poświęciłem sporo czasu żeby dopracować silnik 1.9TDI do perfekcji- 335KM zrobiłem na starym bloku (220tyś) głowicy ze sporym przelotem i firadami które przez rok czasu jeździły na wysokim EGT. Robiąc dokładnie taki sam setup jak mam teraz tylko na nowych gratach pewnie doszłoby z 15KM. Także wbrew opinii Żaby nie trzeba mieć nowego silnika żeby wyszła moc. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
To troche slabo go dopracowales:) Zgram fotki i wrzuce aby wszyscy widzieli dopracowany kolektor do perfekcji hahaaa. W srodku pozal sie boze jezeli chodzi o pasowania itd. Jezeli mowa o super kolektorach dolotowych to z czystym sumieniem moge powiedziec ze bardzo ladnie i precyzyjnie je ogarnia borys z VR-Serwis.
Co do 1.8T bylo wiecej jak 340PS:) Gdyby nie 4motion zyl by dalej. Zreszta taki sam setup Strojony przez rogala rownierz polegl i kilka jeszcze w PL. Jak widac Nm powyzej 430-440Nm na seryjnych korbach i 4motion je zabija. Powiedz mi co to jest 15k pln w 1.9TDI jezeli ktos oddaje auto do firmy i nic samemu nie robi? NIC Ceny z robocizna -Rozrzad 1200zl -wydech 2000zl -IC+doloty 1700-2300zl -GTB 2600zl -Sprzeglo na 500Nm 3500zl -Swieze pompki 1500zl -Firady hf50-80 2000zl -Swieza glowica+porting+wieksze zawory+obrobka+przylgnie itd 3000-4000zl Wiec jest to standard robiony etapami przez wiekszosc, a mysle ze inne firmy maja duzo wyzsze ceny:) Ja juz naliczylem 19k A gdzie wskazniki, serwis olejowy z filtrami, magiczny ssacy Wiec nie pierdziel farmazonow. Bo niestety ale kazdy silnik jest inny. I na jednym jak sie okazuje wyjdzie 260 na drugim 280:) Co do twojego wykresu nie porownuj tych 2 setupow bo roznie je glowica, wydech,ssacy:) Wiec ty miales 300PS na glowicy+porting+wieksze zawory+ssacy. W ibi z rzeszowa jest glowica po portingu bez zaworow(a one niestety bardzo duzo daja), twoj ssacy, wydech 2,5" 275PS Reasumujac przy tych mocach zawory daja 10-20km, wydech juz jest restrykacja wiec 3" da ok 5-10PS i mamy 285-300PS. Co do glowic. Skoro sa takie beznadziejne i pekaja to dziwie sie ze twoja zyje juz 3 rok:) A przeciez jestes takim hardcorem na drodze i W twoim aucie bylo EGT rzedu 1000st. czesto i gesto. Tyle w tym temacie. Nawet nie wiesz jaka byla reakcja wszystkich jak ktos ci utarl nosa podczas incydentu na hamownii:) Wiec to o czyms swiadczy Co do najwieszkych przegranych sam nie wiesz co piszesz:) Po co ludzie modza tdi? Zeby malo palily i jezdzily bez awaryjnie. Do tej pory zrobilismyh ponad 100GTB i tdi 220+ aby jezdzily bez awaryjnie i tlukly kilometry. I 40% z nich ma juz nakulane po 70-80tys bez awaryjnie. A tdi 300+ jest sztuka dla sztuki i zdania nie zmienie. Ani to szalu nie robi, ani to sie do katowania nie nadaje ze wzgledu na EGT powyzej 4700rpm. I zaloze sie ze 80%osob majacych tdi sie z tym zgodzi. TDI modzone jest po to aby tluklo kilometry i jezdzilo tanio i bezawaryjnie. A ci co jezdza malo robia turbo benzyny. Chyba ze ich stac na TB do jazdy na codzien -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Aleście sie go czepili. Aktualny kolektor ssący robiłem ja wedlug wytycznych lukkoz01. Jak sie zgodzi to pokaże jak on wyglada, jak był robiony i będzie po krzyku.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogolnie nie mam za wiele pojecia o TDI Ale czy to bedzie 250koni czy tez 300koni nie wydaje mi sie ,aby byla przepasc w spalaniu pomimo, iz trzeba zmieniac pompo wtryskiwacze . Kolejna sprawa , to nikt o zdrowych zmyslach , nie zrobi przelotowego tlumika w tdi ktore ma robic 90tys lub wiecej km , bo to jest uciazliwe i malo przyjemne dla ucha (dziwiek klekota na przelocie). Wiec moim zdaniem pompowtrysk , nawet na gtb2266 , ma niestety najwiekszy sens na seryjnym ukladnie wydechowym , z ewentualnie pomodzonym dp i min poluznionym wydechem ,ale w ramach zdrowego rozsadku . Jezeli natomiast juz robi sie uklad wydechowy na tlumikach przelotowych , to czy bedzie to 250koni czy tez 300+ wydaje mi sie ,ze wiele to nie zmieni ,ale tak jak juz wspomnialem , mam nie wielkie pojecie o modyfikacji tych silnikow Ja proponuję żebyś się trzymał tego co napisałeś w pkcie pierwszym, bo reszta nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Różnica między seryjnymi wtryskami Boscha a rzeźbą pokroju Firada jest zasadnicza i ma niemały wpływ na zużycie paliwa i EGT, a więc bardzo determinuje streetowalność TDI. A co do przelotowych wydechów, też ciekawa teoria - bo ja wiem jaki wydech przelotowy na 1 tłumiku w TDI daje przy stałej prędkości mniejszy hałas niż seria, i nie jest to wiedza tajemna bo efekt został uzyskany 8? 9? lat temu! No i co do zasady - z przykrościa stwierdzam, że jak dla mnie granica rozsądku w przeróbkach TDI to kres możliwości oryginalnych pompowtryskiwaczy, choćby po zastosowaniu ostrzejszego wałka. Dlaczego? Bo za relatywnie niewygórowane pieniądze uzyskujemy bardzo przyjemne w eksploatacji mocne auto. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Qrde ludzie, czy Wy wiecie co to jest skromność?
Wasze przeświadczenie o swojej jedwabistości jest delikatnie mówiąc żenujące .... A prawda jest taka że traktor to traktor i nadaje sie co najwyżej do orania pola...wszystkie tdi opisywane na forach są super bezdymne, wyjątkowe i w ogóle najlepsze na świecie ... potem człowiek spotyka na drodze takiego smrodziucha i szuka w schowku maski przeciwgazowej... 300 czy 350hp w Ibizie to co to za różnica? Długi pas startowy i dopiero wyjdzie, że jedno jest troszkę szybsze od drugiego...więc dłubanie tdi na takie moce jest tylko sztuką dla sztuki, no ale jak komuś nie staje i musi całemu światu udowodnić swoją zajebistość to juz jest jego problem... p.s tylko się dziewczyny nie obrażajcie o te kilka słów prawdy... -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
tjwasiak co do przelotu to nie moge sie zgodzic, tdi na przelocie na jednym tlumiku to jest nie do jazdy samochod, latalem na przelocie 2,25" i dwoch malych przelotowych tlumikach(bombowiec, nie da sie wogole jechac), 2,25" na dwoch duzych tlumikach(jako tako, ale dalej jest zdecydowanie glosniej od serii), 2,5" na dwoch duzych tlumikach jeszcze glosniej, zdecydowanie glosniej od serii, ale da sie jechac, teraz skladam wladnie 2,75" na dwoch duzych tlumikach przetlaczanych wewnatrz dla wiekszego wyciszenia i mam nadzieje ze bedzie to niewiele glosniejsze od serii. Jedyna opcja zeby bylo w miare do przezycia na jednym tlumiku to ori uklad wydechowy + koncowy ogromny tlumik. Mowie oczywiscie tu o autach jak moje ktore trzepia trasy, a powyzej 140km/h na jednym tlumiku lub na 2 malych to trzeba miec czapke czolgisty chyba z wygluszeniem dla uszu, bo naprawde nie da sie jechac.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 November 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Na wstępie chciałbym pogratulować wyniku bo osobiście nie spotkałem się z tak dokoksowanym PDkiem. Swoją przygodę z tym silnikiem zakończyłem na 270 plus jeszcze na pompkach 783 Race i big turbo starszej generacji. Dalsza pogoń za mocą była wg mnie bezcelowa ponieważ auto było i tak niezłym wynalazkiem nadającym sie tylko do jazdy na wprost. Mimo że najwolniejszy nie byl to w porównaniu do takiej samej Ibizy 20vt początkowo na k04 zostawał z tyłu. Po upgrade na td05 nie było nawet sensu porównywać, ponieważ taki setup benzynowy z powodzeniem ubijał Lancery 380 o długość tira czy siedział na karku GTRowi oczywiście z rolki...
Prócz wykresu chętnie zobaczyłbym jakiś onboard z zegarami zeby móc porównac o ile szacunkowo Twoja Ibiza jest szybsza od mojej byłej. Nawet z czystej ciekawości sprawdziłbym czas na 1/4 mili chociażby na Racelogicu. -------------------- Ibiza 6k2 SPORT PD- pojechała w Polskę
274/448 ET:13.645 Renault Clio RS 197- pojechało na Ukrainę Renault Clio RS 182 racing blue |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie uważam żeby dłubanie TDI było sztuką dla sztuki. Za ciut mniejsze pieniądze niż zrobienie porządnie TD05 w 1.8T mam moc taką jaka wychodzi na TD05. Od początku zleżało mi na ekonomi w codziennym użytkowaniu, natomiast nie chciałem gazować 1.8T więc wybór padł na 1.9TDI. Miałem kilka aut w benzynie i żadne z nich nie paliło mi mniej niż 20 litrów na 100 w mieście. Dużym zaskoczeniem było dla mnie to że seryjne 1.9TDI paliło 10-11litrów natmiast jeszcze większym zaskoczeniem jest dla mnie to że 335KM TDI pali 12 litrów przy ostrym pałowaniu (jazda 250km/h po obwodnicach itd.).
Przechodząc do tematu głośności. Wydech 3 calowy jest cichszy od serii bez kata. Wystarczy dać odpowiedni duże tłumiki. Środkowy mam okrągły 500mm fi125 końcowy 480mm i chyba fi200. Dwie wielkie puchy załatwiają sprawę. Wielokrotnie rozwiałem przez telefon przy prędkościach 200-220km/h i nikt się nie skarżył na hałas w słuchawce. Co do TFSI. Łapałem się z Leonem II 360KM i dostawał srogie baty. Pewnie ten sam silnik w budzie Ibizy zrobiłby ze mnie wiatrak ale na moje szczęście wszystkie 2.0TFSI są pakowane do ciężkich samochodów. Chociaż sama Ibiza nie jest lekka 1280kg. Nie ukrywam że mam dużą satysfakcję z tego że łamie swoim autem większość stereotypów o TDI. Wtryski nie padły mi po miesiącu jak to mówią znawcy tematu, a autem bez problemu mogę przejechać całą katowicką czy A4 z stałą prędkością 250km/h. Żeby nie było że kocham TDI, bo tak nie jest. Jeżdżę traktorem bo zwyczajnie nie stać mnie na mocną benzynę. Na pewno następne auto będzie miało prawidłowy silnik, czyli zasilany benzyną. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Każde dłubanie jest poniekąd sztuką dla sztuki, w zależności od punktu widzenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
tjwasiak co do przelotu to nie moge sie zgodzic, tdi na przelocie na jednym tlumiku to jest nie do jazdy samochod, latalem na przelocie 2,25" i dwoch malych przelotowych tlumikach(bombowiec, nie da sie wogole jechac), 2,25" na dwoch duzych tlumikach(jako tako, ale dalej jest zdecydowanie glosniej od serii), 2,5" na dwoch duzych tlumikach jeszcze glosniej, zdecydowanie glosniej od serii, ale da sie jechac, teraz skladam wladnie 2,75" na dwoch duzych tlumikach przetlaczanych wewnatrz dla wiekszego wyciszenia i mam nadzieje ze bedzie to niewiele glosniejsze od serii. Jedyna opcja zeby bylo w miare do przezycia na jednym tlumiku to ori uklad wydechowy + koncowy ogromny tlumik. Mowie oczywiscie tu o autach jak moje ktore trzepia trasy, a powyzej 140km/h na jednym tlumiku lub na 2 malych to trzeba miec czapke czolgisty chyba z wygluszeniem dla uszu, bo naprawde nie da sie jechac. Kup porządny tłumik, to zobaczysz... Mój brat miał 1 tłumik i było ciszej przy stałych prędkościach autostradowych od serii. Teraz mamy w innym aucie 2 tłumiki od innego dostawcy i jest znacznie gorzej pod względem hałasu, a wpływ na osiągi w najlepszym razie ten sam. Obydwa auta miały/mają układy wydechowe o średnicy 2,5", w pełni custom. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 June 2014 ![]() |
Panowie, powiem wam taka mala prawde ktora poniekad bedzie nieprzyjemna a poniekad dla tych co sa otwarci i chetni na rozwoj intelektualny nie bedzie zadna krzywda.
Polaczek to taki robal co zawistnie zazdrosci i neguje. Ja obecnie od ponad 15 lat mieszkam w UK, tu nauczylem sie jednego. Jak ktos cos ma to to ma i to chwale lub nie zwracam uwagi jak mi sie nie podoba. Jesli ktos cos robi to nie szukam dziory w calym bo on to chce robic i tyle. Skoro chce to niech robi. Powiem na wlasnym przykladzie. Zrobilem jedno auto swoje do jazdy na codzien 270km gdzie krytykowano do czego mi to, przeciez to tylko na wprost bedzie latac. Otoz nie, dopracowalem zawias i naped 4 motion i lata po zakretach az milo. Kolejna sztuka dla sztuki to wlozenie silnika W8 to bydy z TDI i napedem tylko na przod, przeciez mozna by v6 z kompresorem dac..... Tak samo i kolega tutaj, on chcial to zrobic, mial swoj cel i go osiagnol, nie rozumiem po co tyle tego wbijania nozy w plecy. Tu nie ma znaczenia czy to sztuka dla sztuki, czy to bezsensowne czy nieoplacalne. Czasami ktos chce cos osiagnac dla innych, czasami na pokaz, czasami dla siebie bo jeszcze danego pulapu nie przeskoczyl. Ale jest w tym jeden szczegol, on chce i ma do tego prawo wiec nie starajmy sie kogos mieszac z gownem za to ze cos zrobil i mu sie podoba, i co wiecej czerpie z tego radosc. Odnosze wrazenie ze nawet jesli ktos zrobi 600km z 1.9 tdi to bedzie ublizanie i negowanie jesli zrobi to nieodpowiednia osoba bo jej niewolno tego robic. A co do strojenia przez rogala to pozostawie to bez komentaza bo nie jeden z moich polskich klientow mial strojone przez niego przy okazji pobytu w PL. Wiekszosc aut niestety padlo w niedlugim czasie.... Natomiast auta ktora stroil nie jaki Aligator z Dynosoft w Tychach mam okazje serwisowac do dzis. Sorka za OT ale jesli zechcecie sie zastanowic nad tym co napisalem to jednak ma to zwiazek z zaistniala sytuacja w tym temacie. |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 June 2014 ![]() |
A to Ty chcesz dłubać TDI z DPFem, tak? No to powodzenia życzę... Osiągniesz performance w ****. Nie znasz mnie i nie masz żadnych podstaw oceniać co mam, a czego nie. Poza tym zacytuj gdzie pisałem o bezdymności? Z resztą w przypadku nawet całkiem mocnego 1.9 TDI wcale nie trudno o praktyczną bezdymność - nie będzie dymu więcej niż w seryjnych TDCI ![]() Kolega ma racje, program mozna dopracowac na bezdymny. U mnie 271km i nie dymi ani grama przy czym gdy mialem wczesniejsze strojenie u kogo innego to mialem 282km i sieczka taka ze na autostradzie nic nie bylo widac a tylna klapa byla czarna jak smola. Jednemu strojenie zajelo 2h a drugi siedzial nad bezdymnym 2 dni tak zeby ani nie bylo dymu ani zeby sprzeglo nie dostawalo. Jest to kwestia nie tego czy sie da czy sie nie da tylko czy sie komus chce czy idzie na latwizne. Aczkolwiek brak dymu nie pozwoli na uzyskanie max mozliwosci. Wiele osob chce podlewac gore paliwem choc powietrze juz sie konczy. Niby bedzie wiecej mocy ale i bedzie dym. Dlatego ja uznaje strojenie do granicy dymienia i wtedy lekka przycinka paliwa z gory zeby nie dymilo wogole. |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
piramida: przepraszam Cię bardzo ale nie rozumiem o co chodzi z tym jadem. Odpowiadając na Twoje pytanie moje auto jest pierwszym dieslem jaki miałem (nie licząc zmiany nadwozia) i pierwszym 1.9TDI przy jakim dłubię. Także jakby nie było, wielkiego doświadczenia nie posiadam... Nazywając to bardziej dosadnie jestem amatorem który uczy się na własnym aucie. Dlatego też chce w zimę zbudować mocniejszy silnik zdolny wytrzymać bez problemu 400KM i strzały nitro na 500KM. Nie ukrywam że tuning swojego auta traktuję jako naukę i wstęp do grubszych projektów. Dla tego wolę się uczyć na tanim silniku. Chociaż nie ukrywam że moim marzeniem jest złożenie LS7 N/A generującego 650-700KM.
AdrianR32: nie mam w zwyczaju koloryzować z reguły jeżeli przeinaczam fakty to na swoją niekorzyść, tak jak to było z mocą myślałem że jest 305KM a wyszło 316KM. Film nagrałem dzisiaj rano wracając z apteki (100-200km/h i przejazd 220km/h) ale po obejżeniu uznałem że jest tak nędznie nakręcony (nic nie widać) że zaraz zacznie się hejting na cztery strony. Jak już kiedyś pisałem nie spinam się jak co poniektórzy i nawet to że w zasięgu ręki jest 350KM nie motywuje mnie do wystrojenia auta. Wszystko w swoim czasie. Tylko co ta charakterystyka ma wspólnego z seryjnym lub chipowanym 1.9 jadącym z dołu, tutaj przy 1800rpm jest tyle momentu co w 90 konnym 1.5 dci. Na codzień to uciążliwe auto. Tutaj czyli gdzie? Bo każde GTB22 ma 300Nm przy 2000 u mnie jest podobnie więc w czym jest lepsza seria??? Pomijam to że w głównie śmigam w zakresie 3000-5100 obrotów. Ogólnie śmieszą mnie forumowe osądy typu każdy wie lepiej od właściciela czy auto jedzie, czy nie jedzie, czy jest cicho, czy z dołu ma laga i nie piszę tego w odniesieniu do mojego projektu tylko do większości mądrych wypowiedzi w innych tematach. Filmów na razie nie będzie. Wystarczy że co poniektórzy dali popis po opublikowaniu przejazdu Leona 830KM. Nikomu i tak nie przetłumaczę że w środku może być cicho albo że auto którym poruszam się w warszawskich korkach nie ma laga i normalnie można się poruszać po mieście. Nie reprezentuje też żadnej firmy tuningowej więc nie muszę na siłę udowadniać że białe jest białe a czarne jest czarne. Co do Rogala miałem u niego robiony pierwszy program na 197KM i 406Nm na seryjnym BPX z GT1749VB. Faktycznie auto dymiło mając duże EGT natomiast program był zrobiony na moje życzenie. Także pałując auto mogłem mieć pretensje tylko do siebie jakby coś się wysrało. Jedni tunerzy robią programy idioto odporne i nie ulegają naciskom ze strony właścicieli na więcej KM inni na wyraźną prośbę trochę więcej do koksują. Jak ktoś wie że program nie jest lajtowy to powinien pilnować EGT żeby wszystko było ok. |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Gratuluję wyniku. Mialem okazję zasiąść na prawym jak fura była słabsza I naprawdę daje radę. Teraz pewnie jest przeciąg jakich malo. Twórz nowe cele I je osiągaj nie zważając na opinie innych I to czy widzą w tym sens. O to właśnie chodzi....
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nudne, nie nudne... Ale prawdziwe w przypadku mocnych TDI - na inercji są niemierzalne. No popatrz a w innym mocnym TDI które było hamowane u Kiviego, hamownia Mastersa pokazała dokładnie to samo. Pomiaru z MAHY nie będzie bo szkoda mi czasu i kasy na bzdety. Będzie solidna moc będzie MAHA. Mam parę planów na moc. 350KM będzie na 100%. Także aktualny wynik jest dla mnie nic nie znaczącą wartością która ulegnie zmianie. Jak będę miał wenę to zawalczę o 400KM. Wtedy na pewno podjadę na MAHE. Może trzeba potrafić zrobić z 1749VB więcej? Bo ja widziałem 199,5KM z Mahy które było zupełnie bezdymne ![]() No to ja proponuję nauczyć się jeździć. Bo mi benzyna >300KM paliła po Warszawie 11-12l/100km. Jak się bardzo postarałem - ale to naprawdę zrobiłem wszystko żeby tak wyszło to osiągnąłem 27l/100km i wątpię żeby można było więcej. A w Punto HGT to chyba miałeś dziurawy zbiornik albo przewody paliwowe, bo jeżdżąc oporowo jakoś nie udawało mi się osiągnąć więcej jak 15-16l. Jeśli tyle Ci paliły benzyny, to nie wierzę że TDI pali Ci tylko 12l/100km, bo albo nauczyłeś się jeździć w miarę normalnie żeby to osiągnąć, albo jest to niemożliwe. I nie widzę raczej możliwości spalania 8l przy >200km/h, nawet w Ibizie. Kolego jak będziesz umiał zagotować (codziennie są fioletowe) tarcze 344x34mm autem o wadze 1280 kg to pogadamy o nauce jazdy. Nie ukrawam że jeżdzę dość ambitnie dlatego niektóre wartości mogą szokować. Co do spalania w trasie, skrzynia jest do ponad 300km/h więc przy 220km/h silnik sobie odpoczywa. Nie odbiegajmy od tematu. Nie chce mi się dyskutować o spalaniu bo naprawdę jest to bezsensowne. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
MAHA VS KIVI DYNOPROJEKT
![]() ![]() MAPA 1.9 tdi na 1.95 b obecnie 2.15 a od 3000rmp 4-5 bieg 2,3 bara moc 270-80KM sory lukkoz za OT ale porownalem MAHE Z KIVIM -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 13:18 |