![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
jak patrze na stary i nowy zawor,to ja bym je przed zalozeniem zwazyl. Który zawór? Fotostory z frontu robót. Robiąc kolektor pod większe turbo czułem się beztrosko i byłem przekonany, że mam mnóstwo miejsca ze wszystkich stron. Jednak prawda jest taka, że z jednej strony aktuator od 16T zawadza o serwo, bo jest w zupełnie innym niejscu niż seryjny od 14T. Musiałem wyspawać drugi kolektor wydechowy, ponieważ pierwszy po założeniu ustawiał Down Pipe tak, że zawadzała o półoś. Kilkanaście milimetrów na flanszy zrobiło na ramieniu wydechu kilka centymetrów przesunięcia w dalszym odcinku. Slady spawania wygładziłem i wypolerowałem na lustro. Flansza zanim została wspawana przeszła porting z turbiną.Samo spawanie żeliwa jest dla mnie ciekawostką, ponieważ gościu co to robił stwierdził, że wykonuje to techniką "na zimno" w temp. 80st. a spaw wygląda tak jakby go potem dziugał czymś jeszcze. Szczelność kolektora też była sprawdzana sprytnym sposobem polegającym na okopceniu go, zalaniu naftą i podpalenu od środka. Żeliwny kolektor volvo też można owinąć bandażem termoizolacyjnym. Zrobiłem dodatkowe dziury na opaski zaciskowe. Z gróbsza wyszło tak: Nitka z miedzianego drucika 1.5mm dokończyła sprawę: Klej pod uszczelki: W przeciwieństwie do głowicy kolektor nie wymagał portingu, Kupiłem specjalne nakrętki żarowe, które ponoć dadzą się odkręcić potem. Kolektor już na swoim miejscu. Turbina została przedziurawiona w celu wkręcenia tulejki na czujnik EGT. Trzeba było zeszlifować jej krawędz, żeby czujnik był jak najbliżej kolektora wydechowego. Turbo przeszło porting z małą optymalizacją kształtu oraz wypolerowałem na lustro co się dało. Termopara Turbina podobnie jak kolektor będzie kumulować energię spalin w sobie zamiast ją tracić na zewnątrz poprzez otulenie jej kocykiem termoizolacyjnym uszytym na wymiar. Czytając info na temat swap-ów turbo okazało się, że spływ oleju musi być równolegle do gleby lub max pod kątem 20st, bo uszczelniające pierścienie zdechną i turbo kaput. U mnie było pod kątem 45st. Dlatego musiałem ustawić żeliwo wydechowe pod innym kątem. Odkręciłem klamrę łączącą. Używając noża i młotka rozdzieliłem części turbo. Więcej tutaj: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=111072 Rurki olejowe i wody też mam już ogarnięte. Wodne musiałem odrestaurować, bo ruda zaczeła się do nich dobierać. Natomiast olejowe najpierw zostały wykonane w średnicach jakie pasowały technikowi z hydrauliki siłowej a potem poprawione według bibli, która głosi: ...producenci rekomndują by przewód zasilający miał średnicę nie większą niż 5,5mm, zazwyczaj najlepszym wyborem jest przewód o średnicy 3,2mm (1/8"). Przewód odprowadzający olej (spływ) powinien mieć średnicę wewnętrzną minimum 12,7mm (1/2") http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43513 Żona znalazła czterolistną koniczynę i jej życzeniem było wyremontowanie bolidu do końca lipca. Jest szansa, że się uda... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie udało się do końca lipca a do końca sierpnia...
Pierwsze odpalenie silnika W końcu nastał ten od dawna oczekiwany dzień. Po ponad rocznej śpiączce pacjent obudził się. Mój bolid dostał kolejne życie. Ecumaster zrobił figla i najpierw rozładowałem dwa razy akumulator kręcąc rozrusznikiembez efektu ale za to kilka dni później odpalił od pierwszego strzała: http://youtu.be/KR38b9UENbs -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Gratuluję
![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Małżonka szczęśliwa że po roku dupowóz w końcu odpalił ?
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki
![]() Małżonka ma swój małolitrażowy dupowozik więc jakoś dało się przeżyć, pozatym nie czuje blusa i tylko zrzędzi jak grzebię w garażu... Szczęśliwy to jestem ja i to baaaaaaaardzo. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Kiedy strojenie ? ;-) czekamy na wykres
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
gratki. teraz strojenie i ogień na tłoki.
![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Najpierw dotarcie, a wcześniej kilka drobiazgów w warsztacie, których nie byłem w stanie fizycznie wykonać u siebie w blaszaku.
Wykres będzie na bank - sam jestem strasznie ciekawy. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
A co Ci jeszcze pozostało?
-------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Down Pipe do przeróbki, teraz przywiększym turbo wisi na jednej śrubce, żeby wydech był w miarę luźno. Oringi skrzyni biegów, i zalanie jej oliwą, bo przy wyciąganiu silnika się rozszczelniło. A na koniec skierowanie przewodów odmy pod auto - teraz nie idzie maski zamknąć. Ale to już pikuś...
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
ale skroro już zagadał silnik to będzie dobrze
![]() gratki i czekam na efekt finalny w postaci kresek na wykresie ![]() |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
kiedyś tam , jak były wyścigi w modlinie przyjeżdzał człowiek z szybkim T4
i z tego co pamiętam to jego volvo po założeniu stożka straciło 7 kucy i nie pamiętam ile niutona więc nie zawsze każde turbo tego wymaga ![]() -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak, chodzi zapewne o kolesia Jarekk, który też tu kiedyś był a nawet ma swoje forum sponsorowane na RF ale od dawna jest niedostępny...
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: Schlesien - Imielin ![]() |
ta sonda k to nie za głęboko siedzi w muszli , bo u mnie jak była tak głęboko to pożyła chwilę . teraz to wchodzi w strumień spalin kilka mm i kilkanaście tys. km już daje radę
-------------------- Nissan Silvia SR20VET
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Właśnie ostatnio kiepsko działała ale nie wiedziałem czemu. Skrócić to jej raczej nie można? Jaką powinna mieć oporność jeżeli żyje lub jak można ją sprawdzić?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Ta sonda jest zdecydowanie za głęboko. W instrukcji montazu każdego ze wskaźników powinna byc wytyczna co do mm zatopienia sondy w strumieniu spalin. Moim zdaniem po niedługim czasie wygląduje w turbinie..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Sonda to pikuś. Wysprzęglnik się wysr@ł.
Pojechałem do pobliskiego warsztatu na wymianę oringów przegubów wewnętrznych, bo przy wytachaniu silnika się tam rozszczelniło. Stało tam z pół dnia. Wracając pojechałem trochę szybciej. Wszystkie biegi wchodziły zajebiście a sam pedał sprzęgła miękko. Na postoju też nie było problemu z drganiami skrętnymi i telepanie nie występuje pomimo zamiany koła dwumasowego na jednomasowe sztywne ale... ...na ulicy pod domem zacząłem dynamicznie hamować, bo chciałem sprawdzić hamulce i ...uj. Po kilku razach pedał sprzęgła się zapadł, nie dało rady wrzucić biegu i zaświeciła się kontrolka od płynu hamulcowego. Na ulicy została tłusta plama a ja z sąsiadem zapchaliśmy auto na podwórko. Pedał hamulca sztywny a kontrolka po kolejnym odpaleniu auta już sie nie świeciła. Płynu hamulcowego trochę ubyło ale nie przegroczył minimum. Tel do przyjaciela i wstępna diagnoza: Pęknięty przewód płynu sprzęgła, gdzieś na odcinku od operatora centralnego sprzęgła do pompy hamulcowej. Najbardziej podejrzany jest odpowietrznik sprzęgła. Poczekałem kilka dni na części w ASO, kupiłem nowy odpowietrznik sprzęgła, orginalne oringi i... ...hu*&% Wyciek jest z kielicha skrzyni biegów. Operator centralny sprzęgła vel wysprzęglnik kaput. Nie ma wątpliwości widać i słychać jak sika płyn właśnie z tamtąd. Był kupiony inny niż ten na którym jeździłem, używany w dobrym stanie ale nie dał rady pier*&%olony. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Współczuję. Hydrauliczne wysprzęgliki z łożyskiem wyciskowym to zło wcielone.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Zastanawia mnie czy wysprzęglnik centralny, który mam teraz jest równie wytrzymały jak ten na łapie, który był stworzony do zestawu sprzęgła i docisku na którym jeżdżę. Zrobiłem swap sztywnego koła zamachowego z dociskiem i tarczą sprzęgła z volvo 850 zamist dwumasy ale tam był wysprzęglnik na łapie a u mnie jest operator centralny. Jak okaże się, że nowy operator centralny z aso też nie da rady to będę musiał zrobić jeszcze swap wysprzęglnika. Na szczęście skrzynia biegów M56 ma uchwyt przewidujący taką opcję.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
czyli hydrauliczny wysprzeglik ma wspolny plyn z ukladem hamulcowym?
w fordach taki byl. user Franof1 mial w swoim projekcie sterowanie sprzeglem z uzyciem łożyska AP Racing.moglbys zerknac. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:38 |