Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
kakao
post Sun, 30 Jun 2013 - 23:39
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(raich @ Sat, 29 Jun 2013 - 23:34) *
jak patrze na stary i nowy zawor,to ja bym je przed zalozeniem zwazyl.

Który zawór?

Fotostory z frontu robót.
Robiąc kolektor pod większe turbo czułem się beztrosko i byłem przekonany, że mam mnóstwo miejsca ze wszystkich stron. Jednak prawda jest taka, że z jednej strony aktuator od 16T zawadza o serwo, bo jest w zupełnie innym niejscu niż seryjny od 14T. Musiałem wyspawać drugi kolektor wydechowy, ponieważ pierwszy po założeniu ustawiał Down Pipe tak, że zawadzała o półoś. Kilkanaście milimetrów na flanszy zrobiło na ramieniu wydechu kilka centymetrów przesunięcia w dalszym odcinku.

Slady spawania wygładziłem i wypolerowałem na lustro. Flansza zanim została wspawana przeszła porting z turbiną.Samo spawanie żeliwa jest dla mnie ciekawostką, ponieważ gościu co to robił stwierdził, że wykonuje to techniką "na zimno" w temp. 80st. a spaw wygląda tak jakby go potem dziugał czymś jeszcze. Szczelność kolektora też była sprawdzana sprytnym sposobem polegającym na okopceniu go, zalaniu naftą i podpalenu od środka.

Żeliwny kolektor volvo też można owinąć bandażem termoizolacyjnym.

Zrobiłem dodatkowe dziury na opaski zaciskowe.


Z gróbsza wyszło tak:






Nitka z miedzianego drucika 1.5mm dokończyła sprawę:



Klej pod uszczelki:

W przeciwieństwie do głowicy kolektor nie wymagał portingu,

Kupiłem specjalne nakrętki żarowe, które ponoć dadzą się odkręcić potem. Kolektor już na swoim miejscu.

Turbina została przedziurawiona w celu wkręcenia tulejki na czujnik EGT.

Trzeba było zeszlifować jej krawędz, żeby czujnik był jak najbliżej kolektora wydechowego.

Turbo przeszło porting z małą optymalizacją kształtu oraz wypolerowałem na lustro co się dało.




Termopara

Turbina podobnie jak kolektor będzie kumulować energię spalin w sobie zamiast ją tracić na zewnątrz poprzez otulenie jej kocykiem termoizolacyjnym uszytym na wymiar.











Czytając info na temat swap-ów turbo okazało się, że spływ oleju musi być równolegle do gleby lub max pod kątem 20st, bo uszczelniające pierścienie zdechną i turbo kaput. U mnie było pod kątem 45st. Dlatego musiałem ustawić żeliwo wydechowe pod innym kątem. Odkręciłem klamrę łączącą.



Używając noża i młotka rozdzieliłem części turbo. Więcej tutaj:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=111072



Rurki olejowe i wody też mam już ogarnięte. Wodne musiałem odrestaurować, bo ruda zaczeła się do nich dobierać. Natomiast olejowe najpierw zostały wykonane w średnicach jakie pasowały technikowi z hydrauliki siłowej a potem poprawione według bibli, która głosi:

...producenci rekomndują by przewód zasilający miał średnicę nie większą niż 5,5mm, zazwyczaj najlepszym wyborem jest przewód o średnicy 3,2mm (1/8"). Przewód odprowadzający olej (spływ) powinien mieć średnicę wewnętrzną minimum 12,7mm (1/2")
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43513

Żona znalazła czterolistną koniczynę i jej życzeniem było wyremontowanie bolidu do końca lipca. Jest szansa, że się uda...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Jun 2013 - 23:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kakao
post Thu, 29 Aug 2013 - 23:01
Post #102


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Nie udało się do końca lipca a do końca sierpnia...

Pierwsze odpalenie silnika
W końcu nastał ten od dawna oczekiwany dzień. Po ponad rocznej śpiączce pacjent obudził się. Mój bolid dostał kolejne życie. Ecumaster zrobił figla i najpierw rozładowałem dwa razy akumulator kręcąc rozrusznikiembez efektu ale za to kilka dni później odpalił od pierwszego strzała:
http://youtu.be/KR38b9UENbs


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:02
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Gratuluję smile.gif


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:06
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Małżonka szczęśliwa że po roku dupowóz w końcu odpalił ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:21
Post #105


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Dzięki biggrin.gif

Małżonka ma swój małolitrażowy dupowozik więc jakoś dało się przeżyć, pozatym nie czuje blusa i tylko zrzędzi jak grzebię w garażu... Szczęśliwy to jestem ja i to baaaaaaaardzo.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:27
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Kiedy strojenie ? ;-) czekamy na wykres
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:30
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





gratki. teraz strojenie i ogień na tłoki. wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 30 Aug 2013 - 11:43
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Najpierw dotarcie, a wcześniej kilka drobiazgów w warsztacie, których nie byłem w stanie fizycznie wykonać u siebie w blaszaku.

Wykres będzie na bank - sam jestem strasznie ciekawy.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Fri, 30 Aug 2013 - 12:11
Post #109


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





A co Ci jeszcze pozostało?


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 30 Aug 2013 - 12:49
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Down Pipe do przeróbki, teraz przywiększym turbo wisi na jednej śrubce, żeby wydech był w miarę luźno. Oringi skrzyni biegów, i zalanie jej oliwą, bo przy wyciąganiu silnika się rozszczelniło. A na koniec skierowanie przewodów odmy pod auto - teraz nie idzie maski zamknąć. Ale to już pikuś...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Fri, 30 Aug 2013 - 19:12
Post #111


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





ale skroro już zagadał silnik to będzie dobrze biggrin.gif
gratki i czekam na efekt finalny w postaci kresek na wykresie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Sat, 31 Aug 2013 - 18:26
Post #112


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





kiedyś tam , jak były wyścigi w modlinie przyjeżdzał człowiek z szybkim T4
i z tego co pamiętam to jego volvo po założeniu stożka straciło 7 kucy i nie pamiętam ile niutona

więc nie zawsze każde turbo tego wymaga wink.gif


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 31 Aug 2013 - 19:33
Post #113


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Tak, chodzi zapewne o kolesia Jarekk, który też tu kiedyś był a nawet ma swoje forum sponsorowane na RF ale od dawna jest niedostępny...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jacof4i
post Sat, 31 Aug 2013 - 19:36
Post #114


User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: Schlesien - Imielin





ta sonda k to nie za głęboko siedzi w muszli , bo u mnie jak była tak głęboko to pożyła chwilę . teraz to wchodzi w strumień spalin kilka mm i kilkanaście tys. km już daje radę


--------------------
Nissan Silvia SR20VET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 31 Aug 2013 - 19:40
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Właśnie ostatnio kiepsko działała ale nie wiedziałem czemu. Skrócić to jej raczej nie można? Jaką powinna mieć oporność jeżeli żyje lub jak można ją sprawdzić?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sat, 31 Aug 2013 - 20:19
Post #116


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Ta sonda jest zdecydowanie za głęboko. W instrukcji montazu każdego ze wskaźników powinna byc wytyczna co do mm zatopienia sondy w strumieniu spalin. Moim zdaniem po niedługim czasie wygląduje w turbinie..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 16 Sep 2013 - 13:46
Post #117


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Sonda to pikuś. Wysprzęglnik się wysr@ł.
Pojechałem do pobliskiego warsztatu na wymianę oringów przegubów wewnętrznych, bo przy wytachaniu silnika się tam rozszczelniło. Stało tam z pół dnia. Wracając pojechałem trochę szybciej. Wszystkie biegi wchodziły zajebiście a sam pedał sprzęgła miękko. Na postoju też nie było problemu z drganiami skrętnymi i telepanie nie występuje pomimo zamiany koła dwumasowego na jednomasowe sztywne ale...

...na ulicy pod domem zacząłem dynamicznie hamować, bo chciałem sprawdzić hamulce i ...uj. Po kilku razach pedał sprzęgła się zapadł, nie dało rady wrzucić biegu i zaświeciła się kontrolka od płynu hamulcowego. Na ulicy została tłusta plama a ja z sąsiadem zapchaliśmy auto na podwórko. Pedał hamulca sztywny a kontrolka po kolejnym odpaleniu auta już sie nie świeciła. Płynu hamulcowego trochę ubyło ale nie przegroczył minimum.

Tel do przyjaciela i wstępna diagnoza:
Pęknięty przewód płynu sprzęgła, gdzieś na odcinku od operatora centralnego sprzęgła do pompy hamulcowej. Najbardziej podejrzany jest odpowietrznik sprzęgła.

Poczekałem kilka dni na części w ASO, kupiłem nowy odpowietrznik sprzęgła, orginalne oringi i...
...hu*&%

Wyciek jest z kielicha skrzyni biegów.
Operator centralny sprzęgła vel wysprzęglnik kaput.
Nie ma wątpliwości widać i słychać jak sika płyn właśnie z tamtąd.

Był kupiony inny niż ten na którym jeździłem, używany w dobrym stanie ale nie dał rady pier*&%olony.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 16 Sep 2013 - 18:08
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Współczuję. Hydrauliczne wysprzęgliki z łożyskiem wyciskowym to zło wcielone.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 16 Sep 2013 - 21:36
Post #119


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Zastanawia mnie czy wysprzęglnik centralny, który mam teraz jest równie wytrzymały jak ten na łapie, który był stworzony do zestawu sprzęgła i docisku na którym jeżdżę. Zrobiłem swap sztywnego koła zamachowego z dociskiem i tarczą sprzęgła z volvo 850 zamist dwumasy ale tam był wysprzęglnik na łapie a u mnie jest operator centralny. Jak okaże się, że nowy operator centralny z aso też nie da rady to będę musiał zrobić jeszcze swap wysprzęglnika. Na szczęście skrzynia biegów M56 ma uchwyt przewidujący taką opcję.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 26 Oct 2013 - 13:02
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





czyli hydrauliczny wysprzeglik ma wspolny plyn z ukladem hamulcowym?
w fordach taki byl.
user Franof1 mial w swoim projekcie sterowanie sprzeglem z uzyciem łożyska AP Racing.moglbys zerknac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:38