Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kto mi ustawi turbo TD04HL-16T, żeliwo wydechowe pod innym kątem
kakao
post Mon, 24 Jun 2013 - 22:54
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Robię swap tego turbo i jest pod innym kątem niż w serii a chcę zrobić po bożemu żeby spływ oleju był równolegle do gleby. Niestety mi wyszedł pod kątem 45stopni. Potrzebuję to pilnie wykonać najlepiej w wawie


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 24 Jun 2013 - 22:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Al Ed Upek
post Tue, 25 Jun 2013 - 08:28
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





W żeliwie znajduje się kołek ustalający. Musisz zdjąć żeliwo, usunąć kołek i będziesz mógł kręcić do woli.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Tue, 25 Jun 2013 - 08:30
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





Ja również dołączam się do pytania- czy nie można tego samemu zrobić? Chciałbym przestawić td05 z evo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Tue, 25 Jun 2013 - 08:59
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





Odkrecasz pierscien , kolega trzyma turbo a ty mlotkiem opukujesz czesc zeliwna , uwazac na stopy i na wirnik goracy . Strona zimna - sciagasz seger , ustawiasz a potem nadcinasz miejsce na kolek ustalajacy . Kolek jest stalowyi wprasowany w muszle wiec najprosciej zrobic nowe naciecie na niego


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Tue, 25 Jun 2013 - 09:05
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





To może opiszę procedurę krok po kroku. Najpierw zdejmujesz v-clamp. Następnie bierzesz cienki nóż i wbijasz delikatnie małym młotkiem pomiędzy muszlę i rdzeń raz przy razie, na całym obwodzie. Jeśli muszla nadal stawia opór bierzesz grubszy nóż i powtarzasz procedurę. Jak już żeliwo puści ostrożnie zeszlifowujesz kołek ustalający (choć warto najpierw spróbować wyciągnąć go żabkami) tak, by nie uszkodzić muszli. Żeliwo bez kołka zakładasz na rdzeń, ustawiasz w dogodnej pozycji i mocno skręcasz v-clamp.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Tue, 25 Jun 2013 - 12:33
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, robiłem taki zabieg z turbiną td04hl13, kołki wyciągałem przecinaczkami do drutu dodatkowo trzeba było dorobić mocowanie gruszki do otwierania zaworu upustowego. Turbinę poskładałem bez kołków, jak pisze
Jak na razie wszystko chodzi już dwa miesiące bez problemu Al Ed Upek .
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Tue, 25 Jun 2013 - 16:27
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





U mnie chodzi bez kołków ponad 2 lata. Faktycznie zapomniałem o mocowaniu gruchy ale to mały pikuś raczej.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 25 Jun 2013 - 20:50
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Dzięki Panowie za pomocne rady. Wcześniej próbowałem i nie szło za cholerę. Teraz młotek i nóż zrobiły robotę. Akcja trwała ok. 10min i odbyła się na kolanie bez imadła ale dodam dla potomnych, że trzeba uważać żeby turbo nie wymskneło się z łapy, bo jak wirnik wydechowy się uszkodzi to raz na zawsze.

Czy przy składaniu można dać jakieś smarowidło? Czy przeczyścić to i czym ewentualnie?









--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 25 Jun 2013 - 22:07
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





hm.. gdzie kupiłeś taką fajną zaślepkę seryjnej DV? biggrin.gif też muszę taką zanabyć smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 25 Jun 2013 - 22:10
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Torek, masz logo na zaślepce wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 26 Jun 2013 - 09:43
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Smarowideł bym unikał. Można lekko przetrzeć szczotką stalową. Swoją drogą ładnie ją opatuliłeś bandażem.
Co do zaślepek, Properfekt też robi podobne . Są nieco gorzej wykonane, ale sporo tańsze. Dostępne na allegro.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 27 Jun 2013 - 09:21
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, nie zapomnij o restryktorze 1,5mm, chyba, że do TD04HL-16T może być więcej niż 1.5mm bo turbina szybko puści olej. Te turbiny nie mają restryktora.
Co do smarowidła, to wyczyść wszystko jak ktoś wyżej napisał i poskładaj na sucho.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 03:34