Kto mi ustawi turbo TD04HL-16T, żeliwo wydechowe pod innym kątem |
Kto mi ustawi turbo TD04HL-16T, żeliwo wydechowe pod innym kątem |
Mon, 24 Jun 2013 - 22:54
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Robię swap tego turbo i jest pod innym kątem niż w serii a chcę zrobić po bożemu żeby spływ oleju był równolegle do gleby. Niestety mi wyszedł pod kątem 45stopni. Potrzebuję to pilnie wykonać najlepiej w wawie
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 24 Jun 2013 - 22:54
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 08:28
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
W żeliwie znajduje się kołek ustalający. Musisz zdjąć żeliwo, usunąć kołek i będziesz mógł kręcić do woli.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 08:30
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 |
Ja również dołączam się do pytania- czy nie można tego samemu zrobić? Chciałbym przestawić td05 z evo.
|
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 08:59
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane |
Odkrecasz pierscien , kolega trzyma turbo a ty mlotkiem opukujesz czesc zeliwna , uwazac na stopy i na wirnik goracy . Strona zimna - sciagasz seger , ustawiasz a potem nadcinasz miejsce na kolek ustalajacy . Kolek jest stalowyi wprasowany w muszle wiec najprosciej zrobic nowe naciecie na niego
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 09:05
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
To może opiszę procedurę krok po kroku. Najpierw zdejmujesz v-clamp. Następnie bierzesz cienki nóż i wbijasz delikatnie małym młotkiem pomiędzy muszlę i rdzeń raz przy razie, na całym obwodzie. Jeśli muszla nadal stawia opór bierzesz grubszy nóż i powtarzasz procedurę. Jak już żeliwo puści ostrożnie zeszlifowujesz kołek ustalający (choć warto najpierw spróbować wyciągnąć go żabkami) tak, by nie uszkodzić muszli. Żeliwo bez kołka zakładasz na rdzeń, ustawiasz w dogodnej pozycji i mocno skręcasz v-clamp.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 12:33
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, robiłem taki zabieg z turbiną td04hl13, kołki wyciągałem przecinaczkami do drutu dodatkowo trzeba było dorobić mocowanie gruszki do otwierania zaworu upustowego. Turbinę poskładałem bez kołków, jak pisze
Jak na razie wszystko chodzi już dwa miesiące bez problemu Al Ed Upek . Pozdrawiam. |
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 16:27
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
U mnie chodzi bez kołków ponad 2 lata. Faktycznie zapomniałem o mocowaniu gruchy ale to mały pikuś raczej.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 20:50
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Dzięki Panowie za pomocne rady. Wcześniej próbowałem i nie szło za cholerę. Teraz młotek i nóż zrobiły robotę. Akcja trwała ok. 10min i odbyła się na kolanie bez imadła ale dodam dla potomnych, że trzeba uważać żeby turbo nie wymskneło się z łapy, bo jak wirnik wydechowy się uszkodzi to raz na zawsze.
Czy przy składaniu można dać jakieś smarowidło? Czy przeczyścić to i czym ewentualnie? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 22:07
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa |
hm.. gdzie kupiłeś taką fajną zaślepkę seryjnej DV? też muszę taką zanabyć
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
Tue, 25 Jun 2013 - 22:10
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Torek, masz logo na zaślepce
|
|
|
Wed, 26 Jun 2013 - 09:43
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Smarowideł bym unikał. Można lekko przetrzeć szczotką stalową. Swoją drogą ładnie ją opatuliłeś bandażem.
Co do zaślepek, Properfekt też robi podobne . Są nieco gorzej wykonane, ale sporo tańsze. Dostępne na allegro. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Thu, 27 Jun 2013 - 09:21
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, nie zapomnij o restryktorze 1,5mm, chyba, że do TD04HL-16T może być więcej niż 1.5mm bo turbina szybko puści olej. Te turbiny nie mają restryktora.
Co do smarowidła, to wyczyść wszystko jak ktoś wyżej napisał i poskładaj na sucho. Pozdrawiam. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 03:34 |