![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#981
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie możesz tego auta odturbic , odkomplikowac odaerodynamikowac i po prostu się nim cieszyć ?
Less is more to dewiza Lotusa a idziesz w odwrotnym kierunku, no to auto się buntuje. Patrząc na Lotusa Mateusza ile obrywajacych się istotnych elementów przez moc i przyczepność nie przystosowanych sypie na każdym trackdayu, ile nakładów jakie potężne zaangażowanie serwisowe na każdy wyjazd a i tak dopiero się zbliża do prostszej i mniej skomplikowanej formuły wolnossącej ze stalowymi malenkimi tarczami litymi oponami za grosze na cały sezon ,.ułamek tego nakładu i kosztu każdego trackdayas kosztujacej. W kasie 2 litry wolnossące dzięki budzie , znajomości oppn i wjeżdżeniu (!)bez zawodności i tak masę fur poobjezdzasz i z radością wrócisz na kołach. Co do filmów i gps też less is more. GoPro nawet stara na stałe podpięta z przyciskiem uruchamiania i wyłączania.Oprogramowanie racetechnology aż za dobre na amatora . Albo lepiej Garmin catalyst (nie próbowałem ale rekomendacje Rossa Bentley'a z jego doświadczeniem powinny wystarczyć). Na niuanse g i jego wygladzenia to można patrzeć jak auto jest niezawodne i kierowca dzieki temu wjezdzony i każdy element kontroluje jak Jacek. Btw zanim doładował to głównie wyniki robił prostym nieskomplikowanym wolnossakiem. Ja zaczął kombinować to to jakas zebatka pompy oleju jakieś coś ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#982
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
sorry Piwo że Ci podpowiedziałem to B207 :/
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#983
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
AndrzejSR Piwo przeżył już w tym aucie bodajże 2 silniki NA. Prawdopodobnie nad autem lub kierowcą ciąży jakieś fatum.
Być może rozwiązaniem byłby napęd elektryczny ale w tym przypadku jest duża szansa żeby się zapalił i spalił jeszcze parę auto wokół siebie albo jakiś dom. sorry Piwo że Ci podpowiedziałem to B207 :/ niestety każdy kto dotknął palcami silników z serii B207 nieważne czy turbo czy NA raczej wie że to do upalania to się nie nadaje a raczej do okazjonalnych przyśpieszeń. Jakość materiału i wykonania przypomina silniki z chińskich motorowerów z ubiegłego wieku. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#984
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie wiadomo co się stało, a już piszecie. Być może ten silnik się faktycznie nie nadaje, ale to chyba dobra wiadomość, zamiast niego wrzucić jakiś normalny silnik NA mocniejszy niż obecny, albo sporo mocniejszy z kompresorem.
Andrzejsr piwo ma tam jakieś auto cywilne i zawsze może nim skoczyć na tor, ale ma świadomość zapewne jaki to ma sens. Formula Reno chyba nie złamała na Łodzi 56s na slicku oczywiście, to jak piwo celuje w 58 na semi to realnie 56 na slicku. P.S. A dlaczego ten B207? Jakiś on super lekki czy co? Bo widać, że mocy nie robi, a performance żaden. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#985
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
P.S. A dlaczego ten B207? Jakiś on super lekki czy co? Bo widać, że mocy nie robi, a performance żaden. bo taki jest w serii więc nie trzeba nic kombinować z łapami i skrzynią. Trzeba przyznać że lekki i tu jego zalety się kończą. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#986
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To jeden turbo na świecie jeździ tylko u piwo?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#987
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może niczego nie łamała na łodzi ta formuła po prostu, nie wiem.
https://www.trackmasters.eu/wyniki/ Wygrała sezon - wygrywa ten co dojeżdża, na jakichś poważniejszych torach widać się skupili, z Lotusem Speedsterem, bardziej przecież doinwestowanym, przygotowanym niż Piwa Speedster, z zespołem serwisowym, wygrała każdą rundę poza jedną (może jej też się coś urwało, a moze Speedster Mateusza został dopiero poustawiany - ale ile to rund wysiłku zesppołowego, wyjazdów, ile niezawodności potrzeba). Może też być interesujące zużycie opon i klocków przez cały sezon, a część rund 2x jeździła bo 2 kierowców. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#988
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jaki sezon wygrała? Raz byłem w tym sezonie na Silesii i widziałem, że nie ma podejścia do mercedesa, któremu nic się nigdy nie urywa, a koni do masy ma mniej chyba nawet niż ta formula.
P.S. Kliknij sobie General -> Race 4 Silesiaring i zobacz kto wygrał i jakie czasy robił. Przejrzałem na szybko wyniki i tam na żadnej rundzie formula nie objechała niejakiego Czubek w AMG GTR. A powiedzmy sobie szczerze AMG GTR to czołg z salonu w porównaniu do takiej formuły, jak wpadają radicale to nie ma czego szukać. Temat ogólnie jest na zupełnie inną dyskusję, która już z góry jest jałowa. Każdy sobie jeździ czym chce i na jakim poziomie chce być. W co drugim temacie piszesz, że masz tanie klocki albo opony i już to wiemy i szanujemy. Są tacy, którzy inwestują w ten sport spore pieniądze i nie należy ich oceniać zwłaszcza przez pryzmat emeryckich wyników, a rady w stylu zamień speedstera na taniego seja są niepoważne. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#989
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ze speedsterem bardziej przygotowanym niż Piwa wygrała, bo mowa była o tym chyba że to auto ma potencjał , może ma ale czy kosztem dostepnym dla Piwa bez frustracji i z przyjemnością ?
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#990
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
niestety każdy kto dotknął palcami silników z serii B207 nieważne czy turbo czy NA raczej wie że to do upalania to się nie nadaje a raczej do okazjonalnych przyśpieszeń. Jakość materiału i wykonania przypomina silniki z chińskich motorowerów z ubiegłego wieku. B207 NA? Miałem i polecam, bo mimo przebiegu ten lekki i dość trwały silnik nie okazał się problematyczny, warunek - seryjny sterownik. Wystarczy też spojrzeć na ceny motoru - widać że nie ma ssania na rynku, bo mało co się dzieje z nim |
|
|
![]()
Post
#991
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ze speedsterem bardziej przygotowanym niż Piwa wygrała, bo mowa była o tym chyba że to auto ma potencjał , może ma ale czy kosztem dostepnym dla Piwa bez frustracji i z przyjemnością ? Może bardziej nadłubanym. Jak już chcesz równać to równaj do dobrze nadłubanych. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#992
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może bardziej nadłubanym. Jak już chcesz równać to równaj do dobrze nadłubanych. A w czym ta formula jest dłubana niby? na pierwszej Silesii z tego co rozmawiałem z właścicielami to tłumik na większy / bardziej cichy ze zwęzką wylotu nadłubali w niej i tyle. Czaszy rzędu 1:43,3 na Silesii gdy ten Czubek AMG GTR wówczas 1:42,4. Ta druga Silesia z TMC - AMG GTR bez progresu, a Formule nie wiem, może się opony zużyły bo sekundę gorzej ale wciąż 1:44,4 wobec niepomiernie bardziej podłubanego i kosztownego, z jak długą drogą prób i modyfikacji nagromadzonych przez lata Speedstera 1:46,2 Oczywiście że i w dłubaniu może być i jest dla wielu przyjemność, w dodatku gratis jest wtedy znajomość każdej śrubki w aucie a jak ktoś w tym dłubaniu mocno zaangażowany w silniki i skrzyni itd. Ale w aucie z tematu tak nie jest, jest zależne od serwisów wiec powinno w zasadzie z tymi serwisami jeździć , może przez jakiś drobiazg zgasł właśnie. W zasadzie to i w porównaniu ze Speedsterem Piwa mniej nadłubana - bez swapu silnika, turba, innego ecu niż oryginalne itd. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#993
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ta formuła to pewno obecnie z 1/5 max ceny tego AMG GTR jak nie mniej
![]() co do speedstera piwo. Chyba pora wywalic technikę GM i rozważyć np K20 Hondy albo K24 i zostawić wolnossące. Jeździ tego w rozmaitych autach do up[alania pełno, jest rozpracowane na wszystkie sposoby w Hondach, Lotusach, MR2 i pewno jeszcze kilku innych platformach o których nawet nie pomyślałem. Na Tarmac Masters jeździło/jeździ nawet Clio 3RS po swapie na K20. Tak, owszem, znów by trzeba rozgrzebać auto, bazowo silnik kosztuje sporo itd. Ale biorąc pod uwagę awarię silnika prawie co start to mam wrażenie, ze i tak byłoby to tańsze od tego co jest obecnie. A pewno i mniej stresujace ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#994
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie no mazy mi sie taki alpine a110 seryjny na semislikach.
to byloby to. nie chce dziwactw niezarejestrowanych. ma odjezdzac spod domu iwracac pod dom. speedster wybralem 11 lat temu ze wzgeldu dla tego ze marzylem keidys o tym aucie. jest piekne, niepowtarzalne i szybkie. nie wybralem go ze wzgledu na czasy na trackdayach bo wtedy nawet o tym nie myslalem. mialo byc szybko na zakretach na drogach. potem przyszla chec pojezdzenia bo stalo sie to tez latwiejsze i bardziej popualrne. co sie zesralo to to co zwykle. urwaly sie przewody na przekazniku pompy paliwa ktore sobie dyndaja w bagazniku. dlatego napisalem ze idzie to do przerobki. co jeszcze sie wysralo to poszla para i sie cos zagotowalo wiec albo mam gdzies niesczelnosc na wezach albo gruby fuckup ze wszystko sie znow po 10 minutach jazdy zagotowalo. to byl albo zbieg okolicznosci ze sie wszystko zagotowalo i zabraklo paliwa albo z braku paliwa sie zagotowalo. nie wiem.mozliwe ze sa gdzies przeciazenia kabli lub mas i spadki napiec doprowadzaja do takiego stanu. no jest do sprawdzenia choc problemem jest to ze nie ma tego komu sprawdzic. bo to za trudne. jestem umowiony z Dawidem od Niutona i ma pare rzeczy popoprawiac. i tyle. co potem? emu clasic zmieniam na black bo w moim clasicu jest dziura (jakies stare zwarcie, byla naprawa w ecumasterze i diagnostyka ze niby ok) i jedne z pierszych chipow ktore mialy problemy (wiekszaly sie pewne serie pierwsze emu choc producent nawet o tym nie wiedzial i byly pozniej aktualizacji softu jak to wyszlo) ) i nie jestem tez tego emu clasic pewny na sto procent. ot tyle. nic wiecej dodac nie potrafie. zobaczymy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#995
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może przejrzyj logi z EMU to sporo powinno powiedzieć.
Dyndające przekażniki nie wróżą dobrze przy > 1.0g ![]() Zamontj sobie dużego oczojebnego Warning Lampa świecącego prosto w oczy i podepnij pod niego alarmy przekroczenia temperatury, AFRa, boosta, EGT . Nie znam EMU ale napewno da się to tam skonfigurować. Ustaw zmniejszenie boosta powyżej ustalonych temperatur zarówno wody jak i EGT. I co najważniejsze - patrz na to czasem. W VEMS można podpiąc czujnik ciśnienia paliwa i po nim skonfigurować akcje - bardzo przydatny patent. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#996
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no jest pomysl b y kupic dataloger za 500zl i tylko z nim pojeachac na tor. to sporo faktycznie moze wyjasnic ale znow kasa. no ale chyba musze przelknac ten ksozt.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#997
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no jest pomysl b y kupic dataloger za 500zl i tylko z nim pojeachac na tor. to sporo faktycznie moze wyjasnic ale znow kasa. no ale chyba musze przelknac ten ksozt. no nie mów że EMU nie rejestruje logów bo w to nie uwierzę. W VEMS mogę podpiąć kartę SD i logować wszystko co się da łącznie z podpiętym sygnałem GPS jak używasz apki VEMSTune. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#998
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tylko komputer ale nie da sie jezdzic z kompem w czasie jazdy po torze. juz to przerabialem i laptop nawet przylepiony tasma do fotela spada albo wtyczka usb sie wypina.
https://inter-rally.pl/product-pol-29904-EC...gger-EDL-1.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#999
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tylko komputer ale nie da sie jezdzic z kompem w czasie jazdy po torze. juz to przerabialem i laptop nawet przylepiony tasma do fotela spada albo wtyczka usb sie wypina. https://inter-rally.pl/product-pol-29904-EC...gger-EDL-1.html Nie ma apki na telefon która by coś rejestrowała ? No nie sądziłem że to takie ograniczone. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1000
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ta formuła to pewno obecnie z 1/5 max ceny tego AMG GTR jak nie mniej ;) co do speedstera piwo. Chyba pora wywalic technikę GM i rozważyć np K20 Hondy albo K24 i zostawić wolnossące. Jeździ tego w rozmaitych autach do up[alania pełno, jest rozpracowane na wszystkie sposoby w Hondach, Lotusach, MR2 i pewno jeszcze kilku innych platformach o których nawet nie pomyślałem. Na Tarmac Masters jeździło/jeździ nawet Clio 3RS po swapie na K20. Tak, owszem, znów by trzeba rozgrzebać auto, bazowo silnik kosztuje sporo itd. Ale biorąc pod uwagę awarię silnika prawie co start to mam wrażenie, ze i tak byłoby to tańsze od tego co jest obecnie. A pewno i mniej stresujace ![]() O to chodzi. I bardziej zbliżone ideą do tej Alpiny. Ona jako fabryczne auto które cały sztab konstruował i testował , peołożenie i przebiegi każdego kabelka, przewodu żeby się nie luzowały, nie przegrzewały itd, silnik wytrzymywał ma ile 300 koni? To jak może tą samą trwałość, czy choć zbliżoną mieć składak gdzie życia nie starczy na testowanie a co dopiero frajdę i cieszenie się i nabranie pewności do auta. Formułę przywołałem nie żebyś ją Piwo kupował i jeździł pod dom, tylko jako przykład prostoty, dającej efekt w trwałości i b dobrych wynikach, o wrażeniach nie wspominając , a w stosunku do ceny to wręcz rewelacyjnych tych wynikach (mniej niz 1/5 , znacznie, eksploatacja - opona do AMG GTR coś 3 tysiące semislick... jeden) A Lotus / Speedster właśnie - piękny, nietuzinkowy, niziutki, malutki, lekutki, bezpośredni i zasługuje żeby po prostu wsiadać i jechać i się cieszyć, nabijać kilometry póki przepisy i zdrowie pozwala, a nie frustrować. A komplikowanie go , pogoń za mocą itp tego nie ułatwia. Na pewno są jakieś przetarte szlaki dot.silnika, skrzyni, chłodzenia, smarowania, elektrykji itd na jakichś forach w UK. Nie da się czegoś skopiować ? po co wyważać pootwierane drzwi. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 19:33 |