Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Speedster 2.0 T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
piwo










Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było smile.gif
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.

Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, Home made TCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu

Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R
-wieksza chlodnica wody

-chlodnica oleju


Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento


Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3' , kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04-20T, blow off properfect typ 2, olej amsoil 5w50


Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU +Ecumaster DBW; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
- strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster-116...56541014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
-cewki beru zse030


Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
- torsen obx


Dziala

– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka

-Home made TCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/


Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R

Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z

Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w


Plyn hamulcowy motul rbf700
Węże hamulcowe w oplocie firmy goodridge TVA2000-4P


Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan

– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 11cm tył i 10,5 cm przód )

-regulowane drazki zbieznosci


Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor seryjny
– Opony/felgi

przod - yokohama Advan a052 215x40r17,

tył - AVON ZZR A64 225/45/17


Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod


Fabryczna Moc tys i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1,2 bara przy 6800 obr./min. i 1 bar przy 3000 obr.min.:
320hp@ 6200obr/min.
400Nm@ 4500obr/min








Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:


z toru Bydgoszcz




czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej


Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
przod -3°30'
tyl -3°10`
zbieznosc:
przod:-0°08'
tyl:+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:+4°




TJung
Świetny wóz. Chodził mi taki po głowie. Dużo gorszy od Lotusa ?
rex
Nie wiem czy z tymi mikodami dobrze zrobiłeś....


By rexrst at 2012-05-04
piwo
zalezy pod jakim wzgledem i do ktorego lotus.
http://fastestlaps.com/comparisons/lotus_e..._speedster.html
http://www.zeperfs.com/en/match274-204.htm
rama aluminiowa ta sama. moim zdnaiem speedster ladniejszy i tanszy w utrzymaniu.
zawieszenie to samo lub mocno podobne.
zaleta lotusa jest silnik toyoty wysokokrecacy sie i mozliwy latwy sawp pierwszej wersji S! z silnikiem rowerowym na k20.
speedster ciut wiecej wazy i nie ma szpery, co jest moim zdaniem smieszne w aucie sportowym.no i skrzynia biegow za dluga (280km/h na piatce przy 7500; gdzie predkosc maksymalna to 217km/h)
auto ma wiele bolaczek, ale kazda jest do obejscia. mnie najbardziej draznila na poczatku podsterownosc na suchym po dodaniu gazu oraz nadsteronosc na mokrym, ale poradzilem sobie z tym poprzez odpowiedni dobor opon i ustawienie geometrii.
co do mikod ejstem spokojny. mialem je w mazdzie i sie nei zawiodlem czego nie moge powiedziec o 3 razy drozszych tarczach Black Diamond:




CZUCZU
Cześć kolego, uzuzpełnij temat zgodnie ze wzorem przyklejonym
scyzor
''...wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04 ...'' ta różnica miedzy kątami ma jakieś specjalne uzasadnienie?
Kras
CYTAT(scyzor @ Sat, 04 Aug 2012 - 14:28) *
''...wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04 ...'' ta różnica miedzy kątami ma jakieś specjalne uzasadnienie?

Raczej tylko takie, ze ktos skrecajac wahacze do budy sie niezbyt przylozyl.
szeniman
fajne auto , był ostatnio taki na allegro z dołozonym kompresorem w smiesznej cenie . nie zdawalem sobe sprawy ze to takie male ....

dobry kierunek ciekaw jestem jaki czas by zrobil teraz na poznaniu
flapjck1
CYTAT(szeniman @ Sat, 04 Aug 2012 - 16:50) *
dobry kierunek ciekaw jestem jaki czas by zrobil teraz na poznaniu


powinien zrobic tyle co lotus elise s1 z silnikiem 130 KM

widzialem tego spidka na gierkowce kilka razy, zupelnie nieciekawie wyglada w tym macie biggrin.gif
piwo
na poznaniu jeszcze nie bylem. na pewno sie w niedlugim czasie pojawie. chcialbym celowac w 1m50s ale pewnie umiejetnosci to zweryfikuja. zreszta sporo jeszcze bolaczek ktore musze usunac takich jak spalony od kolektora wydechowego pancerz linki wybieraka biegow przez co te wchodza ciezko, oraz strojenie. bez tego ciezko walczyc o dobre czasy. uleze czy rakeitowe ok bo tam niskie predkosci na lukach ale poznan to juz inna liga. tu wszytsko musi byc na tip top, lacznie z keirowca.
Iron.GD
Drobny off: ile masz wzrostu bo wysiadanie nie należy do najprzyjemniejszych...
Gość słusznej postury i wzroście 195 centów ma tam co szukać?
K@rol
Iron.GD

Watpie, ja 185cm i 100kg do Elise'a ledwo,ledwo się wślizgnąłem bo wejściem bym tego nie nazwał o jakimkolwiek ruchu wewnatrz mogłem zapomnieć wink.gif


Fajny ten Speedster jest!
Kras
Majac powyzej 190cm mozna generalnie zapomniec o Elisie. Zwlaszcza jesli kilogramow tez jest troche smile.gif
piwo
moim zdaniem jesli juz siedzisz wzrost nie jest problemem. gorsze jest wsiadanie wysiadanie z zalozonym dachem. troche to boli. no i pasazer podczas szybkiej jazdy potrafi przeszakdzac w operowaniu keirownica czy zmianach biegow. wiec lepiej jezdzic samemu lub drobna kobieta (oczywisice ta bez mini, bo przy wysiadaniu moze byc nerwowka).
Wojtek_GTX
to wsiadanie i wysiadanie to jakaś kpina w tym wozie - nie dziwię się że tego tak mało jeździ .
FOOR!4
CYTAT(Wojtek_GTX @ Mon, 06 Aug 2012 - 16:02) *
to wsiadanie i wysiadanie to jakaś kpina w tym wozie - nie dziwię się że tego tak mało jeździ .


Nie przesadzajcie panowie !! Wiekszosc ma dwie rury na krzyz w drzwiach...i jeszcze kilka w srodku i nie narzekacie.. a tu jeczycie ze do normalnego samochodu nie mozecie wejsc !! laugh.gif wink.gif
CZUCZU
Wojtku kawał chłopa jestem, orurowanie w clio takie że ledwo fotelik z dzieckiedm wsadziłem, a radze sobie.
wielki
1:50 Poznań ,grubo celujesz smile.gif
Ps.
Z tym wsiadaniem do elise s2 i speedstera to nie ma tragedii ,bo mają niższy próg niż s1 ;P
swiety93
Skoro planujesz EMU to co z elektroniczną przepustnicą , myślisz o założeniu manualnej na linkę ? Sam mam Z22SE w astrze i jakoś ten silnik do modów średnio mnie przekonuje, a tak z ciekawosci ile dałeś za kolektor z 2.4 ?
piwo
nie pamietam ale cos kolo 100 funtow plus 10 za przesylke. teraz duzo drozej nie wiem czemu.
poza tym elektroniczna przepustnica chyba ma byc w emu z tego co wiem.
swiety93
ja jakoś wolałbym manualną, jakoś jak się przesiadam z poloneza w astrę coupe to czuję cholernego laga na pedale przyśpieszenia. Dlatego pierwsze co bym w tym silniku zrobił to wymienił przepustnicę, głowica jest wykonana dość przyzwoicie , bo robiłem lekki porting, kanały ssące są w miare, wydechowe do poprawy.
Co do dolotu to na hamowni bawliliśmy się długościa rury od kolanka na przepustnicy do filtra i wyszło u mnie że najlepiej sprawdziła się rura o długosci 0.5m , nie pamiętam teraz fi ale coś koło 70
k11
A nie idzie zmienić mapowania przepustnicy czy po prostu silnik krokowy jest za wolny?

r.
R6
jak ci sie sprawdza ten szperunek OBX ?? masz jakis kontakt z uzytkownikami tego ustrojstwa w autach typu DD ?
piwo
u mnie sprawuje sie bardzo dobrze. troche go slychac przy powiedzmy 1500 obrotow i lekkim muskaniu gazu ale tragedi nie ma. czuc wyrazna roznice przyczepnosci na mokrym i jest duzo dluzszy czas na rekacje po wpadnieciu w poslizg niz bez szpery. dla mnie zdala egzamin.
co do uzywania jej w fwd to nie mam pojecia.
piwo
w srode wybieram sie na ulez. wiec dzis wybralem sie na sprawdzenie, poprawienie geometrii.
bylo:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-0,56.......................-0,53
lew.tyl....................praw.tyl
.-1,57......................-1,34
zbieznosc:
przod:.....0
tyl:........+0,35
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04


jest:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1,22.......................-1,26
lew.tyl....................praw.tyl
.-2,11......................-1,58
zbieznosc:
przod:.....0
tyl:........+0,2
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,11..................prawe:..........+4,54

troche mam luzow na tulejach wahaczy wiec pewnie wkrotce wleci kompletny poliuretan powerflexa
piwo
smile.gif
i po zlocie. najlepszy czas to 3m18s. ustawienie trasy bardzo techniczne i szczerze powiem ze trudne dla mnie. po paru godzinach jazdy spaleniu 20 litrow mam dosc na caly sezon. maks co moglbym osobiscie urwac z czasu nie popelniajac bledow to 3m15s. rekord toru czyli 2m55s jest calkowicie poza moim zasiegiem.troche to frustrujace ale nie sadze bym kiedykolwiek mogl zblizyc sie do takiego czasu. bede kombinowal z autem dalej ale cos czuje ze nawet do jakichs evo czy sti w wersjach rajdowych daleka droga.ech.

flapjck1
zrob zawieszenie na tip top, poustawiaj i wrzuc dobra gume - takie zabiegi robia przepasc w mozliwosciach auta
CZUCZU
Słuchaj po pierwsze trzeba stjeki wpi...ć bo bez pompowania nie dasz rady siłowo.
Po drugie konkretna guma a nie coś pseudo drogowego, dobry zawias, dopracowany silnik i będzie lepiej
piwo
zdejcia:
http://lotusklub.pl/viewtopic.php?f=9&t=459
nowy nabytek:

jeszcze tylko trigger 60-2 i czujnik od fiata i zaczynamy zabawe
P@ffcio
trigger 60-2 pogadaj z Guziorem smile.gif
piwo
tzn?
triger i czujnik bedzie raczej od fiacika. tanie sa po 30zl
nowy nabytek:
nowy nabytek smile.gif






ptq
jakiego fiacika dokładnie?
piwo
regulowane kolka rozrzadu.mam nadzieje ze sie zmieszcza miedzy deklem a silnikiem.
cena 560 zl za dwa.



i poliuretan do wahaczy:


Rafciu
Tą elektroniczną przepustnice to bym wywalił. Strasznie kondonowato w oplach chodzi, jak by chciała a nie mogła. Mnie osobiście strasznie to denerwuje. Wsadź jakąś manualną z większą średnicą i dopiero będzie ogień. Zyskasz większą kontrolę nad silnikiem, co na szybkich pojeżdżawkach zdecydowanie się przydaje smile.gif
piwo
seryjne amortyzatory bilsteina wyjete. w przyszlym tygodniu jada do Zerkopolu na utwardzenie.


jakies wytyczne odnosnie tego co zmieniac?


podkladki pod piasty na przod jada do podtoczenia o 2mm.


czyli bedzie zmniejszony negatyw z przodu z -1,3 na -2 stopnie.
mihas66
Piwo nie rozumiem trochę twojego działania widzę ze przy aucie lubisz grzebać, teraz do auta wrzucasz EMU co się chwali jednak po cholerę ten dolot? Nie łatwiej było dać ITB z motocykla? auto jest typowo torowe i ITB mu to zapewniło w 100% no chyba że tam nie ma miejsca na nic...
piwo
troche jest tak jak mowisz.dolot jest od strony grodzi wiec nie wsadzi sie tam reki. druga kwestia to to ze itb jest dla mnie za bardzo skomplikowane. jesli bylby patent jakis prosty zeby to zrobic w ciagu jednego dnia czemu nie. auto ma jezdzic a nie stac rok w garazu. ale z tego co wiem itb jets klopotliwy i z wystrojeniem i podlaczeniem tego tak latwo nie jest. stad zmieniony byl dolot na wersje z 2,4. prosto i na temat 2 godziny i juz.
Skiba
Emu jest P&P ? (przestałem śledzić temat wiec pytam)
A jeśli nie jest to czy własnie nie lepiej na etapie jego montazu dobrać ITB z TPS i wszystko razem wystroic?
Jak wysoko kręci się takie 2.2 ?
Pozdr wink.gif
piwo
seria to 6500. bezpieczna granica to 7500 (po wymianie sprezynek i wywazeniu ukladu korbowotlokowego).
mikruss VU
ja osobiście zamiast modzić tego z22se staral bym się wrzucić c20xe wink.gif
skrzynie też f23 ale od x20xev (z22se ma inny dzwon łapy itp to samo) i w tedy się bawić ze silnikiem - dużo podatniejszy na wszelkie mody a i tuning to tych 200PS dużo tańszy niż w z22se (o ile do tylu by dobił N/A )
raich
CYTAT(piwo @ Sat, 02 Mar 2013 - 20:54) *
seryjne amortyzatory bilsteina wyjete. w przyszlym tygodniu jada do Zerkopolu na utwardzenie.


jakies wytyczne odnosnie tego co zmieniac?

pewnie mniej otworow w podkladkach i gestszy olej.
sprezyny masz Eibach pro-kit,dobrze widze?

CYTAT(piwo @ Sun, 03 Mar 2013 - 14:16) *
seria to 6500. bezpieczna granica to 7500 (po wymianie sprezynek i wywazeniu ukladu korbowotlokowego).

nie musisz wymieniac sprezynek,mozesz dac podkladki pod seryjne i odelzyc trzonki zaworow.
piwo
to seryjne sprezyny eibacha.
z tymi trzonkami to zobaczymy. moze za rok oddam glowe do swiatka na przeszlifowanie kanalow no i moze zawory wieksze i lzejsze sie wssadzi. ale to za rok. na ten rok budzent juz praktycznie zamkniety.
raich
jak oddasz do swiatka to budzet jeszcze szybciej będzie sie zamykal.
jak za dorobienie mechaniki uslyszalem cene,to rozsadniej bylo zadzwonic do cat cams'a i wziac gotowy zestaw.
piwo
co do gum w wahaczach to praktycznie nie byly zuzyte i seryjne sa bardzo sztywne wiec zamiana na poli to chyba chybiony byl pomysl. co do amorow bilstein to zostaly ustawione tak:
przod:
sciskanie- 70; rozciaganie - 230
tyl:
sciskanie - 90; rozciaganie - 250

dekiel od rozrzadu trzeba bylo ciutke podszlifowac bo kolka rozrzadu leciutko czasami ocieraly o niego.
mysle ze na koniec tygodnia auto wyjedzie na droge to bede wiedzial czy jest postep w prowadzeniu.
R6
wiem ze auto jest torowe ale moze sprawdzales jak taki speedster przyspiesza do 400 metrow ?

piwo
seria 147KM okolo 14,5 - 15s. do osiagniecia na tym silniku po paru modoach okolo14s. i na tym raczej koncza sie mozliwosci. dalej to albo kompres albo zmiana silnika.

mlody1921
A do w speedsterach były chyba C20let ?
kredens
W speedach Turbo był Z20LET, taki jak w Astrze Bertone i Astrze G OPC II czyli OPC turbo.
piwo
zakupilem uzywane r888 215/50/16 wystawione tutaj na forum za 500zl obie, stan 5mm (nowe 5,5):






waga r888 215/50/16 - 10kg
dla porownania profil xr-01 205/50/16 - 9,8-10,2kg

Mam nadzieję, że się spiszą.
R6
nowe r888 maja 5,5 mm bieznika ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.