





Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było

Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, Home made TCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu
Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R
-wieksza chlodnica wody

-chlodnica oleju

Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento

Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3' , kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04-20T, blow off properfect typ 2, olej amsoil 5w50

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU +Ecumaster DBW; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
- strojenie przez Artut Małecki
https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster-116...56541014/about/
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
-cewki beru zse030

Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
- torsen obx


Dziala

– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka

-Home made TCS
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/

Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R

Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z
Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w

Plyn hamulcowy motul rbf700
Węże hamulcowe w oplocie firmy goodridge TVA2000-4P

Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan

– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 11cm tył i 10,5 cm przód )

-regulowane drazki zbieznosci

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak
Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor seryjny
– Opony/felgi
przod - yokohama Advan a052 215x40r17,

tył - AVON ZZR A64 225/45/17


Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod

Fabryczna Moc tys i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1,2 bara przy 6800 obr./min. i 1 bar przy 3000 obr.min.:
320hp@ 6200obr/min.
400Nm@ 4500obr/min



Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:
z toru Bydgoszcz


czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)
drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.
filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej
Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
przod -3°30'
tyl -3°10`
zbieznosc:
przod:-0°08'
tyl:+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:+4°





