Shoutbox 0 nowych PW 



25 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
piwo
post Fri, 03 Aug 2012 - 19:20
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Model: Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047

Modyfikacje było, a reszta w opisie.

Silnik: Z22se
Modyfikacje głowicy:brak, w niedalekiej przyszłości planuje gt
Modyfikacje bloku: brak
Układ dolotowy: kibel rura plus stozek itg
Układ wydechowy: 4-2-1; sportowy kat metalowy magnaflow
Układ wtryskowy: seria
Elektronika: seria, jeszcze w tym roku EMU z przesunieciem odcinki z 6100 na 7500
Układ chłodzenia: EWP
Układ napędowy: MR silnik za plecami, naped tyl,szpera obx, w przyszlym roku krotsza skrzynia 4,41 zamiast 3,97
Zawieszenie: seria-leżące amortyzatory bilsteina, w przyszlym roku twardszy bilstein i poliuretnay w wahaczach
UKLAD HAMULCOWY:288mm przod i tyl, z przodu mikoda gt plus ferodo ds2500
BODY KIT: polamane zderzaki, podklad w paru miejsach
WYPOSAZENIE: Brak wspomagania kierownicy,brak kontroli trakcji ,850kg wagi

Silnik: oczekuję
Modyfikacje głowicy: większe zawory, ogólna obróbka, splanowanie głowy, twardsze sprężynki
-walki swiatka:



-poza tym zmieniłam alternator z 120A na 100A (z vectry c za 80zl), bo inaczej większy kolektor dolotowy się nie mieścił;



Układ dolotowy: zakończone
-wymiana kolketora na wersje 2,4:

plus większa przepustncia elektroniczna zamiast serii 55mm jest 68mm
- do tego jakiś filtr ITG plus alu rura

Układ wydechowy: zakończone
-kolektor wydechowy 4-2-1 + katalizator metalowy magnaflow:
tak wygląda kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej smile.gif ) :


-no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:


Elektronika: zakończone
EMU plus DBW ecumaster 68mm elektroniczna przepustncia

Układ chłodzenia: zakończone
elektryczna pompa wody (wywalenie wałków balansujących i łańcucha pompy wody mechanicznej:


Układ napędowy: zakończone
wymiana luźnej różnicówki na torsena obx:



Zawieszenie: w trakcie
-wymiana felg:
seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg
a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg
założyłem felgi Team Dynamics:
16x7 5x110 et20 na przód - waży 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tył - waży 8,6kg
-wymiana opon z przodu na 215x50x16 r888 GG (będzie 195x50x16 SG), tyl Yokohama AD08R 225x45x17
-geometria (bedzie jeszcze sie mocno zmieniac)
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1°50'.......................-1°54'
lew.tyl....................praw.tyl
.-1°58'......................-2°25'
zbieznosc:
przod:.....-0°17'
tyl:........+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3°20'..................prawe:..........+4°50'
-trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:



-Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu:
przod:
sciskanie- 70; rozciaganie – 230
tyl:
sciskanie – 90; rozciaganie – 250


Hamulce: w trakcie
komplet hebli na przód:
klocki ferodo ds2500
tarcze mikoda gt
płyn motul rbf600





Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było smile.gif
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.

W autku póki co zregenerowana została przekładnia kierownicza, wymienione wahacze tylne, wymieniony wahacz przedni prawy, wymieniony drążek kierowniczy prawy.
Pozostało mi wymienić wszystkie cztery lampy, bo są bez kloszy i polakierować auto na czarną perłę.

Ogólnie autko troszkę przeszło. Miało bliskie spotkanie z pachołkiem dzielącym pasy na jezdni, połamany zderzak przód, no i dodatkowo kiedyś był bity prawa przednia stroną, górne mocowanie wahacza było spawane. Zrobione fachowo. Rama prościutka, nieruszona co dla mnie jest najważniejsze.


parę zdjęć:























Filmy:

drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.

czas na ćwiartkę póki co 14,1 sekundy
filmy z przyspieszeń:

strojenie na seryjnym komputerze się nie powiodło więc wpadło emu

strojenie (regulacja wałkami):

wykres z hamowni:








--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 03 Aug 2012 - 19:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TJung
post Fri, 03 Aug 2012 - 20:43
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Świetny wóz. Chodził mi taki po głowie. Dużo gorszy od Lotusa ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Fri, 03 Aug 2012 - 20:50
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Nie wiem czy z tymi mikodami dobrze zrobiłeś....


By rexrst at 2012-05-04


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 03 Aug 2012 - 20:57
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zalezy pod jakim wzgledem i do ktorego lotus.
http://fastestlaps.com/comparisons/lotus_e..._speedster.html
http://www.zeperfs.com/en/match274-204.htm
rama aluminiowa ta sama. moim zdnaiem speedster ladniejszy i tanszy w utrzymaniu.
zawieszenie to samo lub mocno podobne.
zaleta lotusa jest silnik toyoty wysokokrecacy sie i mozliwy latwy sawp pierwszej wersji S! z silnikiem rowerowym na k20.
speedster ciut wiecej wazy i nie ma szpery, co jest moim zdaniem smieszne w aucie sportowym.no i skrzynia biegow za dluga (280km/h na piatce przy 7500; gdzie predkosc maksymalna to 217km/h)
auto ma wiele bolaczek, ale kazda jest do obejscia. mnie najbardziej draznila na poczatku podsterownosc na suchym po dodaniu gazu oraz nadsteronosc na mokrym, ale poradzilem sobie z tym poprzez odpowiedni dobor opon i ustawienie geometrii.
co do mikod ejstem spokojny. mialem je w mazdzie i sie nei zawiodlem czego nie moge powiedziec o 3 razy drozszych tarczach Black Diamond:






--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 03 Aug 2012 - 22:16
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Cześć kolego, uzuzpełnij temat zgodnie ze wzorem przyklejonym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scyzor
post Sat, 04 Aug 2012 - 14:28
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





''...wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04 ...'' ta różnica miedzy kątami ma jakieś specjalne uzasadnienie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 04 Aug 2012 - 14:34
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(scyzor @ Sat, 04 Aug 2012 - 14:28) *
''...wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04 ...'' ta różnica miedzy kątami ma jakieś specjalne uzasadnienie?

Raczej tylko takie, ze ktos skrecajac wahacze do budy sie niezbyt przylozyl.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sat, 04 Aug 2012 - 16:50
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





fajne auto , był ostatnio taki na allegro z dołozonym kompresorem w smiesznej cenie . nie zdawalem sobe sprawy ze to takie male ....

dobry kierunek ciekaw jestem jaki czas by zrobil teraz na poznaniu


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 04 Aug 2012 - 18:58
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(szeniman @ Sat, 04 Aug 2012 - 16:50) *
dobry kierunek ciekaw jestem jaki czas by zrobil teraz na poznaniu


powinien zrobic tyle co lotus elise s1 z silnikiem 130 KM

widzialem tego spidka na gierkowce kilka razy, zupelnie nieciekawie wyglada w tym macie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 04 Aug 2012 - 19:20
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





na poznaniu jeszcze nie bylem. na pewno sie w niedlugim czasie pojawie. chcialbym celowac w 1m50s ale pewnie umiejetnosci to zweryfikuja. zreszta sporo jeszcze bolaczek ktore musze usunac takich jak spalony od kolektora wydechowego pancerz linki wybieraka biegow przez co te wchodza ciezko, oraz strojenie. bez tego ciezko walczyc o dobre czasy. uleze czy rakeitowe ok bo tam niskie predkosci na lukach ale poznan to juz inna liga. tu wszytsko musi byc na tip top, lacznie z keirowca.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iron.GD
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:57
Post #11


User
Dołączył: Thu, 16 September 2010
Skąd: Trójmiasto





Drobny off: ile masz wzrostu bo wysiadanie nie należy do najprzyjemniejszych...
Gość słusznej postury i wzroście 195 centów ma tam co szukać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Mon, 06 Aug 2012 - 13:50
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Iron.GD

Watpie, ja 185cm i 100kg do Elise'a ledwo,ledwo się wślizgnąłem bo wejściem bym tego nie nazwał o jakimkolwiek ruchu wewnatrz mogłem zapomnieć wink.gif


Fajny ten Speedster jest!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 06 Aug 2012 - 14:12
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Majac powyzej 190cm mozna generalnie zapomniec o Elisie. Zwlaszcza jesli kilogramow tez jest troche smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 06 Aug 2012 - 14:43
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





moim zdaniem jesli juz siedzisz wzrost nie jest problemem. gorsze jest wsiadanie wysiadanie z zalozonym dachem. troche to boli. no i pasazer podczas szybkiej jazdy potrafi przeszakdzac w operowaniu keirownica czy zmianach biegow. wiec lepiej jezdzic samemu lub drobna kobieta (oczywisice ta bez mini, bo przy wysiadaniu moze byc nerwowka).


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 06 Aug 2012 - 16:02
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





to wsiadanie i wysiadanie to jakaś kpina w tym wozie - nie dziwię się że tego tak mało jeździ .


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FOOR!4
post Mon, 06 Aug 2012 - 17:01
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: 3CITY





CYTAT(Wojtek_GTX @ Mon, 06 Aug 2012 - 16:02) *
to wsiadanie i wysiadanie to jakaś kpina w tym wozie - nie dziwię się że tego tak mało jeździ .


Nie przesadzajcie panowie !! Wiekszosc ma dwie rury na krzyz w drzwiach...i jeszcze kilka w srodku i nie narzekacie.. a tu jeczycie ze do normalnego samochodu nie mozecie wejsc !! laugh.gif wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 06 Aug 2012 - 18:54
Post #17


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Wojtku kawał chłopa jestem, orurowanie w clio takie że ledwo fotelik z dzieckiedm wsadziłem, a radze sobie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Mon, 06 Aug 2012 - 20:24
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





1:50 Poznań ,grubo celujesz smile.gif
Ps.
Z tym wsiadaniem do elise s2 i speedstera to nie ma tragedii ,bo mają niższy próg niż s1 ;P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Mon, 06 Aug 2012 - 20:54
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Skoro planujesz EMU to co z elektroniczną przepustnicą , myślisz o założeniu manualnej na linkę ? Sam mam Z22SE w astrze i jakoś ten silnik do modów średnio mnie przekonuje, a tak z ciekawosci ile dałeś za kolektor z 2.4 ?


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 06 Aug 2012 - 21:15
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie pamietam ale cos kolo 100 funtow plus 10 za przesylke. teraz duzo drozej nie wiem czemu.
poza tym elektroniczna przepustnica chyba ma byc w emu z tego co wiem.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 20 January 2020 - 13:16