![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
C2 vts juz dawno nie mam. Swietne auto bylo ale psulo sie nagminnie wszystko oprocz silnika ![]() https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...2&mode=view Ogolnie wkurza mnie to ze jestem bezsilny. Juz nawet nie pamietam kiedy mialem jakis trackday bezawaryjny. Najgorsze jest to ze jedna rzecz sie zrobi a dwie kolejne wylaza i tak w nieskonczonosc. A i co ciekawe dzis gdy juz siedze w domu a nie trackdayu race chrono sie zalogowal i tor mi modlin pobiera. Idzie sie zalamac czasami. Dobra ktos ma dane energi tych cewek vagowskich krotkich dlugich i mitsubishi z saaba dla porownania? Ciekaw jestem czy nie zamienilem siekierki na kijek. Kazdy mowil ze wtrysk bezposredni to cewki mocniejsze ponad 50mJ a wyzej napisane ze raptem 25mJ a to chyba mniej niz seria. Nigdzie nie moge znalesc informacji. Juz nawet do producenta napisalem maila Mi na Modlinie często race chrono nie robi. Leszek też to zaobserwował, podobno może mieć to związek z aparaturą lotniska. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#782
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Wszystko się będzie chrzanić w sporcie. Hondy też (wiem bo mam
![]() Zaś tu mamy do czynienia z autem po swapie, modach i do tego ze słabym dostępem do czegokolwiek pod maską. I z tego co piszesz to wychodzi, że masz coś w stylu tego co ja miałem z Disastrą - auto zamodzone na amen, w którym strach na zawody jechać bo zaraz coś jebnie. Może więc warto rozważyć coś prostszego i bardziej przyjaznego w serwisie, nawet jeśli będzie wolniejsze? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#783
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac.
A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#784
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Mi też wczoraj po połowie pierwszego okrążenia na pucharze w Słomczynie pękła ośka w aparacie zapłonowym.....usterka jedna na milion. Czy jestem zły ? Jasne że jestem bo zapłaciłem a nawet nie mam jednego okrążenia pomiarowego a chciałem potestować nowe setupy które tam sobie wymyśliłem. Ale....spotkałem się z morzem życzliwości, chęci niesienia pomocy, nagadałem się przy zepsutym samochodzie z taką ilością osób że ciężko zliczyć. Przychodzą patrzą na tego mojego trupa jak na jakieś 500+ i mówią że fajnie że super że widział jak jedzie ...i jest miło ![]() Żałuję że nie mieliśmy okazji wczoraj się na PTS poznać i pogadać (o silnikach między innymi) ![]() BTW wczoraj Stec na drugim przejeździe jU był blisko tej ściany a na trzecim nie odpuścił i kontakt był piękny a pakowanie auta na a lawetę jeszcze szybsze. W lusterku widziałem crash bo akurat zielone mi się do startu zapaliło ![]() Wszystko się będzie chrzanić w sporcie. Hondy też (wiem bo mam ;) ). Tylko taka Honda to jest paradoksalnie proste i dobrze pomyślane auto, dlatego awarie zazwyczaj latwo usunąć. Czasem nawet jeszcze na zawodach i jechać dalej. Tak samo Mx5 (Radzio może potwierdzić). Niewysilone 2.0 N/A, jeździć, olej obserwować i upalać. -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#785
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To sie tak latwo mowi. Ja mam juz samochod budowany pod siebie swojeumiejtnosvi od 10lat. Mam wiedze o nim o jego zachowaniu balansie w zakretach na dohamowaniach. Porzucenie wszystkiego by isc w mx5 to dla mnie nie jest dobry pomysl. Jak porzuce opla to porzuce i sciganie na zawsze.to raczej moje ostatnie auto do sciganoa i nastepnych juz nie bedxie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#786
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac. A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne? Ale czy coś z tymi nowymi cewkami jest nie tak ? Zdmuchuje iskrę przy większym booście ? Równie ważna jak energia iskry jest jej długość trwania. Cewki z T-Jeta znane są ze swojej mocarności. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#787
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac. A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne? Ogólnie to dobre cewki do średnio wysilonych silników, w zależności od czasu ładowania mają te 25-50mJ. Na start w doładowanym silniku dobre takie ustawienie: 6V - 10,25ms 7V - 6,80ms 8V - 5,10ms 9V - 4,05ms 10V - 3,00ms 11V - 2,50ms 12V - 2,25ms 13V - 1,75ms 14V - 1,60ms 15V - 1,20ms 16V - 0,90ms 17V - 0,70 ms Dłuższe czasy przy doładowaniu/obrotach lepiej realizować tablicami korekcji. Czasy powyżej 2.00ms przy 14V bardzo skracają życie tych cewek. |
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jeszxze nie jestem pewien. Wroce do serii z szczelina na swiecach z obecnych 0,5mm czyli 0,9mm chociaz i zobaczymy. Pierwsze moje odczucie po przejsciu z mitsubishi jest takie ze do 5000 jedzie lepiej ale jakby u gory lekko delikatnie pocykiwalo ale to tak subtelne ze sam nie wiem czy to nie jakies mylne odczucia. Jak zrobie serie przerwe albo 1,1 bede wiedzial czy wszystko jest ok
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#789
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Piwo przekombinowany samochód. To nie zadziała bez worka kasy i dobrego, kumatego mechanika. Kup proste szybkie auto, minimalne mody zawiasu i geometrii, kubeł, pasy, kiera i latasz bezawaryjnie do porzygu.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#790
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ogólnie to dobre cewki do średnio wysilonych silników, w zależności od czasu ładowania mają te 25-50mJ. Na start w doładowanym silniku dobre takie ustawienie: 6V - 10,25ms 7V - 6,80ms 8V - 5,10ms 9V - 4,05ms 10V - 3,00ms 11V - 2,50ms 12V - 2,25ms 13V - 1,75ms 14V - 1,60ms 15V - 1,20ms 16V - 0,90ms 17V - 0,70 ms Dłuższe czasy przy doładowaniu/obrotach lepiej realizować tablicami korekcji. Czasy powyżej 2.00ms przy 14V bardzo skracają życie tych cewek. U mnie na mapie jest 6V - 11ms 7V - 9ms 8V - 7ms 9V - 5,55ms 10V - 4,1ms 11V - 3,65ms 12V - 3,20ms 13V - 2,8ms 14V - 2,50ms 15V - 2,45ms 16V - 2,3ms 17V - 1,9ms Plus korekte po obrotach 100% 0-4342 rpm 80% 6710rpm Rozumiem ze to moglo powodowac awarie cewek? A i jeszcze jedno Mam strzaly parami ( nie mam czujnika na walku) i w opcji jako cewka ze wzmacniaczem (with built in amplifier cokolwiek to znaczy)co nie wiem czy nie obciaza bardziej cewek? 1+4 3+2 1+4 3+2 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#791
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
U mnie na mapie jest 6V - 11ms 7V - 9ms 8V - 7ms 9V - 5,55ms 10V - 4,1ms 11V - 3,65ms 12V - 3,20ms 13V - 2,8ms 14V - 2,50ms 15V - 2,45ms 16V - 2,3ms 17V - 1,9ms Plus korekte po obrotach 100% 0-4342 rpm 80% 6710rpm Rozumiem ze to moglo powodowac awarie cewek? A i jeszcze jedno Mam strzaly parami i w opcji jako cewka ze wzmacniaczem (with built in amplifier cokolwiek to znaczy)co nie wiem czy nie obciaza bardziej cewek? 1+4 3+2 1+4 3+2 Cewki tfsi nie zniosą takich czasów w wasted sparku za długo. Koniecznie przejdź na sekwencję w zapłonie, szkoda energii przy COPach. Mogło to(wasted spark, bo czasy należy dobierać do konkretnej cewki, a nie wiem co miałeś wcześniej) się przyczynić do wcześniejszej awarii poprzednich, jak zauważyłeś. Zmniejsz zdecydowanie te bazowe czasy powyżej 13V. |
|
|
![]()
Post
#792
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ok. Jak prostym sposobem przejsc na sekwencje? Gdzie mozna dolozyc czujnik?
W kompie saba byl iosensing czyli zaplon wykrywany byl ze swiecy -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#793
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Ok. Jak prostym sposobem przejsc na sekwencje? Gdzie mozna dolozyc czujnik? W kompie saba byl iosensing czyli zaplon wykrywany byl ze swiecy W kółkach rozrządu są otwory, w jeden wystarczy wkręcić śrubę+nakrętka+klej, w pokrywie zaworów odpowiednio wspawać gniazdo dla wybranego czujnika. Mniej precyzyjna opcja, to nad dowolną krzywką(gdzie nie ma kanałów odmy) wspawać gniazdo czujnika wałka. Masz Emu, więc możesz prawie dowolnie zdefiniować secondary trigger. |
|
|
![]()
Post
#794
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jaki masz kod silnika ? CO ma ION do wykrywania pozycji wałka rozrządu ?
Napewno nie masz czujnika bo ja widzę że Saaby w różnych wersjach silnikowych ten czujnik mają. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#795
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Z20ner lub b207r.
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#796
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Patrząc z tej strony to z tyłu po prawej stronie gdzieś powinien być, gdzieś na wysokości 3-4 cylindra... I być może schowany głęboko i nisko, poszukaj. W necie są fotki gdzie to może być, bardzo by Ci to życie ułatwiło. A przynajmniej cewki by się nie sypały jak domki w czeczenii...
|
|
|
![]()
Post
#797
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Patrząc z tej strony to z tyłu po prawej stronie gdzieś powinien być, gdzieś na wysokości 3-4 cylindra... I być może schowany głęboko i nisko, poszukaj. W necie są fotki gdzie to może być, bardzo by Ci to życie ułatwiło. A przynajmniej cewki by się nie sypały jak domki w czeczenii... Może jakieś pierwsze wersje miały na wałku ssącym zamiast zaślepki z tyłu(na wydechowym pompa vacuum napędza się), ale zdecydowana większość nie ma, bo wałek ssący napędza pompę wspomagania najczęściej. Tam też można dotoczyć adapter i wstawić jakiś czujnik, ale może to być bardziej awaryjne niż "znacznik" w koło rozrządu + czujnik choćby w pokrywie zaworów:) |
|
|
![]()
Post
#798
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To sie tak latwo mowi. Ja mam juz samochod budowany pod siebie swojeumiejtnosvi od 10lat. Mam wiedze o nim o jego zachowaniu balansie w zakretach na dohamowaniach. Porzucenie wszystkiego by isc w mx5 to dla mnie nie jest dobry pomysl. Jak porzuce opla to porzuce i sciganie na zawsze.to raczej moje ostatnie auto do sciganoa i nastepnych juz nie bedxie. Nie wiem czy akurat MX5 , ale cokolwiek prostszego, przecież to co piszesz balans, zachowanie itd to każdego auta dotyczy, w kazdym mozna jakośtam coś ustawiać, wykorzystasz to doświadczenie co masz już i sobie poustawiasz też. Techniczne też, to co się z musu ponauczałeś będziesz miał w zanadrzu do wykorzystania. Kurcze jakieś czasy cewek, zdmuchiwana iskra o co chodzi.. , szczeliny, komputery do temp oleju (nie ma wskaźnika?) , w ogóle byś sobie takimi spr głowy nie zawracał w czymś prostym bez doładowania. No olejem może to zawsze jest obserwowane no ale na wskaźniku po co komputer do tego. A o co chodzi z racechrono, co mu nie działało ? chyba z tego co pamiętam nie musi być online telefon żeby działał. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#799
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tylko mi dojscie do swoich usatwien zajelo 10 lat. i pewnie w nowym aucie tez mi tyle zajmie bo dlaczego mialoby mi zajac mniej? bez sensu. ja wiem ze to jakas opcja ale jak dla mnie za bardzo klopotliwa. ja jestem wygodnym i leniwym czlowiekiem i chodzi o to by narobic sie jak naj mniej a miec to co sie chce.
skupie sie na dolozeniu czujnika na poczatek. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#800
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
tylko mi dojscie do swoich usatwien zajelo 10 lat. i pewnie w nowym aucie tez mi tyle zajmie bo dlaczego mialoby mi zajac mniej? bez sensu. ja wiem ze to jakas opcja ale jak dla mnie za bardzo klopotliwa. ja jestem wygodnym czlowiekiem i chodzi o to by narobic sie jak naj mniej a miec to co sie chce. skupie sie na dolozeniu czujnika na poczatek. Jak dlaczego, bo już nie musisz wyważać pootwieranych drzwi, wiesz co na co ma wpływ, masz to 10cio letnie doświadczenie, po drugie jak nie będzie się psuć to będziesz miał znacznie szybciej okazje wypróbować jakieś wprowadzane ustawienia bo nic nie będzie odwracać uwagi. Czujnik dokładany brzmi jak potencjalny punkt awarii... -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 12:35 |