Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
radzio_gsi
post Sun, 07 Nov 2021 - 14:10
Post #781


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 13:23) *
C2 vts juz dawno nie mam. Swietne auto bylo ale psulo sie nagminnie wszystko oprocz silnika wink.gif Ba ostatnio mi nawet calkowicie seryjne punto splonelo bo widac trzy lata auto to juz za stare.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...2&mode=view
Ogolnie wkurza mnie to ze jestem bezsilny. Juz nawet nie pamietam kiedy mialem jakis trackday bezawaryjny. Najgorsze jest to ze jedna rzecz sie zrobi a dwie kolejne wylaza i tak w nieskonczonosc.
A i co ciekawe dzis gdy juz siedze w domu a nie trackdayu race chrono sie zalogowal i tor mi modlin pobiera. Idzie sie zalamac czasami.
Dobra ktos ma dane energi tych cewek vagowskich krotkich dlugich i mitsubishi z saaba dla porownania? Ciekaw jestem czy nie zamienilem siekierki na kijek.
Kazdy mowil ze wtrysk bezposredni to cewki mocniejsze ponad 50mJ a wyzej napisane ze raptem 25mJ a to chyba mniej niz seria. Nigdzie nie moge znalesc informacji. Juz nawet do producenta napisalem maila


Mi na Modlinie często race chrono nie robi. Leszek też to zaobserwował, podobno może mieć to związek z aparaturą lotniska.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Nov 2021 - 14:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
[Yossarian]
post Sun, 07 Nov 2021 - 14:27
Post #782


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Wszystko się będzie chrzanić w sporcie. Hondy też (wiem bo mam wink.gif ). Tylko taka Honda to jest paradoksalnie proste i dobrze pomyślane auto, dlatego awarie zazwyczaj latwo usunąć. Czasem nawet jeszcze na zawodach i jechać dalej.

Zaś tu mamy do czynienia z autem po swapie, modach i do tego ze słabym dostępem do czegokolwiek pod maską. I z tego co piszesz to wychodzi, że masz coś w stylu tego co ja miałem z Disastrą - auto zamodzone na amen, w którym strach na zawody jechać bo zaraz coś jebnie. Może więc warto rozważyć coś prostszego i bardziej przyjaznego w serwisie, nawet jeśli będzie wolniejsze?


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 14:28
Post #783


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac.
A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Sun, 07 Nov 2021 - 15:27
Post #784


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Sun, 07 Nov 2021 - 13:10) *
Mi też wczoraj po połowie pierwszego okrążenia na pucharze w Słomczynie pękła ośka w aparacie zapłonowym.....usterka jedna na milion. Czy jestem zły ? Jasne że jestem bo zapłaciłem a nawet nie mam jednego okrążenia pomiarowego a chciałem potestować nowe setupy które tam sobie wymyśliłem.
Ale....spotkałem się z morzem życzliwości, chęci niesienia pomocy, nagadałem się przy zepsutym samochodzie z taką ilością osób że ciężko zliczyć. Przychodzą patrzą na tego mojego trupa jak na jakieś 500+ i mówią że fajnie że super że widział jak jedzie ...i jest miło laugh.gif


Żałuję że nie mieliśmy okazji wczoraj się na PTS poznać i pogadać (o silnikach między innymi) smile.gif

BTW wczoraj Stec na drugim przejeździe jU był blisko tej ściany a na trzecim nie odpuścił i kontakt był piękny a pakowanie auta na a lawetę jeszcze szybsze. W lusterku widziałem crash bo akurat zielone mi się do startu zapaliło biggrin.gif

CYTAT([Yossarian] @ Sun, 07 Nov 2021 - 14:27) *

Wszystko się będzie chrzanić w sporcie. Hondy też (wiem bo mam ;) ). Tylko taka Honda to jest paradoksalnie proste i dobrze pomyślane auto, dlatego awarie zazwyczaj latwo usunąć. Czasem nawet jeszcze na zawodach i jechać dalej.


Tak samo Mx5 (Radzio może potwierdzić). Niewysilone 2.0 N/A, jeździć, olej obserwować i upalać.


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 16:00
Post #785


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To sie tak latwo mowi. Ja mam juz samochod budowany pod siebie swojeumiejtnosvi od 10lat. Mam wiedze o nim o jego zachowaniu balansie w zakretach na dohamowaniach. Porzucenie wszystkiego by isc w mx5 to dla mnie nie jest dobry pomysl. Jak porzuce opla to porzuce i sciganie na zawsze.to raczej moje ostatnie auto do sciganoa i nastepnych juz nie bedxie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 07 Nov 2021 - 16:26
Post #786


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 14:28) *
A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac.
A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne?

Ale czy coś z tymi nowymi cewkami jest nie tak ? Zdmuchuje iskrę przy większym booście ? Równie ważna jak energia iskry jest jej długość trwania.
Cewki z T-Jeta znane są ze swojej mocarności.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 07 Nov 2021 - 16:39
Post #787


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 15:28) *
A no i jasne. Koledze logowal ale moze inna siec niz moja takze chociaz to sie wyjasnilo i bede musial miec to na uwadze i wczesniej sie przygotowywac.
A co z cewkami? Ktos cos wie moze jaka maja energiee beru i seryjne?

Ogólnie to dobre cewki do średnio wysilonych silników, w zależności od czasu ładowania mają te 25-50mJ.
Na start w doładowanym silniku dobre takie ustawienie:
6V - 10,25ms
7V - 6,80ms
8V - 5,10ms
9V - 4,05ms
10V - 3,00ms
11V - 2,50ms
12V - 2,25ms
13V - 1,75ms
14V - 1,60ms
15V - 1,20ms
16V - 0,90ms
17V - 0,70 ms
Dłuższe czasy przy doładowaniu/obrotach lepiej realizować tablicami korekcji.
Czasy powyżej 2.00ms przy 14V bardzo skracają życie tych cewek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 16:41
Post #788


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jeszxze nie jestem pewien. Wroce do serii z szczelina na swiecach z obecnych 0,5mm czyli 0,9mm chociaz i zobaczymy. Pierwsze moje odczucie po przejsciu z mitsubishi jest takie ze do 5000 jedzie lepiej ale jakby u gory lekko delikatnie pocykiwalo ale to tak subtelne ze sam nie wiem czy to nie jakies mylne odczucia. Jak zrobie serie przerwe albo 1,1 bede wiedzial czy wszystko jest ok


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 07 Nov 2021 - 17:14
Post #789


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Piwo przekombinowany samochód. To nie zadziała bez worka kasy i dobrego, kumatego mechanika. Kup proste szybkie auto, minimalne mody zawiasu i geometrii, kubeł, pasy, kiera i latasz bezawaryjnie do porzygu.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 17:48
Post #790


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Ziuzio @ Sun, 07 Nov 2021 - 16:39) *
Ogólnie to dobre cewki do średnio wysilonych silników, w zależności od czasu ładowania mają te 25-50mJ.
Na start w doładowanym silniku dobre takie ustawienie:
6V - 10,25ms
7V - 6,80ms
8V - 5,10ms
9V - 4,05ms
10V - 3,00ms
11V - 2,50ms
12V - 2,25ms
13V - 1,75ms
14V - 1,60ms
15V - 1,20ms
16V - 0,90ms
17V - 0,70 ms
Dłuższe czasy przy doładowaniu/obrotach lepiej realizować tablicami korekcji.
Czasy powyżej 2.00ms przy 14V bardzo skracają życie tych cewek.

U mnie na mapie jest
6V - 11ms
7V - 9ms
8V - 7ms
9V - 5,55ms
10V - 4,1ms
11V - 3,65ms
12V - 3,20ms
13V - 2,8ms
14V - 2,50ms
15V - 2,45ms
16V - 2,3ms
17V - 1,9ms
Plus korekte po obrotach
100% 0-4342 rpm
80% 6710rpm

Rozumiem ze to moglo powodowac awarie cewek?
A i jeszcze jedno
Mam strzaly parami ( nie mam czujnika na walku) i w opcji jako cewka ze wzmacniaczem (with built in amplifier cokolwiek to znaczy)co nie wiem czy nie obciaza bardziej cewek?
1+4
3+2
1+4
3+2


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 07 Nov 2021 - 18:05
Post #791


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 18:48) *
U mnie na mapie jest
6V - 11ms
7V - 9ms
8V - 7ms
9V - 5,55ms
10V - 4,1ms
11V - 3,65ms
12V - 3,20ms
13V - 2,8ms
14V - 2,50ms
15V - 2,45ms
16V - 2,3ms
17V - 1,9ms
Plus korekte po obrotach
100% 0-4342 rpm
80% 6710rpm

Rozumiem ze to moglo powodowac awarie cewek?
A i jeszcze jedno
Mam strzaly parami i w opcji jako cewka ze wzmacniaczem (with built in amplifier cokolwiek to znaczy)co nie wiem czy nie obciaza bardziej cewek?
1+4
3+2
1+4
3+2


Cewki tfsi nie zniosą takich czasów w wasted sparku za długo. Koniecznie przejdź na sekwencję w zapłonie, szkoda energii przy COPach. Mogło to(wasted spark, bo czasy należy dobierać do konkretnej cewki, a nie wiem co miałeś wcześniej) się przyczynić do wcześniejszej awarii poprzednich, jak zauważyłeś.
Zmniejsz zdecydowanie te bazowe czasy powyżej 13V.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 18:08
Post #792


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ok. Jak prostym sposobem przejsc na sekwencje? Gdzie mozna dolozyc czujnik?
W kompie saba byl iosensing czyli zaplon wykrywany byl ze swiecy


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 07 Nov 2021 - 18:36
Post #793


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 19:08) *
Ok. Jak prostym sposobem przejsc na sekwencje? Gdzie mozna dolozyc czujnik?
W kompie saba byl iosensing czyli zaplon wykrywany byl ze swiecy


W kółkach rozrządu są otwory, w jeden wystarczy wkręcić śrubę+nakrętka+klej, w pokrywie zaworów odpowiednio wspawać gniazdo dla wybranego czujnika.
Mniej precyzyjna opcja, to nad dowolną krzywką(gdzie nie ma kanałów odmy) wspawać gniazdo czujnika wałka.
Masz Emu, więc możesz prawie dowolnie zdefiniować secondary trigger.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 07 Nov 2021 - 20:09
Post #794


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jaki masz kod silnika ? CO ma ION do wykrywania pozycji wałka rozrządu ?
Napewno nie masz czujnika bo ja widzę że Saaby w różnych wersjach silnikowych ten czujnik mają.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 07 Nov 2021 - 21:20
Post #795


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Z20ner lub b207r.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 07 Nov 2021 - 22:26
Post #796


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Patrząc z tej strony to z tyłu po prawej stronie gdzieś powinien być, gdzieś na wysokości 3-4 cylindra... I być może schowany głęboko i nisko, poszukaj. W necie są fotki gdzie to może być, bardzo by Ci to życie ułatwiło. A przynajmniej cewki by się nie sypały jak domki w czeczenii...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 07 Nov 2021 - 23:16
Post #797


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(siewcu @ Sun, 07 Nov 2021 - 23:26) *
Patrząc z tej strony to z tyłu po prawej stronie gdzieś powinien być, gdzieś na wysokości 3-4 cylindra... I być może schowany głęboko i nisko, poszukaj. W necie są fotki gdzie to może być, bardzo by Ci to życie ułatwiło. A przynajmniej cewki by się nie sypały jak domki w czeczenii...

Może jakieś pierwsze wersje miały na wałku ssącym zamiast zaślepki z tyłu(na wydechowym pompa vacuum napędza się), ale zdecydowana większość nie ma, bo wałek ssący napędza pompę wspomagania najczęściej. Tam też można dotoczyć adapter i wstawić jakiś czujnik, ale może to być bardziej awaryjne niż "znacznik" w koło rozrządu + czujnik choćby w pokrywie zaworów:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Nov 2021 - 10:18
Post #798


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(piwo @ Sun, 07 Nov 2021 - 16:00) *
To sie tak latwo mowi. Ja mam juz samochod budowany pod siebie swojeumiejtnosvi od 10lat. Mam wiedze o nim o jego zachowaniu balansie w zakretach na dohamowaniach. Porzucenie wszystkiego by isc w mx5 to dla mnie nie jest dobry pomysl. Jak porzuce opla to porzuce i sciganie na zawsze.to raczej moje ostatnie auto do sciganoa i nastepnych juz nie bedxie.


Nie wiem czy akurat MX5 , ale cokolwiek prostszego, przecież to co piszesz balans, zachowanie itd to każdego auta dotyczy, w kazdym mozna jakośtam coś ustawiać, wykorzystasz to doświadczenie co masz już i sobie poustawiasz też.
Techniczne też, to co się z musu ponauczałeś będziesz miał w zanadrzu do wykorzystania. Kurcze jakieś czasy cewek, zdmuchiwana iskra o co chodzi.. , szczeliny, komputery do temp oleju (nie ma wskaźnika?) , w ogóle byś sobie takimi spr głowy nie zawracał w czymś prostym bez doładowania. No olejem może to zawsze jest obserwowane no ale na wskaźniku po co komputer do tego.

A o co chodzi z racechrono, co mu nie działało ? chyba z tego co pamiętam nie musi być online telefon żeby działał.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 08 Nov 2021 - 11:11
Post #799


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tylko mi dojscie do swoich usatwien zajelo 10 lat. i pewnie w nowym aucie tez mi tyle zajmie bo dlaczego mialoby mi zajac mniej? bez sensu. ja wiem ze to jakas opcja ale jak dla mnie za bardzo klopotliwa. ja jestem wygodnym i leniwym czlowiekiem i chodzi o to by narobic sie jak naj mniej a miec to co sie chce.
skupie sie na dolozeniu czujnika na poczatek.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Nov 2021 - 11:29
Post #800


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(piwo @ Mon, 08 Nov 2021 - 11:11) *
tylko mi dojscie do swoich usatwien zajelo 10 lat. i pewnie w nowym aucie tez mi tyle zajmie bo dlaczego mialoby mi zajac mniej? bez sensu. ja wiem ze to jakas opcja ale jak dla mnie za bardzo klopotliwa. ja jestem wygodnym czlowiekiem i chodzi o to by narobic sie jak naj mniej a miec to co sie chce.
skupie sie na dolozeniu czujnika na poczatek.


Jak dlaczego, bo już nie musisz wyważać pootwieranych drzwi, wiesz co na co ma wpływ, masz to 10cio letnie doświadczenie, po drugie jak nie będzie się psuć to będziesz miał znacznie szybciej okazje wypróbować jakieś wprowadzane ustawienia bo nic nie będzie odwracać uwagi. Czujnik dokładany brzmi jak potencjalny punkt awarii...


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 38 39 40 41 42 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 12:35