![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#741
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
A jakie macie zdanie na temat ATE TYP 200? Można to porównywać do rbf600?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jeszcze patrzac na liste
https://www.lelandwest.com/brake-fluid-comparison-chart.cfm widze ze Torque RT700 ma w maire parametry i jest dostepny http://remzrace.pl/plyn_hamulcowy_rrs_torq...700_500ml_-510i -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#743
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#744
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Ten styl hamowania Piwo, czyli but w podłoge 0-1 też swoje robi w kwestii temperatur. Ja wiem że ty Piwo twierdzisz, że z abs się wali bezmyślnie but w ziemie i elektronika ma zrobić swoje, ale moim zdaniem tak się robić nie powinno. Wystarczy podpatrzyć jak to robią profesjonaliści, i tam raczej hamulce się bardzo szanuje i dozuje tyle ile trzeba.
Ze swojego skromnego doświadczenia z jazdy po górach dobrze wiem jak ważne jest szanowanie hamulca i płynne hamowanie, zwłaszcza na zjazdach, i jak duży wpływ na popalone hamulce ma kierowca i styl jazdy. Znam kilku takich. Jedni palą heble a nie koniecznie są szybsi od tych co nie palą hebli ![]() |
|
|
![]()
Post
#745
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Do tego wyższa szkoła jazdy to technika odpuszczania hamulca, tam się dzieje cała magia, tam są te opisywane ale przez mało kogo "poczute" różnice między klockami określane jako "modulacja" , ale to potrafią tylko najlepsi , i do tego trzeba jeździć i jeździć, ew na symulatorze tym dozowaniem odpowiednio rotować auto . Mi się _zdaje_ że coś tam tego czasem poczułem, ale to jest takie zdawanie się, i na autocrossowych próbach mało realne, to do prawdziwych torów techniki raczej, na pewno nie dało się tego poczuć gdy jeździłem autem z ABS i tak samo zerojedynkowo właśnie. Aczkolwiek w tamtym też się nic nie gotowało, za to potrafił ABS kuku na mokrym zrobić gdy tył odelżyło.
No ale to wszystko to sprawy już z wyższej szkoły jazdy, gdy wszystko działa to można je poznawać dopiero. Co do tych płynów to ten lepszy kosztuje tyle co 3- 4 zmiany RBF 600, chyba lepiej 4x zmienić z ciut gorszymi parametrami niż raz na dłużej zalać lepszy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#746
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ten styl hamowania Piwo, czyli but w podłoge 0-1 też swoje robi w kwestii temperatur. Ja wiem że ty Piwo twierdzisz, że z abs się wali bezmyślnie but w ziemie i elektronika ma zrobić swoje, ale moim zdaniem tak się robić nie powinno. Wystarczy podpatrzyć jak to robią profesjonaliści, i tam raczej hamulce się bardzo szanuje i dozuje tyle ile trzeba. Ze swojego skromnego doświadczenia z jazdy po górach dobrze wiem jak ważne jest szanowanie hamulca i płynne hamowanie, zwłaszcza na zjazdach, i jak duży wpływ na popalone hamulce ma kierowca i styl jazdy. Znam kilku takich. Jedni palą heble a nie koniecznie są szybsi od tych co nie palą hebli ![]() Z hamowaniem to na odwrót,długie hamowanie na pół gwizdka mocniej grzeje płyn, niż mocno a krócej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#747
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Ja słyszałem że teflon w oplocie pęka jak ma złe warunki pracy, ostre załamania i takie tam. Jak jest wszystko zrobione prawidłowo to jego żywotność jest duża.
|
|
|
![]()
Post
#748
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zawsze można zakuć przewody teflonowe w oplocie w jakimś zakładzie zajmującym się hydrauliką siłową - wytrzymuje to naprawdę sporo, ale trzeba zapomnieć o informacji, że to do hamulców
![]() |
|
|
![]()
Post
#749
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dziś przyszły tarcz nacinane mikoda i płyn hamulcowy. Niedługo powinny przyjść przewody w stalowym oplocie goodridge
![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#750
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Do tego wyższa szkoła jazdy to technika odpuszczania hamulca, tam się dzieje cała magia, tam są te opisywane ale przez mało kogo "poczute" różnice między klockami określane jako "modulacja" , ale to potrafią tylko najlepsi , i do tego trzeba jeździć i jeździć, ew na symulatorze tym dozowaniem odpowiednio rotować auto . Mi się _zdaje_ że coś tam tego czasem poczułem, ale to jest takie zdawanie się, i na autocrossowych próbach mało realne, to do prawdziwych torów techniki raczej, na pewno nie dało się tego poczuć gdy jeździłem autem z ABS i tak samo zerojedynkowo właśnie. Aczkolwiek w tamtym też się nic nie gotowało, za to potrafił ABS kuku na mokrym zrobić gdy tył odelżyło. No ale to wszystko to sprawy już z wyższej szkoły jazdy, gdy wszystko działa to można je poznawać dopiero. Co do tych płynów to ten lepszy kosztuje tyle co 3- 4 zmiany RBF 600, chyba lepiej 4x zmienić z ciut gorszymi parametrami niż raz na dłużej zalać lepszy. Ten hamulec sprawdzasz w telemetrii, do ktorej nie masz przekonania. Ja chcesz bez telemetrii wylapac czy dobrze i powtarzalnie hamujesz? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#751
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie mam przekonania - do jazd jakie uprawiam, przy tej ilości zmiennych z jakimi mam do czynienia, więcej zachodu niż pożytku (jak dla mnie). Co nie znaczy ze dla kogoś innego nie da więcej pozytku.
Choc nie o powtrzalnosci hamowania wyżej pisałem mówiąc o tym jego "wykańczaniu" płynnym w odróżnieniu od wspominanego 0-1 kowego. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#752
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Gdybyś miał telemetrię to byś sobie bez problemu zobaczył jak zaczynasz hamować ile robisz g jak zaczynasz puszczać hamulec jednocześnie skręcając jak Ci wzrasta g w zakręcie, a maleje g na hamulcu, a wypadkowe g pozostaje stałe. Fajnie to widać naprawdę i można ocenić czy panujesz dobrze nad furą jak również czy lepiej to zrobisz Ty sam bez wspomagaczy w postaci ABS/ESP czy jednak wspomagacze dają wiele. Nie wiem jak tutaj się wkleja fotki bo chętnie pokazałbym Ci na moim przykładzie amatora jak takie analizy można czynić bardzo szybko i bardzo prosto.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#753
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jedyne analizy jakie oglądałem z tej dziedziny to z połączeniem z video. Robiłem podejście do tego z Circuit Tools
to: ( https://www.youtube.com/watch?v=R_LMjvJMKYo ) Naprawdę próbowałem, i jakby to powiedzieć - "męczą (w oryginale było Jack'a ![]() ![]() ![]() Naprawdę przyjemniej mi się jeździ gdy nie patrzę na ten niebieski ekran i zieloną czy czerwoną kreskę. A post-processing tzw - ta konwersja plików, wydłubywanie ich z czeluści telefonu, wydlubywanie sesji, okrążeń, konwersja formatów, ustawianie video, łączenie, to droga przez mękę A przecież gdzie warunek konieczny do tego _konieczne_ jest jeżdżenie po stałym odcinku (i w stałych warunkach) . Gdybym jeździł po stałej nitce pewnie bym się Garmin Catalyst zainteresował, ma co trzeba - przede wszystkim łatwość obsługi. A dla siebie może jeszcze zrobię podejście do oprogramowania RaceTechnology dla Gopro - ponoć bez żadnych konwersji plików itp a ma porównywanie video jak Circuit Tools czego najbardziej bym oczekiwał bo widać czy w danym przejedzie kontruje na wyjściu, i jak jest do wyjścia ustawione auto - co się właśnie streruje odpuszczaniem hamulca i g mi nic o tym nie powie, a jeśli to nie w moim języku po prostu. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#754
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Te analizy mam w racechrono w apce w telefonie nie musze skakac z drzewa czy tam prostowac bananow. To sie analizuje miedzy sesjami. Widac co widac czarno na bialym.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#755
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale ja naprawdę próbowałem, i raz nie widzę w tym żadnej przyjemności, a po co mam robić nieprzyjemne rzeczy nie rozumiem, w dodatku nic mojemu użytkowaniu auta nie dające realnie .
Natomiast w odróżnieniu, nikogo nie namawiam do niestosowania telemetrii. A między sesjami jest tyle do zrobienia czy zapamiętania wrażeń z różnych sytuacji podczs sesji , zachowania wozu, , że przeważnie że mowy nie ma o żadnym oglądaniu telefonu i wykresów na nim, nie mówiąc o po prostu fizycznym zmęczeniu. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#756
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale ja naprawdę próbowałem, i raz nie widzę w tym żadnej przyjemności, a po co mam robić nieprzyjemne rzeczy nie rozumiem, w dodatku nic mojemu użytkowaniu auta nie dające realnie . Natomiast w odróżnieniu, nikogo nie namawiam do niestosowania telemetrii. A między sesjami jest tyle do zrobienia czy zapamiętania wrażeń z różnych sytuacji podczs sesji , zachowania wozu, , że przeważnie że mowy nie ma o żadnym oglądaniu telefonu i wykresów na nim, nie mówiąc o po prostu fizycznym zmęczeniu. Ja często nawet nie patrzę na telefon podczas jazdy, dopiero po fakcie. Jedyne co, to jak jest napinka na czas i widzę, że w połowie okrążenia jest skaszanione, to chłodzę samochód. A zmiennych masz bardzo mało, bo nie chce Ci się zmieniać geometrii czy opon w trakcie dnia ![]() Gdybyś nagrywał te dane i trzymał na telefonie, to byś teraz miał jak na tacy, ile dała zmiana skrzyni. A co do łączenia filmu - mi zgranie z kamery, pocięcie, skopiowanie na telefon i wyprodukowanie best lapa z racechrono zajmuje 10 minut. Na początku zajmowało więcej, ale już wiem co i jak. Czy to dużo poświęcenia po całym dniu na torze, a czasem i 2 dniach (z dojazdem i noclegiem)? Te analizy mam w racechrono w apce w telefonie nie musze skakac z drzewa czy tam prostowac bananow. To sie analizuje miedzy sesjami. Widac co widac czarno na bialym. No właśnie, jest jakiś próg wejścia do tej analizy,ale ta inwestycja zwraca się wielokrotnie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#757
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ja znam Andrzejsr Twój stosunek do telemetrii dlatego się zdziwiłem jak tu napisałeś, że ktoś coś tam jest super i hamulec czuje, albo coś. Bo się zastanawiam jak Ty stwierdzasz progres w tej materii bez telemetrii? Może coś faktycznie pomijam?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#758
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Mało zmiennych? Za każdym razem inny układ toru inaczej nagrzane opony inaczej zużyte , geometria zmieni się "sama" czasem. Opony czasem też trzeba zmienić .
Predyspozycji kierowcy trochę myślę niedoceniasz ![]() Tak wiem, można nie patrzeć w trakcie jazdy ale trzeba i tym pamiętać bo robi się to odruchowo. Musiałbym z obecną częstotliwością jezdzic chyba z 50 lat żeby szukać czasu w telemetrii a nie w tym co wiem, czuję po przejeździe, obejrzeniu opon, czy po zwykłym obejrzeniu filmu. Tych grubych danych nie ma kiedy korygować a co dopiero niuansów wykresu. Co innego jedno i to samo rondo. Jeden i ten sam tor . MIP no pomijasz- wykończenie hamowania i ustabilizowanie auta. Najlepsi dlatego są najlepsi bo potrafią kończyć hamować ( no nie tylko, utrzymać uwagę, wizualizować itd ale tu była mowa o hamowaniu). Każde jest inne, dlatego ta umiejętność w ułamkach dostosowania się do ustawienia auta hamulcem jest taką umiejętnością. Edit G tu nic nie powie. Z telemetrii jak już to powie moment rozpoczęcia przyspieszania na wyjściu przy jednocześnie braku zwolnienia w zakręcie. Na to nie wystarczy 10 min. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#759
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Andrzejsr mam tutaj przykładowe dane z hamowania. Piszesz, że ktoś tam najlepszy potrafi wykończyć hamowanie i ustabilizowanie auta. Ty potrafisz? Skąd wiesz? A ja potrafię?
Skąd mogę to wg Ciebie wiedzieć? Proszę zielona to przeciążenie wzdłużne, fioletowa boczne, a żółta to wypadkowe. Niebieska to prędkość. Łodź pierwszy zakręt. Naprawdę nic nie potrafisz tutaj wywnioskować z tego? Wypadkową maksymalną osiągam na hamulcu i w zakręcie. Coś możesz napisać czy serio nic z tego nie wyłapiesz? Widzisz co mogę poprawić? https://www.youtube.com/watch?v=L0s0GIFdPOg Skoro g nic nie mówi to co wg Ciebie mówi? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#760
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dla mnie analiza jest ciekawa ale tak samo meczaca. gdyby to wszystko bylo prostrze a nie tysiace problemow z instalacja potem ustawianiem toru potem szukaniem gdzie te dane sa. to jest tylko fajne dla wytrwalych lub gdy ktos komus juz to skonfiguruje.
a tak to jest droga przez meke. a co do poprawy to jezdzac gokartami nie uzywa sie telemetrii a z kazdym kolkiem sie poprawia i szuka ulamkow sekund przy wejsciu wyjsciu czy w lini przejazdu. do tego nie potrzebne sa zadne dane po prostu czuje sie to cialem i zapamietuje. i ja nigdzie nie napisalem ze hamuje zero jedynkowo zawsze. zero jedynkowo mam pierwsza faze hamowania czyli dohamowanie do zakretu a potem tak jak kazdy normalny kierowca delikatnie odpuszczam wjezdzam w luk z hamowaniem szukajac balansu auta . przeciez to tak oczywiste ze nie trzeba chyba o tym pisac. bez absu problem jest z pierwszym wlasnie wcisnieciem hebla bo tak na prawde nie wiadomo ile mozna wcisnac w podloge by nie zblokowac kol. tu z absem nie ma nigdy takiego problemu bo zawsze jest opor a potem odpuszczanie juz w wchodzac w luk wiec to jest o jeden etap prostrze bo nie ma tego szukania pozycji pedala przy wklepaniu przy rozpoczeciu hamowania z duzej predkosic by zwolnic do wjazdu do zakretu. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:51 |