Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
Batorer
post Wed, 30 Jun 2021 - 12:22
Post #741


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2021





A jakie macie zdanie na temat ATE TYP 200? Można to porównywać do rbf600?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 Jun 2021 - 12:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 12:53
Post #742


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





jeszcze patrzac na liste
https://www.lelandwest.com/brake-fluid-comparison-chart.cfm
widze ze Torque RT700 ma w maire parametry i jest dostepny
http://remzrace.pl/plyn_hamulcowy_rrs_torq...700_500ml_-510i


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Wed, 30 Jun 2021 - 14:21
Post #743


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Batorer @ Wed, 30 Jun 2021 - 11:22) *
A jakie macie zdanie na temat ATE TYP 200? Można to porównywać do rbf600?


Według statystyk jest trochę gorszy od rbf600, ale lepszy niż inne zwyklaki.
W weekend mam go w planie zalać, dam znać jak wrażenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Wed, 30 Jun 2021 - 16:16
Post #744


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Ten styl hamowania Piwo, czyli but w podłoge 0-1 też swoje robi w kwestii temperatur. Ja wiem że ty Piwo twierdzisz, że z abs się wali bezmyślnie but w ziemie i elektronika ma zrobić swoje, ale moim zdaniem tak się robić nie powinno. Wystarczy podpatrzyć jak to robią profesjonaliści, i tam raczej hamulce się bardzo szanuje i dozuje tyle ile trzeba.

Ze swojego skromnego doświadczenia z jazdy po górach dobrze wiem jak ważne jest szanowanie hamulca i płynne hamowanie, zwłaszcza na zjazdach, i jak duży wpływ na popalone hamulce ma kierowca i styl jazdy. Znam kilku takich. Jedni palą heble a nie koniecznie są szybsi od tych co nie palą hebli wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 30 Jun 2021 - 18:00
Post #745


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Do tego wyższa szkoła jazdy to technika odpuszczania hamulca, tam się dzieje cała magia, tam są te opisywane ale przez mało kogo "poczute" różnice między klockami określane jako "modulacja" , ale to potrafią tylko najlepsi , i do tego trzeba jeździć i jeździć, ew na symulatorze tym dozowaniem odpowiednio rotować auto . Mi się _zdaje_ że coś tam tego czasem poczułem, ale to jest takie zdawanie się, i na autocrossowych próbach mało realne, to do prawdziwych torów techniki raczej, na pewno nie dało się tego poczuć gdy jeździłem autem z ABS i tak samo zerojedynkowo właśnie. Aczkolwiek w tamtym też się nic nie gotowało, za to potrafił ABS kuku na mokrym zrobić gdy tył odelżyło.
No ale to wszystko to sprawy już z wyższej szkoły jazdy, gdy wszystko działa to można je poznawać dopiero.

Co do tych płynów to ten lepszy kosztuje tyle co 3- 4 zmiany RBF 600, chyba lepiej 4x zmienić z ciut gorszymi parametrami niż raz na dłużej zalać lepszy.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 30 Jun 2021 - 19:53
Post #746


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(The Driver @ Wed, 30 Jun 2021 - 16:16) *
Ten styl hamowania Piwo, czyli but w podłoge 0-1 też swoje robi w kwestii temperatur. Ja wiem że ty Piwo twierdzisz, że z abs się wali bezmyślnie but w ziemie i elektronika ma zrobić swoje, ale moim zdaniem tak się robić nie powinno. Wystarczy podpatrzyć jak to robią profesjonaliści, i tam raczej hamulce się bardzo szanuje i dozuje tyle ile trzeba.

Ze swojego skromnego doświadczenia z jazdy po górach dobrze wiem jak ważne jest szanowanie hamulca i płynne hamowanie, zwłaszcza na zjazdach, i jak duży wpływ na popalone hamulce ma kierowca i styl jazdy. Znam kilku takich. Jedni palą heble a nie koniecznie są szybsi od tych co nie palą hebli wink.gif

Z hamowaniem to na odwrót,długie hamowanie na pół gwizdka mocniej grzeje płyn, niż mocno a krócej.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Wed, 30 Jun 2021 - 21:46
Post #747


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Ja słyszałem że teflon w oplocie pęka jak ma złe warunki pracy, ostre załamania i takie tam. Jak jest wszystko zrobione prawidłowo to jego żywotność jest duża.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 30 Jun 2021 - 22:09
Post #748


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Zawsze można zakuć przewody teflonowe w oplocie w jakimś zakładzie zajmującym się hydrauliką siłową - wytrzymuje to naprawdę sporo, ale trzeba zapomnieć o informacji, że to do hamulców wink.gif Przewód zrobią bez najmniejszego problemu, ale do hamulców trza homologacji i nie podpiszą się pod tym. Może to być lepsza i tańsza opcja niż "markowe" przewody... Ale mimo wszystko będę się upierał na chłodzenie. Naprawdę nie da się w tym aucie zdemontować halogenu bez rozbierania całego przodu? Tarcze będziesz wymieniać, więc ze zdjęciem osłony nie powinno być problemu, robisz tylko dziurę na rurę spiro(przyspawać przy okazji jakiś uchwyt czy coś, kawałek rurki styknie) w osłonie, druga strona aby była do dziury po halogenie i voila, masz nawiew. Chociaż pewnie znajdzie się inne miejsce na pociągnięcie nawiewu, może gdzieś koło podłogi znajdzie się miejsce... A na zimę możesz już się pobawić w coś lepszego niż rura z castoramy. Myślę, że nawet taka "bieda" opcja da bardzo dużo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 01 Jul 2021 - 17:52
Post #749


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Dziś przyszły tarcz nacinane mikoda i płyn hamulcowy. Niedługo powinny przyjść przewody w stalowym oplocie goodridge



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 01 Jul 2021 - 17:58
Post #750


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 30 Jun 2021 - 17:00) *
Do tego wyższa szkoła jazdy to technika odpuszczania hamulca, tam się dzieje cała magia, tam są te opisywane ale przez mało kogo "poczute" różnice między klockami określane jako "modulacja" , ale to potrafią tylko najlepsi , i do tego trzeba jeździć i jeździć, ew na symulatorze tym dozowaniem odpowiednio rotować auto . Mi się _zdaje_ że coś tam tego czasem poczułem, ale to jest takie zdawanie się, i na autocrossowych próbach mało realne, to do prawdziwych torów techniki raczej, na pewno nie dało się tego poczuć gdy jeździłem autem z ABS i tak samo zerojedynkowo właśnie. Aczkolwiek w tamtym też się nic nie gotowało, za to potrafił ABS kuku na mokrym zrobić gdy tył odelżyło.
No ale to wszystko to sprawy już z wyższej szkoły jazdy, gdy wszystko działa to można je poznawać dopiero.

Co do tych płynów to ten lepszy kosztuje tyle co 3- 4 zmiany RBF 600, chyba lepiej 4x zmienić z ciut gorszymi parametrami niż raz na dłużej zalać lepszy.


Ten hamulec sprawdzasz w telemetrii, do ktorej nie masz przekonania. Ja chcesz bez telemetrii wylapac czy dobrze i powtarzalnie hamujesz?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 01 Jul 2021 - 21:22
Post #751


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie mam przekonania - do jazd jakie uprawiam, przy tej ilości zmiennych z jakimi mam do czynienia, więcej zachodu niż pożytku (jak dla mnie). Co nie znaczy ze dla kogoś innego nie da więcej pozytku.
Choc nie o powtrzalnosci hamowania wyżej pisałem mówiąc o tym jego "wykańczaniu" płynnym w odróżnieniu od wspominanego 0-1 kowego.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 01 Jul 2021 - 21:34
Post #752


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Gdybyś miał telemetrię to byś sobie bez problemu zobaczył jak zaczynasz hamować ile robisz g jak zaczynasz puszczać hamulec jednocześnie skręcając jak Ci wzrasta g w zakręcie, a maleje g na hamulcu, a wypadkowe g pozostaje stałe. Fajnie to widać naprawdę i można ocenić czy panujesz dobrze nad furą jak również czy lepiej to zrobisz Ty sam bez wspomagaczy w postaci ABS/ESP czy jednak wspomagacze dają wiele. Nie wiem jak tutaj się wkleja fotki bo chętnie pokazałbym Ci na moim przykładzie amatora jak takie analizy można czynić bardzo szybko i bardzo prosto.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 01 Jul 2021 - 22:03
Post #753


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Jedyne analizy jakie oglądałem z tej dziedziny to z połączeniem z video. Robiłem podejście do tego z Circuit Tools
to:
( https://www.youtube.com/watch?v=R_LMjvJMKYo )

Naprawdę próbowałem, i jakby to powiedzieć - "męczą (w oryginale było Jack'a wink.gif ale tego jak wiemy nie wink.gif ) mnie takie sprawy, dużo pracy nic zabawy wink.gif
Naprawdę przyjemniej mi się jeździ gdy nie patrzę na ten niebieski ekran i zieloną czy czerwoną kreskę.

A post-processing tzw - ta konwersja plików, wydłubywanie ich z czeluści telefonu, wydlubywanie sesji, okrążeń, konwersja formatów, ustawianie video, łączenie, to droga przez mękę
A przecież gdzie warunek konieczny do tego _konieczne_ jest jeżdżenie po stałym odcinku (i w stałych warunkach) .


Gdybym jeździł po stałej nitce pewnie bym się Garmin Catalyst zainteresował, ma co trzeba - przede wszystkim łatwość obsługi.
A dla siebie może jeszcze zrobię podejście do oprogramowania RaceTechnology dla Gopro - ponoć bez żadnych konwersji plików itp a ma porównywanie video jak Circuit Tools czego najbardziej bym oczekiwał bo widać czy w danym przejedzie kontruje na wyjściu, i jak jest do wyjścia ustawione auto - co się właśnie streruje odpuszczaniem hamulca i g mi nic o tym nie powie, a jeśli to nie w moim języku po prostu.



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 01 Jul 2021 - 22:19
Post #754


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Te analizy mam w racechrono w apce w telefonie nie musze skakac z drzewa czy tam prostowac bananow. To sie analizuje miedzy sesjami. Widac co widac czarno na bialym.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 01 Jul 2021 - 22:37
Post #755


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ale ja naprawdę próbowałem, i raz nie widzę w tym żadnej przyjemności, a po co mam robić nieprzyjemne rzeczy nie rozumiem, w dodatku nic mojemu użytkowaniu auta nie dające realnie .
Natomiast w odróżnieniu, nikogo nie namawiam do niestosowania telemetrii.
A między sesjami jest tyle do zrobienia czy zapamiętania wrażeń z różnych sytuacji podczs sesji , zachowania wozu, , że przeważnie że mowy nie ma o żadnym oglądaniu telefonu i wykresów na nim, nie mówiąc o po prostu fizycznym zmęczeniu.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 01 Jul 2021 - 23:01
Post #756


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 01 Jul 2021 - 22:37) *
Ale ja naprawdę próbowałem, i raz nie widzę w tym żadnej przyjemności, a po co mam robić nieprzyjemne rzeczy nie rozumiem, w dodatku nic mojemu użytkowaniu auta nie dające realnie .
Natomiast w odróżnieniu, nikogo nie namawiam do niestosowania telemetrii.
A między sesjami jest tyle do zrobienia czy zapamiętania wrażeń z różnych sytuacji podczs sesji , zachowania wozu, , że przeważnie że mowy nie ma o żadnym oglądaniu telefonu i wykresów na nim, nie mówiąc o po prostu fizycznym zmęczeniu.

Ja często nawet nie patrzę na telefon podczas jazdy, dopiero po fakcie. Jedyne co, to jak jest napinka na czas i widzę, że w połowie okrążenia jest skaszanione, to chłodzę samochód.
A zmiennych masz bardzo mało, bo nie chce Ci się zmieniać geometrii czy opon w trakcie dnia smile.gif. Jedyna zmienna to chyba dyspozycja kierowcy.
Gdybyś nagrywał te dane i trzymał na telefonie, to byś teraz miał jak na tacy, ile dała zmiana skrzyni.

A co do łączenia filmu - mi zgranie z kamery, pocięcie, skopiowanie na telefon i wyprodukowanie best lapa z racechrono zajmuje 10 minut. Na początku zajmowało więcej, ale już wiem co i jak.
Czy to dużo poświęcenia po całym dniu na torze, a czasem i 2 dniach (z dojazdem i noclegiem)?

CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 01 Jul 2021 - 22:19) *
Te analizy mam w racechrono w apce w telefonie nie musze skakac z drzewa czy tam prostowac bananow. To sie analizuje miedzy sesjami. Widac co widac czarno na bialym.

No właśnie, jest jakiś próg wejścia do tej analizy,ale ta inwestycja zwraca się wielokrotnie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 02 Jul 2021 - 00:29
Post #757


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ja znam Andrzejsr Twój stosunek do telemetrii dlatego się zdziwiłem jak tu napisałeś, że ktoś coś tam jest super i hamulec czuje, albo coś. Bo się zastanawiam jak Ty stwierdzasz progres w tej materii bez telemetrii? Może coś faktycznie pomijam?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 02 Jul 2021 - 00:35
Post #758


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Mało zmiennych? Za każdym razem inny układ toru inaczej nagrzane opony inaczej zużyte , geometria zmieni się "sama" czasem. Opony czasem też trzeba zmienić .
Predyspozycji kierowcy trochę myślę niedoceniasz wink.gif w nią się wlicza kolejny wór zmiennych . Tam się powinien skupić myślę amator .
Tak wiem, można nie patrzeć w trakcie jazdy ale trzeba i tym pamiętać bo robi się to odruchowo.
Musiałbym z obecną częstotliwością jezdzic chyba z 50 lat żeby szukać czasu w telemetrii a nie w tym co wiem, czuję po przejeździe, obejrzeniu opon, czy po zwykłym obejrzeniu filmu. Tych grubych danych nie ma kiedy korygować a co dopiero niuansów wykresu.
Co innego jedno i to samo rondo. Jeden i ten sam tor .

MIP no pomijasz- wykończenie hamowania i ustabilizowanie auta. Najlepsi dlatego są najlepsi bo potrafią kończyć hamować ( no nie tylko, utrzymać uwagę, wizualizować itd ale tu była mowa o hamowaniu).
Każde jest inne, dlatego ta umiejętność w ułamkach dostosowania się do ustawienia auta hamulcem jest taką umiejętnością.

Edit
G tu nic nie powie. Z telemetrii jak już to powie moment rozpoczęcia przyspieszania na wyjściu przy jednocześnie braku zwolnienia w zakręcie. Na to nie wystarczy 10 min.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 02 Jul 2021 - 01:03
Post #759


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Andrzejsr mam tutaj przykładowe dane z hamowania. Piszesz, że ktoś tam najlepszy potrafi wykończyć hamowanie i ustabilizowanie auta. Ty potrafisz? Skąd wiesz? A ja potrafię?
Skąd mogę to wg Ciebie wiedzieć?
Proszę zielona to przeciążenie wzdłużne, fioletowa boczne, a żółta to wypadkowe. Niebieska to prędkość. Łodź pierwszy zakręt.
Naprawdę nic nie potrafisz tutaj wywnioskować z tego? Wypadkową maksymalną osiągam na hamulcu i w zakręcie. Coś możesz napisać czy serio nic z tego nie wyłapiesz? Widzisz co mogę poprawić?
https://www.youtube.com/watch?v=L0s0GIFdPOg

Skoro g nic nie mówi to co wg Ciebie mówi?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 02 Jul 2021 - 05:44
Post #760


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





dla mnie analiza jest ciekawa ale tak samo meczaca. gdyby to wszystko bylo prostrze a nie tysiace problemow z instalacja potem ustawianiem toru potem szukaniem gdzie te dane sa. to jest tylko fajne dla wytrwalych lub gdy ktos komus juz to skonfiguruje.
a tak to jest droga przez meke.
a co do poprawy to jezdzac gokartami nie uzywa sie telemetrii a z kazdym kolkiem sie poprawia i szuka ulamkow sekund przy wejsciu wyjsciu czy w lini przejazdu. do tego nie potrzebne sa zadne dane po prostu czuje sie to cialem i zapamietuje.
i ja nigdzie nie napisalem ze hamuje zero jedynkowo zawsze.
zero jedynkowo mam pierwsza faze hamowania czyli dohamowanie do zakretu a potem tak jak kazdy normalny kierowca delikatnie odpuszczam wjezdzam w luk z hamowaniem szukajac balansu auta . przeciez to tak oczywiste ze nie trzeba chyba o tym pisac.
bez absu problem jest z pierwszym wlasnie wcisnieciem hebla bo tak na prawde nie wiadomo ile mozna wcisnac w podloge by nie zblokowac kol. tu z absem nie ma nigdy takiego problemu bo zawsze jest opor a potem odpuszczanie juz w wchodzac w luk wiec to jest o jeden etap prostrze bo nie ma tego szukania pozycji pedala przy wklepaniu przy rozpoczeciu hamowania z duzej predkosic by zwolnic do wjazdu do zakretu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 15:51