Shoutbox 0 nowych PW 


77 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster 2.0 T
flapjck1
post Wed, 30 Jun 2021 - 01:12
Post #721


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(piwo @ Tue, 29 Jun 2021 - 18:50) *
To jak to sprawdzać to czy ktoś używa Castrola srf zamiast motula? Nawadnia się mniej?
https://parsbrorc.com/?page_id=33


Patrz na temperatury wrzenia, a zasadniczo te płyny trzeba często zmieniać, one są dużo bardziej higroskopijne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 Jun 2021 - 01:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 06:17
Post #722


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





kurcze rozwalil mnie ten film. 15m10s.
https://www.youtube.com/watch?v=VQiKKeUXl2o...l=LapoftheWorld
plyn otwarty na poweitrzu nowy i po 24h juz nie nadaje sie do ponownego nalania.
z tego wynika ze jak mamy np lekko nieszczelny korek zbiorniczka wyrownawczego albo gdzies delikatna nieszczelnosc przez ktora moze dochodzic powietrze to taki plyn do niczego sie nie nadaje. tak samo w przypadku przechowywania. jak otworzylismy i zostalo polowe to i tak mzona to od razu do smietnika wywalic bo ten plyn za pol roku bedzie do niczego. masakra.
ciekawe czy to tylko motul tak ciagnie czy ten castrol srf ciagnie duzo duzo mniej wody z powietrza.
ale z testow na yt widac ze nie
https://www.youtube.com/watch?v=1jh2sXuG7qw...9sImportService
ten sam wynik nowego i uzywanego na trackdayach i po pol roku
446f czyli 230stopnic celcjusza.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 30 Jun 2021 - 07:37
Post #723


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Dlatego ci pisałem, że rbf 660 chłonie wilgoć,a 600 nie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 30 Jun 2021 - 07:49
Post #724


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Tez leje 600 z tego powodu. Ale Ja dobrze doczytalem? Masz taki projekt a przewody hamulcowe dalej sa seryjne nie w oplocie? Plus nie masz chlodzenia hamulcow i szukasz powodu dlaczego grzeja Ci sie hamulce? Jak juz bedziesz mial przewody w oplocie i chlodzenie hamulca i pomimo tego problem nie zniknie to polecam jeszcze tytanowe przekladki odizolowujace temperature od plynu hamulcowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 07:55
Post #725


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ale stalowy oplot chłodzi płyn hamulcowy w zaciskach? Bo nawiew ok to must have ale to jestem w stanie zrobić dopiero w zimę bo z tym roboty bardzo dużo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 07:58
Post #726


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jacek skąd masz informację że rbf600 chłonie mniej wodę niż rbf660. Ja widzę w testach że chłonie tak samo i czy to czy to to jeden ch&j.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:03
Post #727


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Gusiew płyn gotuje się w zacisku a nie w przewodach. Myślisz że przewód w oplocie metalowym świetnie odprowadza ciepło ? Oplot jest na zewnątrz a w środku idzie teflon który tego ciepła już tak chętnie nie odprowadza. Przewody nie mają nic a nic do chłodzenia płynu.

A do Piwo - ile lat mają Twoje przewody gumowe ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:04
Post #728


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





CYTAT(piwo @ Wed, 30 Jun 2021 - 07:55) *
Ale stalowy oplot chłodzi płyn hamulcowy w zaciskach? Bo nawiew ok to must have ale to jestem w stanie zrobić dopiero w zimę bo z tym roboty bardzo dużo.

Stalowy oplot skraca czas miedzy wcisnieciem pedalu a faktycznym hamowaniem. Zwieksza precyzje i modulacje hamowania dramatycznie. I co moze nie istotne ale w porownaniu z seryjnymi przewodami jest wieczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:09
Post #729


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Gusiew @ Wed, 30 Jun 2021 - 08:04) *
I co moze nie istotne ale w porownaniu z seryjnymi przewodami jest wieczny.

no pod warunkiem ze nie peknie co widzialem u paru osob sie zdarzylo.
akurat z modulacja pedala nie mam problemu zwlaszcza ze mam abs i albo jest but albo praktycznie odpuszczony. przewody u mnie gumowe moga byc juz stare. nigdy ich nie wymienialem. wiec i sparciale moga byc choc nie zauwazylem.
Ale fakt faktem że te przewody elastyczne są dostępne do mojego auta.
https://inter-rally.pl/product-pol-48555-Pr...TVA2000-4P.html
tu tescik fajny i znow pokazane ze castrol srf wchlania wode 4krotnie slabiej niz plyn tiltona.
http://blog.titanmotorsports.com/?p=1873


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:14
Post #730


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





CYTAT(piwo @ Wed, 30 Jun 2021 - 08:09) *
no pod warunkiem ze nie peknie co widzialem u paru osob sie zdarzylo.
akurat z modulacja pedala nie mam problemu zwlaszcza ze mam abs i albo jest but albo praktycznie odpuszczony. przewody u mnie gumowe moga byc juz stare. nigdy ich nie wymienialem. wiec i sparciale moga byc choc nie zauwazylem.
Ale fakt faktem że te przewody elastyczne są dostępne do mojego auta.
https://inter-rally.pl/product-pol-48555-Pr...TVA2000-4P.html
tu tescik fajny i znow pokazane ze castrol srf wchlania wode 4krotnie slabiej niz plyn tiltona.
http://blog.titanmotorsports.com/?p=1873


Ja zauwazylem w swoich projektach jedno. Plyn hamulcowy oby byl jakis lepszy(z wyzsza temperatura rbf 600 napewno dziala). Najwieksza roznica w kontekscie hamowania dla Mnie to chlodzenie i przewody w stalowym oplocie. Plyn to malo istotna wisienka na torcie. Czy Millers czy motul czy cokolwiek innego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:15
Post #731


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Piwo - na Jastrzębiu też mi na jednym treningu wpadał hamulec (tj nagle stał się mega gumowy, łapał dopiero pod koniec). Przewody spuchły. Zmieniłem na oplot i jest zajebiście. Czucie hamulca i powtarzalność to jest to. Od tamtej pory ani razu jeszcze nie miałem takiego uczucia. Warto zainwestować w oplot, zdecydowanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:17
Post #732


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no rozumiem ze latwiej jest nie dopuscic do przegrzania plynu przez studzenie odpowiednie zaciskow i tarcz nawiewem niz kombinowanie z czesta wymiana plynow o wysokim punkcie wrzenia. to jest jasne. ale mowie to jest umnie awykonalne przed zakonczeniem sezonu. kazdy kto mial lotusa speedstera wie jakie to upierdliwe by cos kombinowac tam bo trzeba cale nadwozie zdejmowac by sie tam dostac i cos zamontowac.
mystek czyli co ze waz gumowy moze nagle puchnac przy jakims progu temperaturowym ?
ze jest gwaltowny spadek cisnienia i gwlatowne na danym hamwoaniu wpadniecie pedalu w podloge?
no skoro mowisz ze tobie to rozwiazalo problem a tez taki sam miales jak u mnie to zainwestuje choc cena 450zl nie jest niska choc nizsza niz cos rozjebac.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:55
Post #733


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wszyscy jeżdżą na starych przewodach gumowych które w końcu puchną ze starości, potem montują oploty i jest wielkie WOW.
A teraz proponuję na próbę zamiast oplotów zamontować NOWE gumowe przewody i poczuć różnicę tylko najlepiej w ślepym teście bo inaczej Waszem uprzedzenia i nastawienie nie pozwolą obiektywnie tego ocenić laugh.gif
Ja już takie testy przeszedłem i pewnie jestem czuły jak anestezjolog ale różnicy nie poczułem laugh.gif
Poczułem natomiast jak fajnie oploty pękają.
Zobaccie co ile producenci zalecają wymianę przewodów gumowych na nowe a nie jeździcie na 20 letnich gumach i się potem dziwicie że się im spuchło. A opony 3 lata to już każdy za stare uważa i jak najszybciej zmienia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 30 Jun 2021 - 08:56
Post #734


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





To musisz nauczyć się jeździć tym ,.co masz. Argument, że coś jest awykonalne i pałowanie ciągiem przez parę okrążeń to jakaś amatorka.
Rób 1 okrążenie szybko i 1 chłodzące.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 30 Jun 2021 - 09:01
Post #735


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





CYTAT(kontrolm @ Wed, 30 Jun 2021 - 08:55) *
wszyscy jeżdżą na starych przewodach gumowych które w końcu puchną ze starości, potem montują oploty i jest wielkie WOW.
A teraz proponuję na próbę zamiast oplotów zamontować NOWE gumowe przewody i poczuć różnicę tylko najlepiej w ślepym teście bo inaczej Waszem uprzedzenia i nastawienie nie pozwolą obiektywnie tego ocenić laugh.gif
Ja już takie testy przeszedłem i pewnie jestem czuły jak anestezjolog ale różnicy nie poczułem laugh.gif
Poczułem natomiast jak fajnie oploty pękają.
Zobaccie co ile producenci zalecają wymianę przewodów gumowych na nowe a nie jeździcie na 20 letnich gumach i się potem dziwicie że się im spuchło. A opony 3 lata to już każdy za stare uważa i jak najszybciej zmienia.


Nowe 370z z salonu. Wymienilem na oplot duza roznica. Wiec nie zgadzam sie w 100%. Ale jezeli faktycznie chodzi o bezpieczenstwo i maja takie tendencje to uwaga bardzo sluszna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 10:01
Post #736


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czyli jednak opltoy pekaja. nie tylko ja o tym slyszalem.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 30 Jun 2021 - 10:10
Post #737


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Piwo - wiem, że cena trochę zabija, sam januszowałem jak kupowałem i prosiłem o rabat smile.gif))) no ale różnica jest zauważalna. Na Jastrzębiu mnie właśnie spotkało to, że jeżdżę sobie sesję i nie było tak, że hamulec stawał się co raz bardziej gumowy, tylko niemal nagle (dohamowanie przed górką przy budynku z około 100kmh) wpadł. Hamować hamował, ale musiałem zjechać żeby go ostudzić, bo trochę ryzykownie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 30 Jun 2021 - 10:53
Post #738


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Gusiew @ Wed, 30 Jun 2021 - 08:04) *
Stalowy oplot skraca czas miedzy wcisnieciem pedalu a faktycznym hamowaniem. Zwieksza precyzje i modulacje hamowania dramatycznie. I co moze nie istotne ale w porownaniu z seryjnymi przewodami jest wieczny.

Nie jest wieczny. Oplot opozni wystrzal gumy, jednak nie odlwlecze go w nieskonczonosc. Zwykle przewody mozesz obejrzec i na tej podstawie podjac decyzje, czy lepiej juz je wymienic, czy jeszcze zostawiasz. W przypdaku oplotu to jest niemozliwe. Hamuje sie z tym fajnie, jednak regularna, czesta wymiana takich przewodow to jest koniecznosc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 30 Jun 2021 - 11:04
Post #739


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie mogę odszukać ile teraz auto ma mocy, ale obstawiam że jak turbo to dużo, czyli drogo, do tego ds'y jakieś topowe też tanie nie są, więc ceny jakichś tam przewodów czy cena / czas / energia na zrobienie chłodzenia, regularne wymiany płynu to pikuś przy tym czy przy zmarnowanych potencjalnie trackday'ach.
Przeglądając wszystko, każdy element, wymieniając dobre na nowe i tak zostaje margines jakiegoś niedopatrzenia, ale tu mam wrażenie , bez urazy Piwo, ale tak to wygląda, że chciałbyś zlecić/kupić , wsiąść , naupalać się bez oddechu dla auta, wrócić na kołach i żeby nic nie klękło i żeby na następny wyjazd auto grzecznie czekało i niczego do roboty nie wymagało. Też tak mi się wydawało kiedyś ale kilka TD i to znacznie słabszym autem to zweryfikowało. Na TD auta obrywają potężnie, i to się kumuluje wszystko i w różnych układach, jedne wpływają ja drugie itp, jak na bieżąco krok po kroku się każdego najmniejszego detalu nie pilnuje to się mści zepsutym dniem w najlepszym wypadku. A turbo i doładowanie to razy kilka wszystko bo wysilenie, obciążenia, temperatury.
Generalnie po kilku latach zabawy b amatorskiej w te klocki to widzę że najważniejsze (żeby jeździć a nie wiecznie "się robiło i testowało" to panować nad zachciankami "ulepszeń" smile.gif . Sam mam z tym spory problem, ale choć wstręt do turbo mi oszczędził kilku kłopotów.
Tu wg mnie to raz częste zmiany płynu, dwa przejrzenie i wymiana płynów, przewodów, pomp może , jakis przegląd zacisków itd, krótko tanio i szybko to nie będzie.

A na szybko to poza świezym co TD płynem nie wiem , może jakieś gorsze klocki - fading da o sobie znać wcześniej i minej zaskakująco niż zagotowanie płynu (nie żeby lepsze gotowały bo średnio mi ta teoria pasuje, ale lepsze pozwalają przejeździć całą sesję ogniem, a gorsze będą "nakazywać" chłodzenie , co swoją drogą jest dobrym nawykiem bo jadąc ogniem się nie zauważa pewnych spraw, na chłodzącym można auta posłuchać, wskaźniki na spokojnie pooglądać, luzy wyczuć itp . Ja tak usłyszałem tłukący się poluzowany rozrusznik, jadąc nonstop ogniem bym nie usłyszał i ogień to bym miał od zwarcia dopiero...


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jun 2021 - 12:03
Post #740


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





mocy ma tyle teoretycznie

w praktyce rzadko kiedy tyle ma i zazwyczaj pewnie blizej 200koni.

zamowilem te przewody w oplocie. plyn zmienie na swierzy motula rbf700 i tarcze z przodu. i tyle.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

77 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 00:39