![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#661
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Zamówiłem już tylko nacinane mikody bez wiercen. 159zl za tarczę. Co do płynu był wymieniany przed Modlinem czyli z trzy miesiące temu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#662
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A to tesla nie może zgubić płynu chłodzącego albo hamulcowego ? ![]() to raczej nie na macie tylko na torze ![]() Nie no generalnie większość nakapań to z wycieków oleju nie ma co się oszukiwać. A chłodzący to raczej woda powinna być a nawet jak nie to zgubi w jeździe a nie na postoju. A olej właśnie na postoju kap kap ![]() Co do płynu to w mądej książce o hamulcach ( o tej https://www.bookdepository.com/Brake-System...n/9781557882813 ) piszą żeby przed każdym wyjazdem na tor zmieniać, czy choć przeciągnąć trochę świeższego ze zbiorniczków do zacisków, nie tyle dla niezagotowania choć też na pewno, ale dla powtarzalnego czucia hamulców. W sumie patrząc na to jak malutko go jest objętościowo w zacisku i pompie to faktycznie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#663
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
to raczej nie na macie tylko na torze ![]() Nie no generalnie większość nakapań to z wycieków oleju nie ma co się oszukiwać. A chłodzący to raczej woda powinna być a nawet jak nie to zgubi w jeździe a nie na postoju. A olej właśnie na postoju kap kap ![]() To mamy różne obserwacje. Olej kap kap, a wyciek płynu chłodniczego jak przetrze wąż to leci jak z kranu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#664
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To mamy różne obserwacje. Olej kap kap, a wyciek płynu chłodniczego jak przetrze wąż to leci jak z kranu. to wtedy kuweta serwisowa jest potrzebna , z maty i tak spłynie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#665
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Akurat aero na Jastrzębiu to zbędna opcja ![]() akurat tu sie nie zgodze. ja wyjezdzajac z gorki mialem 152km/h i potem nastepowalo smieszne skrecanie z dohamowywaniem. tam potrzeba bylo mega stabilnosci bo wynosilo na zewnetrzna na dohamowaniu. troche wiecej docisku i mozna by bylo opoznic hamowanie o 20m i 1s urwana. ogolnie docisk daje olbrzymie korzysci. jak i dobre opony. nie ma co, wystarczy popatrzec jak olbrzymie sa roznice na torach miedzy autami. ktos przyjedzie na poznan seryjna m3 i ma problem zrobic 1m55. wklada sliki robi 1m49s. wklada docisk wywala zbedny balast i zaczyna klepac 1m45s. wiadomo ze liczy sie caloksztalt, bo czasami wystarczy zejsc na 5 cm do ziemi z podwoziem i nagle auto robi sie duzo szybsze. jest tyle elementow ktore generuja przewage ale czesto powoduja mega niepraktycznosc na codzien. sztuka kompromisow. na pewno docisk cos pomaga. ile? w zaleznosci kto jak to robi. u tych co robia to wlasciwie efekt jest bardzo dobry. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#666
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
czyli taka tesla ale przygotowana do zawodów czyli lekkie wnętrze, lekkie felgi dobra opona ....hehehe..... piękne czasy
![]() jak już pisałem parokrotnie nie mogę się doczekać ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#667
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no to jest troche wrecz straszne (straszne bo to jakies takie bezemocjonalne, bezduszne, wyprane z emocji) ale wyglada na to ze tak wlasnie jest.
dobre sliki do takiej tesli 3 do tego wywalic wnetrze tylko kubelek lekki dla kierowcy jakis spliter jakas lotka i to by robilo przeciag. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#668
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no to jest troche wrecz straszne (straszne bo to jakies takie bezemocjonalne, bezduszne, wyprane z emocji) ale wyglada na to ze tak wlasnie jest. dobre sliki do takiej tesli do tego wywalic wnetrze tylko kubelek lekki dla kierowcy jakis spliter jakas lotka i to by robilo przeciag. dla mnie straszne to są nowe auta typu a45 czy foka rs ze sztucznie popierdującymi wydechami, z rezonatorami udającymi dźwięk którego tam nie ma ;-) Z kilometra słychać jakie to syntetyczne bez wyrazu....to wolę już nic nie słyszeć. Albo Meganki na torze - cicho jak odkurzacz przez co wydaje się że to auto wolno jedzie... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#669
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A to tesla nie może zgubić płynu chłodzącego albo hamulcowego ? ![]() widzisz tylko z elektrykami jest tak że one nie gotują płynu co za tym idzie nie wytwarzają takiego ciśnienia w układzie. Hamulce też nie pracują jak w normalnym aucie bo działa odzysk energii. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#670
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Piwo - no dlatego mówię, że mówimy o 1, może 2 zakrętach na Jastrzębiu gdzie aero miałoby znaczenie
![]() Co do tesli, to przecież powerband jest idealny w tym samochodzie - wiadomo nie od dziś. Zresztą ja np jestem mega zachwycony jak jeździ się hybrydami (akurat miałem tylko przyjemność jeździć Outlanderem PHEV i Eclipse Crossem PHEV i jeździ się perfekcyjnie... po mieście ![]() |
|
|
![]()
Post
#671
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
#Piwo - no dlatego mówię, że mówimy o 1, może 2 zakrętach na Jastrzębiu gdzie aero miałoby znaczenie ![]() Co do tesli, to przecież powerband jest idealny w tym samochodzie - wiadomo nie od dziś. Zresztą ja np jestem mega zachwycony jak jeździ się hybrydami (akurat miałem tylko przyjemność jeździć Outlanderem PHEV i Eclipse Crossem PHEV i jeździ się perfekcyjnie... po mieście ![]() a jeszcze można jej skrócić przełożenie mniejszą średnicą opony delikatnie, możliwości jest w pytę. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#672
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
zaraz po premierze trójki widiząłem prównanie na torze z Alfą Gulia QUADRIFOGLIO 510hp i troche sie zdzwiwiłem co ten elektryk potrafi, obserwuje też Teste 3 przygotowałaną przez Evasive Motorsports pod Pikes Peak i przyznam szczerze że mimo że do elektryków nie jest mi po drodze w motorsporcie to trzeba przyznać że jest to ciekawa opcja
ps. piwo, dobrze że w końcu troche pojeździłeś - gratuluje wyników -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#673
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dzieki. wynikow brak, bo tu byle szybsza honda typu sikora czy wojcik przyjechala i pozamiatalaby towarzystwo o pare dobrych sekund.
![]() ![]() ktos zalewal motula rbf700 do siebie? jest jeszcze bardziej higroskopijny i jeszcze czesciej trzeba wymimeniac od rbf660? wogole jest jakas zaleznosc ze rbf600 wytrzymuje na torze najdluzej bez starzenia potem rbf660 krocej a potem rbf700 jeszcze krocej? czy to tylko jakis stereotyp? ktos to sprawdzal w testach? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#674
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może i stereotyp, może nie , po co gdybać jak 600 się powszechnie sprawdza. Nalejesz ten 700 czy inny hiper na jeden TD bvędzie fajnie, może drugi też a trzeci? cholera wie . Nie uciekniesz wg mnie przy torowej jeździe od odpowierzania/przepłukania przed trackdayami.
Wątpię żeby ktoś takie testy robił , chyba że "laboratoryjne " - postawić płyn otwarty i po x czasie mierzyć zawartość wody w jednym i drugim, albo podgrzewać i tak mierzyć, ... tak czy siak trzeba by mieć cierpliwość i zacięcie do tego, prośiej przed TD odpowietrzyć zwyklejszy płyn wtedy przy okazji świeższy wpłynie do zacisków i spokojniejsza głowa o jedną sprawę jest . Choć jeżdżąc Alfą nie odpowierzałem i nie wymieniałem przez cały sezon, ale ona wolna, z tej górki miała coś 130 a nie 150 a wiadomo hamulce od kwadratu predosci mają zależność energii do przejęcia. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#675
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Choć jeżdżąc Alfą nie odpowierzałem i nie wymieniałem przez cały sezon, ale ona wolna, z tej górki miała coś 130 a nie 150 a wiadomo hamulce od kwadratu predosci mają zależność energii do przejęcia. ale speedster jest lekki więc nie powinien tak kotłować hamulców. Miałeś Piwo problemy na innych "gorszych" klockach z hamulcami ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#676
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mialem. pamietam pare razy z ds2500 gotowalem plyn ze pedal wpadal w podloge. potem z ds2500 na dsuno przeszedlem i zdarza sie ale rzadziej. moze wtedy jak mialem ds2500 rzadziej zmienialem plyn hamulcowy. nic zmienimy plyn. moze ostatnio mechanik spuscil go za malo z zaciskow a mzoe po modlinie dostal juz tak bardzo ze teraz juz nie wytrzymal.
a moze to juz weze puchna i sa do wymiany. no jest to kolejna zagadka po silniku. nie mam checi szukac co jest nie tak, a moze byc wtyczka wtrysku, jakis pin na emu, jakis przewod niedokrecony na tcs, pompa paliwa niedomagac, a moze gdzies jakas masa zasniedziala itd itd. nawet nie wiem jak co sprawdzic i jak to znalesc. tak na prawde nie chce mi sie. wolalbym komus to oddac by sam szukal przyczyny pierdzenia silnika. na modlinie bylo ok a teraz juz nie. kuzwa logi musze sciagnac ale to znowu laptop trzeba do auta wkladac, logowac. jakie to jest wkurwiajace. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#677
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Co do logów to się nie znam, ale co do plynu to jak jest przegrzany (bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem że na wcześniejszym TD też się gotował?) to jest jednoznaczne zalecenie aby zmienić (po przegrzaniu , a po pedale w podłogę to w ogóle) gdzieś na stronach motula nawet to piszą .
Żeby lepsze klocki gotowały płyn to nie wiem, moze ale chyba gorsze też się rozgrzeją do wyższych temperatur przecież jak zmuszone, tylko że wq gorszych zacznie się wcześniej fading, będą też trzeć tyle że z gorszym wsp tarcia, ale za to dłużej i częściej . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#678
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
widzisz tylko z elektrykami jest tak że one nie gotują płynu co za tym idzie nie wytwarzają takiego ciśnienia w układzie. Hamulce też nie pracują jak w normalnym aucie bo działa odzysk energii. No hamowanie na limicie, to średnio widzę odzysk energii ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#679
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No hamowanie na limicie, to średnio widzę odzysk energii ![]() ![]() czy ono jest na limicie czy nie to bateria swoje przyjmuje. Wiadomo że nie wszystko ale sporą część z pewnością. W normalnym dupowozie 100% odprowadzasz w ciepło. Jak katowałem i3 to nigdy nie miał dość również jeżeli chodzi o rekuperację a hamulce nie stękały po tym i grzały jak słońce jak w zwykłym dupowozie -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#680
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ale nie porownujcie tesli do jakiejs zabawki 3 czy 4kg/KM. Piekno tych elektrykow tkwi w tym jak brutalnie otwieraja oczy na mizernosc tych słabych fur spalinowych.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 16:06 |