![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#621
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Lżejsze oleje zabierają mniej mocy,ale wymagają ciaśniej pasowanego silnika. Zalej do starej konstrukcji olej 0w20 i potestuj , jak długo to podziała pod obciążeniem ![]() Ale czy ja cokolwiek powiedziałem, żeby stosować olej, który nie jest przystosowany do danego silnika? Z reguły ludzie robią w drugą stronę niż napisałeś i tam gdzie producent silnika zaleca max 5w40 zalewają 10w60, w sumie nie wiedząc po co i dlaczego. Poza tym wspomniałem, że ciśnienie musi być odpowiednie... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#622
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale czy ja cokolwiek powiedziałem, żeby stosować olej, który nie jest przystosowany do danego silnika? Z reguły ludzie robią w drugą stronę niż napisałeś i tam gdzie producent silnika zaleca max 5w40 zalewają 10w60, w sumie nie wiedząc po co i dlaczego. Poza tym wspomniałem, że ciśnienie musi być odpowiednie... No to idąc tym tokiem - producent zalecając 0w40 jakie zakłada temperatury pracy oleju? 90,100, 130, 150 ? Popraw mnie, jeśli się mylę, ale 0w40 przy 100 stopniach zapewnia film podobnej grubości co powiedzmy 10w60 przy 110-120 stopniach i będą miały podobną lepkość. To jest przybliżenie, bo olej olejowi nie równy. I właśnie dlatego do upalania torowego stosujemy oleje bardziej lepkie. Gdybym miał chłodnicę, która mi utrzyma 100 stopni oleju niezależnie od upalania, to bym lał 0w40. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#623
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
No to idąc tym tokiem - producent zalecając 0w40 jakie zakłada temperatury pracy oleju? 90,100, 130, 150 ? Popraw mnie, jeśli się mylę, ale 0w40 przy 100 stopniach zapewnia film podobnej grubości co powiedzmy 10w60 przy 110-120 stopniach i będą miały podobną lepkość. To jest przybliżenie, bo olej olejowi nie równy. I właśnie dlatego do upalania torowego stosujemy oleje bardziej lepkie. Gdybym miał chłodnicę, która mi utrzyma 100 stopni oleju niezależnie od upalania, to bym lał 0w40. Ale nie ma co poprawiać, film olejowy nie jest najważniejszym parametrem, bo do jego zerwania dochodzi rzadko i raczej z powodu wady silnika, a nie z powodu tego, że zalałeś fabryczny olej. Kluczowe jest to, żeby zmieniać olej odpowiednio często, bo w wysokich temperaturach dodatki szybko się degradują, ale świeży olej, szczególnie ten z linii sportowej powinien zapewnić odpowiednie smarowanie w warunkach torowych dopóki trzyma swoje właściwości. Tak jak wspomniałeś wcześniej lepkość dobieramy do pasowania silnika, a ja jeszcze dodam, że nie do temperatury. Jeżeli olej osiąga temperaturę 150 stopni podczas jazdy torowej to prawdopodobnie powinieneś go zmieniać co każdy wyjazd i da to dużo więcej, niż jazda za wysokiej lepkości. Akurat doczytałem, że do speedstera producent przewidział 5w50, więc ten olej jest ok. |
|
|
![]()
Post
#624
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
AN10 jak najbardziej okej. Był na forum kiedyś gruby temat o tym i przy AN10 nie ma problemu z przepływem natomiast AN8 na złączach jest mega przewężeniem.
|
|
|
![]()
Post
#625
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale nie ma co poprawiać, film olejowy nie jest najważniejszym parametrem, bo do jego zerwania dochodzi rzadko i raczej z powodu wady silnika, a nie z powodu tego, że zalałeś fabryczny olej. Kluczowe jest to, żeby zmieniać olej odpowiednio często, bo w wysokich temperaturach dodatki szybko się degradują, ale świeży olej, szczególnie ten z linii sportowej powinien zapewnić odpowiednie smarowanie w warunkach torowych dopóki trzyma swoje właściwości. Tak jak wspomniałeś wcześniej lepkość dobieramy do pasowania silnika, a ja jeszcze dodam, że nie do temperatury. Jeżeli olej osiąga temperaturę 150 stopni podczas jazdy torowej to prawdopodobnie powinieneś go zmieniać co każdy wyjazd i da to dużo więcej, niż jazda za wysokiej lepkości. Akurat doczytałem, że do speedstera producent przewidział 5w50, więc ten olej jest ok. Zgoda - bardziej lepki olej to pewne pudrowanie syfa. Ja w k20 jeździlem na 5w40 przez 2 sezony, temperatura 130 - kończylem jazdę. Olej spokojnie przez sezon jeździł i nie było brokatu przy wymianach oleju ![]() O dodatkach to pewnie mówisz o MoS2, który mocno ogranicza tarcie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT AN10 jak najbardziej okej. Był na forum kiedyś gruby temat o tym i przy AN10 nie ma problemu z przepływem natomiast AN8 na złączach jest mega przewężeniem. Ok. Super. Dobrze wiedziec -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#627
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Zgoda - bardziej lepki olej to pewne pudrowanie syfa. Ja w k20 jeździlem na 5w40 przez 2 sezony, temperatura 130 - kończylem jazdę. Olej spokojnie przez sezon jeździł i nie było brokatu przy wymianach oleju ![]() O dodatkach to pewnie mówisz o MoS2, który mocno ogranicza tarcie. Nie tylko. Mówię o dodatkach ogólnie. Każdy olej składa się z bazy i z dodaktów. Ostatnimi czasy baza już nie ma większego znaczenia, a liczą się dodatki i to najróżniejsze. Nie jesteśmy w stanie tego ogarnąć byle badaniem pierwiastków czy FT-IR. To jest naprawdę bardzo skomplikowana inżynieria i ludzie, którzy mają lata doświadczenia w branży nie wiedzą wszystkiego, bo to temat zbyt obszerny, a oni skupiają się głównie na wąskiej specjalizacji. Jedyna opcja jaką mamy tak naprawdę to zaufać renomowanemu producentowi oleju, że jak mówi, że olej jest do sportu to znaczy, że jest do sportu. Problem, że właśnie nie wszystkim możemy ufać. Możemy sobie sprawdzać VOA głównie po to, żeby porównać różne oleje, bo one często mają taką samą recepturę, a niektóre są tańsze. Total/Elf/Lotos 5w40 to prawdopodobnie ta sama receptura, a Meguin Superleichtlauf 5w40 to kopia oleju Liqui Moly. (LM jest droższy, bo płacimy za markę. Często płacimy większe pieniądze za zagraniczny olej, który jest tej samej receptury co taki dostępny w Polsce, a niektórzy nawet kupują oleje ze stanów czy japonii, które często wcale nie są lepsze, a są droższe, bo transport kosztuje) Dlatego nie da się raczej określić, który olej jest lepszy, bo jak ma dużo molibdenu w składzie to wcale nie znaczy, że jest to np. MoS2, bo są również inne dodatki z molibdenem i nie jest tak, że im więcej tym lepiej, bo dodatki muszą być w równowadze, aby uzyskać najlepsze efekty. Czytałem różne opracowania przez dłuższy czas i nie mam nawet 1% wiedzy w tym temacie, ale swoje wypowiedzi bazuję na wypowiedziach lub badaniach osób wykwalifikowanych. Marketingowcy zwykle mają małe pojęcie i często walą takie gafy, że szkoda gadać. Mylą lepkość z gęstością. Często ludzie narzekają, że silnik głośno chodzi na oleju o niskiej lepkości np. 0w20 i mówią, że przez to na pewno bardziej się zużywa. Nie biorą wtedy pod uwagę wszystkich parametrów i ogólnie nam też jest ciężko o wszystkich parametrach powiedzieć. Dlaczego silnik chodzi głośniej? Gorszy olej? Nie! Chodzi głośniej, bo oleje o wyższej lepkości lepiej tłumią dźwięki od tych o lepkości niższej. Sory za rozpisanie się i offtop, ale mam wrażenie, że temat oleju każdego entuzjastę motoryzacji intryguje, a niesamowite jest to jak mało wszyscy wiemy na temat środków smarnych i jak głupie robimy założenia, bo zapominamy lub nawet nie wiemy o kilku/kilkudziesięciu innych czynnikach, które mają dużo większe znaczenie niż te, które rozważamy. |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Zgoda, ale wyższa lepkość raczej zwiększa temperaturę. Tak naprawdę dopóki ciśnienie oleju jest okej to nie ma sensu moim zdaniem podbijać lepkości. Jak jest za niskie ciśnienie może dojść do tarcia granicznego i wtedy nie jest ciekawie. Ale to nie jest jedyny parametr, który trzeba brać pod uwagę. Jest jeszcze m.in. zjawisko zwilżania albo napięcia powierzchniowego. Oleje o niskiej lepkości zapewniają lepszą smarność, a grubość filmu to tylko jeden z parametrów. Oleje zawierają odpowiednie dodatki zapewniające bezpieczną pracę w wysokich temperaturach i według mnie mają zdecydowanie większe znaczenie. masz rację - dlatego lepkość musi być właściwa i dopasowana a nie 5W-40 i cały świat Twój. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#629
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ważna sprawa i w doborze oleju i ukł chłodzenia to wg mnie sposób użytkowania auta.
Jak tylko torowe sezonowe i temp poniżej 10st nie zobaczy to wg mnie bardziej lepki nie zaszkodzi (wychodząc od załozenia skłądającego budującego silnik) bo - w wysokich temp te różnice lepkości nie są tak potężne jak w niskich, a zawsze jest trochę więcej buforu bezpieczenstwa - przy przegrzaniu 60 będzie jakj powieszmy w prawidłowych warunkach 40 a o przegrzanie nietrudno - albo usterka, albo ukł chłodzenia dobierany drogą prob i błędów więc podczas tych prób, albo - mamy 130 st a akurat się robi wolny tor i mozna by czas zrobić i co chłodzić czy gnać jeszcze spokojnie jedno kółko ? ![]() Druga rzecz że jak użytkowane i na torze i na ulicy to lepsze chyba są te wymienniki woda olej typu Laminova bo silnik szybciej do właściwych temp dochodzi po zimnych rozruchach i jeśli tylko chłodzenie wody jest wystarczająco wydajne by mogła ona jeszcze wychłodzić olej to chyba najlepsze bo gwarantuje stabilnonść temp silnika. (nie używałem tych wymienników) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#630
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no u mnie mimo ze rok czy dwa lata temu wstawilem grubsza o 2 cm chlodnice wody i dostawilem drugi wentylator i cala chlodnica jest z aluminium to mimo to uklad wodny nie wyrabia, bo na modlinie olej mi nagrzewal wode do 120 stopni. wiec no jak wywale wymiennik woda olej na zwykla powietrzna chlodnice oleju to licze ze i woda bedzie chlodniejsza na modlinie tak do 110 stopni chociaz i olej tez mam nadzieje ze spadnie do 130 maks. jakby tak sie stalo to przejde tez z 5w50 na olej 0w40 i bedzie zawsze lepiej czy na torze czy na drodze.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#631
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No to nie, nie pamiętałem że taką temp wody miałeś.
Ja mam dużo prostszy układ bo bez turbo i mocy generująych potężne ciepło, ale zauważyłem że wentylator to najbardziej na postoju jest potrzebny , w czasie jazdy nieraz zapomniałem włączyć (mam wiatrak chłodnicy - na guzik, bez automatyki) i dopiero na postoju się orientowałem jak temp rosła. W czasie jazdy to wiatrak chyba tylko przeszkadza. Powierzchnia, grubo.ść na pewno ważne, ale ja zauważyłem spadek temp jak uszczelniłem dolot do chłodnicy (o wodzie mowa) - miałem takie pudełko z alu kierujące powietrzę na chlodnicę , ale ze szczeliną między jego ściankami a samą chłodnicą 1-2cm. No i wylot z podciśnieniem musi być, w tym Speesterze pewnie cieżko z miejscem na "ducting" ale to myślę podstawa. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#632
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
"ducting" to przed wszystki czas. musialbym miec bude sciagneita u mechanika z dwa tygodnie ktory by sobie grzebal i cos tam docinal i dorabial. kto ma czas na takie rzeczy. garaz ma byc pusty by co godzine dwie moglo wjezdzac kolejne auto na naprawy. a ja garazu nie mam wiec tego nie zrobie pod chmurka. wiec szach i mat i jest jak jest.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Ważna sprawa i w doborze oleju i ukł chłodzenia to wg mnie sposób użytkowania auta. Jak tylko torowe sezonowe i temp poniżej 10st nie zobaczy to wg mnie bardziej lepki nie zaszkodzi (wychodząc od załozenia skłądającego budującego silnik) bo - w wysokich temp te różnice lepkości nie są tak potężne jak w niskich, a zawsze jest trochę więcej buforu bezpieczenstwa - przy przegrzaniu 60 będzie jakj powieszmy w prawidłowych warunkach 40 a o przegrzanie nietrudno - albo usterka, albo ukł chłodzenia dobierany drogą prob i błędów więc podczas tych prób, albo - mamy 130 st a akurat się robi wolny tor i mozna by czas zrobić i co chłodzić czy gnać jeszcze spokojnie jedno kółko ? ![]() Druga rzecz że jak użytkowane i na torze i na ulicy to lepsze chyba są te wymienniki woda olej typu Laminova bo silnik szybciej do właściwych temp dochodzi po zimnych rozruchach i jeśli tylko chłodzenie wody jest wystarczająco wydajne by mogła ona jeszcze wychłodzić olej to chyba najlepsze bo gwarantuje stabilnonść temp silnika. (nie używałem tych wymienników) Ale to jest kwestia spasowania, silniki najbardziej się z reguły zużywają jak są niedogrzane |
|
|
![]()
Post
#634
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak (z tym niedogrzaniem) ale w aucie gdzie tylko w ciepłe miesiące i tylko na tor jeździ nie istenieie w zasadzie problem niedogrzania .
To mam na myśli mówiąc że jak użytek ostry to się zimnymi rozruchami i niedogrzaniem i przesada z lepkością nie ma co nadmiernie przejmować. W użytku mieszanym też w zasadzie nie bo pewnie nie dozyje z jakichśtam innych powodów silnik czasu w którym zimne rozruchy na zbyt lepkim oleju by mu zaszkodziły. Piwo, to faktycznie szach mat ale prawdę mówiąc komplikowanie auta turbem bez warunków zaplecza warsztatowego i możliwości robienia tego samemu to trochę samobójstwo. Z prostszymi tematami auta stoją albo na kolejki czekają , a takie wysilone auto trackdayowe to mus samemu robic wiec i mieć gdzie robić. Przerabiałem to z Alfą (nadal przerabiam ) jak polegała tylko na mechaniku, tak się nie da jeździć. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#635
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Tak (z tym niedogrzaniem) ale w aucie gdzie tylko w ciepłe miesiące i tylko na tor jeździ nie istenieie w zasadzie problem niedogrzania . To mam na myśli mówiąc że jak użytek ostry to się zimnymi rozruchami i niedogrzaniem i przesada z lepkością nie ma co nadmiernie przejmować. W użytku mieszanym też w zasadzie nie bo pewnie nie dozyje z jakichśtam innych powodów silnik czasu w którym zimne rozruchy na zbyt lepkim oleju by mu zaszkodziły. Ale olej ma dwie lepkości z reguły: zimową (W) i na ciepło. Dlatego w motorsporcie tak naprawdę nie ma większego znaczenia czy to jest 0W czy 15W, ale już wartość po myślniku 20-30-40 itd. ma bardzo duże znaczenie i moim zdaniem powinno się ją dobierać tylko wyłącznie względem spasowania czyli tak jak producent silnika przewidział. Zdarzały się sytuacje, że ludzie lali olej o zbyt wysokiej wartości lepkości na ciepło i to może nawet prowadzić do zatarcia, bo olej może nie pojawić się tam gdzie powinien (po prostu się nie zmieści). Z reguły ludzie co upalają na 10W-60 równie dobrze mogliby zalać 5W-30 i nie ma opcji, że silnik by klęknął, a nawet byłoby mu lepiej, niż na tak wysokiej lepkości, bo producent nie przewidział po prostu takiej lepkości do tego silnika. Są od tego oczywiście wyjątki, ale takie sytuacje, żeby silnik się zatarł od 5W-30, które przewidział producent to naprawdę rzadkość. Ja osobiście kojarzę tylko taki problem w 350z |
|
|
![]()
Post
#636
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak (z tym niedogrzaniem) ale w aucie gdzie tylko w ciepłe miesiące i tylko na tor jeździ nie istenieie w zasadzie problem niedogrzania . To mam na myśli mówiąc że jak użytek ostry to się zimnymi rozruchami i niedogrzaniem i przesada z lepkością nie ma co nadmiernie przejmować. W użytku mieszanym też w zasadzie nie bo pewnie nie dozyje z jakichśtam innych powodów silnik czasu w którym zimne rozruchy na zbyt lepkim oleju by mu zaszkodziły. Piwo, to faktycznie szach mat ale prawdę mówiąc komplikowanie auta turbem bez warunków zaplecza warsztatowego i możliwości robienia tego samemu to trochę samobójstwo. Z prostszymi tematami auta stoją albo na kolejki czekają , a takie wysilone auto trackdayowe to mus samemu robic wiec i mieć gdzie robić. Przerabiałem to z Alfą (nadal przerabiam ) jak polegała tylko na mechaniku, tak się nie da jeździć. Ile auto torowe odpalane jest w ciągu sezonu ? 50 x? A taki cywilny to potrafi być na zimno odpalany parę razy dziennie. No i te cywilne chodzą przez 200tyś km bez problemu z zacieraniem. Nie demonizujmy zimnego rozruchu. Silnik, który kupiłem kiedyś stał 2 lata w garażu, na panewkach nadal był olej w takiej ilości, że nie chciały odkleić się od wału bez użycia siły. Może zużycie pierścieni, ale tam też na gładziach zostaje olej. Jest fajny kanał , gdzie facet testuje chyba w przyzwoity sposób różne oleje. https://www.youtube.com/watch?v=X_dZqQLVqRQ -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Jest fajny kanał , gdzie facet testuje chyba w przyzwoity sposób różne oleje. https://www.youtube.com/watch?v=X_dZqQLVqRQ Strata czasu ten kanał. Płynność oleju to raczej mało istotny parametr, raczej każdy silnik ma pompę oleju... Test silnikowy niby spoko, ale do każego silnika inny olej będzie bardziej odpowiedni, a tutaj nie mamy silnika samochodowego, który pracuje ze zmiennymi obciążeniami itd., więc w sumie jak wspominałem wcześniej. Mając małą wiedzę na temat olejów, bierzesz pod uwagę kilka parametrów zamiast kilkudziesięciu i w sumie to testowanie nie jest nic warte. Testy silnikowe przeprowadza się na kilku autach (takich samych) z reguły, które jeżdżą przez kilkaset tysięcy km i potem wyciąga wnioski, a amatorskie testowanie olejów to raczej ciekawostka niż coś co wnosi cokolwiek do dyskusji |
|
|
![]()
Post
#638
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Strata czasu ten kanał. Płynność oleju to raczej mało istotny parametr, raczej każdy silnik ma pompę oleju... Test silnikowy niby spoko, ale do każego silnika inny olej będzie bardziej odpowiedni, a tutaj nie mamy silnika samochodowego, który pracuje ze zmiennymi obciążeniami itd., więc w sumie jak wspominałem wcześniej. Mając małą wiedzę na temat olejów, bierzesz pod uwagę kilka parametrów zamiast kilkudziesięciu i w sumie to testowanie nie jest nic warte. Testy silnikowe przeprowadza się na kilku autach (takich samych) z reguły, które jeżdżą przez kilkaset tysięcy km i potem wyciąga wnioski, a amatorskie testowanie olejów to raczej ciekawostka niż coś co wnosi cokolwiek do dyskusji Nie wiem,czy w tym filmie,ale facet ma też jakiś test zacieralności elementów i są fotki , jak dany olej przeciwdziałał zacieraniu. To już chyba coś powie na temat oleju. Jaką mamy alternatywę? Wierzyć reklamom ? ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Nie wiem,czy w tym filmie,ale facet ma też jakiś test zacieralności elementów i są fotki , jak dany olej przeciwdziałał zacieraniu. To już chyba coś powie na temat oleju. Jaką mamy alternatywę? Wierzyć reklamom ? ![]() W Polsce mamy pana Piotra Testera jak lubisz takie rzeczy, ale nic to nie wnosi do dyskusji na temat oleju. Jedyne co możemy się dowiedzieć o nowym oleju to VOA i FT-IR, ale jak nie jesteś ekspertem to też się nic z tego nie dowiesz. Możesz wierzyszć tylko reklamom, bo jak nie jesteś ekspertem to nic nie wyciągniesz z takich danych, możesz tylko błędnie zinterpretować. Ludzie, którzy mają pojęcie na temat oleju z reguły ci powiedzą, że nie ma czegoś takiego jak olej lepszy czy gorszy. Ja osobiście kupuję tanie polskie oleje i raczej nikt nie ma szans udowodnić mi, że jakiś inny olej byłby lepszy, bo po prostu nie ma do tego narzędzi ani możliwości. Mogę Ci pokazać jak wygląda wnętrze mojego 26 letniego silnika, który jeździ tylko i wyłącznie na tanim oleju. Ja jestem zadowolny z rezultatów. Tylko producent oleju wie jaki przepis stosuje i jakie dodatki dodaje i tylko on wie tak naprawdę co to za olej i sobie może porównać. My żadnymi testami nie jesteśmy w stanie stwierdzić jakich dodatków używa i w jakich proporacjach, a to jest najważniejsze w oleju. Możemy tylko robić analizy UOA i one nam powiedzą czy KONKRETNY olej sprawdza się w KONKRETNYM silniku i w jakim stanie jest ten silnik. Często jak się okazuje, że jest źle to raczej nie wina oleju tylko po prostu silnik jest zużyty. Jedyne co możemy zrobić to często zmieniać olej, a reszta to są spekulacje, których nikt nie może potwierdzić/zdementować. |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale to jest kwestia spasowania, silniki najbardziej się z reguły zużywają jak są niedogrzane Przez ostatnie 10tys km zmieniłem 4 razy silnik. Dwa razy korba bokiem od obróconych panewek, raz skruszona półka tłoka, raz dymił tak że robiłem remont. Wszystko z powodu wysokich temperatur. Jak kol jny silnik wytrzyma kolejne 10tys km będę mega happy. Nie wiem czy wcześniej się zużyje czy wyzionie ducha. Myślę że to drugie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 08:52 |